Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ethernet Disk

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 januari 2006 - 14:50

iing9802
  • iing9802
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
ngn som har testat att få kontakt med en ethernet disk typ LaCie via xbox 360? Vad jag förstår så är det väl ngn form av winxp på den?
Funderar just nu på hur jag ska få till en medialösning, ska det bli en htpc eller ska jag köpa xbox och koppla den mot extern hårddisk.

Hoppas ngn vet =)

:wacko:

#2

Postad 28 januari 2006 - 14:17

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
För att komma åt filer från någon enhet utanför 360n tror jag det minsta som behövs är windows media connect eller mce.

#3

Postad 30 januari 2006 - 10:16

iing9802
  • iing9802
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
så för att det ska fungera så ska ethernetdisken klara windows media connect.. vore intressant att veta om ngn har testat.

#4

Postad 30 januari 2006 - 15:47

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Denna "ethernet disk" är den enda Network Attached Storage (NAS) jag känner till som XBox360 klarar av att koppla till direkt. Det finns dock en hel del olika alternativ man kan tänka sig:

1. Koppla 360 till en PC burk med WinXpSP2 och Windows Media Connect.
a) På denna PC kan man sedan dela ut tillgängligt lokalt lagrade filer.
:) eller dela ut nätverksdiskar tex. en NAS eller annan filserver.

2. Koppla 360 till en PC med MCE.

Vad gäller att koppla till nätverksdiskar med en Windows burk så verkar det vara problem med diskar som inte ligger på samma domän som PC burken. Detta leder vidare till ett problem med MCE och dess hantering av windows domäner (vilket jag inte vet ett dyft om eftersom jag inte kör MCE, men jag har läst om många som har haft problem med det).

3. Köra Twonkyvision som emulerer Windows Media Connect:s network service på en *nix maskin.

4. Vänta tills det kommer hack till firmware för NAS:ar som klarar media connect.

5. Vänta tills Microsoft lägger till stöd för andra nätverkstjänster än Media Connect i 360 (händer troligtvis inte).

/LillKille

#5

Postad 31 januari 2006 - 13:48

Unregisteredf051601a
  • Unregisteredf051601a
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
[quote name='LillKille' date='Jan 30 2006, 15:47 ']
.
.

1. Koppla 360 till en PC burk med WinXpSP2 och Windows Media Connect.
a) På denna PC kan man sedan dela ut tillgängligt lokalt lagrade filer.
:) eller dela ut nätverksdiskar tex. en NAS eller annan filserver.
.
.



Jag kör WMC på en PC, men försöker göra filer på nätverksdrivar åtkomliga från 360an. Har inte lyckats, för endast de lokala filerna dyker upp där. Vad jag har förstått är det inte så lätt att få till detta, så är det någon som vet skulle jag uppskatta en ledtråd eller två.

Det är framförallt filer på Linux med Samba jag vill kunna skicka vidare.

/J

#6

Postad 31 januari 2006 - 17:13

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Jag kör WMC på en PC, men försöker göra filer på nätverksdrivar åtkomliga från 360an. Har inte lyckats, för endast de lokala filerna dyker upp där. Vad jag har förstått är det inte så lätt att få till detta, så är det någon som vet skulle jag uppskatta en ledtråd eller två.

Det är framförallt filer på Linux med Samba jag vill kunna skicka vidare.

/J

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kommer utan problem åt min Maxtor NAS från 360 genom WMC & XP.

Antingen kan du kika på http://www.twonkyvision.de/ och installera deras server på din linux burk så slipper du gå genom WMC på PC:n alls. Såg även nu att de har en hackad firmware för min Maxtor jag funderar på att installera.

Allvarligt talat jar jag ingen aning om vad det är som jag gör rätt medans de flesta andra gör, 1000 olika omständigheter kanske ;)

Eller kolla så domäninformation är samma för din smb-server och pc:n som kör wmc.

/LillKille



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.