Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Slim med oljud i fläkten

354 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9,14 (78) Inga priser
30 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 6 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 9 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 10 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 11 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 13 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 13 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 13 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 13 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 13 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 13 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 14 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 14 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 14 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 14 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 14 år sedan

#51

Postad 02 oktober 2009 - 23:58

Plowk
  • Plowk
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Har ni tänkt på att cd-läsaren också låter..?
Ingen aning om vilken version av PS3 slim jag har men den är inte alls så farlig som de ni pratar om. Visst låter den lite men jag vet inte hur många här som spelar/kollar på film utan ljud?

#52

Postad 03 oktober 2009 - 00:10

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

Ingen aning om vilken version av PS3 slim jag har men den är inte alls så farlig som de ni pratar om. Visst låter den lite men jag vet inte hur många här som spelar/kollar på film utan ljud?



Slimen låter inte heller mkt, men efter 2h Cod4 så går den upp i varv, men sen går den ner efter 20-30 min.
Den låter ganska rejält när den går upp i varv, det kan jag lova dig.

Jag e inne på min 3e slim nu, lämnade tillbaks dom 2 första pga fläktljudet.

Nu orkar jag inte bry mig längre..

#53

Postad 03 oktober 2009 - 01:16

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Har ni tänkt på att cd-läsaren också låter..?
Ingen aning om vilken version av PS3 slim jag har men den är inte alls så farlig som de ni pratar om. Visst låter den lite men jag vet inte hur många här som spelar/kollar på film utan ljud?


kolla på ex gran torino
i filmen är det inte direkt mycket action eller andra ljud
och det är sjukt störande vid film tittandet
visst har man på ljud men vid tysta sekvenser hör man konsollen
testa själv så ser du eller ja hör

#54

Postad 05 oktober 2009 - 11:01

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Som SirIdot sa, du kanske ställer för höga krav! För som sagt, DET ÄR EN KONSOL! Ingen värsting mediaspelare! Vad förväntar du dig?

Jag VET att det är en konsol. Jag var mycket nöjd med min gamla PS3'a SOM MEDIASPELARE och tänkte att jag skulle bli ännu nöjdare med den NYA TYSTARE PS3 slim'en. Men nu har jag inte blivit det och är nyfiken på varför. Jag är inte ensam om att byta in burken pga fläktljudet. Låt oss utreda eventuella skillnader i hårdvaran istället för det mentala tillståndet hos vissa individer - mig inkluderat (vilket verkar viktigt för vissa).

Till er som gnäller på denna tråd, mig eller bara i allmänhet inte har något att tillföra: Stäng brödkapen!

Imorgon (tisdag) så har PR ansvarige (Daniel Gustafson) på importören för PS3 (Nordisk Film) detta ärende på sitt skrivbord. En reporter på IDG jobbar med ärendet och vi får väl se om det kommer något vettigt ur detta. Återkommer när jag hör något.

/R

#55

Postad 05 oktober 2009 - 11:39

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Den är riktigt tyst! :blink: GO! britania !

#56

Postad 05 oktober 2009 - 11:50

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Bra rutet broder! ;-) Håll oss uppdaterade.

Den är riktigt tyst! :blink: GO! britania !


Nu blev det lite upphackad info här... har du köpt en brittisk maskin som är tyst eller vad? Detaljer tack!

#57

Postad 05 oktober 2009 - 12:16

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Bra rutet broder! ;-) Håll oss uppdaterade.



Nu blev det lite upphackad info här... har du köpt en brittisk maskin som är tyst eller vad? Detaljer tack!


japp 3020 spänn ifrån england =) 250 GB modellen. den är verkligen tyst denna! såklart fläkten går igång. men alltså det är en tyst surr bara. som ifrån en Mac-dator. det hörs max 1 meter bort.

finns att köpa för 3600 typ på spelbutiken med 3710 på pixmania med speled Shift

#58

Postad 05 oktober 2009 - 12:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Men nu har PS3 slim marknadsförts som en mindre, strömsnålare och tystare produkt generellt, vilket inte stämmer.

Jag skulle gladeligen betala en femhundring extra för att få en knäpptyst ps3'a, vilket jag är säker på att även fler skulle göra.

/R


Nej, det skulle jag inte göra. Jag brukar spela på min PS3:a. Jag brukar ha ljudet på. Ganska högt, PS3:an hörs inte då.
Ja, det är en sak att tycka att marknadsföringen är felaktig, det är en annan att tycka PS3:an låter när man kollar på film eller spelar. Men ni kanske kollar på stumfilmer utan musik?!?
Jaja, nu ska jag inte vara sån. Ni kanske har fått ett måndagsexemplar, eller så är ni bara väldigt känsliga för ljud.
Det är inte jag.
Ledsen för ett ganska meningslöst inlägg men kunde bara inte låta bli.

#59

Postad 05 oktober 2009 - 14:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

japp 3020 spänn ifrån england =) 250 GB modellen. den är verkligen tyst denna! såklart fläkten går igång. men alltså det är en tyst surr bara. som ifrån en Mac-dator. det hörs max 1 meter bort.

finns att köpa för 3600 typ på spelbutiken med 3710 på pixmania med speled Shift


Har du möjlighet att spela in ljudet som du gjorde innan?

#60

Postad 05 oktober 2009 - 14:57

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Fan va nice. Jag ska till London den 24 oktober... gissa vad som ska köpas med hem då?

ESAFESA: Det är alltså 250-giggaren du köpt? Några fler detaljer, så jag vet vad jag ska leta efter.

EDIT: Nån som är sugen på en ny 80-giggare? Garanti hos ICA Maxi. Pedantskött. ;-)

Redigerat av Muyfa666, 05 oktober 2009 - 15:00.


#61

Postad 05 oktober 2009 - 15:05

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Fan va nice. Jag ska till London den 24 oktober... gissa vad som ska köpas med hem då?

ESAFESA: Det är alltså 250-giggaren du köpt? Några fler detaljer, så jag vet vad jag ska leta efter.

EDIT: Nån som är sugen på en ny 80-giggare? Garanti hos ICA Maxi. Pedantskött. ;-)


passa på och besök denna killen då ? :blink:

http://www.break.com...-accordion.html

japp en 250 GB =) de har endast beställning via nätet tror jag men du kan ju beställa till hotellet när du e där =)

#62

Postad 05 oktober 2009 - 15:06

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
ESAFESA, du beställde ju din därifrån i Torsdags. Du kan ju omöjligt har fått den levererad från UK på två arbetsdagar?

#63

Postad 05 oktober 2009 - 15:11

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

ESAFESA, du beställde ju din därifrån i Torsdags. Du kan ju omöjligt har fått den levererad från UK på två arbetsdagar?


den kom idag!

beställde saker ifrån Nederländerna igår tex dem kom idag också. så det kan gå fort mellan länder

Redigerat av ESAFESA, 05 oktober 2009 - 15:11.


#64

Postad 05 oktober 2009 - 15:15

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

den kom idag!

beställde saker ifrån Nederländerna igår tex dem kom idag också. så det kan gå fort mellan länder

Bild på kartongen? Så ska jag vara tyst sen och själv beställa en 250 giggare från simplygames :blink:

#65

Postad 05 oktober 2009 - 15:31

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Hårdvara skickas ju med courier så det kan gå fort.. skicka de i torsdags så pågår frakten även under helgen, när det gäller FEDEX, DHL, UPS.. även PEX osv...

Men vore toppen ifall du tog din tid att spela in ljudet... så att vi kan jämföra och se om det är värt att köra på en beställning därifrån.

Redigerat av Unregistered1232, 05 oktober 2009 - 15:32.


#66

Postad 05 oktober 2009 - 15:39

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Det borde ju inte spela så stor roll vart i UK jag köper maskinen, eller? Vanlig 250-giggare, ingen bundle?

#67

Postad 05 oktober 2009 - 15:40

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Köpte en PS3 slim på ONOFF och har den i en tv möbel med glasdörrar. Utan tvekan är den mycket mer högljudd än xbox 360 arcade. Den väsnas bra mycket mer än den gamla 60 gb versionen jag hade innan jag skilde mig.......

Det 'r ett ###### liv efter bara någon minut in i en film eller spel. och jag är inte speciellt känslig.......

#68

Postad 05 oktober 2009 - 15:51

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Bild på kartongen? Så ska jag vara tyst sen och själv beställa en 250 giggare från simplygames :blink:


skall ta de om några dagar då jag är på väg till stockholm nu !

lådan är grå btw

#69

Postad 05 oktober 2009 - 16:10

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Köpte en PS3 slim på ONOFF och har den i en tv möbel med glasdörrar. Utan tvekan är den mycket mer högljudd än xbox 360 arcade. Den väsnas bra mycket mer än den gamla 60 gb versionen jag hade innan jag skilde mig.......

Det 'r ett ###### liv efter bara någon minut in i en film eller spel. och jag är inte speciellt känslig.......

Låter fan inget vidare..

#70

Postad 05 oktober 2009 - 16:24

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

japp 3020 spänn ifrån england =) 250 GB modellen. den är verkligen tyst denna! såklart fläkten går igång. men alltså det är en tyst surr bara. som ifrån en Mac-dator. det hörs max 1 meter bort.

finns att köpa för 3600 typ på spelbutiken med 3710 på pixmania med speled Shift

Bra jobbat ESAFESA och Grattis!

Hoppas verkligen INTE att det är så illa som det verkar, men det luktar död hund om detta.

- "Anyway, just had a phone call from sony explaining that the game shop manager has complained on my behalf about the fan noise, and I'm told that although sony don't consider fan noise any sort of problem, to wait until october 16th, and get the 250gig PS3 slim with uncharted 2, the sony guy said although it's the same hardware spec bar the bigger drive, I should be happy with the lack of silly noise?"

http://community.eu....=24853#M1601322

/R

#71

Postad 05 oktober 2009 - 16:26

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Detta får ni som bevis så länge!


Hello Mikael *****,

Thanks for your recent order, which has been received successfully.

Order Reference: 2*******

Order Summary:

Item Qty Unit Cost Discounts Delivery Item Total
Playstation 3 Slim Console (250Gb) - NEW!! - PS3 1 £249.79 £19.95 £249.79
Shipping Method: International Courier £19.95
Total: £269.74

0
Billing/Delivery Address:
S****** ****
Goteborg
Vastra Gotaland
4****
Sweden

#72

Postad 05 oktober 2009 - 16:42

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Jag har försökt snoka runt lite, men inte hittat någon jättekonkret information om 250-giggarerns ljudnivå.

Vissa tycks ha fått en tyst, andra inte. Precis som med 120-giggaren med andra ord. :-(

Nu vet jag inte om jag kanske ska strunta i att köpa en 250-giggare iaf. Usch. Vet inte heller om det är så lätt att bli av med en 80-giggare längre.

#73

Postad 05 oktober 2009 - 16:52

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Jag har försökt snoka runt lite, men inte hittat någon jättekonkret information om 250-giggarerns ljudnivå.

Vissa tycks ha fått en tyst, andra inte. Precis som med 120-giggaren med andra ord. :-(

Nu vet jag inte om jag kanske ska strunta i att köpa en 250-giggare iaf. Usch. Vet inte heller om det är så lätt att bli av med en 80-giggare längre.


en 250 GB modell kan du få sålt för vad du köpte den för , på så sätt är du rätt safe! då den är så dyr i sverige. lägg till fifa 10eller shift så verkar de som paketen för 4500 =)

#74

Postad 05 oktober 2009 - 16:57

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Bra jobbat ESAFESA och Grattis!

Hoppas verkligen INTE att det är så illa som det verkar, men det luktar död hund om detta.

- "Anyway, just had a phone call from sony explaining that the game shop manager has complained on my behalf about the fan noise, and I'm told that although sony don't consider fan noise any sort of problem, to wait until october 16th, and get the 250gig PS3 slim with uncharted 2, the sony guy said although it's the same hardware spec bar the bigger drive, I should be happy with the lack of silly noise?"

http://community.eu....=24853#M1601322

/R

Menar han att 250 giggaren som kommer bundlad med Uncharted 2 kommer vara tystare eller?

#75

Postad 05 oktober 2009 - 16:58

Alarma
  • Alarma
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

en 250 GB modell kan du få sålt för vad du köpte den för , på så sätt är du rätt safe! då den är så dyr i sverige. lägg till fifa 10eller shift så verkar de som paketen för 4500 =)


ESAFESA, jag är väldigt sugen på att göra samma sak som du! Hur fungerar det med garantier på engelsk-köpta PS3:or? Någon som vet?

#76

Postad 05 oktober 2009 - 17:00

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

ESAFESA, jag är väldigt sugen på att göra samma sak som du! Hur fungerar det med garantier på engelsk-köpta PS3:or? Någon som vet?

Du måste skicka tillbaka den till england om något skulle hända.

#77

Postad 05 oktober 2009 - 17:05

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Du måste skicka tillbaka den till england om något skulle hända.


japp så är det , men dem brukar förstå en i sådana lägen så de fixar hämtning på ps3an, för dem kostar det nästan inget med frakt osv

#78

Postad 05 oktober 2009 - 17:14

Thompa bompa
  • Thompa bompa
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

ESAFESA, jag är väldigt sugen på att göra samma sak som du! Hur fungerar det med garantier på engelsk-köpta PS3:or? Någon som vet?


Köper man Sonyprodukter inom EU så ska garanti kunna användas i vilket land som helst, så var det "förr" när jag kollade upp detta iaf. Bör då även gälla PS3 enheter. Och även Sony Ericsson mobiltelefoner. :blink:

#79

Postad 05 oktober 2009 - 17:34

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Bytte min 60gb mot en slim och efter att ha följt denna tråden tyckte jag helt plötsligt att min slim minsann levde om den också. Har den senaste tiden spelat mest 360 (1 år gammal elite) och varit nöjd med ljudnivån på den. Inbillade mig för ett tag att slimmen levde om mer än min förhållandevis tysta elite, så i helgen nu så gjorde jag ett snabbtest slim vs elite och ######r vilken skillnad det är. Eliten vars ljudnivå jag aldrig stört mig på låter verkligen dammsugare jämfört med min faktiskt "tysta" slim. Sitter jag och spelar med minimalt ljud på kvällarna när ungarna sover så är det precis att jag hör den från tre meter vilket jag är riktigt nöjd med. Jag misstror inte er som klagar på fläktljudet men ville bara flika in att det är lätt att Inbilla sig saker och ting av en sån här tråd.

#80

Postad 05 oktober 2009 - 17:40

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Köper man Sonyprodukter inom EU så ska garanti kunna användas i vilket land som helst, så var det "förr" när jag kollade upp detta iaf. Bör då även gälla PS3 enheter. Och även Sony Ericsson mobiltelefoner. :blink:


Det finns äver world wide warranty på vissa sony produkter fortfarande. Men då NF är distributören av PS3 här i Sverige så verkar det vara annorlunda regler.

#81

Postad 05 oktober 2009 - 17:48

Thompa bompa
  • Thompa bompa
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Bytte min 60gb mot en slim och efter att ha följt denna tråden tyckte jag helt plötsligt att min slim minsann levde om den också. Har den senaste tiden spelat mest 360 (1 år gammal elite) och varit nöjd med ljudnivån på den. Inbillade mig för ett tag att slimmen levde om mer än min förhållandevis tysta elite, så i helgen nu så gjorde jag ett snabbtest slim vs elite och ######r vilken skillnad det är. Eliten vars ljudnivå jag aldrig stört mig på låter verkligen dammsugare jämfört med min faktiskt "tysta" slim. Sitter jag och spelar med minimalt ljud på kvällarna när ungarna sover så är det precis att jag hör den från tre meter vilket jag är riktigt nöjd med. Jag misstror inte er som klagar på fläktljudet men ville bara flika in att det är lätt att Inbilla sig saker och ting av en sån här tråd.


Precis, därför jag inte svarar i den här tråden längre (hostharkel nästan iaf :P), förtjänar inte onödiga bumpningar bara för att "gnälla". ;)

Det finns äver world wide warranty på vissa sony produkter fortfarande. Men då NF är distributören av PS3 här i Sverige så verkar det vara annorlunda regler.


Mjo, jag sa bara EU för det skiljer antagligen nätdel och andra småsaker länder emellan, speciellt utanför EU.
Troligen så är NF ivägen för PS3 garantiärenden som du säger, någon som har lust kan ju maila sony support och fråga. :blink:

Redigerat av Thompa bompa, 05 oktober 2009 - 17:50.


#82

Postad 05 oktober 2009 - 18:02

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Känns ju som om man lätt skulle kunna göra av med slimmen för knappt 3000, så det blir ju plus minus noll antar jag. Fan, nu blev jag sugen ju.

#83

Postad 05 oktober 2009 - 19:34

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Känns ju som om man lätt skulle kunna göra av med slimmen för knappt 3000, så det blir ju plus minus noll antar jag. Fan, nu blev jag sugen ju.


haha va fan du e ju som en tjej var inte så osäker :)

#84

Postad 05 oktober 2009 - 20:13

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Jo, det är ju lite illa., men jag har provat så många maskiner nu, så det känns inte som om jag skulle få en tyst denna gången heller.

#85

Postad 05 oktober 2009 - 22:53

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Jo, det är ju lite illa., men jag har provat så många maskiner nu, så det känns inte som om jag skulle få en tyst denna gången heller.

En PS3 kanske inte är något för dig helt enkelt. Om du nu har testat så många olika konsoler och inte varit nöjd.

#86

Postad 06 oktober 2009 - 07:58

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Personligen så tror jag inte att det blir så lätt att sälja 250 giggaren för det priset ni skriver... det är flera faktorer som spelar roll.. många ut av blocket köpare är föräldrar till barn, de vill helst gärna ha kvitto och det är helt klart en fördel om produkten är köpt i Sverige. Är den importerad så tänker man en extra gång.

Sedan, så tror jag inte man tänker speciellt mycket på hårdisk storleken. Se scenariot där en 120gig och 250gig ligger på 3000kr på blocket, men 120 giggaren är köpt i Sverige och har garanti hos t.ex elgiganten, MM, expert, Onoff, Siba osv... så skulle jag personligen gå på 120 giggaren.

Desutom så säljer mediamarkt 250giggaren med 1 spel för 3490kr lr nåt sånt.

Jag har bla märkt ett flertal gånger där t.ex iphone 8gb och 16gb på blocket går ungefär på samma pris.

Redigerat av Unregistered1232, 06 oktober 2009 - 07:59.


#87

Postad 06 oktober 2009 - 08:08

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
- "Precis som du nämner finns det olika leverantörer av fläktarna. Egentligen är det inget märkligt med det, de flesta elektronikprodukter innehåller komponenter av varierande tillverkare då det annars hade varit omöjligt att få fram tillräckligt med delar till de miljontals maskiner som byggs. Att någon av fläktarna däremot skulle vara av sämre kvalitet stämmer inte. Alla leverantörer av komponenter till PlayStation 3 arbetar efter samma riktlinjer och produkterna måste uppfylla samma uppsatta standard.", Daniel Gustafson PR & Product Marketing PlayStation, Nordisk Film.

Ovan svar fick IDG reportern ifrån Nordisk Film. Därmed har vi fått en officiell bekräftelse på att det finns fläktar av olika märken i PS3 slim, vilket därmed betyder olika ljudnivåer. Dialogen mellan IDG och Nordisk Film är inte avslutad, jag återkommer när jag får höra mer.

/R

Redigerat av RoberthE, 06 oktober 2009 - 08:11.


#88

Postad 06 oktober 2009 - 11:34

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Personligen så tror jag inte att det blir så lätt att sälja 250 giggaren för det priset ni skriver... det är flera faktorer som spelar roll.. många ut av blocket köpare är föräldrar till barn, de vill helst gärna ha kvitto och det är helt klart en fördel om produkten är köpt i Sverige. Är den importerad så tänker man en extra gång.

Sedan, så tror jag inte man tänker speciellt mycket på hårdisk storleken. Se scenariot där en 120gig och 250gig ligger på 3000kr på blocket, men 120 giggaren är köpt i Sverige och har garanti hos t.ex elgiganten, MM, expert, Onoff, Siba osv... så skulle jag personligen gå på 120 giggaren.

Desutom så säljer mediamarkt 250giggaren med 1 spel för 3490kr lr nåt sånt.

Jag har bla märkt ett flertal gånger där t.ex iphone 8gb och 16gb på blocket går ungefär på samma pris.


Det är mycket sant. tur nog så fick jag en som jag är nöjd med. Men saken hör till den att sony har en world wide warranty... i Sverige är det nordisk film som gäller. men inte i england. därmed så kan man höra av sig till sony så fixar dem det om det blir några problem. det kan man inte tro men det är så.

#89

Postad 06 oktober 2009 - 11:39

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

- "Precis som du nämner finns det olika leverantörer av fläktarna. Egentligen är det inget märkligt med det, de flesta elektronikprodukter innehåller komponenter av varierande tillverkare då det annars hade varit omöjligt att få fram tillräckligt med delar till de miljontals maskiner som byggs. Att någon av fläktarna däremot skulle vara av sämre kvalitet stämmer inte. Alla leverantörer av komponenter till PlayStation 3 arbetar efter samma riktlinjer och produkterna måste uppfylla samma uppsatta standard.", Daniel Gustafson PR & Product Marketing PlayStation, Nordisk Film.

Ovan svar fick IDG reportern ifrån Nordisk Film. Därmed har vi fått en officiell bekräftelse på att det finns fläktar av olika märken i PS3 slim, vilket därmed betyder olika ljudnivåer. Dialogen mellan IDG och Nordisk Film är inte avslutad, jag återkommer när jag får höra mer.

/R

Nja, det vi kan konstatera är att det finns olika fläktar i slim, men inte att de ska ha olika ljudnivåer. :)

/Bäckman

Det är mycket sant. tur nog så fick jag en som jag är nöjd med. Men saken hör till den att sony har en world wide warranty... i Sverige är det nordisk film som gäller. men inte i england. därmed så kan man höra av sig till sony så fixar dem det om det blir några problem. det kan man inte tro men det är så.

Finns det något konkret bevis på att så är fallet. Dvs, finns det någon som fått sin PS3a ompysslad av Sony Sverige? Vore ju skitbra om det fungerar så.

/Bäckman

#90

Postad 06 oktober 2009 - 12:48

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Nja, det vi kan konstatera är att det finns olika fläktar i slim, men inte att de ska ha olika ljudnivåer. :)

Självfallet så har sony en högsta ljudnivå's garanti från sina leverantörer för att garantera att inte konsollen låter FÖR mycket, men du menar att de även inkluderar en garanti mot för låg ljudnivå också - just för att man inte skulle kunna identifiera skillnad mellan fläktmärken. Ja, det är möjligt.

Och det är just därför denna tråd existerar, för att fösöka finna ut OM det finns någon speciell fläkt som låter mindre - oberoende om det är inom Sony's gränsvärdena i garantin från underleverantörerna. Mycket talar ju för att det är så.

/R

#91

Postad 06 oktober 2009 - 13:04

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Finns det något konkret bevis på att så är fallet. Dvs, finns det någon som fått sin PS3a ompysslad av Sony Sverige? Vore ju skitbra om det fungerar så.

/Bäckman


det finns ett bra exempel i mitt fall.

jag köpte en projektor i Tyskland. Sony VPL HS60 den var ca 8000 kronor billigare där 2005.

Den hade world wide warranty.. dem går inte på kvittot utan på serienumret som står på. där ser dem allt! var bara att fixa.

Sony kom till min dörr konfirmerade att min projektor inte funkade och jag fick en ny direkt. (detta var via order från SONY Deutchland) Ni får med ett häfte om garantin. där det står "limited world wide warranty osv =)


EDIT: i för sig finns det olika versioner av PS3, så kanske inte är samma med den så kan vara limiterat att vara endast inom Europa då det är olika artikelnummer pga var den är såld i världen (de olika kontinenterna)

Redigerat av ESAFESA, 06 oktober 2009 - 13:11.


#92

Postad 06 oktober 2009 - 13:22

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

det finns ett bra exempel i mitt fall.

jag köpte en projektor i Tyskland. Sony VPL HS60 den var ca 8000 kronor billigare där 2005.

Den hade world wide warranty.. dem går inte på kvittot utan på serienumret som står på. där ser dem allt! var bara att fixa.

Sony kom till min dörr konfirmerade att min projektor inte funkade och jag fick en ny direkt. (detta var via order från SONY Deutchland) Ni får med ett häfte om garantin. där det står "limited world wide warranty osv =)


EDIT: i för sig finns det olika versioner av PS3, så kanske inte är samma med den så kan vara limiterat att vara endast inom Europa då det är olika artikelnummer pga var den är såld i världen (de olika kontinenterna)


Jag mailade Nordisk Film och frågade följaden:

Jag planerar att beställa en PS3 Slim från Storbritannien. Eftersom den har EU-garanti så måste jag väl kunna skicka in den i Sverige om den skulle gå sönder. Var skickar jag den då?

Detta svaret fick jag:

Den skal indleveres til samme forretning hvor den er indkøbt ved eventuel service sager indenfor den engelske garanti.

#93

Postad 06 oktober 2009 - 13:25

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Jag mailade Nordisk Film och frågade följaden:

Jag planerar att beställa en PS3 Slim från Storbritannien. Eftersom den har EU-garanti så måste jag väl kunna skicka in den i Sverige om den skulle gå sönder. Var skickar jag den då?

Detta svaret fick jag:

Den skal indleveres til samme forretning hvor den er indkøbt ved eventuel service sager indenfor den engelske garanti.


japp de har de rätt om, nordisk film har inget med detta att göra. utan det är SONY direkt i så fall. du har EU warranty om det står någonstans, som sagt inte säker på PS3 men med min projektor gick de fint.

Engelska SONY kan antagligen säga till SONY i Sverige att ta hand om den , så skickar dem en ny i så fall..

#94

Postad 06 oktober 2009 - 14:39

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Troligtvis finns det en anledning varför sony inte velat sköta distributionen själva i Sverige, det kanske blev billigare att outsourca det till Nordisk film, därav så tror jag inte Sony blandar sig in i verksamheten för det var väl inte tanken. Så köper man från UK, så tror jag att det blir UK man får vända sig till... alt annat land där sony är ansvarig distributör.

#95

Postad 06 oktober 2009 - 15:07

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Nja, det vi kan konstatera är att det finns olika fläktar i slim, men inte att de ska ha olika ljudnivåer. :D

/Bäckman


Finns det något konkret bevis på att så är fallet. Dvs, finns det någon som fått sin PS3a ompysslad av Sony Sverige? Vore ju skitbra om det fungerar så.

/Bäckman

Naturligtvis är det bara så han säger. Tror du att Sonys distributör skulle gå ut och säga att "ja det finns olika fläktar, och ja det kan finnas olika ljudnivåer på konsolerna. Det är lite som ett lotteri när du köper". Knappast va..

Han drar såklart bara till en standardfras om att Sony har krav på sina komponenter. För det låter ju bra utåt. Och visst har dom krav på en max ljudnivå. Men bara man inte passerar den så är jag övertygad om att det kan skilja en del mellan olika fläktar.

Redigerat av belzebubb, 06 oktober 2009 - 15:11.


#96

Postad 06 oktober 2009 - 16:22

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Här kommer en dagsfärsk historia... Var inne på det lokala GameStop för att kolla om de hade några 250-giggare.

Frågade om fläkten och fick höra att de trodde att det problemet skulle vara fixat i de nya maskinerna. Fick även löfte om att byta eller häva köpet om jag inte blev nöjd. Med denna fina garanti köpte jag en 250-giggare och åkte hem för att prova.

Lät skit. Lika illa om inte värre än de högljudda 120-giggare jag hört. Jag tog med maskinen tillbaka till butiken och väl där testade vi alla tre 250-giggare de hade inne. Alla lät lika illa och killen i butiken packade på stående fot ner samtliga maskiner för att skicka tillbaka dem som felaktiga. Hade han haft fler maskiner så hade vi provat dem. Jag fick tillbaka mina pengar utan snack. Så himla skönt att ha att göra med någon som dels hört om problemet, och dels som tar det på största allvar.

GameStop = MVG+ i mina ögon.

Nu behåller jag min feta PS3 ett bra tag innan jag ens funderar på en ny slim. Hoppas det sker någon form av hårdvarurevision till nästa år.

Redigerat av Muyfa666, 06 oktober 2009 - 16:24.


#97

Postad 06 oktober 2009 - 16:40

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Här kommer en dagsfärsk historia... Var inne på det lokala GameStop för att kolla om de hade några 250-giggare.

Frågade om fläkten och fick höra att de trodde att det problemet skulle vara fixat i de nya maskinerna. Fick även löfte om att byta eller häva köpet om jag inte blev nöjd. Med denna fina garanti köpte jag en 250-giggare och åkte hem för att prova.

Lät skit. Lika illa om inte värre än de högljudda 120-giggare jag hört. Jag tog med maskinen tillbaka till butiken och väl där testade vi alla tre 250-giggare de hade inne. Alla lät lika illa och killen i butiken packade på stående fot ner samtliga maskiner för att skicka tillbaka dem som felaktiga. Hade han haft fler maskiner så hade vi provat dem. Jag fick tillbaka mina pengar utan snack. Så himla skönt att ha att göra med någon som dels hört om problemet, och dels som tar det på största allvar.

GameStop = MVG+ i mina ögon.

Nu behåller jag min feta PS3 ett bra tag innan jag ens funderar på en ny slim. Hoppas det sker någon form av hårdvarurevision till nästa år.


tycker verkligen synd om dig :S.. kanske bara sverige som får kassa? för min e riktigt tyst, som sagt återkommer med video osv nästa vecka

#98

Postad 06 oktober 2009 - 17:34

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Själv tycker jag inte att det var okej att han på gamestop öppnade tre slim bara för att provköra, är väl okej om han nu verkligen skickar tillbaks dom till sony och det kanske han gör...Hur länge testkörde ni? I normalt "butiksljud" så hade jag nog knappt hört min elite men det kanske var som så att dom här slimmarna verkligen lät som flygplan direkt vid uppstart?.

#99

Postad 06 oktober 2009 - 17:51

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Detta hände i en liten håla, med folktom butik. Vi testkörde varje maskin 5-10 minuter. De började ok, men varvar snabbt upp 2 till 3 fläktlägen och blir högljudda som f-n.

Sen packade han inte upp maskiner för att provköra i den bemärkelsen, utan för att se om någon av dem lät ok. Alla går till reklamation. Han sa också att man aldrig, och särskilt inte i en mindre stad, har råd med missnöjda kunder.

Jag håller definitivt GameStop om ryggen från och med nu.

#100

Postad 06 oktober 2009 - 18:27

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Köpte mig en ps3 slim 250gb och tycker inte alls att min gör det oljudet som ni beskriver. Får återkomma efter hårdare test. Köpte min med nfs shift för 3490:-



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.