Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har ni också störningar när ni ser digitalt?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 juni 2003 - 05:13

Unregisteredcf21a649
  • Unregisteredcf21a649
  • Beroende

  • 1 123 inlägg
  • 0
Dessa förbannade störningar som kommer fram i bilden ibland. Vissa gånger så kan det gå en halv film, och sen så kommer det fram en sån här störning. Och då känns halva nöjet förstört. Man sitter och oroar sig för nästa störning bara..

Det är samma sak på både Comhem och Dvd tittning för mig. Brukat bara täcka en liten del av bilden, ochd et går snabbt över.Men dessa störningar måste ju bort. Nån annan som upplever digitala störningar.

Och vad fasiken ska man göra. Ska man byta ut nånting, köpa en signalförstärkare, eller nåt liknande?

#2

Postad 11 juni 2003 - 11:12

Unregistered143f0141
  • Unregistered143f0141
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Det är ju skit med digitalt. Bild o ljud e mycket bättre men ack så bräckligt. Bilden knasar sig och blir förvandlad till sockerbitar. När ljudet jittrar smäller det till i högtalarna så man tror skiten skall braka itu.

Som all elektronisk förbättring blir det alltid något som blir lite sämre...

#3

Postad 11 juni 2003 - 11:14

Unregisteredcf21a649
  • Unregisteredcf21a649
  • Beroende

  • 1 123 inlägg
  • 0
Ja, men så här kan det ju inte vara. Det är skandal! Har du samma problem?

#4

Postad 11 juni 2003 - 11:22

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 300 inlägg
  • 0
Har inga problem alls med Boxers digitala marknät.
Att du har problem med DVD är helt obegripligt, fungerar dina saker som avsett vad är det för fabrikat?
Om du menar att det blir en liten paus på en sekund efter halva filmen beror det på lagerväxling på DVD:n och sker alltid på dual-layer DVD, vissa DVD-spelare cachar dock information så att man inte märker av detta dock är det ganska ovanligt ännu.

#5

Postad 11 juni 2003 - 11:23

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Jag hade problem med att bilden 'hoppade', men jag fick en ny digitalbox (UPC) och sedan har det funkat!

DVD'n kanske behöver service?

#6

Postad 11 juni 2003 - 11:27

Unregistered30772
  • Unregistered30772
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Om det blir fel på både Comhem och på din DVD, tror jag att det är något som stör din elektriska utrusning, på något sätt...Eller så kanske det är något problem med TV:n som bara uppkommer när du använder SCART???

#7

Postad 11 juni 2003 - 11:35

Unregisteredcf21a649
  • Unregisteredcf21a649
  • Beroende

  • 1 123 inlägg
  • 0
Hade samma på förra stället jag bodde.Det där med scarten lät intressant. Undrar vad det kan vara?

#8

Postad 11 juni 2003 - 15:33

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har aldrig haft dessa problem. Har bott på flera ställen, jag har ComHem. En sak som kan vara viktigt är hur pass nytt antenner å sånt är, på förra stället drog dom nytt och då blev de en enorm skillnad på bilden. Där jag bor nu är allt nytt, alltså huset är helt nytt och de är kanon bild, inga störningar alls. De kan vara boxen som strular, har bytt min 2 gånger på grund av dålig bild så de är inte hos mig de har varit fel utan de är boxen som har varit trasig, ComHems boxar är otroligt känsliga och går lätt sönder, den senaste jag bytte var helt ny när jag fick den, kopplade in den och råkade koppla lite fel, vet inte riktigt vad som hände men helt plötsligt så blev de störningar i bilden, ett streck som vandrade över bilden hela tiden men endast via antenn, kollade man via scarten så var de ingen linje alls utan bilden var helt ok. Eftersom jag endast kör via scart numera så har jag inte orkat byta ut dekodern trots att bilden är kass om man ser via antenn utgången.
[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=guggen"]MIN HEMBIO[/url] [url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=guggen"]MINA FILMER[/url]

#9

Postad 11 juni 2003 - 16:07

Unregistered143f0141
  • Unregistered143f0141
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by misterx28
Ja, men så här kan det ju inte vara. Det är skandal! Har du samma problem?



Sockerbitseffekten uppstår vissa dagar endast på de digitala kanalerna - oftast Canal+. gäller även jitter, jo; jag har provat att boota om boxen. Boxen har jag bytt en gång dock av annan orsak men den e hyfsat ny. Eftersom det funkar hela dagar utan problem ibland drar jag slutsatsen att det är sändningen.

#10

Postad 11 juni 2003 - 20:23

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Att det blir streck via antennut kan beropå att ut signalen ligger förnara någon annan kanal prova att byta.
så var det på min gamla sat box iallafal

#11

Postad 13 juni 2003 - 05:06

Unregisteredcf21a649
  • Unregisteredcf21a649
  • Beroende

  • 1 123 inlägg
  • 0
Det värsta är ju bara att jag inte vet vad som är fel. Förstår ej heller hur jag ska kunna får reda på det, så det känns ju nästan lite komiskt..

Vet ialla fall att Dvd tittning innebär störningar och likaså Comhem. Att Comhem är så ibland är ju knappast en nyhet, så då kanske det kan vara Dvd'n? Jag kan ju ändå inte vara ensam om dessa störningar, eller?

#12

Postad 13 juni 2003 - 09:09

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
Under sommarmånaderna kan folk med marksänd Dig-TV (vilket jag har) få störningar och ganska rejäla sådana men bara om det blir en fin sommar med högtryck efter högtryck. Då uppstår s.k. fading vilket gör att signalen blir störd.
Det kan även hända att man får in andra länders TV klockrent istället för sin egen. Jag vet att förra året hade de problem i delar av Örebrotrakten med detta. De fick in rysk-TV istället för svensk men som sagt allt detta beror på vädret och det är inte så mycket vi kan göra åt inte ens digitala sändningar ror på detta.

#13

Postad 16 juni 2003 - 00:44

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Jag hade extrema problem med min Comhembox, så allvarliga att jag sa upp den. Fast det var även p.g.a. att jag inte ville betala för allt skräp som visades. I mitt fall berodde det i alla fall på dålig mottagning, vilket jag även har på vanliga analoga nätet. Sök på Comhems supportsidor (t.ex. på "bitfel" eller "störningar") så hittar du info om hur du kollar bitfelsnivån och vad den bör ligga på.

#14

Postad 16 juni 2003 - 01:20

AKA
  • AKA
  • Forumräv

  • 837 inlägg
  • 0
Tacka vet jag parabolsänd digital TV med Viasat och Canal Digital!
Perfekt bild! Inga problem.

Bara när det snöar och regnar hårt........ =(



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.