Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Väggfästen och bordsstativ

146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vogels THIN RC355 (TV-fästen & skärmfästen) 4 7,75 (3) Inga priser

#51

Postad 17 februari 2013 - 22:21

m99hpe
  • m99hpe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det inte väldigt svårt at byta kablar om man har fast väggmonmterat fäste?

#52

Postad 23 februari 2013 - 21:00

Unregistered209ce86f
  • Unregistered209ce86f
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej! Jag har ett jätteroligt problem q: Vill sätta upp min datorskärm på väggen, men det finns inga skruvhål på baksidan. Så behöver ett fäste som håller i skärmen på ett magiskt sätt, några synpunkter på detta?

#53

Postad 02 mars 2013 - 17:44

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0

Hej! Jag har ett jätteroligt problem q: Vill sätta upp min datorskärm på väggen, men det finns inga skruvhål på baksidan. Så behöver ett fäste som håller i skärmen på ett magiskt sätt, några synpunkter på detta?

Sätt upp en elfa hylla och ställ den där! ;)

/W

#54

Postad 02 mars 2013 - 17:46

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 1

Hej! Jag har ett jätteroligt problem q: Vill sätta upp min datorskärm på väggen, men det finns inga skruvhål på baksidan. Så behöver ett fäste som håller i skärmen på ett magiskt sätt, några synpunkter på detta?


Tavellist!

#55

Postad 07 mars 2013 - 06:55

joppeperkele
  • joppeperkele
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
behöver ett VESA 400x400 fäste. vilket fäste sitter egentligen tightast mot vägg? 20-22mm har jag hittat. men jag har för mig att jag inte för så längesen såg något som enligt spec åtminstone endast byggde 5mm(!!) hittar dock inget liknande längre.

någon annan som letat?

EDIT:
hittat detta fäste på MediaMarkt... 4.5mm bygger det enligt spec. rätt lite

http://www.mediamark...html?langId=-16

Redigerat av joppeperkele, 11 mars 2013 - 06:42.


#56

Postad 12 mars 2013 - 21:45

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Tjena

Köpte denna:

http://www.clasohlso...ste/Pr384049000

för att ha till vår frukost-tv i köket. Tanken är att kunna vinkla den till köksbordet på morgonen och sen vinkla den till köket på kvällen så att man kan se på tv när man lagar mat.

När man sen läser manualen så ska man tydligen skruva fast lederna i en fast position? Jag hade ju tänkt att den skulle gå att vända och vrida på som jag vill. Det blir ju lite jobbigt om man ska ha en insexnyckel till hands när man ska vända på tvn?

Nån som har något liknande och kan berätta om detta verkligen behövs?

Annars kanske någon kan tipsa om ett fästa som passar mig bättre.

Mvh
Chrille

#57

Postad 16 mars 2013 - 11:36

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Har köpt en 46" Samsung LED och behöver få upp den på väggen. Utmaningen är att jag behöver tilta och vrida tvnen del då tvsoffan är vid sidan om så att säga.
Vill samtidigt inte att det skall bygga så mycket från väggen.De flesta jag hittat bygger runt 7 cm eller kostar ett par tusen...

Positionen där tvn ska monteras är mellan fönstrena till vänster om där den står nu.
Mycket tacksam för tips, helst i så låg prisklass som möjligt!

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  tv.JPG   457,34K   11 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered8e483304, 16 mars 2013 - 11:38.


#58

Postad 19 mars 2013 - 14:10

triplea
  • triplea
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Finns det någon bra lösning för att justera höjden på vilken en TV sitter? I nuläget har jag apparaten ståendes på en TV-bänk, men egentligen skulle den lika gärna kunna sitta fast på väggen bakom. Det spelar alltså ingen större roll om lösningen på mitt problem är någon form av stativ, bordsstativ eller väggfäste.

När jag tittar på TV så sitter jag en soffa och har apparaten i lagom ögonhöjd. Jag spelar dock en del TV-spel också, då man ska stå upp framför apparaten. Det är inte lika bekvämt, eftersom jag nu måste titta snett nedåt på bilden. Vid längre spelsessioner får jag ont i nacken.

Jag skulle vilja ha någonting som snabbt och enkelt lät mig skjuta apparaten några decimeter uppåt. Vad har jag för alternativ? Det jag har kommit på hittills är att ställa apparaten på någon form av lyftbord, men det är varken snyggt eller speciellt billigt.

Att läga en slags stor kloss under min TV är förstås en lösning, men det är alldeles för bökigt i längden.

#59

Postad 19 mars 2013 - 17:21

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 1
Mitt tidigare tips på ett fäste som löser de flesta frågeställningar, nu eller framåt.
Jag rekommenderar starkt att skaffa ett fäste som klarar diverse övningar då man ofta får ytterliggare behov (ex tilta ned vid film titta rakt vid tv spel) och då senare måste skaffa nytt..
  • Endast 29mm tunn mot vägg
  • Dras ut från väggen och vinklas till höger o vänster
  • Tiltas nedåt vid direkt solljus eller film
  • Dubbla armar gör att även riktigt stora skärmar hänger rakt
.. alla justeringar görs utan skruvar utan bara med händerna.
ett av de bästa fästena på marknaden!

Webhallen: http://www.webhallen...slim_tilt__turn

http://youtu.be/3YtL8Us65Bo


Kapow !!
Bing

#60

Postad 25 juni 2013 - 17:56

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Ska sätta upp min tv30 55" på väggen med såkalrt ett väggfäste. Är det svårt? Menar den är ju ganska tung. Klarar man det på 2 personer?

De ska ju skruvas å hållas upp samtidigt?

#61

Postad 03 juli 2013 - 23:13

itdamen
  • itdamen
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Fotboll,

Av din bild så tycker jag att detta fäste skulle passa bra. Du fäster ena kortsidan i väggen därefter vinklar ut TV mot soffan. Kostade en lusentapp.

https://www.prisjakt...t.php?p=1693982

:wub: /L

Bifogad fil(er)



#62

Postad 17 juli 2013 - 09:45

Tokv41
  • Tokv41
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Vet någon om man kan använda samsungs fäste wmn250 till en samsung ue55f6515?

Modellen står inte med i listan men tänkte att det kanske funkade ändå.. Har beställt tvn redan men inte fästet.

#63

Postad 17 juli 2013 - 17:06

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 904 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra tips på väggfäste till en Panasonic 65VT60? Den bör bygga mer än 7cm, vara av bra kvalitet och vara ett fast fäste.

#64

Postad 08 augusti 2013 - 23:26

MatsAndersson85
  • MatsAndersson85
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Salmonboy,

Du har en 65" som mig. Betyder att det är ganska svårt efter att skärmen är uppsatt att nå baksidan om man inte har en flexibel servicevänlig lösning.
Så även fast du vill ha den dikt mot vägg behöver du kunna dra ut den några centinmeter från vägg för att komma åt kablar och annat. Annars går kontaktdonen i tv:n sönder, om man fumlar för mycket i blindo. Dock är det mycket få lösningar som medger detta och ändå är snygg o enkel, OCH klarar en sån stor TV..

Denna bör dock kunna göra jobbet: https://www.prisjakt...kt.php?p=978484

Matte

Redigerat av MatsAndersson85, 08 augusti 2013 - 23:32.


#65

Postad 11 september 2013 - 18:16

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Skall hänga upp tv i sovrummet men vad tror ni blir bäst? Rakt mot väggen eller lutning?

#66

Postad 20 september 2013 - 22:38

eholmberg87
  • eholmberg87
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Någon som har köpt fästet Media Mount w6??omöjligt att montera på samsungs f8005. Skruvarna som följer med passar ej hålen i tvn. Ska man måsta skaffa skruvar själv??

#67

Postad 24 september 2013 - 22:10

Andrea L
  • Andrea L
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej,

Hur kommer det sig att du skaffar ett sånt "dåligt" fäste till en sån fin tv?
Skall du ha ett wire fäste är detta den bästa på marknaden. Inkluderar dessutom de skruvar du behöver..(har jobbat i butik i Sthlm)
https://www.prisjakt...kt.php?p=886169

/A

#68

Postad 27 oktober 2013 - 19:30

MatsAndersson85
  • MatsAndersson85
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
SteelHifi

Vet inte om du redan hunnit skaffat din lösning för sovrummet, men jag tycker TILT då sängen ligger lägre ned än soffa (vi pratar huvudets placering).

/Matte

Redigerat av MatsAndersson85, 27 oktober 2013 - 19:31.


#69

Postad 25 november 2013 - 09:36

pontus8282
  • pontus8282
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjenare. Köpte igår detta fäste på Harald Nyborg.

http://www.harald-ny...-444-svart.html

När jag kommer hem är det något så sjukt att hålen längst ut på fästet man skruvar i väggen är inte 60 cm ifrån varndra, vilket gör att det är omöjligt att träffa reglar. Helt otroligt dumt!

Min TV behöver Vesa 400x400 och ett vridbart ställ vilket gör det ganska svårt att hitta några bra ställ - gillade verkligen detta - någon som har tips på hur man kan bygga för att få det att fungera?

En tanke är ju givetvis att sätta 2 stycken 95x45-reglar bakom TV:n och förankra fästet i dessa, men då bygger man ju ut ganska mycket från väggen...suck...

#70

Postad 12 januari 2014 - 14:12

Benke2
  • Benke2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hallå Hej,

Nån frågade på riktigt tunnt väggfäste. Skaffade detta razor thin på webhallen innan Jul till min Samsung 55". Nu visade det sig att tv:n sticker ut några millimeter bakåt (ibland undrar man vad TV tillverkarna tänker med) men det löste sig super smidigt med de valbara distanser som låg med. Riktigt bekvämt.

Fästet är ca 5mm tunnt och anpassningsbart. Grymt snygg installation och det går inte att få den tightare och säkrare mot vägg.

Webhallen:
http://www.webhallen...thin&SectionId=

Bengt


#71

Postad 15 januari 2014 - 11:32

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej såg att någon länkat till väggfäste till Panasonic 65vt60 tidigare, men undrar om någon har tips om bra väggfäste som är lite billigare än 2000?

#72

Postad 15 januari 2014 - 12:47

raxxo
  • raxxo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tjo, vi har precis skaffat en LG 55LN575V.. 55" "LED" tv som vi tänkte hänga upp på väggen med ett ganska slimmat
(http://www.clasohlso...8-4637#moreinfo)

I manualen står det dock att tvn skall ha minst 10cm från hinder åt alla håll pga värme... har testat hur varm den blir under uppspelning av 1080p och den blir strax över kroppstemperatur på varmaste stället... ser ni något problem med detta?

#73

Postad 11 februari 2014 - 14:43

aanee
  • aanee
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Hittade detta fäste av Wire-typ som verkar riktigt smidigt men det verkar nästan vara för billigt?
99 kr är ju ett rån om detta är något att ha?
TV:n som ska hängas upp är en 40" Samsung på ca 10 kg så det är ju ingen jätte direkt.
Vad tror ni om det?
Någon som har något liknande?

http://www.teknikpro...kID=Prisjakt-38

#74

Postad 15 februari 2014 - 10:15

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
MatsAndersson85 passar multibrackets platta ihop med panasonics elutag som sitter på baksidan?

#75

Postad 19 februari 2014 - 23:50

Benke2
  • Benke2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Raxxo, värmen är inga problem för TV:n. Det där är nån friskrivningsgrej som gällde när plasma kördes med gammal teknik o man kunde steka ägg på den. Värme stiger som bekant uppåt så det enda du behöver är några mm för cirkulationen.

#76

Postad 23 februari 2014 - 11:32

kaka
  • kaka
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Är det någon som kan tipsa om ett Tak-fäste som kan hänga upp en 55" 40kg TV och samtidigt kunna rotera TV:n i 180-360 grader och även enkelt justera höjden.

Tacksam för tips.

#77

Postad 23 februari 2014 - 20:08

rufsen
  • rufsen
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Köpte ett http://www.elgigante...-x-400-stvbcm13 där jag monterat en 46". Borrhålen till fästet blev riktigt bra och grundfästet i väggen är 100% rakt enligt vattenpasset (stolt å glad var man!) Postad bild

När jag sedan kalibrerat yttersta ribborna (där man sedan hakar på TVn) i helt utsträckt läge (riktad rakt fram) mha vattenpass så fick jag även de ribborna helt horisontala. Men sen kommer det som nu är väldigt frustrerande...för om jag sedan trycker in fästet mot väggen så lutar plötsligt ribborna helt plötsligt åt båda hållen (beroende på hur jag viker in den (finns ju två alternativ att veckla den bakåt). Det verkar som att rotationen i den 3:e yttre "vridleden" (som ju är max roterad när den är max intryckt) är det som gör att horisontalläget förändras. Som sagt så är TVn helt horisontell då rotationen är i "0-läget" med tvn pekandes rakt fram, men så fort jag roterar i den 3:e leden så börjar TVn luta åt båda håll beroende på vilket håll jag roterar. Har jag fått ett måndagsexemplar på fästet lr är det något klassiskt nybörjarfel jag gör här? Detta uppstår såväl i belastat som obelastat läge....

Sliter snart mitt hår :wacko:

Redigerat av rufsen, 24 februari 2014 - 08:13.


#78

Postad 07 mars 2014 - 17:58

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Rufsen,

Du har EXAKT samma problem jag hade. EFter andra fästet med exakt samma "problem" lämnade tillbaka mitt och köpte ett mer stabilt fäste.

Du måste ha bättre stabilitet, dvs dubbla armar som TVn vilar på, annars är risken alltid att det blir snett, om ej direkt efter 200ggr du dragit ut tryckt in. Har du bara en arm så blir lederna i armen slitna. Kör du då ex en 55" så är 2mm fel i center-leden (dvs i armen där man har sväng möjligheten) så blir ju detta 1-2cm på vardera kant. Detta sker oftast antingen i infället eller utdraget läge... ett av den är rätt och ett av dem ser ut som man tittar på TV i fyllan! Fult och otroligt frustrerande samt ingen hifi känsla precis..

Dubbla armar, Webhallen körde en kampanj på mitt fäste överst i denna lista (om an reggade sig smo medlem) nedan detta finns ännu fler beroende på storlek av TV och hur långt du vill dra ut den.. http://www.webhallen.../multibrackets/


Bing
B)

#79

Postad 17 maj 2014 - 08:48

thundderbird
  • thundderbird
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som har hittat/byggt ett tv fäste där man kan flytta teven i sidled. Tv ska sitta på en väg jämte ett fönster när den inte används och kunna dra fram framför fönstret när det är dags första titta. Ska klara att flyta hela 32:an i sidled..

#80

Postad 19 maj 2014 - 23:05

k-o-p
  • k-o-p
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej alla glada och kunniga!

Jag och tanten flyttar till ny lya och min plan åär att båda våra tv-apparater ska upp på väggen. Har inflörskaffat väggfästen till båda två. Den ena är en gammal Limited Label 40" LCD och den andra en LG 50pm670t plasma.
Är inte säker på vilket av det men väggarna i nya lyan är antingen tegel eller betong. Nu till min fråga...Vilken typ av plugg/skruv bör jag använda för att få upp fästen på väggen. Går det med vad för typ som helst?

Tacksam för svar!

#81

Postad 25 maj 2014 - 09:50

peacegrove
  • peacegrove
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Jag har en äldre 32" TV med 6st skruvhål på baksidan. De ser rätt klena ut (kanske M4) så jag tror man ska använda alla sex. Men alla VESA verkar endast vara för 4st hål? Stämmer det? Det är tre st hål på två rader, 100mm mellan dem. Hittade nåt på nätet som kallades VESA 200/100 som visade rätt mönster men sen när man kollar i butik finns bara för fyra hål.

Någon som vet lite mer?

#82

Postad 26 maj 2014 - 18:53

peacegrove
  • peacegrove
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Suck för klistrade trådar som man måste hålla sig till. Förstår att ingen (förutom vi som frågar) går in och läser här....

#83

Postad 11 juni 2014 - 16:47

Unregistered004b98fc
  • Unregistered004b98fc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Har nyss köpt Samsung UE46F80005 och tänkte hänga upp denna skönhet på väggen.

Tänkte köra på Samsung egna WMN3000AX. TVn har väsa 200x200 och fästet också, men det står att fästet passar 32-40".

Någon som har denna kombo och som kan försäkra mig om att det funkar? Alternativt någon som upplevt problem?

Tack på förhand

Redigerat av Unregistered004b98fc, 11 juni 2014 - 17:00.


#84

Postad 12 juli 2014 - 00:05

Unregisteredfde2cf16
  • Unregisteredfde2cf16
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Vilket väggfäste bör man köpa till en LG 55lb730v (55" LED)? HDMI-ingångarna sitter på baksidan och väggfästet bör således vara av en typ som kommer tilräckligt långt ut så att man enkelt kan sätta dit eller ta bort sladdar efter behov, helst vill jag ha ett väggfäste som går att vinkla och reglera. Några tips? Det är lite bråttom så jag vore tacksam över snabba svar! :)

#85

Postad 15 juli 2014 - 21:10

Benke2
  • Benke2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Bordsstativ

Ett grymt bordstativ som kan svängas till två tittvinklar. Bra om du tänker ställa TV i vardagsrum men vill vinkla mot köket.

https://www.prisjakt...t.php?p=2637347


#86

Postad 10 augusti 2014 - 23:07

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Tja.

Medans jag funderar på om det blir en 60" TV eller projje till lägenheten så måste jag planera lite för båda.

Har hittat ett väggfäste som tar 60 kg, TVn väger 35 kg. Vesa fästet stämmer och den kommer tillräckligt långt ut för att mina kablar ska få plats. MEN, det står att fästet är för 32-52". Spelar detta någon roll?

Tack på förhand.

Redigerat av Unregistered79193128, 10 augusti 2014 - 23:08.


#87

Postad 23 augusti 2014 - 00:37

Snokia
  • Snokia
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Tja.

Medans jag funderar på om det blir en 60" TV eller projje till lägenheten så måste jag planera lite för båda.

Har hittat ett väggfäste som tar 60 kg, TVn väger 35 kg. Vesa fästet stämmer och den kommer tillräckligt långt ut för att mina kablar ska få plats. MEN, det står att fästet är för 32-52". Spelar detta någon roll?

Tack på förhand.


Nä, kvittar skulle jag säga! Mitt fäste är för max 50 kg och 50". Har en 75" tv som väger 30 kg. Fungerar utmärkt!

#88

Postad 06 september 2014 - 12:32

snoppkaparN
  • snoppkaparN
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Sony 55w805b och den har ju inte riktigt VESA-standard för att sätta upp den på väggen. Man kan köpa Sonys egna SU-WL450, men de kommer de inte få in för än i slutet av september. Vet ni något alternativt väggfäste man kan använda. Försökt hitta något men finner inte mycket info om det.

Såg detta och funderar om det fungerar som alternativ: http://www.webhallen...ions_2#overview

Tack på förhand.

#89

Postad 25 september 2014 - 14:53

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt om jag postar detta rätt men eftersom det rör hålen där bak :rolleyes: så ............

Har en Sony KDL-48W605b och köpte en Soundbar i förra veckan. Problemet är att Soundbaren inte riktigt passar någonstans. Ställer jag den framför tv'n på bänken så verkar den blocka signalen från fjärrkontrollen och tv'ns stativ är rätt lågt och knäppt utformat så där kan jag inte heller klämma in den. Dessutom vill jag inte kasta upp den på väggen p.g.a. borrhål etc. Så till frågeställningen ..........

Jag upptäckte 3 hål på baksidan av tv'n som jag förutsätter är för ev. väggfäste. Hålen sitter på en horisontell linje 20-30cm under tv'ns överkant. Då fick jag idén att använda 2 (eller 3) av dessa hål och skruva fast expansionsbeslag http://www.clasohlso...lag/Pr407162000 eller något liknande och i andra ändan av beslaget sätta skruv som man hänger soundbaren på. Då borde jag kunna få soundbaren "kant i kant" med tv'ns överkant och kabel & beslag bör inte synas framifrån.

Men, då undrar jag förstås om dom (2 eller 3) hålen fixar den belastningen? Jag tycker nämligen att plasten ser rätt tunn ut och hålen inte ser ut att vara förstärkta med något. Soundbaren väger väl ca. 2-3kg.

/#LOUDmouth#

#90

Postad 29 september 2014 - 16:42

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Så till frågeställningen ..........

Jag upptäckte 3 hål på baksidan av tv'n som jag förutsätter är för ev. väggfäste. Hålen sitter på en horisontell linje 20-30cm under tv'ns överkant. Då fick jag idén att använda 2 (eller 3) av dessa hål och skruva fast expansionsbeslag http://www.clasohlso...lag/Pr407162000 eller något liknande och i andra ändan av beslaget sätta skruv som man hänger soundbaren på. Då borde jag kunna få soundbaren "kant i kant" med tv'ns överkant och kabel & beslag bör inte synas framifrån.

Men, då undrar jag förstås om dom (2 eller 3) hålen fixar den belastningen? Jag tycker nämligen att plasten ser rätt tunn ut och hålen inte ser ut att vara förstärkta med något. Soundbaren väger väl ca. 2-3kg.

/#LOUDmouth#


Svarar på mitt egna inlägg då någon ev. kan få något tips. Till att börja med så var det jag trodde var tre st. hål inga hål utan bara märken i plasten. Måste ha kollat väldigt snabbt :blush: Däremot fanns det två st. andra hål lite längre ner och dessa var förstås förstärkta.

Expansionsbeslag från Clas Ohlson ca. 60kr
Adaptersats till väggfäste från Kjell för 80kr (hittade inte skruvar av rätt dimension "löst")

Det finns säkert andra beslag som passar bättre med hål, längd etc. men dessa var dom enda jag hittade i närliggande butik och efter att ha sågat av dom så ......

/#LOUDmouth#

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  xxx.jpg   4,86MB   8 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  DSC_0054.JPG   2,34MB   8 Antal nerladdningar

Redigerat av #LOUDmouth#, 29 september 2014 - 16:43.


#91

Postad 01 november 2014 - 17:37

Lagunan
  • Lagunan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Söker bordsstativ till Panasonic txp42x10. Tror fästet heter tblx0093.
Någon som har det och vill sälja billigt?:)
Tappat bort mitt tyvärr.
Tack på förhand.

#92

Postad 06 november 2014 - 23:12

skalcarl
  • skalcarl
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan. Jag är väldiga problem med att förstå hur min tv ens kan fästas på ett väggfäste.

Tv'n är en Panasonic Plasma TH-42PX90EA och är några år gammal (3-5) kanske.

Hur fäster jag denna på fästet? var sätter jag skruvarna? fattar ingenting alls.

Bifogad fil(er)



#93

Postad 02 december 2014 - 18:04

Unregistered48eb4233
  • Unregistered48eb4233
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Salmonboy,

Du har en 65" som mig. Betyder att det är ganska svårt efter att skärmen är uppsatt att nå baksidan om man inte har en flexibel servicevänlig lösning.
Så även fast du vill ha den dikt mot vägg behöver du kunna dra ut den några centinmeter från vägg för att komma åt kablar och annat. Annars går kontaktdonen i tv:n sönder, om man fumlar för mycket i blindo. Dock är det mycket få lösningar som medger detta och ändå är snygg o enkel, OCH klarar en sån stor TV..

Denna bör dock kunna göra jobbet: https://www.prisjakt...kt.php?p=978484

Matte


Jag har också köpt en 65" (tx-p65st60y) och jag försöker ta reda på vilken vesa standard som gäller. Är det 400x400 för det framgår ingenstans på prisjakt eller hos panasonic. På prisjakt står det att den följer vesa standard men hos panasonic är det inte lika självklart (bara streck på VESA). Någon som har 65zt/vt/st60 som kan säga hur det ligger till?

#94

Postad 06 december 2014 - 20:50

Unregistered48eb4233
  • Unregistered48eb4233
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
http://www.tvvaggfas...allreviews=true

Någon som testat det fästet?

#95

Postad 26 december 2014 - 21:29

DaddyD
  • DaddyD
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har beställt en ny TV som är 55" och har idag en 42" uppsatt på väggen. Väggfästet jag har klarar 30-50" och en maxvikt på 35kg, ett sådant
http://www.cdsproduk...line-30-50.html

TV:n jag har beställt har hål som mäter 400x200mm, och jag har mätt på mitt väggfäste och 400mm är inga problem.

Nu till min fråga. Spelar det någon roll att den bara tar 50"? Det bör väl vara maxvikten som spelar mest roll? Och den ligger på 17.5kg, jämfört med min gamla TV som väger 13.5kg. Kan jag sätta upp min nya TV utan att behöva oroa mig, eller måste jag investera i ett nytt fäste?

#96

Postad 27 december 2014 - 20:51

Unregistered27668254
  • Unregistered27668254
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hejsan! jag har börjat kika på på väggfäste till min PanasonicTX-P50UT50Y https://www.prisjakt...t.php?e=1184840

Jag vill gärna att Väggfästet ska vara vridbar/tiltbart och till ett bra pris :)
Till min tv ska det vara VESA-fäste400x300mm, när jag söker efter detta är det svårt att hitta något överhuvudtaget. Är det min tv som har ett konstigt mått?

#97

Postad 30 december 2014 - 15:44

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag har beställt en ny TV som är 55" och har idag en 42" uppsatt på väggen. Väggfästet jag har klarar 30-50" och en maxvikt på 35kg, ett sådant
http://www.cdsproduk...line-30-50.html

TV:n jag har beställt har hål som mäter 400x200mm, och jag har mätt på mitt väggfäste och 400mm är inga problem.

Nu till min fråga. Spelar det någon roll att den bara tar 50"? Det bör väl vara maxvikten som spelar mest roll? Och den ligger på 17.5kg, jämfört med min gamla TV som väger 13.5kg. Kan jag sätta upp min nya TV utan att behöva oroa mig, eller måste jag investera i ett nytt fäste?



Sitter och funderar på samma sak. Har en 50" idag och tänker sätta upp den med ett Anderssonfäste. Står 50 - 52" och 60kg. Den bör ju klara en 60" på 15 - 25 kg om man köper en sådan

Redigerat av EddieCarlström, 30 december 2014 - 15:45.


#98

Postad 05 januari 2015 - 16:05

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
I och med köp av ny tv så åker min gamla Panasonic 46PZ85 upp i sovrummet och jag behövber ett väggfäste till den. Var får man tag på ett som passar en så gammal TV, har nog ingen standard (VESA)? Det är 32.5cm högt och 65.5 cm brett.
https://www.prisjakt...kt.php?e=284645

Kommer antagligen behöva vinkla fram TVn något då den kommer sitta lite för högt.

Redigerat av vilse, 05 januari 2015 - 16:33.


#99

Postad 05 januari 2015 - 16:16

robi
  • robi
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Den här köpte jag, då jag har en tunn samsung 65". Den sitter jävligt tajt mot väggen, snyggt blev det och jag är nöjd!

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   624,53K   4 Antal nerladdningar

Redigerat av robi, 05 januari 2015 - 16:16.


#100

Postad 11 januari 2015 - 14:30

DaddyD
  • DaddyD
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på samma sak. Har en 50" idag och tänker sätta upp den med ett Anderssonfäste. Står 50 - 52" och 60kg. Den bör ju klara en 60" på 15 - 25 kg om man köper en sådan

Det funkade perfekt med min nya TV. Var någon på ett annan forum som sa att så länge TV:n får plats, alltså att VESA-måtten stämmer överens, och att man inte överskrider maxvikten så är det ingen fara.

Så kolla vad du har för mått mellan skruvhålen på TV:n och vad det är på fästet. Stämmer de överens så är det bara att hänga upp den :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.