Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vista media center har blivit snurrigt!

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 juni 2007 - 14:35

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Nu helt plösligt verkar meda center har fått snurren. Jag har min musik i foldern "my music"
Mina dvd-filmer i my videos (en katalog per film).

När jag i menyn väljer "picture library" så visas alla mina cdomslag från varje album samt alla dvdomslag från my movies - katalogen. Jag vill ju självklart att endast de bilder som ligger under "my pictures" skall visas här.

Samt så verkar meda center har skapat en del av sina kataloger under "public", jag vill ju att den ska jobba under Users/Henrik/.... inte under Users/Public


Kan ju tillägga att jag när jag stod i "picture library" högerklickade och tog library setup och märkte att en himla massa kataloger var ikryssade, jag tog bort alla utom c:\Users\Henrik\Pictures men det gjorde ingen skillnad?

Nån som kan reda ut detta för mig för det gör mig faktiskt lite irriterad.... Vill verkligen inte se alla 150 skivomslag ch dvdfodral i "picture library"


Edit: Kan ju tillägga att "folders.jpg" inte verkar fungera nånstans. Det visas exakt samma bild för alla album trots att för varje albumkatalog finns en unik folders.jpg.

Det känns som om allt detta dj*vla strulet började efter jag installerade "my movies" - programmet. Man blir lite trött när man har lagt större delen av en dag på att sätta upp detta o så bara flippar det ur såhär.... Råd, tips, moraliskt stöd? Nån :D

MVH
Henrik

Redigerat av MrNorth27, 30 juni 2007 - 14:46.


#2

Postad 30 juni 2007 - 15:36

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
En liten uppdatering... Kollade upp det här med cover arts till Vista media center, och enligt alla inlägg på diverse forum jag läst så verkar detta var en stor fet bugg i WMP 11 + Vista MCE. Ingen verkade riktigt veta hur det fungerade eller när det kommer att lösas. I gamla media center räckte det tydligen att lägga en fil Folder.jpg i albumkatalogen så användes denna av media center, men såhär fungerar det inte i Vista. Ingen verkade riktigt veta hur man skulle göra för att få det att funka i Vista...

Hallå Microsoft, Media Center ska kunna användas även av folk som inte är datorexperter...!?!

Funderar på att öppna ett supportärende hos MS support.... För såhär kan det inte få vara!!!

/Henrik

#3

Postad 01 juli 2007 - 00:19

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Du måste göra alla cover arts till hidden. Kör F3 -> sök fram alla *.jpg i mapp och under mappar, markera alla bildfiler i resultatlistan, välj properties och klicka i hidden.

Steg två är att städa bort alla onödiga paths som den söker på. Det gör du i windows media player under Library -> add to library >> Advanced. Välj ignore eller radera sökvägar :-)

#4

Postad 01 juli 2007 - 00:21

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Alla folder jpger ligger som kopior även under:

C:\Användare\"namn på användare eller dator"\AppData\Local\Microsoft\Media Player\ArtCache

#5

Postad 02 juli 2007 - 09:08

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

En liten uppdatering... Kollade upp det här med cover arts till Vista media center, och enligt alla inlägg på diverse forum jag läst så verkar detta var en stor fet bugg i WMP 11 + Vista MCE. Ingen verkade riktigt veta hur det fungerade eller när det kommer att lösas. I gamla media center räckte det tydligen att lägga en fil Folder.jpg i albumkatalogen så användes denna av media center, men såhär fungerar det inte i Vista. Ingen verkade riktigt veta hur man skulle göra för att få det att funka i Vista...

Hallå Microsoft, Media Center ska kunna användas även av folk som inte är datorexperter...!?!

Funderar på att öppna ett supportärende hos MS support.... För såhär kan det inte få vara!!!

/Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

Bästa (enda?) sättet att få rätt "cover art" i Vista Media Center är att lägga in omslagsbilderna som taggar i filerna och sedan städa bort alla separata jpeg-filer i albummapparna. Media Monkey är ett jättebra program för att fixa till taggarna.

Sedan måste man avaktivera Media Player/Media Centers hämtning av albumdata från internet.

Jag har gjort så här och har rätt album art överallt.

/P-O

#6

Postad 02 juli 2007 - 12:55

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Jag kör osså embedded i ljudfilerna. Då kan jag även köra högre upplösning, (har 500x500 i alla mina album jag rippat själv till lossless) Tag&Rename är mycket bra för det här IMHO.


Se screenshot ;)

Bifogad fil  Untitled_1.jpg   193,52K   58 Antal nerladdningar


(tyvärr väljer Vista media center inte den högupplösta än så länge, hoppas på fix!)

Redigerat av Magnus Thome, 02 juli 2007 - 12:55.


#7

Postad 03 juli 2007 - 13:06

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!
tack för infon!!
Okej jag ska prova detta media monkey-programmet. Funkar det likadant för både mp3 och wmv?
Jag antar att man kan markera alla filer i en katalog och sen sätta samma bild på alla...?

MVH
Henrik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.