Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

12 år sedan World Trade Center kollapsade

129 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 september 2013 - 08:13

Unregistered148fa9f1
  • Unregistered148fa9f1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Kommer ni ihåg vad ni gjorde då?

Själv satt jag inne på turistbyrån i stan och surfade lite. Läste en liten notis om att ett flygplan hade kört in i World Trade Center.
När jag kom hem och slog på tvn så var det det enda som visades på alla kanaler. Då hade det kommit igång hur stort det var. Var precis hemma då det första tornet rasade.

#2

Postad 11 september 2013 - 08:20

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Jo, jag struntade i skolan den dagen och såg detta i direktsändning när andra planet körde in i tornet.

#3

Postad 11 september 2013 - 08:32

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
Hade precis ätit middag. Gick upp på mitt rum o satte på tv:n, då hade det första tornet precis träffats. Såg också i direktsändningen när det andra tornet träffades.

#4

Postad 11 september 2013 - 08:33

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Jag låg hemma och var sjuk och tittade på tv hela dagen

#5

Postad 11 september 2013 - 08:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 097 inlägg
  • 0
Efter chock nr.1 så kom chock nr.2 när man såg/läste debatterna efteråt i media. Vissa rättfärdigade denna terrorattack. Dom flesta från den ena sidan av den politiska skalan.

#6

Postad 11 september 2013 - 08:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Jobbade, hörde talas om att ett Cessna flugit in i ena tornet. Ändrades snabbt när även det andra tornet träffades.
Åkte hem från jobbet, väckte farsan som låg och sov och frågade honom om han missat vad som hänt. Sen vart man klistrad vid CNN hela kvällen lång.
Minns också när man lagt sig att Pontus Enhörning satt och pratade i radio på kvällen och då pratades det om att ett flygplan var försvunnet.

#7

Postad 11 september 2013 - 08:59

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Jobbade, de drog igång en projektor på jobbet som visade CNN när det hände.

#8

Postad 11 september 2013 - 09:21

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Hade precis flyttat till Uppsala för universitetsstudier och bodde i husvagn. En polare ringde upp och sa åt mig att slå på TV:n. Precis då slog plan nr 2 in i det andra tornet och jag sa något i stil med "Oh shit!". Har för mig att jag hade TV:n påslagen större delen av dagen men minns bara just de där första sekundrarna.

#9

Postad 11 september 2013 - 09:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Satt vid datorn hemma med tv:n på i bakgrunden som vanligt. Det jäkliga är att jag såg bilderna men av någon anledning så tog det mig typ 1 timme innan jag insåg vad som egentligen visades. Första reaktionen var ungefär samma som när man kollar en medioker film.

#10

Postad 11 september 2013 - 10:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hade precis ätit middag. Gick upp på mitt rum o satte på tv:n, då hade det första tornet precis träffats. Såg också i direktsändningen när det andra tornet träffades.

Shit vad tidigt vissa äter middag, runt 15 :-P

Satt i bilen mellan två kunder och poppade CD när morsan ringer och frågar om jag hade hört. Slår över till radio och undrar om det var ett skämt.

#11

Postad 11 september 2013 - 10:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0

Jobbade, hörde talas om att ett Cessna flugit in i ena tornet. Ändrades snabbt när även det andra tornet träffades.

Samma här. Sen blev det tv i fikarummet resten av dagen och sen gick man hem och kolla tv...

One WTC är väl förövrigt snart klar
Postad bild

Fet men förhållandevis sansad ändå
Postad bild

#12

Postad 11 september 2013 - 10:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hade precis vaknat och satt i studentlyan och tittade på Tv och slog på nyheterna. Det var en rätt märklig känsla att se tornen rasa i direktsändning.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 september 2013 - 10:33.


#13

Postad 11 september 2013 - 10:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Många jag inte hört talas om, Kingdom Tower är helt galen, inte ens nära färdigbyggd än dock.
Inkl Star Wars-like brygga med glasgolv, cool:
Postad bild
Postad bild

Royal Clock Tower hade jag helt missat - riktigt sjukt fet:
Postad bild

Ehm, var det så de tänkte?
Postad bild

Redigerat av pacman, 11 september 2013 - 10:35.


#14

Postad 11 september 2013 - 10:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Haha nice!

#15

Postad 11 september 2013 - 10:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Lite sissodär lagom känslig plats att bygga Barad-dur kopior på kan man tycka... :)

Mer på feta byggnader sidospåret, araberna matchar inte Sauron än iaf:
Postad bild
(länge sen jag googlade mig sååå offtopic...sorry :))

Redigerat av pacman, 11 september 2013 - 10:50.


#16

Postad 11 september 2013 - 11:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
royal clock tower var cool. Dit måste jag åka :)

#17

Postad 11 september 2013 - 11:46

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Gick över till en klasskamrat som tittade på tv och han berättade att det verkar som ett flyg kört in i WTC. Stod och tittade på tvn live när andra flög in. Kändes rätt stört faktiskt.

#18

Postad 11 september 2013 - 12:07

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Är det ens möjligt med all denna säkerhet att göra om samma sak i dag?

#19

Postad 11 september 2013 - 12:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Är det ens möjligt med all denna säkerhet att göra om samma sak i dag?

Självklart. Extremisterna är så pass målmedvetna och det är ju knappast något de planerade över kvällsfikat helgen innan. Det går aldrig att skydda sig 100%.

#20

Postad 11 september 2013 - 12:15

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Idag kanske man hade valt en robot av något slag istället eller tex ett förarlöst flyg?

Självklart. Extremisterna är så pass målmedvetna och det är ju knappast något de planerade över kvällsfikat helgen innan. Det går aldrig att skydda sig 100%.


Redigerat av Unregistered2222, 11 september 2013 - 12:15.


#21

Postad 11 september 2013 - 12:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag var på skolan och hämtades för ovanligheternas skull av min far. Han började prata om amerikansk politik och svammel för att framstå som en expert, följt av att det nu hade slagit tillbaka. Jag hade ingen aning om vad han svammlade om. När jag kom hem såg jag på fyran vad som hänt och satt och... nästan hoppades på att tornen skulle rasa, bara för att det hade varit en häftig grej. Snacka om att man varit ett perverterat monster.

#22

Postad 11 september 2013 - 12:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Undra om de kör med luftvärn på taken numera?
Även om det inte är nån höjdare med ett jumbojet krashande nån annanstans i stan heller....

#23

Postad 11 september 2013 - 12:25

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Mina släktingar bodde i Lockerbie åren innan det där planet slog ner där. Blev ju en grillad stad vid nedslaget.

#24

Postad 11 september 2013 - 12:27

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 1

Självklart. Extremisterna är så pass målmedvetna och det är ju knappast något de planerade över kvällsfikat helgen innan. Det går aldrig att skydda sig 100%.


Vilka extremister menar du? Finns ju en hel del intressant runt det hela. Se till exempel Zeitgeist - the movie, finns ju ännu mer konspirationsteorier om man googlar runt lite. Intressant ämne, har dock själv ingen klar uppfattning om det hela men visst finns det en del frågetecken... :)

Edit: en liten länk också kanske: http://sv.wikipedia....mber-attackerna

Redigerat av iMats, 11 september 2013 - 12:30.


#25

Postad 11 september 2013 - 12:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Vilka extremister menar du? Finns ju en hel del intressant runt det hela. Se till exempel Zeitgeist - the movie, finns ju ännu mer konspirationsteorier om man googlar runt lite. Intressant ämne, har dock själv ingen klar uppfattning om det hela men visst finns det en del frågetecken... :)

Edit: en liten länk också kanske: http://sv.wikipedia....mber-attackerna

Jo, har läst en hel del, både tvivelaktiga men också intressanta, teorier rörande det hela. Vore coolt om det är FBI som ville ha nytt kontor :)

#26

Postad 11 september 2013 - 14:59

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 2
På med foliehattarna allesammans!

#27

Postad 11 september 2013 - 15:32

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 2
Jag satt då liksom nu lika tom på svar över hur något sådant kan inträffa och ens utföras.
Men ser man tillbaks i historien över hur kristna, judar, muslimer, mm, mm har utövat och "försvarat" sin religion så kanske man inte borde vara så förvånad. Att det var just muslimer i detta fall har inte gjort mig mer fientligt inställd mot muslimer, däremot har jag blivit mer skeptisk mot religioner öht!

#28

Postad 11 september 2013 - 15:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Steg ur bilen idag, stegade mot dagis och hörde och såg ett passagerarplan flyga bra mycket lägre än vad jag är van vid. Snacka om slumpen att det hände just idag.
Flightradar påtalade att det vart en inflygning på knappa 4000ft till närmaste flygplatsen (som börjat flyga charter mm på sistone).

Men lite spooky var det allt.

#29

Postad 11 september 2013 - 15:56

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
hade ju varit smart om man kunde styra planen från kontrolltornen,så även om ett plan blir kapat så kan dom ändå få ner planet säkert om inte kaparna lyckas spränga planet då...

#30

Postad 11 september 2013 - 16:12

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 1

hade ju varit smart om man kunde styra planen från kontrolltornen,så även om ett plan blir kapat så kan dom ändå få ner planet säkert om inte kaparna lyckas spränga planet då...


. . . ända tills någon hacker kapar planet. Då behöver inte ens kaparna vara på planet utan kan sitta på backen och äta chips.

Det sjukaste är amerikanarna själva försöker tjäna pengar på denna händelse genom att till exempel ta inträde till ground zero.

#31

Postad 11 september 2013 - 16:42

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

. . . ända tills någon hacker kapar planet. Då behöver inte ens kaparna vara på planet utan kan sitta på backen och äta chips.

Det sjukaste är amerikanarna själva försöker tjäna pengar på denna händelse genom att till exempel ta inträde till ground zero.


Att besöka platsen är gratis, dom tar en reservationsavgift på $2 om man bokar via telefon eller online, men jag tror inte att dom gör några extrema vinster på de dryga 14,-/person som det kostar.

Var där förra året, det var kanske inte så mycket att se, men det var kul att ha gjort det. Lite överdriven bevakning av området dock kunde tyckas.

Man bör även tänka på att i princip ALLT i USA kostar pengar. Om inte direkt i inträde så vill dom helst att man skänker pengar till höger och vänster.
Var på ett museum som var "gratis", men man skulle helst skänka/donera minimum $5 per person. :)

#32

Postad 11 september 2013 - 16:54

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Att besöka platsen är gratis, dom tar en reservationsavgift på $2 om man bokar via telefon eller online, men jag tror inte att dom gör några extrema vinster på de dryga 14,-/person som det kostar.

Var där förra året, det var kanske inte så mycket att se, men det var kul att ha gjort det. Lite överdriven bevakning av området dock kunde tyckas.

Man bör även tänka på att i princip ALLT i USA kostar pengar. Om inte direkt i inträde så vill dom helst att man skänker pengar till höger och vänster.
Var på ett museum som var "gratis", men man skulle helst skänka/donera minimum $5 per person. :)


Förstod inte dig nu, var det gratis eller måste man ha en biljett för 2$?

Jag såg bara att det stod inträde när jag var där, så sket i att kolla hur mycket det kostade och gick bara vidare. . .

#33

Postad 11 september 2013 - 17:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 013 inlägg
  • 0

Vilka extremister menar du? Finns ju en hel del intressant runt det hela. Se till exempel Zeitgeist - the movie, finns ju ännu mer konspirationsteorier om man googlar runt lite. Intressant ämne, har dock själv ingen klar uppfattning om det hela men visst finns det en del frågetecken...


Jag har en kommentar, inte till dig direkt men till de som ligger bakom de flesta sådana här konspirationsteorier:

Bifogad fil  banghead.gif   17,48K   1 Antal nerladdningar

Jag var hemma den dagen. Lyssnade på Rix FM och tänkte inte så mycket på det när de sa att ett plan hade krashat in i WTC, med tanke på hur de brukar fåna sig.

Slog på TVn, och såg det andra planet krasha i direktsändning.

Redigerat av Ageve, 11 september 2013 - 17:15.


#34

Postad 11 september 2013 - 17:22

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Förstod inte dig nu, var det gratis eller måste man ha en biljett för 2$?

Jag såg bara att det stod inträde när jag var där, så sket i att kolla hur mycket det kostade och gick bara vidare. . .


Kommer du dit i hopp om att du kommer in så är det gratis, men skall du boka en plats i förväg så får du betala en reservationsavgift.
Jag vet inte hur fullt det brukar vara, om någon blivit nekad att komma in utan förbokning. Vi tog det säkra före det osäkra och förbokade en plats på nätet innan vi kom dit.

Det fanns då plats för hur mycket människor som helst när man väl kom innanför grindarna, men jag gissar att det är säkerhetskontrollerna som begränsar hur många dom kan släppa in under en viss tid.

#35

Postad 11 september 2013 - 17:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Steg ur bilen idag, stegade mot dagis och hörde och såg ett passagerarplan flyga bra mycket lägre än vad jag är van vid. Snacka om slumpen att det hände just idag.
Flightradar påtalade att det vart en inflygning på knappa 4000ft till närmaste flygplatsen (som börjat flyga charter mm på sistone).

Men lite spooky var det allt.


Närmre än det här? ;)

Bifogad fil  IMG_4009.JPG   3,1MB   6 Antal nerladdningar

#36

Postad 11 september 2013 - 18:34

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Inlägg raderat

Redigerat av Station, 24 augusti 2014 - 14:42.


#37

Postad 11 september 2013 - 19:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 1

Det är 12 år sedan en blodig massaker genomfördes som en följd av detta kollapsade två skyskrapor och mängder av oskyldiga människor dog på de mest fruktansvärda sätt.


Ja men det hade blivit en lite väl lång rubrik ;)

#38

Postad 11 september 2013 - 19:12

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Jag var på väg hem med bussen från skolan och var nästan hemma när busschaffören drog upp volymen på radion. Hörde bara att ett flygplan kraschat in i ett höghus i New York innan jag hoppade av bussen. Jaha ja, shit happens.
Väl hemma så möttes jag av morsan som frågade om jag hört om "olyckan i New York". Vi satte oss framför TV:n och det var först då jag började förstå att det här omöjligt kan vara en olycka, men när vi satt där, framför TV:n, och såg det andra planet flyga rakt in i torn nr 2 och senare när byggnaderna började kollapsa...
Usch, jag kommer fortfarande ihåg den overkliga känslan. Det här händer inte. Det hela är bara ett stort skämt eller någon film som slutar snart.

Det blev många timmar framför nyheterna den kvällen.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 11 september 2013 - 19:13.


#39

Postad 11 september 2013 - 19:35

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Jag har en kommentar, inte till dig direkt men till de som ligger bakom de flesta sådana här konspirationsteorier:

Bifogad fil  banghead.gif   17,48K   1 Antal nerladdningar


Håller med. Många konspirationteorier är helt uppåt väggarna och så kan det nog vara i det här fallet också. Men det går inte komma ifrån att det finns en hel del märkliga frågetecken kring WTC och vad som hände sedan. Tycker det är rätt sunt att ifrågasätta den information vi matas med, givetvis ska man ifrågasätta såna här konspirationsteorier också.

#40

Postad 11 september 2013 - 20:31

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 2
Terrorstate fick smaka på sin egna medicin?

#41

Postad 12 september 2013 - 00:47

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Närmre än det här? ;)

Bifogad fil  IMG_4009.JPG   3,1MB   6 Antal nerladdningar

Det där är inget, vardagsmat när man jobbade under inflygningsrutten till Bromma flygplats.

Men Mano Beach på St. Marteen skulle jag vilja besöka.
http://www.youtube.c...h?v=SCIJ0F62og4

Ontopic:
Var på på kontoret den dagen och det var väl inte så mycket arbetande där för någon den eftermiddagen.

#42

Postad 12 september 2013 - 07:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Usch, jag kommer fortfarande ihåg den overkliga känslan. Det här händer inte. Det hela är bara ett stort skämt eller någon film som slutar snart.


Den känslan kommer tillbaks när man idag ser på videoklippen från det hela också...otäckt som fan.

#43

Postad 12 september 2013 - 07:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

hade ju varit smart om man kunde styra planen från kontrolltornen,så även om ett plan blir kapat så kan dom ändå få ner planet säkert om inte kaparna lyckas spränga planet då...


Fattar inte varför man fortfarande har piloter. De är en extra osäkerhetsfaktor.

#44

Postad 12 september 2013 - 07:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 097 inlägg
  • 1

Terrorstate fick smaka på sin egna medicin?

Pip, mår du dåligt? Eller är du bara ett troll?

#45

Postad 12 september 2013 - 07:54

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Jag satt på studentrummet på Kjellmansgatan i Gbg när det small, jag var på väg ner till Café Vallgatan (tror jag det hette) för att fika med en kompis, precis utanför låg det en tv-butik som visade nyhetssändningarna i fönstret när andra planet small in.
Väl inne på Kafeet ropade och bad alla vara tysta ett tag så jag kunde berätta vad som hänt, många utbrast saker som så hemskt, skojar du och liknande medan säkert hälften svarade med:
"Fy fan vad häftigt!"

#46

Postad 12 september 2013 - 08:50

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 4
Postad bild

#47

Postad 12 september 2013 - 09:13

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 1

Fattar inte varför man fortfarande har piloter. De är en extra osäkerhetsfaktor.


Eftersom en pilot kan felsöka och problemlösa och agera efter erfarenhet. De kan även övervaka autopilot till exempel, så det är snarare en extra säkerhetsåtgärd. Att ha både automatiska system och en pilot bör vara det säkraste alternativet. Sanningen är dock den att de flesta flygolyckor beror på mänskliga faktorer, men dessa behöver inte vara pilotens fel utan kan bero på markpersonal.

Postad bild


Tänkte just samma sak!

#48

Postad 12 september 2013 - 09:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 097 inlägg
  • 0
Vissa verkar sympatisera med terroristerna. Till er vill jag säga att just dessa terrorister siktar på er också oavsett vad ni tycker och tänker. Bor ni och arbetar och lever i västvärlden så är ni deras fiender.

#49

Postad 12 september 2013 - 10:16

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Kan inte vara lätt att vara jänkare heller... Visst har dom ställt till med mycket elände själva genom att agera världspolis, det såg man även senast då Obama besökte oss. Han säger själv att han har pressen på sig att agera i Syrienkrisen. Men exakt var ifrån den pressen kommer, om det är från hans eget folk, amerikanska medborgare (vilket jag betvivlar), eller om dom bara måste visa sig starka inför övriga världen låter jag vara osagt!

Jag skulle aldrig sympatisera med terrorister även om G.W.Bush m.fl inte alltid har lyckats med sina planer om att säkra oljetillgångar och alliera sig med div. suspekta grupper runt om i världen.
Största problemet ligger nog i att USA samt i viss mån även Ryssland gått sin egen väg och lekt världspoliser istället för att samköra med FN för att lösa olika konflikter framförallt i mellanöstern. Men det är bara min lösryckta teori...

#50

Postad 12 september 2013 - 10:41

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 097 inlägg
  • 0

Kan inte vara lätt att vara jänkare heller... Visst har dom ställt till med mycket elände själva genom att agera världspolis, det såg man även senast då Obama besökte oss. Han säger själv att han har pressen på sig att agera i Syrienkrisen. Men exakt var ifrån den pressen kommer, om det är från hans eget folk, amerikanska medborgare (vilket jag betvivlar), eller om dom bara måste visa sig starka inför övriga världen låter jag vara osagt!

Jag skulle aldrig sympatisera med terrorister även om G.W.Bush m.fl inte alltid har lyckats med sina planer om att säkra oljetillgångar och alliera sig med div. suspekta grupper runt om i världen.
Största problemet ligger nog i att USA samt i viss mån även Ryssland gått sin egen väg och lekt världspoliser istället för att samköra med FN för att lösa olika konflikter framförallt i mellanöstern. Men det är bara min lösryckta teori...

Ofta är USA dömda i förtid. Går dom in i Syrien så får dom skit för det och gör dom ingenting så får dom skit för det också. FN är handlingsförlamat, räcker att ett land säger nej så händer ingenting. Visst vi kan göra som Putin säger också och inte lägga oss i andra länders inre angelägenheter. Låt dom gasa ihjäl varandra. Sen kan vi tacka jänkarna för att dom hjälpte oss mot Hitler.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.