Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#1401

Postad 17 februari 2012 - 13:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Via Comhem, kabel får du enbart DVB-C, kabelTV, signaler. USB-dongeln stöder DVB-T, dvs marksända, signaler.

Skaffa en egen liten antenn. Om bor så att du har en bra signalkvalité kan det räcka med en bordsantenn.

#1402

Postad 17 februari 2012 - 20:01

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Fick ett erbjudande om 2995:- på denna box om jag förlängde 24 månader. Ville inte köpa den till det priset utan att först ha testat den så idag besökte jag en tvhandlare och han rekommenderade verkligen INTE denna box. Jag frågade varför och utan att säga något visade han bilden från en hd-sportkanal. Vet ej vilken. Bilden var ryckig utav **** och gick ej att titta på. Andra kanaler var ok. Säljaren påstod att denna boxen hade svårt för sportsändningar i hd-upplösning. Fick någon förklaring att det var en annan bitrate på dessa kanaler som boxen ej kunde hantera.
Är det sant detta?

Är det någon annan som fått ett bättre pris vid förlängning? Jag har endast familjepaketet + syskonkort.

#1403

Postad 17 februari 2012 - 20:36

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Det erbjudande du fått tangerar nog det sämsta jag sett i denna tråd. Har sett priser runt 1500 kr för boxen. Stå på dig!

#1404

Postad 17 februari 2012 - 21:07

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Erbjudandet nja. Har sett bättre men om du inte är en "problemkund" med en strulande Sagem-box tror jag inte det går att trycka ned.

Problemen han sade? Dåligt signal? Inga problem av den arten här. Boxen fungerar perfekt inom de ramar den sagt att den ska fungera,

#1405

Postad 17 februari 2012 - 21:13

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Man verkar själv vara tvungen att pruta. Jag är själv ganska usel på det men var såpass trött på den gamla pajjasboxen så jag tog mig i kragen och fick den för 1000. Vad gäller sportkanalerna så tror jag inte att någon nämnt något här på forumet vilket man nog får se som en ganska klar indikation på att tv-handlaren har ett alldeles eget problem. Själv har jag Eurosport HD och Canal+ Sport HD och har inte sett några konstigheter

Fick ett erbjudande om 2995:- på denna box om jag förlängde 24 månader. Ville inte köpa den till det priset utan att först ha testat den så idag besökte jag en tvhandlare och han rekommenderade verkligen INTE denna box. Jag frågade varför och utan att säga något visade han bilden från en hd-sportkanal. Vet ej vilken. Bilden var ryckig utav **** och gick ej att titta på. Andra kanaler var ok. Säljaren påstod att denna boxen hade svårt för sportsändningar i hd-upplösning. Fick någon förklaring att det var en annan bitrate på dessa kanaler som boxen ej kunde hantera.
är det sant detta?

är det någon annan som fått ett bättre pris vid förlängning? Jag har endast familjepaketet + syskonkort.



#1406

Postad 17 februari 2012 - 22:56

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0

idag besökte jag en tvhandlare och han rekommenderade verkligen INTE denna box. Jag frågade varför och utan att säga något visade han bilden från en hd-sportkanal. Vet ej vilken. Bilden var ryckig utav **** och gick ej att titta på. Andra kanaler var ok.

Han hade kanske satt boxen till 1080p?

#1407

Postad 18 februari 2012 - 07:07

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur boxen var inställd tyvärr. Vet heller inte om dom hade något fel på boxen. Det var hos en "riktig" tv-handlare och inte någon av elektronikjättarna. Så man vill ju gärna tro att dom vet vad dom snackar om men det finns ingen garanti för det.
Ang priset jag fick så är det så att jag redan tagit emot kompensation för att sagemboxen inte fungerat. Sedan dess har den faktiskt fungerat ganska bra, tills nu. Tänker inte acceptera det priset utan då blir det byta tv-leverantör istället.

#1408

Postad 18 februari 2012 - 16:08

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur boxen var inställd tyvärr. Vet heller inte om dom hade något fel på boxen. Det var hos en "riktig" tv-handlare och inte någon av elektronikjättarna. Så man vill ju gärna tro att dom vet vad dom snackar om men det finns ingen garanti för det.
Ang priset jag fick så är det så att jag redan tagit emot kompensation för att sagemboxen inte fungerat. Sedan dess har den faktiskt fungerat ganska bra, tills nu. Tänker inte acceptera det priset utan då blir det byta tv-leverantör istället.


Det kan høres ut som 1080p var aktivert. Har overhodet ingen problemer med rykkninger i bildene på HD sport fra ADB PVR,
Aktivering av 1080p vil føre til ekstreme rykninger i bildet. 1080p funksjonen burde ADB/CD ha fjernet siden man kun oppnår dårlige bilder hvis den aktiveres.

Redigerat av Bobben_no, 18 februari 2012 - 16:15.


#1409

Postad 19 februari 2012 - 09:28

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Någon som hört något om varför adbs smooth-view funktion inte är aktiv i cd:s version av boxen? Smooth-view gör att du kan titta i tex 1.5x hastighet med ljud, och att man spela upp i 0.5 osv. Hade varit smidigt att ha ibland..

#1410

Postad 19 februari 2012 - 16:36

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Någon som hört något om varför adbs smooth-view funktion inte är aktiv i cd:s version av boxen? Smooth-view gör att du kan titta i tex 1.5x hastighet med ljud, och att man spela upp i 0.5 osv. Hade varit smidigt att ha ibland..

Äntligen någon mer som uppmärksammat detta. Enda förklaringen jag kan komma på är att CD valt att inte köpa denna "modul" och att den därför är avstängd. Eller hur ligger det till Canal Digital?

#1411

Postad 20 februari 2012 - 07:27

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Varför finns ingen EPG data för KANAL5 HD? Detta innebär att inspelningarna går åt pipsvängen. Trist men nu måste man byta tillbaka till vanliga kanal5.

#1412

Postad 20 februari 2012 - 08:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Varför finns ingen EPG data för KANAL5 HD? Detta innebär att inspelningarna går åt pipsvängen. Trist men nu måste man byta tillbaka till vanliga kanal5.

Troligen ett problem som kommer att försvinna men för tillfället är enda lösningen den du beskriver.

Nu är det ny vecka, nu vill jag tror att Canal Digitals tekniker snabbt får ordning på det.

#1413

Postad 20 februari 2012 - 10:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Varför finns ingen EPG data för KANAL5 HD? Detta innebär att inspelningarna går åt pipsvängen. Trist men nu måste man byta tillbaka till vanliga kanal5.



Hejsan rhoddas!

Detta är felanmält att det inte finns någon programinformation för Kanal 5 HD, våra tekniker håller på att jobba med detta och vi hoppas de hittar en lösning så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Emelie

#1414

Postad 20 februari 2012 - 11:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fick ett erbjudande om 2995:- på denna box om jag förlängde 24 månader. Ville inte köpa den till det priset utan att först ha testat den så idag besökte jag en tvhandlare och han rekommenderade verkligen INTE denna box. Jag frågade varför och utan att säga något visade han bilden från en hd-sportkanal. Vet ej vilken. Bilden var ryckig utav **** och gick ej att titta på. Andra kanaler var ok. Säljaren påstod att denna boxen hade svårt för sportsändningar i hd-upplösning. Fick någon förklaring att det var en annan bitrate på dessa kanaler som boxen ej kunde hantera.
Är det sant detta?

Är det någon annan som fått ett bättre pris vid förlängning? Jag har endast familjepaketet + syskonkort.



Hej Tobyponken!

Vi har kollat upp detta med våra tekniker och detta är inget våra ansvariga testare känner till eller testkunder har märkt av i boxen och det är som många av er säger att om 1080p är aktiverat kan man uppleva problem.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Redigerat av Allente Sverige, 20 februari 2012 - 12:20.


#1415

Postad 20 februari 2012 - 12:00

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0

"1080p ska vara aktiverat.


"att 1080p inte skall vara aktiverat"

CD ändrade texten i inlägget ovan enlighet med denna kommentar.

Redigerat av solhaga, 20 februari 2012 - 13:08.


#1416

Postad 21 februari 2012 - 07:13

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
Ja, nu hände det igen.
Har 30 grader i februari på inspelning.
Sätter på boxen och tv:n en kvart efter starten av inspelningen men på en annan kanal.
Börjar titta på det inspelade programmet efter en halvtimme.
Efter 15 minuter fryser bilden. Ingen bild trots att jag snabbspolar.
Avbryter uppspelningen för att kunna se de sista 25 minutrarna ”live” av programmet.
Kontrollerar inspelningen efteråt, från 15 minuter till 30 minuter är det svart.

Så vad hände?
Förra gången detta hände blev den kanalen vi då såg på inspelad istället för det som skulle spelas in. Nu blev det blankt, gissar att HDCP spärrade pga av att tv:n sattes på efter boxen.

Hur som helst så är det en bugg. Någon som har sett något liknande?

Redigerat av solhaga, 21 februari 2012 - 07:14.


#1417

Postad 22 februari 2012 - 15:01

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Ja, nu hände det igen.
Har 30 grader i februari på inspelning.
Sätter på boxen och tv:n en kvart efter starten av inspelningen men på en annan kanal.
Börjar titta på det inspelade programmet efter en halvtimme.
Efter 15 minuter fryser bilden. Ingen bild trots att jag snabbspolar.
Avbryter uppspelningen för att kunna se de sista 25 minutrarna ”live” av programmet.
Kontrollerar inspelningen efteråt, från 15 minuter till 30 minuter är det svart.

Så vad hände?
Förra gången detta hände blev den kanalen vi då såg på inspelad istället för det som skulle spelas in. Nu blev det blankt, gissar att HDCP spärrade pga av att tv:n sattes på efter boxen.

Hur som helst så är det en bugg. Någon som har sett något liknande?


Ja jag har också råkat ut för nått liknande. Spelat in ett program på 30 minuter, och ca 13 minuter in så är det bara svart. Hänt en gång, och jag vet inte om det var i samband med att jag slog på boxen precis under inspelningen, kan ha varit så, men är inte helt säker.

#1418

Postad 23 februari 2012 - 08:57

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Ni skriver att man kan hitta boxen billigare, men var kan man göra det?

#1419

Postad 23 februari 2012 - 09:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Ni skriver att man kan hitta boxen billigare, men var kan man göra det?

Du kan eventuellt via förhandling med Canal Digital få ned priset. Allt är upp till vad du har att komma med, vad de har att komma med, vad du är värd som kund för dem.

#1420

Postad 23 februari 2012 - 14:27

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med serieinspelning? Anpassar den sig efter EPG-tablån?
T.ex. om jag mot förmodan vill spela in A-Team, dessa går ju inte på fasta tider utan är väl ströprogram som bara sänds när de inte har nått annat att visa.
Markerar boxen upp på olika tider då?

#1421

Postad 23 februari 2012 - 15:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hur fungerar det med serieinspelning? Anpassar den sig efter EPG-tablån?
T.ex. om jag mot förmodan vill spela in A-Team, dessa går ju inte på fasta tider utan är väl ströprogram som bara sänds när de inte har nått annat att visa.
Markerar boxen upp på olika tider då?

Jupp, precis. Den söker igenom EPGn, på en given kanal, efter alla sändningar i en serie och programmerar/spelar in dessa.

#1422

Postad 23 februari 2012 - 18:42

Unregistereddd2519c1
  • Unregistereddd2519c1
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Måste bara säga att denna box är helt underbar jämfört med sagemskiten, enda problemet nu är att fjärrkontrollappen som inte funkar så bra på min iPhone 4S men på iPaden funkar den bra. Funkar på iPhonen om jag kör flyglägestricket.

#1423

Postad 23 februari 2012 - 23:44

Wahlberg22
  • Wahlberg22
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag har ADB-boxen sen ett par veckor tillbaka, och har drabbats av ett tråkigt fenomen två gånger hittils. Har ögnat igenom tråden men inte sett något om detta, men jag kan ha missat det.

Har råkat vara i TV-rummet när jag får se att på ADB-boxens display lyser det TESTING (detta när den är avstängd) och efter en stund står det INITIALIZING och efter ett tag startar den om och sen är det som vanligt.
På kvällen när vi ska titta på TV så kommer det INGET LJUD från boxen. Jag kan se bild och allt verkar funka, men inte ett knyst. Efter att jag testat allt jag kommer på så gör jag en fabriksåterställning, och vips så är ljudet tillbaka.
Detta har nu inträffat två gånger på ett par veckor.

För övrigt har jag oxå detta problem med att inspelningar ibland funkar ett tag, sen fryser bilden och resten av inspelningen har inte blivit av.

#1424

Postad 24 februari 2012 - 07:55

HSE
  • HSE
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Jag har ADB-boxen sen ett par veckor tillbaka, och har drabbats av ett tråkigt fenomen två gånger hittils. Har ögnat igenom tråden men inte sett något om detta, men jag kan ha missat det.

Har råkat vara i TV-rummet när jag får se att på ADB-boxens display lyser det TESTING (detta när den är avstängd) och efter en stund står det INITIALIZING och efter ett tag startar den om och sen är det som vanligt.
På kvällen när vi ska titta på TV så kommer det INGET LJUD från boxen. Jag kan se bild och allt verkar funka, men inte ett knyst. Efter att jag testat allt jag kommer på så gör jag en fabriksåterställning, och vips så är ljudet tillbaka.
Detta har nu inträffat två gånger på ett par veckor.

För övrigt har jag oxå detta problem med att inspelningar ibland funkar ett tag, sen fryser bilden och resten av inspelningen har inte blivit av.

Råkade också ut för att det inte kom något ljud när jag satte på boxen och började titta för ett tag sedan. Felsökte utan att hitta något fel, körde fabriksåterställning varefter ljudet var tillbaka. Har inte återkommit så jag bekymrar mig inte så mycket men det är ju ett tips om någon mer plötsligt saknar ljud: Enda som hjälper är fabriksåterställning. Mvh HSE.

#1425

Postad 24 februari 2012 - 09:28

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Undrar när EPG för Kanal5HD skall bli stabilt?

#1426

Postad 24 februari 2012 - 15:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har ADB-boxen sen ett par veckor tillbaka, och har drabbats av ett tråkigt fenomen två gånger hittils. Har ögnat igenom tråden men inte sett något om detta, men jag kan ha missat det. Har råkat vara i TV-rummet när jag får se att på ADB-boxens display lyser det TESTING (detta när den är avstängd) och efter en stund står det INITIALIZING och efter ett tag startar den om och sen är det som vanligt. På kvällen när vi ska titta på TV så kommer det INGET LJUD från boxen. Jag kan se bild och allt verkar funka, men inte ett knyst. Efter att jag testat allt jag kommer på så gör jag en fabriksåterställning, och vips så är ljudet tillbaka. Detta har nu inträffat två gånger på ett par veckor. För övrigt har jag oxå detta problem med att inspelningar ibland funkar ett tag, sen fryser bilden och resten av inspelningen har inte blivit av.


Hej Wahlberg22,

Om du uppplever det du beskriver fler gånger så ser vi gärna att du skickar ett PM till oss för vidare felsökning.

Ha en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#1427

Postad 24 februari 2012 - 15:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Undrar när EPG för Kanal5HD skall bli stabilt?


Hej rhoddas,

EPGn för Kanal5 HD är fortfarande felanmäld men vi hoppas på att det ska vara löst inom kort.

Ha en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#1428

Postad 24 februari 2012 - 20:13

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Råkade också ut för att det inte kom något ljud när jag satte på boxen och började titta för ett tag sedan. Felsökte utan att hitta något fel, körde fabriksåterställning varefter ljudet var tillbaka. Har inte återkommit så jag bekymrar mig inte så mycket men det är ju ett tips om någon mer plötsligt saknar ljud: Enda som hjälper är fabriksåterställning. Mvh HSE.

Visst har det hjälpt mig o andra att bryta strömmen när ljudet försvunnit, testade du det med?

#1429

Postad 25 februari 2012 - 11:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ja, nu hände det igen.
Har 30 grader i februari på inspelning.
Sätter på boxen och tv:n en kvart efter starten av inspelningen men på en annan kanal.
Börjar titta på det inspelade programmet efter en halvtimme.
Efter 15 minuter fryser bilden. Ingen bild trots att jag snabbspolar.
Avbryter uppspelningen för att kunna se de sista 25 minutrarna ”live” av programmet.
Kontrollerar inspelningen efteråt, från 15 minuter till 30 minuter är det svart.

Så vad hände?
Förra gången detta hände blev den kanalen vi då såg på inspelad istället för det som skulle spelas in. Nu blev det blankt, gissar att HDCP spärrade pga av att tv:n sattes på efter boxen.

Hur som helst så är det en bugg. Någon som har sett något liknande?




Hej Solhaga!
Vi skulle vilja be dig att skicka ett PM till oss med dina kontakt uppgifter. Problemet du beskriver är inget vi känner igen. Så vi skulle vilja ha mer information om ärendet samt kolla dina antenninställningar.

Med vänliga hälsningar
Jenny

#1430

Postad 26 februari 2012 - 17:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Råkade också ut för att det inte kom något ljud när jag satte på boxen och började titta för ett tag sedan. Felsökte utan att hitta något fel, körde fabriksåterställning varefter ljudet var tillbaka. Har inte återkommit så jag bekymrar mig inte så mycket men det är ju ett tips om någon mer plötsligt saknar ljud: Enda som hjälper är fabriksåterställning. Mvh HSE.


Detta drabbade även mina föräldrar nu.
Inget ljud på någon kanal när dom startade boxen. Enda som hjälpte var en fabriksåterställning.
Dom kör med HDMI kablen rätt in i TVn så det är ingen receiver imellan.
Känns som att det är någon lite bugg här.

#1431

Postad 27 februari 2012 - 08:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Detta drabbade även mina föräldrar nu.
Inget ljud på någon kanal när dom startade boxen. Enda som hjälpte var en fabriksåterställning.
Dom kör med HDMI kablen rätt in i TVn så det är ingen receiver imellan.
Känns som att det är någon lite bugg här.

Två sätt att lösa detta
1: Byt till kanal utan Dolby, gå tillbaka till kanal med Dolby, slå av Dolby på kanalen, aktivera Dolby. Något sådant kan fungera.
2: Stäng av boxen och bryt strömmen. Låt den starta om.

Kanske att man bör stänga av även denna box någon gång ibland, säg var tredje månad eller så, låta den starta om sig helt enkelt.

#1432

Postad 27 februari 2012 - 11:50

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag kommer att byta leverantör till CanalDigital. Men jag har dock ett problem.
Ringde till dem för att beställa, men då kunde personen inte ta min beställning därför att han inte kunde lägga beställningen utan montering av parabolen.
Fine tyckte jag, då beställer jag från nätet. Men då kan jag inte köpa extra-rum kortet utan en digitalbox (Tänkte köpa tv med inbyggd box till sovrummet).
Så någon som vet var man kan vända sig?

#1433

Postad 27 februari 2012 - 13:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag kommer att byta leverantör till CanalDigital. Men jag har dock ett problem.
Ringde till dem för att beställa, men då kunde personen inte ta min beställning därför att han inte kunde lägga beställningen utan montering av parabolen.
Fine tyckte jag, då beställer jag från nätet. Men då kan jag inte köpa extra-rum kortet utan en digitalbox (Tänkte köpa tv med inbyggd box till sovrummet).
Så någon som vet var man kan vända sig?


Hej, hellblz!

Vi skulle gärna komma i kontakt med dig så vi kan hjälpa dig med din beställning. Skulle du kunna skicka kontaktuppgifter till oss via ett PM så kommer vi se till att du blir uppringd.

Vänliga Hälsningar,
Adam.

#1434

Postad 27 februari 2012 - 15:58

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Två sätt att lösa detta
1: Byt till kanal utan Dolby, gå tillbaka till kanal med Dolby, slå av Dolby på kanalen, aktivera Dolby. Något sådant kan fungera.
2: Stäng av boxen och bryt strömmen. Låt den starta om.

Kanske att man bör stänga av även denna box någon gång ibland, säg var tredje månad eller så, låta den starta om sig helt enkelt.


Nr 1 fungerade inte, det testade jag.
Nr 2 testade aldrig att bryta strömmen helt. Får testa det om/när det händer igen.

Är detta en bugg som CD vet om och jobber med en lösning?
För det verkar ju som att det är en del som råkat ut för detta.

Redigerat av TomasL, 27 februari 2012 - 16:04.


#1435

Postad 27 februari 2012 - 16:27

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
Ny mjukvara på väg:

http://www.canaldigi...se/Kundservice/

#1436

Postad 27 februari 2012 - 16:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej

I morgon tisdagen 28 februari kl 10:00 släpper vi en ny mjukvara till ADB-boxen.

Följande buggar är åtgärdade i den nya programvaran:

• Stabilare On Demand tjänst där ljud och läpsynk är förbättrade. Problemet med att filmen startar utan ljud eller med läppsynksproblem är åtgärdade.

• Dövtextning som försvinner efter en stund. Dövtextningen (t ex på SVT1 s. 199 ) försvinner inte längre efter 10 minuter.

• Problemet med att ljud saknas på scart och analoga ljudutgångarna när HDCP? lyser i displayen är delvis åtgärdat då ljudet nu finns. Tyvärr går det fortfarande inte att ändra volymen eller byta kanal så länge som det lyser HDCP? i displayen.

Den nya programvaran innehåller också:

• Förbättrad och förenklad meny för Antenninställningar. Egen meny för Single Cable installation.

• Förbättrad informationsruta om nätverk saknas vid användande av On Demand.

• Boxen förbereds också för kommande tjänster.

Mer info hittar nu under http://www.canaldigi...se/Kundservice/

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 27 februari 2012 - 16:29.


#1437

Postad 27 februari 2012 - 16:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej rhoddas,

EPGn för Kanal5 HD är fortfarande felanmäld men vi hoppas på att det ska vara löst inom kort.

Ha en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
Miriam


Hej

Nu fungerar EPGn på Kanal 5 HD.

Mvh
Niklas

#1438

Postad 28 februari 2012 - 07:51

HSE
  • HSE
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Råkade återigen ut för ljudbortfall när jag startade boxen. Den här gången testade jag att bryta strömmen till boxen och efter omstarten återkomm ljudet men det finns helt klart en bugg här! Bryta strömmen påminner väldigt mycket om en viss tidigare box där man efter att tvångsmatats med nya oönskade uppdateringar fick bryta strömmen varje dag för att hålla igång den. Mvh HSE.

#1439

Postad 28 februari 2012 - 08:34

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Har ett litet problem med att "hoppa framåt / hoppa bakåt" när man timeshiftar ett liveprogram. Inget händer när man trycker höger/vänster pil. Funktionen fungerar i inspelat material. CD tycker att man skall göra fabriksåterställning men då måste man göra om allt man ändrat, såsom favoritlistor osv. Boxen har usb men den får man inte använda till något, tydligen, hade ju varit bra om man kunde spara tex favoritlistor om nu denna box också skall kräva fabriksåterställning i samma utsträckning som skräckboxen. Något som råkat ut för samma sak och vet någon smart lösning, som inte kräver reset av hela burken?

Vidare är det ju trevligt att man har c+ play, synd bara att man inte har det i boxen.... Inte ens med dagens heta mjukvara om jag förstår saken rätt.

Kan CD också förklara varför man tagit bort: ADB Smooth-View™

Nu är ju detta småpotatis, speciellt som man lidit med Sagem boxen under lång tid. Denna boxen är ju 10.000 gånger bättre, CD borde inte sälja Sagem skiten som de aldrig kommer att få ordning på.

#1440

Postad 28 februari 2012 - 08:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har ett litet p

Timeshift: Du kan hoppa alls? Inte alls när du ligger en bit efter?
Du har testat det enkla, starta om boxen? Det vill säga bryta strömmen och låta den starta om sig. Den är ju som en dator som aldrig stängs av...
Fast vi kan alltid hoppas att detta problem löser sig vid dagens uppdatering, då startar den ju om.

C+ play är säkerligen del av "Boxen förbereds också för kommande tjänster." Det kommer, det har de sagt men inte vågat säga när.

Smooth-view. ja du, varför det undrar jag med.

#1441

Postad 28 februari 2012 - 09:07

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Har ett litet problem med att "hoppa framåt / hoppa bakåt" när man timeshiftar ett liveprogram. Inget händer när man trycker höger/vänster pil. Funktionen fungerar i inspelat material.

För mig funkar den i timeshift-läget också förutom när jag är i sync (live), då måste jag spola bakåt 15-30 sekunder innan vänsterpil fungerar. Men om man har pausat en stund och sedan börjar titta så funkar höger-/vänsterpil för mig.

#1442

Postad 28 februari 2012 - 11:11

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Hej

I morgon tisdagen 28 februari kl 10:00 släpper vi en ny mjukvara till ADB-boxen.

Följande buggar är åtgärdade i den nya programvaran:

• Stabilare On Demand tjänst där ljud och läpsynk är förbättrade. Problemet med att filmen startar utan ljud eller med läppsynksproblem är åtgärdade.

• Dövtextning som försvinner efter en stund. Dövtextningen (t ex på SVT1 s. 199 ) försvinner inte längre efter 10 minuter.

• Problemet med att ljud saknas på scart och analoga ljudutgångarna när HDCP? lyser i displayen är delvis åtgärdat då ljudet nu finns. Tyvärr går det fortfarande inte att ändra volymen eller byta kanal så länge som det lyser HDCP? i displayen.

Den nya programvaran innehåller också:

• Förbättrad och förenklad meny för Antenninställningar. Egen meny för Single Cable installation.

• Förbättrad informationsruta om nätverk saknas vid användande av On Demand.

• Boxen förbereds också för kommande tjänster.

Mer info hittar nu under http://www.canaldigi...se/Kundservice/

Mvh
Niklas


Jag vidarebefordrar info från tekniska avd. på CD.

Ett fel påträffades idag vid uppgradering av nya mjukvaran.
Antenninställningar ställs tillbaka till Universal LNB. De kunder med SingelCable behöver ställa om till SingelCable och ange Användarband 1 på Tuner 1 igen för att få tillbaka signal.


Jag vet en kund som blir vansinnig. Bävar för när han kommer hem och upptäcker detta :(

Redigerat av AC3, 28 februari 2012 - 11:12.


#1443

Postad 28 februari 2012 - 11:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej, allihopa!
Vi har stött på ett problem med den nya mjukvaran i 500-PVRboxen gällande SingleCablefunktionen. Kunder som kopplar med Singlecable och som fått hem den nya mjukvaran kommer få felmeddelandet "Ingen signal" men detta kan dock lätt åtgärdas genom en inställning i boxens meny.

För att åtgärda detta:
1. Tryck Menu
2. Välj Inställningar
3. Välj Installation, ange kod 1234 om den inte är ändrad.
4. Välj Antenninställning
5. Välj Single Cable LNB
6. Tryck ”Röd” knapp för att redigera.
7. Välj ”Användarband 1” med Pil höger , tryck på Nästa.
8. Klart!

Med Vänliga Hälsningar,
Adam.

#1444

Postad 28 februari 2012 - 11:42

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Hej, allihopa!
Vi har stött på ett problem med den nya mjukvaran i 500-PVRboxen gällande SingleCablefunktionen. Kunder som kopplar med Singlecable och som fått hem den nya mjukvaran kommer få felmeddelandet "Ingen signal" men detta kan dock lätt åtgärdas genom en inställning i boxens meny.

För att åtgärda detta:
1. Tryck Menu
2. Välj Inställningar
3. Välj Installation, ange kod 1234 om den inte är ändrad.
4. Välj Antenninställning
5. Välj Single Cable LNB
6. Tryck ”Röd” knapp för att redigera.
7. Välj ”Användarband 1” med Pil höger , tryck på Nästa.
8. Klart!

Med Vänliga Hälsningar,
Adam.


Vad menar ni med "Användarband 1" ?
Det går ju åt 2 olika frekvenser till den här boxen. Eller väljer den 2 frekvenser automatiskt när man väljer "Användarband 1"? I så fall, vilka frekvenser?

#1445

Postad 28 februari 2012 - 12:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vad menar ni med "Användarband 1" ?
Det går ju åt 2 olika frekvenser till den här boxen. Eller väljer den 2 frekvenser automatiskt när man väljer "Användarband 1"? I så fall, vilka frekvenser?


Hej AC3

Användarband 1 = User band 1 presenterar en av fyra förkonfigurerade single cable frekvenser. Vid antenninställning används användarband 1 på "tuner 1", användarband 2 på "tuner 2". (Användarband 3 på "tuner 3"/Box nr 2 i slingan osv)

När du väljer Användarband 1 så kommer boxen automatiskt att välja rätt frekvens (1210 MHz) och när du väljer användarband 2 så väljer boxen automatiskt frekvens (1420 MHz).

Frekvenserna som single cable använder

1210 MHz (Användarband 1)
1420 MHz (Användarband 2)
1680 MHz (Användarband 3)
2040 MHz (Användarband 4)

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 28 februari 2012 - 12:52.


#1446

Postad 28 februari 2012 - 14:03

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Såg att nu har boxen fått DD+ stöd nu. Boxen förbereds också för kommande tjänster,undrar om DTS inräknas eller om det bara är tjänster via nätet?

#1447

Postad 28 februari 2012 - 14:50

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
När kommer Canal+ play på boxen då? Detta skulle komma till årsskiftet fick jag höra när jag bytte från Sagemlåddan då det var den funktion vi använde mest på onDemand... Så har dock inte skett...

Redigerat av handbrake, 28 februari 2012 - 14:50.


#1448

Postad 28 februari 2012 - 20:39

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Hej AC3

Användarband 1 = User band 1 presenterar en av fyra förkonfigurerade single cable frekvenser. Vid antenninställning används användarband 1 på "tuner 1", användarband 2 på "tuner 2". (Användarband 3 på "tuner 3"/Box nr 2 i slingan osv)

När du väljer Användarband 1 så kommer boxen automatiskt att välja rätt frekvens (1210 MHz) och när du väljer användarband 2 så väljer boxen automatiskt frekvens (1420 MHz).

Frekvenserna som single cable använder

1210 MHz (Användarband 1)
1420 MHz (Användarband 2)
1680 MHz (Användarband 3)
2040 MHz (Användarband 4)

Mvh
Niklas


Frekvenserna som Inverto Unicable switchen använder:
CH 0 : 1076.06 MHz
CH 1 : 1178.12 MHz
CH 2 : 1280.18 MHz
CH 3 : 1382.24 MHz
CH 4 : 1484.30 MHz
CH 5 : 1586.36 MHz
CH 6 : 1688.42 MHz
CH 7 : 1790.48 MHz

http://www.digitalno...Legacy%252dport

Detta kommer nog att skapa huvudbry hos supporten och en del kunder. :o

Redigerat av AC3, 28 februari 2012 - 20:42.


#1449

Postad 28 februari 2012 - 20:51

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen att det går att programmera kundens box enligt EN 50.494 standarden med 8 Unicable-frekvenser.

https://www.minhembi...3

#1450

Postad 28 februari 2012 - 21:11

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen att det går att programmera kundens box enligt EN 50.494 standarden med 8 Unicable-frekvenser.

https://www.minhembio...3


Det gode spørsmålet er hvilken frekvenser som EN50494 har standardisert. Standarden kan ikke lastes ned gratis fra www.etsi.org
Egentlig tror jeg en EN50494 switch skal sende på den frekvensen mottager ber om. Det er ikke sikkert at Unicable følger EN50494 100%.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.