Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ecophon Sombra™ A/D

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ecophon Sombra A (Övrigt) 1 9,64 (13) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 21 augusti 2009 - 09:55

ilBrutto
  • ilBrutto
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Dags att väcka denna tråd till liv igen.

När man läser runt här verkar väldigt många supernöjda med sitt Sombra innertak. Men är det någon som har erfarenhet av Roxulls varianter? Jag kontaktade Roxull och de rekommenderade Colour-IT som det bästa alternativet och ser jag på pappret ser det väldigt likt ut med 3% ljusreflektion och mycket god ljudabsorbtion. Jag har fått för mig att Roxull är något billigare, har inte fått priserna ännu. Har ni någon erfarenhet?

http://www.roxullaku...p;CEILINGID=321

Redigerat av ilBrutto, 21 augusti 2009 - 09:56.


#102

Postad 04 september 2009 - 15:36

Mengman
  • Mengman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan! Jag är inne på att montera akustiktak också. Har försökt hitta nånstans att beställa ecophon sombra via nätet. Någon som vet någon bra återförsäljare på nätet som har bra priser på detta tak, eller om det finns nåt annat liknande (svart) akustiktak att hitta på nätet?

/Micke

#103

Postad 15 oktober 2009 - 21:21

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 1
Jag hoppas att ni inte bara absorberar i taket utan även diffuserar. Annars kommer rummet bli överdämpat i de högre registrerna. Basen kommer inte påverkas men diskant och höga mellanregister frekvenser. Har själv erfarenhet av överdämpa ett rum med akustiktak. Lät bra till en början med varmt och fylligt ljud men man märkte rätt snart att det var förlåtande tack vare att varken diskant eller mellanregister kom fram som de skulle.

Jag fixade till detta rätt bra med att sätta 1/4 av rummet med Golden horn diffusorer, skulle förmodligen haft ännu mer men....

#104

Postad 03 januari 2010 - 18:00

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Vad tror ni om att använda dessa takplattor i en vanlig absorbent på väggen ?
Kanske måste man sätta 2st ihop för att få den tillräckligt tjock ? och sen bygga en ram ? vad tror ni ?

#105

Postad 07 januari 2010 - 16:37

C20
  • C20
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Dom kan nog fungera bra som vanliga absorbenter också - men som du skrev kanske något tunna så man kanske får lägga 2 eller flera på varandra.
Normalt gäller att en absorbent ska sitta 1/4 våglängd ut från väggen på den lägsta frekvens man avser dämpa, för att ge maximal dämpverkan.

När man använder så tunna material finns det dock även 2 andra faktorer till att ta hänsyn till och det är dels att materialets egen absorptionskoefficient är betydligt lägre på låga frekvenser och materialet släpper igenom mer än absorberar (med 50 mm glasfiberull sjunker absorptionskoefficienten kraftigt under ca 100-200 Hz, vilket oftast är inom gränsen för hur långt från väggen man kan placera det ändå med 1/4 våglängd - men för tunnare material så faller absorptionskoefficienten betydligt högre upp i frekvens).
Det andra är att när aborbenten är så tunn och placeras långt från väggen med konstant avstånd till väggen så kommer även vissa frekvenser med kortare våglängd än 1/4 av den lägsta frekvensen att "träffa rätt" och få sitt tryckmax i absorbenten - vilket gör att absoptionen minskar på dessa frekvenser. Det kan dock lätt lösas genom att montera snedställda partier, eller bygga som kilar liknande dom man har i ekofria rum som används för akustiska mätningar.

Samma sak gäller ju naturligtvis när dom sitter i taket - så som ovanstående skrev så kan man kan ju inte räkna med att få speciellt effektiv basabsorption med akustiktaket utan man kommer behöva komplettera med annan absorption i basen och nedre mellanregistret. Sombra X-bass ger dock förmodligen betydligt bättre absorption på låga frekvenser eftersom plattorna är tjockare - under förutsättning att den inte monteras för nära det hårda taket ovanför (för full dämpning ner till t ex 200 Hz måste det underliggande taket monteras 345/200/4 = 0,43 m ner från det övre).
Det är därför så många är rädda för att "överdämpa" ett rum - det är så mycket lättare att absorbera höga frekvenser än lägre och rummet känns ju "dämpat" bara man har absorption i övre mellanregistret så därför kan man lätt tro att det är "bra dämpat" fast dämpningen är i stort sett obefintlig i basen och nedre mellanregistret (ett bra dämpat rum är ungefär som att stå utomhus på en tyst öppen plats).

Redigerat av C20, 07 januari 2010 - 16:46.


#106

Postad 06 mars 2010 - 20:30

Unregisteredcf36b268
  • Unregisteredcf36b268
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vet någon var man kan köpa ecophon sombra till billigast pris som gäller i dagsläget?
Är intresserad av 15m² Sombra A med mattsvart bärverk rumsmått 3.11m x 4.83m.
Alla priser och tips på undertaksleverantörer på forumet tycks vara ett par år gamla.
Är tacksam för svar.

/Patrik

#107

Postad 16 mars 2010 - 10:02

MartinEcophon
  • MartinEcophon
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tänkte bara upplysa om att Sombra D finns inte längre. Den nya Ds har ersatt D. Sortimentet är således Sombra A/Ds.

#108

Postad 16 mars 2010 - 10:11

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Vet någon var man kan köpa ecophon sombra till billigast pris som gäller i dagsläget?
Är intresserad av 15m² Sombra A med mattsvart bärverk rumsmått 3.11m x 4.83m.
Alla priser och tips på undertaksleverantörer på forumet tycks vara ett par år gamla.
Är tacksam för svar.

/Patrik


Kolla in http://www.akustikshopen.se/webshop/

Jag pratade precis med dem och de säger själva att de har fabrikspriser... alla priser på hemsidan är dock ex. moms och bärverk.

Här är en liten kalkyl som jag gjorde efter mitt samtal med dem.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  kalkyl.JPG   22,66K   8 Antal nerladdningar

Redigerat av vandeurs, 16 mars 2010 - 10:17.


#109

Postad 16 mars 2010 - 18:32

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Vet någon var man kan köpa ecophon sombra till billigast pris som gäller i dagsläget?
Är intresserad av 15m² Sombra A med mattsvart bärverk rumsmått 3.11m x 4.83m.
Alla priser och tips på undertaksleverantörer på forumet tycks vara ett par år gamla.
Är tacksam för svar.

/Patrik

Bor du i närheten av Linköping så skulle jag kontakta Byggmontage i Linköping.
Fick mitt tak väldigt billigt från dem. Törs inte ens berätta vad jag betalade!

#110

Postad 17 mars 2010 - 08:06

Unregisteredcf36b268
  • Unregisteredcf36b268
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kanon, ska kolla upp de tipsen. tack för hjälpen

#111

Postad 30 mars 2010 - 09:44

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Är 399/m² för sombra(inkl bärverk) ett hyffsat pris http://www.biospecia...212/212-12.html

#112

Postad 07 april 2010 - 23:36

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Är 399/m² för sombra(inkl bärverk) ett hyffsat pris http://www.biospecia...212/212-12.html




Nej, dyrt.

#113

Postad 08 april 2010 - 05:46

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Nej, dyrt.


Okey, har du tipps på billigare ställen där man kan beställa online?

#114

Postad 09 april 2010 - 22:22

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Okey, har du tipps på billigare ställen där man kan beställa online?


I mitt kalkylexempel ovan för http://www.akustikshopen.se/webshop/ så blir m2-priset 305:- för Sombra A och 513:- för Sombra D. Dessa m2-priser inkluderar då både moms och frakt.

Skillnaden mellan A och D är att A har synligt bärverk i skarvarna medan bärverket döljs med D.

Redigerat av vandeurs, 09 april 2010 - 22:23.


#115

Postad 27 april 2010 - 16:08

Unregisteredcf36b268
  • Unregisteredcf36b268
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kolla med Byggmontage i Linköping de tar 225:-/kvm inkl. bärverk för Sombra A. Tror dock inte du kan beställa online. Jag ringde dit och hämtade grejerna i linköping.

#116

Postad 09 november 2010 - 15:25

Chattras
  • Chattras
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Är det någon som känner till något företag i Göteborg som kan tänka sig att sätta in ca. 25m2 undertak. Dom jag har talat med är mer intresserade utav att smälla upp tak i någon enorm kongresshall eller liknande och inte jätte sugna på ett biorum.

Alla sort tips motages. Om det finns någon undertaktmontör som är sugen på lite extrajobb så är det kanske en ännu bättre lösning :(.

Skulle även vara kul att höra vad ni som har låtit ett företag sätta upp taket har betalat. Mest för att få ett hum om vad det ska kosta så jag inte blir tvärlurad :rolleyes:

/Chattras

#117

Postad 08 februari 2011 - 22:08

Wicked261
  • Wicked261
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Då tar vi Ecophon Sombra tråden in i 2011!
Fick en offert från Beijer i Hbg på 17500:-(50m2) för Sombra A ink allt annat som behövs för montage, kändes något dyrt tyckte jag...

Jag har ett hus byggt i 110% siporex, vilket inte ger en så värst skön akustik i de källar rum som jag tänkt bygga min nya bio i. Någon som har koll på om det skulle vara bättre att slänga upp ett riktig undet tak(gips/träreglar/isolering) ist för Ecophon´s Sombra A.

#118

Postad 13 februari 2011 - 11:14

Sounds Of Science
  • Sounds Of Science
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Undertak (och nu pratar jag om de färdiga som finns på marknaden) är väl en möjlighet i ett biorum, där man kan ha en större dämpning än i ett HiFi-rum då biorummets alla högtalare samt den inbyggda elektroniken bidrar med en spatial känsla även vid hög dämpning. För HiFi-rum är ett (helt) undertak inte att rekommendera då ett undertak tar bort alldeles för mycket i ett visst frekvensspektrum, emedan det inte gör ett dugg vad gäller de lägre frekvenserna. Däremot kan en bit undertak i förstareflexen säkerligen vara av godo - men täck inte hela taket. ;)

Man skall väl vidare ha i åtanke att de undertak som finns på marknaden primärt tillverkas för kontor, hem och liknande: Platser där det i första hand är reflexer från mänskligt tal och liknande i mellan- och högfrekvensregistret man vill åtgärda. Alltså inte en produkt avsedd för vare sig HemmaBio- eller HiFi-rum. :P

#119

Postad 17 februari 2011 - 23:27

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag fick hem mitt Sombra D tak nu 60kvm svart.
Som jag kommer att sänka 15cm.
Jag måste ju tro att det ändå är bra att montera i ett biorum.
Och vad jag har hört och om man läser vad de flesta skriver så verkar det funka bra i både biorum och hifirum.
Det är iaf många som använder det, samt att taket blir snyggt och blir svart...

Jag har valt att dämpa hela taket.. Klä väggarna med heltäckningsmatta.. men lägga ett "hårt" golv (klickgolv).
För att inte få rummet helt dött så valde jag ett klickgolv och för att det är mer lättstädat ;o)
Sen blir det en del diffuser och några stora basabsorbenter bla i upphöjningen för bakre stolsraden.

Jag får se hur långt det räcker, annars får jag väl komplitera med något mer i akustikväg.
Mvh Niclas på
Mitt biobygge

#120

Postad 07 maj 2011 - 21:56

beater
  • beater
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Är undertaksmontör med egen firma, är ngn intresserad av montering, etc, hör av er.

#121

Postad 11 maj 2011 - 10:26

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Är undertaksmontör med egen firma, är ngn intresserad av montering, etc, hör av er.


Har skickat PM till dig :P

#122

Postad 25 maj 2011 - 12:16

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
HEJ!
Går och funderar på om jag ska köpa Ecophon Sombra A, är det någon som vet om det finns någon företag i Norrköping som säljer dessa och vad kostar det då, Bahuse (stavning?) byggMax tänkte jag åka och fråga idag tänkte om det finns mindre byggfirmer som någon vet om i norrköping som kanske är biligare.
Tacksam för svar ASAP

#123

Postad 30 juni 2011 - 21:18

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Kom över begagnade bärverk och plattor som suttit i ett kontor gratis!
Men det är ett vitt tak. Ska måla det matt svart men vad ska man ha för färg?

Listerna är nog enklast att sparaya med sprayfärg. Men plattorna borde vara enklare att rolla.
Men vad ska man ha för färg så inte porerna stängs??

#124

Postad 04 september 2011 - 09:29

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Jag uppar denna tråd, jag är också intresserad av att hitta ÅF i Stockholmsområdet. Har ni några tips?

#125

Postad 26 september 2011 - 12:43

Unregistered05253787
  • Unregistered05253787
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
En till här =)

#126

Postad 26 september 2011 - 12:58

MartinEcophon
  • MartinEcophon
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Kom över begagnade bärverk och plattor som suttit i ett kontor gratis!
Men det är ett vitt tak. Ska måla det matt svart men vad ska man ha för färg?

Listerna är nog enklast att sparaya med sprayfärg. Men plattorna borde vara enklare att rolla.
Men vad ska man ha för färg så inte porerna stängs??


Kan inte rekommendera att måla plattorna då dom är diffusionsöppna för att de ska vara ljudabsorberande. Man tappar då en del av den egenskapen.

#127

Postad 16 oktober 2011 - 08:32

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Jag har ett gäng Sombra A plattor över som jag inte ska använda. Det är ca 6,12 kvadrat = 17 plattor.

De finns i södra Stockholm. Svarta 60*60.
Skicka PM om ni är intresserade.

Redigerat av joakim123, 16 oktober 2011 - 17:50.


#128

Postad 24 oktober 2011 - 15:29

legion123
  • legion123
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
vilket verktyg är bäst att dela plattor med?

tacksam för svar

#129

Postad 02 november 2011 - 23:17

Doc_martin
  • Doc_martin
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

vilket verktyg är bäst att dela plattor med?

tacksam för svar

Brytbladskniv är att rekommendera..
Jag jobbar på byggmontage.... :)
Måla på plattorna är inte bra...
roxulls är ett alternativ , finns även parmephon och rockfon o sen thermatex...thermofon.
byggvarupriserna är ju högre än vad de flesta firmor tar monterat o klart...

Redigerat av Doc_martin, 02 november 2011 - 23:38.


#130

Postad 02 november 2011 - 23:58

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Farsan har möjligheten att köpa ett stort parti med Ecophon Focus Ds (90m2+) för nästan inga pengar.
De verkar rätt bra om man kikar på "Acoustics" http://www.ecophon.c...Focus/Focus-Ds/

Hur skulle de fungera om man satte ihop t.ex. 5st skivor till en tjockare absorbent? Skulle de bli ännu effektivare längre ned i registret, ned mot 125Hz där de fallit av rejält om man bara kör med 20mm skiva?

#131

Postad 03 november 2011 - 08:52

MartinEcophon
  • MartinEcophon
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Farsan har möjligheten att köpa ett stort parti med Ecophon Focus Ds (90m2+) för nästan inga pengar.
De verkar rätt bra om man kikar på "Acoustics" http://www.ecophon.c...Focus/Focus-Ds/

Hur skulle de fungera om man satte ihop t.ex. 5st skivor till en tjockare absorbent? Skulle de bli ännu effektivare längre ned i registret, ned mot 125Hz där de fallit av rejält om man bara kör med 20mm skiva?


Man kan med fördel lägga på Extra Bass skivor ovanpå för att få extra dämpning i de lägre frekvenserna. Det är en 90 mm tjock skiva som har låg densitet.

#132

Postad 29 november 2011 - 12:11

Jobo123
  • Jobo123
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Även jag kommer montera sombra A skivor! Jag har dock en kontakt på insidan som ska ta fram ett prisförslag till mitt rum. Blir intressant att jämföra med andra försäljare!
Nordisol Akustik i Göteborg AB vill ha 400kr/kvm vilket jag tycker är lite dyrt!

Jag undrar vart i taket samt hur stor yta man ska ha X-bass skivorna, måste man täcka hela ytan eller räcker det med utvalda ställen?

Funderar på att montera upp x-bass skivorna på vägg istället och bara köra sombra a i tak, då jag inte har så högt i tak o vill sänka så lite som möjligt!

Är det meningslöst att sätta x-bass på väggarna, är det bättre att hänga upp andra typer av absorbenter?

Mvh

#133

Postad 29 november 2011 - 15:24

MartinEcophon
  • MartinEcophon
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag undrar vart i taket samt hur stor yta man ska ha X-bass skivorna, måste man täcka hela ytan eller räcker det med utvalda ställen?


När det gäller större rum (runt 60kvm) brukar man säga att det räcker med att lägga 1200 mm från vägg och ut. Vid mindre rum skulle man kunna använda tumreglen, halva ytan.

Funderar på att montera upp x-bass skivorna på vägg istället och bara köra sombra a i tak, då jag inte har så högt i tak o vill sänka så lite som möjligt!

Är det meningslöst att sätta x-bass på väggarna, är det bättre att hänga upp andra typer av absorbenter?


Vill inte sitta i detta forum och göra reklam men det finns bättre lösningar för det både från Ecophon och andra leverantörer. X-bass är en ren ullskiva och inte speciellt estetisk och att den är väl endast bra för lågfrekventa ljudvågor.

#134

Postad 30 november 2011 - 13:18

Jobo123
  • Jobo123
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Även jag kommer montera sombra A skivor! Jag har dock en kontakt på insidan som ska ta fram ett prisförslag till mitt rum. Blir intressant att jämföra med andra försäljare!
Nordisol Akustik i Göteborg AB vill ha 400kr/kvm vilket jag tycker är lite dyrt!

Jag undrar vart i taket samt hur stor yta man ska ha X-bass skivorna, måste man täcka hela ytan eller räcker det med utvalda ställen?

Funderar på att montera upp x-bass skivorna på vägg istället och bara köra sombra a i tak, då jag inte har så högt i tak o vill sänka så lite som möjligt!

Är det meningslöst att sätta x-bass på väggarna, är det bättre att hänga upp andra typer av absorbenter?

Mvh



Blev inte mycket roligare pris där inte, min "kontakt" kunde inte hjälpa till med detta utan hänvisade mig till Nordisol i Frölunda. Där har jag nu fått ett pris på 350kr/kvm, vilket jag fortfarande tycker är dyrt!

Martin: Vad finns det fler för lösningar och system? Om du inte vill skriva det här så får du gärna skicka ett PM till mig!

#135

Postad 01 december 2011 - 13:39

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0
Är oxå intresserad till ett litet biorum (ca 15m2) i Karlskoga med omnejd.

#136

Postad 05 mars 2013 - 20:47

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Då bumpar jag denna tråden. :)

Även jag har tyvärr lyckats med bedriften att få akustik problem i mitt nya biobygge, vilket jag inte hade räknat med tanke på mitt gamla bygge som hade ännu sämre förutsättningar. Jaja, man lär sig..

Nu till frågan.

Har fått in en offert ifrån Nordisol Akustik i Göteborg, men de tar 400:-m2 exkl moms. Lite väl dyrt tänker jag...
Har inte tänkt sätta upp det själv kan väl tilläggas, har inte tid eller energi just nu.

Någon som kan tipsa om ett billigare företag i Göteborg?

Mvh NeoOne

#137

Postad 31 augusti 2013 - 08:27

SOGO
  • SOGO
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Behöver ett tak till en gillestuga i källaren. Rummet ska först och främst användas för att lyssna på musik. Kommer även bli en del TV-tittande. Letar just nu efter någon bra leverantör av Sombra i Södertälje/Stockholmstrakten. Någon som känner till någon bra firma där? Är riktmärket för pris nuförtiden 400:- plus moms? NeoOne är det inklsive montering?

#138

Postad 05 september 2013 - 12:25

dyrvold
  • dyrvold
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Testa undertaksshoppen.se

#139

Postad 05 september 2013 - 20:10

SOGO
  • SOGO
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Tack dyrvold, ska kolla med dom.

Redigerat av SOGO, 05 september 2013 - 20:11.


#140

Postad 18 oktober 2013 - 10:50

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Funderar på att sätta in Sombra Ds i ett kombinerat biorum/gillestuga, är det att föredra att sätta hela taket eller endast del av tak? Rummet är ca: 4x6meter.

#141

Postad 28 oktober 2013 - 08:37

dyrvold
  • dyrvold
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Skulle rekommendera att sätta hela taket då det är lättast och snyggast. Annars behöver man ju ett vertikalt avslut vilket kan vara lite krångligt om man gör det själv.

#142

Postad 11 januari 2015 - 14:51

Co-tec
  • Co-tec
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Doc, PMa mig ett pris på ett svart tak med skenor hela härligheten B)



#143

Postad 13 november 2015 - 22:27

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

bump

Någon som vet var jag kan få tag på ett Ecophon Sombra  tak i gbg trakten till ett bra pris ?



#144

Postad 13 november 2015 - 22:33

Vitlökspress
  • Vitlökspress
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

bump
Någon som vet var jag kan få tag på ett Ecophon Sombra tak i gbg trakten till ett bra pris ?


SLSmontage om jag inte minns fel :)

#145

Postad 11 augusti 2017 - 13:00

farna
  • farna
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Här var det länge sedan någon skrev något.

Jag letar efter ett ställe där jag kan få tag i 15kvm Sombra A till ett bra pris. Google ger mig en del alternativ men alltid bäst att fråga experterna här på minhembio.

Ni som köpt på senare tid var har ni köpt ert Sombra tak?

#146

Postad 12 augusti 2017 - 15:27

bergy
  • bergy
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Köpte i vintras, frågade på 3-4 ställen fick bäst pris från Katako, utmärkt kundservice. Kan rekommendera.



#147

Postad 12 augusti 2017 - 15:47

tjomm
  • tjomm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Lade även jag ut några förfrågningar (Karlstad) o fick utmärkt service o installation till ett bra pris via Interoc Akustik.
http://www.interocakustik.se/

/Thomas

#148

Postad 12 augusti 2017 - 19:51

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Jag har ett oöppnat paket Sombra DS som du kan få till 50% rabatt om det skulle vara av intresse. Det blev över när jag bygde min biogrotta i Helsingborgsområdet :-) Skicka ett PM

Med vänlig hälsning, Michael

#149

Postad 29 augusti 2017 - 16:57

farna
  • farna
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har fått offert från ett Linköpingsföretag, LEAB http://www.leab-undertak.se

Verkar matcha nätpriserna ganska bra.

Mitt problem är dock att jag har ett ca. 12kvm stort rum och de säljer ju bara hela paket om 10kvm.

(Tack för erbjudandet Michael, synd att det var D-skivor)

Finns det möjligen någon på minhembio som har några kvadratmeter Sombra A till övers?

#150

Postad 29 augusti 2017 - 21:25

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Fördelen med Sombra D är att du kan sätta dom i ett fackver eller som jag gjorde, limma dom direkt i taket.. Sombra D har avfasade kanter med svart färg så det blir skitsnyggt limmat. Den stora finessen är att att Sombra D är urfasade på ovansidan mot taket så du har en kabelränna att dra högtalarkabel för Atmoshögtalarna eller el för takarmatur!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.