Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#851

Postad 28 februari 2013 - 16:30

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

En sak jag stör mig på (en av sakerna är det visserligen) är att när man kör timeshift så kan man inte komma åt EPG. Så när man kollar ett program som man tidigare pausat och vill spela in ett program på en annan kanal så går det inte så bra.

Hur är det i nya FW ni som testar den?


håller helt klart med där gick fint på gamla boxen. borde fungera lite jobbigt man måste stänga av timeshiften för att kunna spela in annat

#852

Postad 01 mars 2013 - 08:22

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Jo, tv3HD kostar fortfarande 19:-/mån extra (fast det kanske alla visste). Sen varför de inte visar tv3HD i översikten över kanalerna på sin webb kan man ju bara spekulera i - skulle gissa att boxer vill få ner priset så de kan inkludera den i Mix paketet - men att förhandlingen inte går så bra...

Nu handlar ju tråden eg om Pace mottagaren men eftersom de togs upp så fortsätter jag. Tänkte att 19 kr kan jag ju ge för TV3HD då infon på boxersidan sagt 49 kr för de så kallade hd paketet (19 kr fanns förut när man starta nytt abb). Jag fick till svar att TV3HD inte går att beställa nu och hd paketet är helt borttaget, vad som händer framöver var oklart likaså med den nya kanalen Viasat Explorer som skulle vart igång innan årsskiftet fanns inga besked.

#853

Postad 01 mars 2013 - 19:01

Unregistered73839f66
  • Unregistered73839f66
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

håller helt klart med där gick fint på gamla boxen. borde fungera lite jobbigt man måste stänga av timeshiften för att kunna spela in annat


Timeshiften är ju inte nån höjdare på denna box, det går heller inte att spola tillbaka för att se ett progam från början om man missade att titta från start, i direktsändning alltså. I övrigt så är det bara på TV1 och TV2 som automatisk textning fungerar, på övriga kanaler får man slå på text-TV texten.

#854

Postad 01 mars 2013 - 20:20

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Vi måste tyvärr meddela att mjukvaran med sökfunktion och egna kanallistor blir försenad. I våra sluttester har vi hittat ett allvarligt fel som gör att vi inte kan släppa mjukvaran. Felet är åtgärdat och mjukvaran kommer omtestas snarast och vi hoppas kunna skicka ut den till samtliga kunder under mars. För er som testat nya mjukvaran på forumet, ni kommer så snart som möjligt få den rättade mjukvaran skickade till era boxar. Vi tar tacksamt emot era förslag till förbättringar på den mjukvara ni testar och på boxen i allmänhet.

Mvh Boxer Teknik

Har bland de första exen. Nog sagt om det....
Innan nyår dog min internetfunktion helt när jag fick hjälp av supporten... De bad mig ringa Anovo. Sagt o gjort, tog mig fram efter möda." Vi tar in den, kan gå på nån vecka efter vi fått den, maila dina uppgifter så skickar vi fraktsedel ". Sagt o gjort- fick bekräftelse på mail. 2 v senare har inget hänt. Mailar igen, ingen reaktion. Ringer serviceavd på Anovo som lovar pusha Pace-avdelningen. Då kommer fraktsedel. De får in boxen i slutet av Januari. Tittar på den 8 februari o beställer delar. Jag får hem boxen 27 februari. "Felen går ej att återskapa, inga fel hittade. Du får hoppas på nya mjukvaran"
Fungerade den då? Nej....
Mailade. Inget svar. Ringde, kö.
1 mars kommer jag fram o får tala med service, inte Pacesupport. Hon säger att Pace sagt att boxen inte blir bättre med nya delar utan den nya mjukvaran ska avhjälpa felet! Men den hade ju kontakt med internet innan, säger jag. Tyvärr vet vi inte mer, säger de, vi beklagar.
2 månader varav 1mån utan box för att sen få svaret att det inte är nåt fel på den! Dessutom kom den tillbaka utan originalkartongen jag sände in den med,
Sen nov 2011 har den "fungerat" ett par veckor hösten 2012. Då låste den sig inte o vi lyckades kolla on demand ett par gånger.
Detta är som en dålig film som aldrig tar slut.

#855

Postad 01 mars 2013 - 20:23

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Timeshiften är ju inte nån höjdare på denna box, det går heller inte att spola tillbaka för att se ett progam från början om man missade att titta från start, i direktsändning alltså. I övrigt så är det bara på TV1 och TV2 som automatisk textning fungerar, på övriga kanaler får man slå på text-TV texten.

Jo det går att spola tillbaks ett program i direktsändning, tror det är max 2 timmar, men bara på den kanalen som är vald. Så fort man byter kanal börjar den automatiska inspelningen om från början.
Textning får du på alla kanaler om du väljer det i inställningar :rolleyes:

#856

Postad 01 mars 2013 - 22:40

Unregistered73839f66
  • Unregistered73839f66
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jo det går att spola tillbaks ett program i direktsändning, tror det är max 2 timmar, men bara på den kanalen som är vald. Så fort man byter kanal börjar den automatiska inspelningen om från början.
Textning får du på alla kanaler om du väljer det i inställningar :rolleyes:

För undertexter finns det bara att ändra av/på och det är satt till på men det är endast TV1 och TV2 som det fungerar för.
Har även satt texter för hörselskadade till på men det hjälper inte.

#857

Postad 02 mars 2013 - 09:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

För undertexter finns det bara att ändra av/på och det är satt till på men det är endast TV1 och TV2 som det fungerar för.
Har även satt texter för hörselskadade till på men det hjälper inte.

Då felanmäler du till teracom, det kan vara fel i utsändningen från din mast. Det skadar i alla fall inte att kolla med dem.
Själv hade jag problem med ljudet på svt2HD och det visade sig inte ha nåt med boxen att göra.

#858

Postad 02 mars 2013 - 11:04

najo
  • najo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej.När man tittar på kanalen silver så pulserar texten typ 3-4ggr med samma text,

#859

Postad 03 mars 2013 - 16:43

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Hej.När man tittar på kanalen silver så pulserar texten typ 3-4ggr med samma text,

Problem på enskilda kanaler beror troligen inte på boxen. Felanmäl till Boxer eller till Teracom som är de som äger sändarnätet.

Redigerat av Legion, 03 mars 2013 - 16:43.


#860

Postad 04 mars 2013 - 14:30

najo
  • najo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjo igen.När jag använder ca-modul på tvn så funkar textningen på kanal silver perfekt?Vad är problemet?.

Redigerat av najo, 04 mars 2013 - 14:30.


#861

Postad 05 mars 2013 - 11:22

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hej.När man tittar på kanalen silver så pulserar texten typ 3-4ggr med samma text,


Problemet med textningen på Silver beror tyvärr på ett fel i boxens mjukvara. Felet är under utredning hos leverantörerna.

Mvh Boxer Teknik

#862

Postad 05 mars 2013 - 22:07

dublin
  • dublin
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Till Boxer Teknik: Finns det någon lista på vad som åtgärdas med den nya mjukvaran som släpps i mars?

#863

Postad 06 mars 2013 - 16:21

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Till Boxer Teknik: Finns det någon lista på vad som åtgärdas med den nya mjukvaran som släpps i mars?


Hej!
Se tidigare inlägg. Det kommer förbättringar kring inspelningar och andra problem i nuvarande mjukvaran samt ny funktionalitet (sökfunktion och förbättrad egen kanallistehantering).

Mvh Boxer Teknik

#864

Postad 06 mars 2013 - 16:24

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Testerna av den nya mjukvaran går in i nästa fas och de kunder på Min Hembio som hjälpt till att utvärdera den kan uppdatera sina boxar ikväll. Går testerna bra hoppas vi kunna släppa mjukvaran till alla kunder under andra halvan av mars.

Mvh Boxer Teknik

#865

Postad 06 mars 2013 - 17:48

chaffis
  • chaffis
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Testerna av den nya mjukvaran går in i nästa fas och de kunder på Min Hembio som hjälpt till att utvärdera den kan uppdatera sina boxar ikväll. Går testerna bra hoppas vi kunna släppa mjukvaran till alla kunder under andra halvan av mars.

Mvh Boxer Teknik


OK så bra, jag trodde vi redan hade fått mjukvaran och att det inte funkade att ladda ner för mig men detta förklarar saken, får se när boxen blir uppdaterad.

Finns det någon release note på vad som är gjort, kanske bara buggfixar?

MVH
/Fredrik

Redigerat av chaffis, 06 mars 2013 - 17:49.


#866

Postad 06 mars 2013 - 21:36

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0
Öppet köp 14 dagar. I morrn skickar jag tillbaka boxen. Jag vågar inte chansa. En sån här box borde ha betydligt längre prövotid.


#867

Postad 08 mars 2013 - 16:25

MatteTheNilz
  • MatteTheNilz
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Man kan ju fråga sig hur Boxer är funtade egentligen!!!!!!
Runt den 20 Januari så ringde jag till supporten om problemet jag skrivit om här tidigare, att jag inte får in internet i boxern, dom sa att det var nått hårdvarufel i boxern, dom skulle skicka ut en ny boxer och IDAG så kom den nya boxern, det tog alltså 2 MÅNADER!!!
Men nu till det roliga.....Kopplar in boxern, sätter i internet i boxern, vad händer??? INGENTING!!! "Samma fel" som på förra.....Ringer till Regenisis eller vad dom nu heter eller hette, för dom har gått i konkurs!!!!
Blir hänvisad och höra av mig till Boxer, ringer till Boxer och förklarar mitt problem, får till svar: "Du kan inte ha Telias Speedtoutch modem till boxen, den är inte kompatibel till det, du får höra av dig till Telia och få en annan, dom vet om problemet", ringer till Telia och ber om ett annat modem, hon va som ett frågetecken i telefon och sa att hon aldrig har hört talas om felet och skrattade högt (Vilket jag verkligen kan förstå) du har det nyaste och bästa modemet!!

När hon på Boxer sa att det var modemets fel, så ville jag inte ha nån av boxarna, men det gick dom inte med på att jag skulle få bryta avtalet, eftersom det inte var nått fel på boxen och att det gått över 2 veckor sen beställningen gjordes!!
Men nu var det ju så här att det var supporten som sa att det var hårdvarufel på boxen och inte att man inte kan ha Telias modem, hade han sagt det så hade jag skickat tillbaka skiten på en gång!!!

Har varit kund hos Boxer i över 15 år, men det här är f*n i mig sista året jag är det i allafall!!!!

Så nu sitter man här med 2 Pace Boxar som jag inte har nån j*vla användning av!!!

MEN VA F*N!!!

Redigerat av MatteTheNilz, 08 mars 2013 - 16:27.


#868

Postad 09 mars 2013 - 17:09

bigfisher68
  • bigfisher68
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har nu tipsat PLUS om denna länk.
Boxer kan inte få fortsätta att ta betalt för en vara som inte fungerar som utlovat.
Om vi hade fått boxarna gratis för att hjälpa till med utvecklingen av dom så hade de varit en annan sak.
Men att betala fullpris för detta borde vara kriminellt.

Redigerat av bigfisher68, 12 mars 2013 - 16:40.


#869

Postad 12 mars 2013 - 19:58

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Bra bigfischer68.Boxen är ju en sak men också alla timmar jag lagt ner på box o telefon o köer o fel från Boxers sida. Allt från leverans till avtal att bestrida o ändringar som inte genomförs, som blir ändrade men är fel ändå osv, osv

Boxer teknik skickade ett PM efter mitt förra inlägg. De lovade återkomma "inom kort" i mitt ärende. Det är 8 dar sen. Jag pm-ade igår igen och frågade när inom kort är. Inget svar.

#870

Postad 13 mars 2013 - 18:22

loscars
  • loscars
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag köpte min Ondemand box i december så jag gissar att jag sluppit en del av det elände som många av er drabbats av. Att boxen hänger sig ibland upplever även jag. Sen tycker jag att det är väldigt frustrerande att det ska behöva ta 90 sekunder att starta boxen och ja menyerna ÄR sega.

Men jag har upptäkt ett annat fel som jag tänkte höra om jag är ensam om. Jag beställde Discovey play som ska innehålla Animal planet, TLC och Discovery. Det är en billig tjänst som kostar 29:-/mån. Det som inte fungerar är att i min lista över playkanaler saknas animal planet och TLC. Då jag kontaktat Boxer svamlade de om att det skulle skicka ut nya signaler till mitt kort (som vanligt) Men det fungerade inte. Då jag ringde igen backade Boxer och lovade mig en kostnadsfri uppsägning av playtjänsten?? Jag tolkar det så att de genom detta medger att tjänsten inte fungerar.

Nu till min fråga. Är jag ensam om detta?

Jag har i och för sig sagt upp playtjänsten på grund av dåligt innehåll. På de tre månader jag haft tjänsten har de fyllt på med 8 program. Vi blev med Telia i huset och även om jag inte gillar dem så värst måste jag säga att deras playtjänst fungerar på ett mycket mer smidigt sätt. Sätter jag på en kanal där jag har play frågar deras box automatiskt om jag vill se programmet från början .... En sak till. Deras box startar på 5 sekunder.

Redigerat av loscars, 13 mars 2013 - 18:26.


#871

Postad 17 mars 2013 - 17:06

Kanelmannen
  • Kanelmannen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Slutet av mars. Vilket år???


De måste mena 2014. Nu i mars 2013 är det fortfarande stora problem med boxen.

#872

Postad 22 mars 2013 - 13:39

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Vi måste tyvärr meddela att mjukvaran med sökfunktion och egna kanallistor blir försenad. I våra sluttester har vi hittat ett allvarligt fel som gör att vi inte kan släppa mjukvaran. Felet är åtgärdat och mjukvaran kommer omtestas snarast och vi hoppas kunna skicka ut den till samtliga kunder under mars. För er som testat nya mjukvaran på forumet, ni kommer så snart som möjligt få den rättade mjukvaran skickade till era boxar. Vi tar tacksamt emot era förslag till förbättringar på den mjukvara ni testar och på boxen i allmänhet.

Mvh Boxer Teknik


Den nya mjukvaran med sökfunktion och egna kanallistor spelas ut till alla kunder på måndag 25/3.
Mvh Boxer Teknik

Redigerat av Boxer Teknik, 22 mars 2013 - 13:40.


#873

Postad 28 mars 2013 - 09:36

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Bra bigfischer68.Boxen är ju en sak men också alla timmar jag lagt ner på box o telefon o köer o fel från Boxers sida. Allt från leverans till avtal att bestrida o ändringar som inte genomförs, som blir ändrade men är fel ändå osv, osv Boxer teknik skickade ett PM efter mitt förra inlägg. De lovade återkomma "inom kort" i mitt ärende. Det är 8 dar sen. Jag pm-ade igår igen och frågade när inom kort är. Inget svar.

I förra veckan ringde Boxer o sa att jag får en Sagembox istället om jag vill. Jag accepterade.
Inväntade Pace-mjukvaruuppdatering vilken inte hjälpte.
Kopplade in Sagemcom i går kväll. Funkade inte.
Ringde Telia för att höra om kompatibilitetsproblem. De känner inte till kända problem så jag ringde Boxer igen.
Han kände inte till nåt men förhörde sig runt med andra och då visade det sig att Technicolor tg799 har kompatibilitetsproblem...
Jag frågade om de kontaktat Telia i ärendet men nej. Framförde att det skulle underlätta för många kunder, Telia och Boxer om de pratade med varann. Han lovade inget men skulle försöka föra det vidare på nåt sätt.
Nu ska jag prova att ta fram min egna gamla router och se om den svarar. Då har jag ingen telefon men det går fortare än att övertyga Telia om att deras senaste smartmodem inte är ok. Funkar det så får jag väl mangla telia igen. Var så glad i dec att äntligen ha fått en bra router som är stabil.... Och den hade kontakt med boxen första 3 veckorna.
Suck

#874

Postad 29 mars 2013 - 14:47

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

...
Ringde Telia för att höra om kompatibilitetsproblem. De känner inte till kända problem så jag ringde Boxer igen.
Han kände inte till nåt men förhörde sig runt med andra och då visade det sig att Technicolor tg799 har kompatibilitetsproblem...
Jag frågade om de kontaktat Telia i ärendet men nej. Framförde att det skulle underlätta för många kunder, Telia och Boxer om de pratade med varann. Han lovade inget men skulle försöka föra det vidare på nåt sätt.
Nu ska jag prova att ta fram min egna gamla router och se om den svarar. Då har jag ingen telefon men det går fortare än att övertyga Telia om att deras senaste smartmodem inte är ok. Funkar det så får jag väl mangla telia igen. Var så glad i dec att äntligen ha fått en bra router som är stabil.... Och den hade kontakt med boxen första 3 veckorna.
Suck


Och ja, båda boxarna svarade direkt. Playfunktionen funkade utan problem, åtminstone första hämtningen idag. Vad gör man nu? Ber Telia om en äldre modell av router med instabil funktion? är det routerns fel eller boxarna?

#875

Postad 30 mars 2013 - 15:55

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
tycker pace boxen är rätt ok nu sen senaste updateringen. dock är den ju fortfarande lite slö

sen tycker jag att pace boxen är snyggare än sagem boxen.

+ pace boxen är ju i princip ljudlös inga fläktar i men kanske samma i sagems box?

#876

Postad 01 april 2013 - 08:51

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Ja, nu fungerar Pace'n riktigt hyfsat! Har börjat använda den fullt ut nu. Får se hur länge det håller :rolleyes:

(Har däremot tröttnat på Sagem boxen som jag fick som ersättning. Den plockar bort planerade inspelningar hela tiden)

#877

Postad 01 april 2013 - 12:11

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
är det sagem boxen med on demand som gör så?

#878

Postad 01 april 2013 - 13:38

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Nej, det är en RT90-160

#879

Postad 01 april 2013 - 23:19

gunnarnord
  • gunnarnord
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har en RT90-160 som fungerar bra. Den missar inspelningar ibland vid serieinspelningar men oftast blir då reprisen inspelad i stället. Den kan missa TV3 ibland, annars bra.

#880

Postad 02 april 2013 - 08:40

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Nej, det är en RT90-160

Boxen har två buggar som man måste ta hänsyn till.

1. Den har inte riktig ordning på den area som borde vara allokerad för timeshift-funktionen.
En god regel är att aldrig fylla disken med mer än 90%.

2. Om man får in flera signaler från olika sändare kan den automatiska kanalsökningen välja en svagare signal.
Man bör alltid på alla muxar man använder undersöka vilka frekvenser som mottagaren har hittat.
Ibland måste man göra en manuell sökning för att säkert få de frekvenser som man själv vill.

Min box har inte hängt sig på det senaste halvåret. /Tor

Edit: 90% bör kanske snarare vara 80%

Edit 2: Regel 2 kan nog gälla fler boxar och många TV-apparater. /Tor

#881

Postad 02 april 2013 - 13:21

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Och ja, båda boxarna svarade direkt. Playfunktionen funkade utan problem, åtminstone första hämtningen idag. Vad gör man nu? Ber Telia om en äldre modell av router med instabil funktion? är det routerns fel eller boxarna?


Ringde Telia igen som inte visste vad de skulle göra. Bad dem fråga runt och jo då visste de. Jag måste ringa premiumsupporten för 19 kr/min så ska de öppna portar för att det ska fungera. Provade det men hamnade i kö. Ska jag behöva betala för att få detta att funka? Hade iofs gärna gjort det för alla timmar sen, så hade livet varit lättare.
(Offtopic så erkände Telia nu att deras Youtube-bandbredd var för dålig hela hösten och nu, det var anledningen till alla timmar i support o routerbyte i höstas. 2ggr)

#882

Postad 02 april 2013 - 13:28

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Ringde Telia igen som inte visste vad de skulle göra. Bad dem fråga runt och jo då visste de. Jag måste ringa premiumsupporten för 19 kr/min så ska de öppna portar för att det ska fungera. Provade det men hamnade i kö. Ska jag behöva betala för att få detta att funka? Hade iofs gärna gjort det för alla timmar sen, så hade livet varit lättare.
(Offtopic så erkände Telia nu att deras Youtube-bandbredd var för dålig hela hösten och nu, det var anledningen till alla timmar i support o routerbyte i höstas. 2ggr)


Har både Pace och Sagemcom-boxen med Telia SMART Gateway och har inte behövt öppna några portar.

#883

Postad 02 april 2013 - 20:11

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har både Pace och Sagemcom-boxen med Telia SMART Gateway och har inte behövt öppna några portar.

Vad skönt.
Med den gamla Thomsonroutern fungerade det dåligt router/box men kontakt fanns.Kanske var det boxens fel då, aug-nov. Men då ladda upp till Youtube fick routern att kikna fick jag den nya modellen Technicolor TG799. Den är mycket bättre på allt men snackar inte med ondemand-boxarna.
Vilket smartmodem har du?

#884

Postad 03 april 2013 - 07:20

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Vad skönt.
Med den gamla Thomsonroutern fungerade det dåligt router/box men kontakt fanns.Kanske var det boxens fel då, aug-nov. Men då ladda upp till Youtube fick routern att kikna fick jag den nya modellen Technicolor TG799. Den är mycket bättre på allt men snackar inte med ondemand-boxarna.
Vilket smartmodem har du?


TG789vn

#885

Postad 03 april 2013 - 22:51

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Ringde Telia igen som inte visste vad de skulle göra. Bad dem fråga runt och jo då visste de. Jag måste ringa premiumsupporten för 19 kr/min så ska de öppna portar för att det ska fungera. Provade det men hamnade i kö. Ska jag behöva betala för att få detta att funka? Hade iofs gärna gjort det för alla timmar sen, så hade livet varit lättare.
(Offtopic så erkände Telia nu att deras Youtube-bandbredd var för dålig hela hösten och nu, det var anledningen till alla timmar i support o routerbyte i höstas. 2ggr)


2h och 700kr senare funkar båda varianter av boxarna...
1. Telia premium 10 min=200kr. ställ in statisk IP på din box så routern kan adresseras. Sen ska det funka. Annars måste Boxer ge dig portarna.
2. Det funkar inte. Routern känner inte av boxen. Ringer Boxer. De ger mig portarna men vet inget mer och har inte pratat med Telia. Jag försöker lägga in dem själv men eftersom inte routern kommunicerar bestämmer jag mig för premium igen.
3. Telia Premium 25 min=500kr. Denna kille insåg att apparaterna måste kommunicera. Han drog ur minnet att någon bytt ip-intervall, för boxen vill ha statisk 192.168.0.123 medan Technicolor har 192.168.1.1 o uppåt. Vi provade ändra boxens ip till 192.168.1.123 men det hjälpte inte. Så han bytte intervall på nåt vis och vips så kommunicerade grejerna! Men det verkade inte räcka, åtminstone inte under de 15 min efter ip-bytet. Så han lade in alla portar, med både UDP och TCP för säkerhets skull (TCP enl Boxer). Nu hjälpte inte dteta heller. Jag tackar o säger att jag inte har råd mer.
4. Jag lämnar apparaten på, inget händer närmsta 10 min. Låter den stå o lämnar den.
5. Återkommer nån timma senare och då funkar det! Jag byter från Pace till Sagemcom. Och den funkar direkt, (samma mac-adress syns i routern t.o.m?) Jag vet inte om det var ip-intervallet eller det plus portarna.
https://lh4.googleus...oxenportare.JPGPostad bild

Ska jag som användare behöva betala 700kr för att få det här att funka. Jag klöv många vedpinnar idag innan ilskan lagt sig. Hade jag inte varit extremt teknikintresserad o lite nördig hade detta aldrig börjat funka. Varför kan inte Telia o Boxer prata med varandra?

#886

Postad 04 april 2013 - 08:37

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

2h och 700kr senare funkar båda varianter av boxarna...
1. Telia premium 10 min=200kr. ställ in statisk IP på din box så routern kan adresseras. Sen ska det funka. Annars måste Boxer ge dig portarna.
2. Det funkar inte. Routern känner inte av boxen. Ringer Boxer. De ger mig portarna men vet inget mer och har inte pratat med Telia. Jag försöker lägga in dem själv men eftersom inte routern kommunicerar bestämmer jag mig för premium igen.
3. Telia Premium 25 min=500kr. Denna kille insåg att apparaterna måste kommunicera. Han drog ur minnet att någon bytt ip-intervall, för boxen vill ha statisk 192.168.0.123 medan Technicolor har 192.168.1.1 o uppåt. Vi provade ändra boxens ip till 192.168.1.123 men det hjälpte inte. Så han bytte intervall på nåt vis och vips så kommunicerade grejerna! Men det verkade inte räcka, åtminstone inte under de 15 min efter ip-bytet. Så han lade in alla portar, med både UDP och TCP för säkerhets skull (TCP enl Boxer). Nu hjälpte inte dteta heller. Jag tackar o säger att jag inte har råd mer.
4. Jag lämnar apparaten på, inget händer närmsta 10 min. Låter den stå o lämnar den.
5. Återkommer nån timma senare och då funkar det! Jag byter från Pace till Sagemcom. Och den funkar direkt, (samma mac-adress syns i routern t.o.m?) Jag vet inte om det var ip-intervallet eller det plus portarna.
https://lh4.googleus...oxenportare.JPGPostad bild

Ska jag som användare behöva betala 700kr för att få det här att funka. Jag klöv många vedpinnar idag innan ilskan lagt sig. Hade jag inte varit extremt teknikintresserad o lite nördig hade detta aldrig börjat funka. Varför kan inte Telia o Boxer prata med varandra?


Verkar helt koko. Du ska inte behöva göra nånting utan bara stoppa i sladden.

#887

Postad 04 april 2013 - 11:20

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Ska jag som användare behöva betala 700kr för att få det här att funka. Jag klöv många vedpinnar idag innan ilskan lagt sig. Hade jag inte varit extremt teknikintresserad o lite nördig hade detta aldrig börjat funka. Varför kan inte Telia o Boxer prata med varandra?

Ringde Telia idag, vanliga supporten och de beklagade. Det ska inte va så här. Jag fick 2500kr i kompensation i avdrag på kommande fakturor. Kändes som en upprättelse men jag önskar fortfarande alla j-a timmar av missat liv tillbaka. Hoppas Telia o Boxer börjar prata m varann snart. Nu har minst 5 pers i bolagen fått den uppmaningen.
Nu hoppas jag grejerna fortsätter funka...

#888

Postad 08 april 2013 - 21:37

Unregistered73839f66
  • Unregistered73839f66
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Någon som gjort en kanalsökning efter senaste uppdateringen? Jag gjorde det ikväll, alla kanaler jag hade försvann och hittas inte igen. Har inte den kopplad till internet just nu men det ska väl inte ha någon betydelse för kanalsökningar. Utmärkt mottagning på alla frekvenser, lika som innan sökningen men det hjälper inte.

#889

Postad 09 april 2013 - 08:34

Na4b
  • Na4b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ni som har problem med Telias modem; jag har testat att ge boxen (Sagemcom RTi95) en statisk IP i mitt gamla NetGear-modem och fick det att funka.
Vad jag vet har Telias gateways IP 192.168.1.1 och en DHCP-range som går utanför leasen mellan 2-64, så testa att sätta IPn i boxen till t.ex:

IP: 192.168.1.6
Subnät: 255.255.255.0
DNS1: 192.168.1.1
DNS2: 0.0.0.0

#890

Postad 09 april 2013 - 08:44

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Ni som har problem med Telias modem; jag har testat att ge boxen (Sagemcom RTi95) en statisk IP i mitt gamla NetGear-modem och fick det att funka.
Vad jag vet har Telias gateways IP 192.168.1.1 och en DHCP-range som går utanför leasen mellan 2-64, så testa att sätta IPn i boxen till t.ex:

IP: 192.168.1.6
Subnät: 255.255.255.0
DNS1: 192.168.1.1
DNS2: 0.0.0.0

Värt ett försök till er som har strul men som sagt så funkade min egna Netgear utan mankemang o inställningar medan den nya Technicilor TG799VN inte kommunicerade med den ip-rangen 19.168.1.X. Fick ställas om till 192.168.0.X. Då funkade det åtminstone med portarna som jag skrev ovan. Detta verkar gälla både Pace o Sagemcom ondemand. Har båda hemma just nu. Men enligt Telias premium är det inte standardfelet.

#891

Postad 09 april 2013 - 14:51

Na4b
  • Na4b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Värt ett försök till er som har strul men som sagt så funkade min egna Netgear utan mankemang o inställningar medan den nya Technicilor TG799VN inte kommunicerade med den ip-rangen 19.168.1.X. Fick ställas om till 192.168.0.X. Då funkade det åtminstone med portarna som jag skrev ovan. Detta verkar gälla både Pace o Sagemcom ondemand. Har båda hemma just nu. Men enligt Telias premium är det inte standardfelet.

Menar du att du var tvungen att ställa om gatewayens ip-range till 192.168.1.x till 192.168.0.x för att det skulle lira med automatisk DHCP-allokering?

#892

Postad 09 april 2013 - 14:54

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Menar du att du var tvungen att ställa om gatewayens ip-range till 192.168.1.x till 192.168.0.x för att det skulle lira med automatisk DHCP-allokering?

Ja.
Men dhcp funkade troligen inte ändå, detta krävdes för att enheten ens skulle registreras av routern. Vi körde bara statisk ip. 192.168.0.123 valde vi samt satte portar enl bilden. Vi provade inte ens dhcp efter att vi äntligen fått kontakt mellan enheterna. Premiumsupporten var dyr nog.

#893

Postad 09 april 2013 - 15:00

Na4b
  • Na4b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Ja.
Men dhcp funkade troligen inte ändå, detta krävdes för att enheten ens skulle registreras av routern. Vi körde bara statisk ip. 192.168.0.123 valde vi samt satte portar enl bilden. Vi provade inte ens dhcp efter att vi äntligen fått kontakt mellan enheterna. Premiumsupporten var dyr nog.

Riktigt surt att behöva betala dyra pengar för det alltså... Telia har ju IPTV-boxar, undrar om den tror att boxers boxar är telia-boxar för IPTV och konfar nån inställning i modemet..?

#894

Postad 11 april 2013 - 07:46

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Ni som har problem med Telias modem; jag har testat att ge boxen (Sagemcom RTi95) en statisk IP i mitt gamla NetGear-modem och fick det att funka.
Vad jag vet har Telias gateways IP 192.168.1.1 och en DHCP-range som går utanför leasen mellan 2-64, så testa att sätta IPn i boxen till t.ex:

IP: 192.168.1.6
Subnät: 255.255.255.0
DNS1: 192.168.1.1
DNS2: 0.0.0.0


Hej!

Vad gäller problemen med TG799 så har vi lyft det till Telia och de felsöker det med sin leverantör. Som Na4b skriver så ger TG799 en statisk adress om man sätter den mellan 192.168.1.2-192.168.1.63 (då krockar inte adressen med de som gatewayen delar ut via DHCP).

Obs! Sätt även Standard Gateway till 192.168.1.1 (samma som DNS1)

Mvh Boxer Teknik

#895

Postad 11 april 2013 - 09:38

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 1
Synd att Boxer har bytt till en ny box med nya problem nu när Paceboxen funkar så bra.

#896

Postad 11 april 2013 - 09:46

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag har haft Pace-boxen sen den släpptes och kanske får jag lite fel referenser iom det, men jag tycker också att Pace-boxen är ganska bra nu. Lite seg fortfarande men det är för vår del helt överkomligt. Med senaste firmwaren med sökfunktion och kanallistor är dom stora nackdelarna bortplockade, tycker jag...

#897

Postad 17 april 2013 - 13:33

dublin
  • dublin
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har problem med att alla inspelningar inte går att spela upp. Det hade jag innan även innan uppgraderingen och det fortsätter nu. Uppskattningsvis var 10e inspelning går inte att se - trots att den ligger i listan över inspelningar. Väljer man den så händer ingenting och efter en stund hamnar man i menyn igen.

Nån annan som har samma problem?

#898

Postad 17 april 2013 - 17:18

najo
  • najo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej dublin.Har samma problem,texten på kanal silver pulserar fortfarand ca 4ggr.Kul!!!

#899

Postad 17 april 2013 - 19:12

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har också problem med inspelningar ibland. Då står det "misslyckad inspelning" och "ID10" ute i vänster kant. Alla inspelningar blir så oavsett kanal. Om jag drar ur sladden och gör en rejäl omstart så fungerar det bra igen några dagar.

Synd! För i övrigt var jag ju rätt nöjd efter senaste uppdateringen.

#900

Postad 17 april 2013 - 19:27

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag har problem med att alla inspelningar inte går att spela upp. Det hade jag innan även innan uppgraderingen och det fortsätter nu. Uppskattningsvis var 10e inspelning går inte att se - trots att den ligger i listan över inspelningar. Väljer man den så händer ingenting och efter en stund hamnar man i menyn igen.

Nån annan som har samma problem?


Tyvärr var jag lite för positiv i mitt förra inlägg #896....
Jag har också råkat ut för inspelningar som inte går att titta, exakt enl. mönstret som beskrivs här. Och när jag tänker efter noga så har jag också råkat ut för den tidigare, före senaste uppdateringen.
Detta är ju en uppenbar bugg och väldigt störig sådan, det märker jag nu när jag börjat följa en serie och plötsligt inte kan titta på inspelingen!

@Boxer, är detta något ni känner till och tänker åtgärda framöver?


//Tomas



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.