Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Funderingar pÄ Lenovo Yoga Tab 3 Plus & Tab 4 Plus

1 svar till detta Àmne Lenovo
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 november 2017 - 11:26

Anthraxious
  • Anthraxious
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Halloj!

 

TÀnkte stÀlla frÄgan till nÄgra som kanske har dessa plattor eller Ätminstone nÄgon erfarenhet.

 

https://www.prisjakt...3939050,4382885

 

Det Àr de tvÄ jag funderade pÄ.

 

Jag lÀrde mig tyvÀrr att Lenovo valt att INTE inkludera exFat stöd (helt idiotiskt) utan köra pÄ endast FAT32 och dÄ Àr filernas storlekar max 4GB. Jag kom över det lite med att jag sÀllan har sÄ stora filer till att börja med.

 

Hur som haver finns det lite andra saker jag undrar:

 

HDMI och OTG support. Hittar vÀldigt olika uppgifter pÄ vad som funkar och inte.

 

GĂ„r det ens att koppla de till HDMI-skĂ€rmar/TV? MĂ„ste HDD jag kopplar via OTG vara FAT32 den ocksĂ„? Verkar helt sjukt att de inte lagt till smĂ„ men vĂ€sentliga funktioner i en tab av denna kaliber. OcksĂ„ trĂ„kigt att ingen review pĂ„ varken Yoga eller Tab 4 nĂ€mner dessa problem utan prisar taben och ger den högt betyg. Jag vet att medelsvensson inte ens vet vad FAT32 Ă€r men det begrĂ€nsar i lĂ€ngden anvĂ€ndandet. 

 

 

Slutligen: Har ni nÄgra tips pÄ liknande specs pÄ tablets som inte kostar mer Àn dubbelt sÄ mycket? Vill helst slippa detta bök med att dels inte veta och dels inte ens fÄ nÄgon klartext i vad som gÀller. T.ex. sÄ har Galaxy Tab S3 alla smÄsaker fixade. exFat fungerar, MHL finns, OTG finns etc. Dock kostar den ocksÄ mycket mer. Man kanske an hitta likvÀrdigt med lÀgre specs?

 

 



#2

Postad 18 december 2017 - 08:21

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlĂ€gg
  • 0
exFAT Àr inte gratis, dÀrav inkluderar inte all support för filsystemeet.

Finns inte exFat, spelar ingen roll hur du kopplar in disken/mediat.

Kolla om det inte finns en betalapp som ger exfat-stöd.

GÄr ju Àven att gÄ andra vÀgen, och lÀgga till extfs-stöd i Windows,
och köra disken med plattans egna filsystem.

Redigerat av frollic, 18 december 2017 - 08:52.





Även taggad med Lenovo

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.