Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony BDP-S300 & BDP-S500

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony BDP-S300 (Blu-ray-spelare) 1 7,52 (47) Inga priser
Sony BDP-S500 (Blu-ray-spelare) 1 8 (7) Inga priser
4 relaterade trådar

#151

Postad 28 december 2007 - 10:07

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
När reggade du?
Fick du någon sorts bekräftelse från Sony att du reggade föresten?

Testa den här länken Sony


Funkar, laddar ned i denna stund. Tack!


Jag testade och ändra 5orna till 3or i länken.
Och vipps så finns de även en update till 300an :)

http://support.sony-...a...;chck=&l=sv

#152

Postad 28 december 2007 - 10:07

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Veckan före jul, och jag har inte fått nån bekräftelse från Sony

#153

Postad 28 december 2007 - 10:10

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Okej, tack så mkt :)

#154

Postad 28 december 2007 - 10:14

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Har nu brännt skivan med den nya programvaran och ska testa att uppdatera min 500 om en stund, återkommer med resultat. btw man har stått på 309 inlägg länge nu hehe

#155

Postad 28 december 2007 - 11:10

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Har nu brännt skivan med den nya programvaran och ska testa att uppdatera min 500 om en stund, återkommer med resultat. btw man har stått på 309 inlägg länge nu hehe


Då hinner du nog testa före mig så hör av dig om resultatet, fick åka en sväng till jobbet så jag får uppdatera i eftermiddag.

Angående inläggsräknaren så räknas inte inläggen i hd-delen på forumet och inte heller i off topic-tråden, inget nytt men nån som missat kanske.

Jag har inte heller fått någon bekräftelse från Sony när jag reggade mig, hoppas att filmerna dyker upp snart bara.

#156

Postad 28 december 2007 - 12:19

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Uppdaterad och klar!

Funkade bra att uppdatera, tog ca: 10min. Provade att spela upp Simpsons efteråt och märkte att det gick snabbare att ladda samt att man slapp se varningan om att spelaren inte stödjer filmen fullt ut.

Skall prova med fler "krävande" filmer framåt kvällen och se om jag märker någon skillnad mot tidigare.

Redigerat av lobo, 28 december 2007 - 13:59.


#157

Postad 28 december 2007 - 14:32

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Är väldigt sugen på en BDP-300 och har några, kanske dumma, frågor.

1. Kan man koppla HDMI till TV:n och komponent till projektorn utan att behöva dra ur HDMI-kabeln varje gång man ska se film med projektor via komponent (måste det på min Samsung DVD-spelare)?

2. Finns det något hack som möjliggör 720p ut genom komponent även på kopieringsskyddade DVD:s?

3. Kan man växla mellan att få ljudet ut i stereo via TV:n och ibland 5.1-ljud via surround-anläggning utan att behöva ändra ljudinställningarna i BDP-300:ans meny (måste göra även detta i Samsung-DVD:n)?

Tacksam om någon vet och orkar! :)

#158

Postad 28 december 2007 - 17:02

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Även jag har nu laddat ner filen vilket gick fort, c:a 2min.
Hinner inte uppgrader förren i kväll eller imorgon.
Återkom med hur det har gått.

#159

Postad 28 december 2007 - 18:49

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
nu är uppdateringen till 3,50 gjord ,tog ca 10 minuter här också. har tittat på Harry Potter men har inte märkt nått sådär slående vad uppdateringen gjort, får väl se när man provat lite till

#160

Postad 29 december 2007 - 12:56

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Nu är även min uppdaterad till 3.50. Har provat två filmer som jag har fått felmeddelande på tidigare och dom funkade bra nu. Har inte märkt någon förbättring för övrigt.

#161

Postad 30 december 2007 - 20:34

Unregisteredc310cd9f
  • Unregisteredc310cd9f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har nyss införskaffat mig en S300 och jag försöker att uppdatera mjukvaran. men jag får upp ett meddelande som säger NO DLWD 09. enl spelaren ska jag ha en mjukvara som är version 2.10 o den senaste version som finns att ladda ner är 3.70. nån klok person som har nåt tips vad jag kan göra??

#162

Postad 30 december 2007 - 21:42

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har nyss införskaffat mig en S300 och jag försöker att uppdatera mjukvaran. men jag får upp ett meddelande som säger NO DLWD 09. enl spelaren ska jag ha en mjukvara som är version 2.10 o den senaste version som finns att ladda ner är 3.70. nån klok person som har nåt tips vad jag kan göra??


du får berätta mera , är det det första du ser ?

#163

Postad 30 december 2007 - 21:47

Unregisteredc310cd9f
  • Unregisteredc310cd9f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har nyss införskaffat mig en S300 och jag försöker att uppdatera mjukvaran. men jag får upp ett meddelande som säger NO DLWD 09. enl spelaren ska jag ha en mjukvara som är version 2.10 o den senaste version som finns att ladda ner är 3.70. nån klok person som har nåt tips vad jag kan göra??


du får berätta mera , är det det första du ser ?


Nej det första jag får upp är "DISC-DWLD" men sen efter kanske 20-30 sekunder kommer "NO DLWD 09" upp.

#164

Postad 31 december 2007 - 17:44

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har nyss införskaffat mig en S300 och jag försöker att uppdatera mjukvaran. men jag får upp ett meddelande som säger NO DLWD 09. enl spelaren ska jag ha en mjukvara som är version 2.10 o den senaste version som finns att ladda ner är 3.70. nån klok person som har nåt tips vad jag kan göra??


du får berätta mera , är det det första du ser ?


Nej det första jag får upp är "DISC-DWLD" men sen efter kanske 20-30 sekunder kommer "NO DLWD 09" upp.


verkar som du får göra om skivan kolla att du har rätt namn på filen, ja tror meddelandet betyder no download "hittar inte rätt material" BTE GOTT NYTT ÅR

#165

Postad 01 januari 2008 - 09:43

Unregisteredc310cd9f
  • Unregisteredc310cd9f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har nyss införskaffat mig en S300 och jag försöker att uppdatera mjukvaran. men jag får upp ett meddelande som säger NO DLWD 09. enl spelaren ska jag ha en mjukvara som är version 2.10 o den senaste version som finns att ladda ner är 3.70. nån klok person som har nåt tips vad jag kan göra??


du får berätta mera , är det det första du ser ?


Nej det första jag får upp är "DISC-DWLD" men sen efter kanske 20-30 sekunder kommer "NO DLWD 09" upp.


verkar som du får göra om skivan kolla att du har rätt namn på filen, ja tror meddelandet betyder no download "hittar inte rätt material" BTE GOTT NYTT ÅR


Jag har gjort om skivan tre ggr men det är fortfarande samma fel *sucka* men jag får ringa till Sonys support och höra om dom kan hjälpa mig.

Det är ju inte jättebrådskande kan ju iaf se filmer...o det är verkligen kanonbild

#166

Postad 01 januari 2008 - 15:29

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Om jag bara får hem den någon gång så...... ligger på 35 kB/s ner, typ 20 minuter kvar.

BTW: Är det någon som fått sina bd boxar från Sony? Hur lång tid tar det ungefär?


Hittade lite mera info om skivorna

Customers purchasing a BDP-S300/BDP-500 Blu-ray Disc™ player from Sony between 01/12 /07 and 31 / 03 /0 8 inclusive from participating outlets are entitled to claim by redemption the three Pirates Of The Caribbean movies on Blu-ray Disc™
The participating Blu-ray Disc™ product for this promotion is: Sony BDP-S300/BDP-500.
This offer is available in Austria , Belgium , Denmark , Finland , Germany , Ireland , Italy , Luxembourg , Netherlands , Norway , Spain , Sweden , Switzerland and the United Kingdom.
To claim your three Pirates of the Caribbean movies on Blu-ray Disc™, you will need to register the product and complete the online survey via the CD-ROM included with the product purchased in point 2 above.
All claims must be received by 30 / 04 / 08. No claims will be accepted after this date.
No responsibility can be accepted for claims that are lost, damaged or delayed in transit. Sony accepts no responsibility or liability for any technical, hardware, software, server, website or other failures or damage of any kind.
Claims not completed in accordance with these terms and conditions will be deemed void.
Please allow 28 days for receipt of your three Pirates of the Caribbean movies on Blu-ray Disc™ as long as its been officially released in the territory you live in .
If the three Pirates of the Caribbean movies on Blu-ray Disc™ are found to be defective or damaged on delivery, Sony must be notified within 7 working days (Local CIC's) otherwise the three Pirates of the Caribbean movies on Blu-ray Disc™ will be deemed to have been accepted as delivered. This does not affect your statutory rights which cannot be excluded at law.
By completing the survey to redeem the three Pirates of the Caribbean movies on Blu-ray Disc™ , applicants will be deemed to have read and accepted these terms and conditions.
There is no cash or credit alternative is available.
This Blu-ray Disc™ offer is only available while stocks last.
Promoter: Sony Home Video Europe a division of Sony United Kingdom Limited, The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey KT13 0XW

#167

Postad 02 januari 2008 - 14:13

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
såg att dvdirect lyckats regionsmodda de båda Sony spelarna nu.

#168

Postad 02 januari 2008 - 15:19

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Fick min Spider-Man box innan jul med posten. Jag ringde även Sony ang Pirates filmerna och de sa att de skulle komma automatiskt utan att man skulle behöva göra nåt mer. Bara man reggade sig där det stod om Spider-Man skulle man få Pirates också.

#169

Postad 02 januari 2008 - 15:42

Unregisteredc310cd9f
  • Unregisteredc310cd9f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har nyss införskaffat mig en S300 och jag försöker att uppdatera mjukvaran. men jag får upp ett meddelande som säger NO DLWD 09. enl spelaren ska jag ha en mjukvara som är version 2.10 o den senaste version som finns att ladda ner är 3.70. nån klok person som har nåt tips vad jag kan göra??


du får berätta mera , är det det första du ser ?


Nej det första jag får upp är "DISC-DWLD" men sen efter kanske 20-30 sekunder kommer "NO DLWD 09" upp.


verkar som du får göra om skivan kolla att du har rätt namn på filen, ja tror meddelandet betyder no download "hittar inte rätt material" BTE GOTT NYTT ÅR


Jag har gjort om skivan tre ggr men det är fortfarande samma fel *sucka* men jag får ringa till Sonys support och höra om dom kan hjälpa mig.

Det är ju inte jättebrådskande kan ju iaf se filmer...o det är verkligen kanonbild


Ringde till Sony ang att jag inte kan uppdatera min spelare, enl sonys support så erfordrar spelaren service. men jag åkte in till Expert där jag hade köpt den och dom bytte ut den utan problem. kommer hem o ska uppdatera den har förvisso en nyare fw 2.20 mot tidigare 2.10 men jag kan fortfarande inte uppdatera den till 3.70 är den nån som har den fw i sin S300?? o hur gjorde ni när ni uppdaterade den???

#170

Postad 02 januari 2008 - 16:17

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Har du inte packat upp filen du tog hem så att du får en isofil, måste du göra det först.
Sedan bränner du isofilen på en cd-rskiva(jag har använt en dvd-rwskiva utan problem).

#171

Postad 02 januari 2008 - 16:33

Unregisteredc310cd9f
  • Unregisteredc310cd9f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har du inte packat upp filen du tog hem så att du får en isofil, måste du göra det först.
Sedan bränner du isofilen på en cd-rskiva(jag har använt en dvd-rwskiva utan problem).



Jag har bränt den som isofil...har tom testat att göra om det tre ggr men inte fan funkar det. o Sonys support säger bara att jag ska lämna in den på service men jag är inte så sugen på att lämna in den o jag har haft den sen i söndags, fick som sagt byta ut den gamla jag hade till en annan.

#172

Postad 02 januari 2008 - 17:01

Herbert
  • Herbert
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Öppna skivan i datorn och kolla att du har 3st bin-filer och 1st som heter branded,
har du inte det, så har du gjort fel vid bränningen!

#173

Postad 02 januari 2008 - 17:08

Unregisteredc310cd9f
  • Unregisteredc310cd9f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Öppna skivan i datorn och kolla att du har 3st bin-filer och 1st som heter branded,
har du inte det, så har du gjort fel vid bränningen!



Jag har alla dom filerna på skivan...undra om jag har sån otur att bägge spelarna kan vara trasig?? :)

#174

Postad 02 januari 2008 - 17:20

Herbert
  • Herbert
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Öppna skivan i datorn och kolla att du har 3st bin-filer och 1st som heter branded,
har du inte det, så har du gjort fel vid bränningen!



Jag har alla dom filerna på skivan...undra om jag har sån otur att bägge spelarna kan vara trasig?? :)

Låter otroligt att båda är trasiga, prova och bränn hos nån granne.

#175

Postad 02 januari 2008 - 20:12

Unregisteredc310cd9f
  • Unregisteredc310cd9f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Öppna skivan i datorn och kolla att du har 3st bin-filer och 1st som heter branded,
har du inte det, så har du gjort fel vid bränningen!



Jag har alla dom filerna på skivan...undra om jag har sån otur att bägge spelarna kan vara trasig?? :)

Låter otroligt att båda är trasiga, prova och bränn hos nån granne.



Det funkade med att bränna på en annan dator...tack för tipset =)

#176

Postad 03 januari 2008 - 10:07

soundsgood
  • soundsgood
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Kan bara säga att jag uppgraderat min S500 från 3.0 till 3.5 och jag märker ingen skillnad i tid när jag slår på enheten. Det är fortfarande ganska långsamt.

Bäst är nog att låta den vara på om man ska se fler filmer efter varandra.

Jag har förresten den moddade enheten från Dvdirect, och den funerar fortfarande som den ska efter uppgraderingen.

#177

Postad 06 januari 2008 - 00:46

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Ok blir lite förvirrad av informationen om bdp-s300....
Vill ha svar på följande innan jag köper....

1, Jag har Ej HDMI på min receiver och vill koppla ANALOGT 5.1 för att erhålla HD-ljudformat. Som jag har uppfattat det kan spelaren endast koda DD+ (som väl är ett nytt HD-ljudformat) men aldrig truehd och dts master analogt? Mkt tacksam för svar....

2, Får man Spidermantrilogin och piratestrilogin efter registrering av denna sony-modell oavsett var man köper den? Det gäller bara dessa modeller också va? Vill gärna ha några filmer till mitt köp...

#178

Postad 06 januari 2008 - 02:13

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Som svar på fråga 2:

Kan verkligen inte tänka mig annat! För man behövde bara kryssa i om man köpt spelaren från typ fysiskbutik,online butik lr vart man nu fått tag på spelaren från för sett. Dvs man behövde inte säga exact var man köpt den.

Sen fick man fylla i sitt serienummer på spelaren.

Sen fick man klicka i vad man betala genom o välja mellan typ 0-499$ 500-699$ etc

O sen lite löjliga Blu-Ray inriktade frågor.

Kan inte svara på vilka SONY modeller de gällde. Men de gällde iaf inte PS3, det var de enda ja reagera på.

#179

Postad 06 januari 2008 - 14:20

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Så där nu har jag beställt en S300 inkl. 11 filmer, ska bli intressant att se hur långt tid det tar innan den kommer då den inte fanns i lager på webhallen.
Tyckte det var lika bra att slå till nu när kriget äntligen är över, för det var det enda jag hade väntat på.

Stämmer det att det inte följde med nån HDMI-kabel??
Och vad tror ni, är första åtgärden att uppgradera den när man fått hem den innan man börjar göra nåt annat?

#180

Postad 06 januari 2008 - 16:01

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Jag tycker att bundlingen med 11 filmer är riktigt intressant, men jag skulle vilja veta om detta stämmer, Smartson.se:

På svenska Sonys hemsida anges dock stöd för dolby true hd (5.1-kanaler) samt dts-hd (5.1) och enligt representanter skall spelaren kunna uppgraderas via nedladdad cd.


...men när jag tittar på Sony.se så anges INTE stöd för HD-ljud, vad gäller egentligen?

#181

Postad 06 januari 2008 - 16:29

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Fjant: Nääe ingen HDMI-kabel medföljer tyvärr.

#182

Postad 06 januari 2008 - 16:35

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Jag tycker att bundlingen med 11 filmer är riktigt intressant, men jag skulle vilja veta om detta stämmer, Smartson.se:

På svenska Sonys hemsida anges dock stöd för dolby true hd (5.1-kanaler) samt dts-hd (5.1) och enligt representanter skall spelaren kunna uppgraderas via nedladdad cd.


...men när jag tittar på Sony.se så anges INTE stöd för HD-ljud, vad gäller egentligen?


Ops sorry, såg inte att det var 300 ni snackade om.

Redigerat av thetias, 06 januari 2008 - 16:36.


#183

Postad 06 januari 2008 - 17:15

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Nu efter WBs utspel måste man iallafall börja fundera på BD spelare. Vill ha en standalone spelare och erbjudandet som finns i Sverige mede 11 filmer på köpet är ju kanon. Bara vänta tills något liknande kommer hit till Norge...

edit: hittade erbjudande här med 6 filmer till bra pris. Samma filmer som man i svenska 11 paketet får genom att fylla i en kupong och skicka in.

Jag höll dock på att få yrsel när jag läste detta:

NB! Filmene ligger ikke i esken, men du må fylle ut et skjema som du sender inn til Sony (benytt vedlagte CD for instruksjoner). Filmene sendes deretter til deg pr. post direkte fra Sony.

Skämtar de eller. Skickar Sony ut en cd skiva bara för att ge instruktioner till hur man får filmerna. Root kit månne ? :)

Redigerat av Donmeta, 06 januari 2008 - 18:00.


#184

Postad 07 januari 2008 - 17:28

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Fick hem Spiderman boxen idag!

O fick även hem min nya projektorlampa idag!!
Fyfan så skönt o slippa 32" :)

Jag registrerade min Sony hmm hmm den 27e December

#185

Postad 07 januari 2008 - 17:36

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Jag fick min Pirates trilogi idag. Reggade min spelare i början av december tror jag. Spider-Man kom strax innan jul och Pirates idag.

#186

Postad 07 januari 2008 - 17:38

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Najse! Var de roligare utgåvor än Spiderman?
Lr va de barebones där med?

#187

Postad 07 januari 2008 - 18:02

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Det var de vanliga svenska utgåvorna som du kan köpa från t ex Discshop. Men det är ju allt extramaterial som var på DVD utgåvorna.

#188

Postad 07 januari 2008 - 18:04

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Najse =)

Har iofs redan alla 3 på dvd men iaf. Alltid trevligt med lite extramatrial.
Saknade kommentatorspår på Spiderman filmerna.

#189

Postad 07 januari 2008 - 21:02

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vart man ska vända sig om man inte har fått filmerna? Köpte min 500:a den 24 november och registerade mig den 25november.

#190

Postad 07 januari 2008 - 21:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vart man ska vända sig om man inte har fått filmerna? Köpte min 500:a den 24 november och registerade mig den 25november.


Du är inte ensam, har inte heller fått några filmer. Har mailat Sony Sverige med det gav inget.....

BTW: mailat Sony två ggr tidigare angående fw updates och har bägge gångerna endast fått en länk som leder till en sida där man kan ladda ned handböcker (ja, endast handböcker) som svar :)

#191

Postad 07 januari 2008 - 21:52

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vart man ska vända sig om man inte har fått filmerna? Köpte min 500:a den 24 november och registerade mig den 25november.


Du är inte ensam, har inte heller fått några filmer. Har mailat Sony Sverige med det gav inget.....

BTW: mailat Sony två ggr tidigare angående fw updates och har bägge gångerna endast fått en länk som leder till en sida där man kan ladda ned handböcker (ja, endast handböcker) som svar :blush:


den här sidan finns både fw och handböcker... :)

Redigerat av Tomas L, 07 januari 2008 - 21:52.


#192

Postad 07 januari 2008 - 23:02

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Mina filmer skickades ifrån Sony England..

Olyckligt nog va ja nere i soprummet förut o slängde massa skräp o då
åkte även kuvertet/jiffybagen som spidermanboxen kom med.
Så ja kan tyvärr inte ge exact adress, men England va de iaf.

#193

Postad 10 januari 2008 - 06:31

Zyrell
  • Zyrell
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Är det någon idé att köpa en S300 idag? Jag menar med kommande 2.0 live etc. Måste väll ändå krävas internet anslutning för detta. S300 + 11 filmer på Webhallen därför jag undrar.
Finns det någon deal med PS3 som kan slå det? Och gör en sak klar nu, Orkar inte leta igenom forumet såhär dags på dygnet... Kommer PS3 gå att uppdatera till 2.0 live UTAN hårdvara-uppgradering?

Verkar ju inte som Sunshine kommer på HD-DVD så får la köpa något för att se den filmen några ggr.

#194

Postad 10 januari 2008 - 08:29

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Orkar inte leta igenom forumet såhär dags på dygnet... Kommer PS3 gå att uppdatera till 2.0 live UTAN hårdvara-uppgradering?

Ja, allt tyder på det.

S300 må vara billig med 11 filmer på köpet, men den är en av de sämst utrustade modells om man vill ha funktioner och möjlighet att uppgradera. Ingen TrueHD avkodning, ingen bistream av HD-ljud, extrema laddningstider och så har jag för mig att den inte ens tar CD-skivor...

MVH
/Chuck

#195

Postad 10 januari 2008 - 09:20

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja är nöjd med min 300a iaf ;)
Extrema laddningstider har inte ja märkt något av.

Men åandra sidan, vem fan köper en Blu-Ray lr HD-DVD spelare idag och tänker sig att de ska ha kvar den om något år?
De är väl en självklarhet att man uppgraderar inom en snar framtid när formatet har utvecklats färdigt mer lr mindre.

#196

Postad 10 januari 2008 - 09:56

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
För de som inte har så mycket pengar så känns det inte som en självklarhet tycker jag då man får punga ut med runt 4000 för en blueray.

#197

Postad 10 januari 2008 - 10:11

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Om man räknar med att ha kvar sin spelare i flera år så tycker jag att man ska vänta med att köpa sig en spelare.

#198

Postad 10 januari 2008 - 10:35

Unregistered90e9942f
  • Unregistered90e9942f
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vart man ska vända sig om man inte har fått filmerna? Köpte min 500:a den 24 november och registerade mig den 25november.


Är du nöjd med din 500:a? Hur skalar den vanliga Dvd? Blir bilden bra där oxå? Är den seg/snabb etc. etc. :-)

Vad skiljer 300 -> 500 förutom hdmi 1.3 och bättre stöd av lite fler ljud format?

#199

Postad 10 januari 2008 - 11:26

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
En snygg motoriserad frontlucka är en sak iaf :)

#200

Postad 10 januari 2008 - 11:33

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
så nu fick jag tag i en S300 för 3700 sek. har jag då gjort bort mig som tog den?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.