Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för mr_Tony

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 juni 2007 - 19:27

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 11 juli 2007 - 13:06

ulmesta
  • ulmesta
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Tjena. tack för betyget. själv kan jag inte ge betyg än, men e nyfiken på hur resultatet blev med dina kabel lister. :) . annars så ska jag fica kabel lister så småning om, vart ju klar med allt i går, men måste även köpa en längre hdmi kabel, lite dyra bara :D .

#3

Postad 11 juli 2007 - 18:42

Unregistereda0224e81
  • Unregistereda0224e81
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Tja. Tack tack. Man får inte plats med så mycket på en gammal audi 80 :)

Har 19mm spacers oxå. Sen så är det även lite mer ekonomi att köra lite smalare. Ingen racing bil detta så det känns bara onödigt att ha bredare. Målet är ju att däcket ska ligga exakt kant i kant med skärmkanten.

Vad kör du sj då?

#4

Postad 05 oktober 2007 - 09:29

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Efter att provlyssnat och jämfört HFLS-1 och KLIPSCH RF35 i två dagar nu så har jag följande uppfattning:

HFLS-1: Vilket ljud! ju mer man höjer ju mer växer dom. Verkar passa till de flesta musiksmaker. Jag skulle aldrig komma på tanken att använda min sub ihop med dessa när jag lyssnar på musik.
Väldigt behagliga att lyssna länge på. Jag driver dem med en Yamaha RX V650 vilket inte är den bästa lösningen. De är ju relativt tungdrivna och skulle nog komma mer till sin fulla rätt om man gav dem lite mer kraft från förstäkaren. Jag undrar vad alla andra driver sina HFLS-1 med?
+Ljudet, trycket och tydligheten
-Synd att de är lite för tungdrivna ( men köp en ny förstärkare och sluta gnälla.... :) )

KLIPSCH RF35: Ägt dessa i över tre år nu. Otroligt klart och fint ljud på såväl låg som hög nivå. Mycket mer lättdrivna än HFLS-1. Dock faller de mig inte i smaken när det gäller hiphop och hårdrock. Blir lite "hårt" ljud efter en stund, kan vara horndiskanterna. Är mäktiga när det kommer till akustiska gitarrer ,acapella sång och stråkmusik. Men som sagt så tycker jag att de blir lite,lite,lite,lite jobbiga att lyssna på efter en stund.
+Ljudet är enormt
-Jobbigt ljud efter ett tag


Vad jag lyssnat på:
Eva Cassidy, Michael Jackson, Laleh, Metallica, Clapton, Regina Spektor, Dan Viktor, Eagles, Helmut Lotti, Eminem, Tupac, James Blunt, Katie Melua, Lisa Ekdahl, Sara Löfgren, Åsa Jinder & Cajsa-Stina och Madonna.
Jag har försökt att blanda musiksmaker och inspelningskvalite så gott jag kunnat.

Slutresultat då? HFLS-1 är så otroligt grymma för det priset så jag måste säga att jag skulle välja dem framför RF35'orna. Nu har jag ju båda i min ägo så jag slipper ju välja :)
Men är du på jakt efter en bra högtalare för en mindre peng och inte har tummen mitt i handen så KÖP & BYGG!

/Tony

#5

Postad 10 oktober 2007 - 13:50

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Halloj!

Trevligt se fler västmanlänningar här på sidan :)
Själv är jag väldigt ny här, visst, varit medlem några veckor men inte förrän några dagar tillbaka som jag faktiskt engagerat mig lite o fixat bilder o så..

Har ännu inte erhållit "tillåtelse" att lägga betyg än, men när man fått grönt ljus så skall jag försöka komma ihåg att göra det..

mvh nicke

#6

Postad 12 oktober 2007 - 08:23

Shane
  • Shane
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hello Tony,

I have a ps2 and the cooling fan on it is very noisey. I have the audio running through my amp so it's not noticeable. I've been eying up ps3 but they just cost to much. Apparently Sony Europe is going to release a cheaper ps3 to the market.

Thanks for heads up about the xbox.

Take care

Shane

#7

Postad 12 oktober 2007 - 19:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Nu så har jag byggt klart i mitt galleri där =)

#8

Postad 13 oktober 2007 - 06:44

Soundlover
  • Soundlover
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjenare Mr_Tony...!!

Kul att du har fått samma upplevelse om HFLS-1 som många andra inkl. mig själv....:-)..!
Själv så har jag byggt ett par för ca 1år sedan och har nu påbörjat att modda dessa som jag har..!!
Jag har bytt ut vifa diskanten mot en SS 95á ist och en hel del i filtret. Lådorna kommer att vara de samma tills diskanterna är riktigt inspelade + att jag har bestämt mig för vilken typ (designmessigt) av lådor jag ska bygga...
Själv så driver jag mitt bygge med 2st DOXA 70SE slutsteg, försteget är DOXA 07 och som cddrivning får den gamla Pioneer PD-S707 hålla ett ta till :-)..!!

Det är kul det där med att göra egna diffuser, har stora funderingar på det själv, men tyvärr bor man ju inte själv..., så valet av tyget börjar att bli jobbigare nu för tiden..:-)..!!

mvh // Soundlover..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.