Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Samsung QE75Q950TST Ă„r 2024?

2 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 april 2024 - 15:21

cosmicp
  • cosmicp
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Den hÀr modellen lanserades ju 2020. Hur stÄr den sig idag mot Samsungs mellan- och toppskiktsmodeller?

 

Jag har möjlighet att köpa ett exemplar för nÄgra tusenlappar. Funktion okÀnd, anslutningsbox, fjÀrr och kablage saknas. SÄ det skulle vara en chansning.

Annars tÀnker jag mig enTQ75Q60CAUXXC, (ny) till kraftigt nedsatt pris.

Om man jÀmför dessa tvÄ, hur stor Àr skillnaden i bildkvalitet? LjudmÀssigt tror jag nog att QE75Q950TST fortfarande Àr svÄrslagen?

 



#2

Postad 03 april 2024 - 18:32

Ringblixt
  • Ringblixt
  • MĂ€stare

  • 3 212 inlĂ€gg
  • 0

Q950TS frÄn 2020 Àr Samsungs dÄtida 8K-flaggskepp och den Àr i stort i paritet med dagens 8K-modeller. Inte exakt lika ljusstark men heller inte lika lÄngt ifrÄn. SÄ ordentligt mycket bÀttre Àn Q60-modellerna vilka Àr en axelryckning i jÀmförelse. Allting hos en Q950ST Àr pÄ en helt annan nivÄ av bÀttre.

 

DĂ€remot: "Funktion okĂ€nd, anslutningsbox, fjĂ€rr och kablage saknas. SĂ„ det skulle vara en chansning." 

 

Ja, verkligen en chansning.

 

Q950TS anvÀnder One connect-boxen och det Àr en specifik 8K-One Connect. Utan den Àr "TV":n" egentligen bara en bildpanel+högtalare eftersom all elektronik, alla anslutningar, strömförsörjning etc. sitter i boxen som ansluts via en specialkabel. DÄ mÄste du köpa till boxen och det mÄste vara rÀtt sorts box som matchar Q950TS dÄ det Àr olika boxar till olika modeller. Blir att ligga ute med mÄnga tusenlappar och hoppas pÄ det bÀsta. Och nÄgot sÀger att det inte Àr de bÀsta omstÀndigheterna om boxen, specialkabeln och fjÀrrkontrollen saknas.



#3

Postad 04 april 2024 - 13:05

cosmicp
  • cosmicp
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Q950TS frÄn 2020 Àr Samsungs dÄtida 8K-flaggskepp och den Àr i stort i paritet med dagens 8K-modeller. Inte exakt lika ljusstark men heller inte lika lÄngt ifrÄn. SÄ ordentligt mycket bÀttre Àn Q60-modellerna vilka Àr en axelryckning i jÀmförelse. Allting hos en Q950ST Àr pÄ en helt annan nivÄ av bÀttre.

 

DÀremot: "Funktion okÀnd, anslutningsbox, fjÀrr och kablage saknas. SÄ det skulle vara en chansning."

 

Ja, verkligen en chansning.

 

Q950TS anvÀnder One connect-boxen och det Àr en specifik 8K-One Connect. Utan den Àr "TV":n" egentligen bara en bildpanel+högtalare eftersom all elektronik, alla anslutningar, strömförsörjning etc. sitter i boxen som ansluts via en specialkabel. DÄ mÄste du köpa till boxen och det mÄste vara rÀtt sorts box som matchar Q950TS dÄ det Àr olika boxar till olika modeller. Blir att ligga ute med mÄnga tusenlappar och hoppas pÄ det bÀsta. Och nÄgot sÀger att det inte Àr de bÀsta omstÀndigheterna om boxen, specialkabeln och fjÀrrkontrollen saknas.

Tack för bra svar. "nÄgot sÀger att det inte Àr de bÀsta omstÀndigheterna om..."

Jo, magkÀnslan Àr vÀl inte helt i sin ordning med det. TV:n ligger ute pÄ en lokal auktion 3 mil bort, och ingÄr i Polismyndighetens Beslagsgods. Jag kan Äka och titta pÄ den i alla fall. HÀr verkar det sÀljas en box:

https://www.ebay.co....:Bk9SR4zGwo_VYw

 

Det lÀr bli ca 5Žextra för box, kablar och fjÀrr. KÀnns för osÀkert sÄ det blir nog TQ75Q60CAUXXC i alla fall. Inte en toppmodell, men jag har inga toppkrav heller egentligen (Àven om man alltid vill ha det bÀsta! :blink:), och jag hoppas och tror att det ska bli ett ordentligt lyft jÀmför med min gamla Sharp 60" frÄn 2012.





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.