Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

GTA 4, Till vilken plattform köper du spelet?

436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: GTA4 (425 medlem(mar) har röstat)

Jag köper det till...

  1. 360 (160 röster [37.65%])

    Procent av omröstning: 37.65%

  2. PS3 (234 röster [55.06%])

    Procent av omröstning: 55.06%

  3. Väntar på PC-versionen. (31 röster [7.29%])

    Procent av omröstning: 7.29%

Rösta Gäster kan inte rösta

#101

Postad 05 april 2008 - 14:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Dlc lär komma till ps3 också

Det verkar vara många som intalar sig detta iaf :)

#102

Postad 05 april 2008 - 15:28

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Fiddey: Du bör hänvisa till källa samt ange om det du postar är ploj eller allvar då det lätt kan bli en sanning, då väldigt många inte ifrågasätter vad som skrivs och för det vidare. I det här fallet utgår jag från att du trodde på det själv.


Om du läser alla inlägg i trådarna så får du en bättre bild över läget :) Jag skrev 2 inlägg nedanför att jag inte hade en aning om var det kom ifrån utan att jag bara kopierade det eftersom det har varit prat om det här i tråden.

Jag vet att man ska länka till källor(om man har några)

#103

Postad 05 april 2008 - 16:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Jag läste ditt inlägg, och eftersom du kopierade det någonstans så borde du kunnat ha länkat till källan.

Anyhow,

PS3-versionen har installation, vilket även är möjligt på 360 om man har HDD på den. (Om man ska tro denna källa dvs.)

+lite annan info om spelet.

"When popping the disc into the PS3 for the first time, you'll have a brief installation. Don't worry, it only takes ten minutes or so, and there's a pleasant bit of GTA history trivia to keep you occupied. So, unlike with Devil May Cry, you'll be able to eat your sandwich prior to playing the game. On the 360, this installation is optional if you have a hard drive. I advise to proceed with installation—it reduces the already minimal frame rate issues on the 360. When the game finally begins, you'll be treated to the best opening credit sequence I've seen for a game in a long, long time."


"It's also a bit disappointing that law enforcement actually spawns. The game would feel much more realistic if cops had to call for back up, and patrol cars would actually drive to your location from a few blocks away before joining the fun. But that's not how it works. A handful of cops will appear out of nowhere (on the 360, they actually pop-in if you didn't do the install)."


"Euphoria didn't do as much as I hoped. Let's face it, when you hit a pedestrian at 50 mph, they do one thing: fall. It may look different in slow motion, but when you're really doing it—when you're in the middle of the action—animations always feel the same. There are moments, though, where Euphoria will kick in and you'll say, “Awesome”. When you try to duplicate it, you won't be able to. This is where Euphoria shines. There will be one time moments of sheer bliss—and it's worth every second."

"There were a couple minor things about the controls that bugged me. I'll mention the single big thing: running. Tapping a button to run works well in theory, but I just know that the wear and tear on my controller has to be increasing exponentially."

"The PS3 has a more relaxed color pallet, but this gives everything a more realistic look."


"The PS3 takes longer to load than the 360, but I took several different head counts in game at different locations, and I always found the PS3 to be more populated than the 360. This could be attributed to the dynamic nature of the world, but it's hard to tell. Either way, the difference was never more than five to seven pedestrians or three to four cars—it's not really much of an advantage."

"The 360 also suffers from some frame rate drops that are almost non-existent on the PS3. Installing the 360 version on your system's hard drive, however, will bring performance almost up to par with the PS3."

"I know, you want details, but all I can confirm is split-screen on PS3 only."


"I can't conclude one way or the other why the split-screen mode was not available on 360, but I assume by the drop in on-screen objects on the PS3 that the 360 just couldn't handle it."


http://www.neogaf.co...ad.php?t=271725

Ursprungskällan är dock lite suspekt...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 april 2008 - 16:36.


#104

Postad 05 april 2008 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Yea right... B)

IGN för en dryg månad sedan:

For the first time, Rockstar gave us hands-on access to both the PS3 and 360 versions of GTA IV. The good news is that no matter which system you prefer, you're going to have a great-looking game to play. There are only some minor visual differences noticeable between the two preview versions. The 360 build is brighter and has slightly more vibrant color while the PS3 build has less aliasing issues. Both display a solid, consistent framerate even during scenes with heavy pedestrian traffic and wild explosions. While graphics whores will find subtle differences to nitpick, the average Joe is going to be happy with either version.


De hade tydligen inte tillgång till samma material som.. uhh... cgreviews.com.

Nä, men seriöst - det enda på sidan är recensionen... och kommentarer som:

This review is based on early previews of the game. It may or may not reflect the final retail version, available 4/29/08.

To make these variations easier to read through, I will write 360 specific comments in RED (since the 360 is famous for the color red, haha) and PS3 comments in Blu (see what I did there?).


Ihop med det faktum att det uppenbarligen är embargo på recensionerna och att en helt okänd sida kommer upp med första GTA-recensionen före IGN, Gamespot etc... gör att jag finner det nååååågot suspekt :D :)

Edit:

NOTE: Geez...Posted just 6 hours ago, and I've already got hate mail! Let me clarify a few things. First, the build I previewed was dated 2/21/08. I finished the entire game (and have been playing it since). Second, the 360's issues appear to be bugs, hence the disclaimer below. Third, I'm not a PS3 ******. The PS3 doesn't have any good titles (except for Uncharted), so how can someone be a ******? I'm purposefully harder on the 360 version because I've been called a 360 ****** in the past. There's no winning here! Fourth, I've added a counter. When/If this page can rack up 500,000 hits, I'll post more detail in a *SPOILERS* section to further legitimize it.


OMG! Skynda er och klicka på länken så vi får mer fakta om hur legitimt det är.

Allvarligt Morlock... :lol:

då väldigt många inte ifrågasätter vad som skrivs och för det vidare. I det här fallet utgår jag från att du trodde på det själv.


Redigerat av Zoiler, 05 april 2008 - 17:42.


#105

Postad 05 april 2008 - 18:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Hehe. :)

#106

Postad 05 april 2008 - 19:58

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Hehe, nu har det börjat på riktigt. Pajkastning och spekulationer.

Skall bli väldigt skönt att själv i lugn och ro kunna bilda sig en uppfattning om ifall det finns några skillnader. Om det inte finns några är det sista lilla av förtroendet för spel-"journalister" äntligen utsuddat.

#107

Postad 05 april 2008 - 21:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Skall bli väldigt skönt att själv i lugn och ro kunna bilda sig en uppfattning om ifall det finns några skillnader. Om det inte finns några är det sista lilla av förtroendet för spel-"journalister" äntligen utsuddat.

Hurså? Journalisterna har ju inte sagt om det är några skillnader än :)

Plus att det varierar från person till person hur man uppfattar olika visuella stimuli.

#108

Postad 05 april 2008 - 22:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkligen en överaskning för mig att det är så jämt mellan 360 å PS3
Trode att 360 skulle ha betydligt fler röster..

#109

Postad 05 april 2008 - 23:34

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Till PS3, GTA har ja alltid spelat på en PS så de ska fortsättas så. Även om ja hade haft en 360 hade PS3 varit första och enda valet.

#110

Postad 05 april 2008 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Verkligen en överaskning för mig att det är så jämt mellan 360 å PS3
Trode att 360 skulle ha betydligt fler röster..

Traditionen är stark :)

Tror inte 360 har något större övertag i Sverige heller.

Undrar när vi får reda på vad DLC innebär.

#111

Postad 06 april 2008 - 09:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm...

Min tanke var att DLC skulle synas mer på statestik över vad man köper GTA4 till...

Det kanske kommer att synas mer när vi får veta exakt vad det är..
Borde ju kunna locka till sig fler att köpa 360..

#112

Postad 06 april 2008 - 09:47

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Skall bli väldigt skönt att själv i lugn och ro kunna bilda sig en uppfattning om ifall det finns några skillnader. Om det inte finns några är det sista lilla av förtroendet för spel-"journalister" äntligen utsuddat.

Hurså? Journalisterna har ju inte sagt om det är några skillnader än :)

Plus att det varierar från person till person hur man uppfattar olika visuella stimuli.


Ah, så det är bara folk som sitter och fantiserar? Trodde givetvis det var någon som provat som uttalade sig.

#113

Postad 06 april 2008 - 10:44

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Mm...

Min tanke var att DLC skulle synas mer på statestik över vad man köper GTA4 till...

Det kanske kommer att synas mer när vi får veta exakt vad det är..
Borde ju kunna locka till sig fler att köpa 360..

IGN gjorde en egen poll för ett tag sen som visar det du vill se.

http://uk.xbox360.ig...3/863411p1.html

GTA säljer nästan i en 2:1 ratio på 360 jämfört med PS3 enligt de 18000 läsare som röstade.

-lk

#114

Postad 06 april 2008 - 11:07

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Dlc lär komma till ps3 också

Det verkar vara många som intalar sig detta iaf :)

Ja med pålitlig källa så kan man inte göra annat..? (Ser inte det roliga i det hela med din kommentar men det kanske andra gör) :D

http://www.n4g.com/N...x?CT=1#Comments

#115

Postad 06 april 2008 - 11:46

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Themed spaces for Home and provide exclusive content for the PS3 (although not as large scale as the 360's exclusive content) after the release of the 360's episodes.


Yaay...

Redigerat av derpious, 06 april 2008 - 11:47.


#116

Postad 06 april 2008 - 11:57

-Danne-
  • -Danne-
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Vet att gta ej kommer till pc till att börja med men jag har en fråga. Jag har san andres köpt till datorn därför att alla skjutspel brukar jag vilja styra med mus. Tycker inte ni att ni förlorar snabbhet och exakthet med en ps eller xbox dosa? Det har jag iaf upplevt med spel ett gäng spel. Är det vanesak kanske? Bilspel och dylikt går kanon till xbox eller ps3 men just skjutspel... Vad säger ni?

#117

Postad 06 april 2008 - 12:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ah, så det är bara folk som sitter och fantiserar? Trodde givetvis det var någon som provat som uttalade sig.

Men det är ingen som provat retailversion ännu och gett sina intryck av dessa. Det kan finnas skillnader i previewbuilds som inte finns senare. Inte för att jag hört någon snacka om stora skillnader.

Ja med pålitlig källa så kan man inte göra annat..? (Ser inte det roliga i det hela med din kommentar men det kanske andra gör) smile.gif

Ja det där är ju verkligen samma sak som det DLC MS betalat miljoner för :)

Men visst, om man ska lita på ett Playstation mag så är uttalandet "DLC kommer till PS3 också" rätt.

#118

Postad 06 april 2008 - 12:30

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Vet att gta ej kommer till pc till att börja med men jag har en fråga. Jag har san andres köpt till datorn därför att alla skjutspel brukar jag vilja styra med mus. Tycker inte ni att ni förlorar snabbhet och exakthet med en ps eller xbox dosa? Det har jag iaf upplevt med spel ett gäng spel. Är det vanesak kanske? Bilspel och dylikt går kanon till xbox eller ps3 men just skjutspel... Vad säger ni?


Att handkontroll och skjutaspel inte går ihop är en gammal fördom som även jag hade innan jag började spel FPS eller TPS-spel på konsoll. Att man förlorar precision spelar ingen roll då spelet är anpassat för att man inte kan sikta lika snabbt som med mus, och fördelarna med konsoll och kontroll väger upp mot att spela det på PC.

Redigerat av derpious, 06 april 2008 - 12:31.


#119

Postad 06 april 2008 - 13:09

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Vet att gta ej kommer till pc till att börja med men jag har en fråga.

Vet vi det? Näää, jag tror även det kommer till PC. Alla (nästan; utom de handhållna versionerna) har ju kommit till PC. Om än något senare än PS versionen.

För mig har GTA aldrig "kännts" som en konsoll eller PS exklusiv franschise då de alltid, förr eller senare kommit till "de andra". Känns kanske så då jag aldrig haft en PS och att jag först upptäckte det på PC med GTA1. Bara glad att så många som möjligt får chans att spela det utan att behöva köpa ny hårdvara (PK-lk).

-lk

Redigerat av LillKille, 06 april 2008 - 13:09.


#120

Postad 06 april 2008 - 13:10

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Ja det där är ju verkligen samma sak som det DLC MS betalat miljoner för :)

Det har jag verkligen inte sagt ett skit om =) Skrev bara att ps3:an kommer få nedladdningsbart matrial också.
Döm inte ut mig här nu.

#121

Postad 06 april 2008 - 15:37

-Danne-
  • -Danne-
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Vet att gta ej kommer till pc till att börja med men jag har en fråga.

Vet vi det? Näää, jag tror även det kommer till PC. Alla (nästan; utom de handhållna versionerna) har ju kommit till PC. Om än något senare än PS versionen.

För mig har GTA aldrig "kännts" som en konsoll eller PS exklusiv franschise då de alltid, förr eller senare kommit till "de andra". Känns kanske så då jag aldrig haft en PS och att jag först upptäckte det på PC med GTA1. Bara glad att så många som möjligt får chans att spela det utan att behöva köpa ny hårdvara (PK-lk).

-lk


självklart kommer det till pc, det antar jag med och det var därför jag skrev "till att börja med". Senare kommer det säkert och mitt dilemma är om det är värt väntan för att spela på pc eller om man ska slå till på ps3 versionen.

#122

Postad 06 april 2008 - 17:58

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Tycker ni borde ta en titt på denna innan ni bestämmer er.

http://home.comcast...._at_a_Time.html

*When popping the disc into the PS3 for the first time, you'll have a brief installation. Don't worry, it only takes ten minutes or so, and there's a pleasant bit of GTA history trivia to keep you occupied. So, unlike with Devil May Cry, you'll be able to eat your sandwich prior to playing the game. On the 360, this installation is optional if you have a hard drive. I advise to proceed with installation—it reduces the already minimal frame rate issues on the 360.

*The PS3 has a more relaxed color pallet, but this gives everything a more realistic look.
The 360 is bright. Boy is it bright. Based on discussion history, this one will be claimed to look better, but it'll really be preference. The texture quality is the same on both systems, but the 360 has a more cartoon-like look. This isn't a bad thing


*I know, you want details, but all I can confirm is split-screen on PS3 only

Xbox-fanboys lär bli lite sura över dessa nyheter :)
Står lite mer som jag inte ville ta upp utan ni får läsa själva.Annars lär ja få ordentliga påhopp.

#123

Postad 06 april 2008 - 18:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Det konstaterades innan att han som skrev den 'informationen' var en scammer som bara ville ha annons-hits för att 'avslöja' mer... :D

Edit: Synd att man inte kom på det själv... :)

Redigerat av Unregistered6810b893, 06 april 2008 - 18:13.


#124

Postad 06 april 2008 - 19:27

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Xbox-fanboys lär bli lite sura över dessa nyheter :)
Står lite mer som jag inte ville ta upp utan ni får läsa själva.Annars lär ja få ordentliga påhopp.


Bara PS-fanboys som tror på det :) Alla andra vet att det är en "bluff-sida" om ma nnu kan kalla den det.

#125

Postad 06 april 2008 - 19:36

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Tycker ni borde ta en titt på denna innan ni bestämmer er.

http://home.comcast...._at_a_Time.html

Xbox-fanboys lär bli lite sura över dessa nyheter :)
Står lite mer som jag inte ville ta upp utan ni får läsa själva.Annars lär ja få ordentliga påhopp.

360-fanboys har såpass bakom pannbenet att förstå att man inte skall tro på allt som sägs. Speciellt inte från "seriösa" spelsiter som host:ar på ett privatpersons hemmakonto och som på toppen av sin "recension" skriver:

I think it's time to put an end to this! I'm getting hate mail in languages I can't even read! This site was created purely for entertainment, and I enjoyed every minute of it. Thanks!


Undrar om min CoD4 preview påverkade lika mycket?

-lk

#126

Postad 06 april 2008 - 19:50

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Tycker mig minnas lite svagt att det var folk som trodde på en annan sida alldeles nyss? :)

LillKille: Din COD4 preview var ju underbar! :)

Redigerat av Unregistered50fe2819, 06 april 2008 - 19:51.


#127

Postad 06 april 2008 - 19:54

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Tycker mig minnas lite svagt att det var folk som trodde på en annan sida alldeles nyss? :)

LillKille: Din COD4 preview var ju underbar! :)



Blev du ledsen när det inte stämnde? OCh syftar du på det jag skrev så sa jag efteråt att jag INTE viste var det kom ifrån, det var bara en post i ett annat forum.

LillKille- den var lite kul.

Redigerat av Fiddey, 06 april 2008 - 20:03.


#128

Postad 06 april 2008 - 20:35

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Det är alldeles för tidigt för att säga vad som kommer och inte kommer. Och för att vara helt ärlig så bryr jag mig inte speciellt mycket heller. Dyker det upp något till endera versionen kan man vara säker på att det är något på gång till den andra.

På tal om det, vad är nästa produktion från Rockstar?

#129

Postad 06 april 2008 - 21:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det har jag verkligen inte sagt ett skit om =) Skrev bara att ps3:an kommer få nedladdningsbart matrial också.
Döm inte ut mig här nu.


Dlc lär komma till ps3 också. bara 2 episoder som microsoft har tillgång till.


Alright. Iom att du säger "också" så tror man ju att du menar att det är någon form av likvärdighet. 50 miljoner dollar är en hel storspelsbudget så även om det "bara" är två episoder så är det innehållet däri som räknas och inte mängden.

Det är fullt möjligt att PS3 också får DLC framöver, precis som 360 kan får ännu mer DLC men det känns ganska onödigt att börja snacka om det utan någon som helst information om när det kommer eller vad det innehåller (är det gratis så kan du själv räkna ut hur det står sig i jämförelse). Det kan ju innehålla 10 cyklar och fortfarande vara DLC.

Nämner någon DLC som en fördel/nackdel och du säger "PS3 får också DLC" så kan du väl förstå hur det kan tolkas?

Och för sakens skull så är det faktiskt många som tror att samma DLC som MS betalat för kommer komma till PS3 i efterhand :)

#130

Postad 06 april 2008 - 23:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Vi vet dels inte vad DLC på 360 innebär, när det kommer och vad det kommer att kosta så det är svårt att säga hur stor fördel det är. DLC till PS3 kommer garanterat INTE att vara av samma rang om det kommer något - tänk, ny karaktärsoutfit eller liknande på ett PS3 DLC.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 april 2008 - 00:16.


#131

Postad 07 april 2008 - 08:33

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Det konstaterades innan att han som skrev den 'informationen' var en scammer som bara ville ha annons-hits för att 'avslöja' mer... ;)

Edit: Synd att man inte kom på det själv... ;)


Jo fick själv reda på det igår kväll jag med nu. Ursäkter hela händelsen men hur mycket av det på internet totalt sätt är egentligen sant? :)


Alright. Iom att du säger "också" så tror man ju att du menar att det är någon form av likvärdighet. 50 miljoner dollar är en hel storspelsbudget så även om det "bara" är två episoder så är det innehållet däri som räknas och inte mängden.

Det är fullt möjligt att PS3 också får DLC framöver, precis som 360 kan får ännu mer DLC men det känns ganska onödigt att börja snacka om det utan någon som helst information om när det kommer eller vad det innehåller (är det gratis så kan du själv räkna ut hur det står sig i jämförelse). Det kan ju innehålla 10 cyklar och fortfarande vara DLC.

Nämner någon DLC som en fördel/nackdel och du säger "PS3 får också DLC" så kan du väl förstå hur det kan tolkas?

Och för sakens skull så är det faktiskt många som tror att samma DLC som MS betalat för kommer komma till PS3 i efterhand ;)

Nej inte likvärdighet för det vet jag det inte är :) Utan just det att ps3-ägarna inte kommer få stå tomhänta.
Ja jag förstår att det kan misstolkas nu men du har förhoppningsvis fått fram det jag menar? :P
Jag äger inte ens Ps3, sålt för rätt länge sen.

#132

Postad 07 april 2008 - 08:39

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
köper den till ps3 då det är den konsol jag har.

#133

Postad 07 april 2008 - 08:49

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vi vet dels inte vad DLC på 360 innebär, när det kommer och vad det kommer att kosta så det är svårt att säga hur stor fördel det är.


Lyssnade på IGNs 360-podcast (mot slutet om ni inte har en timme över) i morse där de diskuterade bland annat DLC och vilket version som var bäst.

Sammanfattningsvis:

I en intervju i IGN har Dan Houser sagt något i stil med att han hatar när folk betalar utan att få något för det. Så om DLCn kostar 100 spänn innehåller det förhoppningsvis motsvarande en sjättedel av innehållet i GTAIV. Vilket lär vara ofantligt mycket... :)

De trodde att PS3 också skulle få DLC, men inte inom ett år...

PS3ans version är snyggare än 360ns. Men bara om man gör side-by-side comparison. Skulle man spela dem efter varandra skulle ingen märka någon skillnad.

Var man bara ute efter single-player så var PS3ans version det man skulle skaffa.

#134

Postad 07 april 2008 - 08:50

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Vi vet dels inte vad DLC på 360 innebär, när det kommer och vad det kommer att kosta så det är svårt att säga hur stor fördel det är. DLC till PS3 kommer garanterat INTE att vara av samma rang om det kommer något - tänk, ny karaktärsoutfit eller liknande på ett PS3 DLC.

Har det inte bekräftats att DLC:t för 360 kommer att kosta 500 ms points per episod? Har för mig att jag läst det. Sen har väl vissa butiker erbjudandet om att om man förbokar gta hos dom så får man med 500 ms points "i syfte att betala DLC". Notera att jag TROR att det bekräftats.

#135

Postad 07 april 2008 - 09:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Var man bara ute efter single-player så var PS3ans version det man skulle skaffa.

Av vilken anledning?

#136

Postad 07 april 2008 - 09:13

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Var man bara ute efter single-player så var PS3ans version det man skulle skaffa.

Av vilken anledning?



Undrar jag med... av vilken andledning då? Fattar bada... multiplayer finns ju till PS3 med... :)

#137

Postad 07 april 2008 - 09:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Var man bara ute efter single-player så var PS3ans version det man skulle skaffa.

Av vilken anledning?


Deras spekulationer:
* Bättre grafik på PS3an
* Avsaknaden av DLC inom ett år
* Fler spelare på 360 i multiplayer-läget (vilket jag egentligen betvivlar)
* I stort sett alla har headsets på Live, inte så på PS-nätet. (Och tycker ni inte det är viktigt, så har ni aldrig spelat multiplayer ordentligt. :))


Just det, de nämde också att kontrollen var bättre på 360n. :)
Tydligen så fungerar det så att om man håller nere triggern så gör gubben auto-aim, medan om man håller den nera halvvägs så gör han free-aim. Tydligen skulle detta vara knepigare att få rätt på iom PS3 kontrollern än 360 kontrollern. Men som konstaterats innan i tråden; det är nog mest en vanesak.

#138

Postad 07 april 2008 - 09:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

* Fler spelare på 360 i multiplayer-läget (vilket jag egentligen betvivlar)

Ja just, det räcker inte med 1 miljon spelare, jag behöver minst 2 miljoner online för att kunna ha roligt!!

* I stort sett alla har headsets på Live, inte så på PS-nätet. (Och tycker ni inte det är viktigt, så har ni aldrig spelat multiplayer ordentligt. )

Det är väldigt vanligt att folk har headset på PS3-spel, iaf de som spelar seriöst. Tack och lov har inte alla headset, och alla behöver verkligen inte ha det heller. (God bless teh mute funktion)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 april 2008 - 09:52.


#139

Postad 07 april 2008 - 10:31

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Jag har alla tre konsollerna och jag kommer köpa GTA till 360 för kontrollen är sjukt mycket skönare (hatar triggerknapparna på PS3). Sen släpps det ju lite DLC som förhoppningsvis är värt att köpa till.

#140

Postad 07 april 2008 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Har det inte bekräftats att DLC:t för 360 kommer att kosta 500 ms points per episod? Har för mig att jag läst det. Sen har väl vissa butiker erbjudandet om att om man förbokar gta hos dom så får man med 500 ms points "i syfte att betala DLC". Notera att jag TROR att det bekräftats.

Jag har inte hört något om priset. Det skulle nog vara all over internet isf.

#141

Postad 07 april 2008 - 15:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Vi vet dels inte vad DLC på 360 innebär, när det kommer och vad det kommer att kosta så det är svårt att säga hur stor fördel det är. DLC till PS3 kommer garanterat INTE att vara av samma rang om det kommer något - tänk, ny karaktärsoutfit eller liknande på ett PS3 DLC.

Har det inte bekräftats att DLC:t för 360 kommer att kosta 500 ms points per episod? Har för mig att jag läst det. Sen har väl vissa butiker erbjudandet om att om man förbokar gta hos dom så får man med 500 ms points "i syfte att betala DLC". Notera att jag TROR att det bekräftats.



Känns faktiskt mycket logiskt ändå men 500 msp är ytterst lite, knappt vad ett litet retrospel kostar. Kan dock kanske ses som en rabbat på DLCn, kanske 25%?

#142

Postad 07 april 2008 - 15:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Känns faktiskt mycket logiskt ändå men 500 msp är ytterst lite, knappt vad ett litet retrospel kostar. Kan dock kanske ses som en rabbat på DLCn, kanske 25%?

Ja, skulle gissa på att 2500 MS-points är mer rimligt. 500 poäng ~= 50:- ?

(Om det blir något istil med vad som antytts, dvs expansion likt Vice City Stories el. liknande)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 april 2008 - 15:36.


#143

Postad 07 april 2008 - 16:59

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
ett album i zune butiken kostar 800 msp och enkla låtar typ 79msp så det kan nog stämma :)

#144

Postad 07 april 2008 - 18:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
800 för 'standard' XBLA-spel, 1200 för Puzzle Quest. Lär inte vara mindre än den summan..

500 är nog som föreslagits bara en rabatt. :)

#145

Postad 07 april 2008 - 18:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
http://www.webhallen...avd=1&group=905

Playstation3-kön
* De 10 första i kön kommer att få köpa PS3 GTA4 bundling för 1kr
* De på plats 11-60 får köpa GTA4 för 1kr
* Alla får köpa PS3 GTA4 bundlingen med 200kr rabatt (så långt lagret räcker)

Xbox360-kön
* De 10 första i kön kommer att få köpa Xbox 360 Elite GTA4 bundling för 1kr
* De på plats 11-60 får köpa GTA4 för 1kr
* Alla får köpa 360-HDMI GTA4 bundlingen med 200kr rabatt (så långt lagret räcker)



The Battle:
I en episk face-off har vi två köer som leder till butiken på Sveavägen, en
för 360-fans och en för PS3-anhängare. Med risk för gängkrig och
med liv och lem som insats kommer Webhallen ha olika
erbjudanden till de respektive köerna!


#146

Postad 07 april 2008 - 19:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kul sak av Webbhallen.

En sak är iaf klar, GTA4 kommer slå alla försäljningsrekord och det kommer vara brist.

* Kul är också att Webbhallen nu finns på alla stora nyhetssidor om Konsol då de är först med en bild på GTA4 PS3 bundle.

Redigerat av PalmiNio, 07 april 2008 - 19:24.


#147

Postad 07 april 2008 - 19:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

* Fler spelare på 360 i multiplayer-läget (vilket jag egentligen betvivlar)

Ja just, det räcker inte med 1 miljon spelare, jag behöver minst 2 miljoner online för att kunna ha roligt!!

Du tror inte att han menar "fler spelare" som i "fler spelare i samma lobby"?

#148

Postad 08 april 2008 - 14:12

-Danne-
  • -Danne-
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
oktober till pc
dock ej bekräftade uppgifter...för oss som gillar shootem spel på pc. Frågan är om längtan blir för stark och man inhandlar först till psan och senare till pc. Kan man hålla sig i 6 månader?!? Njaaaaaaaa

#149

Postad 08 april 2008 - 14:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ångesten är stor..... :wacko:

Ska man köpa det till 360 och spela med en underbar kontroll och dyrbetala LIVE men ha möjlighet att ladda ner mer sen eller ska man köpa till den ljuvligt tysta och snygga PS3 med gratis online med sugig kontroll ..Suckar..

Sen är de väl stor risk att 360 brinner upp så fort man startar den ;)
Lutar åt 360 men...*suckar* beslutsångest som vanlit..
Kanske lika bra att vänta och se om de är nån skillnad mellan dom

#150

Postad 08 april 2008 - 14:34

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Ångesten är stor..... :wacko:

Ska man köpa det till 360 och spela med en underbar kontroll och dyrbetala LIVE men ha möjlighet att ladda ner mer sen eller ska man köpa till den ljuvligt tysta och snygga PS3 med gratis online med sugig kontroll ..Suckar..

Sen är de väl stor risk att 360 brinner upp så fort man startar den ;)
Lutar åt 360 men...*suckar* beslutsångest som vanlit..
Kanske lika bra att vänta och se om de är nån skillnad mellan dom

Vänta inte för länge med att bestämma dig bara. I England tror man inte att man kan möta efterfrågan på releasedagen.

Retail struggling to meet day one demand for GTA IV

För mig är "problemet" vilken konsoll man skall spela det på en piss i havet jämfört med att ha det på release eller 2 veckor efter. Man kommer bli kanonnöjd vilket system man än köper det till. Det kan jag nästan garantera.

-lk



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.