Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo Sport [PS4]

348 svar till detta ämne GT Sport gran turismo
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gran Turismo: Sport (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 7,07 (14) 49:-
Gran Turismo: Sport - Collector's Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 (0) Inga priser
Gran Turismo: Sport - Limited Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#251

Postad 29 december 2017 - 15:42

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Jo jag har också den rutan alltså. Det jag menar är att det inte dyker upp någon indikator i racen sen om jag ställer den på on.


Det här kanske du redan vet, men på vissa bilar är det lite otydligt när ”brake” börjar flasha. Det kan t ex blinka till smått på ratten eller dyl.

#252

Postad 29 december 2017 - 17:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Det här kanske du redan vet, men på vissa bilar är det lite otydligt när ”brake” börjar flasha. Det kan t ex blinka till smått på ratten eller dyl.


Har läst det innan, men jag har den på on hela tiden och har kollat noga men jag ser verkligen ingen text

#253

Postad 30 december 2017 - 04:53

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 961 inlägg
  • 0
Körde den där skolan med vad som kändes som ungefär 3711 moment (nåja, men många var det).

Hade svårt att klara ett moment där man skulle köra ett varv och samtidigt spara lite på bränslet. Märkligt, blev frånåkt ordentligt av datormotståndarna på rakorna, nu menar jag riktigt ordentligt. Även när jag inte hade satt på bränslebesparing. Fattade inte hur jag skulle klara detta.

Batteriet började sina, så jag bytte kontroll och helt plötsligt hängde jag med utan problem.

Har ju inte kört mycket bilspel på PS4:an tidigare, men visst har det varit med vissa originalkontroller, att triggers inte nått 100%?

Får bli inköp av ny kontroller.

#254

Postad 30 december 2017 - 11:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

är fast på den banan jag med. jag förstår inte alls hur man ska göra för att spara bensin. måste man alltså trycka på något eller ska man bara köra lugnt? 



#255

Postad 30 december 2017 - 11:36

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

är fast på den banan jag med. jag förstår inte alls hur man ska göra för att spara bensin. måste man alltså trycka på något eller ska man bara köra lugnt?

”Lift and coast” är ett bra sätt.
Man släpper alltså gasen en stund innan man ska bromsa, sparar bränsle och man får kortare bromsperiod.

#256

Postad 30 december 2017 - 12:08

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

är fast på den banan jag med. jag förstår inte alls hur man ska göra för att spara bensin. måste man alltså trycka på något eller ska man bara köra lugnt? 

 

Nere till höger på skärmen har du säkert just nu en liten layout av banan? Beror på vad du valt för kontroller men standard är väl att med vänster och högerpilarna bläddra genom funktionerna, leta upp den med en grön stapel 1-6. Går även justera bromsbalans, antispinn och på vissa bilar fördelning av 4wd här. Nu vet jag inte riktigt vilket av racen ni har problem med, men de längre endurance-loppen med detta är enklare än vad man tror. Kör konsekvent och håll nere förbrukningen skapligt, Kör gärna på hard däck och byt varannan gång du går in i depån.. 30 varvsloppet med Porsce RSRen gjorde jag ett depåstopp mindre än AI så man hann få ett lite väl stort försprång på slutet.  :lol:

 

Jag lyckades precis plåga mig igenom alla dessa, GT league kvar men känns lite väl lätt än så länge. Får bli att satsa på online-serien som körs.

 

Vill minnas driving school varit betydligt svårare i tidigare spel, på detta tror jag att jag satte guld på säkert 80% av alla race på första försöket.  :huh:

 

FisMFg2.jpg


Redigerat av Unregistered634f2beb, 30 december 2017 - 12:14.


#257

Postad 30 december 2017 - 15:41

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

är fast på den banan jag med. jag förstår inte alls hur man ska göra för att spara bensin. måste man alltså trycka på något eller ska man bara köra lugnt?


Vilken är det

#258

Postad 30 december 2017 - 19:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 961 inlägg
  • 0

är fast på den banan jag med. jag förstår inte alls hur man ska göra för att spara bensin. måste man alltså trycka på något eller ska man bara köra lugnt?

D-pad upp/ner för att styra bränslemängden. Kör om alla först, så bör du kunna skruva ner lite och ändå hålla undan.

#259

Postad 30 december 2017 - 20:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

tack för tipset. ska försöka igen. Hr ju missat att bläddra bland dessa funktioner :)


Vilken är det

 minns inte vilket nummer. men runt 80%



#260

Postad 04 januari 2018 - 12:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

hur i hela fridens namn ska man klara sista banan i professional League . Det är sektionen "premium sports lounge" och sen race 3 där. Tokyo expressway. man startar ju typ sist. som vanligt och redan på första varvet är ju första bilen nästan en minut före. jag kör förbi en del bilar dom kommande varven men första bilen behåller sin minutslånga ledning dom 5 kommande varven. dom tre sista varven knappar jag in några sekunder på honom. Jag slutar totalt 5:a och är 44 sekunder långsammare än 1:a platsen. kör ordentliga varv utan att köra in i räcken och kör en M4 som går i över 300km/h

Hur i hela fridens namn ska man klara detta?



#261

Postad 04 januari 2018 - 16:28

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

hur i hela fridens namn ska man klara sista banan i professional League . Det är sektionen "premium sports lounge" och sen race 3 där. Tokyo expressway. man startar ju typ sist. som vanligt och redan på första varvet är ju första bilen nästan en minut före. jag kör förbi en del bilar dom kommande varven men första bilen behåller sin minutslånga ledning dom 5 kommande varven. dom tre sista varven knappar jag in några sekunder på honom. Jag slutar totalt 5:a och är 44 sekunder långsammare än 1:a platsen. kör ordentliga varv utan att köra in i räcken och kör en M4 som går i över 300km/h
Hur i hela fridens namn ska man klara detta?

Du behöver en mycket snabbare bil. M4an är inte byggd för denna klassen. Du får nog upp till en
Nissan gtr., dodge viper, Lamborghini huracan. En riktigt snabb bil är nog det bästa att använda. Lafarrari. Lamborghini veneno. Aston one77, Bugatti veyron eller annan snabb bil för att vara på extra säkra sidan. Många av hyperbilarna kan nå 360-400 km/h på den banan

Redigerat av Andreas3200, 04 januari 2018 - 16:30.


#262

Postad 05 januari 2018 - 14:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du behöver en mycket snabbare bil. M4an är inte byggd för denna klassen. Du får nog upp till en
Nissan gtr., dodge viper, Lamborghini huracan. En riktigt snabb bil är nog det bästa att använda. Lafarrari. Lamborghini veneno. Aston one77, Bugatti veyron eller annan snabb bil för att vara på extra säkra sidan. Många av hyperbilarna kan nå 360-400 km/h på den banan

 

 

hmm, har ingen ferrari eller liknande bil men jag har en Nissan gtr (gr4) men den är ju bara på 428hk.

 

men den kan jag inte välja när jag ska köra banan.  den dyker inte upp av någon anledning. 

ser inte ut som den är så snabb heller. 

 

EDIT. hade en Dodge Viper som jag använde. Då var det inga problem att vinna. Tack för hjälpen och tipsen :)


Redigerat av andreassofus, 05 januari 2018 - 15:18.


#263

Postad 06 januari 2018 - 11:53

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

hmm, har ingen ferrari eller liknande bil men jag har en Nissan gtr (gr4) men den är ju bara på 428hk.

men den kan jag inte välja när jag ska köra banan. den dyker inte upp av någon anledning.
ser inte ut som den är så snabb heller.

EDIT. hade en Dodge Viper som jag använde. Då var det inga problem att vinna. Tack för hjälpen och tipsen :)


Ja det är lungt

#264

Postad 06 januari 2018 - 12:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

såg på youtube ett VW sambabuss race. en av bilarna var designad så den såg helt rostig och smutsig och gammal ut. Jag vet att man kan sätta på klistermärken och sånt, men går det även att få tag i helt nya "skins" att ha på bilarna som gör att det blir så?



#265

Postad 06 januari 2018 - 14:35

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

såg på youtube ett VW sambabuss race. en av bilarna var designad så den såg helt rostig och smutsig och gammal ut. Jag vet att man kan sätta på klistermärken och sånt, men går det även att få tag i helt nya "skins" att ha på bilarna som gör att det blir så?


Japp det går har det på en del av mina bilar.

#266

Postad 07 januari 2018 - 16:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Japp det går har det på en del av mina bilar.

 

jag utforskade discover-delen och hittade mängder färdiga under car livery.  ganska kul faktiskt :)



#267

Postad 08 januari 2018 - 20:28

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 1

Online-racen är sjukt frustrerande.. Liknar mer Destruction derby.  :ph34r:  Tänkte ge mig in i turneringarna som körs, kom 2a i gårdagens race, var med och fightades top 3 i dagens. Tills någon kamikazebombar ihop med klungan och jag hamnade till slut på en 9:e plats..

Penalty sytemet kan verkligen förbättras, fått strafftid flera gånger efter att folk knuffat undan en så man träffat en barriär/kört av banan.


Redigerat av Unregistered634f2beb, 08 januari 2018 - 20:29.


#268

Postad 08 januari 2018 - 21:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Online-racen är sjukt frustrerande.. Liknar mer Destruction derby.  :ph34r:  Tänkte ge mig in i turneringarna som körs, kom 2a i gårdagens race, var med och fightades top 3 i dagens. Tills någon kamikazebombar ihop med klungan och jag hamnade till slut på en 9:e plats..

Penalty sytemet kan verkligen förbättras, fått strafftid flera gånger efter att folk knuffat undan en så man träffat en barriär/kört av banan.

 

 

dom går efter FIA regler så du blir bestraffad om du inte flyttar dig när bilen bakom ska köra om eller kör snabbare. bromsar du för tidigt och någon kör in i dig kan du också bli straffad. Så det kan faktiskt vara ditt fel och inte deras. 

Har jag själv fått lära ig :)



#269

Postad 09 januari 2018 - 12:56

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Håller med om att bestraffningssystemet har förbättringspotential. Vet inte hur många
gånger som man har blivit utknuffad. Att själv putta någon av banan utan att få bestraffning
är inga svårigheter.



#270

Postad 09 januari 2018 - 16:12

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Själv är man mer sugen på att få fler bilar och banor och gt league events det är en av anledningarna man kommer gör en paus från spelet. Känns som man kört om samma banor för mycket. Vill gärna se de klassiska banorna tillbaka som deep Forest, trial mountain och typ Grand valley

Redigerat av Andreas3200, 09 januari 2018 - 16:13.


#271

Postad 20 januari 2018 - 14:58

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
https://www.gtplanet...-week-new-cars/
Precis lite som man misstänkte vad verkligen behövande 10 nya bilar nästa vecka. Verkar som supra kommer också en väldigt eftertraktad bil. Låter väldigt lovande. Hur det blir med fler banor hade också varit intressant att veta. Hur som helst så lyssnar PD mycket på sina spelare. Vilket av många andra skapare inte verkar göra allt för mycket.

#272

Postad 21 januari 2018 - 13:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

okej jag har ändrat mig lite angående bestrafningssystemet. Det går att fila på ganska mycket. 

Väldigt många som struntar i att bromsa för att använda mig som broms sen genom att köra in i mig. Då blir jag bestraffad med negativ SR för att jag inte flyttade på mig. Helt sjukt.  Sånt händer i varje race. Eller när något verkligen knör sig emellan på insidan av en kurva. Då blir jag också bestraffad om han kör in i mig. 



#273

Postad 25 januari 2018 - 18:15

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
https://www.gtplanet...-monza-circuit/
Ja då är det bekräftat undrar nu om det är fredagar det blir framöver otrolig uppdatering. Blir en rolig fredag med gt👌
Ford gt 2006 har jag önskat och den slog in och hur detta kan vara gratis är helt otroligt många andra skapare skulle ta både 100 och 200 för detta

#274

Postad 26 januari 2018 - 09:02

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
https://www.gtplanet...-now-available/ Nu är det live blir att uppdatera direkt när man kommer hem. Nu har man kvällen räddad😄

#275

Postad 26 januari 2018 - 17:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

https://www.gtplanet...-now-available/ Nu är det live blir att uppdatera direkt när man kommer hem. Nu har man kvällen räddad

 

 

ja dejt blev en liten uppdatering tillslut. har kört ett par varv på monza nu. Det är en kul bana :)

sen var det några nya layouter på en redan beffintlig banan läste jag, inget jag såg dock men kollade inte jättenoga bland banorna som finns. 

 

Dm nya bilarna bryr jag mig dock inte så mycket om. Finns redan hur många som helst tycker jag och kör inte med max 10% av dom som finns så dessa ya blir bara några i mängden :)



#276

Postad 26 januari 2018 - 18:31

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

ja dejt blev en liten uppdatering tillslut. har kört ett par varv på monza nu. Det är en kul bana :)
sen var det några nya layouter på en redan beffintlig banan läste jag, inget jag såg dock men kollade inte jättenoga bland banorna som finns.

Dm nya bilarna bryr jag mig dock inte så mycket om. Finns redan hur många som helst tycker jag och kör inte med max 10% av dom som finns så dessa ya blir bara några i mängden :)


Ja Monza är en trevlig bana. För mig dock så spelare bilarna stor roll. Fick ju många härliga bilar i uppdateringen också. Så som mclaren F1, diablo, Ferrari 330 P4 supra Ford gt 06 som PD ägaren har själv med mera. Kommer dock inte ha råd att köpa alla. Tycker själv där är ont om både bilar och banor. Vill ha betydligt mer av både banor och bilar. Och vi ver ju att spelet blir bättre ju fler uppdateringar som släpps med ännu fler bilar och banor undrar dock om dom kommer hålla en uppdatering i månaden. Vet att bilar kommer förhoppningsvis komma varje månad. Sen hur ofta banor släpps skulle vara intressant att veta.
Hoppas vi får se många andra bra uppdateringar framöver

#277

Postad 26 januari 2018 - 19:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ja Monza är en trevlig bana. För mig dock så spelare bilarna stor roll. Fick ju många härliga bilar i uppdateringen också. Så som mclaren F1, diablo, Ferrari 330 P4 supra Ford gt 06 som PD ägaren har själv med mera. Kommer dock inte ha råd att köpa alla. Tycker själv där är ont om både bilar och banor. Vill ha betydligt mer av både banor och bilar. Och vi ver ju att spelet blir bättre ju fler uppdateringar som släpps med ännu fler bilar och banor undrar dock om dom kommer hålla en uppdatering i månaden. Vet att bilar kommer förhoppningsvis komma varje månad. Sen hur ofta banor släpps skulle vara intressant att veta.
Hoppas vi får se många andra bra uppdateringar framöver

 

 

jasså slösar du pengar i spelet menar du? :D

har snart 10 miljoner och använder nästan aldrig dom till något. Tycker man vinner bilar hela tiden. Spelciellt om man gör hela körskolan och dom två andra "skolorna"

 

men det klart, mycket bilar är ju alltid kul och ser jag någon jag verkligen vill ha så köper jag den. Förra gran turismo jag spelade (minns inte vilket) så fanns det volvobilar med, det saknar jag. Saab vore också grymt.



#278

Postad 26 januari 2018 - 19:43

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

jasså slösar du pengar i spelet menar du? :D
har snart 10 miljoner och använder nästan aldrig dom till något. Tycker man vinner bilar hela tiden. Spelciellt om man gör hela körskolan och dom två andra "skolorna"

men det klart, mycket bilar är ju alltid kul och ser jag någon jag verkligen vill ha så köper jag den. Förra gran turismo jag spelade (minns inte vilket) så fanns det volvobilar med, det saknar jag. Saab vore också grymt.


Skulle precis prova uppdateringen men funkar ej psn verkar ha problem det var tråkigt på tanke på att man sett fram emot och spela. Har typ runt mile köper bilar då och då. Bilarna jag vinner är oftast samma får aldrig riktigt dom jag vill ha

#279

Postad 26 januari 2018 - 22:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Skulle precis prova uppdateringen men funkar ej psn verkar ha problem det var tråkigt på tanke på att man sett fram emot och spela. Har typ runt mile köper bilar då och då. Bilarna jag vinner är oftast samma får aldrig riktigt dom jag vill ha

 

 

hmm, just det. det var väl nåt serviceuppehåll idag så kan ju vara därför du inte kommer in. jag har dock kunnat spela hela kvällen. 



#280

Postad 27 januari 2018 - 09:10

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

hmm, just det. det var väl nåt serviceuppehåll idag så kan ju vara därför du inte kommer in. jag har dock kunnat spela hela kvällen.


Funkade dock när jag startade om ps4an

#281

Postad 09 februari 2018 - 09:43

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ny uppdatering idag men verkar bara vara fixes. Lire tidigt ännu för nytt innehåll har ju bara gått 2 veckor sen sist. Om
2 veckor 23 februari är det stor chans vi får nästa uppdatering med nya bilar. Med förmodligen nya events. Om
Någon ny bana kommer återstår forfarande att se

#282

Postad 24 februari 2018 - 16:05

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
https://www.gtplanet...due-months-end/ 12 nya bilar nästa vecka. Ser ut som en Lamborghini aventador kommer härligt😄👍. Hoppas på nåt mer också som en ny bana också

#283

Postad 01 mars 2018 - 09:06

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Uppdateringen är live hinner dock inte testa från fredag.
https://www.gtplanet...-now-available/

Bra nya bilar som vanligt
Alpine A110 1600S ’72 – 100,000 Cr.
Alpine A110 Premiere Edition ’17 – 70,000 Cr.
Audi R8 4.2 FSI R tronic ’07 – 166,700 Cr.
De Tomaso Pantera ’71 – 200,000 Cr.
Dodge Challenger R/T ’70 – 80,000 Cr.
Ford Mustang Mach 1 ’71 – 50,000 Cr.
Gran Turismo F1500T-A – 1,000,000 Cr.
Lamborghini Aventador LP700-4 ’11 – 400,000 Cr.
Subaru WRX STI Isle of Man Time Attack Car ’16 – 300,000 Cr.
Subaru Falken Tires / Turn 14 Distribution BRZ ’17 – 400,000 Cr.
Toyota Supra 3.0GT TURBO A ’88 – 40,500 Cr.
Toyota MR2 GT-S ’97 – 27,100 Cr.


Aventador är ju ett måste att köpa

#284

Postad 01 mars 2018 - 10:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Uppdateringen är live hinner dock inte testa från fredag.
https://www.gtplanet...-now-available/

Bra nya bilar som vanligt
Alpine A110 1600S ’72 – 100,000 Cr.
Alpine A110 Premiere Edition ’17 – 70,000 Cr.
Audi R8 4.2 FSI R tronic ’07 – 166,700 Cr.
De Tomaso Pantera ’71 – 200,000 Cr.
Dodge Challenger R/T ’70 – 80,000 Cr.
Ford Mustang Mach 1 ’71 – 50,000 Cr.
Gran Turismo F1500T-A – 1,000,000 Cr.
Lamborghini Aventador LP700-4 ’11 – 400,000 Cr.
Subaru WRX STI Isle of Man Time Attack Car ’16 – 300,000 Cr.
Subaru Falken Tires / Turn 14 Distribution BRZ ’17 – 400,000 Cr.
Toyota Supra 3.0GT TURBO A ’88 – 40,500 Cr.
Toyota MR2 GT-S ’97 – 27,100 Cr.


Aventador är ju ett måste att köpa

 

 

uppdateringen kom redan i går eller förrgår :)

 

Har kör några av bilarna men bara testat f1 bilen än. Den är svår att köra minst sagt :D



#285

Postad 01 mars 2018 - 17:14

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

uppdateringen kom redan i går eller förrgår :)

Har kör några av bilarna men bara testat f1 bilen än. Den är svår att köra minst sagt :D


Ja kom igår morse. Har sparat cirka 8,5 miljoner till bilarna. F1 bilen kan jag tänka mig är utmanande att köra. Nu kostar det endast 2,7 miljoner att köpa alla bilar i uppdateringen. Medan förra hade 2 20 miljons bilar. Har forfarande inte Ferrari 330 P4 har varit nära att vinna den 3 gånger, men har ej än lyckats

#286

Postad 01 mars 2018 - 19:05

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Borde inte F1-bilen vara i särklass den enklaste bilen?
Kan förstå att den tappar fäste lätt i utgången av kurvor om man har ”omjuk” gas, men med den downforcen så borde man inte behöva bromsa lika mycket i kurvorna.

#287

Postad 01 mars 2018 - 19:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Borde inte F1-bilen vara i särklass den enklaste bilen?
Kan förstå att den tappar fäste lätt i utgången av kurvor om man har ”omjuk” gas, men med den downforcen så borde man inte behöva bromsa lika mycket i kurvorna.


Långt ifrån den enklaste.
Trots downforce så ör väl en F1 bil något bland det svåraste man kan köra.

Dessutom ska man aldrig bromsa i kurvor. Man ska bromsa innan 😊

#288

Postad 03 mars 2018 - 09:06

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Har provat nya uppdateringen roliga bilar. Han med och prova alla. Aventador är min solklara favorit. Roligt att se en Toyota mr2 i premium. Effekten kunde varit högre på både Lamborghini aventador, Audi r8 4,2 samt dodge challenger r/t man kan tycka att dessa har för lite effekt i sin fulltrimmad form

#289

Postad 03 mars 2018 - 12:05

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Borde inte F1-bilen vara i särklass den enklaste bilen?
Kan förstå att den tappar fäste lätt i utgången av kurvor om man har ”omjuk” gas, men med den downforcen så borde man inte behöva bromsa lika mycket i kurvorna.

 

 

Just denna finns ju inte i verkligeheten utan verkar ha gjort nån egen Gran Turismo variant, men läs beskrivningen av den. Det är ju en variant på en 80 tals F1. Dessa är inte direkt kända ,för att vara lättkörda.  :D



#290

Postad 03 mars 2018 - 18:43

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Just denna finns ju inte i verkligeheten utan verkar ha gjort nån egen Gran Turismo variant, men läs beskrivningen av den. Det är ju en variant på en 80 tals F1. Dessa är inte direkt kända ,för att vara lättkörda.  :D

Jaha, förklarar en del.

Rätt STOR skillnad på dagens F1 och F1 från 80-talet  :rolleyes:



#291

Postad 09 mars 2018 - 21:59

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Audi sport vision gt bekräftat till 9 april undrar då om det inte kommer bli någon uppdatering nu i mars för det.

#292

Postad 24 mars 2018 - 20:09

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ny uppdatering nästa vecka 13 nya bilar

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.png   278,38K   0 Antal nerladdningar


#293

Postad 24 mars 2018 - 20:48

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Ny uppdatering nästa vecka 13 nya bilar

 

GRYMT! Jag ser redan min nya favoritbil längst upp till vänster!  :D  Mer kultbilar vill vi se!



#294

Postad 29 mars 2018 - 14:47

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Uppdatering har gått live har uppdaterat spelet. 13 nya bilar. Och även ny bana samt supergt. Glad att man nu kan köra skyline r33 och aston Martin db11

#295

Postad 14 juli 2018 - 22:47

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
En stor uppdatering är på väg verkar det som dom har visst en trailer på nya banan som kommer vara i Frankrike. Ska bli spännande och se mer

#296

Postad 31 juli 2018 - 06:23

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

https://www.engadget...ansactions-ps4/

 

mictrotransactions yay! o.O



#297

Postad 31 juli 2018 - 12:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Kul skönt jag inte köpte det på Summer sale

#298

Postad 01 augusti 2018 - 11:18

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Microtransactions är inget tvunget att använda i gran turismo sport. Man kan ignorera det och låsas som det inte finns. Du kan trots allt köpa bilar med credits precis som tidigare där är ingen skillnad förutom att man kan köpa bilar med riktiga pengar som ett alternativ, men är inget man blir tvingad att göra. Ser inte varför folk ska bojkotta ett spel bara för microtransactions, hade ju varit skillnad om det var som mobilspelen där du bara kan använda riktiga pengar för att forstätta. Så är det inte i gran turismo sport. Du kan köpa bilar som vanligt och du kännar som vanligt. Är ingen fantast av microtransactions, men så länge de tillåter en känna pengar som vanligt och man kan köpa bilarna med credits så ser jag inte varför man ska hat mot det. Dom kan ju använda det för att göra bättre dlc då är det helt ok tycker jag. Man måste förstå att dom driver en verksamhet och ingen välgörenhet.
Senaste dlcet var lite svagt på tanke på man väntade 2 månader på det. Efter nästa dlc så kanske man har lite mer att göra. Men trots allt är all dlc gratis så man knappast klaga

#299

Postad 01 augusti 2018 - 11:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

GT Sport ligger på runt 5 miljoner. Det har inte sålt klart än, men lär nog inte komma upp till de 12-15 miljoner som spelen normalt säljer. Förvånar mig inte med e-sportfokuset.



#300

Postad 01 augusti 2018 - 12:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Många inom esport som vill köra det bästa så de kör PC istället. Iracing har samma upplägg och är svindyrt så i jämförelse där är GT sport ändå billigt.

Sen har de kanske bränt folk genom att tvinga folk grinda i veckor för en enda bil du inte kan provköra eller betala 500 sek för att låsa upp den ala gt6.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.