Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dark Souls III

398 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dark Souls III (PC) (PC-spel) 6 7,6 (4) 649:-
Dark Souls III (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 8,09 (10) 139:-
Dark Souls III (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 8,33 (2) 259:-

#151

Postad 29 april 2016 - 07:20

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Möter en snubbe som kallar sig pontiff nu. Han ger mig spö ordentligt. Några råd? Kör med svärd och Sköld.

#152

Postad 29 april 2016 - 09:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Möter en snubbe som kallar sig pontiff nu. Han ger mig spö ordentligt. Några råd? Kör med svärd och Sköld.

Bara att lära sig honom, många som tycker han är bland de svåraste. Tycker inte han var så farlig dock, en handfull försök.



#153

Postad 29 april 2016 - 18:27

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Bara att lära sig honom, många som tycker han är bland de svåraste. Tycker inte han var så farlig dock, en handfull försök.


Jag hinner ju inte lära mig. Tio försök och kommer inte till fas 2...måste komma på nån taktik. Vill helst klara honom själv.

#154

Postad 29 april 2016 - 19:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

10 försök är dock inte sååå mycket, varje gång borde du bli lite bättre? När de är tre stycken så kan du ju få hjälp av den ene om du springer runt lite, då kan det vara läge att attackera.

 

Något annat som kan hjälpa att spela defensivt och inte försöka slå honom för mycket varje gång. Inte bli girig när du får en öppning utan deffa och slå så mycket du tror du hinner innan han kan attackera igen. Då hinner du studera hans moves också.


Redigerat av Zoiler, 29 april 2016 - 19:43.


#155

Postad 29 april 2016 - 19:51

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Gjorde ett försök nu då jag fick ned han drygt 90 % men fick övermod på slutet. Jag rollare lite mindre nu, då har jag bättre koll. Nu hinner jag inte köra mer i helgen men söndag kväll går han ned på. Övriga bossar har jag tyckt ha varit för lätta hittills så nu fick jag på truten.

Redigerat av anders_avantasia, 29 april 2016 - 19:59.


#156

Postad 29 april 2016 - 19:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ja allt går.. det är det som är det roliga med bossarna i Souls, man lär sig alltid något i varje strid. Alla med inlärningsförmåga kan klara bossarna, handlar bara om hur många försök.



#157

Postad 29 april 2016 - 23:13

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Gjorde ett försök nu då jag fick ned han drygt 90 % men fick övermod på slutet. Jag rollare lite mindre nu, då har jag bättre koll. Nu hinner jag inte köra mer i helgen men söndag kväll går han ned på. Övriga bossar har jag tyckt ha varit för lätta hittills så nu fick jag på truten.


Du kan vara lite avvaktande tills den tredje snubben spawnar, han hjälper dig så länge du inte slår honom. När han anfaller gör du också det och backar undan när han dör. Sen är det bara vänta tills han spawnar igen. Annars funkade det bra för mig att nita hans medhjälpare direkt och sen anfalla, rulla, anfalla, rulla osv

#158

Postad 30 april 2016 - 09:24

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Klarade honom :) va tvungen o göra ett försök på morgonen i alla fall. Fas två va lättare än fas 1. Många gånger jag dog pga av jag tappa kameran. Det är lite störigt ibland. Sjukt skön känsla nu man vill liksom göra highfive med nån direkt efteråt..

#159

Postad 30 april 2016 - 16:41

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Klarade honom :) va tvungen o göra ett försök på morgonen i alla fall. Fas två va lättare än fas 1. Många gånger jag dog pga av jag tappa kameran. Det är lite störigt ibland. Sjukt skön känsla nu man vill liksom göra highfive med nån direkt efteråt..


Jag skickar en fist bump i cyber space.

Känns ju otroligt skönt när bossarna föll. Mycket mer rewarding än något spel jag spelat tidigare! :-)

#160

Postad 30 april 2016 - 20:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

sprang runt och skrek av lycka när jag klarade en boss i Dark Souls 1 :-)

 

Måste sluta att ta hjälp... Man förstör bossfighterna :-(



#161

Postad 01 maj 2016 - 07:59

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Nu har jag gått ett varv o är en bit in på ng+ (lvl 154) tycker det är riktigt bra men på något sätt så saknas lite mystik,kanske man börjar bli van från dom andra två så man upplever att det inte finns så mycket nytt,gillar inte riktigt heller farten i striderna tycker det går för fort blir mer eller mindre tur om man vill göra en parry i pvp,nääe sänk farten o inför 60 fps (ps 4.5?) så blir det 10 sunlight medals från mig,nu blir det "bara" 9 : )

#162

Postad 01 maj 2016 - 12:58

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Ett lätt ställe att farma själar är i Keep Ruins. Finns ett vitt träd ute i träsket där det kastas ner spjut, så bara att locka dit de stora fienderna som finns till vänster samt krabban m.m. så har man nästan 7k på kort tid.


Redigerat av Zerox_no1, 01 maj 2016 - 12:59.


#163

Postad 01 maj 2016 - 13:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

men på något sätt så saknas lite mystik

Du skulle ha spelat Nioh =/. Kan du fortfarande iofs till 5 maj, det är som att spela Souls första gången, nästan.



#164

Postad 01 maj 2016 - 16:38

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 1

Ett lätt ställe att farma själar är i Keep Ruins. Finns ett vitt träd ute i träsket där det kastas ner spjut, så bara att locka dit de stora fienderna som finns till vänster samt krabban m.m. så har man nästan 7k på kort tid.

 

Vid bonfire distant manor i irithyll of boreal valley finns det också ett bra farming ställe. man går tillbaka från bonfiren och i under öppning i muren så är det några fiender i vattnet där som ger bra xp och som är lätta att ha ihjäl. 8 k souls (med ringewn som ger 10% extra souls) på en runda som bara tar några minuter.



#165

Postad 02 maj 2016 - 07:02

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Tänkte bara höra vad ni andra som spelar använder för vapen??

 

Jag har kört deep battle axe sen jag hittade den.

Lyckades även göra den starkare med såna där chards, samt sätta ett gem på den. Vet dock inte vad det gjorde för skillnad... :wacko:

 

I går så fick jag ett svärd av en mini-boss. Irithyll tror jag det hette. Coolt och snyggt är det iallafall.

Hade tänkt att spela med det nu ett tag. 

Ska bara försöka uppgradera det lite också, så fienderna dör så fort som möjligt.

 

Det skumma är att jag har mycket svårare för att spela med svärd. Yxa huggslaktar man ju med, och den tekniken tycker jag är lättare att behärska. Svärdet hugger man med rakt fram ibland och svingar ibland. Har till och med gjort nån slags snurrattack...

 

Men men..får väl öva!  :)



#166

Postad 02 maj 2016 - 08:58

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

 

Det skumma är att jag har mycket svårare för att spela med svärd. Yxa huggslaktar man ju med, och den tekniken tycker jag är lättare att behärska. Svärdet hugger man med rakt fram ibland och svingar ibland. Har till och med gjort nån slags snurrattack...

 

Men men..får väl öva!  :)

Såvida de inte ändrat något fundamentalt till trean så får du alltid samma resultat på samma kombination knapptryckningar dvs får du olika resultat olika gånger håller du troligtvis in någon riktningsknapp, springer eller liknande.



#167

Postad 02 maj 2016 - 09:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

I går så fick jag ett svärd av en mini-boss. Irithyll tror jag det hette. Coolt och snyggt är det iallafall.

 

Det körde jag med hela spelet efter jag hittade det. Det dumma med starkare, tunga vapen som greatswords och liknande i DS3 är att de inte "staggrar" eller stunnar fienden lika bra som i tidigare spel, så när man slår dem så blir man nästan alltid själv slagen eftersom det är så långsamt. Det gör att de mindre svärden är de som används mest. Iaf när jag spelade, de kanske har patchat det nu.



#168

Postad 03 maj 2016 - 21:25

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Det som är uselt med spelet är när man kör Coop och blir invaded och de som invaderar inte blir attackerade av fiender. Blir bara att de fegar bland mobs. Riktigt spelförstörande.

#169

Postad 04 maj 2016 - 01:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Tror du kan använda seed of a Giant tree för att få fiendemonster att attackera spelare som invaderar


Redigerat av moparman, 04 maj 2016 - 01:33.


#170

Postad 04 maj 2016 - 05:16

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Tror du kan använda seed of a Giant tree för att få fiendemonster att attackera spelare som invaderar


Det stämmer bra. Du hittar seeds nedanför trädet vid övre utgången från firelink shrine

#171

Postad 04 maj 2016 - 07:16

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Tack! Ska testa detta. Kör rätt mycket ihop med en polare. Lite tröttsamt att man blir invaded hela tiden när man hjälps åt.

#172

Postad 06 maj 2016 - 22:41

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Det körde jag med hela spelet efter jag hittade det. Det dumma med starkare, tunga vapen som greatswords och liknande i DS3 är att de inte "staggrar" eller stunnar fienden lika bra som i tidigare spel, så när man slår dem så blir man nästan alltid själv slagen eftersom det är så långsamt. Det gör att de mindre svärden är de som används mest. Iaf när jag spelade, de kanske har patchat det nu.

Jag upplever att det är väldigt olika mellan fiender. Vissa blir staggerd av de tyngre vapnen och mot vissa funkar de lättare bättre. Jag växlar mellan irithyll straight sword och wolf knights greatsword beroende på vilka fiender jag möter. Har även testat med fume ultra greatsword men det är otroligt långsamt och tar så mycket stamina att det blir svårt att använda mot flera fiender samtidigt.

#173

Postad 06 maj 2016 - 22:55

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Är det bara jag som upplever det så eller blir spelet mycket svårare direkt man kommer till lothric castle och consumed kings garden? Jag tror att jag har dött fler gånger på de två områdena än i hela spelet tidigare. Det roliga är att bossarna inte har varit några problem utan bara att ta sig dit. Jag dog en gång sammanlagt på båda bossarna men massor av gånger på vägen dit.
Hade varit kul att veta vad alla kör med för vapen och rustning för övrigt. Själv använder jag wolf knights great sword och irithyll straight sword tillsammans med grass crest shield. Armour växlar jag lite mellan några olika

#174

Postad 06 maj 2016 - 23:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Joo,bossarna är lätta coop.

Och spelet verkar börja där typ



#175

Postad 07 maj 2016 - 00:06

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Joo,bossarna är lätta coop.
Och spelet verkar börja där typ


Jag brukar inte köra coop utan försöker göra allt själv men upplever ändå att bossarna är lättare än förväntat. Det känns som bossarna i bloodborne var svårare men det var iofs mitt första souls - aktiga spel så det kanske bara var för att jag var dålig 😀

#176

Postad 07 maj 2016 - 09:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jag upplever att det är väldigt olika mellan fiender. Vissa blir staggerd av de tyngre vapnen och mot vissa funkar de lättare bättre. Jag växlar mellan irithyll straight sword och wolf knights greatsword beroende på vilka fiender jag möter. Har även testat med fume ultra greatsword men det är otroligt långsamt och tar så mycket stamina att det blir svårt att använda mot flera fiender samtidigt.

Tyngre vapen kan vara bra mot vissa fiender, skeletten t.ex. som ramlar. Men de staggrade mycket bättre i de tidigare spelen.

 

Jag brukade också växla lite mellan irithryl och black knight sword. Armor körde jag på mycket tyngre än jag säkert behövde... eftersom dmg reduce cappas rätt tidigt. Orkade inte kolla det dock. Sköld var någon 100 % block, tung sköld. Ju tyngre sköld, desto mindre stamina förlorar man när man blockar så då kan man blocka det mesta.



#177

Postad 07 maj 2016 - 09:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Nu har jag satt igång också.

 

Jag märkte vart dom var påväg med magi i 2 och speciellt med DLC plus det meddelandet när man startar detta spel att dom tunat magi (1.06) så jag kände mig tvungen att läsa lite och ja det visar sig att spellsword tiden är "förbi", iaf så som den en gång varit.

 

Men då får jag ju göra en strength eller quality build da för en gångs skull i ett souls spel.

 

Känner mig helt j*vla vingklippt men men.

 

Jag är just i början och dog inte heller på "bossen" innan firelink, men sen så tycker jag faktiskt att det är både lättare och svårare på samma gång. Många fiender kan man one-shotta men det är också många överraskelser (drake, mimic, morph-knölföda osv).

 

Kommer ta det lugnt och fint jag och utforska och vända på varenda litet grässtrå. Blir nån timma på kvällar så som det ser ut framöver.


Redigerat av Demon Slayer, 07 maj 2016 - 09:54.


#178

Postad 08 maj 2016 - 19:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Tar och startar om som pyromancer.



#179

Postad 08 maj 2016 - 20:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Min första runda körde jag som pyromancer.

 

Tycker de var rätt svårt på många bossar.

Så jag fick lägga en del poäng så jag kunde ha ett skapligt svärd .

Och även en del på uthållighet

 

Börjat om med en krigare som fokuserar på styrka,liv uthållighet.

Massor enklare 



#180

Postad 08 maj 2016 - 23:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men man kan ju statta om? Behöver inte börja om hela spelet.



#181

Postad 09 maj 2016 - 07:50

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Om du inte heter Örjan så får du börja om från början!

 

Nej men jag har inte spelat så långt plus att jag ska bestämma mig om en stund så vil ha kvar knighten.



#182

Postad 09 maj 2016 - 09:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jo jag tänkte mer på moparman, han bör ha kommit en bit.



#183

Postad 09 maj 2016 - 13:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Joo,jag vet men jag ville ha kvar min pyromancer :-)

 

Sen går de snabbt andra varvet när hittar å vet vars allt finns 



#184

Postad 09 maj 2016 - 14:45

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Dog på aldrich samtidigt som jag tog kål på honom.typ 10-15e försöket. Fick han död men vaknade efter filmerna upp vid senaste bonfire. Inte lätt att fatta var jag skulle sen. Fick googla. Bossen efteråt klarade jag på första försöket så nu är självförtroendet tillbaka...

#185

Postad 10 maj 2016 - 01:42

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Ikväll fick the nameless king bita i det sura äpplet. Då är det bara slutbossen kvar, har tagit alla valfria områden och bossar som finns. Kanske ska ta och kolla lite på trophies och se om jag kan plocka ett gäng nu när alla områden är upplåsta. Jag måste även prova uppgradera ett vanligt, icke magiskt vapen eller bossvapen till högsta nivån. Har +5 på både irithyll straight sword och wolf knight great sword men trophyn har inte ploppat upp ändå.

#186

Postad 10 maj 2016 - 10:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

troféerna är så jobbiga... hitta alla ringar, hitta alla gester etc. Måste kolla upp det mesta.



#187

Postad 10 maj 2016 - 13:41

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Vilket jäkla grymt spel det är detta!

Svårt som åttans. Försöker så långt som möjligt att undvika att kolla på guider av olika slag, utan bara slå mig fram. Tycker om att utforska alla områden, men bryr mig inte så mycket om all loot och liknande som man hittar. Jag har min butcher's knife som jag uppgraderar, en sköld och nån slags rustning som ser lite cool ut.
Ringar och annat tycker jag inte gör så stor skillnad ändå.
Har försökt att levla upp så jag kan hitta på lite magi, men har ej lyckats än.

Har precis klarat en boss med ett eldsvärd eller liknande. Tog först ner tre killar med svärd och sen samlades det en massa eld och väckte upp ännu en svärdskrigare. Först trodde jag fighten var slut och han skulle bli min härliga kompanjon resten av spelet. Men det visade sig att han bara ville döda mig. Som alla andra i spelet.

Ember använder jag flitigt också. Alltid innan en boss. För att få hjälp där det finns. Roligare att slåss tillsammans med nån!

#188

Postad 11 maj 2016 - 00:01

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

troféerna är så jobbiga... hitta alla ringar, hitta alla gester etc. Måste kolla upp det mesta.


Jag börjar inse hur jobbiga de faktiskt är. Jag har plockat upp det mesta längs vägen men man behöver gå upp i level i olika covenants för att få vissa ringar och magier. Jag testade farma concords of a promise kept ett tag ikväll. De droppar från riddarna i anor londo och det finns två såna vid en bonfire. Jag kan dräpa båda två och vara tillbaka vid bonfire på 30 sekunder för att få dem att respawna. Jag höll på i en och en halv timme och fick på den tiden tre stycken! Då hade jag dessutom på mig en massa saker som ökar item find. Funderar på att skippa det hela...

#189

Postad 20 maj 2016 - 08:00

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Klarat spelet nu. Bra men liten besvikelse jmf med tidigare spel. Beror sannolikt på att det inte tillför något nytt. Tråkigare fiendedesign än BB också. Men ett bra spel men blir lite för repetivt i slutet

Spelen hade varit ännu bättre om det funnits mer story att följa för vanliga människor..

#190

Postad 09 juni 2016 - 12:00

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1

https://www.youtube.com/watch?v=L31F1PBMP7k



#191

Postad 09 juni 2016 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 1

Imponerande att vara lika bra med fötterna som med händerna.

 

Fast han har ju bästa prylarna, massa liv/stamina och sånt.... han skulle inte ha fixat dem med min build :P



#192

Postad 10 juni 2016 - 20:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Lite halvovanligt att skryta av sin dåliga build haha.

 

"inte ens ett proffs kommer nån vart med MIN build sådeså" B)



#193

Postad 10 juni 2016 - 23:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 1

Inte med fötterna iaf  :D



#194

Postad 15 juni 2016 - 18:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Hur många wraiths måste ni döda för att få dark sword? Har hela settet nu förutom svärdet :mellow:



#195

Postad 15 juni 2016 - 20:36

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Hur många wraiths måste ni döda för att få dark sword? Har hela settet nu förutom svärdet :mellow:


Jag fick det av den fjärde jag dödade. Enda prylen jag haft tur med, dödade över 400 knights i anor londo utan att få en enda concord kept när jag hade farmat 27 av 30 redan :-)

#196

Postad 16 juni 2016 - 19:35

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Hm. Har inte lust att döda 400, då går det nog snabbare att bara spela färdigt hehe, men kan ju försöka lite till.



#197

Postad 17 juni 2016 - 11:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Yesh! Da fikk jeg det.



#198

Postad 17 juni 2016 - 18:02

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Sunlight straight sword is the shit ; )

#199

Postad 18 juni 2016 - 10:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Inte för mig då jag kör som pyromancer och får ut b/b på int/faith på infusing av Dark sword.



#200

Postad 18 juni 2016 - 17:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hehe, kolla denna.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ICknplWpIPc

 

 

Frustrationen och sedan lyckan hos de som klarar det... Dark Souls i ett nötskal, skiljer agnarna från vetet  :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.