Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Microsoft Surface

249 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Surface RT 32GB (Surfplattor) 9 7,63 (7) Inga priser
Microsoft Surface RT with Touch Cover 32GB (Eng) (Surfplattor) 9 9 (6) Inga priser
Microsoft Surface RT with Touch Cover 64GB (Eng) (Surfplattor) 9 (0) Inga priser
Microsoft Surface Pro 128GB (Surfplattor) 7 8,67 (14) 20 633:-
Microsoft Surface 2 32GB (Surfplattor) 4 8,24 (16) 1 399:-
Microsoft Surface Pro 2 128GB (Surfplattor) 8 9,42 (18) Inga priser
Microsoft Surface Pro 3 i5 256GB (Surfplattor) 6 8,67 (14) Inga priser
Microsoft Surface 3 64GB (Surfplattor) 9 5,33 (2) Inga priser
Microsoft Surface 3 128GB (Surfplattor) 9 7,83 (5) Inga priser
Microsoft Surface Pro 4 m3 4GB 128GB (Surfplattor) 9 8,27 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

#151

Postad 05 november 2012 - 09:39

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
http://www.gottabemo...tible-notebook/

Yoga 11" med beryktad ips skärm likt storebrodern, 64gb, 13h mobilitet, vridbar skärm upp till 4 olika lägen, massa business apps från erkända, företagsamma Lenovo med riktig byggkvalitet! Så jag uppfattat denna laptop/surfplatta med RT!

Ett fullgott alternativ till er som inte vill beställa surface utomlands då man aldrig av us support får info om när den kommer hit. Yoga 11" kommer om 4 veckor ca till Norden med pris på 6500:-

Sorry "offtopic" men denna blir definitivt ett köp för mig och ville bara dela med mig till de som inte orkar rulla tummar i månader för en Sverige-release av surface.
Med vänlig hälsning,

#152

Postad 05 november 2012 - 09:50

kanonen
  • kanonen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Det betvivlar jag. Tyskland har en annan uppsättning bokstäver än oss. De har dessutom inte å, ä, ö.

Faktum är att den tyska layouten inte alls skiljer sig mycket från den svenska, antalet knappar är detsamma (vilket inte är helt sant för ett amerikanskt tangentbord.)
Ä och Ö finns på rätt plats, istället för Å finns Ü samt att Y och Z har bytt plats.
Anger man bara svensk inmatning ska det inte vara några som helst problem att skriva på ett tyskt tangenbord.

#153

Postad 05 november 2012 - 17:38

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
blev idag uppringd av tyska microsoft där dom meddelade att dom inte var säkra på att dom faktiskt fick skicka en surface till en svensk adress. dom skulle nu undersöka detta och återkomma. jag valde att makulera ordern och letar annan win8 platta!

#154

Postad 05 november 2012 - 22:30

kanonen
  • kanonen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Låter ju märkligt att dom då levererat till vissa redan. För mig reserverades beloppet i lördags, så jag väntar mig den vilken dag som helst!

#155

Postad 05 november 2012 - 22:34

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
Beloppet reserverades hos mig också. Dom ringde upp för att förklara att dom utredde sina möjligheter att sälja till länder där produkten inte släppts, och att det inte var helt klart att dom kunde fullfölja ordern. Jag valde då själv att makulera ordern direkt!

Jag tror inte att ni som inte fått produkten levererad ska vara så säkra på att detta fungerar :(

#156

Postad 06 november 2012 - 16:09

kanonen
  • kanonen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Blev uppringd av en kille från FedEx (!) precis innan jag kom hem, tydligen hade dom försökt leverera ett paket tidigare idag. Mycket riktigt, när jag kom hem ser jag att dom lämnat en lapp om det i brevlådan, lyckligtvis med ett kolli-id.. Paketet väger 1,8 kilo och kommer från Holland. Jag har då inte beställt något annat än en Surface så det ska bli intressant att se vad som dyker upp till mitt jobb imorgon... Snacka om soppa..

#157

Postad 06 november 2012 - 19:15

Unregistered2cbd285a
  • Unregistered2cbd285a
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag blev också uppringd av en kille från FedEx som undrade om någon skulle vara hemma på förmiddagen för att ta emot ett paket. Kl 10 ringde han på och överlämnade min surface. Jäkla tur att den kom idag för igår funderade jag på att avbeställa den.

Det enda jag stör mig på är att xbox tjänsterna inte fungerar. Undrar när det kommer igång. Hoppas bara att jag slipper vänta tills Surface blir tillgänglig i Sverige.

#158

Postad 07 november 2012 - 09:25

Mrks
  • Mrks
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag fick min surface igår. Hade beställt en 32GB med tyskt touchcover. Fick en 64Gb med franskt touchcover.
Delade känslor.

Hoppas app-utbudet blir bättre snart. I övrigt är den sjukt trevlig.

Jag har mitt inlogg, frugan har sitt och eventuellt ett för lillkillen. Allt är så snyggt på plattan.
Har tidigare haft en ipad1,galaxy 10.1, en asus tegra3, och en nexus 7. Men denna känns riktigt fin och har potential.

Redigerat av Mrks, 07 november 2012 - 09:26.


#159

Postad 07 november 2012 - 11:45

IamDavej
  • IamDavej
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag fick min surface igår. Hade beställt en 32GB med tyskt touchcover. Fick en 64Gb med franskt touchcover.
Delade känslor.

Hoppas app-utbudet blir bättre snart. I övrigt är den sjukt trevlig.

Jag har mitt inlogg, frugan har sitt och eventuellt ett för lillkillen. Allt är så snyggt på plattan.
Har tidigare haft en ipad1,galaxy 10.1, en asus tegra3, och en nexus 7. Men denna känns riktigt fin och har potential.


Det är lite av den anlednignen jag drar mig från att bestället utanför Sveriges gränser.
Risk för fel ökar markant samt enkelheten att åtgärda felet känns väldigt långt borta.

Men i alla fall, skulle du rekommendera den? Flyter allt på som det ska? Hur snabbt är den igång vid uppstart?
Batteritid? Standby? Kan den öppna alla filformat som Windows 7 kan?

#160

Postad 07 november 2012 - 13:13

Mrks
  • Mrks
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Det är lite av den anlednignen jag drar mig från att bestället utanför Sveriges gränser.
Risk för fel ökar markant samt enkelheten att åtgärda felet känns väldigt långt borta.

Men i alla fall, skulle du rekommendera den? Flyter allt på som det ska? Hur snabbt är den igång vid uppstart?
Batteritid? Standby? Kan den öppna alla filformat som Windows 7 kan?


Jag har inte klockat enheten än men kan återkomma med svar på alla dina frågor ikväll.
Ska koka ihop en liten coctail med filformat jag ska testa. förslag?


Det enda jag kan säga hittills är:

Minus:
- Dåligt app-utbud, men det visste man ju innan man köpte en helt ny produkt. Hur mycket fanns för ipad eller honeycomb när de släpptes?
- tråkigt att touchcovern har filt på undersidan, ser lite B ut.

Plus:
- Skönt med en laddkabel som sitter med magnet. Känns som den aldrig kommer kunna gå sönder.
- Riktigt snyggt att kunna dela upp skärmen mellan två appar.
- Multitaskingen är blixtsnabb
- Bra tryck i skärmen kontraster och färger är riktigt fint.
- Allt flyter på väldigt stabilt och snabbt.
- Det går riktigt snabbt att skriva på touchcovern.
- Stöder 5Ghz wlan bandet vilket jag inte hade trott (vet inte om jag bara fått för mig)
- Nyheter appen är riktigt bra och snygg.
- Bästa kvalitetskänslan hittills på en platta.

#161

Postad 07 november 2012 - 13:20

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Hur är upplösningen på IE10 tycker du MRKS?
Ser man nyheter, rubriker etc. Utan att behöva zooma in rejält?

Skulle du vilja lägga upp bilder på detta? Vore onekligen tacksamt! Velar mellan Surface och lenovo ideapad yoga 11".
Man blir lite otålamodig då lenovon kommer i december till Norden men surface kan ta en evighet! Man får ju inte ens en "hint" ;/

Bilder som sagt vore uppskattat på både wallpaper där du kanske kan visa kontrast och ljusstyrka, samt bilder på IE10 för att visa upplösningen i webbläsaren!
Med vänlig hälsning,

#162

Postad 07 november 2012 - 13:26

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Har nu använt min surface i ...sen förra torsdagen måste det vara och kan säga
damn, de har verkligen lyckats med den. Ruskigt snabb liten sak - inga slowdowns i något vad jag kan märka, netflix funkar super, alla websidor jag kastat på den funkar (dock inte alla flashsidor har jag hört - men det fungerar inte på några andra pads idag ändå).

App-utbudet må vara begränsat, men det mesta viktiga finns där - plus en grymt solid smart-glass funktion för de som har x360.
Håller med någon tidigare om kvalitetskänslan - den känns verkligen grym, Lägger man den brevid en ipad eller annan padda så ser den verkligen hightech ut i jämförelse!


Skärmen drar till sig fingeravtryck, men inga repor varken i den eller i höljet sofar.

Rekommenderar klart ett köp - MEN, vänta på svensk release . Har undersökt (för att veta) hur det fungerar med reklamationer och skador och det är INTE lätt - om ens möjligt - att få garantirep på denna platta köpt från annat EU land. En logistisk fråga för MS. Det var nog inte meningen att vi skulle kunna köpa dem utanför tyskland.


Någon frågade om moms inom EU.

Något som är momsat i ett eu land kan inte påföras moms i ett annat utan att det föregående landet drar av momsen först -inget som privatpersoner behöver tänka på. DVS kostar plattan 479euro inkl det landets moms så är det 479 euro du ska betala. När den släpps i Sverige så blir den lite dyrare än ex i Tyskland bla då beronde på vår högre momssats.

Vad beträffar tangentbordet så valde jag att inte köpa tyskt tgtb (kanske gör det iallafall dock) pga deras QWERTZ - i sverige har vi ju QWERTY . I övrigt så saknar tyska tgtbd Å men det borde gå att få Û att ge Å tecken när man skriver genom att ändra inmatning.

QWERTZ / QWERTY kan verka bagatellartat men för någon som skriver snabbt och mycket så är det väsentligt att alla knappar sitter där de ska. För gemene man så är det nog inga bekymmer.

#163

Postad 07 november 2012 - 13:54

Unregisteredc1d12524
  • Unregisteredc1d12524
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Vad beträffar tangentbordet så valde jag att inte köpa tyskt tgtb (kanske gör det iallafall dock) pga deras QWERTZ - i sverige har vi ju QWERTY . I övrigt så saknar tyska tgtbd Å men det borde gå att få Û att ge Å tecken när man skriver genom att ändra inmatning.

QWERTZ / QWERTY kan verka bagatellartat men för någon som skriver snabbt och mycket så är det väsentligt att alla knappar sitter där de ska. För gemene man så är det nog inga bekymmer.


Någon som vet om det går att ändra tangentbords-layout som på en vanlig PC? :)

#164

Postad 07 november 2012 - 14:39

kanonen
  • kanonen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Fick min till jobbet idag, en 32GB utan cover.
Har inte hunnit ansluta till internet än och därför inte kunnat göra speciellt mycket. Kan dock bara hålla med alla andra om att kvalitetsintrycket är riktigt bra, skärmen är också den mycket bra, bevisar bara vad många här inne redan borde veta, upplösning är långt ifrån allt.

Det går alldeles utmärkt att ändra inmatning till svensk, och det går förvånansvärt enkelt att skriva fort direkt på skärmen, något jag har problem med på en iPad.
Mycket fungerar precis som i "vanliga" Windows. Enhetshanteraren, dxdiag, kommandotolken, allt detta och mer finns där.

#165

Postad 07 november 2012 - 15:32

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Fick min till jobbet idag, en 32GB utan cover.
Har inte hunnit ansluta till internet än och därför inte kunnat göra speciellt mycket. Kan dock bara hålla med alla andra om att kvalitetsintrycket är riktigt bra, skärmen är också den mycket bra, bevisar bara vad många här inne redan borde veta, upplösning är långt ifrån allt.

Det går alldeles utmärkt att ändra inmatning till svensk, och det går förvånansvärt enkelt att skriva fort direkt på skärmen, något jag har problem med på en iPad.
Mycket fungerar precis som i "vanliga" Windows. Enhetshanteraren, dxdiag, kommandotolken, allt detta och mer finns där.


En helt suverän grej är USB kontakt. Jag har anslutit mobiler och laddat över saker on-the-go. Enkelt och bra! Minneskortsläsare gick med bra att ansluta (inbyggda i Surface är ju för SD micro).

#166

Postad 08 november 2012 - 08:10

Wicket
  • Wicket
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Dåliga nyheter det där med garanti-strul om man beställer en Tysk.
Och så länge de inte ens har enheter nog att täcka efterfrågan i nuvarande länder lär de väl inte öppna upp för försäljning på fler marknader =(

#167

Postad 08 november 2012 - 08:54

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Vad är det som är garanti strul?

Enligt konsument Europa:

Du bör reklamera så fort som möjligt. Medlemstaterna får i sin nationella lagstiftning föreskriva att man måste reklamera felet senast inom två månader efter det att man har märkt eller borde ha märkt felet.
Enligt EG-direktivet kan du inom EU reklamera fel på en vara upp till två år efter köpet. Medlemsstaterna har dock rätt att i sin nationella lagstiftning bestämma om längre reklamationsrätt vilket bl.a. Sverige gjort med tre års reklamationsrätt.


När det gäller moms har jag bestämt för mig att om företaget säljer för mer än motsvarande 300.000SEK till Sverige, så kommer svensk moms att påföras istället för tysk. Detta gör att att en vara kan kosta mer efter ett tag, när butiken helt enklelt har nått upp till den summan. Detta har hänt mig när jag handlade från Tyskland tidigare.

#168

Postad 08 november 2012 - 12:36

IamDavej
  • IamDavej
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag har inte klockat enheten än men kan återkomma med svar på alla dina frågor ikväll.
Ska koka ihop en liten coctail med filformat jag ska testa. förslag?


Typ Jpg, Gif, bmp, Avi, mpeg4, mp3, WAV, DVI, TXT, PDF, Flash?
Kanske prova att installera något enkelt program som fungerar på vanliga windows?

#169

Postad 08 november 2012 - 12:45

Wicket
  • Wicket
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Att installera ett 'vanligt program' lär ju bli svårt så den kör Windows RT = Bara appar från MS App store

#170

Postad 08 november 2012 - 14:54

Unregisteredc1d12524
  • Unregisteredc1d12524
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Fick min order anullerad i måndags. La omedelbart en ny beställning, fick precis meddelande om att ett paket är på väg från Holland. Skam den som ger sig :D

#171

Postad 08 november 2012 - 19:47

elf
  • elf
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Inne på andra veckan av Surface-test nu, la en pre order den 17e sept i amerikanska MS Store på $699 64GB versionen och fick den levererad på morgonen den 29e av DHL. Använde myus.com som tjänst för att skicka vidare paketet till sverige. Kunde följa paketet från Kina, när den skickades den 24e, via fedex tracking och därefter via DHL's ordertracking från usa till sverige. En resa på över 2200 mil, riktigt imponerad av hur smidigt allt flöt och hade svårt att förstå att den redan var framme när DHL ringde och frågade om jag var hemma.

Kan informera om att frakten var gratis till min amerikanska adress och därefter tog myus.com ynka 440kr för att skicka paketet till sverige. Som surfplatta är Surface av mycket hög kvalité. Touch cover är enkelt att skriva på. Får komplettera med ett svenskt dito framöver. Mycket nöjd än så länge.


Edit: Microsoft skickar inte till Myus.com postadresser mer. Kanske för många som nyttjat detta.

Redigerat av elf, 04 april 2013 - 13:38.


#172

Postad 08 november 2012 - 22:01

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0

Fick min order anullerad i måndags. La omedelbart en ny beställning, fick precis meddelande om att ett paket är på väg från Holland. Skam den som ger sig :D


Var beställde du ifrån? Tyskland?

#173

Postad 08 november 2012 - 23:15

Unregisteredc1d12524
  • Unregisteredc1d12524
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Var beställde du ifrån? Tyskland?


Yes Tyskland båda gångerna.

Läste något om att det varit problem med kortbetalningarna. Läste något om att pengarna reserverades men att MS Store sedan försökte dra pengarna utöver det reserverade beloppet vilket innebar att transaktionen inte gick igenom om man inte hade pengar för 2 Surface på kontot. När jag beställde för andra gången såg jag till att jag hade tillräckligt med pengar för 2x min order. Vet inte om det var därför det gick bättre denna gång eller om jag bara haft tur.

Leverans på tisdag verkar det som, nu kan jag iaf spåra försändelsen :)

#174

Postad 09 november 2012 - 19:47

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Vad blir totalpriset för plattan när man väl får den? D.v.s med frakt och allt?

Om man skulle köpa endast plattan, finns det något då som skiljer en surface köpt i tyskland jämfört med en köpt i Sverige? Annars skulle ju det vara ett allternativ när de nu väl får in bara plattan i lager igen (verkar vara slut överrallt just nu)

Tog en titt på Asus Vivotab RT här : http://www.sweclocke...windows-for-arm , verkar ju inte så dum, men priset är ganska högt och jag får en bild av att MS Surface håller något högre kvalité?

Redigerat av Unregistered30026, 09 november 2012 - 19:48.


#175

Postad 10 november 2012 - 14:46

Rai
  • Rai
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 1
Till er som beställt men inte fått än. Jag beställde den 17:e och började bli tveksam om status. Så, jag gjorde som en annan tysk, mailade Steven Sinofsky ([email protected]) - mest för att jag var desperat och vill se vad som hände. Inom 24 timmar blev jag kontaktad av "escalation team". 2 dgr senare fick jag den med express.

#176

Postad 10 november 2012 - 17:13

IamDavej
  • IamDavej
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Att installera ett 'vanligt program' lär ju bli svårt så den kör Windows RT = Bara appar från MS App store


Men om man installerar något via webbläsaren eller försöker köra t.ex ett gammalt dos baserat spel eller bara ett gammalt spel som inte kräver mycket prestanda då? Det kanske går? Eller? Man har ju trotts allt hela Skrivbordssystemet och kan öppna och köra program där.

#177

Postad 10 november 2012 - 17:15

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Nej, det går inte. Windows RT är låst till att bara acceptera installationer från Windows Store.
Gillar du inte det får du skaffa Windows 8 Pro, men du kan fortfarande bara installera Metro appar från Windows Store.

#178

Postad 10 november 2012 - 20:48

Unregistered2cbd285a
  • Unregistered2cbd285a
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Kan ni logga in på Xbox Music? Ska inte Xbox Music pass fungera i Sverige?

#179

Postad 11 november 2012 - 11:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Nej, det går inte. Windows RT är låst till att bara acceptera installationer från Windows Store.
Gillar du inte det får du skaffa Windows 8 Pro, men du kan fortfarande bara installera Metro appar från Windows Store.


Windows 8 Pro kan väl ändå installera vilka windows program som helst,som på vilken windows dator som helst eller har jag helt missat nå ?Kan man bara installera från windows store är det ju en katastrof

#180

Postad 11 november 2012 - 11:37

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
"Skrivbordsprogram" (desktop apps), ja, men inte Metro Apps.

#181

Postad 11 november 2012 - 18:51

Ryuu Tora
  • Ryuu Tora
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 1

Windows 8 Pro kan väl ändå installera vilka windows program som helst,som på vilken windows dator som helst eller har jag helt missat nå ?Kan man bara installera från windows store är det ju en katastrof

Windows 8 Pro kan köra alla windows-program, ja.
Men Surface RT har en ARM-processor likt de som finns i majoriteten av dagens smartphones och kan därför inte köra Windows 8 som är skrivet för klassiska x86-processorer. Därför har Microsoft gjort en speciell version av Windows 8 som kallas Windows RT som funkar på sådana processorer. Denna version kan dock inte köra klassiska windows-program.
Så kort och gott, Surface RT som finns idag kan endast köra appar från Store. Surface Pro som släpps nästa år och har en Core i5 processor och kör Windows 8 Pro kommer kunna köra alla windows-program + appar från Store.

#182

Postad 12 november 2012 - 08:05

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Kan ni logga in på Xbox Music? Ska inte Xbox Music pass fungera i Sverige?


Mitt xbox music fungerar på surface och xbox...

#183

Postad 13 november 2012 - 08:34

IamDavej
  • IamDavej
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Någon som har provat att använda Trådlösa Xbox 360 kontrollen tillsammans med Surface? Den ska tydligen vara kompatibel. Då det finns spel som enligt mig kräver en riktig kontroll till mobiler/plattor så är ju detta en ypperlig lösning. Men hur funkar det i verkligheten? Ingen som provat?

#184

Postad 13 november 2012 - 15:54

Unregisteredc1d12524
  • Unregisteredc1d12524
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Någon som har provat att använda Trådlösa Xbox 360 kontrollen tillsammans med Surface? Den ska tydligen vara kompatibel. Då det finns spel som enligt mig kräver en riktig kontroll till mobiler/plattor så är ju detta en ypperlig lösning. Men hur funkar det i verkligheten? Ingen som provat?


Har en känsla av att du blandar ihop Surface RT med den omryktade "XBOX Surface". Utan några tillbehör går trådlösa XBOX-kontroller inte att koppla in.

Med "wireless"-adapter verkar det dock fungera fint: http://www.youtube.c...eature=youtu.be

#185

Postad 13 november 2012 - 20:05

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Velar mellan win 8 och win RT! Kan någon göra följande, snälla snälla på er Surface RT;

1. Kolla om "Silverlight" fungerar i IE10 på antingen desktop versionen eller Metro versionen av IE10?
Enklast att se detta är att gå in på www.Proffice.se och trycka "logga in" . Blir det en blankskärm och det står "installera silverlight" så försök göra det. Funkar det inte så har RT inte stöd för Microsoft Silverlight tydligen.

2. 16:9 formatet verkar riktigt nice att se film på! Kan någon se om HD filmer på netflix eller någon HD film du själv lagt in via usb, om det funkar bra utan att lagga? På iTunes med min iPad 3 jag skall sälja imorgon, så funkar HD filmer i tråkiga 4:3 formatet klanderfritt utan att lagga, är det samma för processorn och grafikdelen Surface?

3. Kan ni bifoga flera filer samtidigt i ett mail ni ska skicka? Exempelvis, två Word filer och en jpeg bild? På min iPad 3 så kan jag bara skicka ett dokument i taget vilket är rejält plågsamt och pinsamt när folk får 3 separata mail av mig...

SuperTacksam för svar! RT verkar grymt Bang for the buck men vill att mina ovanstående krav ska infrias om RT ska bli aktuellt! Jag köper Surface RT nästa fredag via Tyskland och UK rött touch cover från UK! Det eller Lenovo ideapad 11 yoga RT i december. Inte bestämt mig ännu..

Redigerat av Unregistered1734, 13 november 2012 - 20:40.


#186

Postad 13 november 2012 - 20:12

Ryuu Tora
  • Ryuu Tora
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Det tog sin lilla tid, men i går fick jag äntligen min nya leksak. :D Den kom via FedEx i torsdags men jag var bortrest. När jag kom hem i söndags hittade jag således en lapp i brevlådan där det stig att jag kunde hämta ut den på Posten företagscenter, eftersom de dock har stängt under helgen fick jag snällt vänta till måndag efter jobbet. Första intrycken är helt klart positiva, känslan i den är grym. Allt flyter på väldigt bra även om det såklart går att provocera fram lite lagg. Skriver detta inlägg med skärmtangentbordet och jag måste säga att det funkar bättre än jag väntat mig. :)

Redigerat av Ryuu Tora, 13 november 2012 - 20:13.


#187

Postad 13 november 2012 - 21:15

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Det tog sin lilla tid, men i går fick jag äntligen min nya leksak. :D Den kom via FedEx i torsdags men jag var bortrest. När jag kom hem i söndags hittade jag således en lapp i brevlådan där det stig att jag kunde hämta ut den på Posten företagscenter, eftersom de dock har stängt under helgen fick jag snällt vänta till måndag efter jobbet. Första intrycken är helt klart positiva, känslan i den är grym. Allt flyter på väldigt bra även om det såklart går att provocera fram lite lagg. Skriver detta inlägg med skärmtangentbordet och jag måste säga att det funkar bättre än jag väntat mig. :)


Var köpte du den och när beställde du den?

En sak jag är nyfiken på är om du kan starta ett YouTube-klipp i en flik i Internet Explorer och sedan dels växla till en annan flik och dels växla till ett annat program och om uppspelnngen då fortsätter av YouTube-klippet.

#188

Postad 13 november 2012 - 22:24

Ryuu Tora
  • Ryuu Tora
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Var köpte du den och när beställde du den?

En sak jag är nyfiken på är om du kan starta ett YouTube-klipp i en flik i Internet Explorer och sedan dels växla till en annan flik och dels växla till ett annat program och om uppspelnngen då fortsätter av YouTube-klippet.

Förbeställde från Tyskland den 17:e oktober. Det går att växla till en annan flik och uppspelningen fortsätter. Dock går det inte att växla till en annan app utan att uppspelningen pausas.

Edit: Det går att komma runt, om man öppnar klippet i Internet Explorer på desktop så går det att ha andra appar igång samtidigt :)

Redigerat av Ryuu Tora, 13 november 2012 - 22:30.


#189

Postad 14 november 2012 - 08:27

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Förbeställde från Tyskland den 17:e oktober. Det går att växla till en annan flik och uppspelningen fortsätter. Dock går det inte att växla till en annan app utan att uppspelningen pausas.

Edit: Det går att komma runt, om man öppnar klippet i Internet Explorer på desktop så går det att ha andra appar igång samtidigt :)


Tack för att du testade.

Om man beställer nu kan man alltså räkna med ett par veckors leveranstid förmodligen.

#190

Postad 14 november 2012 - 09:32

Ryuu Tora
  • Ryuu Tora
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Velar mellan win 8 och win RT! Kan någon göra följande, snälla snälla på er Surface RT;

1. Kolla om "Silverlight" fungerar i IE10 på antingen desktop versionen eller Metro versionen av IE10?
Enklast att se detta är att gå in på www.Proffice.se och trycka "logga in" . Blir det en blankskärm och det står "installera silverlight" så försök göra det. Funkar det inte så har RT inte stöd för Microsoft Silverlight tydligen.

2. 16:9 formatet verkar riktigt nice att se film på! Kan någon se om HD filmer på netflix eller någon HD film du själv lagt in via usb, om det funkar bra utan att lagga? På iTunes med min iPad 3 jag skall sälja imorgon, så funkar HD filmer i tråkiga 4:3 formatet klanderfritt utan att lagga, är det samma för processorn och grafikdelen Surface?

3. Kan ni bifoga flera filer samtidigt i ett mail ni ska skicka? Exempelvis, två Word filer och en jpeg bild? På min iPad 3 så kan jag bara skicka ett dokument i taget vilket är rejält plågsamt och pinsamt när folk får 3 separata mail av mig...

SuperTacksam för svar! RT verkar grymt Bang for the buck men vill att mina ovanstående krav ska infrias om RT ska bli aktuellt! Jag köper Surface RT nästa fredag via Tyskland och UK rött touch cover från UK! Det eller Lenovo ideapad 11 yoga RT i december. Inte bestämt mig ännu..


1. Funkar tyvärr inte, Silverlight är inte installerat från början och går inte att installera då det ej finns någon version för Windows RT. Microsoft verkar dessutom ha planer på fasa ut Silverlight på andra plattformar till förmån för HTML5.

2. Har inte hunnit testa jättemycket än, men HD på Youtube är inga problem.
Testade även som hastigast med klipp från videokameran, den spelar in AVCHD i MTS format, 1080p med 50 bilder per sekund och det verkade flyta på utan problem (De klippen är dessutom rätt tunga). Skall dock testa mer klipp någon annan dag.

3. Flera bifogade filer verkar vara nemas problemas.

#191

Postad 14 november 2012 - 09:47

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Tack så hjärtligt Ryuu Tora! Låter mycket bra detta!

#192

Postad 14 november 2012 - 11:15

Unregisteredc1d12524
  • Unregisteredc1d12524
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Om man beställer nu kan man alltså räkna med ett par veckors leveranstid förmodligen.


Ett par veckor vet jag inte, jag förbeställde men fick min order anullerad av okänd anledning. La en ny beställning den 5e November och fick den levererad till dörren den 12e.

#193

Postad 15 november 2012 - 13:34

IamDavej
  • IamDavej
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Har en känsla av att du blandar ihop Surface RT med den omryktade "XBOX Surface". Utan några tillbehör går trådlösa XBOX-kontroller inte att koppla in.

Med "wireless"-adapter verkar det dock fungera fint: http://www.youtube.com/watch?v=bP1HyCzljPo&feature=youtu.be


Jag blandar inte ihop dessa då jag inte ens visste att en XBOX Surface var på tal. (Den låter ju inte helt ointressant förresten)
Jag menade naturligtvis tillsammans med adapter :) Bra, då vet jag att det funkar, tack!

#194

Postad 20 november 2012 - 10:17

Wicket
  • Wicket
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Ser att Bazula börjat sälja Amerikanska varinaten av Surface RT 32GB.
Någon som beställt från dem? Tydligen ska de börja leverera imorgon.

#195

Postad 24 november 2012 - 11:12

Lauris_Sweden
  • Lauris_Sweden
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Kan någon bekräfta om det går att ansluta extern hårdisk genom USB och spela mkv filer (1080p ~10gb stora filer) utan lag? Skulle vara extremt intressant produkt om kan kan ladda ner filer direkt in i USB-ansluten hårddisk med torrent app och sedan spela upp de genom hdmi kabel till tv/projektor.
Kan någon testa detta?

#196

Postad 24 november 2012 - 11:28

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Jag tror inte Surface RT stödjer mkv-filer.
Vi får vänta tills det dyker upp ett riktigt mediaprogram som kan spela upp alla typer av filer - och det kan svara svårt med det också med tanke på att Surface RT har en (dubbelkärnig, tror jag?) ARM-processor.

#197

Postad 24 november 2012 - 12:35

Lauris_Sweden
  • Lauris_Sweden
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag tror inte Surface RT stödjer mkv-filer.
Vi får vänta tills det dyker upp ett riktigt mediaprogram som kan spela upp alla typer av filer - och det kan svara svårt med det också med tanke på att Surface RT har en (dubbelkärnig, tror jag?) ARM-processor.


det behöver inte vara att mkv filer läsas av direkt av W8 RT, men kanske finns de nåt app som på android, t.ex. mx player som klarar i stort sätt alla videofiler.
Men som sagt, jag behöver veta svar från den som har Surface hemma :)

Redigerat av Lauris_Sweden, 26 november 2012 - 14:34.


#198

Postad 24 november 2012 - 12:40

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Mjo, jag förstår vad du menar.
Få dock inte upp hoppet om att alla filer funkar. Det vore bäst om du komprimerade om de för att din platta ska kunna klara av dem.
Men visst, om du gjorde det skulle jag inte tro att det skulle finnas några problem med att spela upp dem. Vi kan ju alltid vänta på konfirmation, dock.

#199

Postad 28 november 2012 - 10:48

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Någon frågade efter en app som kör MKV, har inte testat denna men kanske värt ett försök:

http://www.greatwind...1a-6f08f46e51f3

#200

Postad 28 november 2012 - 18:57

FleeceZoega
  • FleeceZoega
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Någon frågade efter en app som kör MKV, har inte testat denna men kanske värt ett försök:

http://www.greatwind...1a-6f08f46e51f3

Fungerar klockrent! Och dessutom är den appen under utveckling så de kommer nog finslipa en hel del.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.