Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips angående multiroom lösning

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 augusti 2016 - 21:30

weko
  • weko
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Tjenare!

Nu börjar det bli dags att flytta från våran lyhörda hyresrätt och i samband med detta har intresset för hifi börjat återkomma.

Då jag är snickare finns det stora planer för renoveringar, bland annat tänkte jag peta in lite inwall speakers och dylikt.

Badrum, kök, kontor och vardagsrum är ställena där det är tänkt att finnas lite högtalare inbyggt och nu till den stora frågan..

Vad har jag för altenativ på "huvudenheter"?

Det optimala vore att kunna styra alla rummen via en app. Att inte kunna spela upp exempelvis musik i köket samtidigt som man glor film i vardagsrummet gör ingenting, men om möjligt vore även det väldigt schysst. Skulle också gärna vilja att en enhet kan styra allt, eller eventuellt låta en enhet styra vardagsrummet och en annan resterande. Blåtand vore också väldigt trevligt!

Så nu skulle gärna vilja höra vilka tankar, idéer eller förslag ni har!

Tack på förhand :)


Redigerat av weko, 28 augusti 2016 - 21:39.


#2

Postad 29 augusti 2016 - 09:11

marccar
  • marccar
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Sitter i precis samma sits som dig och håller nu på att bygga upp min multiroom lösning i huset. Blir badrum, kök, vardagsrum och matsal för min del. Är inte klar med mitt bygge än men tänkte ändå dela med mig av vad jag valt för lösning efter att jag gjort en del research under våren :)