Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

RC-boxen till Canton RC-L

40 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 augusti 2003 - 22:50

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Jag har ett par splitternya Canton RC-L, vilka jag har kopplat in till
min Yamaha-reciever. Mitt problem är att jag inte får något ljud när
jag väljer "Tape Monitor" på förstärkaren.

Jag kör med en digital coaxial-sladd mellan DVD och recievern.
RC-boxen har jag kopplat till tape-loopen. Main output på RC-boxen till
Tape in på recievern och tape out på recievern till main input på RC-boxen.
Dvs. enligt bilden i instruktionsboken som man fick med RC-L.
Den lilla knappen för att switcha mellan Main och Tape på RC-boxen
står på Main, dvs ej intryckt.

Jag har ljud när jag väljer DVD på recievern men jag hör inga ljudförändringar
när jag ändrar på RC-boxen. Väljer jag då Tape Monitor blir det helt tyst.

Har även provat att köra DVD'n med analoga kablar till CD-ingången på recievern.
Samma resultat om man trycker Tape Monitor.

Någon som har några tips?

#2

Postad 10 augusti 2003 - 23:27

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0

Den lilla knappen för att switcha mellan Main och Tape på RC-boxen
står på Main, dvs ej intryckt.

Har du provat att trycka in knappen så den står på "TAPE" istället?

Prova, se vad som händer...
Tape2 monitor måste vara aktiverat i recievern för att det ska fungera också...

#3

Postad 11 augusti 2003 - 07:45

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Har inte vågat trycka "Tape" på RC-boxen då jag har hört att detta
skulle kunna ge ut maxljud ur högtalarna. Höll på igår kväll och fipplade.
Kan ju testa det där idag mitt på dagen.

Hur aktiverar man Tape2 monitor? Jag väljer Tape via fjärrkontrollen
till förstärkaren och det är då det slutar låta.

#4

Postad 11 augusti 2003 - 10:30

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Är du rädd för att trycka in knappen så skruva ner volymen, eller ännu hellre stäng av förstärkaren när du trycker på knappen. Rc-boxen kan inte ge maxljud ur högtalarna om man inte matar den med "maxljud". Skruvar man ner volymen till noll så får ju inte rc-boxen någon signal att leka med, Hur skulle den då kunna leverera maxljud?

Vet inte exakt hur din förstärkare fungerar, men de flesta brukar ha en tape (tape1) knapp OCH en tape2 (/monitor) knapp. Dessa knappar motsvarar ingångarna på baksidan med samma namn. Du måste ju naturligtvis välja den ingången som du har anslutit boxen till. Dessutom måste du ansluta boxen till tape2 (ingångarna som har "monitor" funktionen), precis som du redan har gjort...

Skruva nu ner volymen, tryck in knappen och höj volymen igen...

Kom sen tillbaka och berätta om det löste problemet, kanske kan även någon annan lära sej något av det...

#5

Postad 11 augusti 2003 - 11:10

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Min reciever är en Yamaha 596RDS (lite klen för RC-L, men ska köpa
en H/K 7500 el dyl senare). Tape2 har jag inte sett någonting om på
den, men ska titta lite närmare så fort jag kommer hem från jobbet.

Här är manualen:
http://www.yamaha.co...s/02RX-V596.PDF

Tack för all feedback!

#6

Postad 11 augusti 2003 - 16:35

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Nu fungerar det om jag kör dvd:n via analoga kablar till recievern
inkopplad som cd). Jag var tvungen att ha "Main" på RC-boxen och
Tape monitor på recievern. Fungerar inte med den digitala coaxiala
kabeln.

Verkar som om recievern inte skickar ut någon signal till tape (vilken
ju är analog) om den kommer från en digital källa.

Jag har någon form av 5.1 in- och utgångar. Man kanske kan koppla
in boxen via dessa på någon vänster. De heter pre out och external
decoder in. Dessa ligger på olika spänning hmm ...

Se sida 15 och 17 i manualen.

#7

Postad 11 augusti 2003 - 22:36

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Du kan troligtvis inte använda 5.1 in- och ut-gångarna!

Det som kommer ut i pre-out utgångarna är ju det du har valt att lyssna på! Väljer du cd t.ex. så matas den signalen ut ur dina pre-out utgångar, kopplar du då boxen där så kommer den att leda signalen vidare till 5.1 ingången, så du i det läget inte har valt att lyssna på!
Väljer du att lyssna på 5.1 ingången istället så kommer alla ev. signaler som kommer in där att gå vidare och så småningom ledas ut via pre-out utgångarna. Haken är ju den att det kommer ju inga signaler ifrån rc-boxen till att börja med och då kommer ju samma signal (nämligen ingen) att ledas ut till rc-boxen via pre-out.

Ett annat sätt man kan koppla om man vill är att ansluta rc-boxen mellan dvd-spelarens analoga utgångar och förstärkarens analoga cd-ingång. Men då kommer inte rc-boxen att fungera annat än till just tvåkanals ljud ifrån dvd-spelaren.

Kanske bättre att hålla sej till den koppling du har gjort nu...

#8

Postad 12 augusti 2003 - 07:20

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Jo, det blir nog på att köra såhär. Problemet är att man bara
får dolby prologic om man tittar på dvd och samtidigt vill ha
RC-boxen inkopplad. Blir till att köpa ett slutsteg och sedan
koppla in boxen mellan front out och slutsteget, alternativt
köpa en receiver med pre in och pre out.

Någon som har några rekommendationer på receivrar/förstärkare
med pre in och pre out?

Har hört att det kan bli olika klang mellan frontarna och resten av
högtalarna om man köper ett separat slutsteg för bara frontarna.
Kommer antagligen till slut satsa på ett försteg/surroundprocessor
och sedan ett flerkanaligt slutsteg eller en massa monoblock. Detta
blir dock ganska dyrt. Finns det några flerkanaliga slutsteg under
15000:-?

Tack för hjälpen krasse!

#9

Postad 11 september 2003 - 10:50

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Är fruktansvärt sugen på att köpa ett par underbara RC-L. Men det verkar ju omöjligt att koppla in boxen, så att den fungerar i surroundläge. Är det så? Det går inte att koppla boxen på nåt vettigt sätt? Förstärkaren som jag ska använda är en Yamaha AZ2. Har inte fått hem förstärkaren ännu, så jag vet inte hur möjligheterna ser ut. Är det någon annan som har en klar uppfattning? Är det bara att glömma RC-L?

#10

Postad 11 september 2003 - 10:59

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
De låter svinigt bra även utan boxen inkopplad, men ännu bättre med den
inkopplad. Har du pre-in och pre-out på AZ2:an ska det inte vara några problem
att koppla in RC-boxen.

Jag ska ta och köpa försteg och slutsteg eller en H/K 8500 (vilken har pre in och
pre out) så fort jag får pengar. Man får ta och uppgradera en bit i taget.

#11

Postad 11 september 2003 - 11:07

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Måste kolla upp det där med pre-out och pre-in. Någon som har en AZ2 borde veta.

#12

Postad 11 september 2003 - 11:21

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Tittade på Yamahas sida. Där hittade jag lite info om in och utgångar. Jag klipper in lite här:

Utgångar: 2 audio, 2 A/V (med S-video), 2 optiska digitala
Subwooferutgång: 2st mono
Förstegsutgång(ar): Samtliga 9 kanaler (v/c/h front (v/h pre out - main in), v/c/h bak, v/h främre surround och 2xsubwoofer mono)
5.1-ingång för extern dekoderenhet
Frontpanelingång: Audio vänster/höger, optisk digitalingång, composite- & S-video
Ingångar: 4 audio (inkl. phono), 6 A/V samtliga (med S-video), 2 koaxiala och 4 optiska digitala



Är det något som är användbart?

#13

Postad 11 september 2003 - 17:00

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Kollar man i manualen på AZ2:an så ser man på baksidan pre-out och main-in så det ska funka perfekt med rc-boxen. Och bra lär det låta också. :)

#14

Postad 11 september 2003 - 17:09

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

Kollar man i manualen på AZ2:an så ser man på baksidan pre-out och main-in så det ska funka perfekt med rc-boxen. Och bra lär det låta också.  :)

Åhh!!! Sådana svar gillar jag att höra. <_< Bara ingen nu protesterar och säger att det inte går... :angry:

#15

Postad 12 september 2003 - 00:03

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Är det riktig pre in och pre out sitter det byglar mellan dem.

#16

Postad 12 september 2003 - 17:11

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

Är det riktig pre in och pre out sitter det byglar mellan dem.

Glädjedödare! :)

Jag tror inte att det sitter några byglar på AZ2:an, eller? :D

Detta verkar bli knepigt att få rätsida på. Högtalarköpet får nog vänta ett tag. :P Snart kommer förstärkaren och då får jag gå igenom den ordentligt och kolla över möjligheterna. Annars kan man ju alltid strunta i boxen vid filmtittandet.

#17

Postad 12 september 2003 - 17:56

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Byglar eller inte, borde det inte fungera ändå? :D
Skicka ett mail till Yamaha och fråga om det fungerar. Man klarar sig visserligen utan boxen när man kör film, men det gör ju inget om den kan få vara med... för nytta gör den.

#18

Postad 12 september 2003 - 21:09

Unregisteredb28e6345
  • Unregisteredb28e6345
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Har själv Denons AVR-3802 utan 'riktig' pre in och pre out eller byglar. Blir RIKTIGT mycket mer dynamik i ljudet när man kör i 2-channel mode (stereo).

Vid film tror jag man inte tänker på det. Låter ju superbt ändå :) :D :D

RC-L är klart fynd med nu gällande prisbild :P

#19

Postad 13 september 2003 - 20:49

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

Byglar eller inte, borde det inte fungera ändå?  :)
Skicka ett mail till Yamaha och fråga om det fungerar.

Jag hade gjort det, om det gick att skriva på svenska. Det känns inte så bra att skriva på engelska. Jag började, men insåg att det är krångligt att förklara saker på ett annat språk. :D

Har inte Yamaha något svenskt kontaktnät? :P

#20

Postad 14 september 2003 - 15:10

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Verkar vara engelska som gäller. :D Men någon som säljer Yamaha i butik borde väl kunna svara på detta ändå, kanske till och med på svenska. Frågan är ju inte så komplicerad ändå. Kan man ta signalen från pre-out för höger och vänster frontkanal och sedan peta in den igen i main-in?

cyrus-the-virus: Jag kör också en 3802:a. Hur har du kopplat in din rc-box? Min sitter mellan analoga utgången på dvd:n och 5.1-ingången på 3802:an eftersom jag inte lyckades med tape-loop.

#21

Postad 27 november 2003 - 22:57

Unregistered0e01b726
  • Unregistered0e01b726
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Hej!

Matte G och Cyrus-the-virus hur trivs ni med era Canton RC-L. Är själv i bytes tankar och har en AVR 3802. Trivs Cantonarna bra med stärkaren? Inte vasst eller så, hur är basen? nå snärt i baskaggar? Gitarrer och sångröster, är det öppet klart och lite glittrande utan att bli vasst? Har själv hört Cantons DC91 och CM500 med en Linn Classik Movie och det lät underbart men ej haft tillfälle att höra RC-L med AVR3802.

Det bör väl gå att koppla boxen mellan DVD spelarens 5.1 utgångar och stärkarens ext.in förutsatt att man har en DVD spelare med DD och DTS dekoder?

Redigerat av Unregistered0e01b726, 27 november 2003 - 23:16.


#22

Postad 28 november 2003 - 00:31

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Jo ACat, det du nämner borde ju gå. Får hem en Pioneer 565 snart och tänkte
köra med dess inbyggda dekoder, så jag kan koppla in RC-boxen.
Frågan är vad man ska ta och köpa för fina kablar att ha mellan dvd och stärkare.

#23

Postad 28 november 2003 - 06:34

Unregisterede456c62f
  • Unregisterede456c62f
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
Ja här sitter man o väntar på att RC-L:arna ska knacka på dörren... :(

#24

Postad 28 november 2003 - 13:33

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
ACat: Jag trivs väldigt bra med mina RC-L. Jag tycker dom har ett mjukt och öppet ljud med gott om detaljer. Basen finns där och det finns gott om den. Däremot är det väl kanske ingen bas som "känns i nyllet" när det smäller till i filmerna. Känns mer inriktat på musik än bio. Men det kan man ju lätt åtgärda med en sub.

Det funkar utmärkt att koppla mellan spelarens 5.1 utgångar och stärkarens ext.in. Man missar boxen vid PL och PL2 då men det känns som att jag kan leva med det. Huvudsaken för mig är att boxen är med vid CD, SACD och dvd-audio.

Jag tycker det funkar bra med 3802 till RC-L. Jag har dock gjort ett test med ett slutsteg (Quad) och det gav mersmak måste jag säga. RC-L gillar effekt.

#25

Postad 28 november 2003 - 14:40

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Jag tror det går att koppla in RC-boxen både mellan dvdspelare-stärkare och
i tape-loopen. RC-boxen har ju två ingångar, main och tape.
Koppla in dvd-stärkare i main och tape-loop till tape.
Sen är det bara att trycka "tape" på RC-boxen när man vill ha prologic/använda tape-loopen på förstärkaren.

Borde väl gå? :(

PS: Är ni många som har bytt ut "lakritssnörena" till boxen mot bättre kablar?

Redigerat av Unregistered9f9cad7e, 28 november 2003 - 14:41.


#26

Postad 28 november 2003 - 15:07

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Kruxet är väl att det inte funkar med tape-loop på 3802. Och lakritssnörena bytte jag bums. Dom såg inte roliga ut.

#27

Postad 28 november 2003 - 22:01

Unregistered0e01b726
  • Unregistered0e01b726
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Man blir så otroligt sugen på att chansa och beställa RC-L när man läser vad du skriver MatteG. Börjar bli lite less på avantekarna. Dom är underbara till viss musik. Typ lite lugnare akustiska stycken, RnB och rock vilket jag mest lyssnar på, men deras tunna botten gör att man saknar kaggar och trummor. Visst dom finns där men dom känns inte helt verklighetstrogna. Så det går från att man sitter och gapar och förundras över hur bra artisterna är utplacerade och hur påtagliga en del låtar känns till att man sitter och funderar på vad det är som högtalarna försöker efterlikna(pga för tunna anslag av trummor med mera). Elbasar och syntar siter rätt fint pga av avantek subben som spelar grymt rena bastoner. Men den saknar lite tryck i anslag och pga av avantekarnas tunna botten vill jag inte ställa upp den för mycket (blir dålig matchning, suben tar över). Sedan har man en tendens att bli mer och mer kritisk till sina prylar B)

Om man har kvar någon kr efter jul tror jag nästan att man tar och kollar om det går att monter RC-L boxen mellan DVD3800 och AVR3802.... :)

Någon som testat Supras EFF-ISL kablar till RC-L boxen? Vad kör ni för kablage till boxen? Och sedan undrar jag om någon provat Rotels RMB-1075 till Cantonarna? Hur låter det?

Visst sitter det samma mellanregister och diskant i DC91 och RC-L?

#28

Postad 01 december 2003 - 00:47

Unregistered0e01b726
  • Unregistered0e01b726
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Får be om ursäkt om jag babblade på utanför ämnet. Bara att man blir så skriv sugen ibland. :)

Suttit och klurat lite. Känns som att man skulle behöva fler än en box per högtalare om man skall kunna fixa allt ljud utan slutsteg. Typ box mellan DVD 5.1 pre.out och 5.1 pre.in i recivern. Sedan måste man nästan ha en mellan analog utgångarna på DVD-spelaren och analog ingångarna för DVDn på recivern. Så att man kan filtrera ren två kanalslyssning samt DD och DTS signalerna. Vet någon om det går att köpa boxarna löst från någon Canton återförsäljare?

#29

Postad 01 december 2003 - 06:43

Unregisterede456c62f
  • Unregisterede456c62f
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
Då blir det garanterat billigare o bättre med ett 2-kanals steg!! kolla begagnade slutsteg...du kan göra kap..2x :) 100W/8ohm o uppåt...!

#30

Postad 01 december 2003 - 17:51

Unregistered0e01b726
  • Unregistered0e01b726
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Ja, men då måste man hitta ett steg som låter bra med RC-L. Har ingen koll på vilka steg som fukar bra med RC-L. Är lite sjuk på Rotels RMB-1075 men har som sagt inte hört dom med RC-L och så kostar den ju en 8-10000 begagnat. Klart att man skulle kunna leta upp en RMB-1070 eller RMB-1080 som inte kostar så fasligt. Men då lär inte front och surrond ha samma ljud.

#31

Postad 02 december 2003 - 09:17

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Jag har hört lite olika steg med RC-L. Inte just de Rotelsteg du tar upp, men andra. Lite beroende på vad du är ute efter, men enligt min smak så stramar Rotel upp RC-L ganska bra. Annars tycker jag högtalaren kan bli lite väl utslätad med vissa steg (t.ex. NAD). En annan sak att se upp med är att de för känsliga personer kan kännas lite vassa i ssss-ljuden med för vass utrustning. Svår balans ... Grötiga med för "mjuka" prylar och "vassa" med viss typ av utrustning. (Å andra sidan kan väl 3802 vara just lite ljus och slank, så ... kanske säkrast att, som vanligt, lyssna ordentligt innan ett Rotelköp.)

#32

Postad 02 december 2003 - 12:22

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
ACat: Jag skulle satsa på ett slutsteg med minst 5 kanaler. När jag lånade ett 2-kanals slutsteg till min 3802:a så tyckte jag det var väldigt svårt att få rätt balans på ljudnivån i de olika kanalerna när man körde film. Det som lät bra på en volym lät inte bra när man höjde t ex. Skruvade man upp lite så tog frontarna över totalt. Kan ju vara annorlunda med ett annat slutsteg kanske.

#33

Postad 02 december 2003 - 15:18

Unregistered0e01b726
  • Unregistered0e01b726
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Tror personligen också på ett femkanalssteg just för att få likadant ljud ur alla kanaler. Och har gillat Rotels femkanalssteg dom gånger jag hört dom. Men som sagt, man måste lyssna på dom med Cantonarna om man verkligen vill veta om de passar ihop. För tillfället sparas det febrillt för att man skall få råd att beställa RC-L efter Jul. Men mycket andra utgifter så får se om man har råd. Skulle behöva hela systemet, front center och surround så det drar liksom iväg. Sub tror jag dock att jag klarar mig utan. I alla fall till en början. Sedan får man se hur det blir med avantekarna. Måste göra mig av med dom. Har iofs några som är intresserade av frontarna, centern och subben...

#34

Postad 10 december 2003 - 16:54

Unregisterede456c62f
  • Unregisterede456c62f
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
Innkopplingen av boxen till AZ2:an var bara att köra Pre-out till Main-In..
funkar kanon både till Analogt o Digitalt..provade precis en scen ur Hulken DTS
där han är ute i öknen, och militären skickar en knippe "Klusster bombs" på honom.. :blink: :blink: Byxbenen fladdrar ordentligt..stakars grannar :D

#35

Postad 31 december 2004 - 12:30

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0
Skulle det vara några problem att koppla in RC-L boxen på en NAD T763??

http://www.avland.co...763/rearlrg.gif

#36

Postad 31 december 2004 - 15:12

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Skulle det vara några problem att koppla in RC-L boxen på en NAD T763??

http://www.avland.co...763/rearlrg.gif

Enligt den bilden finns väl "main in" och då ska det ju fungera att koppla in boxen mellan pre-out och main in.

#37

Postad 01 januari 2005 - 17:14

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Skulle det vara några problem att koppla in RC-L boxen på en NAD T763??

http://www.avland.co...763/rearlrg.gif

Enligt den bilden finns väl "main in" och då ska det ju fungera att koppla in boxen mellan pre-out och main in.

Är det inte där man kopplar in ett slutsteg??

#38

Postad 02 januari 2005 - 00:05

CJNE
  • CJNE
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Jag har RC-L samt RMB-1075 så jag kan ju svara på frågan om hur de spelar ihop (enligt min mening då, jag är på inget vis någon expert). Det jag jämför med är Onkyo Integra A807 (gammal 2 kanals integrerad förstärkare).
Basen känns väldigt kontrollerad och stram, mycket detaljer kommer fram som jag inte lagt märke till tidigare.
Vasst i mellanregister/diskant tycker jag inte att det är med vad jag har hört hittills men jag kan tänka mig att om inspelningen är vass så låter det nog vasst också, kombinationen är nog inte så förlåtande.
Med en "varm" skiva som exempelvis Heather Nova's "Siren" låter det precis så där mys-varmt som jag hade hoppats på.
Överlag kan det nog låta en aning analytiskt men det ser jag inte som någon nackdel (smaksak).

#39

Postad 02 januari 2005 - 13:42

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0

Ett annat sätt man kan koppla om man vill är att ansluta rc-boxen mellan dvd-spelarens analoga utgångar och förstärkarens analoga cd-ingång. Men då kommer inte rc-boxen att fungera annat än till just tvåkanals ljud ifrån dvd-spelaren.

Tjenare, fungerar boxen som den ska om den kopplas in mellan dvd/cd samt försteg? Den kopplingen nämns nämligen inte alls i manualen. Har inte provat, men vore en smidig lösning då för och slutsteg helst körs med balanserade kablar.

OT: någon som tweakat/moddat en rcl box?

#40

Postad 15 januari 2005 - 19:13

Burdus
  • Burdus
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Funderar på en Seeker AI70 - funkar RC-L + box med denna?

https://www.minhembi...t=0&searchtime=

#41

Postad 20 februari 2006 - 15:14

Pean
  • Pean
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Har en Denon 2105 och ett par RC-K ,men inte en aning om hur man kopplar in Rc-boxen.

Någon vänlig själ som vill tala om för mig hur jag ska göra(om det går vill säga)....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.