Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 12 december 2012 - 11:03

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Nu har vi öppnat HBONordic.com för de allra första kunderna.

Många av er har uttryckt ett överväldigande intresse för att registrera er på tjänsten. Så för att kunna leverera en så bra streamingupplevelse som möjligt för alla prenumeranter, har vi bestämt oss för att öppna upp tjänsten för en begränsad skara idag, och att sedan öka antalet varje vecka.

Vi kommer i början att bjuda in Samsung-kunder som redan har erhållit en värdekod vid sitt köp. Därefter släpps de fans som har registrerat sig för vårt nyhetsbrev in successivt. De kommer att få en inbjudan med en värdekod som gör prenumerationens första månad kostnadsfri.




Om du är intresserad av vår tjänst, och inte ännu har registrerat dig för vårt nyhetsbrev, så har du chansen att göra det på HBONordic.com. Vi erbjuder den första månaden av prenumerationen kostnadsfritt till alla som registrerar sig för vårt nyhetsbrev innan årsskiftet.

Bästa hälsningar,
HBO-Teamet

#452

Postad 12 december 2012 - 11:21

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
HBO Nordic är ju ett samarbete mellan HBO och Parsifal International (ett bolag som jag aldrig hört talas om innan). Som jag förstår det är det Parsifal som åtagit sig att skapa den nordiska tjänsten på uppdrag av amerikanska HBO. Man undrar ju om moderbolaget är medvetet om att deras varumärke håller på att förstöras här i Norden? Jag har funderat ett tag på om det går att kontakta amerikanerna och berätta hur uselt HBO Nordic sköts ...

#453

Postad 12 december 2012 - 11:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Vilket Sk-t! Bara dator, platta eller mobil. Alternativ en NY Samsung Smart-TV.

Man får ingen värdekod till samsung tv
Bara till mobiler och surfplattor
Så korkade är dom

Jag är nöjd med Netflix som blir bättre och bättre och sedan kommer
viaplay att bli ännu bättre än vad det faktiskt redan är.
Skall bara bli lite mer kvalite på bilden och tv kanalerna skall fungera

Tv4 ( som jag inte gillar ) kommer att komma med en riktigt bra app inom kort.

Magine som jag betatestar och som nu kommer med en app till smart tv kommer förhoppningsvis
ge oss ännu större möjligheter inom 1-2 år

Vill man se en tvserie så kan man göra det enklare och billigare Live genom VPN
och det är bra kvalité på de amerikanska sidorna

Redigerat av MalcomX, 12 december 2012 - 11:32.


#454

Postad 12 december 2012 - 11:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Jag har funderat ett tag på om det går att kontakta amerikanerna och berätta hur uselt HBO Nordic sköts ...


Do it!

#455

Postad 12 december 2012 - 12:03

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
den gamla hbosidan fungerar inte
nu är det http://hbonordic.com/home som gäller

De har också bytt sitt twitternamn till https://twitter.com/HBOse

Redigerat av Christopher_A, 12 december 2012 - 12:04.


#456

Postad 12 december 2012 - 12:09

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Man kan ju undrar varför man prioriterar surfplattor och telefoner och inte de enheter som faktiskt är kopplade till en TV, det är i alla fall där jag vill njuta av senaste GOT, med 5.1-ljud och 1080P. Kör jag på min iphone eller ipad struntar jag högaktnngsfullt i detta.

Nej, så länge man inte gör en app för xbox360 (som är den plattform vi kör här hemma) så blir det ingen HBO. Vi har förvisso en ipad ochkså, samt en laptop men har ingen större lust att kolla på tv den vägen. Airplay verkar inte ens stödjas...

SUCK!

/S

#457

Postad 12 december 2012 - 12:12

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Man kan ju undrar varför man prioriterar surfplattor och telefoner och inte de enheter som faktiskt är kopplade till en TV, det är i alla fall där jag vill njuta av senaste GOT, med 5.1-ljud och 1080P. Kör jag på min iphone eller ipad struntar jag högaktnngsfullt i detta.

Nej, så länge man inte gör en app för xbox360 (som är den plattform vi kör här hemma) så blir det ingen HBO. Vi har förvisso en ipad ochkså, samt en laptop men har ingen större lust att kolla på tv den vägen. Airplay verkar inte ens stödjas...

SUCK!

/S

Det kommer en app till 360 någon gång från nu fram till våren 2013. Samma gäller nog för PS3.
http://majornelson.c...live-this-week/

#458

Postad 12 december 2012 - 12:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

HBO Nordic är ju ett samarbete mellan HBO och Parsifal International (ett bolag som jag aldrig hört talas om innan). Som jag förstår det är det Parsifal som åtagit sig att skapa den nordiska tjänsten på uppdrag av amerikanska HBO. Man undrar ju om moderbolaget är medvetet om att deras varumärke håller på att förstöras här i Norden? Jag har funderat ett tag på om det går att kontakta amerikanerna och berätta hur uselt HBO Nordic sköts ...


Det är lite svårt att få tag i bra emailadresser till HBO
Men om ni vill berätta för moderbolaget, vad ni anser om HBO Nordic så har ni en adress här som
går till rätt personer

[email protected]

#459

Postad 12 december 2012 - 12:32

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Det är lite svårt att få tag i bra emailadresser till HBO
Men om ni vill berätta för moderbolaget, vad ni anser om HBO Nordic så har ni en adress här som
går till rätt personer

[email protected]

Med "moderbolaget" menade jag lite slarvigt HBO, men det är klart att man kanske är intresserad högre upp ... Till vem eller vad går adressen?

EDIT: Jag förstår att det är till Time Warner, alltså. Men vem där?

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 12 december 2012 - 13:42.


#460

Postad 12 december 2012 - 14:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Med "moderbolaget" menade jag lite slarvigt HBO, men det är klart att man kanske är intresserad högre upp ... Till vem eller vad går adressen?

EDIT: Jag förstår att det är till Time Warner, alltså. Men vem där?

Den går till HK
Det är näst intill omöjligt att få ut personliga emailadresser i USA, något vi snart får erfara i Sverige
även om många redan har tagit bort sina från nätet här också

#461

Postad 12 december 2012 - 14:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
HBO Nordic jobbar ifrån Finland

Har precis talat med dom i telefon

Det stämmer att de har prioriterat Telia och Samsung och när de har försett deras kunder med
tjänsten så kommer alla andra som reggat sig på deras sida få sin värdekod.

Men här har hänt något mycket dumt och det är Samsung som står för den biten
Samsung i Sverige har inte fattat att de skall dela ut värdekoder till sina tv kunder
och gör det bara till dem som köpt en surfplatta. Samsung i Norge har däremot
givit även sina tv kunder en kod. Dock bara de som köpt årets modell.

#462

Postad 12 december 2012 - 14:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

HBO Nordic jobbar ifrån Finland

Har precis talat med dom i telefon

Det stämmer att de har prioriterat Telia och Samsung och när de har försett deras kunder med
tjänsten så kommer alla andra som reggat sig på deras sida få sin värdekod.

Men här har hänt något mycket dumt och det är Samsung som står för den biten
Samsung i Sverige har inte fattat att de skall dela ut värdekoder till sina tv kunder
och gör det bara till dem som köpt en surfplatta. Samsung i Norge har däremot
givit även sina tv kunder en kod. Dock bara de som köpt årets modell.

Alla som får in appen på Samsung, även om det är via en uppdatering, borde få en kod. Jag har dock hittills inte sett till någon app, men burken gjorde en uppatering till ver 1011 8har jag för mig) igår så jag ska kolla.

#463

Postad 12 december 2012 - 14:46

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Synd att man har en "gammal" tv innan samsung kom på att man kunde döpa om Internet@TV till SmartTV för att på ett smart sätt totalt skita i gamla kunder. Personligen köper jag aldrig mer nåt från Samsung och ju mer man läser och får reda om HBONordic, ju mer tappar man intresset. Jag kommer nog köra vidare med Netflix+Magine.

#464

Postad 12 december 2012 - 15:03

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
finns en HBO Nordic Android app i play store nu i alla fall och www.hbonordic.com fungerar men bara registrering till nyhetsbrev och en flik för samsung kunder med värdekod

#465

Postad 12 december 2012 - 15:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 1
Har bestämt mig

Kommer att bojkotta HBO och fixar de serier jag vill se på annat sätt !

Gratis ! ( eller via Netflix, VPN, Viaplay, Tv4 Play, Cmore play )

Någon som har stake att hänga på, eller ni kommer att binda upp er för 12 månader ?

Har man den attityden som deras VD visar i denna intervjun kan han gott stå där
med sitt finska skägg i brevlådan

http://www.hardware....eperiode/114026

Vilken miss av HBO att lägga sitt huvudkontor i Finland i tron att de då var på
den som Netflix säger " den viktigaste marknaden " för att testa sin produkt.
Finland har långt ifrån den kunskap och tradition som vi har här i Sverige
när det gäller Internet och Internet tjänster.

Redigerat av MalcomX, 12 december 2012 - 15:30.


#466

Postad 12 december 2012 - 15:41

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Har bestämt mig

Kommer att bojkotta HBO och fixar de serier jag vill se på annat sätt !

Gratis ! ( eller via Netflix, VPN, Viaplay, Tv4 Play, Cmore play )

Någon som har stake att hänga på, eller ni kommer att binda upp er för 12 månader ?

Har man den attityden som deras VD visar i denna intervjun kan han gott stå där
med sitt finska skägg i brevlådan

http://www.hardware....eperiode/114026

Det där är en gammal intervju, men visst har han en otrevlig attityd. Hervé Payan är för övrigt fransman och inte finsk. Huruvida detta är relevant eller inte är en annan sak.

Jag kommer att utnyttja Telias sexmånaderserbjudande tills vidare. Någon streamingtjänst från HBO är inte aktuell för mig.

#467

Postad 12 december 2012 - 16:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Nej jag kommer att hoppa HBO. Ser ingen mening med det. De serier jag vill se av dem äger jag redan på dvd/blu-ray. Möjligtvis att jag köper på mig av Boardwalk Empire.

#468

Postad 12 december 2012 - 17:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Hur är det för oss som köpt samsung mobil med 6 månaders HBO men inte fått någon värdekod? Var det falsk marknadsföring eller kommer vi få sms på telefonen eller hur fungerar det där :).

#469

Postad 12 december 2012 - 18:08

badpojken
  • badpojken
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Man får ingen värdekod till samsung tv
Bara till mobiler och surfplattor
Så korkade är dom


FEL! Jag fick värdekod till min Samsung UE46ES8005 jag precis köpt, så där har du faktiskt fel.

#470

Postad 12 december 2012 - 18:30

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

FEL! Jag fick värdekod till min Samsung UE46ES8005 jag precis köpt, så där har du faktiskt fel.

Du fick väl en surfplatta på köpet när du köpte din tv ?

#471

Postad 12 december 2012 - 19:14

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 1
Jag kommer också att strunta i HBO Nordic, men skulle tjänsten förbättras och bli tillgängligare och förmånligare i framtiden så är det ju en annan femma. Men i nuläget är det helt ointressant. På sätt och vis hoppas jag lite på att den råfloppar så att HBO sluter avtal med Netflix i stället. Det vore juste! :)

#472

Postad 12 december 2012 - 19:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
För er som ännu inte sett/läst detta:
http://www.svd.se/na...mpaign=20121212

#473

Postad 12 december 2012 - 20:35

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 1
Haha bindningstid i 12 månader, det kan dom ju fetglömma!

#474

Postad 13 december 2012 - 08:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

För er som ännu inte sett/läst detta:
http://www.svd.se/na...mpaign=20121212

Nej, men det är ändå bara en upprepning av sådant som vi redan har läst. Dessutom är det alltid en massa irriterande svensson-kommentarer på nyhets-sajterna som får en att undra varför folk läser och kommenterar över huvud taget. Man skulle ju med dessa resonemang kunna avfärda hela Minhembio som ett "i-lands-problem". ;)

Redigerat av agpath, 13 december 2012 - 08:25.


#475

Postad 13 december 2012 - 08:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Nej, men det är ändå bara en upprepning av sådant som vi redan har läst. Dessutom är det alltid en massa irriterande svensson-kommentarer på nyhets-sajterna som får en att undra varför folk läser och kommenterar över huvud taget. Man skulle ju med dessa resonemang kunna avfärda hela Minhembio som ett "i-lands-problem". ;)

Ja målgruppen för en artikel i SvD näringsliv är inte i första hand de som sedan månader hårdbevakar HBO Nordic bl a här på Minhembio. Min länkning var måhända överflödig i sammanhanget.
Gårdagens enda nyhet var annars meddelandet på Facebook från HBO Nordic "Nu har vi öppnat HBONordic.com för de allra första kunderna" men de flesta här i tråden har väl "gillat" HBO Nordic för länge sedan kan jag tänka och befinner sig mitt i (det magra) flödet av information om denna tjänst med förhinder.

#476

Postad 13 december 2012 - 11:13

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Nån som har fått sin kod från samsung att funka?

#477

Postad 13 december 2012 - 11:48

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Nån som har fått sin kod från samsung att funka?


Jösses. Det vore ju verkligen spiken i kistan om inte ens det funkar.

#478

Postad 13 december 2012 - 12:15

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Tycker det är en konstig prioritering utav HBO att ge de som köper Samsung TV får möjlighet först istället för att ge oss möjligheten som har ett intresse av det. Helt enkelt inte okej.

#479

Postad 13 december 2012 - 14:42

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Haha bindningstid i 12 månader, det kan dom ju fetglömma!


Det som gäller är, att det antal månader du får på din värdekod, vilket kan vara allt från 1 - 6 månader
betalar du inte för. Du kommer att kunna säga upp ditt abonnemang omg under denna tid.

Abonnemanget löper över 12 månader och har du som använt en värdekod inte sagt upp det under
den tid som du inte betalar för, så kör de bara på. Du har dessutom 3 månaders uppsägningstid

Jag sade innan att jag inte skall ha HBO men någon ansåg visst att jag skulle det och det dök upp
ett betalt abonnemang från "ovan" så nu sitter jag här och testar det.

Men jag har inte tid till det just nu, så jag får återkomma och berätta vad jag tycker.

#480

Postad 13 december 2012 - 16:19

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

FEL! Jag fick värdekod till min Samsung UE46ES8005 jag precis köpt, så där har du faktiskt fel.


Var hittade du värdekoden ?
Köpte precis en ny 64" plasma Samsung och kanske har jag fått ngt liknande.

#481

Postad 13 december 2012 - 16:49

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Var hittade du värdekoden ?
Köpte precis en ny 64" plasma Samsung och kanske har jag fått ngt liknande.


Skriv ner serie nr och liknande samt var du köpt TV:n och när du köpt den. sen mejlar du eller ringer samsung så ser de säkert till att du får en.

#482

Postad 13 december 2012 - 19:08

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Var hittade du värdekoden ?
Köpte precis en ny 64" plasma Samsung och kanske har jag fått ngt liknande.

Skriv ner serie nr och liknande samt var du köpt TV:n och när du köpt den. sen mejlar du eller ringer samsung så ser de säkert till att du får en.


Det gäller bara deras kampanj på LCD (LED) TV i ES8005 serien som såldes med en surftplatta
- Inte Plasma

#483

Postad 13 december 2012 - 19:16

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
ja så e det

Bifogad fil(er)



#484

Postad 13 december 2012 - 19:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Så med andra ord gällde det bara surfplattor och telefoner?

#485

Postad 13 december 2012 - 19:53

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Så med andra ord gällde det bara surfplattor och telefoner?

I princip så är det så
Men det beror på att samsung missuppfattat HBO's lansering

Tex har HBO trott att de skulle få ut tjänster till alla smart tv
De har bara 5:1 till samsungs smart tv app osv

Tror det är sista gången samsung får vara med i en lansering av en ny tjänst
Gissa om HBO har tappat mark redan i starten
Men det kommer att innebära att övriga kan komma in tidigare än beräknat via IOS

Redigerat av MalcomX, 13 december 2012 - 20:04.


#486

Postad 13 december 2012 - 20:21

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Hur har den här releasen gått egentligen? Facebook och twitter är fullt med folk upprörda över bindningstiden, men finns det faktiskt inte en enda användare som testat och skrivit ner tankar om hur det fungerar? (Tror jag såg nån dansk tidning ha en kort video igår, men det är allt).

För övrigt har HBO Finland bekräftat på sin facebook sida att gratismånaden gäller endast om man först binder sig ett år, dvs, här ska man inte tro man får testa produkten innan köpet. :blink:

#487

Postad 13 december 2012 - 20:54

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Jag har bläddrat runt lite i smart tv appen och den är ganska enkelt uppbyggd

Men bilden är utmärkt och det beror såklart på att de har krav om minst 8 mbit uppkoppling.
Det är inte bluray kvalité men på min stora skärm så ser det verkligen bra ut

Ljudet är helt okey och det är DD 5:1

Informationen om serier och filmer är inte fullt lika bra och det är lite omständigt att bläddra
och ta fram information. Men inget man stör sig på. Hade varit önskvärt att man kunde se årtalen
för när allt är producerat.

För att vara deras första app till smart tv så har de lyckats bra och är inte sämre än Netflix
på den punkten. Nu vet jag att Netflix kommer men en uppdatering av sin app och då kommer
HBO att ligga i lä.

De har inga filmer att komma med, men de vanligaste serierna finns där
Tycker att HBO och Netflix kompletterar varandra genom att man serierna på HBO
och Filmerna på Netflix och så även de svenska på Netflix.
Det finns mycket att se som man inte har sett eller inte har sett på långe, men allt
kan bli mycket bättre.

Vid denna tiden nästa år, så kommer vi säkert sitta där med smart tv appar, så att vi inte har
tid över att se vanlig tv och då har vi även Magine fullt utbyggd ( de kommer med en app nu i veckan )
så att man lätt bara bläddrar fram till det man missat på tv och som man vill se.

Har man varit smart nog och köpt en samsung modell med möjlighet till Evolutionpac
så har man garderat sig några år framåt vad gäller tekniken också.

#488

Postad 14 december 2012 - 08:06

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Krav på 8Mbit uppkoppling? Då är det verkligen bye bye för min del.

#489

Postad 14 december 2012 - 08:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Abonnemanget löper över 12 månader och har du som använt en värdekod inte sagt upp det under
den tid som du inte betalar för, så kör de bara på. Du har dessutom 3 månaders uppsägningstid

Det låter ju lysande om man väntar på att få 1 gratis månad. Ska man säga upp 2 månader innan man startar då? :blink:

#490

Postad 14 december 2012 - 08:45

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 1
Avskyr snacket om en månad gratis när det är 12 månaders bindningstid. Nej, du får inte en månad gratis. Du får 79 kronors rabatt, alltså 12 månader för 869 kronor istället för 948 kronor. En månad gratis är det bara om jag därefter inte är skyldig att behålla tjänsten.

#491

Postad 14 december 2012 - 10:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Krav på 8Mbit/s? Vad (exakt) är det för upplösning samt ljud på grejerna som finns?

#492

Postad 14 december 2012 - 12:09

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Krav på 8Mbit/s? Vad (exakt) är det för upplösning samt ljud på grejerna som finns?

Det står det inte
Informationen om filmer eller serier är HD eller inte finns överhuvudtaget inte
Om man jämför Netflix och HBO via dator så är det som dag och natt till Netflix fördel
Skillnaden mellan smart tv apparna är inte lika stor, men Netflix kommer som sagt
med en stor uppdatering för sin smart tv app inom kort.
Så snacket från HBO Nordics VD om att de kan det här och därför kan gå ut med 12 månaders
bindningstid, är rent skitsnack. HBO ser ut som nybörjare i jämförelse med Netflix
Detsamma gäller supporten

Det märks att det inte styrs från USA

Redigerat av MalcomX, 14 december 2012 - 12:11.


#493

Postad 14 december 2012 - 12:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Vid denna tiden nästa år, så kommer vi säkert sitta där med smart tv appar, så att vi inte har
tid över att se vanlig tv och då har vi även Magine fullt utbyggd ( de kommer med en app nu i veckan )
så att man lätt bara bläddrar fram till det man missat på tv och som man vill se.

Har man varit smart nog och köpt en samsung modell med möjlighet till Evolutionpac
så har man garderat sig några år framåt vad gäller tekniken också.


Nej tack. Jag avskyr smarttv.

#494

Postad 14 december 2012 - 13:26

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Nej tack. Jag avskyr smarttv.


Du är inte ensamXD

#495

Postad 14 december 2012 - 13:38

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Krav på 8Mbit/s? Vad (exakt) är det för upplösning samt ljud på grejerna som finns?

I bästa fall vanlig SD-upplösning (720 x 576i). En månad efter lanseringen hos Telia finns fortfarande inget högupplöst material att tillgå. Förmodligen är det samma sak på andra plattformar.

16 november utlovade Telia att HD-material skulle dyka upp "inom kort"...

#496

Postad 14 december 2012 - 13:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Från Twitter precis nu.
https://twitter.com/...7614081/photo/1

#497

Postad 14 december 2012 - 14:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

I bästa fall vanlig SD-upplösning (720 x 576i). En månad efter lanseringen hos Telia finns fortfarande inget högupplöst material att tillgå. Förmodligen är det samma sak på andra plattformar.

16 november utlovade Telia att HD-material skulle dyka upp "inom kort"...


Precis vad jag misstänkte. Då är det knappast "utmärkt" bild enligt mig. Dock ska ju 8 Mbit/s klara mer än så. Det handlar väl mer om att dom inte lagt ut nåt HD-material ännu.

Från Twitter precis nu.
https://twitter.com/...7614081/photo/1


Säger som vanligt inte så där jättemycket. Dom kan ju skicka ut till EN prenumerant idag och resten får vänta 2-3 veckor till. ;)

#498

Postad 14 december 2012 - 14:36

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
utbudet var ju ganska fattigt

någon som fått mailet än?

vore intressant om ni kunde klistra in erbjudandet och avtalstexten i en tråd

#499

Postad 14 december 2012 - 15:00

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Nej tack. Jag avskyr smarttv.

Du är inte ensamXD

Är det för att du inte har råd att köpa en eller för att du är emot den tekniska utvecklingen ?

För det kan väl inte finnas någon annan anledning än dessa två ?

Redigerat av MalcomX, 14 december 2012 - 15:02.


#500

Postad 14 december 2012 - 15:09

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 1
någon annans bild
Postad bild

Är det för att du inte har råd att köpa en eller för att du är emot den tekniska utvecklingen ?

För det kan väl inte finnas någon annan anledning än dessa två ?


smart tvs har en tendens att bli osmarta väldigt snabbt då företag inte bryr sig om att uppdatera dem när de vill sälja nya modeller
bättre med fristående boxar då istället



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.