Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DiBoss/D-Boss bra eller dåligt

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 23 januari 2006 - 11:55

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Diboss = Dåligt
Köpte en diboss 32 lfh lämna tillbaka den direkt.. Ljusgenomsläpp, gråa färger, Dålig bild det är alltså inget o ha för samma pengar kan man få mkt bättre.. iallafall vad jag tycker..

#52

Postad 24 januari 2006 - 22:02

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Hej Jordan!
Jag köpte min DiBoss LT-32HLFH för runt 3 månader sedan och
jag är helnjöd. den funkar perfekt och har funktioner en lcd-tv behöver.
Men jag tycker att lcd är bättre upp till 32" och plasma är bättre upp mot 42".
Det bästa är ju att du går till affären och jämför den med andra samtidigt, med
samma bildkälla.
Avslutningsvis DiBoss=Kanon

Mvh Kim

#53

Postad 13 mars 2006 - 13:14

Unregistered452d9f81
  • Unregistered452d9f81
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har en diboss 40 lcd och jag blir bara mer och mer nöjd med den, kan bara säga att det är en kanon tv för det priset.

//Tommyz

#54

Postad 13 mars 2006 - 18:06

mgripson
  • mgripson
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Har också en 40" diboss, är kanon nöjd med den.

//morgan

#55

Postad 09 april 2006 - 14:53

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Tyvärr har den gått tillbaka till Dustin , inget fel på tv men vill ha plasma för bättre bild vid filmtittandet.

Så jag har lagt ner LCD som alternativ för min del.

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>



Jag ville också ha en plasma hellre än LCD innan jag hört allt negativt gällande inbränning på plasma...... så jag vågar inte betala så mkt. pengar för att få tv3;s eller blocket.se loggor inbrända! :)

#56

Postad 11 april 2006 - 13:19

epson 740
  • epson 740
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
hör inte till tråden men efter att läst 100 trådar om plasma och lcd så undrar man ju om det är värt att lägga ner så mycke stålar på dom.har själv varit inne på att köpa men undrar om det inte för mej i alla fall skulle va bättre med en 32 vide 100 hz och vänta ett par år till och se vad som hänt med lcd och plasma då. bättre svärta inget ljus genomsläpp inga döda pixlar bättre bild helt enkelt än att köpa nu och leta fel det första man gör.en 32 crt 100 hz får man för under 5000 i dag med perfekt svärta och allt

#57

Postad 13 april 2006 - 00:00

Unregistered452d9f81
  • Unregistered452d9f81
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Epson 740 du har alldeles rätt i det du skriver. Tar ju några år innan HDtv är fullt utbyggt så det finns egentligen ingen anledning och lägga pengar på något som inte ger så mycket tebaks, men vafan det är svårt o låta bli vissa dvd filmer har verkligen bra kvalite och då är det en fröjd o titta på det i en lcd tv :)

// Tommy

#58

Postad 14 april 2006 - 14:34

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
morgan,
hur är Diboss jämfört med Wiewpia?

kg

#59

Postad 14 april 2006 - 15:00

Mr Bean
  • Mr Bean
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Låt mig säga så här, jag kommer aldrig beblanda mig med DiBoss igen.

#60

Postad 15 april 2006 - 11:05

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Låt mig säga så här, jag kommer aldrig beblanda mig med DiBoss igen.

<{POST_SNAPBACK}>


Bara för att du är sur på Diboss sverige behöver du inte sänka skärmen som produkt.

#61

Postad 15 april 2006 - 12:46

Mr Bean
  • Mr Bean
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Bara för att du är sur på Diboss sverige behöver du inte sänka skärmen som produkt.

<{POST_SNAPBACK}>


Han jag pratade med på DiBoss hette också Johannes...ett sammanträffande?

Ang att jag sänker skärmen som produkt så är det självklart att jag gör det då den hade bläskig svärta, utfrätt vita, döda pixlar, ihåligt ljud, repig ovansida mm.

#62

Postad 25 april 2006 - 10:26

Unregistered452d9f81
  • Unregistered452d9f81
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Bara för att du är sur på Diboss sverige behöver du inte sänka skärmen som produkt.

<{POST_SNAPBACK}>


Han jag pratade med på DiBoss hette också Johannes...ett sammanträffande?

Ang att jag sänker skärmen som produkt så är det självklart att jag gör det då den hade bläskig svärta, utfrätt vita, döda pixlar, ihåligt ljud, repig ovansida mm.

<{POST_SNAPBACK}>


Du verkar ha haft en jäkla otur men så är det i platt tv branchen spelar nog ingen roll vilken tv du tar, har flera kompisar som köpt lcd/plasma som fått byta ut sina tv:n dom har hetat allt från samsung, Lg. Vanliga crt tv var det ldrig lika mycket problem med men så var de inte lika känsliga heller eftersom bildkvaliten inte var så bra. Tekniken som man använder för att tillverka lcd/plasmaskärmar är mycket känsligare. Har inte hört någon av mina kompisar som har haft problem med att byta ut sina tv:n, de har blivit nöjada efter byterna.


// Tommyz

#63

Postad 25 april 2006 - 10:32

Unregistered452d9f81
  • Unregistered452d9f81
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har själv en diboss 40" lcd som jag hade problem med ibörjan med dålig bild, skickade iväg den till diboss servicepartner tv:n kom tebaks efter nån vecka utan att de hade hittat något fel hade samma problem några veckor till sen helt plötsligt försvann alla problem. misstänker nog att det var problem med viasats sändningar. När man skickar tv på service eller reparation och de inte hittar något fel så brukar man få betala undersöknings och fraktkostnader, det behövde inte jag göra det bjöd Diboss på verkar det som. Jag är jäkligt nöjd med Diboss.

// Tommyz

#64

Postad 29 april 2006 - 18:55

balahir
  • balahir
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Enligt DiBoss skall den klara 1920-upplösning. Är det någon som provat att koppla en dator till tex 40H5LPH-modellen via DVI-HDMI och fått till denna upplösning (1920x1080)?

OnOff har en modell de kallar 40H6LVH. Är det samma som 40H5LPH som listas här på Prisjakt/Min Hembio? En skillnad jag kan se är att OnOffs modell har 1000 sidor text-TV-minne medan 40H5LPH har 128 sidor.

Jag är TV-lös efter att idag ha lämnat tillbaka en LG 37LB1 eftersom jag inte är nöjd med bl a text-TV modulen och bildformathanteringen (i övrigt en kanon-TV).

/Balahir

#65

Postad 04 maj 2006 - 12:44

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Jag läste här på forumet att en med en DiBOSS LT-32S5LFH inte kunde få någon bild
på hdmi ingången. Är det någon som har en DiBOSS och fått det att fungera med en dvd genom hdmi?
Tacksam för svar man blir ju orolig.

#66

Postad 10 januari 2007 - 18:21

No88e
  • No88e
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag läste här på forumet att en med en DiBOSS LT-32S5LFH inte kunde få någon bild
på hdmi ingången. Är det någon som har en DiBOSS och fått det att fungera med en dvd genom hdmi?
Tacksam för svar man blir ju orolig.

<{POST_SNAPBACK}>



Visserligen ett gammalt inlägg men kunde inte låta bli att svara!

Jag har en DiBOSS LT-32S5LFH och jag kör ut datorn på 720p via hdmi ingången utan problem.
När man första gången kör ut bilden i 1280x720 så overscannas bilden kraftigt, dvs skrivbordet blir alldeles för stort sett till ytan som visas men jag använde bara en funktion i ATI programvaran som hör till grafikkortet för att krympa bilden utan att ändra upplösning!

Klockren bild när man kör ut HD-material från datorn eller spelar DVD filmer via datorn!

#67

Postad 10 januari 2007 - 22:41

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
okej tack!

#68

Postad 15 januari 2007 - 14:23

Harleystroker
  • Harleystroker
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Har idag en 40 tums Diboss LCD med avtagabar högtalare som jag köpte förra julen. Har tidvis varit rejält trött på denna tv men som datorskärm har den alltid varit perfekt.

Har viasat ab och kollat detta via Pace lådan man fick och bilden suger i kvadrat. Skitkass helt enkelt. kass TV har varit min slutsats hela tiden. :) Funkade dock bra att glo på DVD

Kopplade för ett par dagar sedan in en acer idea 500 HTPC och bilden blev ännu sämre (om möjligt men jo då- ännu sämre). Insåg då att jag förmodligen behövde bygga mig en egen HTPC med pci-kort varvid jag köpte en lös ca modul o programmerade denna så att de funkade att titta på i en "icke godkänd box" eller min gamla uttjänta Samsung 9500 AY. Genom Acern blev bilden då ÄNNU sämre och gav upp allt och för att kunna se tv överhuvudtaget kopplades Sammyn via den vanliga scarten direkt till Dibossen.

Höll på at trilla baklänges :P - har inte någonstans i någon tv affär sett en så perfekt bild på en tv.
Att jag är supernöjd med min hatade Diboss idag är helt otroligt med tanke på alla dåliga tankar jag haft om denna. Super helt enkelt både till datorn o paraboltv nu.

#69

Postad 03 mars 2007 - 08:38

fbk1
  • fbk1
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är det någon som har tillgång till service koden till diboss tv?

#70

Postad 10 juni 2007 - 22:24

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Googlade nyss lite på Diboss och fick se detta på deras hemsida:

DiBoss är försatt i konkurs och vi kan av
den orsaken inte längre åta oss någon
garantiservice.

Vi ber att få tacka alla våra kunder och beklagar att vi på grund av den uppkomna situationen inte längre kan erbjuda någon garantiservice.


Hoppas verkligen att era apparater inte börjar krångla nu. :)

http://www.diboss.se

#71

Postad 11 juni 2007 - 15:10

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
där ser man.
har inte varit något problem alls med min än så länge iaf.
Går den sönder är det ju bara att slänga den och köpa en Sony full hd istället=)

Mvh Kimme



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.