Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#2051

Postad 03 september 2012 - 12:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Nu har du blandat och gett igen.
Canal+ som varumärke försvinner.
Cmore kommer till och iochmed detta ett nytt upplägg av de gamla C+-kanaler. (två HD för fil, två HD för sport, en HD för serier exempelvis)
Det är allt.
Övriga kanaler, de som inte finns under C+ varumärke, påverkas inte.

Cmore lovar även en del andra ännu ospecificerade nyheter, att deras play-kanal ska bli tillgänglig via surfplattor exempelvis.

Något om 3D eller HD i play-kanalen har jag inte läst något om.

Notera - Cmore Play, nuvarande C+ Play, är en del av Canal Digitals Go butik, dvs ondemand på webb och i box precis som Tv4 Play, Discovery Play och vad nu mer som finns där.

Det är ju en ävla röra med vilka kanaler som tillhör vad, så nu är det alltså Cmore, CD, och TV4-gruppen som bollar allt fram och tillbaka,är det för att man som kund ska ge upp när det gäller frågor och klagomål? Är Viasat likadana med bolag hit och dit?

#2052

Postad 03 september 2012 - 13:50

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Det är ju en ävla röra med vilka kanaler som tillhör vad, så nu är det alltså Cmore, CD, och TV4-gruppen som bollar allt fram och tillbaka,är det för att man som kund ska ge upp när det gäller frågor och klagomål?

Det borde väl vara skönt för dig att de byter namn. Om du inte kan bemöda dig att skilja på Canal+ och Canal Digital så borde det ju underlätta om de heter C More resp Canal Digital, eller?

#2053

Postad 03 september 2012 - 14:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Det borde väl vara skönt för dig att de byter namn. Om du inte kan bemöda dig att skilja på Canal+ och Canal Digital så borde det ju underlätta om de heter C More resp Canal Digital, eller?

Det var inte så jag menade, utan att det är olika bolag vid olika frågor, men det är till syvende och sist CD som jag är kund hos. Inte TV4 eller C+.

#2054

Postad 03 september 2012 - 14:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ja, jo, Canal Digital har tidigare sagt, i tråden om Canal Digital, att det uppskattar och tar till sig allt vi har att säga om de kanaler de sänder och inte sänder, problem och liknande, och kommer att föra dessa vidare till respektive programbolag.

Men det sker givetvis inte på en gång, omedelbums de ser att en kund skriver något.
Därav att det kan vara en fördel att prata direkt med det programbolag som står för kanalen.

Det är inte alls fel att klaga hos CD när något inte fungerar men för en del saker kan man inte lasta dem.

Låt oss säga som så. Om programmet som sänds har så hög musik att man inte här vad som sägs, då hör du av dig till kanalen.
Om programmet sänds med 5.1 ljud i SVTs kanal i marknätet men inte via Canal Digital då snackar du med Canal Digital.
Eller med SVT som då tar kontakt med CD för att reda ut vad som skett.
Ena vägen tar inte ut den andra.

#2055

Postad 03 september 2012 - 14:19

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Det var inte så jag menade, utan att det är olika bolag vid olika frågor, men det är till syvende och sist CD som jag är kund hos. Inte TV4 eller C+.

Jo, men nu var det ju tydligt enligt den sidan som länkades till att det är Canal+ som byter namn, varför börjar du gnälla om giriga tomtar och kanaler som inte har ett skvatt med saken att göra.

Redigerat av alfista, 03 september 2012 - 14:19.


#2056

Postad 04 september 2012 - 06:39

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Har bara haft denna box några dagar men hittills verkar det vara en mycket kompetent box. Det enda jag saknar från den gamla boxen är att serieinspelningar hamnar under en post under MyTV. SMåsak iofs, men det var väldigt smart att den gamla boxen grupperade inspelningar som tillhörde en serie tillsammans. Hade jag 20 inspelningar av en serie så hamnade de som en post under MyTV istället för som nu, som 20 separata poster. Någon som vet om det är möjligt att få till eller kanske diskuterats tidigare?

#2057

Postad 04 september 2012 - 07:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Travolta
Det förslaget har förts fram och CD är, hoppas jag, medvetna om det.
Hoppas de fixar det i nästa uppdatering när den nu än må komma.

Redigerat av Monshi, 04 september 2012 - 13:14.


#2058

Postad 04 september 2012 - 13:12

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Travolta
Det förslaget har först fram och CD är, hoppas jag, medvetna om det.
Hoppas de fixar det i nästa uppdatering när den nu än må komma.


Tack, liten men väldigt smart funktion.

#2059

Postad 04 september 2012 - 16:43

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Är också i stort nöjd med boxen. Har lite åsikter om det grafiska interfacet som med enkla ändringar kunde gjort boxen mer användbar för mig. Haft bara en lite udda grej under den dryga månad jag haft den, fick inget ljud på varken direkt TV eller inspelat, krävdes att jag bröt strömmen för att få tillbaks ljudet. Kanske händer i morgon igen, kanske aldrig händer igen.
Serieinspelningar har ju alla boxar problem med, inte sällan beroende på felaktigt EPG-data, men generellt tycker jag det funkar rätt bra. En lite lustig grej har jag dock råkat ut för, serieinspelningar på Kunskapskanalen får för sig att starta två samtidiga inspelningar. Har jag då samtidigt programmerat en inspelning på en annan kanal också så finns ingen tuner ledig och den missas. Mycket talar väl för att detta också på något sätt triggas av någon kantboll i EPG-datat.

#2060

Postad 04 september 2012 - 19:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

serieinspelningar på Kunskapskanalen får för sig att starta två samtidiga inspelningar....

Är det problemet kvar?

#2061

Postad 04 september 2012 - 20:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Är det problemet kvar?

Om ingen löst det sedan i lördags så är det kvar.

#2062

Postad 04 september 2012 - 20:29

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Jaha, så har jag bestämt mig för att acceptera CD's erbjudande om denna boxen. Fick lite rabatt efter att hota med att säga upp allt efter ****t med den gamla Sagem-boxen.

Verkar som en stabilare box detta, men föga förvånande så verkar ju CD skitit i det blå skåpet ytterligare en gång med mjukvaran. Vi får väl se hur lång tid det tar innan de lyckas få den helt obrukbar.

Kan någon förklara buggen med försenade inspelningar? Jag vet inte vad EIT innebär till skillnad från EPG. Varför används inte EPG?

#2063

Postad 04 september 2012 - 21:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Kan någon förklara buggen med försenade inspelningar? Jag vet inte vad EIT innebär till skillnad från EPG. Varför används inte EPG?

EIT - Event Information Table
Ska i teorin fungera som så att kanalen meddelar exakt när ett program börjar. Ett exempel är på sin plats.
Något har hänt, Rapport får 10 minuter extra sändningstid. Babel som du satt den att spela in kl 20:00 på söndagar börjar därmed 20:10. Med EIT är tanken att boxen då ska få veta att programmet börjar 20:10 och därmed även slutar 10 minuter senare.
EPG-data är inte snabbt nog att hantera detta.

Om ingen löst det sedan i lördags så är det kvar.

Då ska jag tamigtusan skicka ett mail till CD. Detta har de vetat om länge nu!

#2064

Postad 05 september 2012 - 09:31

Lepe
  • Lepe
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag kan inte starta uppspelning av program/filmer i ONdemand tjänsten. När tjänsten kom så testade jag att köpa en film och det fungerade utmärkt.
Nu åtskiliga månader senare vill jag pröva igen.
Allt fungerar bra till jag ska trycka "spela upp", då börjar boxen försöka spela upp men hoppar tillbaks i menyn omg med en ilsken röd skylt som förklara att ett fel har uppstått.
Sen dess har jag ringt CD "kundtjänst" 5-6ggr som mest skyller ifrån sej på min ISP Bredbandsbolaget utan nån egentliga argument. BBB å andra sidan hävdar bestämt att de inte är problemet.
Det verkar ha o göra med den autetisierings signal som ska skickas inte kommer fram?!

Är där någon på detta forum som har nån bättre idè? :wacko:

Har natvis kontrollerat programkort, gjort fabriksåterställning och resetat mitt "mina sidor" konto.


Hade samma problem med min box, pratade med supporten det var ett känt fel. Fick en ny box som nu fungarar med on demand.

Redigerat av Lepe, 05 september 2012 - 09:32.


#2065

Postad 05 september 2012 - 22:57

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Har kört denna box i ca en vecka nu och den är ju ett lyft jämfört med gamla 250 GB boxen som var en katastof utan dess like.
Men som allt CD är inbalndat i så finns det mycket kvar att önska.
  • Det första som slog mig när jag installerat boxen är den enormt röriga MyTV layouten. Allt tappas ner i "rooten" på disken i en salig röra. Kommande inspelningar ihop med inspelade program i en salig röra. Sagem boxen hade ett mycket bra system där serieinspelningar hamnade i en underkatalog. Det hoppas jag verkligen att denna box också får tillslut. Visserligen kan man trycka på gulknapp på fjärren och sortera men boxen glömmer bort den inställningen och när man är tillbaka nästa gång är det en jävla röra igen. Serieinspelningar som EPG:n inte hittar tider på kladdas upp längst upp av någon anledning.
  • Vissa serieinspelningar får boxen för sig att dubbelinspela av någon anledning. Sker lite random har jag märkt.
  • Vissa inspelningar som finns lagrade startar inte alls. Detta är väldigt frustrerande.
  • Inspelningar som startar för sent. Man missar några minuter i början.
  • USBstickan för marksänd tv (DTT) har jag inte alls fått att fungera. Får ingen signal alls där. CD har bytt ut stickan utan resultat.
  • Boxen startar om utan någon synbar anledning. Har hänt 3 ggr nu.
  • Boxen har vid ett tillfälle startat om och sedan "tappat" kontakten med kortet. Tog ca 2 timmar innan bilden dök upp igen.
Det är lite av vad jag har upplevt under den korta tid jag haft boxen.

Någon mer som haft strul med att få signal på USB stickan?

#2066

Postad 06 september 2012 - 08:38

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Erro
Dubbelinspelningar? Vilka kanaler, vilka program?
Inspelningar startar inte alls? Samma där, någon specifik kanal?

USB-stickan, spontana omstarter och liknande låter inte normalt. Måndagsexemplar av boxen?

#2067

Postad 06 september 2012 - 09:36

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Vad det gäller dubbelinspelningar så har jag upplevt det på TV4 Fakta, TV3 samt Discovery. Jag har inte sett någon röd tråd i när och varför vissa program spelas in dubbelt. Antar att boxen får dubbla signaler från EPG:n eller något i den stilen.

Senaste inspelningen som inte startade vara SOS Sommar på TV3 igårkväll trots att den ligger som serieinspelning och fanns med i listan. Jag startade inspelningen manuellt och då hoppade även den automatiska inspelningen igång. Jag ser det inte som något jättestort problem med missade inspelningar, men det förkommer trots allt vilket är irriterande.


Boxen har CD bytt ut efter bara några dagar. Så det är nog inget måndagsex av boxen. Att inte USB stickan funkar är ett mysterium. Den dyker upp i inställningarna och allt, men signalen uteblir trots mycket bra signal in. Tv:n tar in signalen och bilden är bra där.

En annan sak som jag finner mycket irriterande är dom extremt små och ljussvaga symbolerna i fronten på boxen som bla indikerar att boxen spelar in. Dom syns knappt alls. Hade ju varit önskvärt att displayen visade att boxen spelar in tex.

#2068

Postad 06 september 2012 - 10:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Angående displayen har vi nog skilda åsikter. Många många som ogillar blänkande displayer. Boxen visar ju via grafik på rutan att den spelar in. Den berättar inte när den startar och slutar men visar med grafik i programinformationen att den spelar in. Duger bra för mig.

USB-stickan, den ger inte någon spänning till antennen. Om du har en aktiv antenn måste du ge denna spänning via extern adapter till din antenn. Kanske det som felar?

Missade inspelningar, exemplet du ger kan vara ett exempel på en inspelning som startar sent.

Dubbla inspelningar, det är inte som så att boxen även spelat in repriser vid annan tid på dygnet?

En dubbelinspelningsbugg vet jag finns på SVTB, där är serieinspelningen oanvändbart.

Missade inspelningar, om den missar helt, är allvarligt i mina ögon.

#2069

Postad 06 september 2012 - 11:14

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Boxen har CD bytt ut efter bara några dagar. Så det är nog inget måndagsex av boxen. Att inte USB stickan funkar är ett mysterium. Den dyker upp i inställningarna och allt, men signalen uteblir trots mycket bra signal in. Tv:n tar in signalen och bilden är bra där.

Tänk på att signalen kan vara för STARK också

#2070

Postad 06 september 2012 - 11:24

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Tänk på att signalen kan vara för STARK också

Jo, det var en tanke som jag också lurade på. Men jag har splitat upp den så den delad med 2 TV aparater så jag tror inte att det ska vara orsaken.
Man borde få någon form av utslag på signalmätaren tycker jag.

Redigerat av Erro, 06 september 2012 - 11:25.


#2071

Postad 06 september 2012 - 11:51

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Angående displayen har vi nog skilda åsikter. Många många som ogillar blänkande displayer. Boxen visar ju via grafik på rutan att den spelar in. Den berättar inte när den startar och slutar men visar med grafik i programinformationen att den spelar in. Duger bra för mig.

USB-stickan, den ger inte någon spänning till antennen. Om du har en aktiv antenn måste du ge denna spänning via extern adapter till din antenn. Kanske det som felar?

Missade inspelningar, exemplet du ger kan vara ett exempel på en inspelning som startar sent.

Dubbla inspelningar, det är inte som så att boxen även spelat in repriser vid annan tid på dygnet?

En dubbelinspelningsbugg vet jag finns på SVTB, där är serieinspelningen oanvändbart.

Missade inspelningar, om den missar helt, är allvarligt i mina ögon.


Jag är inte heller för starka dioder i fronten på boxen. Men lite tydligare kunde dom vara. Det är inte alltid man har tv:n igång och då är det ju bra och se i displayen att den spelar in. Gamla boxen stod det ju REC i displayen på.

Jag har centralantenn så det är inte mycket jag kan göra åt den biten. Bara plugga in antennen och köra.

Då skulle den inspelningen varit 16 min försenad. Det låter ju inte troligt.

Det är dubbletter av samma program som spelats in. Dom startar exakt samtidigt så det är inte frågan om några repriser av programmet. Om du serieinspelar tex SOS Sommar och det sedan går i repris så spelas ju inte reprisen i om du inte har lagt in det. Så där ligger inte problemet.
Vad det gäller SVTB så har jag inte spelat in något alls från den kanalen, men jag ska för sakensskull testa och se om problemet finns där med.

Jo, det är klart att missade inspelningar är ett stort problem om det upprepas. Nu har det inte gjort det i mitt fall. Skulle boxen börja missa en massa inspelningar är den ju lika kass som gamla Sagemboxen är.

#2072

Postad 06 september 2012 - 13:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ska testa spela in SOS Sommar och se vad den gör med den. Dubbelinspelningar ska inte förekomma om nu inte du på något vis satt dem dubbelt. Om nu det är möjligt.
Jag har inte sett det annat än, som sagt, barnkanalen där boxen löper ren amok.

#2073

Postad 06 september 2012 - 14:37

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Jag har en grej som händer ibland på inspelat material, låsning av bild (och ljud) när man kollar på det. Då kan man varken spola bakåt eller framåt. Dock kan man gå tillbaka till menyn, sedan hoppa fram så man hamnar "efter låsningen" och sedan stega sig bakåt till strax efter låsningen så har man bara missat några sekunder förhoppningsvis.

Har hänt på en del inspelningar men inget vanligt förekommande, senast på Iron Man inspelat på TV4HD

#2074

Postad 06 september 2012 - 14:54

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Ska testa spela in SOS Sommar och se vad den gör med den. Dubbelinspelningar ska inte förekomma om nu inte du på något vis satt dem dubbelt. Om nu det är möjligt.
Jag har inte sett det annat än, som sagt, barnkanalen där boxen löper ren amok.


Gjore några testinspelningar på barnkanalen under eftermiddagen och inga dubbla inspelningar då i alla fall. Ska prova lite mer och se.

Noterade en lustig sak igårkväll när jag spelade in 2 program samtidigt och kom på mig att kolla på en tredje kanal (!). Det är ju positivt i och för sig men hur är det ens möjligt när man bara har 2 antennkablar till boxen?
Normalt så funkar det ju inte och det dyker upp en ruta med infom om att man inte kan titta på just denna kanal. Men ibalnd så funkar det ju tydligen.
Gamla boxen bytte ju automatiskt kanal om man spelade in från 2 kanaler.

#2075

Postad 06 september 2012 - 15:17

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
När jag går in på webben för att sätta en fjärrinspelning så står det enligt nedan för vissa inspelningar:


CSI Miami
Unknown channel (ServiceID=6802) returned from PVR
21:00 - 22:00 torsdag, 06 september 2012

How I met Your Mother
Unknown channel (ServiceID=4110) returned from PVR
14:00 - 14:30 fredag, 07 september 2012



Verkar som den spelar in ändå men är det någon som vet varför?

Redigerat av Travolta, 06 september 2012 - 15:18.


#2076

Postad 06 september 2012 - 15:49

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Erro
Serieinspelningar på barn. Testade tracy beaker igår. Den startade fyra eller fem parallella inspelningar.

Tre kanaler, visst. Du kan spela in två kanaler samt titta på en tredje om denna finns inom samma mux som en av de som du spelar in.

#2077

Postad 06 september 2012 - 15:59

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Erro
Serieinspelningar på barn. Testade tracy beaker igår. Den startade fyra eller fem parallella inspelningar.

Tre kanaler, visst. Du kan spela in två kanaler samt titta på en tredje om denna finns inom samma mux som en av de som du spelar in.


Okej, då förstår jag.
Jag provar och ställa in serieinspelning av Tracy Beaker så får vi se vad som händer :)

#2078

Postad 06 september 2012 - 16:22

Berns
  • Berns
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Hade nyss ett väldigt intressant samtal med kundtjänst. Jag skulle säga upp mitt abb. Har varit drabbad av Sagemboxen i ca 3 år och nu har vi hittat en annan operatör med ett utbud som funkar bra för oss. Jag tycker lite CD har bränt sina broar ett par ggr om.

Då fick jag inte säga upp mitt abb, för han skulle promt sälja in denna boxen istället, skulle få den utan kostnad, om man räknar 24 mån bindningstid utan kostnad vill säga. Han sa flera gånger att det var europas bästa box och hänvisade hit, han sa iofs "min hemmabio", men jag antar att det var detta forum han menade. När jag sa att jag inte var intresserad så sa han att jag var korkad. Det är jag säkert också, men jag är nöjd bara jag inte är kund hos CD längre. Jag stoppade honom flera gånger och sa att jag bara ville säga upp mitt abb, men han bara malde på om och om igen att jag var dum som inte accepterade erbjudandet och att boxen var europas bästa box hela tiden.
Men om man läser här, har bara ögnat igenom dom två sista sidorna, så verkar den inte fungera problemfritt heller? Att den är bättre än Sagem är ju inte så svårt att uppnå.

Så efter ett samtal på nästan 15 min så fick jag äntligen säga upp mitt abb, men inte med omedelbar verkan som jag blivit lovad av Miriam Franzén på reklamationsavdelningen vid tidigare kontakt. Enl han jag pratade med så jobbade hon inte kvar.
Så återigen är det bara skit och lögner som kommer från CD. Men efter december, då slipper jag tvätta mig i syra för att inte känna mig smutsig efter att ha betalat räkningen till CD!
Sen vet jag inte hur intelligent det är av kundtjänst att sälja in en box genom att säga att kunden är korkad och dum? Men men...

#2079

Postad 06 september 2012 - 17:05

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Noterade en lustig sak igårkväll när jag spelade in 2 program samtidigt och kom på mig att kolla på en tredje kanal (!). Det är ju positivt i och för sig men hur är det ens möjligt när man bara har 2 antennkablar till boxen?
Normalt så funkar det ju inte och det dyker upp en ruta med infom om att man inte kan titta på just denna kanal. Men ibalnd så funkar det ju tydligen.

Rent tekniskt är det möjligt att ta emot ett flertal samtidiga program per mottagare så länge alla kanaler sänds på samma frekvens, de flesta boxar låter dig dock bara ta emot ett program per mottagare. Nu är det ju så att den här boxen har tre mottagare om man räknar USB-stickan för marksänt, så min gissning är att du tog emot något av programmen genom den.

#2080

Postad 06 september 2012 - 18:22

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Rent tekniskt är det möjligt att ta emot ett flertal samtidiga program per mottagare så länge alla kanaler sänds på samma frekvens, de flesta boxar låter dig dock bara ta emot ett program per mottagare. Nu är det ju så att den här boxen har tre mottagare om man räknar USB-stickan för marksänt, så min gissning är att du tog emot något av programmen genom den.

Nej, jag har inte ens fått signal på min USB stick så den ligger i en låda.

#2081

Postad 06 september 2012 - 18:31

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hade nyss ett väldigt intressant samtal med kundtjänst. Jag skulle säga upp mitt abb. Har varit drabbad av Sagemboxen i ca 3 år och nu har vi hittat en annan operatör med ett utbud som funkar bra för oss. Jag tycker lite CD har bränt sina broar ett par ggr om.

Då fick jag inte säga upp mitt abb, för han skulle promt sälja in denna boxen istället, skulle få den utan kostnad, om man räknar 24 mån bindningstid utan kostnad vill säga. Han sa flera gånger att det var europas bästa box och hänvisade hit, han sa iofs "min hemmabio", men jag antar att det var detta forum han menade. När jag sa att jag inte var intresserad så sa han att jag var korkad. Det är jag säkert också, men jag är nöjd bara jag inte är kund hos CD längre. Jag stoppade honom flera gånger och sa att jag bara ville säga upp mitt abb, men han bara malde på om och om igen att jag var dum som inte accepterade erbjudandet och att boxen var europas bästa box hela tiden.
Men om man läser här, har bara ögnat igenom dom två sista sidorna, så verkar den inte fungera problemfritt heller? Att den är bättre än Sagem är ju inte så svårt att uppnå.

Så efter ett samtal på nästan 15 min så fick jag äntligen säga upp mitt abb, men inte med omedelbar verkan som jag blivit lovad av Miriam Franzén på reklamationsavdelningen vid tidigare kontakt. Enl han jag pratade med så jobbade hon inte kvar.
Så återigen är det bara skit och lögner som kommer från CD. Men efter december, då slipper jag tvätta mig i syra för att inte känna mig smutsig efter att ha betalat räkningen till CD!
Sen vet jag inte hur intelligent det är av kundtjänst att sälja in en box genom att säga att kunden är korkad och dum? Men men...


Denna box är mycket bättre en gamla Sagemboxen, men att påstå att den är buggfri är ren och skär lögn. Boxen lider av en hel del buggar.
Jag fick som du höra att det var den bästa boxen på marknaden och att CD inte fått ett enda klagomål på den. Den var helt buggfri sas det. Nu vet jag ju bättre och ifrågasatte detta. Tonen blev då genast hårdare och mer aggresiv från CD sida.

Att dumförklara en kund och tro att denne ska fortsätta vara kund måste vara bland det dummaste jag hört på mycket länge. Jag hoppas att du har namn på personen du pratade med? Tveka inte att leta reda på en chef över denne och påpeka detta.En sån idiot ska ju inte ha kundkontakt över huvudtaget.
Men jag vet av erfarnhet som kund hos CD i över 10 år att det finns ena riktiga idioter som sitter på supporten.

#2082

Postad 06 september 2012 - 19:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Rent tekniskt är det möjligt att ta emot ett flertal samtidiga program per mottagare så länge alla kanaler sänds på samma frekvens, de flesta boxar låter dig dock bara ta emot ett program per mottagare. Nu är det ju så att den här boxen har tre mottagare om man räknar USB-stickan för marksänt, så min gissning är att du tog emot något av programmen genom den.

nej nej, via satellit sänds kanalerna i paket, ett antal per mux.
Denna box kan spela in två kanaler parallellt (helt oberoende om det är mark-kanal eller sat, bara två) och visa en tredje. Antingen från en av de muxar som man spelar in kanal ifrån eller från marknätet, om den mottagaren är ledig.
Riktigt trevligt om man klarar av att planera sina inspelningar...

Denna box fungerar bra till 90%.
De sista 10% är helt klart mjukvaruproblem som de borde klara av att lösa.

#2083

Postad 06 september 2012 - 20:48

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
HJÄLP !

Har precis startat min nya box efter att legat i kartong i några veckor.

Jag väntar på min nya reciver så jag tänkte koppla upp boxen mot en vanlig TV och lära min boxen i väntan på detta.

Fick ingen bild alls via scarten...stod 576i (HDMI) och varje gång jag ändrade upplösningen via RES kanppen så stod det ändå HDMI inom parentes.

Känns ju därför logiskt att det inte blir bild men jag kunde inte komma på något sätt att få det att funka.

Dessutom så lyste det röda utropstecken på frontpanelen....allmänt fel får man reda på i den helt värdelösa manualen.

Det röda (!) kommer och går men ingen bild blir det.

Tar fram en HDMI kabel och matar TV:n med den....då kommer bilden och det börjar att likna något...sedan felmeddelande igen och så kommer en uppmaning att tvångsmässigt uppgradera mjukavaran.

Den håller på med det just nu men jag måste fundera på vad fan detta beror på ??

* Har jag fått en tidigare använd box som var styrd mot HDMI...därför ingen bild ?

* Varför får jag ingen bild via scart ?

* Varför är inte den "nya" mjukvaran redan installerad ? Gammal box ? Fick min levererad för c:a 10 dagar sedan.

* Varför ett rött utropstecken på en helt ny box ?

Tacksam för snabbt svar !!

MVH

Redigerat av Svansen, 06 september 2012 - 20:49.


#2084

Postad 06 september 2012 - 20:53

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Ska testa spela in SOS Sommar och se vad den gör med den. Dubbelinspelningar ska inte förekomma om nu inte du på något vis satt dem dubbelt. Om nu det är möjligt.
Jag har inte sett det annat än, som sagt, barnkanalen där boxen löper ren amok.

Testade och spelade in Tracy Beaker på Barnkanalen och det blev en salig röra på disken. 3 inspelningar blev det. Så där är det något helknas helt klart.

Redigerat av Erro, 06 september 2012 - 20:55.


#2085

Postad 06 september 2012 - 21:11

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

HJÄLP !

Har precis startat min nya box efter att legat i kartong i några veckor.

Jag väntar på min nya reciver så jag tänkte koppla upp boxen mot en vanlig TV och lära min boxen i väntan på detta.

Fick ingen bild alls via scarten...stod 576i (HDMI) och varje gång jag ändrade upplösningen via RES kanppen så stod det ändå HDMI inom parentes.

Känns ju därför logiskt att det inte blir bild men jag kunde inte komma på något sätt att få det att funka.

Dessutom så lyste det röda utropstecken på frontpanelen....allmänt fel får man reda på i den helt värdelösa manualen.

Det röda (!) kommer och går men ingen bild blir det.

Tar fram en HDMI kabel och matar TV:n med den....då kommer bilden och det börjar att likna något...sedan felmeddelande igen och så kommer en uppmaning att tvångsmässigt uppgradera mjukavaran.

Den håller på med det just nu men jag måste fundera på vad fan detta beror på ??

* Har jag fått en tidigare använd box som var styrd mot HDMI...därför ingen bild ?

* Varför får jag ingen bild via scart ?

* Varför är inte den "nya" mjukvaran redan installerad ? Gammal box ? Fick min levererad för c:a 10 dagar sedan.

* Varför ett rött utropstecken på en helt ny box ?

Tacksam för snabbt svar !!

MVH


En fundering bara.
Varför vill du köra boxen via SCART och inte via HDMI?

Vad det gäller mjukvaran i boxen så är det ju full naturligt att man får uppdatera den när man får den. Boxen kan ju vara tillverkad för 1 år sen och mjukvaran uppdateras ju konternueligt. När boxen lämnade fabriken så var den ju uppdaterad med den senaste mjukvaran. Så du har garanterat inte fått en gammal box.
Det hade nog snarare varit lite mysko om du inte hade fått upp något om att uppdatera boxen. Då kan man kanske anta att det varit ute och kommit tillbaka.

#2086

Postad 06 september 2012 - 23:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

En fundering bara.
Varför vill du köra boxen via SCART och inte via HDMI?

Vad det gäller mjukvaran i boxen så är det ju full naturligt att man får uppdatera den när man får den. Boxen kan ju vara tillverkad för 1 år sen och mjukvaran uppdateras ju konternueligt. När boxen lämnade fabriken så var den ju uppdaterad med den senaste mjukvaran. Så du har garanterat inte fått en gammal box.
Det hade nog snarare varit lite mysko om du inte hade fått upp något om att uppdatera boxen. Då kan man kanske anta att det varit ute och kommit tillbaka.

Ändrs till input scart på tv?

#2087

Postad 07 september 2012 - 06:41

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Fick min box igår efter att ha bestämt mig för att riskera ytterligare 24 mån hos CD. För det är ju precis så man tänker... Riskera... Vilka sopor det sitter i supporten alltså. Jag hade ren tur att komma fram till en vettig tjej som gav mig lite rabatt på denna box. Skulle egentligen säga upp det pga en sammanstötning med en riktig köttskalle på tekniska avdelningen. Fattar de inte att de tappar kunder genom att sätta idioter i supporten?

Hur som helst. Installationen gick smärtfritt via scart. Kan inte testa HDMI eftersom tv:n gick åt fanders i ett blixtnedslag. Tillbaka till tjockTV igen under väntan på försäkringsärende. Till och med det marksända fungerade felfritt så antennen verkar ju ha överlevt smällen.

Det grafiska gränssnittet är ju ganska mycket trevligare och det går snabbare i menyerna. Märkte när man skulle sortera kanaler i favoritlistan att boxen lider av samma problem som den gamla. VARFÖR kan man inte flytta en kanal från sista position till första direkt!? Man måste flytta den heeeeeela vägen upp till början. Men men, man kanske inte behöva göra detta en gång i veckan som man behövde med sagem-boxen. Låt oss hoppas på det.

Provade några inspelningar också och det fungerade smärtfritt. Nu håller jag bara tummarna att detta skall hålla. Annars kommer Canal Digitals support få ett litet h-lvete med mig......

Edit: Plus i kanten för att det är samma fjärrkontroll som till sagem-boxen. Nu kan jag låta lillgrabben ha den gamla slitna så att jag slipper noja över min nya fina fjärrkontroll.

Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 07 september 2012 - 06:43.


#2088

Postad 07 september 2012 - 07:46

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

När jag går in på webben för att sätta en fjärrinspelning så står det enligt nedan för vissa inspelningar:


CSI Miami
Unknown channel (ServiceID=6802) returned from PVR
21:00 - 22:00 torsdag, 06 september 2012

How I met Your Mother
Unknown channel (ServiceID=4110) returned from PVR
14:00 - 14:30 fredag, 07 september 2012



Verkar som den spelar in ändå men är det någon som vet varför?


Och nu får jag detta meddelande när jag försöker komma åt mina inspelningar alternativt sätta en ny inspelning:


404 - File or directory not found.

The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

#2089

Postad 07 september 2012 - 07:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Och nu får jag detta meddelande när jag försöker komma åt mina inspelningar alternativt sätta en ny inspelning:


404 - File or directory not found.

The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Beror på att du har en serieinspelning på boxen som inte hittat nästa inspelningstillfälle.
Känd bugg. Rensa bort alla serieinspelningar och se att det ovan försvinner.

#2090

Postad 07 september 2012 - 08:02

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Beror på att du har en serieinspelning på boxen som inte hittat nästa inspelningstillfälle.
Känd bugg. Rensa bort alla serieinspelningar och se att det ovan försvinner.


Ok, så "File not found"-felet beror alltså på detta? Eller menar du mitt första felmeddelande (Unknown channel (ServiceID=6802) returned from PVR)?

#2091

Postad 07 september 2012 - 08:04

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

En fundering bara.
Varför vill du köra boxen via SCART och inte via HDMI?

Vad det gäller mjukvaran i boxen så är det ju full naturligt att man får uppdatera den när man får den. Boxen kan ju vara tillverkad för 1 år sen och mjukvaran uppdateras ju konternueligt. När boxen lämnade fabriken så var den ju uppdaterad med den senaste mjukvaran. Så du har garanterat inte fått en gammal box.
Det hade nog snarare varit lite mysko om du inte hade fått upp något om att uppdatera boxen. Då kan man kanske anta att det varit ute och kommit tillbaka.


Orkade inte förklara det i går men jag förstår att du ställer frågan :-)

Saken är den att jag egentligen titta via projektor...fast min nuvarande reciever har enbart component bildväxel...inte HDMI. I väntan på min nya reciever så måste jag därför mata ut med scart från boxen och via en scart/component converter mata min projektror. När min nya kommer så blir det självklart HDMI.

Den gamla HD-boxen hade ju component ut så där fanns ju inte detta "problem". Jag tog därför en TV som är "över" för att testa via HDMI och det funkade ju...men som sagt inte via scart.

När jag väl kom in i boxen så stod Scart ut på nåt knepigt CBVS eller nåt sånt...ändrade till RGB och sedan funkade det.

#2092

Postad 07 september 2012 - 08:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Ok, så "File not found"-felet beror alltså på detta? Eller menar du mitt första felmeddelande (Unknown channel (ServiceID=6802) returned from PVR)?

Det senare, det jag citerade, det känns igen.

#2093

Postad 07 september 2012 - 08:32

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Det senare, det jag citerade, det känns igen.


Okej, tack.

#2094

Postad 07 september 2012 - 08:48

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Orkade inte förklara det i går men jag förstår att du ställer frågan :-)

Saken är den att jag egentligen titta via projektor...fast min nuvarande reciever har enbart component bildväxel...inte HDMI. I väntan på min nya reciever så måste jag därför mata ut med scart från boxen och via en scart/component converter mata min projektror. När min nya kommer så blir det självklart HDMI.

Den gamla HD-boxen hade ju component ut så där fanns ju inte detta "problem". Jag tog därför en TV som är "över" för att testa via HDMI och det funkade ju...men som sagt inte via scart.

När jag väl kom in i boxen så stod Scart ut på nåt knepigt CBVS eller nåt sånt...ändrade till RGB och sedan funkade det.

Okej, då förstår jag :)

#2095

Postad 07 september 2012 - 13:33

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Hur stoppar man rullningen på en flersida i text-tv? Nån som vet?

#2096

Postad 07 september 2012 - 17:49

Berns
  • Berns
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Denna box är mycket bättre en gamla Sagemboxen, men att påstå att den är buggfri är ren och skär lögn. Boxen lider av en hel del buggar.
Jag fick som du höra att det var den bästa boxen på marknaden och att CD inte fått ett enda klagomål på den. Den var helt buggfri sas det. Nu vet jag ju bättre och ifrågasatte detta. Tonen blev då genast hårdare och mer aggresiv från CD sida.

Att dumförklara en kund och tro att denne ska fortsätta vara kund måste vara bland det dummaste jag hört på mycket länge. Jag hoppas att du har namn på personen du pratade med? Tveka inte att leta reda på en chef över denne och påpeka detta.En sån idiot ska ju inte ha kundkontakt över huvudtaget.
Men jag vet av erfarnhet som kund hos CD i över 10 år att det finns ena riktiga idioter som sitter på supporten.


Aggresiv ton var ordet. Han blev arg när jag inte accepterade att jag skulle få boxen gratis. Då blev jag ännu argare. Den enda intelligenta på CD verkar vara hon Miriam Franzen som tydligen slutat, bästa man kan göra om man jobbar där.
Tyvärr så visar CD igen att dom hatar sina kunder, utöver lögnerna och den allmäna spe dom utövar på sina kunder så visar dom sig nu att dom inte håller vad dom lovar (inte helt förvånande dock).
När jag orkade hålla på att härja som mest så blev jag lovad att jag skulle få avbryta mitt abb direkt såfort jag hittat en leverantör som hade dom kanalerna vi har. Nu när vi gjort det så betyder det ingenting från CD. Man borde nog sett den komma iofs, så jag är nog korkad :D

Hoppas dom inte börjar ringa dagen efter man blivit friskförklarad från dom och vill man ska bli kund igen.

#2097

Postad 08 september 2012 - 08:21

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Aggresiv ton var ordet. Han blev arg när jag inte accepterade att jag skulle få boxen gratis. Då blev jag ännu argare. Den enda intelligenta på CD verkar vara hon Miriam Franzen som tydligen slutat, bästa man kan göra om man jobbar där.
Tyvärr så visar CD igen att dom hatar sina kunder, utöver lögnerna och den allmäna spe dom utövar på sina kunder så visar dom sig nu att dom inte håller vad dom lovar (inte helt förvånande dock).
När jag orkade hålla på att härja som mest så blev jag lovad att jag skulle få avbryta mitt abb direkt såfort jag hittat en leverantör som hade dom kanalerna vi har. Nu när vi gjort det så betyder det ingenting från CD. Man borde nog sett den komma iofs, så jag är nog korkad :D

Hoppas dom inte börjar ringa dagen efter man blivit friskförklarad från dom och vill man ska bli kund igen.

Så börjar det om igen. CD har inget lärt av det sanslösa fiaskot med Sagemboxen. Kunden idiotförklaras och alla fel förnekas...

#2098

Postad 09 september 2012 - 19:04

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Läste i en annan tråd om gamla boxen att den nya ADB-boxen tydligen inte börjar spela in i tid om man sätter serieinspelningar. Hur ska man göra för att undvika detta problem, endast köra med manuella inspelningar via EPG:n?

Boxen har väl funnits i snart ett år och en bugg som denna finns fortfarande kvar? Finns det någon lista med aktuella buggar så att man vet vad man ska undvika att göra (som tex använda sig av serieinspelningar)?

#2099

Postad 09 september 2012 - 19:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Skrolla upp lite så vill jag minnas att jag sammanfattat det som finns idag för inte så länge sedan.

jag vill tror att det ganska snart kommer en uppdatering. jag har ingen information om att någon skulle vara på kanske är bäst att säga, jag vet inte mer än någon annan här, men...
Och det är inget jätteproblem med missade starter. Det sker inte på alla kanaler och det man missar är inte det viktigaste. Det var dock lite irriterande att inte få se ett enda intro till Game Of Thrones i våras...

CD har sagt tidigare, de får gärna bekräfta vad som gäller än, att
Programmering ska följa EPG-data exakt
Det ska komma möjlighet att ställa in att boxen startar x antar minuter före och y efter en inspelning.
i framtida uppdatering av boxen.
Det var dock länge sedan dessa ord yttrades, om något ändrats vet jag inte.
kanske de allra helst vill få ordning på EIT-data (Event Information Table) då tanken med den är mycket god.

Grön49
ADB-boxen är ljusår bättre än Sagem. Du kan inte jämföra.

#2100

Postad 09 september 2012 - 20:21

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Missade precis första minuten av Bones. Den är satt på serieinspelning på TV3. Väldigt störande men jag hade kunnat leva med problemet om man hade kunna ställa in att inspelningarna startar x antal minuter innan utsatt tid.

Snälla Canal Digital, eftersom ni verkar anlita programmerare från gymnasieskolor så föreslår jag att ni håller er till att följa EPG-data. Skippa det här med EIT innan ni tar kol på denna boxen också.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.