Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV och digital-box och/eller inspelningsbar DVD?!?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 juli 2012 - 09:00

Bultgren
  • Bultgren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Min pappa skall byta ut sin 32" TV som har ca 10 år på nacken. Om det skall till några övriga förändringar som har med TV:n att göra så skall det göras i samband med inköp av ny TV, annars blir det till att vänta 10 år till. Idag har han TV, inspelningsbar DVD-spelare och digital-box från Viasat.

Det som han har idag och vill behålla är:
1. Viasat (för att följa Premier League) via parabol
2. Möjlighet att kunna spela in TV-program, bränna dessa på DVD och skicka till min syster som bor utomlands.
Tilläggas bör även att mamma vill minimera antalet apparater och sladdar och att både mamma och pappa vill kunna se på HD-kanaler.

Nu undrar jag vad som kan tänkas vara den bästa konfigurationen:
1. Ny TV som har inspelningsfunktion (via USB) och som har inbyggd CA-modul med stöd för DVB-S/DVB-S2. Mamma skulle gilla denna lösning, men kan pappa överföra inspelat material från USB:n till DVD-skivor som syrran kan se? Finns det några begränsningar på CA-modulen, t.ex. att den inte kan ta emot HD-sändningar?
2. Ny TV och inspelningsbar HD-box från Viasat. Då behöver pappa inte vara beroende att hitta en TV som stödjer DVB-S/DVB-S2. Men kan han överföra det inspelade materialet från Viasats HD-box till DVD-skivor som syrran kan se?
3. Ny TV, inspelningsbar HD-box från Viasat samt att han behåller den inspelningsbara DVD:n som han har i dagsläget. Farsan skulle nog gilla den här lösningen iom att den är mest lik dagens lösning, men det är inte mammas drömlösning.

Alla råd och tips emottages tacksamt! Den typ av TV som de tittar på är 46" LCD, så om det är någon som har köptips kopplat till någon av varianterna ovan så är jag också tacksam.

Redigerat av Bultgren, 17 juli 2012 - 09:03.


#2

Postad 19 juli 2012 - 10:09

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Att skippa box och bara köra tv går inte med viasat, tyvärr så måste du ha en box. Går bara att köra viasat i deras egna boxar om du vill ha HD.
Det du spelar in på deras inspelningsbara box går bara att se på i boxen så det går inte att bränna på DVD.
Väljer du bort HD och kör SD så kan du köra dreambox eller htpc då går det att spela in och bränna DVD.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.