Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Google Nexus One *

399 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Nexus One (Mobiltelefoner) 4 9,64 (116) Inga priser

#351

Postad 13 mars 2010 - 11:25

nhaak
  • nhaak
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hmm.. men "text to speech" måste väl ändå fungera med svenska om de väl får en sverige-release på mobilen?

Det här med batteritiden är bekymret för min del.. lutar lite åt SE Xperia X10 just därför.. den ligger ju på nästan det dubbla i standby bla..

Men mailfunktionen är intressant, nån som vet om detta går att få med SE Xperia X10?

Google earth ligger ju tydligen i android market, men är detta exklusivt för Nexus one, eller funkar det till alla andra mobiler med android som OS?

Har hört att Xperia X10 inte har 2.1 som android-version, och att google earth stödjer endast 2.1.. (??)

//


1.Funkar bara på Engelska
2.Du har Scandinavian keyboard i butiken själv har jag lagt inn Htc tagentbord,länk finns på swedroid.se man har even orginalt Googles tagenbord i telefonen med ÄÅÖ
3.Det funkar med ett simkort från Uk,du får köra med wifi annars blir det dyrt,annars hittar du di flesta betal appsen på nätet.
4.Batteritiden är rätt dårlig,jag laddar varje dag.
5.Fördelen vet jag inte,men Htc har ju gjort några flera Android mobiler än Sony Ericsson.Begge har åtkpmst till market.
6.Navigon finns du kan köpa Svenska kartor.
7.Det dyker opp en ikon övers i vänstra hörn när du får mail.
8.N1 finns inte i Sverige än,men när den kommer skall det inte vara någon skillnad.
9.Dårlig batteritid,i bland när jag trycker på skärmen så svarar den lite längre ned än va jag trycker.Detta problem kom efter första uppdateringen.Hoppas dom ordnar det till nästa uppdatering.Annars är det en kanon telefon,är mycke nöjd.



#352

Postad 13 mars 2010 - 12:48

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Hmm.. men "text to speech" måste väl ändå fungera med svenska om de väl får en sverige-release på mobilen?

Det här med batteritiden är bekymret för min del.. lutar lite åt SE Xperia X10 just därför.. den ligger ju på nästan det dubbla i standby bla..

Men mailfunktionen är intressant, nån som vet om detta går att få med SE Xperia X10?

Google earth ligger ju tydligen i android market, men är detta exklusivt för Nexus one, eller funkar det till alla andra mobiler med android som OS?

Har hört att Xperia X10 inte har 2.1 som android-version, och att google earth stödjer endast 2.1.. (??)

//


Tror nog att text to speech funkar på Svenska när telefonen släpps i Sverige,När det gäller batteritiden,så lyssnar jag mycke på nätradio och det suger ju en hel del batteri.Tror nog att du får ladda X10 varje dag osso,alla smart phoner jag har haft har jag fått ladda varje dag.Står så fint det där att batteriet har så så många timmar,men när det kommer till verkligheten så är det mycke sämre.Hoppas att du blir nöjd med ditt köp om det blir en X10 eller en N1.

#353

Postad 14 mars 2010 - 14:56

Jonas88
  • Jonas88
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Google earth ligger ju tydligen i android market, men är detta exklusivt för Nexus one, eller funkar det till alla andra mobiler med android som OS?

Har hört att Xperia X10 inte har 2.1 som android-version, och att google earth stödjer endast 2.1.. (??)

//

Stämmer. X10 kommer med android 1.6 och för att köra Google earth behöver du android 2.0.1+. Uppdatering till Android 2.1 ska komma till X10:an. Men enligt swedroid kan den ev. komma först i slutet på året. Här är en klar nackdel jämfört med Nexus One. Tillverkare som SE och HTC bygger på med ett egna gränssnitt över Android. När en ny version av Android släpps av Google måste de porta över sina gränssnitt och detta har hittills tagit lång tid för bland annat HTC.

#354

Postad 15 mars 2010 - 05:50

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
laddar min nexus one varje eller ibland varranan dag, någon gång har den även levt nästan 3 dagar :)

mkt bättre än min gamla iphone 3g!

#355

Postad 20 mars 2010 - 12:44

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Desire även om det i dagsläget mer lutar mot en x-10. Det jag skulle vilja veta är har HTC löst 3G problemen som fanns på Nexusen? Var de relaterade till T-mobile? Är det någon ägare av Nexus som har upplevt samma problem som det skrivits om i USA här i Svedala? :)

#356

Postad 22 mars 2010 - 19:02

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en Desire även om det i dagsläget mer lutar mot en x-10. Det jag skulle vilja veta är har HTC löst 3G problemen som fanns på Nexusen? Var de relaterade till T-mobile? Är det någon ägare av Nexus som har upplevt samma problem som det skrivits om i USA här i Svedala? ;)


Lutar också åt desire.. har lusläst allt som finns om både nexus one och X10..
men x10 har ju floppat i en del olika tester pga, lite olika aspekter..

Desire har ju FM-radio vilket nexus one saknar.. samt lite annat smått och gott!
samma skärm och amoled är ju dock fint :)

#357

Postad 23 mars 2010 - 16:04

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Jaha, då har man beställt sig en N1 (via min bror som bor i UK). Har beställt med inskription så vi får väl se hur lång tid det fördröjer...

#358

Postad 23 mars 2010 - 17:16

Canon
  • Canon
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag har en kusin som bor i USA för tillfället som kanske kan köpa en Nexus till mig men jag har ett par funderingar.
Kan jag lägga beställningen med honom som leveransadress och mig själv som betalningsadress och han kan lösa ut paketet utan bekymmer eller är det bättre att han gör beställningen till sig själv?
När han sedan skickar den till mig, bör paketet märkas på något sätt för att slippa tullen eller är det bara en onödig risk?
Vad bör man räkna med i tullkostnader om man inte slipper igenom?

#359

Postad 23 mars 2010 - 23:18

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Jag har en kusin som bor i USA för tillfället som kanske kan köpa en Nexus till mig men jag har ett par funderingar.
Kan jag lägga beställningen med honom som leveransadress och mig själv som betalningsadress och han kan lösa ut paketet utan bekymmer eller är det bättre att han gör beställningen till sig själv?
När han sedan skickar den till mig, bör paketet märkas på något sätt för att slippa tullen eller är det bara en onödig risk?
Vad bör man räkna med i tullkostnader om man inte slipper igenom?


Jag betalade 970 kr,när Dhl sto på dörra i tull avgift

#360

Postad 24 mars 2010 - 08:56

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Eter att min bror beställt igår vid kl 15 så har den nu hamnat i Cincinatti hos DHL. Jag tror nästa steg är att den kommer till Heathrow. Snabbt jobbat måste jag säga och graveringen verkar inte direkt ha försenat den.

Sen blir det ett mw600-headset och ett 16GB minneskort. Äntligen en modern telefon....

#361

Postad 24 mars 2010 - 16:44

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Eter att min bror beställt igår vid kl 15 så har den nu hamnat i Cincinatti hos DHL. Jag tror nästa steg är att den kommer till Heathrow. Snabbt jobbat måste jag säga och graveringen verkar inte direkt ha försenat den.

Sen blir det ett mw600-headset och ett 16GB minneskort. Äntligen en modern telefon....


Kan bara säga att batteritiden är kopiöst bra på MW600,Spelar Spotify på jobbet 8 timmar och har halvt batteri på MW när jag går hem.Grattis till din nya phone.

#362

Postad 25 mars 2010 - 08:39

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Kan bara säga att batteritiden är kopiöst bra på MW600,Spelar Spotify på jobbet 8 timmar och har halvt batteri på MW när jag går hem.Grattis till din nya phone.


Ah, kul att du är nöjd med MW600, ska nog fixa ett sånt idag om jag hinner.

Annars sitter jag mest och refreshar status hos DHL, just nu är telefonen i London. Får se om den hinner hit till imorgon...

#363

Postad 25 mars 2010 - 11:21

sefors
  • sefors
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
http://arstechnica.c...r-and-hacks.ars

Riktigt intressant läsning.

In this article, I'll explore the issue of the Nexus One's screen resolution in some detail. I'll also talk a bit about the science behind how the screen works, and I'll show you some cool image hacks that let you turn greyscale images into color, just by using pinch-and-zoom in the Nexus One's gallery application.

Note: We offered a Google a chance to comment on the issues raised in this article, but we received no reply as of press time.

---
This final result of 392x653 in some sense describes the total effective addressable spatial resolution of the display, again sans signal processing. Conceptually—though this is not how the screen mapping is performed internally—you could think about this display as taking the 480x800 input image and scaling it down to 392x653 image, using subpixel positioning to reduce the apparent blurriness as much as possible.

---
The Nexus One is an awesome phone in general—it's the first one I will likely want to keep for a while. However, I feel like I didn't get the specs that I thought I was paying for. And for early adopters, the Nexus One was not "try before you buy." Ultimately, the screen is great for photos, but not great for its primary use case, text. It would've been great if Google and HTC could've made that fact clear up-front, instead of claiming that the resolution is a simple 480x800.




#364

Postad 25 mars 2010 - 19:43

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Ah, kul att du är nöjd med MW600, ska nog fixa ett sånt idag om jag hinner.

Annars sitter jag mest och refreshar status hos DHL, just nu är telefonen i London. Får se om den hinner hit till imorgon...


Ha,ha är nog helt normalt det,när man har beställt något vill man ha det på stuss.Timmar blir till dygn när man väntar på det.

#365

Postad 25 mars 2010 - 19:47

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

http://arstechnica.c...r-and-hacks.ars

Riktigt intressant läsning.

In this article, I'll explore the issue of the Nexus One's screen resolution in some detail. I'll also talk a bit about the science behind how the screen works, and I'll show you some cool image hacks that let you turn greyscale images into color, just by using pinch-and-zoom in the Nexus One's gallery application.

Note: We offered a Google a chance to comment on the issues raised in this article, but we received no reply as of press time.

---
This final result of 392x653 in some sense describes the total effective addressable spatial resolution of the display, again sans signal processing. Conceptually—though this is not how the screen mapping is performed internally—you could think about this display as taking the 480x800 input image and scaling it down to 392x653 image, using subpixel positioning to reduce the apparent blurriness as much as possible.

---
The Nexus One is an awesome phone in general—it's the first one I will likely want to keep for a while. However, I feel like I didn't get the specs that I thought I was paying for. And for early adopters, the Nexus One was not "try before you buy." Ultimately, the screen is great for photos, but not great for its primary use case, text. It would've been great if Google and HTC could've made that fact clear up-front, instead of claiming that the resolution is a simple 480x800.



Verkar vara ett av alla dessa försök att dissa Nexus:)
Jämför gärna Nexus sida vid sida med valfri mobil så ser du hur det ser ut egentligen.
Skärmen är makalös med undantag för synlighet i solljus.

#366

Postad 25 mars 2010 - 19:55

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Håller med deg NisseGurra

#367

Postad 26 mars 2010 - 04:44

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
skärmen har iaf mkt tydligare text än min gamla iphone 3g.

N1 är bättre på ALLA punkter utom att touchen inte är 100%. Men eftersom jag inte spelar på min telefon så gör det inget för min del.

#368

Postad 29 mars 2010 - 12:20

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Aaaaargh! Idag skulle min N1 bli leverad efter att ha blivit försenad från England p.g.a British Airways-strejken...då blir budbilen stulen!!! Så nu måste jag välja mellan att beställa ny eller vänta och se om den dyker upp. Lär väl dock aldrig dyka upp trots att den är graverad.

Edit: blev en nybeställning...med mycket tur är den här på torsdag.

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 29 mars 2010 - 14:55.


#369

Postad 29 mars 2010 - 19:48

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Aaaaargh! Idag skulle min N1 bli leverad efter att ha blivit försenad från England p.g.a British Airways-strejken...då blir budbilen stulen!!! Så nu måste jag välja mellan att beställa ny eller vänta och se om den dyker upp. Lär väl dock aldrig dyka upp trots att den är graverad.

Edit: blev en nybeställning...med mycket tur är den här på torsdag.


Hur beställer du? vad blir den totala summan...

#370

Postad 29 mars 2010 - 21:01

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Finns mycket nytt godis på xda till Nexus,
Smakprov:

* Överklocka och undervolta cpun, 1,13GHz
* GIT på en ny kernel: 2-3 dubbla prestanda.
* nya launchers med goa features
* Olika signalblinkfärger på trackball beroende på sms/mms/epost etc
* Mängder med nya teman
* Flera nya custom ROM's
* Flera nya live wallpapers.

Så om nån nexusägare missat så kolla på :
http://forum.xda-dev...splay.php?f=556

O jag jobbar inte där :)

Redigerat av NisseGurra, 29 mars 2010 - 21:02.


#371

Postad 29 mars 2010 - 23:17

Bazziee
  • Bazziee
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hur beställer du? vad blir den totala summan...


Google -> Borderlinx UK -> Hem till mig/dig/han

Runt 5000kr

#372

Postad 30 mars 2010 - 10:20

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Hur beställer du? vad blir den totala summan...


Brorsan bor i England och skickar sen vidare. $557 dollar inkl. adapter (eftersom han glömde klicka bort den) till London. Får se vad frakten mellan England och Sverige blir när han väl skickar.

#373

Postad 30 mars 2010 - 17:50

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

  • 1 082 inlägg
  • 0
När dyker den upp för försäljning i Svedala egentligen? Och vem/vilka kommer att sälja den?
Även om jag i stort sett bestämt mig för denna lur vill jag gärna se och känna lite på den innan jag köper.

#374

Postad 31 mars 2010 - 22:10

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
ni som beställd denna via proxy och borderlinx, när order är lagd på googles hemsida blir ni hänvisade till google checkout för att bekräfta köpet?
Polaren i usa beställde en åt mig men betalade med mitt kort och valde sin usa adress. Fick ett mail på ordern å allt men inga pengar e dragna på mitt kort fast det har gått flera dagar.
Missar jag nå?
i mailet på order är det en google checkout med så jag undrar om man måste bekräfta order där oxå.

#375

Postad 01 april 2010 - 07:40

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

ni som beställd denna via proxy och borderlinx, när order är lagd på googles hemsida blir ni hänvisade till google checkout för att bekräfta köpet?
Polaren i usa beställde en åt mig men betalade med mitt kort och valde sin usa adress. Fick ett mail på ordern å allt men inga pengar e dragna på mitt kort fast det har gått flera dagar.
Missar jag nå?
i mailet på order är det en google checkout med så jag undrar om man måste bekräfta order där oxå.


Hej, jag tror inte att det går så bra att göra så.
Jag var tvungen att verifiera mig att det verkligen är jag som har gjort beställningen.
Skrev ni rätt? Billing adress ska vara din. Sedan shipping adress ska vara hans adress.

#376

Postad 01 april 2010 - 11:10

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

Hej, jag tror inte att det går så bra att göra så.
Jag var tvungen att verifiera mig att det verkligen är jag som har gjort beställningen.
Skrev ni rätt? Billing adress ska vara din. Sedan shipping adress ska vara hans adress.



jodå, i mailet eller order receipt från google står det att jag är beställaren och leverans adressen är kompisen i usa.

men jag har inte blivit debiterad på kortet ännu och det har gått 1 vecka nu.
därför undrar jag om man måste gå via google checkout efter ordern e lagd för typ bekräfta ordern?

#377

Postad 06 april 2010 - 10:17

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Så, till slut har min N1 levererats och den känns grym. Vilket lyft jämfört med min supersega X1...

Vad är det för version på programvara som gäller just nu? Jag har:
Baseband 32.19.00.16u_4.02.02.14
kernel 2.6.29-gad36b87
Build number erd79

Finns det något senare? Har kollat efter updates men det tycker den inte att det finns.

edit: nu uppdaterade den i alla fall (trots att den sa att det inte fanns någpn uppdatering :)). Då får jag nog samma som alla andra...

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 06 april 2010 - 10:48.


#378

Postad 06 april 2010 - 10:52

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

jodå, i mailet eller order receipt från google står det att jag är beställaren och leverans adressen är kompisen i usa.

men jag har inte blivit debiterad på kortet ännu och det har gått 1 vecka nu.
därför undrar jag om man måste gå via google checkout efter ordern e lagd för typ bekräfta ordern?


Jag blev debitera direkt.Skicka ett mail och fråga.

#379

Postad 06 april 2010 - 12:28

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

jodå, i mailet eller order receipt från google står det att jag är beställaren och leverans adressen är kompisen i usa.

men jag har inte blivit debiterad på kortet ännu och det har gått 1 vecka nu.
därför undrar jag om man måste gå via google checkout efter ordern e lagd för typ bekräfta ordern?


Och du har inte fått något mail om att du ska verifiera ditt konto?
Jag fick göra det men det fick jag mail om.

#380

Postad 11 april 2010 - 09:51

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

När dyker den upp för försäljning i Svedala egentligen? Och vem/vilka kommer att sälja den?
Även om jag i stort sett bestämt mig för denna lur vill jag gärna se och känna lite på den innan jag köper.

Det är sagt i vår, vilket är... nu.
Så jag tror att den kan dyka upp i maj. (gissar bara)

#381

Postad 14 april 2010 - 08:56

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Vill nämna att jag är grymt nöjd med min N1. Äntligen en modern telefon, även om jag saknar en vettig mediaspelare, type core player eller Flash i browsern. Dessutom skulle jag vilja ha möjlighet att koppla mig till nätverksdiskar i mitt hemmanätverk. Men det är ju mer generella Androidfrågor.

Någon som har hört något om eventuella uppdateringar till N1? Det har väl egentligen bara kommit en uppdatering?

#382

Postad 14 april 2010 - 09:32

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0

Vill nämna att jag är grymt nöjd med min N1. Äntligen en modern telefon, även om jag saknar en vettig mediaspelare, type core player eller Flash i browsern. Dessutom skulle jag vilja ha möjlighet att koppla mig till nätverksdiskar i mitt hemmanätverk. Men det är ju mer generella Androidfrågor.

Någon som har hört något om eventuella uppdateringar till N1? Det har väl egentligen bara kommit en uppdatering?


Hm. Nokia N900 (som kör en annan Linuxdist) kan ju enkelt montera nätverksdiskar (NFS, SSHFS, FTP, SMB (CIFS) etc)), borde det inte vara lika enkelt i Android? Eller är Android jättenerskalat? N900 kör ju en nästan helt komplett distribution.

#383

Postad 14 april 2010 - 10:28

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Hm. Nokia N900 (som kör en annan Linuxdist) kan ju enkelt montera nätverksdiskar (NFS, SSHFS, FTP, SMB (CIFS) etc)), borde det inte vara lika enkelt i Android? Eller är Android jättenerskalat? N900 kör ju en nästan helt komplett distribution.


Jag har tyvärr minimalt med Linuxerfarenhet, men jag tycker inte heller det borde vara raketvetenskap... Ok, får googla lite när tiden räcker till

#384

Postad 08 juni 2010 - 22:45

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Kommer det bli någon lansering i Svea öht för denna?

Någon som bet hur det ser ut för framtiden; kommer det någon ny Nexus inom snar framtid?
N1 kan väll inte ses som annat än en flopp map försäljningsiffrorna. Hindrar den inte från att vara en topplur dock.

Någon som vill sälja sin N1? Folk på blocket vill ju ha mer än nypris för sina lurar :)

#385

Postad 01 juli 2010 - 09:18

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

512MB räcker till 500 + apps....


Men så kommer det en uppdatering "OTA" när som helst som gör att man kan flytta apps till minneskortet.
Android 2.2

http://googlenexuson...d.blogspot.com/

http://developer.and...highlights.html

#386

Postad 01 juli 2010 - 09:39

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0
Ni som har köpt Nexus One, var har ni köpt den ifrån?

Fråga två: Noise-cancelling-mikrofonen, fungerar den bra? Dvs blir det bättre? Eller är det bara en onödig gimmick?

#387

Postad 01 juli 2010 - 16:14

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Kommer det bli någon lansering i Svea öht för denna?

Någon som bet hur det ser ut för framtiden; kommer det någon ny Nexus inom snar framtid?
N1 kan väll inte ses som annat än en flopp map försäljningsiffrorna. Hindrar den inte från att vara en topplur dock.

Någon som vill sälja sin N1? Folk på blocket vill ju ha mer än nypris för sina lurar :unsure:


Jag hoppas nexus2 kommer till Sverige (hela världen tom). Men är tveksam då nexus 1 inte var en riktig försäljningsframgång. (och tog google på sängen med den support som användarna krävde, något google inte räknat med). (om det var en framgång eller ej är ointressant i detta läge).

om man får gissa så borde en sådan komma till nyår. (vid samma tid som nexus1 kom).

Att folk på blocket vill sälja sina lurar till nypris är inget nytt och inget att irriterasig över. Säljarna är lika irriterade på folk som prutar som vill ha rimligare priser (tycker halva nyprisvärdet är rimlig uttgångspunkt på begagnade prylar).
Det är i många fall billigare att köpa direkt från UK/USA. (då är man säker att man får en helt ny telefon) , och det går på ca 5000 kr. (men kom ihåg att telefonen inte är så "het" längre)

Fast nu har n1 fått FroYo, så det blivit en helt ny telefon!

Läs nedanom gingerbread, som skall släppas i julhelgen, det får en fundera lite på vad som komma skall på nexus 2.

* Android 3.0 Gingerbread will be released in mid- October (around 15 -16th), 2010. First handsets shipping in November/December – for the Holiday Season.
* Minimum hardware requirements for Android 3.0 devices are: 1GHZ CPU, 512MB or RAM, displays from 3.5” and higher. (We all, of course, heard that Android handsets with 2GHz CPU’s are coming)
* New 1280×760 resolution available for the devices with displays of 4” and higher. (Anyone thinking about Android tablets now? )
* Completely revamped user interface. If you want to get a feeling of what Android 3.0 Gingerbread UX is like, check out the Gallery App on Nexus One. The same overall feel, light animated transitions,etc. Natively, through all the UI.
* Android’s split into 2 branches becomes official. 3.0 for top of the line/high end devices. Cheap, low-end mass market handsets will keep Android 2.1/2.2

Eldar also confirmed my musings about the death of third party User Interface shells like HTC Sense, MotoBlur, etc;. Android 3.0 basically kills the need for them.

Redigerat av Megaman2, 01 juli 2010 - 20:58.


#388

Postad 02 juli 2010 - 07:36

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Jag hoppas nexus2 kommer till Sverige (hela världen tom). Men är tveksam då nexus 1 inte var en riktig försäljningsframgång. (och tog google på sängen med den support som användarna krävde, något google inte räknat med). (om det var en framgång eller ej är ointressant i detta läge).

om man får gissa så borde en sådan komma till nyår. (vid samma tid som nexus1 kom).

Att folk på blocket vill sälja sina lurar till nypris är inget nytt och inget att irriterasig över. Säljarna är lika irriterade på folk som prutar som vill ha rimligare priser (tycker halva nyprisvärdet är rimlig uttgångspunkt på begagnade prylar).
Det är i många fall billigare att köpa direkt från UK/USA. (då är man säker att man får en helt ny telefon) , och det går på ca 5000 kr. (men kom ihåg att telefonen inte är så "het" längre)

Fast nu har n1 fått FroYo, så det blivit en helt ny telefon!

Läs nedanom gingerbread, som skall släppas i julhelgen, det får en fundera lite på vad som komma skall på nexus 2.

* Android 3.0 Gingerbread will be released in mid- October (around 15 -16th), 2010. First handsets shipping in November/December – for the Holiday Season.
* Minimum hardware requirements for Android 3.0 devices are: 1GHZ CPU, 512MB or RAM, displays from 3.5” and higher. (We all, of course, heard that Android handsets with 2GHz CPU’s are coming)
* New 1280×760 resolution available for the devices with displays of 4” and higher. (Anyone thinking about Android tablets now? )
* Completely revamped user interface. If you want to get a feeling of what Android 3.0 Gingerbread UX is like, check out the Gallery App on Nexus One. The same overall feel, light animated transitions,etc. Natively, through all the UI.
* Android’s split into 2 branches becomes official. 3.0 for top of the line/high end devices. Cheap, low-end mass market handsets will keep Android 2.1/2.2

Eldar also confirmed my musings about the death of third party User Interface shells like HTC Sense, MotoBlur, etc;. Android 3.0 basically kills the need for them.


Det där skulle jag ta med en nypa salt.
Inte alls någon sanning i det som står och bara rykten.

#389

Postad 02 juli 2010 - 07:40

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Ni som har köpt Nexus One, var har ni köpt den ifrån?

Fråga två: Noise-cancelling-mikrofonen, fungerar den bra? Dvs blir det bättre? Eller är det bara en onödig gimmick?



Jag använde proxy och beställde på google.com.
Skickade telefonen till borderlinx (i England) och sedan hem till mig med DHL.

Jag tycker att micken funkar bra. Lr jag hör inget men folk jag pratar med hör mig mycket bra.
Enda nackdelen är att i början så la jag telefonen på axeln när jag var lite upptagen och då stänger man ljudet för micken och folk hör en jätte dåligt. Jag lärde mig efter ett tag att placera telefonen så utan att stänga micken och det funkar fint.
Ibland har det varit mycket liv runt om mig men folk hör mig endå.

#390

Postad 02 juli 2010 - 07:54

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0

Jag använde proxy och beställde på google.com.
Skickade telefonen till borderlinx (i England) och sedan hem till mig med DHL.

Jag tycker att micken funkar bra. Lr jag hör inget men folk jag pratar med hör mig mycket bra.
Enda nackdelen är att i början så la jag telefonen på axeln när jag var lite upptagen och då stänger man ljudet för micken och folk hör en jätte dåligt. Jag lärde mig efter ett tag att placera telefonen så utan att stänga micken och det funkar fint.
Ibland har det varit mycket liv runt om mig men folk hör mig endå.


Kollade lite med borderlinx och kostnaden för att ta hem till Irland blev ju skyhög :unsure: €130 skatt! Så vetifan om det är värt det.

#391

Postad 02 juli 2010 - 10:12

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Beställde via Google,tog hem via Myus.com

Redigerat av Ramboline, 02 juli 2010 - 10:15.


#392

Postad 09 juli 2010 - 20:33

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Ärligt vad är problemet? Ska dom sälja denna i Sveadala eller inte?
Skiter i denna snart! Verkar som google inte fattat att det är en fundamental skillnad i att tillverka en produkt och att leverera densamma.

Hur ser det ur på Nexus Two fronten? Lika bra att vänta eftersom denna aldrig dyker upp.
I värsta fall får man väll ta foppatofflans svar på telefon --> ifån

#393

Postad 09 juli 2010 - 20:50

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Ärligt vad är problemet? Ska dom sälja denna i Sveadala eller inte?
Skiter i denna snart! Verkar som google inte fattat att det är en fundamental skillnad i att tillverka en produkt och att leverera densamma.

Hur ser det ur på Nexus Two fronten? Lika bra att vänta eftersom denna aldrig dyker upp.
I värsta fall får man väll ta foppatofflans svar på telefon --> ifån


Nexus One är den första och sista

#394

Postad 11 juli 2010 - 17:30

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Nexus One är den första och sista


Att dom släpper nexus one en gång till får vi väll hoppas dom inte gör. Det var inte min fråga.

#395

Postad 14 juli 2010 - 07:17

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Har ni hittat någon smidig bilhållare till Nexus One?
Själv har jag letat och Navigon's funkar som är till iphone men armen tycker jag är lite för kort. Annars knäpps den fast rätt bra i den hållaren.

Jag tröttnade när jag åkte till Borås i helgen och svängde in på biltema och köpte en för 70pix, den är en universal så den är inte direkt slimmad och snygg men den funkade.

Tipps på andra? Jag vill ha en som har en skaplig arm då den inte får komma för långt bort och att den går att "tilta"

#396

Postad 19 juli 2010 - 13:12

Spata
  • Spata
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...e-1.365611.html
http://www.idg.se/2....r-ned-nexus-one

#397

Postad 19 juli 2010 - 21:11

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

http://www.mobil.se/...e-1.365611.html
http://www.idg.se/2....r-ned-nexus-one


Jahapp det var kanske inte så oväntat. N1 får nog ses som en riktig flopp för Google.
Om det är en bra telefon eller ej låter jag vara osagt men N1 är ett bra exempel på att man kan inte bara utveckla en telefon och låta det stanna där.

#398

Postad 22 juli 2010 - 09:55

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Någon som vet vad dem kostar om man reggar sig som utvecklare?
Håller på att göra några appar men har ingen Android telefon för tillfället, sneglar på antingen Nexus One eller Galaxy S.
Frågan är vad man får ge för Nexus One om jag tar och reggar mig som utvecklare...

#399

Postad 24 juli 2010 - 16:21

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Registrerar sig gör man på: http://market.androi.../publish/signup
Kostar 25 us dollars...

Vet ej vad telefonen kostar där - men berätta gärna om du gör en beställning!!

Redigerat av tpalsson, 24 juli 2010 - 16:22.


#400

Postad 18 februari 2011 - 10:43

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Jaha, då är det dags att dra lite liv i denna tråd igen då.

Ni som har ROOT. CM7 RC1 finns ute nu. Om ni inte redan har lagt märke till det.
Installerade med ROM Manager.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.