Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Varjo Aero

14 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 december 2023 - 21:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 907 inlĂ€gg
  • 0

Mini recension. Mestadels anvĂ€nt till att grinda fallout 4 vr. 

 

Fantastisk skĂ€rpa men blurrig ut mot kanterna. Problemet Ă€r att det orsakar warping nĂ€r du panorerar runt att det Ă€r oskarpt lĂ€ngst ut i sig stör inte sĂ„ mycket. Sweetspoten Ă€r gigantisk alla andra headset jag testat av oculus hp och Ă€ven pimax i mindre grad har man vart tvungen stĂ€lla in vinkeln och allt pĂ„ millimetern men hĂ€r finns det en massa olika sĂ€tt att vinkla headsetet och det Ă€r Ă€ndĂ„ skarpt. Du fĂ„r hjĂ€lp av ögonkamerorna med att montera dem rĂ€tt. 

 

Komforten... Det hÀr Àr mysko. Det finns alla tÀnkbara instÀllningsmöjligheter men av nÄgon anledning sÄ efter ett par timmar sÄ skapar den ett tryck nÄgonstans. Vart kan variera men det hÀr Àr det första headset jag nÄgonsin testat som jag inte kan bÀra 24/7 har bra vr skalle.

 

Mjukvaran Ă€r grym inte haft nĂ„gra problem alls. FörvĂ„nad över hur lĂ€ttdrivet det Ă€r pĂ„ mitt 3080 trots upplösningen. foveated verkar fungera bra. MĂ€rker inte av att det körs. Lyxigt med motorer för att stĂ€lla in ipd om Ă€n lite onödigt. Headsetet har flĂ€ktar men jag slutade höra dem rĂ€tt fort förvĂ„nande nog. Mina billiga sony iems för 500 utan ANC blockar ut dem utan problem. 

 

Följer med ett par billiga iems tunad med en massa bas men de flesta vill nog byta ut dem.

 

Foven. Stereo overlappen kunde vart bĂ€ttre. Det Ă€r en stor cutout för nĂ€san men skĂ€rpan verkar Ă€ndĂ„ göra att 3dn Ă€r helt okay men kunde vart bĂ€ttre pĂ„ nedre delen av skĂ€rmen. MĂ€rks bara av nĂ€r man kollar efter det. Foven rĂ€cker till men jag hade frĂ€mst velat ha mer vertikal fov. HuvudidĂ©n med detta headset kĂ€nner jag ska va skĂ€rpa sĂ„ jag tycker fov kompromissen kĂ€nns berĂ€ttigad. KĂ€nns inte klaustrofobisk mer vad jag Ă€r van vid frĂ„n quest 3, reverb, vive, rift ex. 

 

Byggkvaliteten Ă€r toppen och huvudstrapdesignen borde va mer komfortabel Ă€n den Ă€r sĂ„ jag vete gudarna vad som hĂ€nder hĂ€r. 

lcd panelen seriöst kalibrerade fĂ€rger men klassisk lcd svĂ€rta. 



#2

Postad 17 december 2023 - 14:18

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

Ska ev ge mig in i VT trÀsket, enbart sim racing dÄ.
Bigscreen Beyond lockar med sitt lilla format, det blir lÀtt VÀldigt svettigt om man kör 3-4h i strÀck.

Dock sÄ verkar dÀr vara glare, vissa retar sig andra ser förbi det.
Varjo Àr nÀsta pÄ listan
Pimax Crystal Àr pÄ tok för stor.

Du sitter nöjd med Varjo förstÄr jag ?



#3

Postad 18 december 2023 - 15:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 907 inlĂ€gg
  • 0

Ska ev ge mig in i VT trÀsket, enbart sim racing dÄ.
Bigscreen Beyond lockar med sitt lilla format, det blir lÀtt VÀldigt svettigt om man kör 3-4h i strÀck.

Dock sÄ verkar dÀr vara glare, vissa retar sig andra ser förbi det.
Varjo Àr nÀsta pÄ listan
Pimax Crystal Àr pÄ tok för stor.

Du sitter nöjd med Varjo förstÄr jag ?

big screen beyond blir fort varm  enligt rapporter custom made masken sluter om sĂ„ bra sĂ„ det Ă€r ju naturligt. Har du motion sim sĂ„ ska den va vĂ€ldigt bra dĂ„ headsetet vĂ€ger sĂ„ lite har sĂ„ lite inertia sĂ„ det flyger inte runt sĂ„ lĂ€tt pĂ„ skallen. 

 

varjon har flĂ€ktar och ventilationsgaller sĂ„ ventilationsmĂ€ssigt svĂ„rt hitta fel med varjon. Är gammal avdankad simracer sjĂ€lv men bara testat snabbt men varjon kĂ€nns klockren för Ă€ndamĂ„let. Den har nackdelar som sagt men för simracing sĂ„ spelar inte fov nĂ„gon större roll och du sitter inte och panorerar runt som en tok. Se lĂ„ngt bort istan verkar va ett esse med varjon och behov av oled och perfekt svĂ€rta kĂ€nns inte direkt kritiskt Ă€ven om det vĂ€l vart trevligt för nattkörning. Men jag vet inte hur störande glare blir med beyond istĂ€llet just för nattkörning dĂ€r man Ă€r som kĂ€nsligast. 

Överlag sĂ„ skulle jag nog tro jag föredrar bilden frĂ„n beyonds oled paneler men varjon Ă€r inte dĂ„lig för att va lcd och har bra ljusstyrka. 

 

Jag behöver fĂ„ till komforten men ja annars Ă€r jag nöjd. Tror Varjon sitter hur bra som helst pĂ„ de flesta skallar jag begriper inte riktigt varför jag har problem... 

 



#4

Postad 18 december 2023 - 21:51

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

big screen beyond blir fort varm  enligt rapporter custom made masken sluter om sĂ„ bra sĂ„ det Ă€r ju naturligt. Har du motion sim sĂ„ ska den va vĂ€ldigt bra dĂ„ headsetet vĂ€ger sĂ„ lite har sĂ„ lite inertia sĂ„ det flyger inte runt sĂ„ lĂ€tt pĂ„ skallen. 

 

varjon har flĂ€ktar och ventilationsgaller sĂ„ ventilationsmĂ€ssigt svĂ„rt hitta fel med varjon. Är gammal avdankad simracer sjĂ€lv men bara testat snabbt men varjon kĂ€nns klockren för Ă€ndamĂ„let. Den har nackdelar som sagt men för simracing sĂ„ spelar inte fov nĂ„gon större roll och du sitter inte och panorerar runt som en tok. Se lĂ„ngt bort istan verkar va ett esse med varjon och behov av oled och perfekt svĂ€rta kĂ€nns inte direkt kritiskt Ă€ven om det vĂ€l vart trevligt för nattkörning. Men jag vet inte hur störande glare blir med beyond istĂ€llet just för nattkörning dĂ€r man Ă€r som kĂ€nsligast. 

Överlag sĂ„ skulle jag nog tro jag föredrar bilden frĂ„n beyonds oled paneler men varjon Ă€r inte dĂ„lig för att va lcd och har bra ljusstyrka. 

 

Jag behöver fĂ„ till komforten men ja annars Ă€r jag nöjd. Tror Varjon sitter hur bra som helst pĂ„ de flesta skallar jag begriper inte riktigt varför jag har problem... 

 

Du har en poÀng med vÀrme och Bigscreen, kör mycket endurance sÄ nattkörning Àr mycket vanligt och 4h stinter ocksÄ.
Jag har motion men den Àr ganska lÄgt stÀlld sÄ jag misstÀnker att ett större headset inte skulle ge mig problem.

Ang passning, finns det inte olika face mask att bestÀlla ?



#5

Postad 18 december 2023 - 22:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 907 inlĂ€gg
  • 0

Du har en poÀng med vÀrme och Bigscreen, kör mycket endurance sÄ nattkörning Àr mycket vanligt och 4h stinter ocksÄ.
Jag har motion men den Àr ganska lÄgt stÀlld sÄ jag misstÀnker att ett större headset inte skulle ge mig problem.

Ang passning, finns det inte olika face mask att bestÀlla ?


Finns vÀl sÀkert en del mods för varjon. Jag ska testa mössa se om det hjÀlper.

SvÄrt val jag Àr sjÀlv grymt nyfiken pÄ beyond men det Àr lÄng vÀntetid.

#6

Postad 20 december 2023 - 08:04

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

Finns vÀl sÀkert en del mods för varjon. Jag ska testa mössa se om det hjÀlper.

SvÄrt val jag Àr sjÀlv grymt nyfiken pÄ beyond men det Àr lÄng vÀntetid.

Nu kanske det inte hjÀlper dig, sÄg att vissa sÀtter mindre motvikter dÀr bak.
Och nÄgon satte pÄ en ny face gasket.
https://www.reddit.c...d_face_cushion/



#7

Postad 27 december 2023 - 13:59

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

BestÀllde en Varjo idag, kommer bli kul.
 



#8

Postad 27 december 2023 - 18:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 907 inlĂ€gg
  • 0

Skoj hoppas du blir nöjd. Har du fÄtt tag i bas station?



#9

Postad 27 december 2023 - 18:11

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

Skoj hoppas du blir nöjd. Har du fÄtt tag i bas station?

Steam hade för helt ok pris, tog bara 1 dÄ jag enbart kör sim.



#10

Postad 29 december 2023 - 14:20

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

Kom pÄ en sak, behöver jag handkontroller för att komma igÄng Àven om jag aldrig kommer anvÀnda dom ?



#11

Postad 29 december 2023 - 15:57

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 907 inlĂ€gg
  • 0

Kom pÄ en sak, behöver jag handkontroller för att komma igÄng Àven om jag aldrig kommer anvÀnda dom ?


NÀ de behövs inte. Finns knappar pÄ headsetet för grundlÀggande funktioner.

#12

Postad 29 december 2023 - 17:04

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

NÀ de behövs inte. Finns knappar pÄ headsetet för grundlÀggande funktioner.

Tack, jag Ă€r Nooob 



#13

Postad 04 januari 2024 - 14:31

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

HÀr kommer en dum frÄga till, min Pc har inte bluetooth, det kommer inte stÀlla till det med headsetet ?
Utan headsetet "pratar" direkt med base stations ?

Blev sÄ att jag bestÀllde 2 base stations men utan bluetooth kan jag inte lÀgga dom pÄ olika kanaler, Àr det ett mÄste ?



#14

Postad 04 januari 2024 - 20:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 907 inlĂ€gg
  • 0

HÀr kommer en dum frÄga till, min Pc har inte bluetooth, det kommer inte stÀlla till det med headsetet ?
Utan headsetet "pratar" direkt med base stations ?

Blev sÄ att jag bestÀllde 2 base stations men utan bluetooth kan jag inte lÀgga dom pÄ olika kanaler, Àr det ett mÄste ?

Din dator behöver inte bluetooth. Bara koppla in tuta och kör.



#15

Postad 05 januari 2024 - 07:52

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

  • 2 964 inlĂ€gg
  • 0

Super, Tack !!





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.