Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Migrering 0.21 -> 0.22

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 november 2009 - 12:28

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Tänkte höra om någon har migrerat från 0.21 till 0.22 och kan dela med sig av sina erfarenheter? Planerar att ominstallera min burk i helgen och vill migrera all info som har med Recordings att göra.

Har gjort en lyckad migrering tidigare men det var mellan två 0.21-installationer. Då körde jag följande:

mysqldump -u root -p -t mythconverg record recorded oldrecorded recordedprogram recordedrating recordedmarkup recordedseek > recordings.sql
 
 mysql -u root -pmythtv mythconverg -p < recordings.sql
Har installerat Mythbuntu 9.10 i VMware för att testa detta men får ett fel vid import och också inga å, ä eller ö när jag listar inspelningsinfon i Myth-GUI:t. Vet inte om dessa två problem är relaterade?

ERROR 1062 &#40;23000&#41; at line 74&#58; Duplicate entry &#39;1001-2009-03-04 19&#58;59&#58;00-0-0&#39; for key &#39;PRIMARY&#39;

Redigerat av freddan101, 07 november 2009 - 12:33.


#2

Postad 07 november 2009 - 12:42

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Tänkte höra om någon har migrerat från 0.21 till 0.22 och kan dela med sig av sina erfarenheter? Planerar att ominstallera min burk i helgen och vill migrera all info som har med Recordings att göra.
[...]

Mitt tips är att du först gör en avbildning av den fungerande setup:en med hjälp av t.ex Clonezilla. Då har du en bra punkt att gå tillbaka till om (läs: när) allting skiter sig.

Sedan får du gärna vidareutveckla "ominstallera", är det ny hårdvara, uppgradering av OS involverat? Lösningsförslaget beror mycket på hur mycket det är du ska byta ut och det låter som att du vill uppgradera till Ubuntu 9.10.
/ Pär

#3

Postad 07 november 2009 - 13:14

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Mitt tips är att du först gör en avbildning av den fungerande setup:en med hjälp av t.ex Clonezilla. Då har du en bra punkt att gå tillbaka till om (läs: när) allting skiter sig.

Sedan får du gärna vidareutveckla "ominstallera", är det ny hårdvara, uppgradering av OS involverat? Lösningsförslaget beror mycket på hur mycket det är du ska byta ut och det låter som att du vill uppgradera till Ubuntu 9.10.
/ Pär

Kommer köra med exakt samma hårdvara men installera Mythbuntu 9.10 från scratch för att få ett fräscht system, kör idag 8.10. Ska spana in Clonezilla!

Mitt problem med å, ä, ö ser ut att ha nåt med character set att göra. Man verkar ha bytt mellan 0.21 och 0.22. Då misstänker jag att man vill dumpa tabellerna i "korrekt" format för 0.22 om det går att göra.

Redigerat av freddan101, 07 november 2009 - 13:16.


#4

Postad 07 november 2009 - 17:57

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Kommer köra med exakt samma hårdvara men installera Mythbuntu 9.10 från scratch för att få ett fräscht system, kör idag 8.10. Ska spana in Clonezilla!

Mitt problem med å, ä, ö ser ut att ha nåt med character set att göra. Man verkar ha bytt mellan 0.21 och 0.22. Då misstänker jag att man vill dumpa tabellerna i "korrekt" format för 0.22 om det går att göra.

Okej, då är jag med. Finns det någon speciell anledning att installera från scratch? Om inte, skulle jag föreslå att du först provar att göra uppgradering inifrån Ubuntu istället (efter att du gjort avbildning med Clonezilla). Om det inte funkar, kan du köra återställning via Clonezilla och därefter spara de mysql-tabeller som behövs och sedan göra uppgradering på annat sätt.

Jag inser att det kanske inte är svaret du vill ha, men det är mitt tips för att få till en så smidig migrering med så lite jobb som möjligt :)

Dessutom, när MythTV upppgraderas sker ofta förändringar i databasschemat, och jag vet inte hur väl det fungerar att först installera 0.22, sedan importera tabeller från 0.21. Tror att mythtv-setup fixar till det, men jag är inte säker.

Angående å,ä,ö vet jag inte riktigt, frågan är om det inte är locale-inställningarna som påverkar detta. Har tyvärr ingen bra lösning, men försök att kolla vilken encoding (t.ex. UTF-8) som din fil med exporterade mysql-tabeller har.

/ Pär

#5

Postad 08 november 2009 - 21:38

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Sitter också och funderar på att uppgradera till 0.22 (Ubuntu 9.04 -> 9.10).
Som en första test hade jag tänkt sätta upp 9.10 i en VMWare miljö. Köra en backup/restore pp 0.21 DB till den nya maskinen. Därefter installer MythTV och peka ut den min restorade 0.21 databas.

Fast det där med Clonezilla kunde kasnke innebära att man skulle våga ge sig på huvudservern på en gång...

/Andreas

#6

Postad 09 november 2009 - 14:33

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Sitter också och funderar på att uppgradera till 0.22 (Ubuntu 9.04 -> 9.10).
Som en första test hade jag tänkt sätta upp 9.10 i en VMWare miljö. Köra en backup/restore pp 0.21 DB till den nya maskinen. Därefter installer MythTV och peka ut den min restorade 0.21 databas.

Fast det där med Clonezilla kunde kasnke innebära att man skulle våga ge sig på huvudservern på en gång...

/Andreas

Kan starkt rekommendera att uppgradera till 0.22 på befintligt system innan du exporterar databasen. Det blev inte så lyckat när jag försökte importera delar av 0.21-databasen i 0.22. Dock gick uppgradering till 0.22 riktigt smidigt!

Mitt nästa steg när tid och ork finns blir att ominstallera till 9.10 och då först klona med Clonezilla (tack ör tipset Per-joha) som för övrigt var riktigt enkelt att använda. Tänkte använt det innan uppgraderingen till 0.22 men hann inte vänta de 6h som det skulle ta att göra en image av mitt system.

#7

Postad 09 november 2009 - 21:47

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Kan starkt rekommendera att uppgradera till 0.22 på befintligt system innan du exporterar databasen. Det blev inte så lyckat när jag försökte importera delar av 0.21-databasen i 0.22. Dock gick uppgradering till 0.22 riktigt smidigt!
[...]

Anledningen till detta är att databasen håller reda på vilken schemaversion som gäller. Om du uppgraderar från 0.21-0.22 kommer mythtv att märka att schemaversionen är gammal och således göra vissa ändringar. Men, om mythtv tror att schemat redan är det nyaste och du sedan petar in gammal data så blir det nog alltid knas.

/ Pär

#8

Postad 09 november 2009 - 21:51

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

[...]
Mitt nästa steg när tid och ork finns blir att ominstallera till 9.10 och då först klona med Clonezilla (tack ör tipset Per-joha) som för övrigt var riktigt enkelt att använda. Tänkte använt det innan uppgraderingen till 0.22 men hann inte vänta de 6h som det skulle ta att göra en image av mitt system.

<lite offtopic>
6h, hur stor disk har du? Tar du backup på alla inspelningar? Vilken komprimeringsmetod valde du? Jag kör gzip, provade en gång med bzip2 men då ökade tidsåtgången lavinartat.
</>

/ Pär

#9

Postad 09 november 2009 - 22:09

psGandalf
  • psGandalf
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Liten brasklapp på uppgradering till 9.10. De av er som kör open-sasc-ng kommer att stöta på problem. Det fungerar inte med 2.6.31 kärnan. Har inte hittat någon som löst det ännu. Kör dock ett testsystem med 9.04 med 0.22 som fungerar bra.

#10

Postad 09 november 2009 - 22:35

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

<lite offtopic>
6h, hur stor disk har du? Tar du backup på alla inspelningar? Vilken komprimeringsmetod valde du? Jag kör gzip, provade en gång med bzip2 men då ökade tidsåtgången lavinartat.
</>

/ Pär

Det som skulle ta tid var var/lib som innehåller ca. 220 GB. Har inspelningarna där vilket jag ångrar litegrann. Hade varit bättre att ha dom helt åtskilda. I Clonezilla körde jag bara med standardval.

Liten brasklapp på uppgradering till 9.10. De av er som kör open-sasc-ng kommer att stöta på problem. Det fungerar inte med 2.6.31 kärnan. Har inte hittat någon som löst det ännu. Kör dock ett testsystem med 9.04 med 0.22 som fungerar bra.

Tack för varningen! Detta kände jag som mest osäkert inför uppgraderingen vilken var en stor anledning till att jag valde att stanna på 8.10 för tillfället.

#11

Postad 11 november 2009 - 20:25

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Nu finns 0.22 uppe på debian-multimedia så då hoppar jag också på tåget !!!
Ska bli grymt spannande, fungerar det med 4 portars Diseqcs nu ?

#12

Postad 12 november 2009 - 09:55

jpterj
  • jpterj
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Nu finns 0.22 uppe på debian-multimedia så då hoppar jag också på tåget !!!
Ska bli grymt spannande, fungerar det med 4 portars Diseqcs nu ?

Jeg har kjørt trunk på en test-PC i 7-8 måneder og de gangene jeg har sjekket har det fungert med 4 porters Diseq.

#13

Postad 12 november 2009 - 21:15

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
urk urk....Kan inte scanna in kanalerna fast att jag har en channels.conf

#14

Postad 29 november 2009 - 22:42

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Nu har jag till dem som kan se HD med mythtv. Fan vad götta. Dock laggar det som fan med ATI-grafik så jag måste tyvärr hoppa på nvidiatåget

#15

Postad 12 december 2009 - 21:21

devis
  • devis
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har textningen till filmkanalerna mitt i rutan?

Teletext har varit bristfällig hela tiden men nu i 0.22 är den en katastrof. Om någon löst det är jag mycket intresserad.

/Devis

#16

Postad 12 december 2009 - 22:27

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Fungerar det för någan att "confa" myth via weben ? För mig vägrar den spara ändringarna :)
Dessutom fungerar det inte att köra med Sirius/Thor på samma Diseqcs, då vill den radera de kanaler som redan finns.
Edit: Diseqcs fungerar om man väljer olika source...

Redigerat av frust, 12 december 2009 - 23:04.


#17

Postad 13 december 2009 - 20:16

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Fungerar det för någan att "confa" myth via weben ? För mig vägrar den spara ändringarna :)
Dessutom fungerar det inte att köra med Sirius/Thor på samma Diseqcs, då vill den radera de kanaler som redan finns.
Edit: Diseqcs fungerar om man väljer olika source...

Gick in under Settings / MythTV / Settings Table och ändrade värdet för AutoPlayCD och det funkade fint. Kanske dum fråga men du klickar på Save-knappen längst ner för att spara ändringarna?

#18

Postad 13 december 2009 - 20:20

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har textningen till filmkanalerna mitt i rutan?

Teletext har varit bristfällig hela tiden men nu i 0.22 är den en katastrof. Om någon löst det är jag mycket intresserad.

/Devis

Använder du zoom? Isf. får du texten mitt i bilden. Det är iaf. lika gräsligt som i 0.21. Texten är för stor för den svarta bakgrunden. Mycket trist att detta inte är fixat i 0.22!

#19

Postad 13 december 2009 - 23:08

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Gick in under Settings / MythTV / Settings Table och ändrade värdet för AutoPlayCD och det funkade fint. Kanske dum fråga men du klickar på Save-knappen längst ner för att spara ändringarna?

Japp...brukar använda mythweb för att redigera kanallistan men nu får jag göra det via phpmyadmin...dryyyygt

#20

Postad 15 december 2009 - 10:47

luria
  • luria
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Japp...brukar använda mythweb för att redigera kanallistan men nu får jag göra det via phpmyadmin...dryyyygt

Et tips:
Spara tabellen "Channels" med feltnavn fra phpmyadmin i excel-format før oppgradering.

Åpne excelarket og legg til en tom kolonne først i arket

Lim inn denna formel i kolonnen, copy & paste til du har fylt alle radene

=KJEDE.SAMMEN("update channel set ";$B$1;"=";B2;",";$D$1;"='";D2;"',";$E$1;"='";E2;"',";$G$1;"=";G2;",";$H$1;"=";H2;" where channel.";$C$1;"='";C2;"';")

(noen justeringer må sikkert gjøres)

Kopier resultatet fra kolonne 1 inn i en tom fil (t.ex. "nano ~/kanaloppdater.sql")

Kjør "mysql -u root -p mythconverg < kanaloppdater.sql"

Dermed har du kopiert kanallistan på under 5 minutter.

#21

Postad 15 december 2009 - 16:40

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Jag får efter uppgradering inspelningar som är 0 bytes stora. Använder sasc och trodde först det var för jag tillät flera inspelningar på samma tuner men plockat bort denna feature och får fortfarande samma fel. Otroligt irriterande!! Inga relevanta felmeddelanden i Backendloggen heller

Någon annan som sett samma sak?

#22

Postad 15 december 2009 - 23:24

psGandalf
  • psGandalf
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Jag får efter uppgradering inspelningar som är 0 bytes stora. Använder sasc och trodde först det var för jag tillät flera inspelningar på samma tuner men plockat bort denna feature och får fortfarande samma fel. Otroligt irriterande!! Inga relevanta felmeddelanden i Backendloggen heller

Någon annan som sett samma sak?


Jag hade problemet tidigare, alltid då det var minst två inspelningar vid samma tidpunkt. Har ett Nova-T-500 kort. Lade in 200 ms fördröjning för det virtuella kortet och har inte haft några 0 bytes inspelningar efter det. Detta dock på 0.21 då jag inte vågat kliva upp med "produktions" burken än.

Redigerat av psGandalf, 15 december 2009 - 23:25.


#23

Postad 22 december 2009 - 22:18

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Jag hade problemet tidigare, alltid då det var minst två inspelningar vid samma tidpunkt. Har ett Nova-T-500 kort. Lade in 200 ms fördröjning för det virtuella kortet och har inte haft några 0 bytes inspelningar efter det. Detta dock på 0.21 då jag inte vågat kliva upp med "produktions" burken än.

För mig behöver det inte vara två inspelningar samtidigt. Har två TT1500 DVB-C och det är sporadiskt vilket kort som ballar ur. Aldrig några problem att "tuna" Live TV eller liknande. Mitt problem påminner om detta.

#24

Postad 28 december 2009 - 22:52

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Japp...brukar använda mythweb för att redigera kanallistan men nu får jag göra det via phpmyadmin...dryyyygt


Hittade en lösning på mitt problem, var ett php fel.
Blev tvungen att editera suhosin.ini och ändra dessa variabler:
suhosin.request.max_vars 1000
suhosin.post_vars 1000
till 10000

#25

Postad 28 december 2009 - 23:03

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Hittade en lösning på mitt problem, var ett php fel.
Blev tvungen att editera suhosin.ini och ändra dessa variabler:
suhosin.request.max_vars 1000
suhosin.post_vars 1000
till 10000

Edit...måste vara fler saker, men nu kan jag iallfall radera mina inspelningar
Edit 2. Avinstallerade suhosin så nu fungerar mythweb som det ska :)

Redigerat av frust, 29 december 2009 - 09:12.


#26

Postad 29 december 2009 - 17:01

Unregistered14c78076
  • Unregistered14c78076
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har textningen till filmkanalerna mitt i rutan?

Teletext har varit bristfällig hela tiden men nu i 0.22 är den en katastrof. Om någon löst det är jag mycket intresserad.

/Devis


Jag har för mig jag hade samma problem, det var bara med ett visst tema om det var osdtemat eller vad det var som ställde till det. Provade byta och då hamnade textningen rätt.

#27

Postad 31 december 2009 - 07:19

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Jag har för mig jag hade samma problem, det var bara med ett visst tema om det var osdtemat eller vad det var som ställde till det. Provade byta och då hamnade textningen rätt.

Går det att ställa in storleken på texten i 0.22? Den är ju alldeles för stor default (som vanligt).

#28

Postad 01 januari 2010 - 19:50

luria
  • luria
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Går det att ställa in storleken på texten i 0.22? Den är ju alldeles för stor default (som vanligt).

Endre /trunk/mythtv/libs/libmythtv/ttfont.cpp linje 619
fra: int xdpi = 96, ydpi = 96;
til (ex): int xdpi = 70, ydpi = 75;

kompilera om

#29

Postad 04 januari 2010 - 22:54

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Kan starkt rekommendera att uppgradera till 0.22 på befintligt system innan du exporterar databasen. Det blev inte så lyckat när jag försökte importera delar av 0.21-databasen i 0.22. Dock gick uppgradering till 0.22 riktigt smidigt!

Mitt nästa steg när tid och ork finns blir att ominstallera till 9.10 och då först klona med Clonezilla (tack ör tipset Per-joha) som för övrigt var riktigt enkelt att använda. Tänkte använt det innan uppgraderingen till 0.22 men hann inte vänta de 6h som det skulle ta att göra en image av mitt system.


Du skriver att det tar 6 timmar för dig att ta en backup på systemet.
Jag kommer snart att uppgradera mitt system också, men clonezilla skapningen tog bara typ 10min och katalogen med clonezilla-filerna blev bara typ 4Gb.

Min root-partition är endast 15Gb stor så det är anledningen.
Jag lägger alla inspelningar i hemkatalogen.
Den andra hårddisken har jag monterat under /mythtv där jag också har inspelningar.

Personligen tycker jag det är enklare att ha en en så liten systempartition som möjligt, men det kanske är en smaksak?

Redigerat av maemmoth, 04 januari 2010 - 22:55.


#30

Postad 05 januari 2010 - 08:53

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Du skriver att det tar 6 timmar för dig att ta en backup på systemet.
Jag kommer snart att uppgradera mitt system också, men clonezilla skapningen tog bara typ 10min och katalogen med clonezilla-filerna blev bara typ 4Gb.

Min root-partition är endast 15Gb stor så det är anledningen.
Jag lägger alla inspelningar i hemkatalogen.
Den andra hårddisken har jag monterat under /mythtv där jag också har inspelningar.

Personligen tycker jag det är enklare att ha en en så liten systempartition som möjligt, men det kanske är en smaksak?

Håller helt med, vilket jag även misstänker att freddan101 gör. Så här skrev han tidigare i tråden:

Det som skulle ta tid var var/lib som innehåller ca. 220 GB. Har inspelningarna där vilket jag ångrar litegrann. Hade varit bättre att ha dom helt åtskilda.


:o

/ Pär

#31

Postad 05 januari 2010 - 09:03

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Endre /trunk/mythtv/libs/libmythtv/ttfont.cpp linje 619
fra: int xdpi = 96, ydpi = 96;
til (ex): int xdpi = 70, ydpi = 75;

kompilera om

Misstänker att man då inte kan använda de f'ärdiga paket som ex. Avenard släpper utan behöver tanka sourcen och kompilera själv varje gång?

#32

Postad 05 januari 2010 - 19:28

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Håller helt med, vilket jag även misstänker att freddan101 gör. Så här skrev han tidigare i tråden:



;)

/ Pär


Ja, jag såg det lite senare. Man är så snabb ibland. Själv har jag också gjort samma misstag någon gång. Men de flesta brukar komma på det när man ska ta backup :-)

#33

Postad 07 januari 2010 - 18:44

luria
  • luria
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Misstänker att man då inte kan använda de f'ärdiga paket som ex. Avenard släpper utan behöver tanka sourcen och kompilera själv varje gång?

Det holder nok med å laste ned sourcen, kompilere den ene filen du har endret (gå til katalogen og kjør en ./configure før make) og så legge den i riktig katalog. Den kan du spare på og legge tilbake etter eventuelle oppdateringer av dine pakker.

#34

Postad 28 januari 2010 - 12:24

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen migrerat min OpenSuse 10.3 x64 med MythTv 0.21 och så här gjorde jag.

Migrering från OpenSuse 10.3 x64 till Mythbuntu 9.04 x64

1. Beställde en ny 1.5TB HDD för att ersätta den gamla som var på 500MB. Den nya sitter nu med en 1TB HDD i en Antec Fusion låda med två HDD-platser.

2. Kopplat in den nya HDDn och installerat Mythbuntu 9.04 då den använder sig av MythTv 0.21.

3. Kopierat över allt data, script och konfigurering till motsvarande kataloger på den nya hårddisken.

4. Orkade inte börja ställa in alla kanaler på nytt så jag kopierade hela databasen från gamla HDDn till den nya. Det fungerade på en gång.

5. Vid migreringen hade jag råkat sätta ett annat hostname än den gamla hade, så där åkte jag genast på patrull. Enklast var ju att bara byta hostname så att det var samma som den gamla.

6. Till en början gick det inte att spela in, men det berodde bara på att systemet hade tappat bort tv-kortet i inställningarna, men det var lätt att fixa genom att köra mythtv-setup.


Uppdatering av Mythbuntu 9.04 till 9.10
1. När allt fungerade var det bara att försöka uppdatera Mythbuntu. Bra att göra det omgående så att det inte blir för stora skillnader mellan den gamla hårddisken databas och den nya.

2. Glömde att köra uppdatering av systemet innan jag klickade på uppgradering, vilket säkert var orsaken att jag fick en massa problem.

3. Efter att systemet laddat hem allt data för version 9.10 så fick jag problem direkt. Den ville inte fortsätta för att den klagade på missing dependencies.

4. Det poppade upp en ruta som frågade om jag ville köra partial upgrade och det valde jag. Läste lite senare på uppgraderingsproceduren på Ubuntus hemsida att det inte är speciellt bra att köra partial upgrade.

5. Givetvis fungerade inte detta vid första försöket, men väl andra gången jag försökte med partial upgrade. Uppgraderingen tog en del tid så jag orkade vara vaken. På morgonen klagade systemet på att den inte kunde öppna en socket mot mysql-databasen. Fixade detta genom att köra en ny DHCP-uppdatering av IP-adressen.

6. Uppgraderingen kunde sedan fortsätta problemfritt och allt fungerade utmärkt.


Eftersom jag har konverterat databasen till 0.22-formatet så tänkte jag att om det blir något problem är det bara att spara undan databasen och blåsa rent systemet från början med Mythbuntu 9.10, men än så länge verkar inte detta vara nödvändigt.


Magnus



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.