Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 14 december 2012 - 15:14

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 1
Här står det som de informerar om idag

http://hbonordic.com/faq

#502

Postad 14 december 2012 - 15:15

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

smart tvs har en tendens att bli osmarta väldigt snabbt då företag inte bryr sig om att uppdatera dem när de vill sälja nya modeller
bättre med fristående boxar då istället


Håller jag med om helt, i alla fall har det varit så hittills. Men nu kommer MalcomX skriva att han nya Samsung kommer bli uppdaterad många år framöver ;)


Men skulle allt fungera lika bra med allt i tvn skulle jag i alla fall föredra det.

Nu kör jag Netflix via ATV, Viaplay via ipad/ATV. Surfar med htpcn, ser filmer med MPC. Har faktiskt svårt att se hur allt det ska fungera lika bra med en Smart tv. Och behöver jag htpc n för en sak kan jag lika gärna ha den till flera saker.

Fredrik

#503

Postad 14 december 2012 - 15:44

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Har man Smart tv är det bara hoppas att tillverkaren är schysst och håller mjukvaran uppdaterad, hur kul är det annars med t.ex. sånt här: http://www.techdirt....-watch-tv.shtml

Ser man till hur det fungerar på mobilsidan, och då framförallt med Android så får ju de flesta modellerna bara uppdateringar i ett eller kanske ett och ett halvt år, förhoppningsvis blir det inte lika illa på tv-sidan.

#504

Postad 14 december 2012 - 15:46

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Porch

Jag kan glädja dig och andra som kommer att gå över till smart tv i framtiden
- att allt det du räknar upp faktiskt fungerar redan i en samsung smart tv ( inte LG och inte Panna )
och allt kan bara bli bättre ( som du säger kan ju tom hårdvaran uppdateras :) )

Jag har lagt undan min Dune HD mediaspelare som enligt många var det bästa på marknaden
Min samsung klarar allt som mediaspelaren klarar när det gäller att spela upp filmer och det
görs på absolut bästa sätt.

Det man måste fixa till är browsern för surf, men det kommer nog skall du se ..
Snart ligger det väl Chrome i burkarna. Men å andra sidan så surfar jag hellre på
min dator eller iPad

Lite synd är det att de inte satsat på en appvänligare mjukvara, men det går ju att ändra i framtiden
eller att de förbättrar sin egen.

Redigerat av MalcomX, 14 december 2012 - 15:49.


#505

Postad 14 december 2012 - 15:51

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Porch

Jag kan glädja dig och andra som kommer att gå över till smart tv i framtiden
- att allt det du räknar upp faktiskt fungerar redan i en samsung smart tv ( inte LG och inte Panna )
och allt kan bara bli bättre ( som du säger kan ju tom hårdvaran uppdateras :) )
Det man måste fixa till är browsern för surt, men det kommer nog skall du se ..
Snart ligger det väl Chrome i burkarna


OT: Har redan en Smart tv. Sedan så ser du, det går inget bra att surfa än så länge. Och att få in alla Viaplay, Netflix, HBO i en Smart tv? Vi får se vad som händer helt enkelt.

/Fredrik

#506

Postad 14 december 2012 - 15:54

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Porch

Jag kan glädja dig och andra som kommer att gå över till smart tv i framtiden
- att allt det du räknar upp faktiskt fungerar redan i en samsung smart tv ( inte LG och inte Panna )
och allt kan bara bli bättre ( som du säger kan ju tom hårdvaran uppdateras :) )

Jag har lagt undan min Dune HD mediaspelare som enligt många var det bästa på marknaden
Min samsung klarar allt som mediaspelaren klarar när det gäller att spela upp filmer och det
görs på absolut bästa sätt.

Det man måste fixa till är browsern för surf, men det kommer nog skall du se ..
Snart ligger det väl Chrome i burkarna. Men å andra sidan så surfar jag hellre på
min dator eller iPad

Lite synd är det att de inte satsat på en appvänligare mjukvara, men det går ju att ändra i framtiden
eller att de förbättrar sin egen.

Risken med SmartTV är ju att om 6 månader sitter de med årsmodell 2013 med värsta schyssta apparna för HBONordic/Netflix/Nya heta streamingtjänsten samtidigt som de som har årsmodell 2010/2011/2012 sitter med seg app med dåligt gränssnitt för Samsung känner inte för att uppdatera gamla plattformar.
Det funkar, men det funkar inte lika bra som i senaste årsmodellen.

Då kan det vara bättre att ha apparna i en mediaspelare som uppdateras oftare och är billigare att byta ut om den inte uppdateras längre.

Jämför med de som köpte lyxigaste bilen 2005 med inbyggd GPS. Den är inte mycket att hurra för idag.

#507

Postad 14 december 2012 - 16:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Risken med SmartTV är ju att om 6 månader sitter de med årsmodell 2013 med värsta schyssta apparna för HBONordic/Netflix/Nya heta streamingtjänsten samtidigt som de som har årsmodell 2010/2011/2012 sitter med seg app med dåligt gränssnitt för Samsung känner inte för att uppdatera gamla plattformar.


Då missade att samsung garanterar att man kan byta hårdvaran
Både processor och grafik med Evolution Kit

Som sagt, Jag kan redan göra minst lika mycket med min smart tv som jag kan med min Dune HD
när det gäller att spela upp film från min Nas eller en hårddisk kopplad till tv

Dune HD kan inte köra appar, ATV kan inte köra annat än Netflix

Redan nu kan man köra Netflix, Viaplay, HBO, Magine.
En ny Tv4 app är på gång och det finns mer processor kraft och annat i en en Samung 64E8005
än i mediaspelare

Redigerat av MalcomX, 14 december 2012 - 16:19.


#508

Postad 14 december 2012 - 17:05

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Jag har fått en inbjudan idag som följd av att jag skrivit upp mig till "nyhetsbrevet". Här i Danmark är viklkoren faktiskt ok, 6 månaders bindning med en månads uppsägning. Länken till app store funkar dock inte så jag tror jag sparar min kod lite.

Har fortfarande inte bestämt mig för om det ska bojkottas eller inte, det får tiden utvisa

#509

Postad 14 december 2012 - 18:04

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Off topic nu, men jag kan inte göra ett skit med min 20000kr tv som är förskräckliga två år gammal. Några månader efter jag köpte den kom dom på att bya namn från internet@tv till smarttv för att blåsa gamla kunder. Finns inget som säger att dom inte gör det igen. Har inte fått någon uppdatering sedan somman 2011. Aldrig mer samsung-produkter för mig. Ser hellre att smartheten ligger i en box eller tex en android sticka isf.

On topic, har någon fått invite än som prenumererat på nyhetsbreveet?

#510

Postad 14 december 2012 - 18:07

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Off topic nu, men jag kan inte göra ett skit med min 20000kr tv som är förskräckliga två år gammal. Några månader efter jag köpte den kom dom på att bya namn från internet@tv till smarttv för att blåsa gamla kunder. Finns inget som säger att dom inte gör det igen. Har inte fått någon uppdatering sedan somman 2011. Aldrig mer samsung-produkter för mig. Ser hellre att smartheten ligger i en box eller tex en android sticka isf.

On topic, har någon fått invite än som prenumererat på nyhetsbreveet?


Jag har, som sagt.

#511

Postad 14 december 2012 - 18:10

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Hade varit kul att testa, men inte när det är bindningstid. 6mån är bättre men känns ändå inte ok. Det är ju inte direkt som att de subventionerat ut någon box till mig som de vill få "tillbaka lite för".

#512

Postad 14 december 2012 - 19:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Dune HD kan inte köra appar, ATV kan inte köra annat än Netflix

Redan nu kan man köra Netflix, Viaplay, HBO, Magine.


Konstigt, jag kollar Magine, Netflix och vissa Viaplaygrejer i min ATV. Dessutom hyrfilmer från iTunes och en del nedladdat material. Icke jailbreakad.

#513

Postad 14 december 2012 - 19:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Off topic nu, men jag kan inte göra ett skit med min 20000kr tv som är förskräckliga två år gammal. Några månader efter jag köpte den kom dom på att bya namn från internet@tv till smarttv för att blåsa gamla kunder. Finns inget som säger att dom inte gör det igen. Har inte fått någon uppdatering sedan somman 2011

Du har missat att de förbundit sig att leverera Evolution Kit till vissa av 2012 år modeller tills 2016
Det hade de inte gjort för din modell

#514

Postad 14 december 2012 - 20:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
http://hbonordic.com...ampaign=beta.se

Nån som vill ha min "gratis"månad? Fick kod nyss på mailen.

Redigerat av MrSpokk, 14 december 2012 - 20:28.


#515

Postad 14 december 2012 - 20:51

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

The User shall be entitled to use and register the Service on up to five (5) approved units. Changes of registered, approved units may be carried out on the User's account.

The specification of systems requirements is available on the Website. However, the fulfilment of these systems requirements does not guarantee that the User will be able to use the Service.

Unless otherwise agreed, subscription agreements shall apply for an initial twelve (12) month fixed term commencing on the day the agreement was entered into between HBO and the User.

If the User or HBO has not sent notice of termination not later than three (3) months before the expiry of the Agreement, the Agreement is extended until further notice with three (3) months notice of termination.


3 månaders uppsägning om jag läser rätt?
5 godkända apparater kan man ha max som är godkända, men de garanterar inte att det ska fungera?! om jag läser rätt
12 månader signar man upp sig på

de skriver inte avtalet på svenska?!

jaja

Redigerat av fristil, 14 december 2012 - 20:56.


#516

Postad 14 december 2012 - 21:15

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Även jag fick min kod idag. Avvaktar dock ännu, det vore trevligt ifall de åtminstone får igång sitt Apple TV stöd och eventuellt ändrar på villkoren.

Seriously, vad finns det för motivering för att ha bindningstid egentligen? Har man en bra tjänst så betalar folk gladeligen även utan bindningstid (typ Spotify, Netflix, etc). Har man en dålig tjänst så kan det förstås vara vettigt med bindningtis, men man tycker de borde inte bygga sin affärsidé på detta.

de skriver inte avtalet på svenska?!


Längst nere byter du språk på avtalet. (notera att på danska är det 6 månader bindning och 30 dar uppsägning).

#517

Postad 14 december 2012 - 21:19

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag har bläddrat runt lite i smart tv appen och den är ganska enkelt uppbyggd

Men bilden är utmärkt och det beror såklart på att de har krav om minst 8 mbit uppkoppling.
Det är inte bluray kvalité men på min stora skärm så ser det verkligen bra ut

Ljudet är helt okey och det är DD 5:1
....


Tack för informationen. Om jag fattat rätt nu så finns tyvärr varken DD eller HD kvalité ännu för de som inte har en Samsung TV, men det fixar sig säkert så småningom. Att de redan förra natten ändrade infon från att Apple TV var "för osäker" till att den var "på gång" så tolkar jag som att de insett att även denna platform kan generera en del intresse.

#518

Postad 14 december 2012 - 21:23

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Även jag fick min kod idag. Avvaktar dock ännu, det vore trevligt ifall de åtminstone får igång sitt Apple TV stöd och eventuellt ändrar på villkoren.

Seriously, vad finns det för motivering för att ha bindningstid egentligen? Har man en bra tjänst så betalar folk gladeligen även utan bindningstid (typ Spotify, Netflix, etc). Har man en dålig tjänst så kan det förstås vara vettigt med bindningtis, men man tycker de borde inte bygga sin affärsidé på detta.



Längst nere byter du språk på avtalet. (notera att på danska är det 6 månader bindning och 30 dar uppsägning).


tack :-) missade det

"Byte av registrerade godkända enheter kan ske under Användarens konto. HBO kan komma att införa regler angående hur ofta en registrerad godkänd enhet får bytas ut av Användaren. Information om sådana regler kommuniceras med Användaren i enlighet med punkt 13 nedan. Om inte annat skriftligen meddelas av HBO får enbart en (1) registrerad godkänd enhet i taget nyttjas för att använda Tjänsten."

så man får bara köra HBO från en enhet i taget? så du kan inte ligga med en surfplatta och se en serie medan frugan kollar på nått annat?

//MIke

Redigerat av fristil, 14 december 2012 - 21:30.


#519

Postad 14 december 2012 - 21:36

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

så man får bara köra HBO från en enhet i taget? så du kan inte ligga med en surfplatta och se en serie medan frugan kollar på nått annat?


Yes, läste det nån annanstans också. Netflix tillåter visst 2 streamar? (åtminstone 2, jag och sonen körde på varsin iphone när vi var på en resa nyligen) :)

#520

Postad 14 december 2012 - 21:47

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Yes, läste det nån annanstans också. Netflix tillåter visst 2 streamar? (åtminstone 2, jag och sonen körde på varsin iphone när vi var på en resa nyligen) :)


Gjorde ett test med Netflix nu :-) när jag körde igång det på 3:e enheten så fick jag att jag bara kan köra 2 åt gången, men det är bättre än 1 som HBO

//Mike

#521

Postad 14 december 2012 - 21:50

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

så man får bara köra HBO från en enhet i taget? så du kan inte ligga med en surfplatta och se en serie medan frugan kollar på nått annat?

//MIke


Fan de här blir bara värre å värre, Netflix briljerar men sin tjänst.
Ikväll kolla kidzen på projektorn via AppleTv:n å ja själv kolla på paddan samtidigt å de funka perfekt!

#522

Postad 14 december 2012 - 21:57

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Fan de här blir bara värre å värre, Netflix briljerar men sin tjänst.
Ikväll kolla kidzen på projektorn via AppleTv:n å ja själv kolla på paddan samtidigt å de funka perfekt!


å sen signa upp sig på 12 mån med 3 mån uppsägning för att upptäcka att man inte kan använda det som du gör nu? är ju nästan straffbart

//Mike

#523

Postad 14 december 2012 - 22:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
För de som har samsungkonto, så har man rätt att säga upp tjänsten OMG under prövotiden och det borde gälla för alla varianter av värdekod som de skickar ut.

Redigerat av MalcomX, 14 december 2012 - 22:07.


#524

Postad 14 december 2012 - 22:09

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

För de som har samsungkonto, så har man rätt att säga upp tjänsten OMG under prövotiden och det borde gälla för alla varianter av värdekod som de skickar ut.


tydligen gör det ju inte det. inte om man läser det mustiga avtalet.
Nä, det finns ingen chans att jag fixar HBO om inte en massa användare lovordar HBO att det är fantastikt och det bästa tjänsten som finns.

#525

Postad 14 december 2012 - 22:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

tydligen gör det ju inte det. inte om man läser det mustiga avtalet.
Nä, det finns ingen chans att jag fixar HBO om inte en massa användare lovordar HBO att det är fantastikt och det bästa tjänsten som finns.


Det står när man reggar sig och inte i avtalet

Bifogad fil(er)


Redigerat av MalcomX, 14 december 2012 - 22:14.


#526

Postad 14 december 2012 - 22:22

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Det står när man reggar sig och inte i avtalet


Hur ser det ut om man inte har samsung kod? eller vad det där med samsung?

//Mike

P.S skulle inte Samsung bjuda på 6 mån?

Redigerat av fristil, 14 december 2012 - 22:31.


#527

Postad 14 december 2012 - 23:09

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Jag som tyckte det var så bra det här med att man säger upp det som man vill, det tycker jag är lite grejen med det hela. Annars är det ju samma som om man har boxer, viasat eller liknande med massa avtal hit och dit.

Nä kudos till Netflix, börja när du vill, sluta när du vill och 1 månad gratis period- (tur dom hade det annars hade jag aldrig provat det iom att jag var skeptisk till det) nu kommer jag att fortsätta med det.

#528

Postad 14 december 2012 - 23:11

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Tack för informationen. Om jag fattat rätt nu så finns tyvärr varken DD eller HD kvalité ännu för de som inte har en Samsung TV, men det fixar sig säkert så småningom. Att de redan förra natten ändrade infon från att Apple TV var "för osäker" till att den var "på gång" så tolkar jag som att de insett att även denna platform kan generera en del intresse.


Har jag missat nått? När jag kontaktade HBO så var det tvär nej på ATV fronten både nu och i framtiden.

#529

Postad 14 december 2012 - 23:45

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Måtte HBO vara något i hästväg annars blir det nog en ganska kortvarig sejour. Bindningstid?, hur har dom det över dammen?
Ett "netflix" med större och framförallt nyare material var vad jag hoppades på. Begränsningen till en enhet åt gången är nog killern för mig, tyvärr...

#530

Postad 15 december 2012 - 00:02

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Det står när man reggar sig och inte i avtalet


På finska facebook sidan bekräftade man tyvärr att avbokningsreglerna för tillfället gäller endast Samsung. De som anmält intresse har inte rätt att avboka. :(

#531

Postad 15 december 2012 - 00:09

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Har jag missat nått? När jag kontaktade HBO så var det tvär nej på ATV fronten både nu och i framtiden.


Kolla på http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo under rubriken Airplay, de verkar ändra det och nu är det den ursprungliga texten. Jag kollade lite irc loggar och här är datum och timestamp + vad det stått när jag kollat. (observera det är finsk tid).

2012.12.14 01:05 "HBO requires a level of content protection that is not currently supported by Airplay/Apple TV. We hope to offer this capability in the near future."
2012.12.14 21:35 "Airplay is currently being integrated in our application and will soon become available."
2012.12.15 01:08 "HBO requires a level of content protection that is not currently supported by Airplay/Apple TV. We hope to offer this capability in the near future."

Redigerat av Unregistered357c7524, 15 december 2012 - 00:10.


#532

Postad 15 december 2012 - 03:19

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Du har missat att de förbundit sig att leverera Evolution Kit till vissa av 2012 år modeller tills 2016
Det hade de inte gjort för din modell

Ja, då får ni väl hoppas att de håller det avtalet i så fall. "Vissa av 2012 års modeller", vad betyder det egentligen

#533

Postad 15 december 2012 - 05:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Ja, då får ni väl hoppas att de håller det avtalet i så fall. "Vissa av 2012 års modeller", vad betyder det egentligen


Det betyder att inte alla modeller fått den möjligheten ;)

http://www.samsung.c...-features#con03

#534

Postad 15 december 2012 - 13:50

Unregistered2206
  • Unregistered2206
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Prioriterad access my ass. Skrev upp mig på nyhetebrevet första dagen det blev tillgängligt och har ännu inte fått någon kod. Teliakunder blev prioriterade och nu personer med smart-TV. Detta och att man har 12 mån bindningstid gör att HBO kan ta och stoppa upp något där solen inte skiner. Kommer aldrig bli medlem.

Tacka vet jag Netflix som gör allt rätt!

#535

Postad 15 december 2012 - 14:01

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag anmälde mig till nyhetsbrevet den 5:e oktober, och jag fick just min inbjudan. Efter all info som dykt upp nu med bindningstider, utbud och annat så är dock även jag tveksam till att teckna tjänst...

Det står följande i inbudan jag fått "För att kunna ta del av innehållet på tjänsten, ladda ner och installera Widevine och den senaste versionen av Flashplayer."

Menar de helt seriöst att jag måste installera någon himla extra skitklient (Widevine) för att kunna se filmerna? Då går det bort direkt för mig i alla fall. Flash är väl ok, eftersom det måste man ha ändå, men jag vägrar installera något annat, särskilt som detta troligen är något slagt DRM-skydd som lusar ner datorn...

#536

Postad 15 december 2012 - 14:02

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jag fick oxå min idag, och jag är tveksam jag med, vill inte binda upp mig om jag måste använda datorn för att kolla på programmen, vad fan är det för jävla påhitt?

#537

Postad 15 december 2012 - 14:49

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Jag anmälde mig till nyhetsbrevet den 5:e oktober, och jag fick just min inbjudan. Efter all info som dykt upp nu med bindningstider, utbud och annat så är dock även jag tveksam till att teckna tjänst...

Det står följande i inbudan jag fått "För att kunna ta del av innehållet på tjänsten, ladda ner och installera Widevine och den senaste versionen av Flashplayer."

Menar de helt seriöst att jag måste installera någon himla extra skitklient (Widevine) för att kunna se filmerna? Då går det bort direkt för mig i alla fall. Flash är väl ok, eftersom det måste man ha ändå, men jag vägrar installera något annat, särskilt som detta troligen är något slagt DRM-skydd som lusar ner datorn...


Bla Magine kör också med widevine, en google produkt.mså definitivt inget "skit"

#538

Postad 15 december 2012 - 15:30

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 1
fått inbjudan

kommer låta den vila tills vidare

ariplay och stöd för uppspelning på PS3 eller Apple TV är ett krav för att jag överhuvudtaget ska överväga att betala för tjänsten

sen vill jag inte uppmuntra deras avtalsformer heller.
Hoppas att de upptäcker att inte så många vill gå med på deras avtal och att de ändras i närmsta framtiden.

har tills 31 januari på mig att utnyttja erbjudandet men tills vidare så är det...
nej

#539

Postad 15 december 2012 - 15:36

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Bindningstid... Nej tack även här...

#540

Postad 15 december 2012 - 15:43

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man startar grupper som "bojkotta HBO's bindningstider" eller liknande borde skapa en sådan
grupp på fair(vad det nu heter) facebook osv.

Håller med tidigare talare, att Netflix är outstandning i jämförelse med HBO och HBO's VD får nog äta
upp sitt uttalande om att de kan det här. De framstår som rena amatörerna i jämförelse med Netflix

#541

Postad 15 december 2012 - 15:56

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man startar grupper som "bojkotta HBO's bindningstider" eller liknande borde skapa en sådan
grupp på fair(vad det nu heter) facebook osv.

Håller med tidigare talare, att Netflix är outstandning i jämförelse med HBO och HBO's VD får nog äta
upp sitt uttalande om att de kan det här. De framstår som rena amatörerna i jämförelse med Netflix


Nä vet faktigst inte men dyker det upp så kan dom ju räkna med att det blir en himla massa som går med.
Detta är ju helt absurt... 12 månader det kan dom ju glömma

#542

Postad 15 december 2012 - 16:29

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
HAr haft HBO via Telia ett litet tag. Det är helt ok. Men jag håller med er andra, adlrig att jag skulle gå på 12 månaders bindningstid. Netflix har redan ett större utbud känns det som, visst vissa av HBO serierna håller väldigt hög klass, men aldrig 12 månader. Dåligt skött hela lanseringen, jag ska tokkolla fram tills mina 6 gratis måander går ut, har de inte ändrat bindningstider till dess är det bye bye. Måste bara komma ihåg att avbeställa 3 månader före 6 månaders perioden går ut.

#543

Postad 15 december 2012 - 22:19

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Vad man än skriver till HBO's support så får man samma svar
Först får man ett automatiserat svar och sedan får man ett personlig som säger så här

Vi är medvetna om detta problem och kommer att försöka lösa det så fort som möjligt. Jag kommer att vidarebefordra din feedback. Vi vill tjäna bästa möjliga service för alla våra kunder även i framtiden.

Undrar om det når fram ?

#544

Postad 15 december 2012 - 22:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Här har ni utbudet !

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  1.png   566,16K   8 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.png   547,99K   9 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  3.png   525,65K   6 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4.png   533,21K   8 Antal nerladdningar


#545

Postad 16 december 2012 - 01:39

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Vad man än skriver till HBO's support så får man samma svar
Först får man ett automatiserat svar och sedan får man ett personlig som säger så här
Vi vill tjäna bästa möjliga service för alla våra kunder även i framtiden.
Undrar om det når fram ?

känns inte så förtroendeingivande om de kör google translate på kundtjänsten...

Här har ni utbudet !

är det kompletta säsonger av allt som sänts hittils? senaste avsnitten i nuvarande säsong?
vart är curb?

#546

Postad 16 december 2012 - 01:41

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Nu är jag inte HBO kund (annat än indirekt då) men hur ser själva avtalssigneringen ut? Mig veterligen är det bara "fysisk underskrift" samt underskrivt med e-legitimation som i juridisk mening räknas som underskrifter, och då signerar du normalt ett faktiskt innehåll. Antar att det i detta fall, som i de flesta fall när man köper nåt liknande på nätet, bara handlar om att man kryssar i nån kryssruta på en webbsida som i slutänden blir ett "true" värde i nån databas. Lycka till med att försöka bevisa det i en tingsrätt, och dessutom vem som satt framför webbläsaren...

#547

Postad 16 december 2012 - 02:45

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

är det kompletta säsonger av allt som sänts hittils? senaste avsnitten i nuvarande säsong?
vart är curb?

Nej allt finns inte för tillfället, men det läggs väl till efterhand.

Har inte koll på alla serier men Boardwalk Empire vet jag dyker upp inom 24h efter det att senaste avsnittet har sänts i USA.

Senast jag kollade fanns säsong 7 och 8 av Curb upplagt.

#548

Postad 16 december 2012 - 09:54

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Aftonbladet Plus har publicerat denna "test" gjord av "ljud&bild"

En del som inte stämmer och artikelförfattaren Åsa Wärme Hallén har nog googlat fram uppgifterna

Oftast ser jag inte mig själv som speciellt gammal, men när jag börjar fundera på dagens tv-utbud i förhållande till hur det var när jag var i yngre tonåren är det bara att inse att det hänt saker.



Tidningen Ljud & Bild guidar dig rätt bland de nya on demand-tjänsterna
Netflix
Filmnet
Viaplay
HBO Nordic


Postad bild Åsa Wärme Hallén, Ljud & Bild.



Jag minns mycket väl hur kvällen när Dallas sändes var väldigt speciell för mamma, pappa och mig. Mamma lagade lite extra god mat som dukades upp framför tv:n. Stunden var helig, gick inte i repris och vhs-spelaren hade inte flyttat in i vårt hem ännu.
Att samla familjen framför ett och samma program vid samma tid på dygnet idag är mer eller mindre en omöjlighet. Utbudet av tv-program är gigantiskt och att titta på tv enligt en kanals bestämda tablå, det som man brukar kalla linjär tv, känns hopplöst. Inte sällan krockar favoritprogrammen med varandra vilket gör att familjen sitter utspridda i hemmet för att inte missa just sitt. Varken speciellt socialt eller trevligt.

Lösningen

Tack vare tv-kanalernas intåg på internet i form av en mängd vod-tjänster, ”video on demand” eller ”video på begäran” på svenska, har vi inte bara fått ett rikt utbud av program, vi är inte ens begränsade till våra soffor och tv-apparater utan kan använda oss av datorer, mobiler och surfplattor för att se det vi vill på i stort sätt vilken plats som helst.

Två giganter från väster

Nu är det inte så att play- eller on demand-tjänster är något nytt, det finns redan en uppsjö av tjänster som fungerar på olika sätt, mer eller mindre bra och med olika upplägg. En aktör är Filmnet (namnet på tjänsten har dammats av från den gamla kabel-tv-kanalen med samma namn som startade sina kabel-tv-sändningar 1984), som är en svensk tjänst men som även lanseras i Norge och Finland. Filmnet erbjuder ingen sport men däremot filmer, serier och barnprogram.
Viaplay räknas dock som Skandinaviens ledande online-tjänst för tv-program, filmer och framförallt live-sport-sändningar. Bekymret är bara att om du är en riktigt inbiten serie-följare kan det i värsta fall dröja upp till ett par månader innan du får tillgång till just din favoritserie om ursprungslandet är ett annat än där du bor.
Nu har vi dock fått två nya starka spelare på vod-marknaden i form av Netflix och HBO, båda från USA, och i och med detta hoppas branschen på att laglig nedladdning och film och tv-serier äntligen ska få sitt stora genombrott. Till skillnad från många andra tjänster (till exempel SVT Play och SF Anytime) där man ofta hyr en film i taget fungerar både Netflix och HBO så att du prenumererar per månad på innehållet, mer som musiktjänsten Spotify.

Netflix

Netflix, som säger sig vara världens största prenumerationsbaserade tjänst för internetbaserad visning för film och tv-serier, såg dagens ljus i USA 1997 och finns även i Kanada, Latinamerika, Storbritannien, Irland och sedan den15 oktober 2012 även i Norden. Fram tills alldeles nyligen producerade inte Netflix något eget material men i början av 2013 kommer bland annat den egna dramaserien House of Cards att finnas i utbudet och man var även med och finansierade den populära norska serien Lilyhammer.
I Sverige utlovar Netflix 20-25 % lokalt innehåll samt tillgång till internationella tv-program och filmer, många i hd-kvalitet. I dagsläget hittar vi bland annat Irene Huss och Playa del Sol men något strålande utbud av svenska serier är det inte. Även filmsidan har mer att önska och att vi skulle få samma stora utbud som i USA (ca 60 000 titlar) är väl föga troligt. I Storbritannien är utbudet till exempel ca 10 000 titlar.

HBO Nordic

Den andra amerikanska aktören som ger sig in i slaget om den nordiska tv-marknaden är HBO (Home Box Office), ett kommersiellt tv-bolag som startade på 1970-talet och som nu även omfattar Nordamerika, Latinamerika, Asien och stora delar av Europa.
I Sverige är HBO mest känt för att ha producerat välkända och kritikerrosade serier som ofta lyfter fram verkligheten på ett rätt ocensurerat sätt. Välkända serier som HBO ligger bakom är bland annat dramaserien Six feet under, Game of Thrones och vampyrserien True Blood där den svenska skådespelaren Alexander Skarsgård har en roll.
Med enprenumeration på HBO Nordic får du enligt uppgift tillgång till både deras linjära tv-kanal samt hela deras bibliotek av nya och gamla serier som du kan strömma. I de flesta fall kommer nya serieavsnitt att finnas tillgängliga med undertext i Sverige inom 24 timmar efter premiär i ursprungslandet. I USA kan du även se sportsändningar via HBO, det kommer du däremot inte kunna göra via HBO Nordic.

Framtiden

Hur framtidens tv-tittande kommer att se ut är självklart inte helt enkelt att sia om. Att fritt få välja vad man ska titta på, när man ska göra det och på vilken enhet är fantastiskt och valfrihet är naturligtvis en mänsklig rättighet. Men man ska för den sakens skull inte underskatta den trygghet det innebär för vissa att vara bunden till en viss sändningstid. I dagens läge där vi står inför så otroligt många val, alltifrån mjölkproducent till mobiltelefonoperatör via pensionsförsäkringar, finns det förmodligen de som tycker det är rätt skönt och avslappnande att slippa stressen med att välja vilket program man ska se och när. Att slö-zappa i soffan är avkoppling för många. Det finns ju de människor som fortfarande anpassar träning, middagar och socialt umgänge efter tv-tablån och trivs fantastiskt bra med det, det blir liksom en fast punkt i tillvaron.
Sedan finns det ju program som är intressantare live, sådant som sker här och nu och som du i vissa fall själv kan påverka tack vare röstning eller där du själv påverkas av resultatet såsom V75, oddset eller stryktipset.
Tv-tablåerna så som de är idag kommer förmodligen att försvinna inom sinom tid men troligtvis kommer det dröja ett bra tag trots allt. Netflix, HBO, Viaplay, Filmnet och alla de andra kommer med största sannolikhet få ännu fler konkurrenter och vi konsumenter får förmodligen minst lika många strömningstjänster som det finns tv-kanaler idag.
Men vilken tjänst du ska välja beror på intresse och behov. Är du filmintresserad är det kanske viktigt att utbudet är nytt och fräscht. Är det tv-serier du suktar efter är det guld värt att få tillgång till de senaste avsnitten bara 24 timmar efter de har visats i ursprungslandet, men är du mest intresserad av gamla godingar spelar dessa saker mindre roll. Om det är live-sport som är din melodi gäller det att du kollar upp så att tjänsten tillhandahåller det.


Rätt tjänst för rätt sak med andra ord!


Redigerat av MalcomX, 16 december 2012 - 09:56.


#549

Postad 16 december 2012 - 11:02

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Nu börjar HBO röra på sig och skicka ut inbjudningar på listan utanför Telia och Samsung
En hel del som fått sina inbjudningar idag

Lite tidigt med tanke på att man knappt kört igång den exklusiva starten för Samsung

Tror att det beror på att det inte varit någon folkstorm till tjänsten

#550

Postad 16 december 2012 - 11:27

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Nu börjar HBO röra på sig och skicka ut inbjudningar på listan utanför Telia och Samsung
En hel del som fått sina inbjudningar idag

Lite tidigt med tanke på att man knappt kört igång den exklusiva starten för Samsung

Tror att det beror på att det inte varit någon folkstorm till tjänsten


Jag har också fått en inbjudan idag. Tyvärr verkar ju inte så mycket mer än webläsarversionen vara igång, vilket för min del är helt meningslöst. Det har utlovats en app till Xbox 360, och om den anländer inom kort och funkar som den ska kanske (kanske!) jag prövar ett år ändå, men innan dess finns det ingen mening. Appstore-appen har inte dykt upp heller, och när den slutligen gör det kommer det (tydligen) inte finnas någon Airplay. Och "erbjudandet" med en månad "gratis" gäller bara till slutet av januari, verkar det som. Bra jobbat. :wacko:

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 16 december 2012 - 11:27.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.