Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 10 december 2008 - 13:37

AlmostFrank
  • AlmostFrank
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag fick detta svar idag kl. 13:00

"Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 24 timmar.

Med vänliga hälsningar / Anneli L."



Exakt samma meddelande fick även jag strax efteråt och pengarna hade redan förts över till mitt konto när jag såg efter.

Kommer bli intressant att se vart den här historien slutar.

#202

Postad 10 december 2008 - 13:41

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag fick detta svar idag kl. 13:00

"Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 24 timmar.

Med vänliga hälsningar / Anneli L."


Frågan är om detta är att lita på lika mkt som att dom skulle skicka varorna "på torsdag" som dom också hävdat till samtliga som kontaktat dom.... Vete f*n vad man ska göra nu alltså. Den där Anneli L är tydligen en busy tjej eftersom hon svarar på allas mail :)

#203

Postad 10 december 2008 - 13:59

sealc
  • sealc
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag fick precis som ovanstående också dåliga vibbar då inget hördes av dem på ett bra tag. Fick igår som alla andra efter att ha makulerat min order ett mail med en saxat htmltabell med mitt ordernummer och kortformat etc. med texten "makulerad". Allt var klickbart och ledde till ett betalningssystem som de antagligen använder/använde som ekonomisystem.

Har inte fått mina pengar än, dock så antar jag att det kan ta mer än ett dygn ifall det är en annan bank etc. Har själv Danskebank. Återkommer i tråden med svar och följer era insikter likaså. Avskyr sådana här sopor!

Redigerat av sealc, 10 december 2008 - 14:00.


#204

Postad 10 december 2008 - 14:05

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Talade med min bank idag (nordea) och de sade att det i vissa fall kan ta upp till en månad innan pengarna betalas tillbaka, lite beroende på vad dom använder sig av för ekonomisystem på kameraexperten. Dom bad mig även spara all mailtrafik och orderbekräftelser mm för eventuell framtida reklamation. Nu tänker jag föja med tråden och ser hur det går med er andra och återkommer med svar genast då jag får pengar tillbaka eller hör ngt annat från kameraexperten.

#205

Postad 10 december 2008 - 14:17

sealc
  • sealc
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Pratade också med min bank idag, Danske Bank, vilka meddelade att man kan använda sig utav dem, via en blankett. De tar sedan upp det som en utredning och har du alla uppgifter i form av mail eller dylikt så ska det inte vara några problem.


Nedanstående ingick i mitt mail från Kamera Experten.

https://www.smartste....asp?loginerr=2

Hit kommer jag när jag klickar i det mail som de skickade mig med den saxade html-tabellen. Mitt ordernr och en kortare sifferkombination med en Mastercardlogga är båda klickbara och hänvisar hit.

Vet inte om det ger något, men mer info för alla inblandade.

Redigerat av sealc, 10 december 2008 - 15:11.


#206

Postad 10 december 2008 - 15:21

Unregistered16fc37fd
  • Unregistered16fc37fd
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Beställde en Samsung LE-40A656 den 2/12 och fick bekräftelse på min order samma kväll (dock inget kolliID) väntade till på fredag utan att ha fått någon bekräftelse på att de skickat någon vara, så jag började surfa runt och hittade denna tråd. Vilket jag helt ärligt kan säga gav mig lite kalla fötter, försökte ringa dom men de var ju hopplöst att försöka komma fram.

Så i måndags mail:ade jag och frågade vad som hände, fick samma Copy+Paste svar som alla andra:
"Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Din order lämnar vårt lager nu på onsdag..."

Så idag då, klockan är nu efter 15 och fortfarande inget tecken på liv från dom, så nu har jag makulerat min order och hoppas på att få svar på det mail:et åtminstone. Man kan förstå att de har mycket att göra i juletid men att de sköts så här illa, de e ovanligt.

***EDIT*** 16:00 fick nu svar att min order är makulerad och att jag bör ha mina pengar inom 24 timmar

Redigerat av Unregistered16fc37fd, 10 december 2008 - 16:07.


#207

Postad 10 december 2008 - 16:03

mirapira
  • mirapira
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag beställde en systemkamera den 1:a december. Fick orderbekräftelse utan kolliID, och antog att den skulle mailas över så snart paketet skickats. Nu har det gått 9 dagar, och jag har fortfarande inte hört någonting. Har skickat två mail utan någon som helst respons från Kameraexperten. Har ringt säkert 20 ggr idag utan resultat. Så nu har jag skickat ett makuleringsmail, och hoppas att de makulerar ordern.

Tyvärr betalade jag kameran via min internetbank. (alltså direktbetalning) Är det någon som vet hur stora möjligheter jag har att få tillbaka pengarna om Kameraexperten går i konken?

#208

Postad 10 december 2008 - 16:07

jaynice
  • jaynice
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Angående automatiskt svar från fröken Anneli, jag makulerade min order strax efter lunch och nu fick jag samma svar som många andra fått;

"Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 24 timmar.

Med vänliga hälsningar / Anneli L."

Grejen är den att jag valde betalning mot postförskott men efter att jag fått leverensbesked på 3-9 dgr så valde jag att makulera ordern. Efter det hittade jag denna tråd och är extremt tacksam för att jag makulerat ordern. Känns inte alls seriöst detta.

#209

Postad 10 december 2008 - 16:07

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Den där Anneli L är tydligen en busy tjej eftersom hon svarar på allas mail :)


Jag vidhåller min teori att Sanda och Mia fått snöra på sig bomullsvantarna och står på lagret numera och tejpar paket. Men ännu verkar de inte ha fått iväg nåt riktigt analogt paket, det är bara digitala ettor & nollor än så länge.
Men jag följer med spänning tills någon får sitt paket.

Btw, är det någon som har en skarp beställning kvar hos detta företag?

#210

Postad 10 december 2008 - 16:09

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag vidhåller min teori att Sanda och Mia fått snöra på sig bomullsvantarna och står på lagret numera och tejpar paket. Men ännu verkar de inte ha fått iväg nåt riktigt analogt paket, det är bara digitala ettor & nollor än så länge.
Men jag följer med spänning tills någon får sitt paket.

Btw, är det någon som har en skarp beställning kvar hos detta företag?



min beställning skulle kommit idag:S

#211

Postad 10 december 2008 - 16:11

RayIV
  • RayIV
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Fick idag mina pengar åter efter makulerat köp.

jag hade använt mitt mastercard från länsförsäkringar.

pengarna var på mitt konto ca 30 timamr efter deras bekräftelsemail på makuleringen.

nu är frågan om jag skall köpa på annat håll, eller om jag skall försöka få ett klokt svar från kameraexperten och ev beställa igen men mot postförskott?

#212

Postad 10 december 2008 - 16:12

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Btw, är det någon som har en skarp beställning kvar hos detta företag?


Jag har kvar min, mest på skoj :-)

edit: och om den inte har skickats på fredag eftermiddag så makulerar jag.

Redigerat av andreiarlovski, 10 december 2008 - 16:16.


#213

Postad 10 december 2008 - 16:27

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Att kolli-id:s skulle vara samma är omöjligt, för det står vart leveransen är på väg. Så här:

Godssökning
Kolliid	8420*******SE	Kundnr	020*******
Kund	Kameraexperten i Sverige AB	Referens	23002
Tjänst	Postpaket (25)	Status	Information från kund
Vikt		Kvitterat av	
Postnr	21211	Ort	MALMÖ
Avsänt	--	Utlämnat	--
Händelser
2008-12-05	 20:11	 Posten	 Elektronisk förhandsinformation mottagen

Man skulle nog reagerat om det inte hade stått 21211 Malmö... men hur som helst, det säger ändå ingenting om sannolikheten att leverans kommer.


Ok, intressant. Hur ser det ut på kollifronten för dig idag då?
Jag sätter ett pund på att posten inte hämtat upp försändelsen?

#214

Postad 10 december 2008 - 16:37

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Ok, intressant. Hur ser det ut på kollifronten för dig idag då?
Jag sätter ett pund på att posten inte hämtat upp försändelsen?

Stämmer. Fortfarande bara elektronisk förhandsinformation.

Som sagt ovan, jag väntar tills på fredag. Mycket för att om alla i tråden makulerar så får ingen veta om det egentligen går att få något eller inte... jag erbjuder mig att vara vår allas försökskanin, helt enkelt.

#215

Postad 10 december 2008 - 17:04

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Stämmer. Fortfarande bara elektronisk förhandsinformation.

Som sagt ovan, jag väntar tills på fredag. Mycket för att om alla i tråden makulerar så får ingen veta om det egentligen går att få något eller inte... jag erbjuder mig att vara vår allas försökskanin, helt enkelt.


Vad är det du beställt? Jag ligger oxå kvar med min beställning på en Xbox360 men snart går tiden och tålamodet ut...

#216

Postad 10 december 2008 - 17:10

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Vad är det du beställt? Jag ligger oxå kvar med min beställning på en Xbox360 men snart går tiden och tålamodet ut...

En systemkamera med minneskort. Som jag gärna hade haft redan, men som jag likväl kan vänta med... men inte hur länge som helst.

#217

Postad 10 december 2008 - 17:18

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

En systemkamera med minneskort. Som jag gärna hade haft redan, men som jag likväl kan vänta med... men inte hur länge som helst.


När ska den levereras?
Min leverans är utlovad till imorgon torsdag. Så är inte leverans påbörjad innan 17:00 imorgon blir det makulering av ordern.

#218

Postad 10 december 2008 - 17:18

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Inte bra detta. Beställde också ett PS3 den 1/12 och inte hört nåt förens i Måndags (8/12) då jag mailade och frågade vad som stod på och fick samma svar av Annelie L att min order skulle lämna dem på Onsdag (10/12) idag alltså. Inte hört något och mailade dem nu och sa att om ni inte levererar innan Fredag så vill jag makulera min order.

Bara återstå och se utvecklingen, betalade med Visa genom Handelsbanken. Riktigt skitföretag även om dem har haft bra kundservice för oss som mailat men funkar ju inte att annonsera varor för fantasipriser, speciellt om man inte har något att leverera.

#219

Postad 10 december 2008 - 17:21

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Stämmer. Fortfarande bara elektronisk förhandsinformation.

Som sagt ovan, jag väntar tills på fredag. Mycket för att om alla i tråden makulerar så får ingen veta om det egentligen går att få något eller inte... jag erbjuder mig att vara vår allas försökskanin, helt enkelt.



Vi får väl starta en insamling till dig sedan då om det inte går vägen, så du kommer på fötter igen! :( Var det du som planerade 2009 i nudlarnas tecken? :)

Redigerat av Haddirajan, 10 december 2008 - 17:21.


#220

Postad 10 december 2008 - 17:31

TNBD
  • TNBD
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Btw, är det någon som har en skarp beställning kvar hos detta företag?


Jag har min beställning kvar.
Beställde ett objektiv i förra måndagen. Räknade med att det skulle vara lång leveranstid då det var, i princip, det alla klagomål gällde på prisjakt.

Jag hade dock inte räknat med denna hysteriska tråd :)

Hur som helst...min beställning ligger kvar (paketet skulle ha skickats idag, men har inte hört något) ett tag till. Det enda jag har att förlora är tid och jag har inte bråttom - då hade jag beställt från Dustin eller liknande.

#221

Postad 10 december 2008 - 17:38

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

När ska den levereras?
Min leverans är utlovad till imorgon torsdag. Så är inte leverans påbörjad innan 17:00 imorgon blir det makulering av ordern.


Jag har inte hört något sedan i fredags, då jag också fick kollinummer. Då fick jag standardmailet:

Vi försöker göra vårat bästa för att skicka alla beställningar så fort som möjligt, enligt vårat system levereras din order på måndag nästa vecka.

Postens Kolli ID kommer per automatik då din order lämnar lagret.

Med vänliga hälsningar / Anneli L.

Så det skulle varit i måndags... mailade då, samt igår och idag, men har inte fått svar på något av de tre mailen.


Vi får väl starta en insamling till dig sedan då om det inte går vägen, så du kommer på fötter igen! :( Var det du som planerade 2009 i nudlarnas tecken? :)

Hehe, nä, det var lyckligtvis inte jag. Jag har betalat med Visa – så pengarna är jag inte orolig för. ;)

#222

Postad 10 december 2008 - 18:08

RayIV
  • RayIV
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Vi får väl starta en insamling till dig sedan då om det inte går vägen, så du kommer på fötter igen! :( Var det du som planerade 2009 i nudlarnas tecken? :)



Det var jag det :-)
Men jag fick tillbaka pengarna idag, åkte för säkerhets skull till willys och handlade lite finare varor än nudlar.
Försöker hitta någon annan butik att handla mitt PS3 160 GB från prisvärt, TV:n beställer jag nog från ett annat företag. Det blir väl ca 1000:- dyrare, men förhoppningsvis får man varorna inom 1 månad ;-)

#223

Postad 10 december 2008 - 18:30

optipad
  • optipad
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag har inte hört något ifrån dom idag. Har skickat 3 mail om att jag vill makulera eftersom kameran inte kom inom leveranstiden (9dagar)... Men som sagt, inget svar. Någon som hört nåt?

#224

Postad 10 december 2008 - 18:37

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag fick min makulerad idag. Men det tog kanske 6 timmar innan jag fick svar. Att skicka många mail gör nog inte att det går snabbare, snarare tvärtom.

#225

Postad 10 december 2008 - 19:04

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ja, ja måste välla få falla in, även om ja bara beställde o betalade för 2 dar sedan...vid betalandet fanns inte ett enda Minus mot dom...en av anl att ja "vågade" köpa av dom...ja e normalt oerhört skeptiskt till butiker..men nu va priset rätt på LGs 50 tummare..sagt o gjort, betalade, o väntade...inget bekr mail, mailade dom o fick

Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Din order lämnar vårt lager nu på onsdag.

Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.



Hoppas på din förståelse.



Med vänliga hälsningar / Anneli L.



men så går ja in på prisjakt o ser att dom e bombarderade av negativa omdömen, o inser att ja har blivit blåst... 15000 lakan e mycket pengar...som ja troligen blivit av med...

hur skall ja göra nu, skall ja fortsätta o vänta?,elelr anmäla dom bums ? pengarna e välla borta eller ?, man kan lugnt säga att Julen e förstörd...

#226

Postad 10 december 2008 - 19:15

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

hur skall ja göra nu, skall ja fortsätta o vänta?,elelr anmäla dom bums ? pengarna e välla borta eller ?, man kan lugnt säga att Julen e förstörd...


Hmm... låt mig tänka. Jo, nu vet jag! Läs tråden och se vilka svar alla andra som frågat som du fått.

#227

Postad 10 december 2008 - 19:34

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Hmm... låt mig tänka. Jo, nu vet jag! Läs tråden och se vilka svar alla andra som frågat som du fått.


För att klargöra ironin, Thomas, så är det som sagt bara dra iväg ett mail och säg att du vill makulera din order och ange ditt ordernummer så kommer du få tillbaka pengarna inom ett antal dagar.

Fick iallafall ett svar på mitt mail nu att min order var makulerad och att pengarna skulle komma tillbaka inom 3 dagar. Bara vänta då...

#228

Postad 10 december 2008 - 19:44

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Måste ändå säga att det låter som en konstig blåsning om dom som det verkar betalar tillbaks pengarna till alla.
Att det tar tid för dom att svara samt betala tillbaks pengar är knappast så konstigt med tanke på att det trillar in beställningar å makuleringar hela tiden ju.

#229

Postad 10 december 2008 - 19:44

Unregistered0723c0a1
  • Unregistered0723c0a1
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått återbetalningen. Vilken lättnad!!
Makulerade ordern i måndags.

#230

Postad 10 december 2008 - 19:46

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag beställde en systemkamera den 1:a december. Fick orderbekräftelse utan kolliID, och antog att den skulle mailas över så snart paketet skickats. Nu har det gått 9 dagar, och jag har fortfarande inte hört någonting. Har skickat två mail utan någon som helst respons från Kameraexperten. Har ringt säkert 20 ggr idag utan resultat. Så nu har jag skickat ett makuleringsmail, och hoppas att de makulerar ordern.

Tyvärr betalade jag kameran via min internetbank. (alltså direktbetalning) Är det någon som vet hur stora möjligheter jag har att få tillbaka pengarna om Kameraexperten går i konken?


Jag har gjort exakt samma, du får vända dig till arn.se allmänna reklamationsnämnden. jag har dock med all säkerhet torskat 15000 som du kan läsa i inlägget ovan eller om de blir under.

/Thomas

PS; stå på dig, ensam e svag, e vi fler kanske de kan bli nått...troligt scenario, i dessa tider tar dom emot degen, o sen drar dom utomlands?. det konstiga e att det har varit massa + på omdömmen under lång tid,sen uppehåll på ett tag, o nu sen i går bara bombarderats med minus...

#231

Postad 10 december 2008 - 20:00

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

För att klargöra ironin, Thomas, så är det som sagt bara dra iväg ett mail och säg att du vill makulera din order och ange ditt ordernummer så kommer du få tillbaka pengarna inom ett antal dagar.

Fick iallafall ett svar på mitt mail nu att min order var makulerad och att pengarna skulle komma tillbaka inom 3 dagar. Bara vänta då...


Gjorde detta nyss...annulerade ordern, o hoppas verkligen att degen kommer...iof har ja svårt o tro detta, men men, såg att nån här fått pengarna, kul för denne, hoppas de finns kvar nåe te oss andra

#232

Postad 10 december 2008 - 20:18

TNBD
  • TNBD
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Jag har gjort exakt samma, du får vända dig till arn.se allmänna reklamationsnämnden. jag har dock med all säkerhet torskat 15000 som du kan läsa i inlägget ovan eller om de blir under.

/Thomas


Men vad är det med er!?
Hittills är det väl ingen som har behövt vänta mer än ett par dagar på att få tillbaka sina pengar när de makulerat sin order?

Detta trots att det måste ringas och mailas precis hela tiden hos dem nu, pga mass-psykosen som råder på diverse forum :)

Visst ska man vara försiktig och handla med en viss skepsis av små företag med låga priser, men det måste ju finnas någon verklighetsförankring i slutsatserna man drar....

#233

Postad 10 december 2008 - 20:23

optipad
  • optipad
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Gjorde detta nyss...annulerade ordern, o hoppas verkligen att degen kommer...iof har ja svårt o tro detta, men men, såg att nån här fått pengarna, kul för denne, hoppas de finns kvar nåe te oss andra


Meddela gärna när du fått mail av dom som bekräftat att dom godkänt din makulering!

#234

Postad 10 december 2008 - 20:26

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Meddela gärna när du fått mail av dom som bekräftat att dom godkänt din makulering!


Absolut, visst meddelar jag detta här. har i min frustration mailat dom några gånger...men men, det e som det e...ja vill helst ha TV, men det e föga troligt..pengarna hoppas ja på.

#235

Postad 10 december 2008 - 20:44

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Hade de leveretat 1 order till någonn på forumet så hade förtroendet höjts enormt gissar jag på. Om de nu vet om denna tråd, så skulle man ju lagt ner all energi på att få iväg ett par beställningar och hoppats på att det var till någon härifrån.

Redigerat av unik, 10 december 2008 - 20:44.


#236

Postad 10 december 2008 - 21:03

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hade de leveretat 1 order till någonn på forumet så hade förtroendet höjts enormt gissar jag på. Om de nu vet om denna tråd, så skulle man ju lagt ner all energi på att få iväg ett par beställningar och hoppats på att det var till någon härifrån.

Men den stora frågan är VARFÖR gör de så här? Vad är affärsiden´?
Har de överhuvudtaget några prylar? Nej, de kan inte ha en enda pryl i lager för då hade de väl någon fått sin beställning.
Fördröjer de och lovar leverans bara för att få in pengar, nja de blir ju samtidigt av med pengar då folk makulerar sina ordrar. De kan ju så klart använda pengarna under tiden och spekulera med dem. Nja, jag blir i alla fall inte klok på hur de tänker eller agerar. Det hela känns bara otroligt konstigt och man är väl blåögd som tror att detta ska gå väl. Men ingen har väl än så länge blivit blåst på pengar, eller? De vi spekulerar i är frågan OM de överhuvudtaget har ett lager, tja den som lever få se.

#237

Postad 10 december 2008 - 21:14

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
:)
Hoppar på masshysterin, avbokade just min order, kamera till min dotter i julklapp så jag vågar inte vänta. :) :)

#238

Postad 10 december 2008 - 21:15

Anna-Carin
  • Anna-Carin
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått svar på mail av Kameraexperten så här sent på kvällarna?

#239

Postad 10 december 2008 - 21:20

Tomas A
  • Tomas A
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har jag äntligen fått tillbaka mina pengar. Det tog ca 2½ dygn.

Jag tycker att Kameraexperten betett sig väldigt konstigt åt. Och allt eftersom man läst denna tråd har min förhoppning att få tillbaka något känts allt mer avlägset. Men som sagt, pengarna är tillbaka och ingen är mer glad än jag just nu.

Jag kommer med all säkerhet ALDRIG mer beställa något från detta företag, det är bara att inse att de inte kan leverera "deras" billiga produkter eftersom ingen i denna tråd har fått en vara levererad.

Ja, ja måste välla få falla in, även om ja bara beställde o betalade för 2 dar sedan...vid betalandet fanns inte ett enda Minus mot dom...en av anl att ja "vågade" köpa av dom...ja e normalt oerhört skeptiskt till butiker..men nu va priset rätt på LGs 50 tummare..sagt o gjort, betalade, o väntade...inget bekr mail, mailade dom o fick

Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Din order lämnar vårt lager nu på onsdag.

Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.



Hoppas på din förståelse.



Med vänliga hälsningar / Anneli L.



men så går ja in på prisjakt o ser att dom e bombarderade av negativa omdömen, o inser att ja har blivit blåst... 15000 lakan e mycket pengar...som ja troligen blivit av med...

hur skall ja göra nu, skall ja fortsätta o vänta?,elelr anmäla dom bums ? pengarna e välla borta eller ?, man kan lugnt säga att Julen e förstörd...


Förstår allas oro om att inte få tillbaka pengar. Men jag tror att de kommer om man bara ger sig till tåls. Som sagt, fick jag tillbaka mina idag (!) men har gått runt med en knut i magen sen i måndags.

När jag inte fått pengarna idag så bestämde jag mig för att kontakta dem igen. Jag skrev och undrade varför mina pengar inte kommit in när andra fått det som betalat på samma sätt via samma bank. Deras svar på varför inte pengarna kommit in var "det får du ta med din bank, inget vi kan styra över". Samt bifogade de en "bild" på deras makulerande (bifogar en skärmdump på det).

Jag TROR att min order blev makulerad först idag, varför? Fråga mig inte, kanske fattades det pengar för dem, vilka de helt enkelt väntade in.

Summa sumarium, HANDLA INTE AV DESSA! (men pengar kommer nog tillbaka för er hopplösa som redan beställt) *Håller tummarna*

Mvh Tomas

Bifogad fil(er)



#240

Postad 10 december 2008 - 21:20

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått svar på mail av Kameraexperten så här sent på kvällarna?


Jag fick mitt svar så sent som strax efter 12 mitt i natten. Blev lite förvånad faktist.

#241

Postad 10 december 2008 - 21:26

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag fick mitt svar så sent som strax efter 12 mitt i natten. Blev lite förvånad faktist.


23:41 kom mitt första o enda mail

#242

Postad 10 december 2008 - 22:15

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Känns som att ni börjar gå lite för långt nu. Hittills har ju alla fått sina pengar tillbaka inom rimlig tid och har fått bra service trots den mycket märkliga situationen som jag inte begriper mig på. Makulerar ni ordern så behöver ni nog inte oroa er speciellt mycket.

Kan som sagt ta några dagar innan pengarna flyttas mellan banker.

#243

Postad 10 december 2008 - 23:21

Mårten_C
  • Mårten_C
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Skulle beställa nu i söndags, men varan jag ville ha var slut.
Snacka om att jag är glad nu.
Däremot tycker jag det är mycket märkligt. Varför ta emot beställningar på grejer som ej finns för att få jobbet att betala tillbaka pengarna???

Ska bli intressant och se hur det går, dock skulle jag vänta ett par månader innan man ska börja beställa från dem igen. Ofta kommer konkursen ca 3-6 månader efter konstigheterna börjar!

#244

Postad 10 december 2008 - 23:36

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Skulle beställa nu i söndags, men varan jag ville ha var slut.
Snacka om att jag är glad nu.
Däremot tycker jag det är mycket märkligt. Varför ta emot beställningar på grejer som ej finns för att få jobbet att betala tillbaka pengarna???

Ska bli intressant och se hur det går, dock skulle jag vänta ett par månader innan man ska börja beställa från dem igen. Ofta kommer konkursen ca 3-6 månader efter konstigheterna börjar!


Om man följt denna tråd har många blivit lovade leverans antingen idag onsdag eller i morgon torsdag. Om INGEN av dessa fått leverans under morgondagen bör ni nog ana riktig oro.

Om Kameraexpterten, som många andra webbutiker, inte har något lager och kunden får vänta veckor på sin produkt. Inte alls ovanligt. Och det är lika vanligt att webbutiken skickar ut lugnande mejl med nya leveransdatum bara några dagar bort för att inte riskera att tappa kunden. Det vore dock mkt tråkigt då jag förmodar att många handlat något som ska vara en julklapp, och defintivt vill ha leverans innan julen.

Mitt råd är att alltid kontrollera lagerstatus när man handlar från en mindre internetbutik, om varan inte finns på lager och den är poppis, var beredd på leveranstider på 3-4 veckor och vissa mkt längre än så, särskilt i juletider.

Och till någon tidigare här till som skrev att det inte kunde vara "en väl genomtänkt scam då alla får igen sina pengar". Ja, de några som skrivit här på tråden har fått igen sina pengar, säkert för att lugna från riktig hysteri, men det är bara en bråkdel av alla som säkert betalat i förskott. Det finns faktiskt människor även utanför detta forum. :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 10 december 2008 - 23:43.


#245

Postad 11 december 2008 - 06:21

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Fick ett svar igår 23:21 om att de skulle ringa upp mig,pgr av att de hade "Tok mycket" att göra...har oavsett annulerat min order, o begärt pengarna tillbaka.

#246

Postad 11 december 2008 - 07:24

Zwingo
  • Zwingo
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Undrar hur många som handlat egentligen?

Jag kan bara kopiera alla inlägg och säga att jag fått exakt samma svar som alla andra. Det senaste var att jag skulle ha varan i slutet av denna vecka som allra senast.
Då jag mailade igen och frågade om de kunde garantera det, så kom svaret direkt, bara några minuter efter det första. "Den lämnar lagret på torsdag". Men hela tiden har de skjutit fram leveransdatum. Så även jag har makulerat min order och väntar på mina pengar. (beställde den 1 dec.)

#247

Postad 11 december 2008 - 08:30

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Undrar hur många som handlat egentligen?

Jag kan bara kopiera alla inlägg och säga att jag fått exakt samma svar som alla andra. Det senaste var att jag skulle ha varan i slutet av denna vecka som allra senast.
Då jag mailade igen och frågade om de kunde garantera det, så kom svaret direkt, bara några minuter efter det första. "Den lämnar lagret på torsdag". Men hela tiden har de skjutit fram leveransdatum. Så även jag har makulerat min order och väntar på mina pengar. (beställde den 1 dec.)

Jaha, vad ska man säga.Nu gjorde jag slag i saken och makulerade även min order. Min tanke var annars att försöka vänta på de datum för leverans de lovat. Men genom att följa debatten på nätet så inser jag nu att det kommer inte att bli någon leverans, i alla fall inte innan Jul.

#248

Postad 11 december 2008 - 08:36

Unregistered1571
  • Unregistered1571
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Beställde objektiv 2/12 som skulle finnas på lager, mailade innan och frågade.
5/12 har de dragit pengarna från mitt Visa, mailar 15:15 och frågar om det är skickat, en timme efter att jag skickat frågan får jag ett kollinr. som enligt Posten registrerades 16:20 ?
8/12 fortfarande inte ett ljud, inga grejor kommer, annulerar ordern.
11/12 pengarna åter på mitt konto.

Vad f-n händer?
Ingen som blivit blåst, men inte heller någon som fått några grejor........?

#249

Postad 11 december 2008 - 08:48

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Att ni inte ger upp...

Ingen kommer någonsin få någon vara från dom, har ni inte insett det ännu?

Men den stora frågan är VARFÖR Kameraexperten gör detta.
Är det för att få trafik till sin amatörmässiga hemsida eller vad kan det vara?

#250

Postad 11 december 2008 - 09:21

Unregistered1527
  • Unregistered1527
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag tänkte ochså beställa i början av december en xbox 360 elite men nu är jag glad att jag inte gjorde det tyckte det var konstigt för veckan innan dom hade xboxen för 2599 så var priset 4999 och då tyckte jag de va lite konstigt beställde istället på elgiganten i tisdagskväll och idag kan jag hämta den tycker det e rätt okej ändå...

Lycka till ni andra...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.