Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1501

Postad 03 februari 2019 - 01:09

Unregistered61b83d60
  • Unregistered61b83d60
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 2

Har ett antal problem med One Place boxen. Börjar fan verkligen tröttna ur på denna box!
* När man tittar på "Film & Serier" eller Inspelningar från hårddisken så händer det nästan alltid att det avbryts av en enfärgad skärm med Canal Digital loggan och sen visas en vanlig tv-kanal.

* Serieinspelningar krånglar fortfarande.

Repriser av redan inspelade avsnitt (som fortfarande finns på hårddisken) spelas in.

Har alltid kunnat spela in V75 på lördagar som serieinspelning (även på denna box), men nu går det inte längre. 

* Den inbyggda Cromecasten har stora problem med synkning av ljud & bild.
* Tar otroligt lång tid att boxen visar att man har raderat en inspelning.

* Spolar man tillbaka på något man startat på "Film & Serier" eller Inspelningar så försvinner textningen. Bara att börja om igen!

* Ofta när man försöker att byta kanal (händer med olika alternativ av kanalbyte) så händer ingenting. trycker man sedan + eller - så visas kanalen efter eller före den man ville byta till.

* Saknar även verkligen en mute-knapp som tystar alla kanaler!



#1502

Postad 03 februari 2019 - 09:30

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 2

Har ett antal problem med One Place boxen. Börjar fan verkligen tröttna ur på denna box!
* När man tittar på "Film & Serier" eller Inspelningar från hårddisken så händer det nästan alltid att det avbryts av en enfärgad skärm med Canal Digital loggan och sen visas en vanlig tv-kanal.
* Serieinspelningar krånglar fortfarande.
Repriser av redan inspelade avsnitt (som fortfarande finns på hårddisken) spelas in.
Har alltid kunnat spela in V75 på lördagar som serieinspelning (även på denna box), men nu går det inte längre. 
* Den inbyggda Cromecasten har stora problem med synkning av ljud & bild.
* Tar otroligt lång tid att boxen visar att man har raderat en inspelning.
* Spolar man tillbaka på något man startat på "Film & Serier" eller Inspelningar så försvinner textningen. Bara att börja om igen!
* Ofta när man försöker att byta kanal (händer med olika alternativ av kanalbyte) så händer ingenting. trycker man sedan + eller - så visas kanalen efter eller före den man ville byta till.
* Saknar även verkligen en mute-knapp som tystar alla kanaler!


Känner igen allt du skriver, rätt irriterande..
CD-appen kan krasch lite när som helst. Igår kväll hade jag en inspelning pågående då en annan ville starta, detta fick en ruta om kanalkonflikt att komma upp, helt ok.
Men när jag klickade på ett av alternativen kraschade appen, startade om och ingenting kunde ses. Menyerna kunde man komma åt så efter en omstart var bilden tillbaka och bonusen var två kvaddade inspelningar.

En annan sak jag ofta ser är att om man byter kanal via EPG så får man rätt ofta information från fel (föregående) kanal om man trycker på OK-knappen.

Eftersom boxen är så långsam att radera inspelningar händer det att man råkar ställa till det och raderar fel, en Undo behövs!

#1503

Postad 03 februari 2019 - 13:35

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Canal Digital

 

Jag struntar fullständigt i alla inspelningsfunktioner och annat omodernt lull lull som man inte använder när man kan streama det man vill se i efterhand.

 

Men kan ni inte med en enkel uppdatering ta bort buggen som gör att man får 

" LADDAR ... "

 

Mitt i rutan 7-8 ggr per kväll och måste stänga av boxen eller värsta fall starta om

 

Kan detta vara så svårt ?



#1504

Postad 03 februari 2019 - 14:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 1

Inspelningar är mycket viktiga då streamat material bara håller någon månad eller två och därför måste de fungera.



#1505

Postad 03 februari 2019 - 14:01

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Canal Digital

 

Jag struntar fullständigt i alla inspelningsfunktioner och annat omodernt lull lull som man inte använder när man kan streama det man vill se i efterhand.

 

Men kan ni inte med en enkel uppdatering ta bort buggen som gör att man får 

" LADDAR ... "

 

Mitt i rutan 7-8 ggr per kväll och måste stänga av boxen eller värsta fall starta om

 

Kan detta vara så svårt ?

 

Hade veckoarkivet funnits på alla kanaler hade jag hållit med om att inspelning är av mindre värde. FOX tex...

Jag får också "Laddar..." frekvent....



#1506

Postad 03 februari 2019 - 14:13

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Ser också Laddar av och till, men det brukar vara enkelt att få bort den via Meny eller Tillbakaknappen, har inte behövt starta om för detta.

#1507

Postad 03 februari 2019 - 14:21

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Inspelningar är mycket viktiga då streamat material bara håller någon månad eller två och därför måste de fungera.

Okey .. men jag ser det jag tycker är viktigt att se när det sänds eller dagarna efter. Har inte tid att se allt som sänds så jag selekterar kraftigt

 

Hade veckoarkivet funnits på alla kanaler hade jag hållit med om att inspelning är av mindre värde. FOX tex...

Jag får också "Laddar..." frekvent....

 

Men finns inte FOX som ett kanalhus eller via Cmore?

 

Ser också Laddar av och till, men det brukar vara enkelt att få bort den via Meny eller Tillbakaknappen, har inte behövt starta om för detta.

 

 

Så enkelt är det inte på mina 2 boxar. Du har kanske haft tur och fått ett tisdags ex istället för måndags ex  :rolleyes:

 

Istället för att tjata mellan oss som skriver här, så kanske alla skall lägga energin på att Canal Digital gör allt de skall göra, men viktigast är väl dock att de tar bort buggar som hindrar vanligt tv tittande !


Redigerat av Unregistered768aa660, 03 februari 2019 - 14:22.


#1508

Postad 04 februari 2019 - 02:19

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Nja. Tryckte jag 55 när jag var i favoritlistan kom jag inte till den kanalen jag placerat där, utan till kanal nummer 55 i huvudlistan, vilket inte är riktigt samma sak.

Som sagt har jeg ikke prøvd og bruke nr taster på favorittlisten, er helt enig i att nr taster burde fungere i favorittlisten når den er aktivert. Tragisk vist den ikke gjør det, får håpe dette og blir ordnet når det går ann og flytte kanaler igjen.

#1509

Postad 04 februari 2019 - 11:08

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Canal Digital-strul växer – problem med fler boxar

 

https://pcforalla.id...-02-04 10:38:12



#1510

Postad 04 februari 2019 - 11:14

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Citat:

På forumet Minhembio fortsätter klagomålen kring Canal Digital och One Place. Många menar att problemen inte stannar vid inspelningar – boxen har också problem med bland annat krascher och långsamma kanalbyten. Vi fortsätter bevaka ärendet. Hör gärna av dig till oss på [email protected]!

Slut citat:

#1511

Postad 04 februari 2019 - 11:34

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Snart firar jag ett år med boxen, jippie! Ett väldigt ironiskt jippie...

 

Den här boxen har gått från dålig till sämst, snart fungerar ingenting. Den spelar in allt, eller inget, man får rucka strömmen alldeles för ofta, boxen är seg med att ta bort inspelningar, som en dator från 98... Lyckas man ta bort en inspelning, då är det oftast fel, då man trycker på fjärren alldeles för mycket då inget händer dom första 5 sekunderna. Sedan alla andra fel boxen har, en märklig sak som inte gör det man ber den om, billig elektronik som CD inte klarar programmera! 

 

Sedan ringer man CD, då får man rådet att rensa boxen, ta bort CD-appen, och så får man börja om. Men 2 veckor in på en ny session med en rensad box så börjar allt om. Liksom måndag hela veckan, i Canal Digitals tappning, tragikomiskt...



#1512

Postad 04 februari 2019 - 11:56

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 1
Den har helt klart för klen MCU och lider av SW-korvstoppning av klantiga nyexade (läs billiga) programmerare, kanske bara 1-2st delvis inhyrda, för att spara utvecklingskostnader.

#1513

Postad 04 februari 2019 - 11:58

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
För samtal med CD dels om boxen och dels om prissättningen för tillägget av Viasat Sport kanalerna. Får på köpet Via Play Sport som fungerar bra via Chromecast ultra. Utbudet mycket sämre. Visar bara några matcher i Premier Ligue som går på samma tidpunkt eller nära varandra. Viasat play appen i boxen fungerar inte alls.
Viasat har förlorat rättigheterna till La Liga och första ligan i i Italien. Skriver på sin hemsida att man har " nästan" världens bästa utbud i varje fall Sveriges avsende sport. Tar ut samma pris som förut och avser inte att sänka priset.Läs artikel i Aftonbladet för några dagar sedan.
Samma med Canal Digital. Halverat utbud på tillägget Viasat Sport men samma pris dvs 399 kronor per månad.
Några som har synpunkter på detta. "Falsk" marknadsföring av Oneplace. Inte imponerad av deras " gottgörelse" med fri hyra av några i min värld dåliga filmer.
Den avskalade fjärrkontrollen är ett skämt. Ingen fysisk strömbrytare på boxen.
Finns det något vettigt alternativ om man som jag vill i första hand se allsvenskan i fotboll och de stora europeiska ligorna på en och samma välfungerande box?

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 04 februari 2019 - 13:25.


#1514

Postad 04 februari 2019 - 13:11

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

ny artikel i pc för alla om boxen i dag



#1515

Postad 04 februari 2019 - 13:23

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Tack har läst den.
Utöver boxens tillkortakommande är det CD:s svar att skylla allt på Viasat och fortsätta med samma höga pris för halverat utbud på Viasats sportkanaler som irriterar mig något enormt.
Överväger att föra det vidare till Arn och eller Plus i Svt.

#1516

Postad 04 februari 2019 - 13:46

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0

Den har helt klart för klen MCU och lider av SW-korvstoppning av klantiga nyexade (läs billiga) programmerare, kanske bara 1-2st delvis inhyrda, för att spara utvecklingskostnader.

Det där gäller för Comhems Tv Hub också, den har ingen inspelning men allt annat fungerar dåligt, för klen hårdvara och dålig programering. Funkar inte ens bra att Chromecasta till den varför jag har kvar min Chromecast som jag tänkte den kunde ersätta. Kommer köpa en Apple Tv 4k istället och köra Comhem Play, gör så på min andra Tv och det fungerar många gånger bättre, mycket snabbare kanalväxling och i mina ögon betyligt bättre bild.



#1517

Postad 04 februari 2019 - 13:53

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

För samtal med CD dels om boxen och dels om prissättningen för tillägget av Viasat Sport kanalerna. Får på köpet Via Play Sport som fungerar bra via Chromecast ultra. Utbudet mycket sämre. Visar bara några matcher i Premier Ligue som går på samma tidpunkt eller nära varandra. Viasat play appen i boxen fungerar inte alls.
Viasat har förlorat rättigheterna till La Liga och första ligan i i Italien. Skriver på sin hemsida att man har " nästan" världens bästa utbud i varje fall Sveriges avseende sport. Tar ut samma pris som förut och avser inte att sänka priset.Läs artikel i Aftonbladet för några dagar sedan.
Samma med Canal Digital. Halverat utbud på tillägget Viasat Sport men samma pris dvs 399 kronor per månad.
Några som har synpunkter på detta. "Falsk" marknadsföring av Oneplace. Inte imponerad av deras " gottgörelse" med fri hyra av några i min värld dåliga filmer.
Den avskalade fjärrkontrollen är ett skämt. Ingen fysisk strömbrytare på boxen.
Finns det något vettigt alternativ om man som jag vill i första hand se allsvenskan i fotboll och de stora europeiska ligorna på en och samma välfungerande box?

Ingen som utöver boxen som sådan upplever prissättningen på Viasat Sport som orättvis efter det halverade utbudet.

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 04 februari 2019 - 16:25.


#1518

Postad 04 februari 2019 - 16:30

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Någon som kan och har synpunkter på det jag skrivit om och frågar om?

Niklas vänlige man var finns du?
I min mejlkommunikation med supporten kan du nog få fram bilder mm. som jag skickat.
Sök förslag för att komma rätt i supporten: 19340926-××××

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 04 februari 2019 - 16:31.


#1519

Postad 04 februari 2019 - 17:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Någon som kan och har synpunkter på det jag skrivit om och frågar om?

Niklas vänlige man var finns du?
I min mejlkommunikation med supporten kan du nog få fram bilder mm. som jag skickat.
Sök förslag för att komma rätt i supporten: 19340926-××××

Hej

Skicka ett PM med kundnummer så ska jag se vad vi kan få fram.

Mvh

Niklas



#1520

Postad 04 februari 2019 - 18:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det där gäller för Comhems Tv Hub också, den har ingen inspelning men allt annat fungerar dåligt, för klen hårdvara och dålig programering. Funkar inte ens bra att Chromecasta till den varför jag har kvar min Chromecast som jag tänkte den kunde ersätta. Kommer köpa en Apple Tv 4k istället och köra Comhem Play, gör så på min andra Tv och det fungerar många gånger bättre, mycket snabbare kanalväxling och i mina ögon betyligt bättre bild.

 

Ang det inbyggda Chromecast stödet så är det nåt som alla AndroidTV boxar lider av så problemet ligger snarare på Google att fixa till just den biten.



#1521

Postad 04 februari 2019 - 19:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

För samtal med CD dels om boxen och dels om prissättningen för tillägget av Viasat Sport kanalerna. Får på köpet Via Play Sport som fungerar bra via Chromecast ultra. Utbudet mycket sämre. Visar bara några matcher i Premier Ligue som går på samma tidpunkt eller nära varandra. Viasat play appen i boxen fungerar inte alls.
Viasat har förlorat rättigheterna till La Liga och första ligan i i Italien. Skriver på sin hemsida att man har " nästan" världens bästa utbud i varje fall Sveriges avsende sport. Tar ut samma pris som förut och avser inte att sänka priset.Läs artikel i Aftonbladet för några dagar sedan.
Samma med Canal Digital. Halverat utbud på tillägget Viasat Sport men samma pris dvs 399 kronor per månad.
Några som har synpunkter på detta. "Falsk" marknadsföring av Oneplace. Inte imponerad av deras " gottgörelse" med fri hyra av några i min värld dåliga filmer.
Den avskalade fjärrkontrollen är ett skämt. Ingen fysisk strömbrytare på boxen.
Finns det något vettigt alternativ om man som jag vill i första hand se allsvenskan i fotboll och de stora europeiska ligorna på en och samma välfungerande box?

Hej

Det stämmer att det varit problem med Viaplay i OnePlace och därför har appen plockats bort från vår plattform. Viaplay var aldrig certifierad när vi lanserade boxen (vilket man fick information om när man startade appen) vi jobbar nu tillsammans med Viaplay på att  hitta en lösning på problemet.

Mvh

Niklas



#1522

Postad 04 februari 2019 - 20:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Känner igen allt du skriver, rätt irriterande..
CD-appen kan krasch lite när som helst. Igår kväll hade jag en inspelning pågående då en annan ville starta, detta fick en ruta om kanalkonflikt att komma upp, helt ok.
Men när jag klickade på ett av alternativen kraschade appen, startade om och ingenting kunde ses. Menyerna kunde man komma åt så efter en omstart var bilden tillbaka och bonusen var två kvaddade inspelningar.

En annan sak jag ofta ser är att om man byter kanal via EPG så får man rätt ofta information från fel (föregående) kanal om man trycker på OK-knappen.

Eftersom boxen är så långsam att radera inspelningar händer det att man råkar ställa till det och raderar fel, en Undo behövs!

Hej

Ang problemet med att du får en konflikt på dina inspelningar, använder du vårat nya LNB?

Jag har felanmält problemet med att information från föregående kanal kan visas när man byter kanal via EPG´n. Håller även på undersöka problemet med att det tar lång tid att radera inspelningar.

Mvh
Niklas

 



#1523

Postad 04 februari 2019 - 20:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har ett antal problem med One Place boxen. Börjar fan verkligen tröttna ur på denna box!
* När man tittar på "Film & Serier" eller Inspelningar från hårddisken så händer det nästan alltid att det avbryts av en enfärgad skärm med Canal Digital loggan och sen visas en vanlig tv-kanal.

* Serieinspelningar krånglar fortfarande.

Repriser av redan inspelade avsnitt (som fortfarande finns på hårddisken) spelas in.

Har alltid kunnat spela in V75 på lördagar som serieinspelning (även på denna box), men nu går det inte längre. 

* Den inbyggda Cromecasten har stora problem med synkning av ljud & bild.
* Tar otroligt lång tid att boxen visar att man har raderat en inspelning.

* Spolar man tillbaka på något man startat på "Film & Serier" eller Inspelningar så försvinner textningen. Bara att börja om igen!

* Ofta när man försöker att byta kanal (händer med olika alternativ av kanalbyte) så händer ingenting. trycker man sedan + eller - så visas kanalen efter eller före den man ville byta till.

* Saknar även verkligen en mute-knapp som tystar alla kanaler!

Hej

Skicka PM med ditt kundnummer/personnummer. Jag ska kolla upp varför det inte fungerar att göra en serieinspelning på V75.

Mvh

Niklas



#1524

Postad 04 februari 2019 - 20:06

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Tack Niklas!

Det var inga nyheter för mig.
Du bad om mitt kundnummer. Vet inte om det gått fram. Du skulle då kunna ta del av mina mejl till kundtjänst. Inser att det inte tillhör ditt ansvarsområde. Kanske mina synpunkter kan vara till nytta i ditt arbete.

#1525

Postad 04 februari 2019 - 20:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack Niklas!

Det var inga nyheter för mig.
Du bad om mitt kundnummer. Vet inte om det gått fram. Du skulle då kunna ta del av mina mejl till kundtjänst. Inser att det inte tillhör ditt ansvarsområde. Kanske mina synpunkter kan vara till nytta i ditt arbete.

Hej

 

Jag valde att svara på det eftersom det kan vara relevant information för andra. 

Mvh

Niklas



#1526

Postad 04 februari 2019 - 20:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Som sagt har jeg ikke prøvd og bruke nr taster på favorittlisten, er helt enig i att nr taster burde fungere i favorittlisten når den er aktivert. Tragisk vist den ikke gjør det, får håpe dette og blir ordnet når det går ann og flytte kanaler igjen.

Hej

Eftersom det inte skapas en ny kanallista (som på ADB-boxarna) när man gör en favoritlista på OnePlace så fungerar det tyvärr inte att välja kanalplats. Jag har framfört tidigare att favoritlista likt den vi har på ADB är något ni kunder önskar och hoppas att vi ska kunna fixa något liknande framöver.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 04 februari 2019 - 20:51.


#1527

Postad 04 februari 2019 - 21:31

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej
Ang problemet med att du får en konflikt på dina inspelningar, använder du vårat nya LNB?
Jag har felanmält problemet med att information från föregående kanal kan visas när man byter kanal via EPG´n. Håller även på undersöka problemet med att det tar lång tid att radera inspelningar.
Mvh
Niklas

Jag har ett Twin LNB på min 1-meters motorstyrda Fibo antenn, men att det blev en konflikt är inte det direkta problemet utan snarare den krasch som följde.

#1528

Postad 04 februari 2019 - 21:32

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ville sett på History Channel men det går inte på grund av dålig signal / M017. Just denna kanal har signalkvalitet 0! Alla andra kanaler fungerar. Boxen eller utsändningen? En norsk reset hjälpte inte.
History funkar inte i Apple TV CD app heller så då är det väl utsändningen då....

Redigerat av jonasbratt, 04 februari 2019 - 21:35.


#1529

Postad 04 februari 2019 - 21:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har ett Twin LNB på min 1-meters motorstyrda Fibo antenn, men att det blev en konflikt är inte det direkta problemet utan snarare den krasch som följde.

Hej

Vill du att vi skickar ett nytt LNB till dig? Så du får tillgång till att kunna spela in på fler kanaler?
Det kan lösa en del av problemen.

Mvh

Niklas



#1530

Postad 04 februari 2019 - 21:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ville sett på History Channel men det går inte på grund av dålig signal / M017. Just denna kanal har signalkvalitet 0! Alla andra kanaler fungerar. Boxen eller utsändningen? En norsk reset hjälpte inte

Hej

Testa hur det fungerar på BBC Earth, Nat Geo Wild och H2, de ligger på samma transponder. Kontrollera gärna så det inte är snö på parabolen/LNB.

Mvh
Niklas



 



#1531

Postad 04 februari 2019 - 21:47

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Hej

Testa hur det fungerar på BBC Earth, Nat Geo Wild och H2, de ligger på samma transponder. Kontrollera gärna så det inte är snö på parabolen/LNB.

Mvh
Niklas


De funkar inte heller, signalstyrkan är bra men visst det kanske är lite snö på parabolen. Kunde till slut se programmet på boxen ”från början” fast tyvärr utan textning då

#1532

Postad 04 februari 2019 - 21:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

De funkar inte heller, signalstyrkan är bra men visst det kanske är lite snö på parabolen. Kunde till slut se programmet på boxen ”från början” fast tyvärr utan textning då

Hej

Nej tyvärr kan vi inte leverera någon textning på följande kanaler via streaming på någon av våra plattformar just nu. Men det är något som vi hoppas ska bli löst nu under 2019

Kanaler som saknar textning i playtjänsten

- Nat Geo HD 
- Nat Geo Wild HD 
- History Channel HD 
- H2 HD 
- Animal Planet HD 
- BBC Earth HD 
- Discovery Science 
- Discovery World 
- BBC Brit 
- MTV 
 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 04 februari 2019 - 22:00.


#1533

Postad 04 februari 2019 - 22:44

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Inget svar på när ni skall fixa buggen 

 

" LADDAR "

 

Sen är en annan störig bugg att man får både bild och ljuddropp (betyder att ljudet försvinner och bilden blir svart)  minst en gång var 30é minut



#1534

Postad 04 februari 2019 - 22:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Eftersom det inte skapas en ny kanallista (som på ADB-boxarna) när man gör en favoritlista på OnePlace så fungerar det tyvärr inte att välja kanalplats. Jag har framfört tidigare att favoritlista likt den vi har på ADB är något ni kunder önskar och hoppas att vi ska kunna fixa något liknande framöver.
Mvh
Niklas

Det høres bra ut, men håper dere greier og ordne den nåværende favorittliste i overskuelig tid, selv uten nrtaster er den god og ha.

#1535

Postad 05 februari 2019 - 12:29

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Har den nya boxen sedan i december. Mycket fungerar bra! Men alltför mycket fungerar dåligt eller inte alls.

 

1/ Jag tappade mitt bredband via fiber, igår förmiddag. tekniker kommer i morgon för att byta ut fiber-switchen. Tills dess har jag och TV-boxen inget internet. När jag vaknade i morse hade boxen tappat bort datum/tid och trodde att det var 2015-01-01 kl 5.50. Jag kan förstå att man hämtar tiden från en internetklocka som default. Men har man ingen backup-strategi?? TV-kanalerna har ju tid och datum, t.ex. i text-tv.

 

Varför är detta en issue överhuvudtaget? Man kan väl leva med fel tid tills internet kommer tillbaka? Nej det kan man inte, inte med den nya boxen. ALLT blev helt fel som programtablån, gjorda inspelningar m.m. Lösning: läs tiden från TV-signalen i boxens kanaler, tills internettiden kommer tillbaka.

 

2/ När jag trycker på OK-knappen för en viss kanal, förväntar jag mig att se fler alternativ för aktuell kanal, som att spela in den, visa information om programmet, visa text-Tv m.m. Ibland men inte alltid visar boxen då som overlay i bilden "Laddar....." och det gör den i ca 5 minuter för att sedan visa "CanalDigital-loggan" och starta om boxen. När bilden kommer tillbaka är det en paus-stillbild och ingenting fungerar som det ska i boxen. Byta kanalkanppen + och - ger ingenting. Bara en kanalsiffra byter kanal och återger fjärren normal funktion. Lösning: ta bort buggen i programvaran

 

3/ Fjärrkontrollen saknar några bra funktionknappar. Som funnits på tidigare fjärrar till tidigare boxar. Som "Information om  program" samt "text-tv".

 

4/ Programtablån. Ni borde ta bort att visa nedladdad bild för aktuell kanal när man bläddrar i tablån. DET verkar vara orsaken till att det går så långsamt att bläddra. Med en "Information om program" knapp skulle man enkelt kunna aktivera bild och info om ett visst program, men INTE bli påtvingad detta för ALLA program man bläddrar förbi. 



#1536

Postad 05 februari 2019 - 13:22

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1
Tycker att fjärrkontrollen borde bytas till en som åtminstone hade en info knapp som visade god information om aktuellt innehåll på den kanal man ser på och kanske genom ytterligare ett tryck visar utökad information. En epg knapp på fjärrkontrollen skulle också underlätta och ta bort den stora bilden för att lätt bläddra framåt i tablån liksom uppåt och nedåt.
Strömkabeln borde också med fördel bytas ut mot en ny med fysisk strömbrytare närmast boxen. Bild i bild funktion borde väl kunna införas och styras från en bättre och ny fjärrkontroll.

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 05 februari 2019 - 13:24.


#1537

Postad 05 februari 2019 - 13:38

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Tycker att fjärrkontrollen borde bytas till en som åtminstone hade en info knapp som visade god information om aktuellt innehåll på den kanal man ser på och kanske genom ytterligare ett tryck visar utökad information. En epg knapp på fjärrkontrollen skulle också underlätta och ta bort den stora bilden för att lätt bläddra framåt i tablån liksom uppåt och nedåt.
Strömkabeln borde också med fördel bytas ut mot en ny med fysisk strömbrytare närmast boxen. Bild i bild funktion borde väl kunna införas och styras från en bättre och ny fjärrkontroll.

 

Ja, den UX/UI-designer som är ansvarig för användarupplevelsen unnar jag lite tjära och fjädrar...

Undrar hur det ser ut i Android TV version 9.x.x  utan att någon klåfingrig typ från en operatör varit på det!!!  Som när man jämför en ren Google-telefon med en som Samsung/HTC/xx + operatör (Telia/Tre/xx) varit inne och "customiserat"... (Och samtidigt då bakbundit sig fån att hänga med i utvecklingen av grundsystemet...


Redigerat av StefanA, 05 februari 2019 - 13:38.


#1538

Postad 05 februari 2019 - 13:43

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1

Vi ska nog akta oss för att önska förbättringar av boxen, kanske inte ens önska att utlovade funktioner verkligen går att använda.

Med tanke på att CD höjer priset varje gång de försämrar programutbudet så vågar jag inte tänka på hur stor höjningen blir den gången de förbättrar något.

Igår hade min box totalt tuppjuck, seg som sirap vid knapptrycknig och sedan händer allt på en gång.

Växlade mellan original fjärr och en Logitech och möjligen var det lite bättre,,, med Logitechen :-(



#1539

Postad 05 februari 2019 - 16:43

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Jag tror jag var alltför positiv i hur jag (tidigare) kunnat hantera ’Laddar..’, i går kväll kraschade CD-appen då jag tryckte på tillbakaknappen följt av menyknappen för att få bort Laddar..

#1540

Postad 05 februari 2019 - 16:49

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej
Vill du att vi skickar ett nytt LNB till dig? Så du får tillgång till att kunna spela in på fler kanaler?
Det kan lösa en del av problemen.
Mvh
Niklas

Väldigt snällt av dig, men jag tror du får svårt att hitta ett SatCR-huvud med fäste för ett matarhorn (C120). :)
Blir nog att byta antenn till sommaren om jag fortsätter med parabolantenn, alternativt experimentera med något hemmabyggt fäste för ett nytt SatCR-LNB.

#1541

Postad 06 februari 2019 - 12:32

mumien
  • mumien
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej

Nej tyvärr kan vi inte leverera någon textning på följande kanaler via streaming på någon av våra plattformar just nu. Men det är något som vi hoppas ska bli löst nu under 2019

Kanaler som saknar textning i playtjänsten

- Nat Geo HD 
- Nat Geo Wild HD 
- History Channel HD 
- H2 HD 
- Animal Planet HD 
- BBC Earth HD 
- Discovery Science 
- Discovery World 
- BBC Brit 
- MTV 
 

Mvh

Niklas

Är det bara en förhoppning att textningen ska fungera under 2019 eller är det klar att det blir så? Det här problemet har ni jobbat med VÄLDIGT LÄNGE nu.



#1542

Postad 07 februari 2019 - 06:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Canal Digital

 

Jag struntar fullständigt i alla inspelningsfunktioner och annat omodernt lull lull som man inte använder när man kan streama det man vill se i efterhand.

 

Men kan ni inte med en enkel uppdatering ta bort buggen som gör att man får 

" LADDAR ... "

 

Mitt i rutan 7-8 ggr per kväll och måste stänga av boxen eller värsta fall starta om

 

Kan detta vara så svårt ?

 

Jag har samma problem, min analys är att det inträffar när man tappat internet  tillfälligt. Har du som jag Wifi anslutning av boxen? Om du kan prova med ethernet kabel anslutning till din router, för att se om problemet minskar/försvinner då? Att boxens Wifi är instabilt är känt. 

 

Lösning: CD borde cacha boxens data, så att den inte behöver hämtas varje gång den efterfrågas och dessutom hämtas via TV-signalen INTE via internet. Boxens Wifi måste stabiliseras. 


Redigerat av Nisken, 07 februari 2019 - 06:56.


#1543

Postad 07 februari 2019 - 09:43

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej

 

Är det någon som lyckats få till en fix / ta sig runt problemet med full hårddisk?

 

Nu räknade jag efter... Har ca 10 timmar inspelat material (som jag vill ha kvar) och får hela tiden att utrymmet är slut. När jag rensat ner till de 10 timmarna har jag 3% utrymme kvar på HDn !!!

 

På vilken annan plattform som helst hade jag kört en koll på disken för att frigöra felaktigt allokerat utrymme men här är det mesta special-special och inga verktyg under inställning (vilket ju finns i telefon-android - förutom ett gäng appar som hanterar disk...).

 

Hade jag kunnat så hade jag lagt över de 10 timmarna på annan disk och formatterat om den i OnePlace....  Men med krypteringar och special-filsystem så...

 

 

//Stefan



#1544

Postad 07 februari 2019 - 15:03

Unregisteredefaa9313
  • Unregisteredefaa9313
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1

Hej

 

Är det någon som lyckats få till en fix / ta sig runt problemet med full hårddisk?

 

Nu räknade jag efter... Har ca 10 timmar inspelat material (som jag vill ha kvar) och får hela tiden att utrymmet är slut. När jag rensat ner till de 10 timmarna har jag 3% utrymme kvar på HDn !!!

 

På vilken annan plattform som helst hade jag kört en koll på disken för att frigöra felaktigt allokerat utrymme men här är det mesta special-special och inga verktyg under inställning (vilket ju finns i telefon-android - förutom ett gäng appar som hanterar disk...).

 

Hade jag kunnat så hade jag lagt över de 10 timmarna på annan disk och formatterat om den i OnePlace....  Men med krypteringar och special-filsystem så...

 

 

//Stefan

Hade själv samma problem spelade ingen roll hur mycket jag raderade av de inspelade program så kom det upp att den inte kunde spela in pga full hårddisk. Detta bara efter att jag haft boxen ca 1 månad. Jag blev till slut tvungen att formatera om disken, och det var inte heller så lätt, den vägrade flera gånger och det kom upp att den inte hittade disken. Jag tog då bort alla inspelade program manuellt och sedan lyckades jag formatera. Detta var några dagar sedan och nu fungerar det att spela in men jag vet inte hur länge och jag blev naturligtvis av med de inspelade program jag hade.



#1545

Postad 07 februari 2019 - 16:49

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 1

Hårddisk problemet.

Jeg får frigitt plass når jeg sletter på denne måten:

Trykk OK på Mine opptak

Trikk pil til høyre

Pil ned til Organiser opptakene dine

Velg det du skal slette. Hake kommer frem.

Pil til høyre 

Velg Slett valgte opptak

Fungerer det for dere?



#1546

Postad 07 februari 2019 - 16:53

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hårddisk problemet.

Jeg får frigitt plass når jeg sletter på denne måten:

Trykk OK på Mine opptak

Trikk pil til høyre

Pil ned til Organiser opptakene dine

Velg det du skal slette. Hake kommer frem.

Pil til høyre 

Velg Slett valgte opptak

Fungerer det for dere?

 

Det fungera att radera några program så. Det är då jag fått tillbaka 3 till 7 % av hårddiskutrymmet och det ändå bara är ca 10 timmar inspelade på den ...



#1547

Postad 07 februari 2019 - 17:01

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Det fungera att radera några program så. Det är då jag fått tillbaka 3 till 7 % av hårddiskutrymmet och det ändå bara är ca 10 timmar inspelade på den ...

 

Men hvis du har slettet direkte tidligere så fikser nok ikke denne løsningen den feilen.
Hadde du slettet bare på denne måten så hadde du kanskje fått tilbake hele utrymmet. Maybe......



#1548

Postad 08 februari 2019 - 06:59

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 1

Igår kväll strulade det duktigt.Vid kanalbyte kommer bannern upp men det byts inte kanal alt.blir det svart ruta.

T.ex ser jag på 5an trycker på 1an varvid bannern för 1an kommer upp men inget kanalbyte görs.Detta händer både om jag pilar eller trycker siffran.

Händer så där tiotalet gånger igår.

Sketbox.



#1549

Postad 08 februari 2019 - 09:38

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 2

Eftersom C D inte uppfyller sin del av avtalet, d v s levererar enligt reklamen så är det inget hinder att säga upp avtalet oavsett bindningstid.

Leverantörens rätt att försöka avhjälpa felet före hävande anses nog som förverkad i det här fallet, det pågår ju ständiga försök.

Vill man fortsätta att titta men sätta press på C D så borde det gå att deponera pengar motsvarande månadsavgiften fram tills avtalet är uppfyllt av C D som då får ut de deponerade pengarna.

Konsumenten tjänar inget på det mer än att C D får press på sig att uppfylla sina åttaganden.

Haken är väl att få tillräckligt många kunder med på det så att det svider hos C D.

Konsumentverket kan bistå med praktiska råd.

 

Det är så tråkigt att det blivit såhär, jag vill verkligen ha det jag beställt, det passar mig utmärkt om det bra inte varit så dåligt genomfört.

-Programtablåer fungerar inte

-Favoritlistor fungerar inte.

-Boxen hänger sig omotiverat.

-Boxen är seg som sirap vid kanalbyte.

-Inget 4K

-Inget avancerat ljud

-Bra kanaler försvinner och skitkanaler tillkommer, men priset går upp.

- + alla andra små skitsaker.



#1550

Postad 08 februari 2019 - 10:01

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Eftersom C D inte uppfyller sin del av avtalet, d v s levererar enligt reklamen så är det inget hinder att säga upp avtalet oavsett bindningstid.

Leverantörens rätt att försöka avhjälpa felet före hävande anses nog som förverkad i det här fallet, det pågår ju ständiga försök.

 

Exakt så här är det faktiskt, man har rätt att kräva att det som utlovas ska fungera inom rimlig tid enligt konsumentköplagen eller konsumenttjänstlagen vilket som nu bäst passar in på ett sånt här köp.

 

Det går alldeles utmärkt att ensidigt häva ett avtal om man anser sig ha grund för det. Motparten, i detta fallet CD behöver inte godkänna eller gå med på en hävning. Man hamnar då i tvist vilket i praktiken innebär att CD måste ansöka hos tingsrätten för att avgöra frågan vilket sällan sker för småbelopp som detta ändå handlar om.

Inkassobolagen eller kronofogden varken vill eller får hantera ärenden som är tvistiga vilket kan vara bra att veta då många bolag hotar med det. (inte därmed sagt att CD skulle ägna sig åt sådant fulspel).





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.