Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Markboxar Från Sagem

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 mars 2007 - 19:14

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
I April kommer tre nya boxar från Sagem för marknätet. De verkar bli kanon. Bland de nya funktionerna märks enligt prylportalen:

Med Sagems nya boxar kan du spela in två program, samtidigt som du tittar på ett redan inspelat avsnitt.

Instant Replay - gå tillbaka i livesändning
Instant Replay innebär att boxen hela tiden buffrar; alltså spelar automatiskt in två timmar av det program som man tittar på. Detta innebär att man kan spola tillbaka i programmet. Om man väntar några minuter med att börja titta på det man vill se, så kan man också snabbspola förbi reklam eller tråkiga delar i programmet.

Back-Record - fördröjd inspelning
Back-Record innebär att om man tittat på ett program i till exempel en timme, och inser att man hade velat spela in det man ser på, är det möjligt att i efterhand gå tillbaka till början av programmet för att sedan starta en inspelning. Det går att spola tillbaka upp till två timmar på den kanalen du valt, för att starta en inspelning i efterhand.

Picture in picture - titta på två program samtidigt
Måste du titta på en viktig nyhet men inte kan slita dig från skid-VM? Picture in picture - bild i bild - möjliggör att du kan se på två program samtidigt. Ett program ser du som vanligt i stor bild, det andra programmet är placerad i en liten ruta i ena hörnet. Du kan välja att se på två olika direktsända program, eller ett direktsänt och ett förinspelat program, på samma gång.

#2

Postad 02 mars 2007 - 17:11

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
om det där är deras "nya" funktioner undrar jag vad de anser vara gamla funktioner... förvånad att de inte slår upp "volymreglering" stort som en ny lyxig finess.

#3

Postad 03 mars 2007 - 11:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Spela in ett program som redan har gått en timma, det är ju bra :unsure:

http://www.e24.se/dy...id_14733226.asp

#4

Postad 03 mars 2007 - 14:49

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
:unsure: Wow en cool box (premium s klart :D)

#5

Postad 03 mars 2007 - 21:54

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Spela in ett program som redan har gått en timma, det är ju bra :)

http://www.e24.se/dy...id_14733226.asp

<{POST_SNAPBACK}>


under förutsättning att man tittat på det hela tiden, ja. inte direkt ngt nytt.

#6

Postad 04 mars 2007 - 10:13

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Vilken annan dvb-t pvr buffrar ständigt sändningen och kan retroaktivt ändra till inspelning?

De sagem pvr som finns idag kanske inte är de mest spännande, men av alla "problem" trådar att dömma så är det faktiskt de som strular minst (vi har en sagem och en dilog, dilogen har strulat betydligt mer).

#7

Postad 04 mars 2007 - 10:29

orjanl
  • orjanl
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Vilken annan dvb-t pvr buffrar ständigt sändningen och kan retroaktivt ändra till inspelning?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har en Topfield TF5700PVRt där detta fungerar alldeles utmärkt. Det är bara att backa till där programmet började och trycka record.
/Örjan

#8

Postad 04 mars 2007 - 18:34

frav
  • frav
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Som prenemurant av tidningen 'Ljud & Bild' så kan man i nyaste nummret 3/2007 läsa att Sagem i år kommer med,, förutom ovan nämnda DVR6280T, DVR64160T, DVR64250T,, 2st hårddisk-inspelande HD-modeller till hösten DVR8200SA HD för sattelit & DVR8400T HD för marksänt. Det kommer även en kombimottagare DVR8200TAW HD som har IPTV-mottagare, 2st DVB-T mottagare samt integrerad WIFI. Troligen kommer det även en DVR8200 HD med kombimottagning för DVB-T & DVB-S.

#9

Postad 04 mars 2007 - 19:49

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Vilken annan dvb-t pvr buffrar ständigt sändningen och kan retroaktivt ändra till inspelning?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har en Topfield TF5700PVRt där detta fungerar alldeles utmärkt. Det är bara att backa till där programmet började och trycka record.
/Örjan

<{POST_SNAPBACK}>


5000PVRt här, tog för givet att de flesta kan utnyttja timeshiftbufferten till det eftersom toppy kunnat det så länge. antar att man blir bortskämd =)

#10

Postad 05 mars 2007 - 22:07

Unregistered29785adf
  • Unregistered29785adf
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Mer om de nya Sagen boxarna här:

http://www.safran-gr...le=1595&lang=en

#11

Postad 06 mars 2007 - 13:39

baxman1
  • baxman1
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Funderar lite på dessa funktioner...

Sliter detta inte på hårddisken något enormt om man hela tiden ligger och buffrar data på den som i dom flesta fall kastas bort? Själv har jag en Dilog 550PVR och jag tycker det är otroligt skönt när den stänger ned hårddisken efter 10 minuter då den ej används. Om man hela tiden accessar hårddisken tycker jag att denna med tiden borde slitas hårt och med tiden borde då ljudet från denna hårddisk bli outhärdligt.

Jag hoppas att man kan stänga av denna funktion ifall man inte vill ha den aktiv.

Kanske jag målar fan på väggen men jag tycker det borde föreligga en risk med denna funktion då en hårddisk inte är outslitlig...

#12

Postad 06 mars 2007 - 13:48

Unregistered8488b754
  • Unregistered8488b754
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Force har haft nedanstående funktioner i 3år tillbaka, nyheter :(

Instant Replay - gå tillbaka i livesändning
Back-Record - fördröjd inspelning

Upptäcker ibland att jag haft Back-Record påslagen i 10 timmar B)

/JohnH

Redigerat av Unregistered8488b754, 06 mars 2007 - 13:52.


#13

Postad 06 mars 2007 - 15:44

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Funderar lite på dessa funktioner...

Sliter detta inte på hårddisken något enormt om man hela tiden ligger och buffrar data på den som i dom flesta fall kastas bort? Själv har jag en Dilog 550PVR och jag tycker det är otroligt skönt när den stänger ned hårddisken efter 10 minuter då den ej används. Om man hela tiden accessar hårddisken tycker jag att denna med tiden borde slitas hårt och med tiden borde då ljudet från denna hårddisk bli outhärdligt.

Jag hoppas att man kan stänga av denna funktion ifall man inte vill ha den aktiv.

Kanske jag målar fan på väggen men jag tycker det borde föreligga en risk med denna funktion då en hårddisk inte är outslitlig...

<{POST_SNAPBACK}>

jfr med windows, som konstant skriver till swapfilen, sliter nog minst lika mkt.
på toppyn är det iaf enkelt att stänga av, men då känns det som man missar en av boxens stora fördelar, möjligheten att spola tillbaka/inse att "damn, det här var ju bra, jag ska nog spela in det ändå"

#14

Postad 06 mars 2007 - 15:49

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0
Ingen som testat friboxen ITD-52? :(

#15

Postad 06 mars 2007 - 15:53

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Ingen som testat friboxen ITD-52?  B)

<{POST_SNAPBACK}>


Jupp, köpte den till morsan, hon är helnöjd :(

#16

Postad 11 mars 2007 - 16:35

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Att kunna spela in TVÅ olika kanaler samtidigt som du ser ett inspelat program är en mkt välkommen förbättring. Jag tycker att det händer ofta att jag vill banda två olika filmer eller serier samtidigt.

När det gäller buffringen så finns det även på de gamla boxarna men det nya är att den är förlängd till två timmar + att man fått back-record-funktionen. Kommer allt detta i en HD-box till hösten så får det nog bli en sån också!

#17

Postad 22 mars 2007 - 18:34

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Sagem Communication (SAFRAN Group), the European leader in DTT recorders with 25% market share (source: GfK), is launching its new DVR range: 3 twin tuner models with integrated 80 to 250 GB hard disk drive.

The new range intended for recording DTT in digital quality comprises 3 products:



SAGEM DVR 6280T : with 80 GB hard disk records up to 40 hours of programmes.
SAGEM DVR 64160T : with 160 GB hard disk records up to 80 hours of programmes
SAGEM DVR 64250T : with 250 GB hard disk records up to 120 hours of programmes



In addition to their high capacity hard disk drive, these 3 models support advanced features, allowing the user to watch or record 2 programmes at the same time:

- « PIP » (Picture in Picture) : simultaneously displays two programmes (one in a smaller window).

- « Dual Record » : simultaneously records two TV programmes. Now you’re no longer forced to choose if two programmes you want to watch are broadcast at the same time!

- « Time-Shifting » : allows you to pause live TV.

- « Back Record » : allows you to record the part of a programme that has already been broadcast. For example, if you’ve been watching a programme for 20 minutes and you then decide to record it, Back Record allows you to recover these past 20 minutes and integrate them into the recording!

Lastly, Sagem Communication has equipped the DVR 64160T and DVR 64250T models with additional multimedia functions.
You can plug in the USB slot of these models a USB key containing digital pictures or music files, store these ones on the hard disk of your DTT receiver and organise them in albums and play-lists. Pictures can be displayed on-screen, for example as a slide show, and the music files played through a Home-Cinema system connected to the SAGEM DVR.

Recommended retail prices:

SAGEM DVR 6280T :
249 € incl. VAT

SAGEM DVR 64160T :
349 € incl. VAT

SAGEM DVR 64250T ::
399 € incl. VAT

#18

Postad 15 april 2007 - 21:23

Unregistered29785adf
  • Unregistered29785adf
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Någon som hört mer om de nya Sagem-"boxarna"?
De skulle ju komma i april...?
:)

#19

Postad 04 maj 2007 - 09:42

Unregistered29785adf
  • Unregistered29785adf
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Fortfarande inget???

#20

Postad 04 maj 2007 - 18:48

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Kommer i slutet av Maj enligt Sagem!

#21

Postad 05 maj 2007 - 01:06

BeeR
  • BeeR
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Kommer i slutet av Maj enligt Sagem!

<{POST_SNAPBACK}>


Trist om dom inte har hdmi, som e väldans bekvämt med 1 kabelanslutning :)

#22

Postad 06 maj 2007 - 19:55

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
De skulle ha Komponent på alla genom scarten, med kabeln inkluderat.

#23

Postad 06 maj 2007 - 21:11

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0

Kommer i slutet av Maj enligt Sagem!

<{POST_SNAPBACK}>



Först måste de nog bli godkända av Boxer, vilket kan ta sin lila tid.. :)

#24

Postad 07 maj 2007 - 17:01

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Redan Godkända enligt Sagem inofficiellt, så det verkar vara grönt för de!

#25

Postad 13 maj 2007 - 19:04

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0
I nästa nummer av Hemmabio kommer ett stort test på avancerade digitalboxar..

hoppas dom nya boxarna från sagem är med där.

#26

Postad 17 maj 2007 - 14:01

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

I nästa nummer av Hemmabio kommer ett stort test på avancerade digitalboxar..

hoppas dom nya boxarna från sagem är med där.

<{POST_SNAPBACK}>


Skulle tro att det bara är för Boxer i nästa "Vilken hemmabio?"...öh jag menar Hemmabio ;)

Sorry: halkade in på tråden via Canal Digital tråden :D

Redigerat av Dragnet, 17 maj 2007 - 14:08.


#27

Postad 31 juli 2007 - 14:57

topless
  • topless
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej,

Jag förstår inte riktigt en sak. Enligt http://www.safran-gr...le=1595&lang=en släpptes dessa i År och bla heter de 6280T . Men det finns omdömmen här på minhembio som är betydligt äldre än så. Vore tacksam om någon kan förklara?

/T

#28

Postad 31 juli 2007 - 21:29

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Hej,

Jag förstår inte riktigt en sak. Enligt http://www.safran-gr...le=1595&lang=en släpptes dessa i År och bla heter de 6280T . Men det finns omdömmen här på minhembio som är betydligt äldre än så. Vore tacksam om någon kan förklara?

/T

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Boxer är boxarna tydligen godkända, http://www.boxer.se/...&doubletuners=1, och de "nya boxarna verkar ha tillägget GL i sina namn. Vad det betyder vet jag inte, men någon slags uppgradering av boxarna verkar det i alla fall vara.......
De utan GL kom väll under 2005, tror jag.....

#29

Postad 31 juli 2007 - 21:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Vilken annan dvb-t pvr buffrar ständigt sändningen och kan retroaktivt ändra till inspelning?

De sagem pvr som finns idag kanske inte är de mest spännande, men av alla "problem" trådar att dömma så är det faktiskt de som strular minst (vi har en sagem och en dilog, dilogen har strulat betydligt mer).

<{POST_SNAPBACK}>


dm7025 med t tuners klarar av det.... du kan faktiskt tom spela in alla kanaler på 2 muxar samtidigt....

#30

Postad 03 augusti 2007 - 13:43

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Den nya boxarna finns sedan en tid till salu i Sverige och funkar kanon.

Med Sagems NYA boxar kan du spela in TVÅ OLIKA program från valfria kanaler, samtidigt som du tittar på ett tredje redan inspelat program.

Instant Replay - gå tillbaka TVÅ TIMMAR i livesändning
Instant Replay innebär att boxen hela tiden buffrar; alltså spelar automatiskt in två timmar av det program som man tittar på. Detta innebär att man kan spola tillbaka i programmet. Om man väntar några minuter med att börja titta på det man vill se, så kan man också snabbspola förbi reklam eller tråkiga delar i programmet. Gamla boxar klarade bara 30 minuter.

Back-Record - fördröjd inspelning
Back-Record innebär att om man tittat på ett program i till exempel en timme, och inser att man hade velat spela in det man ser på, är det möjligt att i efterhand gå tillbaka till början av programmet för att sedan starta en inspelning. Det går att spola tillbaka upp till två timmar på den kanalen du valt, för att starta en inspelning i efterhand.

Picture in picture - titta på två program samtidigt
Måste du titta på en viktig nyhet men inte kan slita dig från skid-VM? Picture in picture - bild i bild - möjliggör att du kan se på två program samtidigt. Ett program ser du som vanligt i stor bild, det andra programmet är placerad i en liten ruta i ena hörnet. Du kan välja att se på två olika direktsända program, eller ett direktsänt och ett förinspelat program, på samma gång.

#31

Postad 03 augusti 2007 - 15:02

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Den nya boxarna finns sedan en tid till salu i Sverige och funkar kanon.

Med Sagems NYA boxar kan du spela in TVÅ OLIKA program från valfria kanaler, samtidigt som du tittar på ett tredje redan inspelat program.

Instant Replay - gå tillbaka TVÅ TIMMAR i livesändning
Instant Replay innebär att boxen hela tiden buffrar; alltså spelar automatiskt in två timmar av det program som man tittar på. Detta innebär att man kan spola tillbaka i programmet. Om man väntar några minuter med att börja titta på det man vill se, så kan man också snabbspola förbi reklam eller tråkiga delar i programmet. Gamla boxar klarade bara 30 minuter.

Back-Record - fördröjd inspelning
Back-Record innebär att om man tittat på ett program i till exempel en timme, och inser att man hade velat spela in det man ser på, är det möjligt att i efterhand gå tillbaka till början av programmet för att sedan starta en inspelning. Det går att spola tillbaka upp till två timmar på den kanalen du valt, för att starta en inspelning i efterhand.

Picture in picture - titta på två program samtidigt
Måste du titta på en viktig nyhet men inte kan slita dig från skid-VM? Picture in picture - bild i bild - möjliggör att du kan se på två program samtidigt. Ett program ser du som vanligt i stor bild, det andra programmet är placerad i en liten ruta i ena hörnet. Du kan välja att se på två olika direktsända program, eller ett direktsänt och ett förinspelat program, på samma gång.

<{POST_SNAPBACK}>



Vart? 80Gb boxen finns på Fyndbörsen, men jag hade velat ha 160Gb-versionen, men inte hittat den någon stans.

#32

Postad 20 augusti 2007 - 19:46

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Boxarna finns till salu i Sverige, t ex hos digitalexperten.


http://www.digitaltv...dukt.php?p=1183

#33

Postad 23 augusti 2007 - 19:15

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Just det, Fyndbörsen och Expert har också boxarna. Du kan köpa 250 gigs-boxen för 3400 kr om du tar ett 24-mån ab. Det är sjukt skönt att kunna spela in två olika kanaler och kolla på en tredje.

#34

Postad 02 september 2007 - 15:05

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Är det någon som testat någon av de "nya" boxarna och vet om;

- alla nya (och gamla) funktionerna funkar som de ska, eller någon som har något problem...?

- bättre eller sämre än PVR versionen...?

#35

Postad 06 september 2007 - 07:08

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Ja, då var man en lycklig ägare av en Sagem DVR 64250SL-T... :P

Inga buggar/fel har jag upptäckt än så länge, allt enligt specen verkar stämma.

Kanske ingen "värsting-box", men klart bättre än min tidigare Samsung DTB-P850V och Sagem PVR 64160...

#36

Postad 06 september 2007 - 12:51

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Vad är skillnaderna mellan din tidigare 64160 och din nya?

Vad är förbättrat? Är tex den dumma 15-minuters funktionen borta?

Redigerat av t93pan, 06 september 2007 - 12:52.


#37

Postad 06 september 2007 - 15:09

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Vad är skillnaderna mellan din tidigare 64160 och din nya?

Vad är förbättrat? Är tex den dumma 15-minuters funktionen borta?

<{POST_SNAPBACK}>


Största skillnaden är nog att du kan spela in två olika program och se ett tredje som är inspelat samtidigt. Dessutom kan man precis som tidigare börja titta på ett program som man håller på att spela in, men nu hoppar man inte till "live-TV" när inspelningen är klar som tidigare.....

Boxen buffrar också den kanalen du tittar på i upp till 2 timmar (tidigare 30min) så du kan gå tillbaka och spela in ett program som du redan sett/missat.....

Den dumma 15-minuters funktionen som fanns är borta, och nu kan man faktiskt själv välja hur mycket före och efter man ska spela in...

Dessutom sätter man inte i boxerkortet under maskinen som tidigare, utan där fram vilket gör den mycket mer lättåtkomlig.....

#38

Postad 06 september 2007 - 15:30

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Den dumma 15-minuters funktionen som fanns är borta, och nu kan man faktiskt själv välja hur mycket före och efter man ska spela in...

<{POST_SNAPBACK}>

Men det fixades väl även på den tidigare boxen i samband med uppgradering för ett år sedan ungefär?

#39

Postad 06 september 2007 - 17:30

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Den dumma 15-minuters funktionen som fanns är borta, och nu kan man faktiskt själv välja hur mycket före och efter man ska spela in...

<{POST_SNAPBACK}>

Men det fixades väl även på den tidigare boxen i samband med uppgradering för ett år sedan ungefär?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, det kan nog stämma. Har för mig att att jag hört/läst det tidigare...

#40

Postad 09 september 2007 - 19:14

prdvcbt
  • prdvcbt
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Känner mig sugen på en DVR-64250T men har lite funderingar:

- Hur snabbt går det att byta kanal?

- Går det att föra över en inspelning till datorn via USB:n eller är den vägen "enkel ritktad"?

- Går det att stänga av "Instant replay"- och "Back-record"-funktionerna?

#41

Postad 09 september 2007 - 19:52

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

- Går det att föra över en inspelning till datorn via USB:n eller är den vägen "enkel ritktad"?


Just överföring till datorn är jag också intresserad av, går det att göra överhuvudtaget? För det gick ju inte med de gamla boxarna.

#42

Postad 10 september 2007 - 09:28

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Känner mig sugen på en DVR-64250T men har lite funderingar:

- Hur snabbt går det att byta kanal?

- Går det att föra över en inspelning till datorn via USB:n eller är den vägen "enkel ritktad"?

- Går det att stänga av "Instant replay"- och "Back-record"-funktionerna?

<{POST_SNAPBACK}>



1. Ganska långsamt, 3-4 sek på de kodade kanalerna och ca 1-1,5 på de fria...

2. Har ej provat men, men enligt den här sidan, http://www.pvrworld....php?topic=378.0 ska det gå...

3. Tyvärr, inte vad jag vet...

#43

Postad 10 september 2007 - 18:31

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Fyra sekunder?! :)

#44

Postad 10 september 2007 - 20:49

elp
  • elp
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Har läst mig till att tunerdelen i de äldre PVR- boxarna från Sagem var tämligen dåliga.
Är det bättre på den fronten i de nya??
Någon som kan bekräfta/dementera?
Lurar på att införskaffa en sådan, men har taskig antennmottagning där jag bor - därav min fråga.

Tack på förhand!

#45

Postad 10 september 2007 - 21:35

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Fyra sekunder?!  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Yesbox.... :)

#46

Postad 12 september 2007 - 12:02

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Jag har också en 250-box och jag tror att du måste ha fel på din om det tar så lång tid för kanalbyte. Jag klockade min med stoppur nu och det tar 1,5 sek att byta mellan två fria kanaler och 2,1 sek att byta mellan två betalkanaler. Att stänga av buffringen går inte i dagsläget men det ligger hos Sagem som ett önskemål för kommande uppdateringar. Det är dock inget stort problem eftersom hårddisken jobbar tyst. Boxen är helt buggfri och mycket "wifefriendly". Det går inte att flytta filmer till och från boxen tyvärr, det är enda nackdelen tycker jag, men det beror tydligen på upphovsrättslagar i andra länder.

#47

Postad 14 september 2007 - 12:32

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
En lite kul grej med Sagems boxar är att text-tv spelas in samtidigt med ett program. Har du t ex spelat in ett program på SVT den 1 september så har du också alla texttvsidor från det datumet. Titta på det inspelade programmet och slå på text-tv så kan du se allt från den dagen. KUriosa kanske, men lite kul.

#48

Postad 17 september 2007 - 18:48

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min 64250SL-T i ett par veckor och är grymt besviken. Dels crashade boxen när den skulle uppdatera sig. Efter 20-talet försök så lyckades den dock och hoppade igång.

Men, mitt stora problem är att ibland när man kollar på TV så förvandlas bilden till en svart ruta med några gröna/rosa etc fyrkanter i, och ljudet blir bara ett stötvis högfrekvent ljud, ungefär som om man hade dålig antennsignal. Men det har jag inte. Boxen säger 98% signalstyrka och 98% signalkvalite.

Jag har en ny riktantenn, ny antennkabel hela vägen, samt en ny Triax 34Db antennförstärkare (Förstärkaren sitter på maströret, nätdelen sitter nere i TV-rummet). Antennen är inriktad med instrument.

Lånar jag farsans Force 530T funkar allt kalas.

Detta problemet uppkommer tämligen sällan när man kollar på TV vanligt, men ungefär varannan gång man spelar in, vilket resulterar i en förstörd inspelning. Det är alltså inte bara en tillfällig störning, utan när det har blivit så måste man byta kanal sen byta tillbaks för att problemet ska försvinna. Och eftersom man oftast inte sitter och kollar när man spelar in så blir hela inspelningen förstörd.

#49

Postad 17 september 2007 - 20:14

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jag har nu haft min 64250SL-T i ett par veckor och är grymt besviken. Dels crashade boxen när den skulle uppdatera sig. Efter 20-talet försök så lyckades den dock och hoppade igång.

Men, mitt stora problem är att ibland när man kollar på TV så förvandlas bilden till en svart ruta med några gröna/rosa etc fyrkanter i, och ljudet blir bara ett stötvis högfrekvent ljud, ungefär som om man hade dålig antennsignal. Men det har jag inte. Boxen säger 98% signalstyrka och 98% signalkvalite.

Jag har en ny riktantenn, ny antennkabel hela vägen, samt en ny Triax 34Db antennförstärkare (Förstärkaren sitter på maströret, nätdelen sitter nere i TV-rummet). Antennen är inriktad med instrument.

Lånar jag farsans Force 530T funkar allt kalas.

Detta problemet uppkommer tämligen sällan när man kollar på TV vanligt, men ungefär varannan gång man spelar in, vilket resulterar i en förstörd inspelning. Det är alltså inte bara en tillfällig störning, utan när det har blivit så måste man byta kanal sen byta tillbaks för att problemet ska försvinna. Och eftersom man oftast inte sitter och kollar när man spelar in så blir hela inspelningen förstörd.

<{POST_SNAPBACK}>


Ha, min beter sig exakt som din....
Har dock lyckats konstatera att detta händer när man startar upp boxen, så efter ca 5-10min så "hänger sig" bilden och ljudet försvinner så som du beskriver det. Verkar som om tunern tappar mottagningen eller något, för det räcker med att snabbt byta kanal så funkar den som vanligt igen.
Tråkigt och tröttsamt, i alla fall när de flesta av de inspelade programen inte går att se på
Har i alla fall lämnat tillbaka min till butiken.... <_<

Dizdaz....

#50

Postad 22 september 2007 - 20:47

Chrillep
  • Chrillep
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
En liten fråga angående inspelning av 2 program samtidigt på Sagem DVR64250.

Kan man timer programera 2 program eller måste man timeshifta det
andra programmet?

Tack på förhand!
Chrille



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.