Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34388 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 15 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 15 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 15 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#23101

Postad 24 september 2014 - 20:13

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Rörande 500 GB hårddiskarna så har jag i dagsläget ingen mer information än att det ska komma men kan återkomma rörande det senare.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Varför väljer Telia att sälja 500 GB hårddiskar, som bara är marginellt större än de ingående 320 GB och därför ointressanta för de flesta att köpa till?

Har Telia inga planer på att börja sälja större hårddiskar, såsom 1000 GB? Eller allra helst: att börja sälja boxar med 1000 GB hårddiskar förinstallerade så man slipper betala för en 320 GB hårddisk i onödan?

#23102

Postad 24 september 2014 - 21:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Varför väljer Telia att sälja 500 GB hårddiskar, som bara är marginellt större än de ingående 320 GB och därför ointressanta för de flesta att köpa till?

Har Telia inga planer på att börja sälja större hårddiskar, såsom 1000 GB? Eller allra helst: att börja sälja boxar med 1000 GB hårddiskar förinstallerade så man slipper betala för en 320 GB hårddisk i onödan?


Kostnadsfråga, då Copyswede ska ha mer pengar ju större disken är

#23103

Postad 25 september 2014 - 00:04

Torrbollen
  • Torrbollen
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 1
Man kan även fråga sig hur många som faktiskt behöver 1TB. Jag är övertygad om att de allra flesta normala användare bara använder inspelningsfunktionen för att spela in sådant som går vid fel tidpunkt för att kunna titta på det senare. Med kvalitén på dagens Play-tjänster är det knappt jag orkar ens det. Att ha kvarterets största filmsamling känns väldigt 90-tal, och att ha det på sin Telia-box är rätt meningslöst när den ändå blir obrukbar i samma sekund man säger upp sitt abonnemang. Vad är det folk sitter och sparar på och hur länge förväntar de sig ha kvar det egentligen?

#23104

Postad 25 september 2014 - 07:22

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Man kan även fråga sig hur många som faktiskt behöver 1TB. Jag är övertygad om att de allra flesta normala användare bara använder inspelningsfunktionen för att spela in sådant som går vid fel tidpunkt för att kunna titta på det senare. Med kvalitén på dagens Play-tjänster är det knappt jag orkar ens det. Att ha kvarterets största filmsamling känns väldigt 90-tal, och att ha det på sin Telia-box är rätt meningslöst när den ändå blir obrukbar i samma sekund man säger upp sitt abonnemang. Vad är det folk sitter och sparar på och hur länge förväntar de sig ha kvar det egentligen?


Håller med! Haft min 1963 box i 4 år.. och aldrig kommit över 250GB.. spelar in, kollar på det någon dag/vecka senare.. raderar!!

Redigerat av Mushunt, 25 september 2014 - 07:24.


#23105

Postad 25 september 2014 - 09:24

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Man kan även fråga sig hur många som faktiskt behöver 1TB. Jag är övertygad om att de allra flesta normala användare bara använder inspelningsfunktionen för att spela in sådant som går vid fel tidpunkt för att kunna titta på det senare. Med kvalitén på dagens Play-tjänster är det knappt jag orkar ens det. Att ha kvarterets största filmsamling känns väldigt 90-tal, och att ha det på sin Telia-box är rätt meningslöst när den ändå blir obrukbar i samma sekund man säger upp sitt abonnemang. Vad är det folk sitter och sparar på och hur länge förväntar de sig ha kvar det egentligen?


Håller med.
Inte är det större disk som står på önskelistan. Det är en smartare box.
En med dubbla inspelningsmöjligheter. En med fungerande fjärrkontroll.
.

#23106

Postad 25 september 2014 - 10:08

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Mot bakgrund av hur många som t.o.m. skruvat isär sin 1963-box och själva bytt ut hårddisken till en större sådan, med förlust av garantin som följd, hoppas jag att ni som inte ser behov av större lagringsutrymme är väl medvetna om att ni knappast talar för alla.

#23107

Postad 25 september 2014 - 10:20

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Vad är det folk sitter och sparar på och hur länge förväntar de sig ha kvar det egentligen?


Jag kan bara tala för mig själv, men tycker att det är av stort värde att t.ex. kunna ha en hel tv-serie sparad i HD kvalitet. En del tv-serier finns inte ens att köpa och skulle man kopiera inspelningen till en dvd-inspelare blir kvalitetsförlusten påtaglig och dessutom måste du handskas med en massa skivor (vilka heller inte är gratis att köpa).

Bekvämligheten att när som helst kunna slå på ett favoritavsnitt i hög kvalitet ska inte underskattas! Och de flesta playtjänster kostar pengar, har inte gamla godingar och byter dessutom ut sitt sortiment med följd de klassiker som en gång funnits kanske är borta dagen därpå.

Än så länge kan helt enkelt inget klå ett rejält, lokalt lagringsmedium där du själv har full kontroll när du väl spelat in något!

#23108

Postad 25 september 2014 - 17:43

Torrbollen
  • Torrbollen
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

lokalt lagringsmedium där du själv har full kontroll när du väl spelat in något!

Fast det har du ju inte. Inspelningarna är väl krypterade och går bara att spela på boxen om jag fattat rätt. Boxen går bara att använda hos Telia och bara så länge den är ansluten till deras nät och bara så länge du har ett abonnemang.

#23109

Postad 25 september 2014 - 17:48

Torrbollen
  • Torrbollen
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Mot bakgrund av hur många som t.o.m. skruvat isär sin 1963-box och själva bytt ut hårddisken till en större sådan, med förlust av garantin som följd, hoppas jag att ni som inte ser behov av större lagringsutrymme är väl medvetna om att ni knappast talar för alla.

Frågan är väl hur representativ respektive åsikt är. Jag skulle gissa på att den genomsnittlige kunden som inte bryr sig utgör 80%. De som bryr sig men som inte försökt byta hårddisk är 18% och de som skruvat isär sin box är de sista 2%. Det är givetvis bara min gissning helt utan några belägg.

#23110

Postad 25 september 2014 - 19:55

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Frågan är väl hur representativ respektive åsikt är. Jag skulle gissa på att den genomsnittlige kunden som inte bryr sig utgör 80%. De som bryr sig men som inte försökt byta hårddisk är 18% och de som skruvat isär sin box är de sista 2%. Det är givetvis bara min gissning helt utan några belägg.


99% av alla Telias kunder bryr sig inte. 1% kanske funderat på att byta hd och 0,5% max har gjort det men det är bara vad jag tror. Jag baserar inga %-siffror på vad som skrivs i denna tråden för här finns bara ett fåtal av alla Telias kunder.

#23111

Postad 26 september 2014 - 08:43

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Frågan är väl hur representativ respektive åsikt är. Jag skulle gissa på att den genomsnittlige kunden som inte bryr sig utgör 80%. De som bryr sig men som inte försökt byta hårddisk är 18% och de som skruvat isär sin box är de sista 2%. Det är givetvis bara min gissning helt utan några belägg.

99% av alla Telias kunder bryr sig inte. 1% kanske funderat på att byta hd och 0,5% max har gjort det men det är bara vad jag tror. Jag baserar inga %-siffror på vad som skrivs i denna tråden för här finns bara ett fåtal av alla Telias kunder.


De fetstilta partierna i citaten gör ytterligare kommentarer från min sida överflödiga.

#23112

Postad 26 september 2014 - 09:17

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

De fetstilta partierna i citaten gör ytterligare kommentarer från min sida överflödiga.

Javisst, för du vet ju exakt hur många av Telias boxanvändare som bytt hårddisk ;)

#23113

Postad 26 september 2014 - 12:33

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Javisst, för du vet ju exakt hur många av Telias boxanvändare som bytt hårddisk ;)

Nej, och jag har därför heller inte nedlåtit mig till den sortens procentsatsspekulationer.

Det är dock knappast en alltför vild gissning att, av dem som ser ett behov av en större hårddisk och är redo att betala för en uppgradering, många skulle vara mer intresserade av en 1000 GB hårddisk än en 500 GB hårddisk (eftersom ursprungshårddisken trots allt är så stor som 320 GB). Mot den bakgrunden är det onekligen märkligt att Markus hittills bara talat om en uppgradering till 500 GB för det hutlösa priset 699 kr. 1000 GB för några hundringar mer vore betydligt mer intressant för många och jag kan inte se något skäl till att Telia inte erbjuder också det alternativet, när de nu har för avsikt att erbjuda större hårddiskar till att börja med.

Och ni som inte är intresserade av en större hårddisk överhuvudtaget - varför engagerar ni er i frågan om uppgraderingsalternativen till att börja med? Är det bara allmän missunnsamhet riktad mot dem som vill ha ett större lagringsutrymme?

Redigerat av pallepaf, 26 september 2014 - 12:42.


#23114

Postad 26 september 2014 - 21:06

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar. Är det kostnadsfritt (gratis) att få flera "VoD koder" till mer än en inspelningsbar box om man har kollektivtavtal för mer än en box?


Ja.

Tvilling paket är halva priset normalt och halva priset av 0 kr blir helt enkelt 0 kr (För nollor är ju inget värda... ;)

Markus Johansson
Telia Kundservice

#23115

Postad 26 september 2014 - 21:32

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Är du säker?

För jag har upptäckt en försämring av tjänsten efter uppdateringen nämligen om jag vill se på play-innehåll på nån annan kanal. Tex om jag är på Kanal 5 och så trycker jag på info knappen för att få upp programinformation. Säg att jag kollar in vad som sänts tidigare under kvällen på SVT1 och hittar Uppdrag Granskning som jag vill se. Tidigare behövde jag då bara trycka på ok på fjärren medans information om det programmet låg uppe på skärmen så började det spelas upp direkt från programbiblioteket och efter att jag sett färdigt så landade jag på SVT1. Men nu när jag gör samma sak så tas jag bara till den kanalen och det program som visas nu. Jag är tvungen att återigen bläddra fram Uppdrag Granskning och trycka på Ok för att det skall börja spelas upp. Tycker detta är en försämring jämfört med tidigare. Hoppas ni kan fixa till denna buggen och göra så att det fungerar som tidigare där man kan hoppa direkt till olika kanalers playinnehåll på det här sättet utan att först behöva mellanlanda på den kanal man vill spela upp ifrån.


Jag har dubbelkollat och det ska bara vara dessa kodrader som är ändrade så man går mot en annan server än förut.

Har dock testat detta på min box och där startar programmet som det ska om jag går via mini-EPG när det är ett program som gått tidigare på aktuell kanal. Fast och andra sidan har jag för tillfället inte exakt samma version som ni har, utan en version som innehåller lite förändringar ni kommer märka av senare i år.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#23116

Postad 26 september 2014 - 21:47

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Inte för att jag är i närheten av att använda så många strömmar, men när jag aktiverade min andra box via kundsupporten så sa han att man kan köra 8 strömmar via fiber och aktivera fyra inspelningsbara eller åtta standardboxar (eller någon kombination)


Reglerna är lite ändrade nu för tiden så här är det just nu.

På xDSL (ADSL/VDSL2) får man ha upp till 2 digital-tv boxar, båda kan vara inspelningsbara och ha tjänsten Telia Inspelare, alltså spela in på samma kanal man tittar på för tillfället.

På LAN får man ha upp till 5 digital-tv boxar, varav 2 stycken inspelningsbara och detta ger ju 7 strömmar och inget annat. Det finns för vissa kunder möjligt att man via en speciell rutin kan orderlägga ytterligare 2 inspelningsbara boxar och då blir det totalt alltså 4 inspelningsbara digital-tv boxar och ytterligare en digital-tv box som inte är inspelningsbar (9 strömmar totalt).

Hoppas jag fick det rätt nu men en sak är säker, har man bara 100 mbit totalt kommer det inte gå bra om man spelar in 4 HD kanaler och tittar på 5 olika full HD program samtidigt, men sannolikheten att någon gör det är nog inte så stor hoppas jag :)

Markus Johansson
Telia Kundservice

#23117

Postad 27 september 2014 - 07:30

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 1

Reglerna är lite ändrade nu för tiden så här är det just nu.

På xDSL (ADSL/VDSL2) får man ha upp till 2 digital-tv boxar, båda kan vara inspelningsbara och ha tjänsten Telia Inspelare, alltså spela in på samma kanal man tittar på för tillfället.

På LAN får man ha upp till 5 digital-tv boxar, varav 2 stycken inspelningsbara och detta ger ju 7 strömmar och inget annat. Det finns för vissa kunder möjligt att man via en speciell rutin kan orderlägga ytterligare 2 inspelningsbara boxar och då blir det totalt alltså 4 inspelningsbara digital-tv boxar och ytterligare en digital-tv box som inte är inspelningsbar (9 strömmar totalt).

Hoppas jag fick det rätt nu men en sak är säker, har man bara 100 mbit totalt kommer det inte gå bra om man spelar in 4 HD kanaler och tittar på 5 olika full HD program samtidigt, men sannolikheten att någon gör det är nog inte så stor hoppas jag :)

Markus Johansson
Telia Kundservice


Med alla dessa strömmar - varför kan inte vi med fiber få möjlighet att spela in i vart fall två program samtidigt på en och samma box? Som jag förstått det ska det ju inte vara något problem hårdvarumässigt.

Antar att denna fråga än en gång förbigås med tystnad till följd av Markus högst selektiva besvarande av frågor...

#23118

Postad 27 september 2014 - 10:17

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Med alla dessa strömmar - varför kan inte vi med fiber få möjlighet att spela in i vart fall två program samtidigt på en och samma box? Som jag förstått det ska det ju inte vara något problem hårdvarumässigt.

Antar att denna fråga än en gång förbigås med tystnad till följd av Markus högst selektiva besvarande av frågor...


Jag besvarar frågor som är relevanta och inte har besvarats tidigare, just denna fråga har vi skrivit om flera gånger, t.ex. https://www.minhembi...7

Vi är medvetna om att det finns personer här som skulle tycka det är bra, det är inte jättemånga som framför denna åsikten via t.ex http://www.telia.se/...akt/tyckomtelia till oss så det är antagligen inget vi prioriterar just nu iaf. Det är betydligt fler som framför åsikt om att det ska hanterarnas på ett bättre sätt med vilka programbibliotek kunden har.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#23119

Postad 27 september 2014 - 10:56

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

och även om det skulle fungera med andra/större diskar, så är det inget de kan kommentera eller lämna support för. :unsure:


Rörande hårddiskar så är de enda hårddiskar vi stödjer och ger support på helt enkelt de som man kan köpa av oss. Om man sätter en annan hårddisk än den som man kan köpa av oss så slutar garantin för boxen att gälla. Det stämmer att vissa anpassningar av hårddisken är gjorda av Arris innan vi får hårddiskarna till Telia.

Rörande 500 GB hårddiskarna så har jag i dagsläget ingen mer information än att det ska komma men kan återkomma rörande det senare.

Markus Johansson
Telia Kundservice


B)

För övrigt funkar Play-funktionen hos mig som Markus skriver. Jag bläddrar runt bland tidigare sända program på andra kanaler och när jag trycker OK, så startar programmet direkt, så om det inte är fler som har det felet, så är det nog nåt tokigt med din box, Joakim_A.

Redigerat av Bopper, 27 september 2014 - 11:01.


#23120

Postad 27 september 2014 - 13:37

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 3

Jag besvarar frågor som är relevanta och inte har besvarats tidigare, just denna fråga har vi skrivit om flera gånger, t.ex. https://www.minhembio...7

Vi är medvetna om att det finns personer här som skulle tycka det är bra, det är inte jättemånga som framför denna åsikten via t.ex http://www.telia.se/...akt/tyckomtelia till oss så det är antagligen inget vi prioriterar just nu iaf. Det är betydligt fler som framför åsikt om att det ska hanterarnas på ett bättre sätt med vilka programbibliotek kunden har.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Kors i taket - ett svar!

Så de som inte hittar något med hjälp av sökfunktioner och inte orkar läsa igenom 463 sidors textmassa ska normalt sett ignoreras med tystnad så fort något har berörts tidigare? Mot bakgrund av att svaret du hänvisar till gavs den 27 januari 2011 - eller annorlunda uttryckt för 1339 dagar, 7543 inlägg och 151 sidor sedan - kanske det under alla förhållanden var hög tid för en uppdatering av läget, inte sant?

För övrigt finns många relevanta frågor i tråden som inte har besvarats tidigare, men som ändå förblir obesvarade. Senast den 8 september bemötte du en användares förvåningen över detta med att skriva att "Det kanske beror på att jag inte har något svar". I de fall det förhåller sig på det sättet tror jag att många skulle uppskatta ett besked av just det slaget istället för att nonchaleras. Jag inser att du inte har någon skyldighet att besvara de frågor som ställs i tråden, men ett mer konsekvent förhållningssätt till frågeställarna kanske vore på sin plats när du nu agerar för Telia kundservice räkning.

#23121

Postad 27 september 2014 - 14:48

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 1

Hårddisken har nog problem med att man har fler än två inspelningar till den än vad man har idag så jag tror den spärren är svår att övervinna om man inte har en SSD eller liknande. Dessutom finns det ju en tekniskt problem med att man kan få 12 stycken strömmar då istället för 8.

Här kan jag gissa att man har valt detta sätt för att ha någon som helst garanti för att tjänsten ska fungera bra i dagsläget.

Det som kanske kommer är att man kan gör en vanlig inspelning av det man tittar på istället för att den bara spelar in det i timeshift läge, men för detta krävs det nog en del utveckling av programvaran i digital-tv boxen.


Markus Johansson
Telia Kundservice


Det svar som gavs för mer än 3,5 år sedan håller dessutom inte, då det flera gånger konstaterats i tråden att det hos t.ex. ComHem med precis samma box (VIP 1963) finns möjlighet att spela in två kanaler samtidigt som man tittar på en tredje.

#23122

Postad 27 september 2014 - 16:31

Michael L
  • Michael L
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Efter uppdateringen som kom i veckan har detta tydligen försvunnit för mig. Nu fungerar det som vanligt igen och rutan försvinner efter nedräkningen.


...Eller nä... Det har kommit tillbaka nu...

Ingen annan som noterat en kvarvarande inforuta efter att 1963 bytt kanal för att spela in?

#23123

Postad 27 september 2014 - 17:42

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Kostnadsfråga, då Copyswede ska ha mer pengar ju större disken är

Nej,
Avgiften för TV-boxar är 1kr/GB, max 320kr (+ moms).

#23124

Postad 27 september 2014 - 17:47

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Det svar som gavs för mer än 3,5 år sedan håller dessutom inte, då det flera gånger konstaterats i tråden att det hos t.ex. ComHem med precis samma box (VIP 1963) finns möjlighet att spela in två kanaler samtidigt som man tittar på en tredje.

Comhem klarar inte av att spela in två kanaler och titta på en tredje. Eller rättare sagt så verkar VIP 1963 klara max två inkommande strömmar.
Telia verkar ha valt att alltid reservera en ström till att titta och en att spela in. Comhem däremot kör mer dynamiskt vilket betyder att om du inte tittar på en kanal så kan du spela in två program samtidigt. Du går även att titta på ett inspelat program samtidigt som du spelar in två andra.

Jag saknar inte möjligheten att spela in två kanaler samtidigt som jag tittar på ett tredje (händer väl typ aldrig att det går så mycket sebart samtidigt).
Däremot så önskar jag att den kan stå och spela in två kanaler i standbyläge. Det är extra irriterande när man ska spela in ett program 19-20 på en kanal och ett annat program 20-21 på en annan kanal. Då klarar den inte överlappet och man riskerar att missa början/slutet.

#23125

Postad 27 september 2014 - 19:15

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Nån annan som fått felkod 611 gå in på program biblioteket?

#23126

Postad 27 september 2014 - 19:30

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Yup, så även här.

Det är ju själva fan att de illegala alternativen fungerar så mycket bättre än de man faktiskt betalar för.

#23127

Postad 27 september 2014 - 20:17

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 1

Kors i taket - ett svar!

Så de som inte hittar något med hjälp av sökfunktioner och inte orkar läsa igenom 463 sidors textmassa ska normalt sett ignoreras med tystnad så fort något har berörts tidigare? Mot bakgrund av att svaret du hänvisar till gavs den 27 januari 2011 - eller annorlunda uttryckt för 1339 dagar, 7543 inlägg och 151 sidor sedan - kanske det under alla förhållanden var hög tid för en uppdatering av läget, inte sant?

För övrigt finns många relevanta frågor i tråden som inte har besvarats tidigare, men som ändå förblir obesvarade. Senast den 8 september bemötte du en användares förvåningen över detta med att skriva att "Det kanske beror på att jag inte har något svar". I de fall det förhåller sig på det sättet tror jag att många skulle uppskatta ett besked av just det slaget istället för att nonchaleras. Jag inser att du inte har någon skyldighet att besvara de frågor som ställs i tråden, men ett mer konsekvent förhållningssätt till frågeställarna kanske vore på sin plats när du nu agerar för Telia kundservice räkning.

Snälla Palle, jag ber dig att taggar ner betydligt!
Hade jag varit Markus och läst det du skriver så hade jag blivit förbannad, ledsen och hoppat över detta forum ett antal månader.
Sluta klaga, han har full rätt att vara inkonsekvens eller vägra svara på frågor, det är ingen officiell support där man kan kräva svar.
Han har gett oss tillgång till second line support och vi ska vara glada att han skrivet något. All info är värdefull.
Hoppas han fortsätter. Tack

#23128

Postad 27 september 2014 - 20:18

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Comhem klarar inte av att spela in två kanaler och titta på en tredje. Eller rättare sagt så verkar VIP 1963 klara max två inkommande strömmar.
Telia verkar ha valt att alltid reservera en ström till att titta och en att spela in. Comhem däremot kör mer dynamiskt vilket betyder att om du inte tittar på en kanal så kan du spela in två program samtidigt. Du går även att titta på ett inspelat program samtidigt som du spelar in två andra.


Som jag fått det förklarat för mig beror det på kanalernas "frekvens" huruvida man kan se på en tredje kanal när man spelar in på två andra. ComHems 1963:a använder ju inte ip-tv utan DVB-C-systemet. ComHems 1963:a har två DVB-C-mottagare och om den tredje kanalen (på något sätt jag inte kan närmare förklara) matchar någon av de två kanaler som spelas in så går det bra att titta på den (om de ligger på samma MUX tror jag att det hette).

Hursomhelst är poängen att, då det enligt vad du själv skriver i vart fall går att spela in två kanaler och titta på en tidigare gjord inspelning samtidigt, det står helt klart att hårddisken i boxen inte sätter käppar i hjulet för att möjliggöra inspelning av två kanaler samtidigt, vilket Markus angav i sitt svar från 2011.

Jag saknar inte möjligheten att spela in två kanaler samtidigt som jag tittar på ett tredje (händer väl typ aldrig att det går så mycket sebart samtidigt).
Däremot så önskar jag att den kan stå och spela in två kanaler i standbyläge. Det är extra irriterande när man ska spela in ett program 19-20 på en kanal och ett annat program 20-21 på en annan kanal. Då klarar den inte överlappet och man riskerar att missa början/slutet.


Detta är även för min del det främsta skälet till önskemålet om att kunna spela in två kanaler samtidigt och jag kan inte tro att NÅGON vettig användare inte skulle önska sig möjligheten om de blev tillfrågade. Att Telia inte fått in så många önskemål om detta via sin "tyck till" sida är ingen ursäkt för att inte implementera något som säkerligen skulle uppskattas av ALLA fr.o.m. första gången de slapp mötas av den irriterande varningen om överlappande inspelningar...

Redigerat av pallepaf, 27 september 2014 - 20:38.


#23129

Postad 27 september 2014 - 20:27

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 1

Sluta klaga, han har full rätt att vara inkonsekvens eller vägra svara på frågor, det är ingen officiell support där man kan kräva svar.
Han har gett oss tillgång till second line support och vi ska vara glada att han skrivet något. All info är värdefull.
Hoppas han fortsätter. Tack


Jag upprepar:
"Jag inser att du inte har någon skyldighet att besvara de frågor som ställs i tråden, men ett mer konsekvent förhållningssätt till frågeställarna kanske vore på sin plats när du nu agerar för Telia kundservice räkning."
Så länge Markus undertecknar med Telia Kundservice anser jag att man bör kunna ställa högre krav på honom i berörda avseenden.

#23130

Postad 28 september 2014 - 09:50

Torrbollen
  • Torrbollen
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Som jag fått det förklarat för mig beror det på kanalernas "frekvens" huruvida man kan se på en tredje kanal när man spelar in på två andra. ComHems 1963:a använder ju inte ip-tv utan DVB-C-systemet. ComHems 1963:a har två DVB-C-mottagare och om den tredje kanalen (på något sätt jag inte kan närmare förklara) matchar någon av de två kanaler som spelas in så går det bra att titta på den (om de ligger på samma MUX tror jag att det hette).

Det låter som du bara förstått en liten del.

Oavsett om det är DVB-C eller IPTV är det samma typ av dataström i ett format som heter MTS. Det är ett format där flera olika dataströmmar sammanflätats till en enda stor ström. För IPTV överförs en enda MTS med delströmmar för en enda kanal åt gången. För DVB överförs en MTS med strömmar för flera kanaler på en gång. Frekvensområdet för DVB är uppdelat i flera överföringskanaler. Varje överföringskanal har en unik bärfrekvens som mottagaren låser på. En överföringskanal innehåller en MTS. Det stämmer att antalet kanalmottagare och frekvensdemodulatorer begränsar hur många MTS-strömmar du kan ta emot samtidigt i DVB. Det handlar inte om det.

För att du skall kunna titta på en kanal måste den avflätas. Rätt ström för bild måste till videoavkodningshårdvaran. Rätt ström för ljud måste ljudavkodningshårdvaran. Rätt strömmar med övrigt information måste gå till huvudprocessorn. Är det dessutom krypterat måste det avkrypteras först. Allt det här går att göra i mjukvara. Men med de stora datamängder vi talar om här och de små processorer med lite minne boxarna har tror jag inte det går. Min gissning är att det istället finns särskild hårdvarubaserad avflätning av MTS i boxen. Problemet är antagligen att det bara finns två sådana hårdvarublock i boxen. Det stämmer bra med vad e3henri skrivit angående hur det fungerar hos Telia respektive ComHem.

#23131

Postad 28 september 2014 - 13:17

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Det låter som du bara förstått en liten del.

Oavsett om det är DVB-C eller IPTV är det samma typ av dataström i ett format som heter MTS. Det är ett format där flera olika dataströmmar sammanflätats till en enda stor ström. För IPTV överförs en enda MTS med delströmmar för en enda kanal åt gången. För DVB överförs en MTS med strömmar för flera kanaler på en gång. Frekvensområdet för DVB är uppdelat i flera överföringskanaler. Varje överföringskanal har en unik bärfrekvens som mottagaren låser på. En överföringskanal innehåller en MTS. Det stämmer att antalet kanalmottagare och frekvensdemodulatorer begränsar hur många MTS-strömmar du kan ta emot samtidigt i DVB. Det handlar inte om det.

För att du skall kunna titta på en kanal måste den avflätas. Rätt ström för bild måste till videoavkodningshårdvaran. Rätt ström för ljud måste ljudavkodningshårdvaran. Rätt strömmar med övrigt information måste gå till huvudprocessorn. Är det dessutom krypterat måste det avkrypteras först. Allt det här går att göra i mjukvara. Men med de stora datamängder vi talar om här och de små processorer med lite minne boxarna har tror jag inte det går. Min gissning är att det istället finns särskild hårdvarubaserad avflätning av MTS i boxen. Problemet är antagligen att det bara finns två sådana hårdvarublock i boxen. Det stämmer bra med vad e3henri skrivit angående hur det fungerar hos Telia respektive ComHem.


Som jag gav uttryck för har jag ingen djupare kunskap om den bakomliggande tekniken. Men sådan kunskap behövs heller inte för att dra den väsentliga slutsatsen i sammanhanget: att den hårddisk som finns i både ComHems box och Telias box uppenbarligen klarar av att spela in två kanaler samtidigt som den spelar upp ett redan inspelat program.

Logiken dikterar därmed att det inte är hårddisken som är flaskhalsen och hindrar Telia från att möjliggöra samtidig inspelning av två program. Alltså var Markus svar från 2011 rimligen felaktigt. Därmed duger det heller inte med att hänvisa till det felaktiga svaret från 2011 när frågan på nytt ställs om varför Telia inte möjliggör inspelning av två program samtidigt.

Den kommentar Markus gav "i modern tid" för några inlägg sedan återspeglar nog bättre den sanna förklaringen:
"det är inte jättemånga som framför denna åsikten via t.ex http://www.telia.se/...akt/tyckomtelia till oss så det är antagligen inget vi prioriterar just nu iaf."

Telia bryr sig helt enkelt inte om frågan, för det är inte tillräckligt många som hittat fram till och använt sig av deras knappast välkända "tyck till"-sida! Att säljare på Elgiganten och Mediamarkt i sitt säljsnack anger detta som en klar nackdel för Telia i förhållande till övriga TV-distributörer på den svenska marknaden spelar tydligen inte heller roll...

Redigerat av pallepaf, 28 september 2014 - 13:30.


#23132

Postad 28 september 2014 - 14:15

Michael L
  • Michael L
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Nån annan som fått felkod 611 gå in på program biblioteket?


Hade det upprepade gånger för någon vecka sedan inför ett underhållsarbete, men har inte sett det sedan dess.

#23133

Postad 28 september 2014 - 16:57

patnor
  • patnor
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Boxen spelar redan in två kanaler samtidigt men man har valt att låsa den ena inspelningsströmmen till time shift funktionen.

#23134

Postad 28 september 2014 - 19:11

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Boxen spelar redan in två kanaler samtidigt men man har valt att låsa den ena inspelningsströmmen till time shift funktionen.


På Telias 1963 sker inte någon timeshift-inspelning av den "underliggande/senast valda" kanalen vid uppspelning av en sedan tidigare gjord inspelning. ComHem-varianten av 1963:an klarar av att spela in två kanaler samtidigt som man spelar upp ett redan inspelat program (eller ser tillbaka på ett av de program som spelas in, dvs. timeshift).

Om Telia har svårigheter att utnyttja hårdvaran lika effektivt som ComHem vore det i alla fall ett steg framåt att ge användaren möjlighet att temporärt ställa om boxen till att spela in två program samtidigt på bekostnad av timeshift-funktionen och/eller möjligheten till samtidig uppspelning av ett redan inspelat program.

#23135

Postad 28 september 2014 - 22:40

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Vi är medvetna om att det finns personer här som skulle tycka det är bra, det är inte jättemånga som framför denna åsikten via t.ex http://www.telia.se/...akt/tyckomtelia till oss så det är antagligen inget vi prioriterar just nu iaf. Det är betydligt fler som framför åsikt om att det ska hanterarnas på ett bättre sätt med vilka programbibliotek kunden har.


Men herregud.
Såklart att ingen skriver till Telia och ber om detta. DET ÄR EN SJÄLVKLARHET.

Vi användare väntar ju på att det ska ske, och anser inte att vi ska behöva lägga ner möda på att tjata.

#23136

Postad 29 september 2014 - 00:32

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Jag besvarar frågor som är relevanta och inte har besvarats tidigare, just denna fråga har vi skrivit om flera gånger, t.ex. https://www.minhembio...7

Vi är medvetna om att det finns personer här som skulle tycka det är bra, det är inte jättemånga som framför denna åsikten via t.ex http://www.telia.se/...akt/tyckomtelia till oss så det är antagligen inget vi prioriterar just nu iaf. Det är betydligt fler som framför åsikt om att det ska hanterarnas på ett bättre sätt med vilka programbibliotek kunden har.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Nu har iaf jag tyckt till där.
Ska få fiber om nån månad men kommer definitivt inte lägga min pengar hos Telia om boxen bara kan spela in ett program åt gången.
Jag behåller mitt boxerabbonemang ist där jag har en box som kan spela in tom mer än två program samtidigt sedan åratal tillbaka.
Att välja Telias digitaltv med en sådan begränsad box skulle kännas som ett kliv bakåt.
Hoppas ni löser detta så får ni garanterat mig som kund.

#23137

Postad 29 september 2014 - 08:27

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Ja det känns ju helt rätt att istället välja Boxer med sitt begränsade kanalutbud .. Du kan få köpa min On-demand box som Boxer lanserade
för 3 år sedan och som fortf inte fungerar ordentligt....

#23138

Postad 29 september 2014 - 10:23

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Jag upprepar:
"Jag inser att du inte har någon skyldighet att besvara de frågor som ställs i tråden, men ett mer konsekvent förhållningssätt till frågeställarna kanske vore på sin plats när du nu agerar för Telia kundservice räkning."
Så länge Markus undertecknar med Telia Kundservice anser jag att man bör kunna ställa högre krav på honom i berörda avseenden.


Skjut inte på pianisten. Markus måste rätta sig efter arbetsgivarens instruktioner.

Det stora problemet är att Telia fortfarande lever kvar i sin gamla monopolvärld. Det sitter i väggarna.
Det är kunderna som är till för Telia – inte Telia som är till för kunderna.
.

#23139

Postad 29 september 2014 - 10:30

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Eller kanske är det så enkelt att även Telia har begränsade utvecklingsresurser som alla andra och inte kan uppfylla varenda forumönskan .. Det är bara i Jonas Sjöstedts fantasivärld som alla resurser är obegränsade.
Som fd Boxerkund är jag glad att Telia inte släpper en otestad icke fungerande box som on-line boxen, som ett litet exempel. vad skall man med features till som inte ens fungerar?
Dessutom så fungerar min fjärrkontroll tillskillnad från din, har du bytt batteri?

Redigerat av eralshn, 29 september 2014 - 10:31.


#23140

Postad 29 september 2014 - 11:00

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Eller kanske är det så enkelt att även Telia har begränsade utvecklingsresurser som alla andra och inte kan uppfylla varenda forumönskan .. Det är bara i Jonas Sjöstedts fantasivärld som alla resurser är obegränsade.
Som fd Boxerkund är jag glad att Telia inte släpper en otestad icke fungerande box som on-line boxen, som ett litet exempel. vad skall man med features till som inte ens fungerar?
Dessutom så fungerar min fjärrkontroll tillskillnad från din, har du bytt batteri?


Jodå, jag byter batterier frekvent.
Har också konstaterat att on/off-knappen, till skillnad ifrån andra knappar, är mycket sensitiv.
På denna är alltid en tryckning tillräcklig.
.

#23141

Postad 29 september 2014 - 11:53

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Ja det känns ju helt rätt att istället välja Boxer med sitt begränsade kanalutbud .. Du kan få köpa min On-demand box som Boxer lanserade
för 3 år sedan och som fortf inte fungerar ordentligt....


De enda kanaler jag är intresserad av finns där så inget problem för mig.
Så ja det känns helt rätt.

#23142

Postad 29 september 2014 - 13:18

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 2

Nu har iaf jag tyckt till där.
Ska få fiber om nån månad men kommer definitivt inte lägga min pengar hos Telia om boxen bara kan spela in ett program åt gången.
Jag behåller mitt boxerabbonemang ist där jag har en box som kan spela in tom mer än två program samtidigt sedan åratal tillbaka.
Att välja Telias digitaltv med en sådan begränsad box skulle kännas som ett kliv bakåt.
Hoppas ni löser detta så får ni garanterat mig som kund.


Bättre förr ?????

Två år sedan det installerades fiber från Telia med allt vad det innebär....
samtidigt kapades förbindelsen med Comhem--- och det innebar att min Humaxburk med
installerad hårddisk på 1Tb, vilken hade möjligheten att spela in upp till fem ( 5 ) kanaler samtidigt
dessutom med mycket god bildkvalitet-- blev oanvändbar som inspelare....

Men som tur var hade jag två kablar inkommandes från balkongen till min
https://www.minhembi...=283397&st=3150
vilken klarar att spela in Två ( 2 ) kanaler samtidigt man tittar på en tredje ( dock med begränsning )

Men Telia vet vad kunderna vill ha.......

Redigerat av Latmann, 29 september 2014 - 13:56.


#23143

Postad 29 september 2014 - 13:57

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Låter bra det Latmann, och med en CD dekoder så får du ungefär hälften av de kanaler Telia kan erbjuda ..

#23144

Postad 29 september 2014 - 14:00

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 1

Låter bra det Latmann, och med en CD dekoder så får du ungefär hälften av de kanaler Telia kan erbjuda ..


Jahaddu.... som tex BBC HD och Travel Channel HD, menar du ?

Redigerat av Latmann, 29 september 2014 - 14:05.


#23145

Postad 29 september 2014 - 14:15

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Har en jävla massa BBC och resekanaler, så det räcker och blir över, men nu snackar vi inte perifera kanaler utan
NHL, Premier League,, Formel 1, Champions League och annat smått och gott som en Cmore parabolkund går miste om. (Och samma för Boxerkunden)
Sen så kostar ju Telias dekoder 1200:- så du kan ju om du har fiber handla in flera inspelare för lägre kostnad än vad Cmore eller Boxer tar för sina inspelare och då kan du ju titta på 2 och spela in 2 samtidigt om man nu vill vara krass ..
Och får då 2 fjärrkontroller som Bosse kan sitta och gnälla över.

#23146

Postad 29 september 2014 - 14:21

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Har en jävla massa BBC och resekanaler, så det räcker och blir över, men nu snackar vi inte perifera kanaler utan
NHL, Premier League,, Formel 1, Champions League och annat smått och gott som en Cmore parabolkund går miste om. (Och samma för Boxerkunden)
Sen så kostar ju Telias dekoder 1200:- så du kan ju om du har fiber handla in flera inspelare för lägre kostnad än vad Cmore eller Boxer tar för sina inspelare och då kan du ju titta på 2 och spela in 2 samtidigt om man nu vill vara krass ..
Och får då 2 fjärrkontroller som Bosse kan sitta och gnälla över.


Ja men snälla vän.....berätta för oss andra hur du gör för att spela in det som efterfrågas..???
...med en eller flera Teliaburkar.

Redigerat av Latmann, 29 september 2014 - 14:23.


#23147

Postad 29 september 2014 - 14:58

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Vad är det som efterfrågas? Skulle tro att efterfrågan är mycket liten för 2 samtidiga inspelningar. Och med tanke på dekoderpriserna
så kan du köpa 2 teliainspelare om du har fiber, och lösa det problemet till än lägre kostnad än hos Cmore eller Boxer.

Att du nu drog upp två periferikanaler som ingen tittar på för att spela Allan, det känns som om det kvittar.

#23148

Postad 29 september 2014 - 16:57

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag besvarar frågor som är relevanta och inte har besvarats tidigare, just denna fråga har vi skrivit om flera gånger, t.ex. https://www.minhembio...7

Vi är medvetna om att det finns personer här som skulle tycka det är bra, det är inte jättemånga som framför denna åsikten via t.ex http://www.telia.se/...akt/tyckomtelia till oss så det är antagligen inget vi prioriterar just nu iaf. Det är betydligt fler som framför åsikt om att det ska hanterarnas på ett bättre sätt med vilka programbibliotek kunden har.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Säg inte att det inte verkar finnas efterfrågan om att kunna spela in 2 program samtidigt. Jag har själv ställt frågan 2 gånger skriftligt till Telia och en gång muntligt i samband med att jag sa upp provabonnemanget på Lagompaketet som ingick vid fiberinstallationen. Jag har också gnällt, som gammal gubbe, här på forumet i samma ärende. Men på Telia är man numera väldigt "lomhörda" för kundförfrågningar. Jag tycker att ni i ärlighetens namn i reklamen för digitalTV ska föreslå att kunder som vill spela in 2 program samtidigt har möjlighet att köpa och koppla in 2 digitalboxar och 2 fjärrkontroller, eventuellt till rabatterat pris.
Nu behåller jag tills vidare parabollösningen från Canal Digital som har en alldeles utsökt box sedan 3-4 år tillbaka. Om det skulle bli för krångligt eller dyrt med dubbla lösningar så kan jag säga upp avtalet med Telia bredband och välja annan leverantör eftersom vi sitter på Telia´s Öppen fiber. Där kan jag till samma pris eller lägre från t.ex.Alltele få en digitalbox (Dilog DIP701) som kan spela in 2 program medan man tittar på ett tredje. Samma box säljs också av andra säljare av fibertjänster.
Dilog-boxen har plockats fram av ett fåmansbolag utan de resurser som finns inom Telia för att åstadkomma samma kundnytta.
De som tidigare jobbade på Kreatel i Linköping med Telia-boxen innan Motorola (och senare Arris) köpte bolaget 2006 måste känna viss förtvivlan över hur lite som hänt sedan dess.
Ett litet tips till Telia: Kopiera Canal Digitals nya funktion "Veckans arkiv". Där lagras senaste veckans program som du kan titta på om de ingår i ditt abonnemang. Här kan man titta och spola förbi reklamen precis som i heminspelade program, mycket bra jämfört med vanliga Play-funktionen.

Lojal köpare av alla teletjänster från Telia sedan 40 år utom DigitalTV.

Redigerat av Unregistered9a65ea8f, 29 september 2014 - 17:19.


#23149

Postad 29 september 2014 - 17:42

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Boxen var ju jättefin,men jag ser inget viasatutbud hos AllTele, ingen videobutik med alla de senaste hyrfilmerna.
Kort sagt,lika illa som Cmore och Boxer när det gäller kanalutbud, vilken man vill vara utan NHL,NFL,Formel1,Premier League
Champions League?

Och inga hyrfilmer heller.... vad skalll man igenkligen spela in samtidigt? Vädret på TV4 och ABC nytt medans man tittar på Fråga doktorn?

#23150

Postad 29 september 2014 - 18:42

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Ha,ha!
Börjar bli riktigt roligt här inne nu...
Själv har jag hittills under mina 3 år med Telia inte behövt spela in två program samtidigt någon gång.
En del verkar vilja spela in hur mycket som helst...när programmen oftast suger...och när ska man titta på alla
program man spelat in...?...det bästa iof att man kan spola reklamen...
Jag skulle å andra sidan inte klara mig utan Viasatkanalerna pga sporten men det är ju jag det...



4 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar


    micke_thorn
  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.