Jag loggar ut apple-id´et för att inte riskera att få en rolig räkning från appstore. Och det går att logga in med olika apple-id´n på både ipad och iphone.
Det visste jag inte... när vi startar paddan från viloläge kommer endast lösenordsrutan upp, var finns knappen "change user"?
På surface är detta sjukt smidigt, där går det dessutom att lägga in en bild på din user för att underlätta valet lite för små barn som inte kan läsa... samt bildgester istället för att skriva in lösenordet. Så kör min systerdotter som är 2 år som brukar använd surfacen för att måla. Pekar på sin bild och sen lösenordet är typ att dra ett streck mellan ögonen och sen ner till näsan och sen ett tryck på typ höger öra, och vips är hon inloggad på "sitt" konto. Barnsligt lätt
Denna typ av inloggning har inte sett detta på ios alls.
Sen detta med att välja ålder där man skapar konto... inte svårt att gissa sig till att om man väljer en ålder under typ 13/15/18 så blir det bara massa krångel/ökad säkerhet pga juridiska skäl, så brukar det vara på de flesta sidor, utom då sådana som är direkt anpassade för barn, men där brukar man inte kunna köpa saker heller...
Det är en djungel....
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 30 januari 2013 - 08:53.