Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var skall du resa?

681 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 11 januari 2018 - 20:02

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Kan man i Sverige också, if kosmetika och liknande ... ,)
Går även att beställa så att man plockar upp det på vägen hem.

Visst, men inte alkohol eller tobak. Brukar kolla priserna på Arlanda och Gardemoen när jag åker till Norge, och hittar oftast den billigaste produkten, ibland på Arlanda och ibland på Gardemoen.



#452

Postad 27 januari 2018 - 11:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

bokade nyss hyrbil i san Fransisco. 14 dagar och totalt 2731kr för en ford focus eller liknande bil. 

Grymt bra pris alltså. Lönar sig att ringa till dom och få lite rabattkoder :D

bokade med avis.



#453

Postad 27 januari 2018 - 12:57

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Nästa inplanerade resa blir i mars till London med äldsta sonen (12 år), första gången för honom i London samt första gången han skall få se PL fotboll IRL. Tur att han reser med en erfaren London resenär  :) .

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 27 januari 2018 - 12:57.


#454

Postad 27 januari 2018 - 13:09

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

bokade nyss hyrbil i san Fransisco. 14 dagar och totalt 2731kr för en ford focus eller liknande bil.
Grymt bra pris alltså.

För att bara européer hyr så små bilar :P
 

Lönar sig att ringa till dom och få lite rabattkoder :D
bokade med avis.

Tipset är att installera appen (eller surf till) retailmenot, där finns ofta bra rabattkoder
till USA-sajter.

https://www.retailme...m/view/avis.com

Vet dock att appen (iaf tidigare) inte gick att installera på svensksålda iFåner.

Redigerat av frollic, 27 januari 2018 - 13:10.


#455

Postad 27 januari 2018 - 13:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

För att bara européer hyr så små bilar :P
 
Tipset är att installera appen (eller surf till) retailmenot, där finns ofta bra rabattkoder
till USA-sajter.

https://www.retailme...m/view/avis.com

Vet dock att appen (iaf tidigare) inte gick att installera på svensksålda iFåner.

 

 

fine by me. då blir det fler att välja på till mig. Fick en högre klass sist gång jag bokade :)



#456

Postad 29 januari 2018 - 14:38

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

fine by me. då blir det fler att välja på till mig. Fick en högre klass sist gång jag bokade :)

 

Har läst att dessa bilar är extremt populära, speciellt i storstäder, så "risken" att bli uppgraderad till en bättre bil är ganska stor!

Det är väl ungefär vad det brukar kosta då jag kollat med ebilhyra t.ex. Så helt okej pris mao!

 

Jag är ju själv lite såld på deras lyxigare bilar. Visst funkar det att frakta arslet i en Focus, men hur kul är det egentligen. Det är ju rätt många mil man brukar köra där borta. :)



#457

Postad 29 januari 2018 - 15:04

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jag är ju själv lite såld på deras lyxigare bilar. Visst funkar det att frakta arslet i en Focus,
men hur kul är det egentligen. Det är ju rätt många mil man brukar köra där borta. :)

Vi ska mellanlanda i USA ett dygn på väg hem från Costa Rica, frugan ska shoppa, vi åker till
Six Flags.

Blev *inte* en Ford Focus, utan GMC Terrain, prisskillnaden var väl 100 kr, soppan exkluderad.
Miljön får dock ta en större smäll ....

Redigerat av frollic, 29 januari 2018 - 15:04.


#458

Postad 29 januari 2018 - 15:37

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Sist jag hyrde bil i New York blev jag uppgraderad från en focus klass till en Dodge Charger, vart ett **** första biten ut ur garaget och runt vid Central Park  men så fort vi lämnat Manhattan var det ett riktigt nöje.



#459

Postad 29 januari 2018 - 16:04

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Vi ska mellanlanda i USA ett dygn på väg hem från Costa Rica, frugan ska shoppa, vi åker till
Six Flags.

Blev *inte* en Ford Focus, utan GMC Terrain, prisskillnaden var väl 100 kr, soppan exkluderad.
Miljön får dock ta en större smäll ....

 

GMC Terrain är ju en mini-SUV ;)

Mellanlandar ni i LA?! Six Flags MM är riktigt trevligt!

 

Edit: Soppan är ju i princip gratis där borta om man jämför med våra priser! :)


Redigerat av _Lucifer_, 29 januari 2018 - 16:07.


#460

Postad 29 januari 2018 - 18:50

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

GMC Terrain är ju en mini-SUV ;)

Per amerikanska mått, är den nog extremt mini ,)

Mellanlandar ni i LA?! Six Flags MM är riktigt trevligt!

Atlanta

#461

Postad 29 januari 2018 - 20:18

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

I November hyrde vi en Chevy Suburban, jag hade lite flyt och fick Premiere trim-level (skinn och MYCKET exterior krom), så nära Escalade det går att komma för en Suburban utan att GM bytt emblem i fronten. Att den var i svart metallic med mörka tonade rutor och svart läder var en bonus. G-style helt enkelt. 

 

GMC Terrian är väll som KIA Sportage/Ford Kuga i storlek? Huvudsaken är att med SUV så kommer man upp högre vilket är bra i den amerikanska, för mig är just den selling-pointen viktigare än storlek på SUV. Sen att man kan göra sena filbyten och bli insläppt enklare med en Suburban, det är bara bonus.

 

 

EK



#462

Postad 30 januari 2018 - 10:18

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Senast hade vi en Cadillac CTS, 3,6l V6. Perfekt för två personer och riktigt trevlig att köra långa sträckor. Snittförbrukningen över drygt 400 mil var runt 0,75l/mil. Så sopparäkningen blev ganska behaglig den också. Tror vi betalade totalt en liten bit under 2000,- i bensin på den resan. Här hemma skulle man inte ens ta sig till grannkommunen fram och tillbaks för det priset! :D

 

Hade ett år en Chevrolet Tahoe eller GMC Yucon som den hette. Var ett år efter modellbyte, men fick ändå en extremt sliten gammal modell som gick som ett badkar efter vägen. Hade hyrt via Alamo, vi såg att dom hade massor av den nyare modellen på parkeringen och frågade om det gick att uppgradera till en sådan. Först vägrade han, men sen fick jag ett prisförslag på $1000 för att uppgradera till en ett år nyare modell i två veckor.

Efter det kommer jag aldrig mer hyra någonting från dom skojarna!

 

Visst är Suburban trevlig, nackdelen är bara när man kör in i vissa perkeringshus eller om man ska parkera på trånga gator. Då är det som att försöka manövrera ett mindre hus! :) Men i trafiken är den helt underbar!



#463

Postad 30 januari 2018 - 11:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

letar boende i san francisco. Märker att det är betydligt dyrare där än i las vegas till exempel. Ska bara ha en övernattning nära flygplatsen och kollar man hotels.com så är det vanligast att hotellen kostar över 1000kr/natten. När jag letade i las vegas var det inga problem med att hitta samma typ av hotell för mellan 600-900kr/natten.

 

i SF ligger dom vanligen mellan 1200-1800kr/natten

visst går det att hitta billiga hostels och liknande men man ser med en gång tt det är stor prisskillnad.

 

någon som har tips på bra område nära flygplatsen i SF där jag kan kolla boende. Det ska vara ganska nära men framförallt smidigt att köra dit.



#464

Postad 30 januari 2018 - 13:31

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

letar boende i san francisco. Märker att det är betydligt dyrare där än i las vegas till exempel. Ska bara ha en övernattning nära flygplatsen och kollar man hotels.com så är det vanligast att hotellen kostar över 1000kr/natten. När jag letade i las vegas var det inga problem med att hitta samma typ av hotell för mellan 600-900kr/natten.

 

i SF ligger dom vanligen mellan 1200-1800kr/natten

visst går det att hitta billiga hostels och liknande men man ser med en gång tt det är stor prisskillnad.

 

någon som har tips på bra område nära flygplatsen i SF där jag kan kolla boende. Det ska vara ganska nära men framförallt smidigt att köra dit.

 

Finns en hel drös motell runt flygplatsen.. kolla på Google Maps!

Nu vet jag inte vilket datum du kollar på, men nu nät jag kollar en vecka framåt så ligger priserna runt 500-900,- / natt! Travellodge verkar vara billigast. Sen finns det iofs dyrare också om man går på dom lite lyxigare hotellen.

 

Vill du bo mer centralt i SF blir det givetvis betydligt dyrare!


Redigerat av _Lucifer_, 30 januari 2018 - 13:32.


#465

Postad 30 januari 2018 - 13:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Så letade jag nog dåligt . Jag googlade dock inte utan kollade bara på hotels. Valde också när är flygplatsen.

Men ska kika igen. Travellodge duger fint. Bodde på flera travellodge förra året och det var bra hotell till bea priser

#466

Postad 30 januari 2018 - 14:02

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Så letade jag nog dåligt . Jag googlade dock inte utan kollade bara på hotels. Valde också när är flygplatsen.
Men ska kika igen. Travellodge duger fint. Bodde på flera travellodge förra året och det var bra hotell till bea priser

Som Lucifer säger är det svårt att hjälpa utan åtminstone ca datum, men det är inte billigt när jag kikade
i maj och juni, även med den rabatt jag har via jobbet.

Bara du inte är där samtidigt som den stora pride-festivalen, som en annan medlem tidigare i denna tråd ;)

#467

Postad 30 januari 2018 - 14:08

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Så letade jag nog dåligt . Jag googlade dock inte utan kollade bara på hotels. Valde också när är flygplatsen.

Men ska kika igen. Travellodge duger fint. Bodde på flera travellodge förra året och det var bra hotell till bea priser

 

Har faktiskt bara bott på ett Travellodge vad jag kan minnas, det var första natten i Chicago första gången vi var i USA.

Kändes som att vi kommit till en hydda ute i någon djungel i Afrika! De hade till och med en snubbe som körde hissen manuellt med en spak! :D



#468

Postad 30 januari 2018 - 14:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Kändes som att vi kommit till en hydda ute i någon djungel i Afrika! De hade till och med en
snubbe som körde hissen manuellt med en spak! :D

Hen finns kvar, men står numera i hissen i Coit Tower i San Francisco ;)

Tittar man på Travellodge, så finns även Motel 6 och Red Roof Inn, i samma prisspann.

Redigerat av frollic, 30 januari 2018 - 14:17.


#469

Postad 30 januari 2018 - 14:16

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

letar boende i san francisco. Märker att det är betydligt dyrare där än i las vegas till exempel. Ska bara ha en övernattning nära flygplatsen och kollar man hotels.com så är det vanligast att hotellen kostar över 1000kr/natten. När jag letade i las vegas var det inga problem med att hitta samma typ av hotell för mellan 600-900kr/natten.

 

i SF ligger dom vanligen mellan 1200-1800kr/natten

visst går det att hitta billiga hostels och liknande men man ser med en gång tt det är stor prisskillnad.

 

någon som har tips på bra område nära flygplatsen i SF där jag kan kolla boende. Det ska vara ganska nära men framförallt smidigt att köra dit.

Testa att söka på hotels.com när du surfar inkognito, då kan du hitta lite lägre priser.

Ctrl + Shift + N

Har jag hört iaf, inte testat själv.



#470

Postad 30 januari 2018 - 14:28

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
hotels.com är väl rent generellt en av de dyrast boknings-sajterna för hotell man kan hitta ?

kika via hotelscombined eller momondo istället ;)

#471

Postad 30 januari 2018 - 14:29

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

 

 

Visst är Suburban trevlig, nackdelen är bara när man kör in i vissa perkeringshus eller om man ska parkera på trånga gator. Då är det som att försöka manövrera ett mindre hus! :) Men i trafiken är den helt underbar!

 

He he he, jo tack, jag parkerad i ett parkeringshus downtown Orlando, det gäller att välja en plats och hoppas att ingen annan full size SUV parkerar bredvid eller på tvärs emot, backkamera är guld i det läget. Bilens väldigt mjuka fjädersättning är inte heller till hjälp vid lite trixigare manövrar i trånga utrymmen.

 

Trotts en V8 så låg vår förbrukning runt litern för våra 12 dagar som inkluderade både motorväg och stadskörning.

 

Rent allmänt för hyrbil i USA (jag tror jag nämnt det tidigare i tråden) är att gå med i uthyrningsföretagets kundklubb , då är det bara att plocka upp bilen på angiven parkeringsruta och köra iväg. 
EK



#472

Postad 30 januari 2018 - 15:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Som Lucifer säger är det svårt att hjälpa utan åtminstone ca datum, men det är inte billigt när jag kikade
i maj och juni, även med den rabatt jag har via jobbet.

Bara du inte är där samtidigt som den stora pride-festivalen, som en annan medlem tidigare i denna tråd ;)


28-29 augusti gäller det 😊

hotels.com är väl rent generellt en av de dyrast boknings-sajterna för hotell man kan hitta ?

kika via hotelscombined eller momondo istället ;)


Ja så är det kanske? Har aldrig tänkt på det. Ska kika på andra ställen också

Testa att söka på hotels.com när du surfar inkognito, då kan du hitta lite lägre priser.
Ctrl + Shift + N
Har jag hört iaf, inte testat själv.


Tack för tips 😊

#473

Postad 30 januari 2018 - 16:23

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

28-29 augusti gäller det

Ja så är det kanske? Har aldrig tänkt på det. Ska kika på andra ställen också

Tack för tips

 

Hotellens (kedjornas) egna sidor brukar ge bäst pris (viktigt att klicka på resultatet och expandera "additonal" rates för där gömmer sig ibland "medlemspriser" och andra kampanjer), om hotellen  inte så matchar de ofta lägre publicerade rates från hotelbokningssiterna.

 

EK



#474

Postad 30 januari 2018 - 17:00

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Hotellens (kedjornas) egna sidor brukar ge bäst pris (viktigt att klicka på resultatet och expandera "additonal" rates för där gömmer sig ibland "medlemspriser" och andra kampanjer), om hotellen  inte så matchar de ofta lägre publicerade rates från hotelbokningssiterna.

 

EK

 

Har märkt att det där är väldigt blandat... Många gånger brukar t.ex. hotels.com ha samma pris som hotellens medlemspriser, ibland kör dom kampanjer på hotellens egna sidor och då är det mycket billigare. Skall man verkligen hitta billigaste priset så gäller det att verkligen kolla ALLA sidor man kan hitta! Och det kan bli lite segt i längden! :)

 

Men med det sagt, du har en stor poäng där. Är själv medlem i många hotellkedjor, och ibland kan man få ganska bra erbjudanden. Men helst skall man samla en massa poäng och sova på samma kedja hela tiden om det skall löna sig, och knappt ens då lönar det sig. Inbillar mig att det var mycket förmånligare förr att vara medlem. Best Western är lite upp och ner. Ibland kommer dom med gratis vattenflaskor och lite snacks, ibland vill dom inte veta av en då man bokat via en förmedlingssite.

 

Det jag gör nu för tiden är att kolla Google maps, där ser man ofta priser från ett antal olika siter. Jämför man det med hotellets egen sida så har man ändå en ganska bra prisbild.

 

Visst har de flesta "lägsta pris garanti", men oftast är det väldigt krångligt, ska man inte maila in priser, vänta på svar så ska man begära återbetalning på den överskjutande summan... men visst, är man trägen så tjänar man säkert ett par kronor här och där. :)



#475

Postad 30 januari 2018 - 17:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
En sak jag mörkte när ja var i USA var att det var mycket billigare att boka hotell samma dag eller dagen innan . Gjorde så hela tiden där.kommer göra så i år igen (förutom första natten)

#476

Postad 30 januari 2018 - 17:41

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
William Shatners gamla hjärtebarn Priceline kan också vara värt att kolla, men då troligen tätare in på resan.
Som oftast vet man inte vilket hotell man hamnar på, eller iaf inte visste, förr i tiden.

#477

Postad 30 januari 2018 - 18:58

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har ni bokat med t.ex. Hotwire.com och andra siter där hotellet är hemligt tills att man betalt!?

Har testat det ett par gånger och... ja man kan ju välja hur många stjärnor hotellet skall ha och priserna är väl ibland rätt okej. Ibland går det ganska enkelt att lista ut vilket hotell det är t.o.m. Men de gånger vi använt oss av den siten känns det som att vi fått dom tröttaste rummen. Och när man väl fått reda på vilket hotell det är så har man ibland hittat ungefär samma priser själv. Så, vi har nästan gett upp den sidan.

 

Jäklars.. nu blev man sugen att boka en resa igen!

Kollade på Moab och priser på att hyra en Jeep och köra lite Off Road! :)

Ser riktigt nice ut!


Redigerat av _Lucifer_, 30 januari 2018 - 18:59.


#478

Postad 31 januari 2018 - 13:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Bokat boende och skall vandra upp till Trolltunga i sommar, ska bli förbannat skoj.



#479

Postad 31 januari 2018 - 13:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Bokat boende och skall vandra upp till Trolltunga i sommar, ska bli förbannat skoj.


Ja det vill jag också göra. Men att vandra typ 8timmar enkel väg i tuff fjällterräng är över min kapacitet tror jag. Har gått upp till både preikestolen och kjeragbolten och tyckte det räckte 😊

Lycka till och glöm inte ta massa bilder 😊

#480

Postad 01 februari 2018 - 10:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Har märkt att det där är väldigt blandat... Många gånger brukar t.ex. hotels.com ha samma pris som hotellens medlemspriser, ibland kör dom kampanjer på hotellens egna sidor och då är det mycket billigare. Skall man verkligen hitta billigaste priset så gäller det att verkligen kolla ALLA sidor man kan hitta! Och det kan bli lite segt i längden! :)

 

Men med det sagt, du har en stor poäng där. Är själv medlem i många hotellkedjor, och ibland kan man få ganska bra erbjudanden. Men helst skall man samla en massa poäng och sova på samma kedja hela tiden om det skall löna sig, och knappt ens då lönar det sig. Inbillar mig att det var mycket förmånligare förr att vara medlem. Best Western är lite upp och ner. Ibland kommer dom med gratis vattenflaskor och lite snacks, ibland vill dom inte veta av en då man bokat via en förmedlingssite.

 

Det jag gör nu för tiden är att kolla Google maps, där ser man ofta priser från ett antal olika siter. Jämför man det med hotellets egen sida så har man ändå en ganska bra prisbild.

 

Visst har de flesta "lägsta pris garanti", men oftast är det väldigt krångligt, ska man inte maila in priser, vänta på svar så ska man begära återbetalning på den överskjutande summan... men visst, är man trägen så tjänar man säkert ett par kronor här och där. :)

 

 

 

nu förstår jag varför du "tror" du hittar bra priser på hotell.

har jämfört olika sidor nu med google maps och kan säga det att google maps stämmer inte alls med verkligheten verkar det som.

 

vet inte vad google får sina priser ifrån, kanske dom skriver ner priset på det absolut billigaste rummet på den absolut billigaste dagen på året.

 

till exempel, crowne Plaza nära flygplatsen i SF enligt google 739kr

det verkliga priset är 2322kr det datumet jag ska åka :)

 

och det är typ så oavsett när man bokar, det bli alltid mycket dyrare än priserna på google.

 

så det är rena lockpriser google sysslar med som inte alls stämmer.


Redigerat av andreassofus, 01 februari 2018 - 10:15.


#481

Postad 01 februari 2018 - 10:58

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

nu förstår jag varför du "tror" du hittar bra priser på hotell.

har jämfört olika sidor nu med google maps och kan säga det att google maps stämmer inte alls med verkligheten verkar det som.

 

vet inte vad google får sina priser ifrån, kanske dom skriver ner priset på det absolut billigaste rummet på den absolut billigaste dagen på året.

 

till exempel, crowne Plaza nära flygplatsen i SF enligt google 739kr

det verkliga priset är 2322kr det datumet jag ska åka :)

 

och det är typ så oavsett när man bokar, det bli alltid mycket dyrare än priserna på google.

 

så det är rena lockpriser google sysslar med som inte alls stämmer.

 

Har du ställt in rätt datum?! Tycker den brukar visa ganska rätt. Ibland hinner den dock inte med om något rum skulle råka vara slut.



#482

Postad 01 februari 2018 - 11:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Har du ställt in rätt datum?! Tycker den brukar visa ganska rätt. Ibland hinner den dock inte med om något rum skulle råka vara slut.

 

 

ställer jag in rätt datum så blir det samma dyra pris som alla andra. så enligt mig hittar man inga billigare eller bättre priser på google än hotels eller booking  tyvärr. 

får nog helt enkelt leva med att det är svindyrt att bo i SF. tur att jag bara ska sova där två nätter.



#483

Postad 05 februari 2018 - 13:07

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

ställer jag in rätt datum så blir det samma dyra pris som alla andra. så enligt mig hittar man inga billigare eller bättre priser på google än hotels eller booking  tyvärr. 

får nog helt enkelt leva med att det är svindyrt att bo i SF. tur att jag bara ska sova där två nätter.

 

Grejen var väl mer att du hittar priser från flera olika sidor på ett och samma ställe istället för att gå in på Hotels.com, Booking.com, m.fl. och leta! :)

Eftersom du får upp priserna från dessa sidor så borde dom rimligtvis vara samma priser! Men det som är bra är att den även brukar ta med hotellets egna priser, så kör dom t.ex. en kampanj så ser man det där ibland.



#484

Postad 04 mars 2018 - 00:21

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Tidigare ikväll bokade jag resa för familjen, 8 dagar på Malta i slutet på juli.

 

EK



#485

Postad 04 mars 2018 - 07:22

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1
Jobbresa till Paris imorgon.
”- Åh va härligt att resa med jobbet sådär!” får man höra titt som tätt.
Jag klagar inte, men ska avresan är kl 04.00 måndagsmorgon och jag kommer hem 23.30 tisdag kväll. Härligt?

#486

Postad 04 mars 2018 - 10:00

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Jobbresa till Paris imorgon.
”- Åh va härligt att resa med jobbet sådär!” får man höra titt som tätt.
Jag klagar inte, men ska avresan är kl 04.00 måndagsmorgon och jag kommer hem 23.30 tisdag kväll. Härligt?

 

He he det där känner jag igen... i måndags, taxin hämtar 05:15, flyg till Bryssel, taxin lämnar 00:05 vid hemmet igen pga. försenat flyg hem... sen ringer klockan 06:30 på tisdagen igen och barn skall lämnas i förskoleklass och skolan innan man släntrar in på kontoret kl 08:30-09:00... "härligt" är rätt ord... å andra sidan så har jag ett kul jobb när allt summeras ihop och ett jobb som är en enabler för semesterresor, hobby etc.

 

EK



#487

Postad 04 mars 2018 - 10:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

He he det där känner jag igen... i måndags, taxin hämtar 05:15, flyg till Bryssel, taxin lämnar 00:05 vid hemmet igen pga. försenat flyg hem... sen ringer klockan 06:30 på tisdagen igen och barn skall lämnas i förskoleklass och skolan innan man släntrar in på kontoret kl 08:30-09:00... "härligt" är rätt ord... å andra sidan så har jag ett kul jobb när allt summeras ihop och ett jobb som är en enabler för semesterresor, hobby etc.

 

EK

 

Ja, jag älskar mitt jobb och jag klagar inte, men det är mest för att påpeka att det faktiskt inte är så j*vla fancy att resa ekonomiklass Europa runt med dessa härliga flighttider. :) 

Dock så landar vi tidigt i Paris och har inget inbokat måndag, mer än sightseeing då :) 



#488

Postad 04 mars 2018 - 10:18

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Ja, jag älskar mitt jobb och jag klagar inte, men det är mest för att påpeka att det faktiskt inte är så j*vla fancy att resa ekonomiklass Europa runt med dessa härliga flighttider. :)

Dock så landar vi tidigt i Paris och har inget inbokat måndag, mer än sightseeing då :)

 

Jag uppfattade det inte som "klagomål" mer konstaterande  :) Sorry om du uppfattade det så...

Lite fördelar får trotts allt resandet ha map. tidiga avgången på måndag  :)

 

EK



#489

Postad 04 mars 2018 - 13:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ja, jag älskar mitt jobb och jag klagar inte, men det är mest för att påpeka att det faktiskt inte är så j*vla fancy att resa ekonomiklass Europa runt med dessa härliga flighttider. :)

Dock så landar vi tidigt i Paris och har inget inbokat måndag, mer än sightseeing då :)

 

trots dåliga flygtider så är det ändå 1000 gånger bättre än att stå instängd i en fabrik 8 timmar om dagen och göra samma sak varje dag. 

Vi kan gärna byta om du vill :)



#490

Postad 04 mars 2018 - 18:59

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

trots dåliga flygtider så är det ändå 1000 gånger bättre än att stå instängd i en fabrik 8 timmar om dagen och göra samma sak varje dag. 

Vi kan gärna byta om du vill :)

 

Jag har gjort min beskärda del av fabriksarbete, har man tur hamnar man på rätt företag som tar vara på intern kompetens, ja då "kommer man upp sig". 
En jävligt rolig sak är att min absolut närmaste vän (mer en bror än vän) jobbar på samma företag och han skall också med imorgon.

 

Absolut inget skryt, men "bara" en gymnasieutbildning i ryggen men lite j*vlar anamma kommer man långt på. Min vän som ska med har inte ens gått gymnasiet. Sen jag förstått att det är väldigt sällsynt med sådana företag som det vi jobbar på (att man får chansen att klättra så att säga). 



#491

Postad 05 mars 2018 - 09:24

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Tidigare ikväll bokade jag resa för familjen, 8 dagar på Malta i slutet på juli.

 

EK

 

Malta är riktigt trevligt... kan dock vara liiiiite varmt i juli-augusti! Vi hade en bra bit över 40 grader när vi var där. Nattetid var det strax under 30 grader, så då var det ganska skönt ute. :)

Ett ställe jag gärna skulle besöka igen!



#492

Postad 05 mars 2018 - 09:43

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

För första gången på 20 år skall jag åka på chartersemester i sommar. En vecka på Brač i juli. 



#493

Postad 05 mars 2018 - 10:12

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Blir Galicien igen.. :) :) :)

 

SKAAAAALDJUUUUUUUUR!! :P



#494

Postad 05 mars 2018 - 10:17

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Karpathos bokat den 17/5. Billigt att resa innan skolorna har tagit lov... :-D

Har någon varit dit och har några tips? Hur varmt är det så tidigt på säsongen i Grekland månntro?



#495

Postad 05 mars 2018 - 10:24

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Malta är riktigt trevligt... kan dock vara liiiiite varmt i juli-augusti! Vi hade en bra bit över 40 grader när vi var där. Nattetid var det strax under 30 grader, så då var det ganska skönt ute. :)

Ett ställe jag gärna skulle besöka igen!

 

Första gången för oss till Malta. Sådana temperaturer ställer krav på hotellens A/C anläggningar...

 

EK 



#496

Postad 05 mars 2018 - 10:33

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Första gången för oss till Malta. Sådana temperaturer ställer krav på hotellens A/C anläggningar...

 

EK 

 

Har funderat på att åka dit under sen vår, tidig sommar då det kanske är lite svalare och ev. lite grönska.



#497

Postad 05 mars 2018 - 10:34

Lakritsen
  • Lakritsen
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Reser ni från Terminal 5 Arlanda så är chansen hög ni råkar på mig. Arbetar i säkerhetskontrollen. ;)



#498

Postad 05 mars 2018 - 10:39

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Reser ni från Terminal 5 Arlanda så är chansen hög ni råkar på mig. Arbetar i säkerhetskontrollen. ;)

Kåmpiiiis !!!!

 

Var ska man gå för att du ska släppa förbi en genom fasttracken ;)



#499

Postad 05 mars 2018 - 13:02

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Fan, om 8 dagar dras det till Sri lanka. Spännande som fan, krypa runt mycke i skogen så man ser någe roliga djur.



#500

Postad 05 mars 2018 - 20:05

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

I april förra året så hälsade jag på kompisar i Oakland, CA och flög då OSL-CPH-SFO med SAS t.o.r. för 6175 kr, det billigaste jag åkte dit för nån gång. Det var dessutom väldigt smidigt att flyga direkt till slutmålet utan mellanlandning i USA, så jag inte behövde ha tid för immigration och checka om bagaget. Det var inte heller särskilt lång kö till immigration där.

 

Nu satt jag och kollade lite och såg att i april i år kan jag få motsvarande resa för runt 4000 kr! Detta kunde jag inte motstå, men vid de datum jag bokade kostade resan 4485 kr, fortfarande väldigt billigt. Detta är då i SAS Go Light, utan incheckat bagage. Med guldkort på SAS får jag dock ändå ta med två väskor, men detta ska de tydligen ändra på från 7 maj. En rolig bonus med denna resa är att jag får ihop de poäng jag saknar innan 1 maj för att få ett diamantkort under nästa år. :)

 

Finns en hel del till bra pris om man kollar SAS lågpriskalender och är lite flexibel med när man kan åka.

 

Vet att det skrivits en del om SF tidigare i tråden. Jag kan verkligen rekommendera pendeltåget BART. Att hämta mig på flygplatsen tar bara en massa tid för min de jag bor hos. BART går direkt från flygplatsen och dit jag ska i Oakland (Mc Arthur) tar det ungefär en timme, sen har jag 5 min att gå till hans verkstad. Biljett köper man i en automat och laddar med t.ex. $20, sen betalar man med den efter hur långt man åkt. Har för mig att det var runt $8 från flygplatsen. Är även smidigt om man ska från Oakland till SF, inte så roligt att parkera där alltid....





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.