Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jamo S606 HCS 3 5.0 vs Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 februari 2012 - 02:41

Chinka Chonka
  • Chinka Chonka
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej på er alla glada! Jag behöver lite hälp med att jämföra dessa två mycket populära Hemmabiopaket. Efter en mycket lång besluts ångest vill jag höra vad ni tycker och tänker. Har ingen möjlighet att lyssna på dem innan köp heller.

Negativt? Posetivt?

Jag älskar att titta på film och ljudbilden tycker jag är mycket viktig.
Jag vill vara i filmen och inte "utanför"
Musik är nästan mitt arbete så den delen är viktig den med ;)

Dessa kommer att drivas med en Onkyo TX-NR609.

https://www.prisjakt...kt.php?p=145103

https://www.prisjakt...kt.php?p=412737

Har hört en hel del negativt om M-65 ifrån "ljudfreaks" men så många människor kan inte ha fel?

/Chinka Chonka

#2

Postad 13 februari 2012 - 18:01

Mister U
  • Mister U
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Har själv challenger M-65 och är väldigt nöjd med dom, har inte hört dom andra så där kan jag inte hjälpa dig. I ditt fall hade jag gått på dynavoice utan tvekan. Mycket för pengarna! Grymt bra service från Fynda med. Lycka till!

#3

Postad 13 februari 2012 - 20:59

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Sitter själv med Dynavoice DF-8.. men har även lyssnat på de andra serierna från dynavoice.

svagheten hos M-65 sitter i diskanten.

men står det mellan de du säger, så hade jag köpt M-65 utan att tveka..

#4

Postad 14 februari 2012 - 07:05

Mister U
  • Mister U
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Sitter själv med Dynavoice DF-8.. men har även lyssnat på de andra serierna från dynavoice.

svagheten hos M-65 sitter i diskanten.

men står det mellan de du säger, så hade jag köpt M-65 utan att tveka..


På vilket sätt är diskanten svagheten? Har provlyssnat DF-8:orna med samt DF-6:orna plus Canton Gle 490.2. Bäst bland dessa tyckte jag DF-8:orna var. Och M-65:orna var bättre än DF-6.an.

Canton blev jag inte blown away av (vilket jag trodde jag skulle bli, för att dom var klart dyrast..). Läser hela tiden folk som skriver om sina högtalare att "för dessa pengarna är dom bra". Sen spelar det ingen roll om dom kostar 3000:- - 10000:- eller mer.

Fenomenet finns ändå kvar. Själv vet jag bara att nästa uppgradering blir troligtvis till DF-8:orna, även om det inte är aktuellt på ett bra tag. :)

#5

Postad 14 februari 2012 - 13:03

Chinka Chonka
  • Chinka Chonka
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tack för lite svar. Lyssnade oxå på lite youtube klipp. "som man ej kan lita på" direkt. :blink: Men i alla klippen kändes Jamo hela tiden platt. Men Dynavoice hade ett skönt ljud och ett bra mellanregister.
Ska fundera på DF-8:orna oxå. Dom verkar inte dumma dom heller.

Mvh

#6

Postad 15 februari 2012 - 00:07

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Tack för lite svar. Lyssnade oxå på lite youtube klipp. "som man ej kan lita på" direkt. :blink: Men i alla klippen kändes Jamo hela tiden platt. Men Dynavoice hade ett skönt ljud och ett bra mellanregister.
Ska fundera på DF-8:orna oxå. Dom verkar inte dumma dom heller.

Mvh

Att lyssna på högtalare via Youtube känns inte direkt genomtänkt. Då kan du lika gärna blunda och peka. ;)

Redigerat av BitterMelon, 15 februari 2012 - 00:07.


#7

Postad 15 februari 2012 - 18:43

Chinka Chonka
  • Chinka Chonka
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Att lyssna på högtalare via Youtube känns inte direkt genomtänkt. Då kan du lika gärna blunda och peka. ;)

Haha. Ja det kan man säga. :D

#8

Postad 15 mars 2012 - 15:10

Jenus
  • Jenus
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Lånar den här tråden lite.
Tänker köpa mig ett 5.0-paket och skulle vilja veta vilket ni skulle välja mellan Jamo S 608 och Dynavoice Challanger M-65 EX (v.3)
Jag vet att Jamo-paketet kostar 2500 kr mer så bprtse från det. Jag vill bara veta vilket som låter bäst.
På papperet så ser ju Jamo ut att ha bättre bas med sina 10-tummare i sidorna eller?
Har även läst testerna på bägge högtalarna i Ljud & Bild och har svårt att få mig en bild av vilken som är bäst, då dom lovordar båda i förhållande till pris/prestanda.
Jamo är ju dyrare men är dom bättre?
Tänkte driva dom med en Pioneer VSX-921.

#9

Postad 17 mars 2012 - 10:01

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 0
Jag har inte lyssnat på Jamo-paketet men har själv m-65. Basresurserna räcker bra till musik i alla fall. Till film behövs nog en sub oavsett vilket paket du väljer, Mellanregistret är rätt bra i m-65:an. Möjligtvis är det diskanten som är lite sämre, men du kommer säkerligen bli nöjd. Jag tror faktiskt inte att jamona i den prisklassen är direkt bättre.

#10

Postad 18 mars 2012 - 00:00

Jenus
  • Jenus
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Ja och i v.3 av M-65 så är ju diskanten uppdaterad till det bättre vad jag förstått.
Det får väl helt enkelt bli utsendet som får bestämma då jag bor i en liten stad och inte har möjlighet att lyssna på dom i butik.
Min hjärna har ställt in sig på att jag borde köpa Jamo S 608 men jag börjar nu tveka på om dom verkligen är bättre.
Att köpa sub blir nog senare när man väl har spelat in 5.0 systemet. Kommer nog bli en XTZ W12.16 då.

#11

Postad 18 mars 2012 - 12:37

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 0

Ja och i v.3 av M-65 så är ju diskanten uppdaterad till det bättre vad jag förstått.
Det får väl helt enkelt bli utsendet som får bestämma då jag bor i en liten stad och inte har möjlighet att lyssna på dom i butik.
Min hjärna har ställt in sig på att jag borde köpa Jamo S 608 men jag börjar nu tveka på om dom verkligen är bättre.
Att köpa sub blir nog senare när man väl har spelat in 5.0 systemet. Kommer nog bli en XTZ W12.16 då.


Den subben blir du nog nöjd med iaf. Har själv 10:an och är mycket nöjd.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.