Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Streama mp3 från linuxburk -> mediaportal?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 september 2007 - 15:10

daffy951
  • daffy951
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Hej,
Som jag förstått att Mediaportal fungerar med remote dir för musik tankar det ner musiken med ftp "helt" innan spelning. Finns det något sätt att streama musik från ett dir på en remote linuxburk istället för att tanka först -> lyssna sen? Tanken är att ha en linuxserver i skrubben som står och väsnas med diskar, och komma åt musiken som finns där från mediaportal på något smidigt sätt.

Tackar för tips!
/D

#2

Postad 09 september 2007 - 16:31

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Hej,
Som jag förstått att Mediaportal fungerar med remote dir för musik tankar det ner musiken med ftp "helt" innan spelning. Finns det något sätt att streama musik från ett dir på en remote linuxburk istället för att tanka först -> lyssna sen? Tanken är att ha en linuxserver i skrubben som står och väsnas med diskar, och komma åt musiken som finns där från mediaportal på något smidigt sätt.

Klarar MP av strömmande media ? I så fall vilka ? om du kan svara på frågan, borde du också kunna hitta en en programvara för linux som du kan använda som sändare för detta format.

#3

Postad 09 september 2007 - 21:01

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Hej,
Som jag förstått att Mediaportal fungerar med remote dir för musik tankar det ner musiken med ftp "helt" innan spelning. Finns det något sätt att streama musik från ett dir på en remote linuxburk istället för att tanka först -> lyssna sen? Tanken är att ha en linuxserver i skrubben som står och väsnas med diskar, och komma åt musiken som finns där från mediaportal på något smidigt sätt.

Tackar för tips!
/D

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har en *NIX burk i garderoben med alla mina MP3:or, dessa spelar jag upp i Mediaportal via en Samba share.

I Mediaportal har jag definerat Samba utdelningarna i UNC format, dvs \\IP\Share.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.