Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem basutbud analogt digitalbeteende (Philips 6000 serie)

7 svar till detta ämne comhem digitaltv tvguide epg analogtv philips
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 januari 2016 - 16:30

odlmag
  • odlmag
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej!

 

Gjorde en ny kanalsökning på TVn (Philips 40PFT6550) för att fånga upp lite nya kanaler.

Har ComHems basutbud genom föreningen, alltså får jag gratiskanalerna digitalt (SVT, TV4, TV6, TV10) och resterande kanaler analogt (TV3 upp till Kanal12 och FOX)

 

Jag har gjort en favoritlista med kanalerna så de ligger i rätt ordning blandat mellan digitalal och analoga. Dock blir det då luckor i Programguiden då de flesta kanalerna är analoga. MEN:

 

Märkte dock nu att vissa analoga kanaler beter sig som om de vore digitala, på det vis att programinfo visas när man byter till den kanalen, och att de finns med i EPG.

Detta gäller TV8, Kanal 9, TV10, Tolvan.

Dessa är alltså analoga, det syns både på bilden och om man tittar på "Kanalinfo" till skillnad från t.ex. SVT1 som är digital "på riktigt".

 

Ngn som har erfarenhet från en liknande "bugg", och vet hur man kan göra för att få de andra analoga kanalerna att bete sig som digitala (gällande programinfo)?

Vore ju superbra om man kunde lura TVn att visa programinfo även på TV3 och Kanal 5 t.ex.

 

Mvh



#2

Postad 11 januari 2016 - 18:26

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Comhems Digitala Basutbud omfattar ju just 1-12, och även Axess, TLC och Fox, av dem är Svt1, Svt2 samt Tv4 i HD.

 

Så er förening har Digitalt Basutbud.

 

https://www.comhem.s.../digital-tv-bas

 

Du har helt enkelt inte gjort en korrekt total sökning av Comhems kanaler med DVB-C samt att du måste ange Comhem-områdets du befinner dig Frekvens innan du gör sökningen, men väljer du Fullständig Sök så går TVn igenom allt.

 

Gör en helt ny Grundinstallation av TVn så blir du av med de analoga, och kan sen lägga in alla digitala i din Favoritlista.


Redigerat av Kung Nu, 11 januari 2016 - 18:30.


#3

Postad 11 januari 2016 - 19:15

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Det kan ju vara så att det bara finns SVT, TV4, TV6 och någon mer digital i kombination med ex medium 8 favoriter så har vi där jag bor.
Då är det analogt grundutbud 1-12 plus eventuell lokal kanal som gäller.

#4

Postad 11 januari 2016 - 20:13

odlmag
  • odlmag
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Comhems Digitala Basutbud omfattar ju just 1-12, och även Axess, TLC och Fox, av dem är Svt1, Svt2 samt Tv4 i HD.

 

Så er förening har Digitalt Basutbud.

 

https://www.comhem.s.../digital-tv-bas

 

Du har helt enkelt inte gjort en korrekt total sökning av Comhems kanaler med DVB-C samt att du måste ange Comhem-områdets du befinner dig Frekvens innan du gör sökningen, men väljer du Fullständig Sök så går TVn igenom allt.

 

Gör en helt ny Grundinstallation av TVn så blir du av med de analoga, och kan sen lägga in alla digitala i din Favoritlista.

 

OK, ska prova göra en ny så fort tjejen gått och lagt sig!

Trodde dock den jag gjort var fullständig då jag får in ca 170 digitalkanaler (varav endast då 1,2,4,6,10, FOX och Kunskapskanalen går att se). Dessa hamnar i rätt ordning i listan. Försöker jag se på SJUAN får jag motsvarande reaktion på TVn som om jag försökte se på C More, "Kanal kodad".

 

Sedan dyker de analoga kanalerna upp på kanalplatser 2001-2018 (1,2,4,6,10, FOX men även de andra standardkanalerna). De är analoga enligt fliken "Kanalinformation", men som sagt just 8,9,10 och 12 visar programinformation som om de vore digitala.


Det kan ju vara så att det bara finns SVT, TV4, TV6 och någon mer digital i kombination med ex medium 8 favoriter så har vi där jag bor.
Då är det analogt grundutbud 1-12 plus eventuell lokal kanal som gäller.

 

Ok, så kan det kanske vara!

Men då är det så att trots att t.ex. TV8 ligger som en analog kanal i listan, och det står "Analog" så sänds den med ngt "digitalt tillägg" som gör att man kan se programinfo?



#5

Postad 11 januari 2016 - 20:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Har bara analogt 1-12 samt de fyra gratis digital kanalerna i min tv (ingen box såklart)

Skulle comhem visa 1-12 digitalt for free?

#6

Postad 11 januari 2016 - 20:39

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Har bara analogt 1-12 samt de fyra gratis digital kanalerna i min tv (ingen box såklart)
Skulle comhem visa 1-12 digitalt for free?


Inte for free men visa BRF har gruppavtal där det ingår i hyran.
Jag har det kanaler som odlmag har plus att vi kan välja 8 st ur medium 8 favoriter inkluderat i månadsavgiften till Vår samfällighet.

#7

Postad 11 januari 2016 - 22:16

odlmag
  • odlmag
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har bara analogt 1-12 samt de fyra gratis digital kanalerna i min tv (ingen box såklart)

Skulle comhem visa 1-12 digitalt for free?

 

Nej samma situation här vad jag vet!

Därför jag tycker det var konstigt att jag helt plötsligt fick upp programinfo för de nämnda analoga kanalerna.

 

Trodde att TV'n på ngt sätt "förstått" vilken kanal det var och kunde synka det med programinfo för motsvarande digitala kanal (som jag inte kan se).

Det är ju ändå en "Smart-TV" och hoppades man kunde få den att göra samma sak med de andra analoga kanalerna.

 

Men som OMD28 skriver kan det vara ngn slags prenumerationslösning i föreningen.

Ändå oklart att det sker på de analoga kanalerna. I de fallet borde jag ju kunna se på de digitala sändningarna för dessa kanaler.

 

Inte for free men visa BRF har gruppavtal där det ingår i hyran.
Jag har det kanaler som odlmag har plus att vi kan välja 8 st ur medium 8 favoriter inkluderat i månadsavgiften till Vår samfällighet.

 

Har ni programkort till er? Eller funkar detta direkt ur jacket?

(Vi har inte programkort)



#8

Postad 11 januari 2016 - 22:44

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Nej samma situation här vad jag vet!
Därför jag tycker det var konstigt att jag helt plötsligt fick upp programinfo för de nämnda analoga kanalerna.

Trodde att TV'n på ngt sätt "förstått" vilken kanal det var och kunde synka det med programinfo för motsvarande digitala kanal (som jag inte kan se).
Det är ju ändå en "Smart-TV" och hoppades man kunde få den att göra samma sak med de andra analoga kanalerna.

Men som OMD28 skriver kan det vara ngn slags prenumerationslösning i föreningen.
Ändå oklart att det sker på de analoga kanalerna. I de fallet borde jag ju kunna se på de digitala sändningarna för dessa kanaler.



Har ni programkort till er? Eller funkar detta direkt ur jacket?
(Vi har inte programkort)


Till medium 8 favoriter har vi programkort annars skulle det inte gå att varje hushåll kan välja sina favoriter, övriga kanaler ligger öppet i nätet.

Redigerat av OMD28, 11 januari 2016 - 22:45.





Även taggad med comhem, digitaltv, tvguide, epg, analogtv, philips

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.