Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Starfield (PC, XBOX)

118 svar till detta ämne Starfield Bethesda
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Starfield (PC) (PC-spel) 1 4,5 (1) 499:-
Starfield (Xbox Series X/S) (Xbox One-spel) 1 7,4 (4) 399:-

#51

Postad 08 september 2023 - 20:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Jag kommer inte in i det här spelet. Allt känns så stelt på nåt vis.

Att det blir en cutscene eller laddskärm, varje gång man flyger/åker till nåt nytt ställe, gör att spelet inte känns speciellt öppet, utan att man bara hoppar mellan olika punkter hela tiden. Känns inte lika fritt som t.ex. Skyrim var, trots att det var en mycket mindre värld.

 

Får inte alls nån next gen känsla av detta. Den episka känslan från de trailers man fick se av spelet, infinner sig inte. Fast kanske kommer senare i spelet.

 

Visst, läst att spelet blir bättre efter de första 15-20 timmarna. Men vette fan om jag har tålamod att vänta så länge, innan spelet blir kul.

Läste även en kommentar att spelet verkligen inte kommer igång, förrän man är klar med main quest :blink:

 

Folk verkar iaf ha kul med det, så det är väl helt enkelt inte ett spel för mig.

 

Väntar på nästa Elder Scrolls :D


Redigerat av Svante Skoog, 08 september 2023 - 20:28.


#52

Postad 08 september 2023 - 23:10

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Helt otroligt vad puckad spelet får en känna sig. Nu ska jag docka står bara att jag ska få en prompt om jag är nära nog. Jag stångas med skrovet där ikonen är och det ser ut som dockningsport men ingen prompt


Du måste ha valt det du vill docka med som current target eller vad det nu heter för att få upp prompten om att docka när du är nära nog.

#53

Postad 08 september 2023 - 23:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vilken j*vla lam ursäkt :D

Mja, är väl en dum fråga också. Klart de optimerade det öht. Vissa har inga problem, andra har problem. Hade det inte alls varit optimerat hade alla haft problem.

 

Det är ju dock ett spel som kommer bli mycket bättre med tiden. Mycket av det som kritikerna klagat på kan också lätt fixas i uppdateringar. Som med alla spel tjänar man på att inte spela direkt vid launch, men det kommer folk aldrig sluta göra.


Redigerat av Zoiler, 08 september 2023 - 23:42.


#54

Postad 09 september 2023 - 01:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Nja, det rullar ju mycket bättre på AMD hårdvara, då AMD varit med och optimerat PC versionen. Men för Nvidia ägare är det betydligt värre.

Redigerat av Svante Skoog, 09 september 2023 - 01:07.


#55

Postad 09 september 2023 - 01:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Då borde han frågat det istället kan man tycka.



#56

Postad 09 september 2023 - 09:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Du måste ha valt det du vill docka med som current target eller vad det nu heter för att få upp prompten om att docka när du är nära nog.


Flippa till det. Nu fick jag att min gpu inte uppfyller minimikrav. Får se om reboot fungerar :)

#57

Postad 09 september 2023 - 12:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag kommer inte in i det här spelet. Allt känns så stelt på nåt vis.
Att det blir en cutscene eller laddskärm, varje gång man flyger/åker till nåt nytt ställe, gör att spelet inte känns speciellt öppet, utan att man bara hoppar mellan olika punkter hela tiden. Känns inte lika fritt som t.ex. Skyrim var, trots att det var en mycket mindre värld.

Får inte alls nån next gen känsla av detta. Den episka känslan från de trailers man fick se av spelet, infinner sig inte. Fast kanske kommer senare i spelet.

Visst, läst att spelet blir bättre efter de första 15-20 timmarna. Men vette fan om jag har tålamod att vänta så länge, innan spelet blir kul.
Läste även en kommentar att spelet verkligen inte kommer igång, förrän man är klar med main quest :blink:

Folk verkar iaf ha kul med det, så det är väl helt enkelt inte ett spel för mig.

Väntar på nästa Elder Scrolls :D


Apropå de som säger det inte kommer igång de verkar ju bara vilja fokusera på att bygga baser och fixa bättre skepp.

Kommit igång med vanguards story line. Det är så mycket krims krams så det är svårare sålla vad man ska göra lol.

Lite lame men det finns ju en dräkt du kommer åt tidigt där det finns en glipa för att komma åt så du behöver inte master lock skills. Den har mer än dubbla statusen på allt jag hittat hittills. Hjälper förutom med all extra skydd med att jag kan sprinta utan att få slut på luft då du kan trippelhoppa och det kräver mindre syre så ett irritationsmoment mindre.

Ska försöka undvika players .setav carryweight fast det går lättare leva med overencumbered här än i fallout eller elder scrolls.

#58

Postad 09 september 2023 - 14:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Vilken j*vla lam ursäkt :D
https://www.thegamer...grade-their-pc/

Han har ju både rätt och fel. Spelet är inte dåligt optimerat för AMD-hårdvara på PC jämfört med Series X. Det är lika dåligt oavsett plattform.

DF testade i en livestream med CPUn från SX (kinesiskt moderkort), och GPU motsvarande PS5 dvs 6700 (ej XT).

De fick strax över 30 fps som lägst, med motsvarande inställningar, och uppåt 60 ibland med lite sänkt upplösning, dvs 60fps hade inte gått att nå på konsol överallt, men de skulle kunna växla till 60 ute i rymden osv.

Så det är spelmotorn som är problemet. Visst ser en del detaljer väldigt bra och ”nextgen” ut, men ofta är grafiken klart sämre än den borde vara sett till prestandan. Det verkar också vara kasst optimerat för flera Nvidia-GPUer. DLSS-modden hjälper en hel del.



FSR2 ser kass ut med. Suddigt och med eftersläp både på PC och SX. DLSS-modden visar hur dålig FSR2-implementationen är. 66% motsvarar DLSS Quality och ser väldigt mycket bättre ut än FSR2.

Redigerat av Ageve, 09 september 2023 - 14:43.


#59

Postad 09 september 2023 - 14:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Får försöka fixa dlss modden. Men var så drygt då man var tvungen ladda ned dlss filerna separat ingick inte i modden på nexusmods??? 

 

Jag känner mig nödd köra med dynamisk upplösning så det är otroligt ojämnt vad man får för gröt. Utanför städerna så fungerar det tillräckligt bra. Men nu sitter jag ju på en gammal i7700K så jag har väl inte riktigt rätt att klaga. Är väl lite gränsfall också om man ska få klaga på att inte få köra 4K med 3080 också. Hade det sett bättre ut hade jag inte vart lika konfunderad varför det flyter så dåligt även på medium/low inställningar :) 

Finns många sätt småfuska i liret. Tydligen ska man sätta very hard så man får bättre loot innan man går in i nivåer. Sedan sänker man till easy när man är innanför och så får man mer legendary loot utan någon effort. 



#60

Postad 09 september 2023 - 18:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 1
Tror jag kör dlss modden nu. Körde varianten med reshade. Känns absolut som det blev lite bättre påde bildkalibrerings och bildflytmässigt.

#61

Postad 09 september 2023 - 22:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Blev fusk med carryweight. Orkar inte med logistiken.

Mycket action idag. Vet inte hur det gick till men min ****** har fått tag i en grym bountyhunter outfit helt plötsligt. Måste va en gåva då jag valde bounty hunter som karaktär.

Gjorde rätt som startade om med morsa, farsa och fanboy. Körde wanted också men än har ingen dykt upp. Men har mest hållet mig runt vårt solsystem.

Redigerat av oqvist, 09 september 2023 - 23:24.


#62

Postad 10 september 2023 - 10:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

FSR2 ser kass ut med. Suddigt och med eftersläp både på PC och SX. DLSS-modden visar hur dålig FSR2-implementationen är. 66% motsvarar DLSS Quality och ser väldigt mycket bättre ut än FSR2.

Ja finns lite jämförelser i senaste DF videon.

https://youtu.be/ciO...eMO-85UjLKMLm97

 

FSR2 är verkligen bedrövligt i jämförelse.



#63

Postad 10 september 2023 - 10:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Ja finns lite jämförelser i senaste DF videon.
https://youtu.be/ciO...eMO-85UjLKMLm97

FSR2 är verkligen bedrövligt i jämförelse.


Sjukt dåligt. Fungerar det bättre på amds grafikkort?

#64

Postad 10 september 2023 - 10:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Sjukt dåligt. Fungerar det bättre på amds grafikkort?

Ja mycket bättre. AMD är "exclusive PC partner" till spelet, så inte oväntat att dom inte optimerade för Nvidia.

 

Får se om det kommer officiellt DLSS stöd snart, så man slipper krångla med moddar.


Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2023 - 10:52.


#65

Postad 10 september 2023 - 11:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Ja mycket bättre. AMD är "exclusive PC partner" till spelet, så inte oväntat att dom inte optimerade för Nvidia.

Får se om det kommer officiellt DLSS stöd snart, så man slipper krångla med moddar.


Tänkte specifikt fsr 2 ifall den funktionen fungerar bättre

#66

Postad 10 september 2023 - 19:27

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Kör ni med kontroll eller tangentbord? Jag började med tangentbordet men så ovan med det. Enklare att styra med kontroll och bekvämare. Siktet vid strider är det enda som bli sämre enligt mig.

 

 

Växlar mellan mus och tangentbord till fots sen gamepad för flygningen. Gillar inte systemet med gasen på bänsterspaken försöker nog med joystick framöver.

Idén med att man måste ha 50 % throttle för att kunna styra hade vart smidigare med dedikerat gasreglage.

 

 

Jag kör som oqvist, mus och tangentbord när man springer runt och PS4-kontrollen när man flyger.

Skönt att man kan köra med den genom steam sålänge man har den kopplad till datorn med kabel.

 

Går det att koppla mus+tangentbord till Xbox? En polare som spelar på en series-x klagade lite att det skulle ha varit smidigare att ha mus och tangentbord när man håller på att lallar i menyer etc. Sade åt honom att prova koppla in ett och testa men vet ej om han gjort det ännu.



#67

Postad 10 september 2023 - 19:51

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Verkar inte ha något officiellt stöd ännu iaf. Men det kanske kommer.

Själv tycker jag det funkar bra med kontrollen iaf. Spelar på Xbox SX.

 

Var länge sedan jag kände sån glädje att lira ett spel. 

Skulle ha tagit en vecka semester.


Redigerat av alienrebel, 10 september 2023 - 19:52.


#68

Postad 10 september 2023 - 21:34

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Verkar som spelet blir frustrerande svårt längre fram?
Framförallt rymdstrider.
Hade varit gött med co-op istället för en dum AI medhjälpare som mest är ivägen för siktet.

#69

Postad 11 september 2023 - 07:36

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Nu är jag inte tillräckligt många timmar in för att ha en relevant åsikt kring spelet, men Bethesda kan ju inte gärna vara nöjda med fasttravel-systemet. Att man redan från början kan "teleportera" sig mellan olika stjärnsystem utan att ens vara på sitt skepp tar verkligen bort all känsla av skala. Minimal spoiler, men när man väldigt tidigt i spelet ska lämnaNew Atlantis för att ta sig till Mars och man gör det genom att med kartan hoppa direkt från The Lodge till landingsplattan på mars, så spricker illusionen väl mycket för mig. 

 

Det är på gränsen att jag ångrar att jag spelade RDR2, fem år senare känns allt annat fortfarande många år efter i både realism och berättande. 


Redigerat av jaQoB, 11 september 2023 - 08:31.


#70

Postad 11 september 2023 - 08:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Världens bästa spoiler täckning går inte läsa. Men ja sprlmotorn klarar inte av speliden

#71

Postad 11 september 2023 - 08:32

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Världens bästa spoiler täckning går inte läsa. Men ja sprlmotorn klarar inte av speliden

 

Funkar bra på datorn (markera texten), men tydligen inte på mobil. Tog bort spoilermärkningen, allt händer ändå inom första timmens spelande. 



#72

Postad 11 september 2023 - 11:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Men ja spelmotorn klarar inte av speliden


Ja den är rejält föråldrad nu. Dom lär väl förhoppningsvis göra en helt ny, till ES6 iaf.

#73

Postad 11 september 2023 - 12:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Ja den är rejält föråldrad nu. Dom lär väl förhoppningsvis göra en helt ny, till ES6 iaf.


Fast det är ju till starfield det behövs. ES6 skulle nog klara sig bättre då det bara är en planet och mer fokuserat inge flyg och grejer.

Starfield är skoj trots allt men det känns som deras tidigare lir sen har de klämt in no man sky men förstört allt med fast travel lol

Sen huvudstoryn. Jag begriper inte det enda jag gör är samlar artifakter utan någon context. Premisserna i elders scrolls eller fallout är klart intressantare.

#74

Postad 11 september 2023 - 16:13

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Nu är jag inte tillräckligt många timmar in för att ha en relevant åsikt kring spelet, men Bethesda kan ju inte gärna vara nöjda med fasttravel-systemet. Att man redan från början kan "teleportera" sig mellan olika stjärnsystem utan att ens vara på sitt skepp tar verkligen bort all känsla av skala. Minimal spoiler, men när man väldigt tidigt i spelet ska lämnaNew Atlantis för att ta sig till Mars och man gör det genom att med kartan hoppa direkt från The Lodge till landingsplattan på mars, så spricker illusionen väl mycket för mig. 

 

Det är på gränsen att jag ångrar att jag spelade RDR2, fem år senare känns allt annat fortfarande många år efter i både realism och berättande. 

 

 

Det låter ju mer som någon liten halvbuggig start av ett uppdrag som dom kunnat gjort bättre. Eller hade du varit på den tidigare så det var därför? För du kan ju bara göra en regelrätt "Fast Travel" till platser du redan varit till.



#75

Postad 11 september 2023 - 16:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Verkar som spelet blir frustrerande svårt längre fram?
Framförallt rymdstrider.
Hade varit gött med co-op istället för en dum AI medhjälpare som mest är ivägen för siktet.

 

 

Haha ja, fyfan vad roboten gör en galen om man har honom med, synd att man inte kan skrota honom för delar eller credits. Hela tiden "in the line of fire" eller att han driftar iväg och skrämmer upp någon farlig fiende som man smygit förbi själv. Brukar lämna honom i skeppet om man har mer än 2st platser i det för han har ju lite bonusar för skepp som kan vara bra att ha.

 

Har faktiskt varit lite bättre med de mänskliga medhälparna jag haft med. Inte lika grav hjärnblödning iaf. ;)

Sen ej att glömma att det går att utrusta sina medlöpare med bättre rymddräkter/vapen etc. (Dessa behöver ju bara en enda granat/kula av rätt ammo också i deras inventory).

 

 

Det finns ju "Perks" att välja när man levlar upp för att man skall bli bättre i rymdstrider. Men dessa är ju lätt att missa då man kanske väljer andra först.


Redigerat av HenkeEdge, 11 september 2023 - 16:31.


#76

Postad 11 september 2023 - 16:54

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

En störig sak jag märkt är om man gör en storage-crate på en outpost så rymmer den runt 145 i "mass" eller liknande. 

Iaf när jag levlade upp så såg det ut som att dessa hade ökat till 165. Men när man lastade i saker så fick man meddelande att det var fullt fast det typ stod 145 av 165 (145/165).

 

Väldigt drygt att inreda sin outpost med, fasen vad sakerna roterar snabbt och med dålig känslighet. Är tusan helt omöjligt om man vill rada upp flera lådor i rad att kunna ha saker i. Det är inte så att dom ställer sig rakt mot en vägg om man drar dessa mot den.

Har jag missat någon knapp där man får en mer finjustering på rotationen eller? Funkar inte att hålla ner shift/alt/ctrl eller något sådant "lätt" iaf.

 

 

 

 

Har ni några roliga namn på era karaktärer och vilken level har ni nått?

 

Min heter "Hank Solo" (roboten kallar en för "Captain Solo" har jag märkt, undrar hur många namn han kan säga?) och har nått level 20 utan att gått med någon faction och har inte gjort ett uppdrag i mainstory ännu förutom tutorial. Besökte Constallation-huset men gick aldrig med utan drog iväg på äventyr själv istället.


Redigerat av HenkeEdge, 11 september 2023 - 17:00.


#77

Postad 11 september 2023 - 19:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Det låter ju mer som någon liten halvbuggig start av ett uppdrag som dom kunnat gjort bättre. Eller hade du varit på den tidigare så det var därför? För du kan ju bara göra en regelrätt "Fast Travel" till platser du redan varit till.


Du kan köra fast travel även dit du aldrig vart om det hör till quests också. Begriper inte hur de tänker här. Vi gör space game men vi tar bort allt resande och utforskande för dagens gamers har noll attention span?

#78

Postad 11 september 2023 - 19:23

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Du kan köra fast travel även dit du aldrig vart om det hör till quests också. Begriper inte hur de tänker här. Vi gör space game men vi tar bort allt resande och utforskande för dagens gamers har noll attention span?

 

Ok, ja det tycker man ju man borde behöva ta sig till skeppet och att man åker upp och sätter igång "grav-drive" innan man gör ett skip vidare.



#79

Postad 11 september 2023 - 19:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Ok, ja det tycker man ju man borde behöva ta sig till skeppet och att man åker upp och sätter igång "grav-drive" innan man gör ett skip vidare.


Nu hade jag iof tydligen vart dit jag reste sist. Men det var länge sen tryck x sen x inte fungera iaf.

Jag skulle resa till Wolf systemet där jag aldrig vart och det var bara ett par knapptryckning bort. Undrar om det finns någon vits med att uppgradera warp drive? Lättare undvika scanning om man har contraband kanske?

#80

Postad 12 september 2023 - 07:48

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Det låter ju mer som någon liten halvbuggig start av ett uppdrag som dom kunnat gjort bättre. Eller hade du varit på den tidigare så det var därför? För du kan ju bara göra en regelrätt "Fast Travel" till platser du redan varit till.

 

Kanske inte en regelrätt fasttravel, eftersom jag landade på landingsplattan. Men jag behöver inte gå till mitt skepp för att teleportera mig till en ny planet, även om jag inte varit där. Går att göra direkt från t.ex. the Lodge. 



#81

Postad 12 september 2023 - 10:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Spelar ingen roll vart du är har du ett uppdrag kan du alltid använda fast travel verkar det som behöver inte ens sitta i skeppet. Ska du resa själv får du i värsta fall göra flera fast travel hopp.

#82

Postad 12 september 2023 - 15:55

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Tycker det fungerar bra med fast travel. Alternativet att det mesta av ens speltid blir dötid för att ta sig från A till B hade varit otroligt tråkigt.

Nu blir det lagom med utforskande på nya ställen.

#83

Postad 12 september 2023 - 16:48

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 1

 

 

Min heter "Hank Solo" (roboten kallar en för "Captain Solo" har jag märkt, undrar hur många namn han kan säga?) och har nått level 20 utan att gått med någon faction och har inte gjort ett uppdrag i mainstory ännu förutom tutorial. Besökte Constallation-huset men gick aldrig med utan drog iväg på äventyr själv istället.

Ska vara över 1000 namn han kan säga. Min karaktär heter Taliara. En kombo av mina favoriter från Mass effect Tali Zorah och Liara.

https://volsiz.ru/sv...vasco-kan-saga/



#84

Postad 12 september 2023 - 18:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Tycker det fungerar bra med fast travel. Alternativet att det mesta av ens speltid blir dötid för att ta sig från A till B hade varit otroligt tråkigt.

Nu blir det lagom med utforskande på nya ställen.

Går inte köra i realtid nej men det blir ju ingen utforskning alls utom när man ränner kors och tvärs inne i städerna. No man sky har inte mycket dötid men känns ändå mycket mer sömlöst. Även skyrim är mer sömlöst än detta.

Ex är på cydonia. Gör uppdrag får tips på heart on mars som finns i någon grotta på andra sidan planeten. Aldrig vart där. Två klick senare är jag vid öppningen???

Tror jag har 200 öppna quests så tänkte jag skulle rensa en del i misc. Blir ett enormt rännande.

Redigerat av oqvist, 12 september 2023 - 18:22.


#85

Postad 12 september 2023 - 19:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Stealth existerar inte. Gör ryui uppdragen ska plantera en attrapp på ett skepp under byggnation på skeppsvarv. Vakter patrullerar men de bryr sig inte och tycker inte det är konstigt att du är där med bounty hunter outfit och monterar saker dessutom. Jag kuta bara rakt in med boosters lol.

Tidigare uppdrag hade lika urblåst ai

Men sen om du stjäl för mycket kan de ertappa dig trots det ingen är på plats. Men så var det nog i skyrim också.

Börjar fundera om de inte gör allting sämre än tidigare lir sett till spelmekanik.

#86

Postad 12 september 2023 - 23:08

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Går inte köra i realtid nej men det blir ju ingen utforskning alls utom när man ränner kors och tvärs inne i städerna. No man sky har inte mycket dötid men känns ändå mycket mer sömlöst. Även skyrim är mer sömlöst än detta.

Ex är på cydonia. Gör uppdrag får tips på heart on mars som finns i någon grotta på andra sidan planeten. Aldrig vart där. Två klick senare är jag vid öppningen???

Tror jag har 200 öppna quests så tänkte jag skulle rensa en del i misc. Blir ett enormt rännande.


Det är väl bra att du kan vara vid öppningen snabbt? Istället för att tex behöva sitta och titta på när världen sakta åker förbi för att sedan komma fram.

En snabbspolaf animation som visar att man flyger dit istället för laddskärm hade väl iofs inte skadat men jag har roligt med spelet ändå.

#87

Postad 13 september 2023 - 03:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Det är väl bra att du kan vara vid öppningen snabbt? Istället för att tex behöva sitta och titta på när världen sakta åker förbi för att sedan komma fram.

En snabbspolaf animation som visar att man flyger dit istället för laddskärm hade väl iofs inte skadat men jag har roligt med spelet ändå.


Vill man inte utforska eller upptäcka något på vägen så är det bra. Man kanske skulle ha så att ain tar över och gör uppdraget åt en också.

I Starfield misstänker jag att scannern omedelbart visar alla event på en planet när du landar.

Nu var uppdraget iof dötrist. Var en liten procedural grotta på 10 meter där du mina en grå sten så var det klart.

#88

Postad 13 september 2023 - 06:43

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Vill man inte utforska eller upptäcka något på vägen så är det bra. Man kanske skulle ha så att ain tar över och gör uppdraget åt en också.

I Starfield misstänker jag att scannern omedelbart visar alla event på en planet när du landar.

Nu var uppdraget iof dötrist. Var en liten procedural grotta på 10 meter där du mina en grå sten så var det klart.

 

Man utforskar ju landningsställen, quest locations osv osv. Att flyga mellan A till B skulle jag inte kalla för att utforska. 

 

Alla events visas inte för mig iaf, du kanske har låst upp en skill eller har någon mod för det?

 

De där små korta uppgift grejerna är väl alla den typen av saker? Däremot finns det många andra quests som är roliga med bra loot osv även om jag ändå gör en del av de enkla uppgfiterna om jag ändå råkar vara i närheten. :)



#89

Postad 13 september 2023 - 07:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Jag har inte spenderat så mycket tid på planeterna. Inte lagt några skills där heller verkar va end game där man ska bygga outposts etc. Känns som jag gjort det här förr då jag lirat no man sky lol. De planeter jag vart hittills har vart öken tills man kommer till strukturer. Verkar inte finnas strukturer scannern inte kan se.

No man sky ger mer utforskarglädje men får se om starfield kan överraska framöver.

#90

Postad 13 september 2023 - 13:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Aaaaaaaah! Suck kör Stealth med nonlethal em vapen. Upptäcker man kan köra pickpocket på sövda fiender men de hoppar automatiskt upp emellanåt som om de kommer på en...

#91

Postad 13 september 2023 - 18:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Patch ute https://www.gamespot...r/1100-6517670/



#92

Postad 13 september 2023 - 18:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Udda har ingen av de funktioner som utlovats

#93

Postad 13 september 2023 - 19:03

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Har kört lite mer nu.

 

Gjorde ett uppdrag som jag visst var för låg level för. Tagit tid innan jag fattat vilken level man kan vara på olika ställen. Skojar inte om jag dog 30 ggn och fick göra om, gömma mig o hoppas att min medarbetare dödade robotarna. Till slut efter mycket svett o tårar kom jag förbi, fick också ställa ned svårighetsgraden tillfälligt. Hade kört nån timme så ville inte börja om en äldre save.

 

Fick fin rymddräkt och ett skepp till slut.

 

Annars känns storyn helt random (varför ska jag hämta relikerna) fortfarande och karaktärerna ger inte så mkt liv. Spelet är rätt roligt men frustrerande. Frågan är dock om det efter ett tag kommer bli för repetivt? För tidigt o säga än.



#94

Postad 13 september 2023 - 20:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Patchen som kom idag har inga av de fixar som länkat är tydligen någon framtida.

Går det se någonstans rekommenderad nivå?

#95

Postad 13 september 2023 - 21:29

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

"Väldigt drygt att inreda sin outpost med, fasen vad sakerna roterar snabbt och med dålig känslighet. Är tusan helt omöjligt om man vill rada upp flera lådor i rad att kunna ha saker i. Det är inte så att dom ställer sig rakt mot en vägg om man drar dessa mot den.

Har jag missat någon knapp där man får en mer finjustering på rotationen eller? Funkar inte att hålla ner shift/alt/ctrl eller något sådant "lätt" iaf."

 

 

 

Det där skrev ju jag tidigare och det kanske hjälper någon annan att jag postar detta. Hittade en lösning på rotationshastigehten, nu gäller nog detta mest om man spelar med mus och keyboard kanske. Men tips nummer 3 i denna video om någon vill ha en bättre instruktion: https://www.youtube....h?v=fA3zzrkdLJQ

 

Men i själva kontroll-inställningarna i settings om man grottar ned sig där och scrollar ned långt så finns det en slider för "Outpost-sakers rotations hastighet".



#96

Postad 14 september 2023 - 08:38

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Patchen som kom idag har inga av de fixar som länkat är tydligen någon framtida.

Går det se någonstans rekommenderad nivå?

 

Varje solsystem har en level om man tittar på galax kartan. 



#97

Postad 17 september 2023 - 16:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

nivå 29 och jag vet inte 45h in kanske? Valuta för pengarna får man ju men får då inte samma goa känsla som från fallout och elder scrolls. Egentligen har jag svårt hitta något detta gör bättre annat än loot.

UC Vanguard och crimson fleet har vart rätt skoj dyka in i. Looten är episk vete gudarna om det ens går lira det här spelet utan carryweight fusk. Skulle bli ett enormt rännande och allt skulle ta 4x så lång tid. 

 

Fortfarande inte lagt någon större möda på utforsknings och basbyggandet känns som end game när man hunnit levla alla skills möjligen. Känns lite trist att den sämsta och mest döda planeten man besökt är gamla jorden. Helt oigenkännlig. London monumentet verkar va i sahara liksom dubai monumentet. Undrar vad fasen som hänt hära men det får man kanske svar på.

 



#98

Postad 17 september 2023 - 21:46

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

nivå 29 och jag vet inte 45h in kanske? Valuta för pengarna får man ju men får då inte samma goa känsla som från fallout och elder scrolls. Egentligen har jag svårt hitta något detta gör bättre annat än loot.

UC Vanguard och crimson fleet har vart rätt skoj dyka in i. Looten är episk vete gudarna om det ens går lira det här spelet utan carryweight fusk. Skulle bli ett enormt rännande och allt skulle ta 4x så lång tid. 

 

Fortfarande inte lagt någon större möda på utforsknings och basbyggandet känns som end game när man hunnit levla alla skills möjligen. Känns lite trist att den sämsta och mest döda planeten man besökt är gamla jorden. Helt oigenkännlig. London monumentet verkar va i sahara liksom dubai monumentet. Undrar vad fasen som hänt hära men det får man kanske svar på.

 

 

 

Inte är det "endgame" att börja med outposts. Kanske att optimera dessa och bygga cargo-links mellan är det. 

Men vill man börja crafta och göra research så är det ju bra att ha lite gruvbaser där man får olika metaller och sådant. 

Jag kör helt utan mods, ja baserna är ju bra att lagra loot på också men blir mycket "storage boxes" man måste bygga och inreda med då dessa har en limit på massa man kan lagra. Fint att ha landningsplattor med skeppsbyggare med i dessa baser.

 

Man skall bara tänka på när man gör en bas att man skall göra det på ställen där man når flera (minst två) olika sorters naturresurser.

Men ja det stämmer med att det tar lite längre tid. Level 30 någonting är jag på och har nog över 100h i speltid.

 

 

Ett annat tips är om ni flyger förbi även "tomma" planeter, scanna dessa utan att landa så får ni bra med XP. 



#99

Postad 17 september 2023 - 22:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Klarar mig bra hittills med lootning och köpa resurser när jag säljer av. Men bygga rymdskepp och baser är väl det som kostar resurser på riktigt :)

Det går väl utmärkt ändå powerlevla med mining. Finns en planet där 1h är som 60h då samlar man ju en massa på nolltid. Sen bara bygga strunt och få xp därigenom. Inte så kul dock.

Hade 1 mille på kontot då gav jag mig själv lyxen köpa penthouse i neon city :)

#100

Postad 18 september 2023 - 11:29

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 1
Alltså varför ska man bygga baser o så? Vad ger det?

Själv börjar jag gå in i väggen efter 10 h nåt. Spelet lyfter inte. Känns bara åk dit, skjut i hjäl lite,åk tillbaka. Ingen direkt variation. Nä kanske skaffa BG3 istället eller assasins creed när det släpps



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.