Har expansionen kommit?! Vad kul!
Berätta gärna vad expansionen innehåller och hur du upplever det mer än "loota å shoota" !
1. I största allmänhet funkar allt. Inga krascher eller allvarliga buggar.
2. Timers är borta på endgame vilket gör att det räcker med att klara en bana för att få bästa loot. Detta gör ju att man kan bygga sin gubbe lite mer som man vill. För mig var detta bra för jag tyckte det var lite trist att bara satsa på DPS…jag gillar att vara lite mer tanky så man inte dör hela tiden.
3. Tiagos affär är kanon nu! Man kan nu byta ut hela hans sortiment själv om han inte har dom grejor man behöver. Kostar lite DPR men det är det värt.
4. Spelet är mer balanserat nu vilket gör fler olika byggen av gubbe möjligt utan att man blir kass. T.ex så ville ingen vara Devastator förut men nu är det min favvogubbe.
5. Global Cooldown Reduction på vapenmoddar. Detta gör att man ej längre kan ha Moaning Winds på alla 3 vapen i Anomyly builds för att sen bara switcha och ladda om. Nu måste man skjuta lite och blanda in andra moddar också även i Anomaly byggen. Mycket roligare!
6. Generella buffningar på såna moddar som ingen brydde sig om förut. Nu bryr man sig om många moddar! Det är liksom inte bara Dark sacrifice, Fortress och Bone shrapnel som gäller längre även om många tycker dom är bäst fortfarande. Själv kör jag Claymore torrent och Shadow comet till min Trickster och får bättre resultat med just det bygget jag har (lite tanky trickster).
7. 4 nya banor. Alla med easter eggs! Försök klara City of Nomads easter egg utan att kolla youtube! Belöningen blir extra fin här tycker jag.
8. Just detta att modda vapnen och kläderna till sin spelstil gör att detta spel sticker ut som ovanligt kul. Särskilt nu när det är mening att göra olika byggen.
Min favvo hittills är dock min Devastator.
Den kan inte dö och ändå hänger jag med eller överträffar de andra klasserna i Damage. Får ofta ressa Pyros, Technos och Tricksters.