Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

"on demand"-tv i Mythtv?

19 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 april 2010 - 06:44

Unregistered62fe7570
  • Unregistered62fe7570
  • LĂ€rjunge

  • 292 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„n som vet ifall man kan fixa in svt play och liknande i MythTv??

Fanns ju för nÄtt Är sedan nÄtt stream-plugin vet jag men tror det Àr nedlagt nu...

/Hylsan

#2

Postad 13 april 2010 - 20:01

psGandalf
  • psGandalf
  • Amatör

  • 67 inlĂ€gg
  • 0
I mythtv 0.23 har man en betaplugin som heter Netvision:
http://www.mythtv.or...i/MythNetvision
Verkar vara ett ramverk för att enkelt (enklare iaf) skapa just det du efterfrÄgar. Finns med Youtube, MTV mfl som fungerar bra. Just möjligheten för att köra de olika playkanalerna ifrÄn mythtv Àr efterlÀngtad. Har sjÀlv tidigare anvÀnt xbmc för detta.

#3

Postad 18 april 2010 - 19:28

TommyPersson
  • TommyPersson
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Om nÄgon Àr intresserad sÄ har jag skrivit ett separat plugin för just SVT Play. Det Àr en del kvar att göra, men jag tycker det Àr moget nog att man kan börja provanvÀnda det. Det Àr utvecklat för MythTV 0.22 men bör Àven fungera i 0.23, nÄgot jag inte testat Ànnu. (Jag blev brÀnd vid min senaste uppdatering frÄn 0.21 till 0.22, sÄ jag avvaktar den skarpa versionen :D)

Pluginet finns tillgÀngligt pÄ http://github.com/To...son/MythSvtPlay tillsammans med installationsinstruktionerna. Om nÄgon testar det och har synpunkter fÄr ni jÀttegÀrna höra av er.

#4

Postad 03 maj 2010 - 21:33

devis
  • devis
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Verkar vÀldans intressant. Jag Äker dock ut i kompileringen pÄ;
ProgramListBuilder.cpp:386: error: no matching function for call to [QXmlQuery::evaluateTo(QString*)]

Är det för att jag kör QT 4.4.3? Du skriver att man mĂ„ste ha 4.5 men Debian har inget paket för den Ă€n och jag har en kĂ€nsla av att jag kommer sabba MythTV om jag manuellt kompilerar in 4.5 (om jag inte kompilerar om den med förstĂ„ss).

Vill dock gÀrna veta om det Àr en trolig lösning innan jag ger mig in i det trÀsket :)

Edit: Jag kör MythTV 0.23 RC2.

Redigerat av devis, 03 maj 2010 - 21:45.


#5

Postad 04 maj 2010 - 18:07

TommyPersson
  • TommyPersson
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Som jag nÀmnde i mitt svar pÄ ditt mail tidigare idag sÄ Àr 4.4.3 tyvÀrr för gammalt. Just den varianten av funktionen i QXmlQuery jag anvÀnder verkar ha kommit med först i 4.5. Debian skall dock ha tillgÄng till QT 4.5 (eller snarare 4.6) om man Àr beredd att köra antingen testing eller unstable.

#6

Postad 05 maj 2010 - 19:59

devis
  • devis
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Det fungerade. Fantastisk applikation. Tack Tommy!

#7

Postad 06 maj 2010 - 22:54

natanojl
  • natanojl
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
Verkar ju som en lovande plugin Àven om jag inte har provat den Ànnu.

DÀremot har jag har skrivit en SVT Play-parser för MythNetvision. Det gÄr att söka samt att fÄ senaste sÀndningar/klipp listade.

Jag har frÄgat SVT via mejl om det Àr OK att det distribueras tillsammans med MythTV men har inte fÄtt nÄgot svar Ànnu efter ~3 mÄnader :)

Exempel pÄ installation:
cd /usr/share/mythtv
sudo patch -p0 < ~/svt.txt
sudo chmod +x mythnetvision/scripts/svt.py

Har man installerat frÄn kÀllkod kan man patcha den med svt2.txt i stÀllet:
cd mythplugins/mythnetvision
patch -p0 < ~/svt2.txt
chmod +x mythnetvision/scripts/svt.py
sudo make install

Vill man ha en ikon kan man spara t.ex. http://upload.wikime...54/SVT_Play.png till /usr/share/mythtv/mythnetvision/icons/svt.png.

Bifogad fil  svt.txt   12,41K   108 Antal nerladdningar
Bifogad fil  svt2.txt   13,65K   29 Antal nerladdningar

#8

Postad 13 maj 2010 - 22:15

Unregistered14c78076
  • Unregistered14c78076
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Hmm, jag fÄr inte igÄng pluginet i skarpa 0.23.
Min burk har iofs börjat bete sig lite mÀrkligt sen jag uppdaterade till 10.04/0.23.
Felen jag fÄr Àr nÀr jag kör sudo make install

FĂ„r bl a

main.cpp:21: error: no matching function for call to ĂąMythContext::TestPopupVersion(const char [12], const char*&, const char [16])Ăą
/usr/include/mythtv/mythcontext.h:180: note: candidates are: bool MythContext::TestPopupVersion(int)
mai

Vilket indikerar lite pÄ att dom har Àndrat i 0.23?
NĂ„gon som testat?

/Björn

#9

Postad 14 maj 2010 - 07:56

par-joha
  • par-joha
  • ForumrĂ€v

  • 780 inlĂ€gg
  • 0

Hmm, jag fÄr inte igÄng pluginet i skarpa 0.23.
Min burk har iofs börjat bete sig lite mÀrkligt sen jag uppdaterade till 10.04/0.23.
Felen jag fÄr Àr nÀr jag kör sudo make install

FĂ„r bl a

main.cpp:21: error: no matching function for call to ĂąMythContext::TestPopupVersion(const char [12], const char*&, const char [16])Ăą
/usr/include/mythtv/mythcontext.h:180: note: candidates are: bool MythContext::TestPopupVersion(int)
mai

Vilket indikerar lite pÄ att dom har Àndrat i 0.23?
NĂ„gon som testat?

/Björn

Har du gjort "make clean; make distclean" eller liknande för att sÀkerstÀlla att du inte har gamla binÀrer i trÀdet?

/ PĂ€r

#10

Postad 16 maj 2010 - 08:46

Unregistered14c78076
  • Unregistered14c78076
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
NÄgot Àr ju lurt iaf, för den metoden finns dÀr i headerfilen med den signaturen...
MÄste vara nÄgot gammalt skrÀp som ligger kvar.. kul

#11

Postad 05 augusti 2010 - 16:02

frust
  • frust
  • AnvĂ€ndare

  • 122 inlĂ€gg
  • 0
Fungerar bra med debian testing och 0.23
Kan ingen fixa sÄ att vi fÄr alla "svenska"-play kanaler ??

Redigerat av frust, 05 augusti 2010 - 16:05.


#12

Postad 06 augusti 2010 - 14:56

Unregistered62fe7570
  • Unregistered62fe7570
  • LĂ€rjunge

  • 292 inlĂ€gg
  • 0
hade varit guld vÀrt :(

#13

Postad 17 augusti 2010 - 18:02

Unregistered30402756
  • Unregistered30402756
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
ja, det hade varit önskvÀrt med lite fler Play-kanaler, tv3play, tv4play, kanal5play, tv6play etc.. Inom kort ska jag uppdatera till mythbuntu 10.04 och fÄr ocksÄ tillgÄng till Mythnetvision. Men det vill jag ha sagt att jag beta-testar gÀrna eventuella skript!

natanojl: Det borde vÀl inte vara nÄgra problem att distribuera tillsammans med Myth? Rent tekniskt handlar det om ett program som hÀnvisar till svtplay.se. Dessutom Àr det public service-tv

#14

Postad 02 september 2010 - 20:53

ille
  • ille
  • Amatör

  • 99 inlĂ€gg
  • 0
En frÄga, hur fÄr man senaste klipp visade? Ska man söka pÄ nÄgot speciellt?

Edit: Svarar pÄ min egen frÄga, man gÄr inte in under "Search Internet Video" utan Browse Internet Video , trycker Menu och Manage Subscriptions, sedan bockar man i SVT och sedan gÄr man till baka och vÀljer Scan -> Update Site Maps.

Redigerat av ille, 02 september 2010 - 22:09.


#15

Postad 08 september 2010 - 07:24

frippes
  • frippes
  • Amatör

  • 70 inlĂ€gg
  • 0
Jag har rÄkat ut för ett knepigt problem. SÀkert superenkelt att lösa.

Pluginet med SvtPlay fungerar utmÀrkt med ett problem.

NÀr jag valt ett klipp, startar det som det ska men sedan. Sedan Àr jag fast pÄ klippet utan kunna ta mig dÀrifrÄn. MythTV lÄser sig inte, för klippet gÄr att spela fram och tillbaka, men det gÄr inte att stÀnga lÀsaren för att komma tillbaka till menyn.

Varken ESC eller M knappen fungerar. NĂ„got knep jag missat?

#16

Postad 09 september 2010 - 12:22

pmgl
  • pmgl
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0

Jag har rÄkat ut för ett knepigt problem. SÀkert superenkelt att lösa.

Pluginet med SvtPlay fungerar utmÀrkt med ett problem.

NÀr jag valt ett klipp, startar det som det ska men sedan. Sedan Àr jag fast pÄ klippet utan kunna ta mig dÀrifrÄn. MythTV lÄser sig inte, för klippet gÄr att spela fram och tillbaka, men det gÄr inte att stÀnga lÀsaren för att komma tillbaka till menyn.

Varken ESC eller M knappen fungerar. NĂ„got knep jag missat?


taget frÄn http://www.mythtv.or...t_of_a_video.21

Help! I can't escape out of a video!

The Flash Plugin steals focus when the mouse hovers over it. When using the MythNetvision plugin it is best for the mouse to be in the bottom corner of the window so that you can escape from a video when it is finished.


#17

Postad 06 februari 2011 - 23:04

montecristo
  • montecristo
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Gammal trÄd men jag gör ett försök... Patchade Mythnetvision med natanolj's eminenta patch och det funkade ju jÀttebra förutom en liten detalj: Man ser inga rubriker pÄ sökresultatet, för att kunna vilka trÀffarna Àr mÄste man markera respektive rad - dÄ se man beskrivningen nedanför sökresultaten. Har nÄgon nÄgot tips angÄende detta?

#18

Postad 18 april 2011 - 20:42

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • AnvĂ€ndare

  • 165 inlĂ€gg
  • 0
Hur fÄr jag detta att fungera i 0.24? Verkar som att det hÀnt en del med mythnetvision, bl.a. sÄ ligger scripten numera i /usr/share/mythtv/internetcontent men Àven om jag flyttar scripten dit sÄ dyker inte svt play upp i listan nÀr man söker efter prenumerationer!

#19

Postad 28 juni 2012 - 21:03

devis
  • devis
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Någon som lyckats spela upp SVT play med 0.25?

Tommy verkar inte supporta sin plugin längre och mythnetvision scriptet har inte heller hängt med.

#20

Postad 11 september 2012 - 19:28

Yak
  • Yak
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Någon som lyckats spela upp SVT play med 0.25?

Tommy verkar inte supporta sin plugin längre och mythnetvision scriptet har inte heller hängt med.


Jag sitter också med samma problem, någon fler som är igång med play i 0.25 ?
Jag laddade hem en gammal (?) version av svtplay-scriptet för mythnetvision och fick åtminstone igång det genom att:
1. lägga filerna i /usr/share/mythtv/internetcontent (glöm inte att sätta +x !)
2. ta bort ett antal bortkommenterade rader för -v switchen som tog bort XML-utdatat...

Nu hittar mythnetvision åtminstone scriptet men det kraschar när man försöker ta en tree view (-T). Det var så långt jag kom på en timme...

Edit: Efter lite efterforskningar visar det sig att svt tydligen har tagit bort RSS-länkarna så antagligen är det därför det inte går att komma åt programdatat.
http://kontakt.svtpl...ankar-till-rss/

Redigerat av Yak, 11 september 2012 - 19:37.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.