Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VGA -> DVI/HDMI och DVI/HDMI -> VGA

88 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 juli 2005 - 11:56

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Jag behöver en kabel med en DVI-I kontakt (hona) i en änden och en vanlig D-sub VGA (hane) i andra. Den behöver inte vara så lång 0,5-1 m. Detta verkar inte finnas så jag tänkte att man kan kanske få den tillverkad. Var kan man vända sig då? Har någon förslag på vem som tillverkar specialanpassade kablar?

#2

Postad 25 juli 2005 - 12:14

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Om en dvi/vga kabel kommer i ha-ha format så skaffa en könbytare typ Dvi ho-ho

Postad bild

Finns på Kabellagret

#3

Postad 25 juli 2005 - 12:18

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Problemet är att det inte finns adaptrar ho-ho för DVI-A eller DVI-I, endast till DVI-D

#4

Postad 25 juli 2005 - 12:51

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Den på bilden i mitt tidigare inlägg är DVI-I, båda varianter går att hitta hos kabellagret har jag sett.

#5

Postad 25 juli 2005 - 15:28

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ja, kolla det stämmer. Jag har haft stora problem att hitta en sådan.

#6

Postad 05 augusti 2005 - 18:33

andjog
  • andjog
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det fungerar att med adapter gå från HDMI till DVI och sedan från DVI till VGA?
Om det nu fungerar, får man även ut ev uppskalad bild från en reciever som har den möjligheten när man kopplar till projektorn.
Att direkt gå från HDMI till VGA via adapter är väl helt uteslutet?

#7

Postad 06 augusti 2005 - 17:09

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
http://www.industriinformation.se är nyblivna distributörer för amerikanska Dtrovision.
De har en adapter som gör om DVI-D till VGA med perfekt resultat. Jag har en själv som jag har köpt från USA.
Verkar inte finnas i så många butiker än dock, kommer väl till hösten...
HDMI till DVI finns det ju billiga adaptrar och kablar som fixar. Antar att ovanstående säljer sådant också...

#8

Postad 02 oktober 2005 - 15:33

muppen
  • muppen
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Letar efter en enkel lösning för att kunna få ut signal från min bärbara dator som bara har S-video och VGA (D-sub) utgångar til en LCD-TV som bara har DVI-i eller HDMI-ingång.
Finns det någon adapter etc?

#9

Postad 03 oktober 2005 - 18:20

bodahl
  • bodahl
  • Lärjunge

  • 419 inlägg
  • 0
Kolla på Hembiobutiken eller Kjell&co


B.D :D

#10

Postad 27 oktober 2005 - 12:38

Dr Gonzo
  • Dr Gonzo
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hittade du någon?
Jag har samma problem...

#11

Postad 13 december 2005 - 07:39

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Måste konvertera signalen mellan DVD-spelaren och TFT-skärmen.

När "bör" man konvertera, så tidigt eller så sent som möjligt. Rent krasst så antar jag att det vore bäst att leda signalen som DVI fram till skärmen och där konvertera till VGA.

Tänker jag rätt? Att man bör transportera den i den digitala-domänen så långt som möjligt?

Sen, följdfrågan - hur? Är det någon större skillnad på DVI-VGA adapterna i bildkvalité?

Förslag på lösningar och produkter uppskattas _enormt_!

EDIT: Efter lite research i ämnet så inser jag att det finns två alternativ:
1) En fetdyr konverter från DVI-D till VGA.
2) Tappa signalen som DVI-A ur spelarens kombinerade DVI-I å då är den redan analog, då bör mao kabeln bara vara av bästa sort å "konvertering" enbart handlar om en kontaktadapter till VGA.

Testar alt 2 först. Har beställt hem en bunt kablar att testa med.

Mvh,


/Kent Johansson

Redigerat av Kent Johansson, 13 december 2005 - 11:00.


#12

Postad 14 december 2005 - 17:15

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Har slagit ihop några trådar om dessa sorters adaptrar till denna tråd så kan vi samla allt om detta här :)

#13

Postad 14 december 2005 - 22:30

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Grejt med samlad IQ. Återkommer med mina observationer så snart jag fått hem skärmen från Dustin. Kablarna ligger redan här, har en DVI-A -> VGA, en DVI-I -> DVI-A samt DVI-A -> VGA adapter.

#14

Postad 04 januari 2006 - 22:57

kreator
  • kreator
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Blir nån av dess kablar bra till Dator->LCD
http://www.webhallen...od.php?id=30367
http://www.dustin.se...odID=5010056611

Eller måste man lägga ut mer pengar för att få bra bild på LCD:n från dator

Måste ha 10 meters kabel....

#15

Postad 13 april 2006 - 10:17

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Tråden är numera klistrad :)

#16

Postad 18 april 2006 - 13:47

clipper
  • clipper
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Har alltför få ingångar till min LCD TV och vill använda DVI-I ingången till både PC och DVD-spelare (via DVI-D). DVI-I kan ju ta emot både analoga och digitala signaler. Har hittat en kabel som kanske skulle kunna funka.

http://www.pacificca...ataName=DVIIY-1

Någon som vet om den skulle göra det? Tolkar texten som att det snarare är tänkt att den ska leverera två utsignaler från en källa men jag vill ju göra tvärt om.

Skulle gärna hitta en något billigare om möjligt. Finns det någon annan bra lösning?

#17

Postad 03 juli 2006 - 18:37

lowcrust
  • lowcrust
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med att få en DVI-HDMI kabel at funka (se denna tråd), så nu är jag på jakt efter en VGA -> DVI-A adapter (dvis använda en DVI-kabel på grafikkortets D-sub (analoga) utgång).

Och sen en HDMI - VGA adapter på andra sidan (det vill säga en HDMI-kabel in i en D-sub ingång).

Jag vill alltså använda min DVI-HDMI kabel analogt och på D-sub ("vga") kontakter.... Finns det?

#18

Postad 04 juli 2006 - 00:19

The Artist
  • The Artist
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Är det någon som kan förklara för mig om detta kan funka?..

kommer det vara samma sak som att ha en DVI utgång i min laptop.. och kopplar den till HDMI i min LCD..

när jag köper en VGA - DVI converter.. och sen kopplar DVI - HDMI??

kommer jag kunna spela upp clip i 1080p HD kvalitet, ( min tv klarar 1080p sony 46x2000)

#19

Postad 04 juli 2006 - 15:56

lowcrust
  • lowcrust
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Är det någon som kan förklara för mig om detta kan funka?..

kommer det vara samma sak som att ha en DVI utgång i min laptop.. och kopplar den till HDMI i min LCD..

när jag köper en VGA - DVI converter.. och sen kopplar DVI - HDMI??

kommer jag kunna spela upp clip i 1080p HD kvalitet, ( min tv klarar 1080p  sony 46x2000)

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, VGA-kntakten (dvs D-sub) skickar ut analoga signaler. Den adapter du tänker på är nog dessutom DVI -> VGA och inte tvärtom? Jag har aldrig sett en adapter som ens går att plugga in på en digital DVI-kabel (DVI-D eller DVI-I) utan endast DVI-A (analog signal genom DVI).

http://en.wikipedia.org/wiki/DVI

#20

Postad 05 juli 2006 - 00:00

The Artist
  • The Artist
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
ahaa jag förstår..tack för hjälpen:D

då är det lika bra att köra VGA tills jag fixxar en laptop med DVI:D

#21

Postad 14 september 2006 - 19:37

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

  • 639 inlägg
  • 0
Hejsan allihop!

Ser att detta är en ganska slummrad tråd, men jag blev av någon underlig anledning hänvisad hit även fast jag inte riktigt tycker att detta är rätt ställe för denna fråga :o

Hur som, jag har iaf en Pioneer DV-737 dvd-spelare med progressiv scan och 576(?)p och 480p på komponent utgången. Denna skulle jag nu villja koppla till min plasma tv som tyvärr inte har någon komponentingång men en vgaingång.
Jag har hittat en kabel som bl.a. finns på kjell & co (art nr; 39288) för 199 bagis som i ena änden har koponentkontakt och i andra änden har vgakontakt. Så frågan är väl då; fungerar denna kabel för mitt ända mål?

Länk till bild på kabeln

Vh Gonucku

#22

Postad 19 september 2006 - 17:08

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Har hjälpt en kompis nyligen med samma problem DVD-TFT (Pioneer DV-868 till en Yakumo 19"-Wide TFT). Den typen av kabel du föreslår funkade tyvärr inte i hans fall. Problemet var att hans TFT-skärm inte kunde låsa på den signalen.

Då testade vi med HDMI till DVI-D, det funkade inte heller då hans DVD spelare ansåg att skärmen inte var HDMI-kopieringsskyddad.

Sen skaffade vi fram en S-VIDEO till VGA konverter. Då funkar det då det blir en pixelbaserad utsignal. Vi anslöt boxen med en kort S-VIDEO kabel och sedan med en kort VGA kabel vidare till TFT-skärmen.

Vi använde Grand Game Mate som kostar en slant (cirka 550.-)

Personligen så använder jag en DVI-A till VGA kabel, men så kan min Momitsu ge en pixelbaserad utsignal på DVI-anslutningen så det är inte mkt att jämföra med..

#23

Postad 20 september 2006 - 20:42

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

  • 639 inlägg
  • 0
Tackar och bockar för ditt svar Kent. Nu kan jag iaf skrota mina planer med detta projekt.

tack så jätte mycket /Vh Gonucku

#24

Postad 23 september 2006 - 13:15

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Kent: Hur vet jag om min projektor kan "låsa" på den signalen eller inte? bara testa eller?
(funderar på samma version fast till projens vga)

Redigerat av Unregistered857dc85f, 23 september 2006 - 13:15.


#25

Postad 27 september 2006 - 15:29

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0

Kent: Hur vet jag om min projektor kan "låsa" på den signalen eller inte? bara testa eller?
(funderar på samma version fast till projens vga)

<{POST_SNAPBACK}>


Vi upptäckte det den hårda vägen hos min kompis, dvs kablar för en femhundring och sen insåg vi att "Nae - det går bara inte...". Varpå jag skaffade hem den dedikerade VGA-konvertern som vi satte mellan hans DVD å TFT skärm.

Nu har jag kablar till det mesta liggandes (pga ovan erfarenheter..) så jag kan testa mig fram. Men för att vara riktigt säker så skulle jag säga: "VGA in" tarvar en pixelsignal dvs en konverter för cirka 500-600sek eller VGA/DVI ut på signalkällan.

#26

Postad 27 september 2006 - 15:35

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Okej. Tack för svar!

mvh/tobbe

#27

Postad 06 november 2006 - 22:53

scam
  • scam
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag har en fråga som nog passar in här. Jag har en proj hemma som endast tar emot d-sub eller s-video. Vad jag har hört så är d-sub att föredra framför s-video. Problemet är att jag har SLI på datorn med endast DVI ut. Är inte säker på vilken typ av DVI. Men till grafikkorten fick jag konveterar DVI -> D-SUB, det borde väl räcka? En direkt följdfråga blir då vart jag ska koppla projen till, det finns 3 lediga DVI ut gångar. Kort A har plats #2 ledig. Kort B har #1 & #2 ledig. Mitt moderkort har även ett PCI över, jag är sugen på att dra in ett tvkort där. Är det någon som har erfarenhet av SLI och TV-kort i samma burk?

Modekort: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI
Grafikkort: Gainward GeForce 7800GTX 256MB

Tacksam för svar.

#28

Postad 12 november 2006 - 15:19

Gibzon
  • Gibzon
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har en bärbar dator med VGA-utgång och en tv med bara HDMI. Kör en VGA-kabel med vga på ena sidan och dvi på andra. Har sen en dvi till hdmi adapter som jag kopplar in i tv:n. Men ingenting funkar. Står bara "ingen signal" på tv:n när jag byter ingång till HDMI.
Kan man göra på något annat sätt, och varför funkar inte detta?

#29

Postad 15 november 2006 - 21:35

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0

Jag har en fråga som nog passar in här. Jag har en proj hemma som endast tar emot d-sub eller s-video. Vad jag har hört så är d-sub att föredra framför s-video. Problemet är att jag har SLI på datorn med endast DVI ut. Är inte säker på vilken typ av DVI. Men till grafikkorten fick jag konveterar DVI -> D-SUB, det borde väl räcka? En direkt följdfråga blir då vart jag ska koppla projen till, det finns 3 lediga DVI ut gångar. Kort A har plats #2 ledig. Kort B har #1 & #2 ledig.


Den analoga DVI-signalen heter DVI-A, den digitala heter DVI-D. Skulle gissa på att du kan använda en DVI-A till VGA kabel, alternativt använda en av de där adapterna du skriver om. Köp hem en sådan kabel och testa dig fram till vilket av dina grafikkort du ska ansluta det till för att det ska fungera. I värsta fall kanske du måste sätta en Y-kabel och koppla in den på samma utgång som du har din skärm på idag.

#30

Postad 15 november 2006 - 21:42

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0

Har en bärbar dator med VGA-utgång och en tv med bara HDMI. Kör en VGA-kabel med vga på ena sidan och dvi på andra. Har sen en dvi till hdmi adapter som jag kopplar in i tv:n. Men ingenting funkar. Står bara "ingen signal" på tv:n när jag byter ingång till HDMI.
Kan man göra på något annat sätt, och varför funkar inte detta?

<{POST_SNAPBACK}>


Du får en analog DVI signal ut från din VGA-DVI kabel (DVI-A), HDMI är digitalt och kräver en DVI-D signal.

Du måste skaffa en VGA-DVI/HDMI box. Dessvärre är de rätt dyra... Typ: VGA-DVI Scaler

Alternativt.. Ett PC-CARD anslutet grafikkort med en fullkopplad DVI-I kontakt, anslut den sedan till en DVI-D till HDMI kontakt. VTBook Grafikkort

Inte billigt det heller, kanske läge att börja överväga att skaffa en annan laptop.

#31

Postad 01 december 2006 - 08:29

Yngman
  • Yngman
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Någon som testat s-video (lap-top) till s-video (lcd)?

#32

Postad 06 december 2006 - 03:25

D4v3
  • D4v3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Hejhej! Det här är lite störande. Jag har VGA utgång och S-video utgång på min laptop. På min nya Philips 37" LCD-tv har jag HDMI ingångar, Scart ingångar och vanliga kompositingångar. Hur skall jag koppla för att få så bra resultat som möjligt?? För tillfället har jag S-videokabel till Scart-ingång på tv:n. Men det blir ju så jäkla dålig kvalité. Vad är bäst?

#33

Postad 19 december 2006 - 13:44

The Cee
  • The Cee
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Vga kan konverteras till HDMI t.ex.

http://www.startech....AHD2HDMIEU&c=EU

Vet dock inte hur det blir eller om den finns i EU.

#34

Postad 28 december 2006 - 11:04

Hammar81
  • Hammar81
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Kan det här vara något?

VGA-HDMI-converter

Frågan är vad för kvalitet som kommer ut ur den där burken??

Nån som är bättre än mig på såna här saker kan väl kika in prylen o kommentera?

/M

#35

Postad 30 december 2006 - 16:55

dannnyboy
  • dannnyboy
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
De två konverterarna VGA/ljud in till HDMI är precis vad jag skulle behöva oxå då jag saknar VGA på TVn. Dock verkar dessa duktigt dyra. Nån som vet ifall nåt likande säljs i Sverige?

Dock har jag mini DVI på laptopen (iBook G4) men vet inte om det finns nån mini DVI till HDMI kabel?

Vad tror ni om denna konverterare, VGA till s-video/scart (länk nedan). Antar att den konverterar om så det inte bara blir som att koppla s-video mellan dator och TV. Verkar stödja 3 upplösningar. Kostar runt 400 spänn.

http://www.misco.se/...aInfo/tv-8d.pdf

#36

Postad 17 januari 2007 - 23:49

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Det finns en smart grej från CYP hos oss. CP-261 VGA/Komponent/audio till HDMI

//Göran

#37

Postad 24 januari 2007 - 23:48

Thobbe_L
  • Thobbe_L
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Vet inte om detta har nämts tidigare men, jag ville ha VGA - HDMI , va på kjell & co o kollade , en kille sa där att det HDMI antagligen inte släpper genom den analoga signalen från VGA-kontakten.. Det jag vill ha är VGA från datorn til HDMI till TV'n

#38

Postad 25 januari 2007 - 10:16

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0

Vet inte om detta har nämts tidigare men, jag ville ha VGA - HDMI , va på kjell & co o kollade , en kille  sa där att det HDMI antagligen inte släpper genom den analoga signalen från VGA-kontakten.. Det jag vill ha är VGA från datorn til HDMI till TV'n

<{POST_SNAPBACK}>

Då söker du i tråden eller så följer du upp den tråd du startade med samma fråga...

Redigerat av mikeett, 25 januari 2007 - 12:14.


#39

Postad 05 mars 2007 - 23:18

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Angående VGA/DVI/HDMI mm.

Det finns en hel del att läsa om det i vår sektion kluriga frågor. DVI behandlar vi på just denna sidan.

Enkelt förklarat kan man väl säga att VGA och HDMI inte går att kombinera utan en konverter på vägen.

Det som ställer till så mycket problem och funderingar är ju att DVI finns. En kontakt som ser i princip likadan ut överallt, men som i vissa lägen bara bär en digital signal kompatiel med HDMI, ibland en analog signal som inte är kompatibel med HDMI men med VGA. Och ibland bär den både och, dock är signalerna inte heller då kompatibla med varandra.

//Göran

#40

Postad 07 mars 2007 - 13:28

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Vad tror ni om kvaliteten på de olika fabrikaten av VGA-HDMI-adaptrar?
Jag tittar på Gefen, Startec och Cypress.

Gefen är dem jag känner bäst till sedan tidigare och de har ju gott rykte men kanske sitter det samma AD-omvandlare i alla tre, vem vet liksom. :(

Cypress och Startec ser identiska ut t.ex.

#41

Postad 28 april 2007 - 19:17

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Eftersom jag vill byta ut min DVD spelare mot en mer kompetent har jag börjat söka efter en converter/scaler som kan ge en schysst VGA signal. Efter ett par blindskott köpte jag hem en Cypress technology CM-394 från Digitaltvexperten.

Fick mycket bra respons från Digitaltvexperten, snabba och informativa svar. Tyvärr så är produkten i sig inte riktigt vad jag hoppats på, ganska stor blödning av färgerna på SCART ingången, fick bäst bild via SVIDEO ingången.

Jag ska fixa med skärmbilder och exempel i en separat tråd där jag ska försöka recensera CM394:an.

Tyvärr så måste jag söka vidare, för mina behov räcker den inte till. Känns som att det slutar med en DVDO.

Har tidigare testat ett par billigare från Deltaco TV62 och TV70, jämfört med dem är bildkvalitén och inte minst inställningsmöjligheterna eoner bättre. Bla så klarar CM394:an att skapa en äkta 16:10 utsignal det klarar inte TV62 & 70.

#42

Postad 19 juni 2007 - 15:05

D4v3
  • D4v3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Det känns helt onödigt att lägga massa pengar på en konverter när man istället kan köpa ett mediacenter med HDMI-utgång. Checka in där här prylen, jag tror att den kan vara ett bra alternativ för många
..

#43

Postad 03 augusti 2007 - 14:25

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0

Det känns helt onödigt att lägga massa pengar på en konverter när man istället kan köpa ett mediacenter med HDMI-utgång. Checka in där här prylen, jag tror att den kan vara ett bra alternativ för många

..

<{POST_SNAPBACK}>


God idé om man vill ha hdmi, men den fungerar inte om VGA är det signalformat man ska ha som utsignal. :(

#44

Postad 04 augusti 2007 - 20:05

stickans
  • stickans
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Ska koppla ihop datorn med min LCD-TVn. På teven finns bl a en analog RGB kontakt (VGA) och den har jag tänkt använda för det måste enligt den här tråden vara en VGA-anslutning (inte digital).

Men från datorn? Här har jag en utgång, den till bildskärmen. Men då måste jag dra fram datorn varje gång jag ska byta mellan bildskärm - tv och det är trångt och knöligt... Är detta trots allt enda alternativet, eller finns det någon adapter där man kan dela datorns utgång till två utgångar?
Eller finns någon annan variant?


PS:
...och så var det ju ljudkabeln?

Dom här kontakterna hittar jag där bak på datorn:

Det inbyggda ljudkortets(?) kontakter:
1 st enkel lime-färgad för högtalarna
1 st enkel rosa för mikrofon
1 st enkel ljusblå
1 st 15-polig gul (guld/orange) som jag tror ska vara för MIDI?

Är det i så fall den lime-färgade till högtalarna som gäller här? I så fall måste jag alltså koppla bort datorns högtalare ockaå varje gång jag vill få bilden på teven i stället? Eller?

Redigerat av stickans, 04 augusti 2007 - 21:11.


#45

Postad 08 augusti 2007 - 01:55

mikaelg
  • mikaelg
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Okej så här är det jag är VÄLDIGT dålig på kablar etc så jag behöver lite hjälp har nyligen införskaffat denna tvn: https://www.komplett...3&view=detailed

Så jag undrar vilken kabel jag ska använda för bäst bild när jag kopplar tvn till datorn, på mitt grafikkort finns det 2 stycken dvi uttag och ett svideo men på tvn är det inget dvi uttag men jag vet att det finns sånnda där kablar som på ena sidan är dvi och andra vga och sånt men jag är endå osäker om vilken jag ska köpa eller om jag rent uttav ska använda svideo?

http://www.pny.com/p...ance/7900gt.asp länk till mitt grafikkort om det är till någon hjälp...


Tacksam för svar /Mikael

#46

Postad 12 augusti 2007 - 13:54

Peterhs
  • Peterhs
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Fråga supporten på www.kabelgiganten.se dom hjälpte mig. Dom har stort utbud på kablar och låga priser, deras support hjälper dig köpa rätt kabel.

#47

Postad 04 september 2007 - 23:50

Chrille T4
  • Chrille T4
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
jag hoppas jag har hittat rätt tråd.. jag undrar om man på något sätt kan koppla ihop en dvd med HDMI utgång men den projektor som har VGA ingång? vad blir kvalitets förlusterna?

Mvh Christian

#48

Postad 05 september 2007 - 08:04

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Går och går, det finns en sådan mackapär.

Jag tror inte du vinner så mycket på HDMI->VGA utan använd istället komponent (eller SCART RGB -> VGA kabel om DVD-spelaren saknar komponentutgångar) så sparar du några kronor.

#49

Postad 27 november 2007 - 11:14

Fainted1
  • Fainted1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns VGA - Komponent?

VGA är ju analogt och komponent med, jag förstår inte varför det inte skulle fungera och varför jag inte hittar en sådan kabel någonstans...

#50

Postad 27 november 2007 - 19:01

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
VGA brukar innebära RGBHV.
Ibland kan apparaterna ställas in på att skicka t.ex. komponent och i de fallen brukar en VGA-RGB kabel fungera,
dock kan olika tillverkare skicka komponent på olika pinnar så en VGA-RGB/Komponent kabel som fungerar i en apparat kanske inte fungerar i en annan...
VGA-RGB finns på t.ex. Kjell.com

Skulle inte apparaten skicka komponent via VGA-utgången får du nog titta på en
VGA-komponent konverterare eller om det rör sig om en dator så kanske nytt grafikkort som kan skicka komponent.

Redigerat av mikeett, 27 november 2007 - 19:05.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.