Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 PC

1123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PC) (PC-spel) 9 7,53 (72) 66:-
Battlefield 3 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser
Battlefield 3 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 3 7,61 (48) 80:-

#1001

Postad 17 juli 2012 - 20:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Problemet är att de nu mjölkar ur serien i klart ökad takt än tidigare.

BF3 lär inte leva länge efter BF4 kommer ut, tror knappast heller kvaliteten ökar.

Men framför allt är det tråkigt nu när de ändrat taktik, istället för att göra ett BRA spel som håller i många år (BF2) så är det snabbt ut och snabbt eraätta med nytt. Rinse repeat.

#1002

Postad 17 juli 2012 - 20:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Då är jag med hur du menar. :) Var det inte dice som sade att de inte skulle släppa ett battlefield om året och aldrig ta betalt för expansioner?

#1003

Postad 17 juli 2012 - 20:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Det var innan EA satte klorna i dom.... <_<

#1004

Postad 17 juli 2012 - 20:45

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
2011 o 2014 är samma år eller?

Är väl självklart att de vill få ut nya spel o 3 år är ganska lagom imo.
Finns inga pengar i att bara underhålla ett mer än 3 år gammalt spel som inte kostar något att spela.

O en sådan massindustri som DICE har blivit så är de klart som fan att EA vill få valuta för sina investeringar.

#1005

Postad 17 juli 2012 - 21:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 2
Nej mycket riktigt är inte 2011 och 2014 samma år. :)

Känner bara att battlefield 3 är ju inte så genomarbetat ännu och jag skulle hellre kanske vilja se att det arbetades mer på buggfixning/allmän förbättring än på bf4. För mig själv så behöver jag inte ett nytt spel var tredje år om originalet är bra. Själv som premium ägare har inget emot att betala för mig, hade kunnat tänka mig att betala en månadskostnad som wow om det innebar mer stabila servrar och ett kontinuerlig förbättring samt mer banor.

Dock så förstår jag väl självklart att EA vill ha sin bit av kakan.

#1006

Postad 17 juli 2012 - 22:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

2011 o 2014 är samma år eller?

Är väl självklart att de vill få ut nya spel o 3 år är ganska lagom imo.
Finns inga pengar i att bara underhålla ett mer än 3 år gammalt spel som inte kostar något att spela.

O en sådan massindustri som DICE har blivit så är de klart som fan att EA vill få valuta för sina investeringar.

Bara för att det var väntat eller för att det är självklart betyder det inte att man varken gillar det eller att det är det bästa för spelet.

Jag är klart emot denna utveckling när det blir mer och mer mainstream och dumifiering av spel.

Allt för att alla konsolkids ska kunna hänga med och bli hållna i handen.

Alla får diplom!

#1007

Postad 18 juli 2012 - 09:16

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Jag är lite kluven. Det känns, rent spontant, som att det kommer för tidigt. Samtidigt så är det bara en beta som är beräknad att anlända Hösten 2013. Så spelet kanske går guld i början av 2014?

Man ska ju också veta att även om det tog 6 år mellan BF2 och BF3 så arbetade ju DICE under de åren med expansioner till BF2, konsolspel, Bad Company(2008) och BC2 2010. DICE har idag cirka 300 anställda, men man kan tycka att de borde fixat till BF3 från början. När grundspelet är bra kan man börja släppa expansioner osv.

Personligen tycker jag att BF3 är det bästa i serien, med premium. Det kommer att finnas allt från rejält stora kartor till riktigt tät och snabb action. Valfriheten finns där.

Någon skrev att man kunde betala en månadskostnad åla WoW. Det är något jag med glädje skulle göra om folket kring DICE tar ett rejält tag om fuskandet och lyfter in e-sport som en stor del i det hela.

#1008

Postad 18 juli 2012 - 11:11

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jo ja hade gärna hellre sett ett Bad Company 3 emellan.
För min del kan skippa singleplayer delen helt o hållet och bara fokusera på multiplayer.

BF3 är utan tvekan enligt mig bästa spelet i serien.
Spenderade väldigt många timmar i BFBC2 , när ja startar de spelet
idag känns de nästan ospelbart! Bara en sådan sak som att man inte kan springa o strafe`a är ju helt sjukt. :)

#1009

Postad 19 juli 2012 - 09:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
För mig har det bara gjorts 2 riktiga BF-spel som just hade kärnan av det som ÄR BF.

Det var 1942 och framför allt BF2.

Resten har gjorts för mainstream och fokuserat för mycket på lone wolfs till fots alá CoD istället för extremt fokuserat och fordonsinriktat teamplay.

#1010

Postad 19 juli 2012 - 14:56

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0
Armored Kill Gameplay Trailer
http://www.youtube.c...c&feature=g-u-u

Snökarta! :)

#1011

Postad 19 juli 2012 - 16:42

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Det var innan EA satte klorna i dom.... <_<


Mig veterligen så släpptes Battlefield 1942 av EA, så det måste ha varit före BF1942 :P

#1012

Postad 19 juli 2012 - 17:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
OWC det är en sådan video som gör att man är glad att man tagit steget över till PC!
FYFAN så EPIC

#1013

Postad 19 juli 2012 - 17:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Mig veterligen så släpptes Battlefield 1942 av EA, så det måste ha varit före BF1942 :P

Det vet jag också, men EA hade knappast samma krav på DICE den gången eller gången efter (BF2) som de har nu.

Deras CEO gick ju explicit ut innan BF3 med att dom var ute efter att ta över FPS-kronan från Activison´s CoD.

#1014

Postad 20 juli 2012 - 06:33

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
ah gunmatch är så skoj! :) får skapliga vibbar från gungame tiden i dod/cs :). Känns bra mycket enklare numera dock, antar dom catrar till dagens instagratification-kids :) Men men. Man får ju lätt valuta för pengarna för premium iaf :)

#1015

Postad 20 juli 2012 - 15:51

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

För mig har det bara gjorts 2 riktiga BF-spel som just hade kärnan av det som ÄR BF.

Personligen föredrar jag att Dice avgör vad som är riktiga BF. Det som är BF för dig är tydligen inte riktigt BF för DICE.

Personligen var jag väldigt nöjd med att hoppa BF2 för BC2 och sedan till BF3, även jag saknar 2142 och vissa av de game modes som fanns där. De få gånger BF2 och även till viss del 2142 var så episkt som alla verkar vilja att det var, så var det 9 andra gånger av 10 som det var allt annat än episkt. Spawnraping, delfindykningar, gridstyrningen på sikten som gjorde att dina kulor gick rakt igenom målet om du stod en pixel fel, grafikbuggar, taskiga patchar för/emot flyg, osv, osv.

Det jag däremot kan sakna är moddarna där det fanns ett gäng bra moddar för bf2. Å enda sidan tycker jag det är dumt att de inte släpper modning och verktyg, å andra sidan så förstår jag det, för även en mod idag kräver en jäkla massa då allting har blivit bra mycket mer komplext. Kolla på Living Legends till Crysis t.ex. Det är en enorm dedikation som krävs för att få ihop något vettig alls. Men när det väl händer, så kan det vara episkt.

#1016

Postad 20 juli 2012 - 21:21

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Personligen föredrar jag att Dice avgör vad som är riktiga BF. Det som är BF för dig är tydligen inte riktigt BF för DICE.

Dice är inte vad de en gång var. Den där Patrik Bach t.ex. <_<

#1017

Postad 21 juli 2012 - 09:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Personligen föredrar jag att Dice avgör vad som är riktiga BF. Det som är BF för dig är tydligen inte riktigt BF för DICE.

Personligen anser jag just denna inställning vara det som stör mig mest och som är just det som stör mig med DICE/EA idag.
Det är väl för bövelen köparna/spelarna/publiken som avgör vad som är bra och "riktigt" och inte utvecklarna!?

Det du säger är ju som en artist skulle släppa en skiva och säga till sin publik: "den här skivan är det bästa ni har hört, punkt slut!"
Titta bara på alla dedikerade BF-forum som funnits/finns (speciellt det mest dedikerade av dom alla UK-forumet som nyligen lades ner) och läsa om vilket ramaskri som kommit från alla gamla BF-fans som varit med från början över de nyare titlarna.

Jag säger inte att BC2 och BF3 är skit, jag säger heller inte att BF2 inte hade massor med buggar och balansproblem. Men jag tycker dom missat en oerhörd stor del av de kärnkomponenter som enligt mig och de flesta fans till serien saknar. Vilka dessa är är redan utnötta och jag orkar inte räkna upp dom här.

Hade hellre sett att dom fixat till BF3 innan dom annonserar BF4, som då mest känns som en loska i ansiktet.

Redigerat av masse70, 21 juli 2012 - 12:06.


#1018

Postad 21 juli 2012 - 17:02

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Om man har så stora problem med BF så kan man faktist gå till baka till BF2 finns fortfarande gott om servar att lira på om man vill.

#1019

Postad 21 juli 2012 - 17:17

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Om man har så stora problem med BF så kan man faktist gå till baka till BF2 finns fortfarande gott om servar att lira på om man vill.

Nu utgår du från just det jag skrev att jag INTE tycker, dvs att jag INTE tycker att BF3 är skit.

Däremot är jag emot utvecklingen av spelserien, vänligen läs det jag skriver innan du svarar.

#1020

Postad 21 juli 2012 - 17:28

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Däremot är jag emot utvecklingen av spelserien, vänligen läs det jag skriver innan du svarar.

Bara av ren nyfikenhet. :)
Vad i utvecklingen stör dig?

#1021

Postad 21 juli 2012 - 18:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Ehm, har ni alls läst det jag redan skrivit?

Men ok för att upprepa mig själv kan jag ta iaf nåt av många exempel som jag inte gillar. Dvs det förutom det jag redan nämnt ovan som har mer med företagsbiten att göra.

Det att man märker att produkterna blir allt mer rushade för att nå ut för att snabbt kunna påbörja nästa titel. Som exempel har jag en arbetskollega på jobbet som jobbade med utveckligen av BF3 uppe vid DICE kontor vid Slussen. Han vittnar om en enormt tidspressad produkt som var långt ifrån klar när den släpptes.

1. konsollanpassningen som drabbat även pc
2. dumifieringen och att alla ska passa alla och vara lätt.
3. ingen commander
4. inga 2-seater jets
5. klart sämre kontroll av jets/plan jämfört med BF2
6. client-side hit detection och nätkoden genrellt.
7. påtvingad battlelog integrering istället för ingame browser.
8. inget stöd för mods.
9. avsaknad av VOIP
10. idiot-systemet med health regen på fordon+soldiers

Som sagt, bara några rakt ur hatten men finns många fler...

Redigerat av masse70, 21 juli 2012 - 18:37.


#1022

Postad 21 juli 2012 - 18:39

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Ehm, har ni alls läst det jag redan skrivit?

Men ok för att upprepa mig själv kan jag ta iaf nåt av många exempel som jag inte gillar.

1. konsollanpassningen som drabbat även pc
2. dumifieringen och att alla ska passa alla och vara lätt.
3. ingen commander
4. inga 2-seater jets
5. klart sämre kontroll av jets/plan jämfört med BF2
6. client-side hit detection och nätkoden genrellt.
7. påtvingad battlelog integrering istället för ingame browser.
8. inget stöd för mods.
9. avsaknad av VOIP
10. idiot-systemet med health regen på fordon+soldiers

Som sagt, bara några rakt ur hatten men finns många fler...

Nä, inte ens en moderator orkar bläddra bland alla sidor :P
Ah, många punkter där. Några kan jag hålla med om.
Dock önskar jag, återigen av nyfikenhet, att du utvecklar punkt 1. Hur har det påverkat? Jag har personligen gått ifrån BF3 på PS3 till förmån för PC. Och maken till skillnad i spelsätt har jag sällan skådat. PS3 och PC går ICKE att jämföra. Allt till fördel till PCn. Så jag förstår inte din punkt 1.

Punkt 8. Jag håller med, vore riktigt najs. Men då kommer också problematiken in kring fuskare. Man kan inte tillåta moddning och samtidigt förvänta ett bra anti-cheat. Å andra sidan så funkar ju Punkbuster rätt jävla dåligt och Dice bryr sig allt för lite om fuskandet. Pengarna flödar ju in...

VOIP löser man. Skype, Vent etc

Ogillar också att du hakar upp dig kring "fördummande". Vad menar du?

Redigerat av Falcy, 21 juli 2012 - 18:41.


#1023

Postad 21 juli 2012 - 21:48

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
jag gillar battlelog eller jag har lärt mig gilla det man kan pilla runt en hel del utan att behöva starta spelet vilket jag uppskattar när jag slösufar o dyl Origin däremot det är en helt annan historia

#1024

Postad 21 juli 2012 - 21:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

jag gillar battlelog eller jag har lärt mig gilla det man kan pilla runt en hel del utan att behöva starta spelet vilket jag uppskattar när jag slösufar o dyl Origin däremot det är en helt annan historia

Jag gillar Battlelog också, men det jag INTE gillar med det är att man inte kan starta spelet utan det.

BL borde enbart vara för att kunna kolla stats, nyheter och forum etc men i övrigt helt fristående från spelet.

Dvs man kan pilla med BL utan att ha BF igång, men inte tvärtom.

Redigerat av masse70, 21 juli 2012 - 21:53.


#1025

Postad 22 juli 2012 - 00:20

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Punkt 8. Jag håller med, vore riktigt najs. Men då kommer också problematiken in kring fuskare. Man kan inte tillåta moddning och samtidigt förvänta ett bra anti-cheat. Å andra sidan så funkar ju Punkbuster rätt jävla dåligt och Dice bryr sig allt för lite om fuskandet. Pengarna flödar ju in...

Fördelarna med mod-stöd väger starkt upp nackdelarna. Är mycket fuskare i bf3 så ditt argument fungerar inte riktigt. Dice och framförallt EA vill ha "the sweat dough" och då kan de inte tillåta moddar, som tar publik/pengar från deras dlc-planer. Eller som Dice sa det: Spelmotorn/verktygen är för avancerade för modskapare. :rolleyes:

#1026

Postad 22 juli 2012 - 14:09

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jag kan iofs till visst del hålla med masse om en del saker.
1-2. Definitivit visst syndrom. Tro på era köpare att de faktiskt pallar mer än minimal basic.
3. Det är en av de saker jag är glad över försvann. 9/10 commanders var skräp.
4. Både ja och nej. Beror på hur man gör det. Men en 2 seater jet skulle per definition behöva vara mer kraftfull än en single, så jag vet inte riktigt om det är en bra id'e.
5. Tycker jag inte spelar jättestor roll faktiskt. Och då bör ändå nämnas att för seriöst flygande har jag en HOTAS cougar, men BF och även BC2 är "err on the side of fun" typ av spel.
6. Instämmer.
7. Är positivit överaskad över hur bra battlelog har visat sig och hur föråldrade andra spel känns som man måste starta först för att kunna göra ett skit, om du ens vill kolla om folk är online, etc. Men jag instämmer också att man borde kunna köra igång spelet och pilla på settings ordentligt utan att behöva gå in på offline mode i origin och trixa på SP delen. Å andra sidan finns det ju tredje parts settings editor som konfar direkt på konf-filen som är bra så...
8. Instämmer, även om jag tror att det som var traditionell moddning kommer dö med den högre komplexiteten som många spel kommer med nu.
9. Instämmer. BC2 gjorde det bra. Jag sitter alltid på teamspeak med polarna, och även om den inte är bra, så fungerar det i värsta fall med party i battlelog. Problemet är att man inte kan prata med andra squadmates som är pubbisar, och det är dumt som sat. rent ut sagt. Även om det tyvär var så att de allra flersta i BC2 att folk sket i voice totalt, så jag förstår att de hoppade över det.
10. Vad säger man, hardcore is teh shit. Sluta spela normal. Det enda jag saknar i HC är 3e persons vy när man flyger plan, samt att du inte ser magasin och firing mode. Resten är så mycket bättre så det är löjligt jämfört med normal.

#1027

Postad 03 augusti 2012 - 08:44

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Hej alla!

Just skaffat BF3 till PC efter att gett upp på konsolversionen... Känner dock inte så många som lirar på PC så lite nya vänner att lira med vore nice!
Jag suger riktigt fett för tillfället då jag inte suttit vid ett tagentbord sedan Half Life men det tar sig så smått... Har lirat mycket BFBC2 på PS3 och jag spelar som en lagspelare. Älskar att vinna och offrar mig gärna för laget ist för att glänsa med K/D ratio!

Adda mig gärna på Battlelog. Jag heter Mornil. (Jag har Premium om det är viktigt? Har även headset och mic)

Vilka servrar spelar folk här på förresten? Eftersom jag är grön på PC så är allt inte solklart nu i början.
Jag brukar kryssa i det jag vill spela i Serverbrowsern och sen sortera de urvalda servrarna efter "ping".
Är detta ett bra sätt?
Och hur kommunicerar ni när ni lirar? Skype eller annat?

Väl mött på slagfältet! / N00ben Mårten

#1028

Postad 04 augusti 2012 - 21:07

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Hej alla!

Just skaffat BF3 till PC efter att gett upp på konsolversionen... Känner dock inte så många som lirar på PC så lite nya vänner att lira med vore nice!
Jag suger riktigt fett för tillfället då jag inte suttit vid ett tagentbord sedan Half Life men det tar sig så smått... Har lirat mycket BFBC2 på PS3 och jag spelar som en lagspelare. Älskar att vinna och offrar mig gärna för laget ist för att glänsa med K/D ratio!

Adda mig gärna på Battlelog. Jag heter Mornil. (Jag har Premium om det är viktigt? Har även headset och mic)

Vilka servrar spelar folk här på förresten? Eftersom jag är grön på PC så är allt inte solklart nu i början.
Jag brukar kryssa i det jag vill spela i Serverbrowsern och sen sortera de urvalda servrarna efter "ping".
Är detta ett bra sätt?
Och hur kommunicerar ni när ni lirar? Skype eller annat?

Väl mött på slagfältet! / N00ben Mårten


Jag brukar köra vad som helst - allt under 100 i ping duger ju! ^^ Ibland t.o.m. mer! Man går efter speltyp, spelare och map! ^^

Jag addar dig på Battlelog, så kan man lira nån gång kanske! ;) (Arbu11)

Brukar använda skype vid kommunikation! ;)

#1029

Postad 05 augusti 2012 - 11:57

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Jag brukar köra vad som helst - allt under 100 i ping duger ju! ^^ Ibland t.o.m. mer! Man går efter speltyp, spelare och map! ^^

Jag addar dig på Battlelog, så kan man lira nån gång kanske! ;) (Arbu11)

Brukar använda skype vid kommunikation! ;)


Ok, tack för tipsen. Jag har acceptat dig som vän nu. Glömde skriva att jag har två små terrorister här hemma så det är mest sena kvällar och nätter jag kommer att spela.
Hoppas iaf att vi kan lira nån gång!

Ha det / Mårten

#1030

Postad 05 augusti 2012 - 13:25

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Är det någon som vill spela med mig så är det bara att adda mig, nickar Horseeater in-game. Ses!

#1031

Postad 06 augusti 2012 - 14:45

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
La till er båda, installerar bf (igen) nu.

#1032

Postad 10 augusti 2012 - 07:28

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Har också gått över från PS3 till PC, ni får gärna adda mig också :)

EL_MUPPO

#1033

Postad 10 augusti 2012 - 07:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Har också gått över från PS3 till PC, ni får gärna adda mig också :)

EL_MUPPO

Välkommen till den rätta (och enda) sidan! ;)

#1034

Postad 10 augusti 2012 - 08:34

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Välkommen till den rätta (och enda) sidan! ;)


http://www.youtube.c...h?v=yHiUitciuJ8

;)

#1035

Postad 10 augusti 2012 - 08:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Bifogad fil  PC Gamers.jpg   15,38K   3 Antal nerladdningar

#1036

Postad 04 september 2012 - 17:13

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Hej alla!

Just skaffat BF3 till PC efter att gett upp på konsolversionen... Känner dock inte så många som lirar på PC så lite nya vänner att lira med vore nice!
Jag suger riktigt fett för tillfället då jag inte suttit vid ett tagentbord sedan Half Life men det tar sig så smått... Har lirat mycket BFBC2 på PS3 och jag spelar som en lagspelare. Älskar att vinna och offrar mig gärna för laget ist för att glänsa med K/D ratio!

Adda mig gärna på Battlelog. Jag heter Mornil. (Jag har Premium om det är viktigt? Har även headset och mic)

Vilka servrar spelar folk här på förresten? Eftersom jag är grön på PC så är allt inte solklart nu i början.
Jag brukar kryssa i det jag vill spela i Serverbrowsern och sen sortera de urvalda servrarna efter "ping".
Är detta ett bra sätt?
Och hur kommunicerar ni när ni lirar? Skype eller annat?

Väl mött på slagfältet! / N00ben Mårten


Hej!

Jag la till dig på battlelog :)
Angående kommunikation så brukar jag lösa det med antingen skype eller mumble beroende på spelarna.

Ses på slagfältet!

Redigerat av Pansarhund, 04 september 2012 - 17:14.


#1037

Postad 05 september 2012 - 19:47

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Jaha. Tänkte spela ikväll nu när man för en gångs skull har tid. Vart tvungen att uppdatera spelet. Gjorde det men när jag sedan ska spela så säger den ändå att jag måste uppdatera. Finns inget mer att uppdatera. Vad är detta för lurt?

#1038

Postad 05 september 2012 - 19:56

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jaha. Tänkte spela ikväll nu när man för en gångs skull har tid. Vart tvungen att uppdatera spelet. Gjorde det men när jag sedan ska spela så säger den ändå att jag måste uppdatera. Finns inget mer att uppdatera. Vad är detta för lurt?


Pröva starta om datorn? ;)

#1039

Postad 05 september 2012 - 20:43

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0

Jaha. Tänkte spela ikväll nu när man för en gångs skull har tid. Vart tvungen att uppdatera spelet. Gjorde det men när jag sedan ska spela så säger den ändå att jag måste uppdatera. Finns inget mer att uppdatera. Vad är detta för lurt?


Testa att reparera installationen: Gå in i Origin, högerklicka på BF3 och välj "Reparera installation".

#1040

Postad 09 september 2012 - 20:52

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 1
Dice gör det igen, knullar oss helipiloter i rumpan

#1041

Postad 10 september 2012 - 00:21

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Från att vara nästan oövervinnerliga till att bli rätt hårt ansatta, men förrutom flyget är det inte speciellt illa faktiskt. Men det krävs samarbete med AA eller eget flyg för att kunna göra nytta, annars kommer motståndarens flyg och sänker en snabbt.

Nya stingers ser jag som bra, det behövdes, och helikopter var oövervinnerlig nästan om den spelades rätt innan, men det kräver en helt annan taktik nu.

#1042

Postad 10 september 2012 - 08:47

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Om du samarbetar med soflam / javelin gick det innan oxo, samt RPG. Jag köper att de gjort bilar och tanks bättre, det krävs endå skill att träffa en heli med dem, och det kan man som pilot tackla.

Men stingers är ju löjliga, below radar är nu helt verkningslös, jag har inga problem med att flyga på 4-5 fot, men inte ens på den höjden (Du kan inte flyga lägre utan att ladningsställen tar i) är belowradar effektiv.

Tanks är för övrigt helt OP, deras smoke screen har kortare cool down en vad det tar för Guided missile att låsa om (Så var det även innan patch), det är ju så kul att de knullar hos piloter i stjärten hela tiden, men fotfolket får som de vill hela tiden

edit: Det går fortfarande att äga marken, bara det att det blir tråkigare och mer defensiv spelstil

http://battlelog.bat...18/1/363603012/

Redigerat av CyberVillain, 10 september 2012 - 08:49.


#1043

Postad 10 september 2012 - 19:20

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jo, har sett dina littlebird scores ;) Jag spelar i princip bara hardcore, annars hade jag nog varit inne på samma servrar en del. (Covenant-R på Battlelog).



Jag har länge förespråkat att helikoptrar inte är OP mot vettigt teamwork, däremot måste man ge att igla/stinger var klart underpowered, sen kanske det gick lite överstyr i patchen. Men som det var innan på t.ex. sharqi var det löjligt.

Appråpå littlebirden, så har den blivit en rejäl vapenplattform. Körde en squad häromdagen där vi hade support (jag), citv laser assault och sedan två engineers med javelins som repar och skjuter på lasrade mål. Klart underhållande. Sedan är det väl lite tycke och smak om man vill ha guided missile / heatseekers på littlebirden kontra javelin / stinger på passagerarena. Men med en mediclåda och ammolåda i skuffen blir det rätt mycket destruction.

Det enda littlebirden saknar är lite pansar. Hade den varit som transporthelikoptern hade den varit totalt oövervinnerlig.

Redigerat av Damocles, 10 september 2012 - 19:23.


#1044

Postad 10 september 2012 - 21:30

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
23.0 i KD idag efter att ha anpassat spelstilen lite till till patchen.. Inte lika bra KD som jag brukade ha innan patchen, men helt okej.. Synd bara att man måste horspela mer :/ Förut kunde man vara mitt i smeten och mosa laget, nu måste man åka bort och gömma sig mellan varje strafe, blir inte så myceklt roligare för nån sida faktiskt'


http://battlelog.bat...23/1/363603012/

#1045

Postad 10 september 2012 - 23:59

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Tänk så här, roligare för dig, eller laget som tidigare blev horribelt mosat och mixat och nu bara blir totalt stampat. Nu har de ju dessutom inga ursäkter att inte plocka ner helikoptern längre...

#1046

Postad 11 september 2012 - 00:20

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Vilka klaner tillhör ni?
Spelar själv med GDZ mästarna i War Rock ( kommer ni ihåg det ? ), vi är från Eng,Sve,Nor,Dan,Tysk,Holland samt något annat land jag glömt.
Vi har servrar och ett par TS serverar som används. Dock hårda krav på medlemmarna.

#1047

Postad 11 september 2012 - 05:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 1
Det jag irriterar mig på i bf3 gällande flygningen är att det inte går så bra att flyga med joystick med helli/plan, som i alla andra bf spel... flyga med mus/tangentbord är helt omöjligt för mig! :unsure:

#1048

Postad 11 september 2012 - 05:40

TheBadlands
  • TheBadlands
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Personligen kan jag känna att totalt dominera (som Cybervillains beskriver det) luftrummet och ha en kd på 5.0 skulle göra vilket spel som helst mindre intressant för min del. Jag blir självklart nöjd om jag får till en bra runda i BF3 ibland dvs. att jag hamnar på över 1.0 i kd, högt upp i poänglistan och att laget vinner...men personligen har jag som roligast när det är täta och jämna matcher mot likvärdigt motstånd.

Apropå helikoptrarna - Det var en behövlig patchning. En duktig pilot är fortfarande stark i luftrummet.

#1049

Postad 11 september 2012 - 05:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det jag irriterar mig på i bf3 gällande flygningen är att det inte går så bra att flyga med joystick med helli/plan, som i alla andra bf spel... flyga med mus/tangentbord är helt omöjligt för mig! :unsure:

Håller fullständigt med på samtliga punkter!

I BF2 blev jag mot slutet en rätt kompetent jet pilot även om det tog sin tid. Men jag körde med joystick då mus o tgb är totalt underlägset imo. Nu är det dock inte alls görbart längre, har lagt undan jojjen och lagt ner flygandet helt :(

#1050

Postad 11 september 2012 - 07:45

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Jag har spelat Helikopter sedan Desert Combat och har spelat med mus hela tiden förutom i DC har jag aldrig gillat känslan med Joystick och då kan det tilläggas att jag även flyger en del simulatorer med en Thurstmaster Hotas



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.