Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Apple TV 4K

3360 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 september 2017 - 15:20

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0

Har nÄgon funderat pÄ att anmÀla Apple till Konsumentombudsmannen för falsk information? Undras vad de skulle sÀga?


Vari bestÄr den falska informationen?

#102

Postad 14 september 2017 - 15:29

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • ForumrĂ€v

  • 555 inlĂ€gg
  • 0

Citerar igen: "Apple TV 4K skapar en helt ny tv-upplevelse". Vilken "ny" upplevelse ger dessa appar pÄ en ATV 4K?


Vilken annan lösning ger dig tillgÄng till alla playkanaler, Netflix, HBO, Amazon dÀr du kan söka genom att sÀga namnet pÄ ett program och fÄ den visad, genom att backa ett par sekunder om man missade vad de sa! Osv
Jag har smart tv, Uhd osv ingen av dessa har stöd för allt detta! Enda som saknas Àr Atmos men det Àr ocksÄ en vÀldigt liten majoritet som har uppsÀttning för Atmos.
Visst en XboxS kanske ger de flesta funktioner men ack sĂ„ ful 😂
Nej Apple har rÀtt i att man fÄr en upplevelse utöver det vanliga! Hade inte Hollywood och alla leverantörer av kanaler varit sÄ kÄta pÄ klamra sig fast i medeltiden sÄ hade nog Apple TV kunnat vara den enda box man behövt för allt tv och filmtittande. Apple har ju försökt i antal Är str fÄ till detta.

#103

Postad 14 september 2017 - 15:43

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 1

Vilken annan lösning ger dig tillgÄng till alla playkanaler, Netflix, HBO, Amazon dÀr du kan söka genom att sÀga namnet pÄ ett program och fÄ den visad, genom att backa ett par sekunder om man missade vad de sa! Osv
Jag har smart tv, Uhd osv ingen av dessa har stöd för allt detta! Enda som saknas Àr Atmos men det Àr ocksÄ en vÀldigt liten majoritet som har uppsÀttning för Atmos.
Visst en XboxS kanske ger de flesta funktioner men ack sÄ ful
Nej Apple har rÀtt i att man fÄr en upplevelse utöver det vanliga! Hade inte Hollywood och alla leverantörer av kanaler varit sÄ kÄta pÄ klamra sig fast i medeltiden sÄ hade nog Apple TV kunnat vara den enda box man behövt för allt tv och filmtittande. Apple har ju försökt i antal Är str fÄ till detta.

Samt för alla som inte har en atv blir det ju en helt ny upplevelse. Jag tror nog att det var till dem han syftade i första hand.

#104

Postad 14 september 2017 - 17:37

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • AnvĂ€ndare

  • 184 inlĂ€gg
  • 0

Apple TV 4K Àr det officiella namnet. https://www.apple.com/se/apple-tv-4k/


Citerar Apple: "Den erbjuder allt hĂ€rligt innehĂ„ll frĂ„n appar som Viaplay, HBO Nordic och SVT Play. Och streamar nyheter och direktsĂ€nd sport. Apple TV 4K skapar en helt ny tv-upplevelse."

 

Det hÀr Àr ju en ren lögn. Den enda av ovanstÄende appar som det Àr bekrÀftat att de kan leverera 4K Àr Netflix. HBO klarar knappt av 1080p. Viaplay och SVT har endast 720p. Ingen av dessa har bekrÀftat att de skulle komma med nÄgra 4K-appar till Apple TV.

 

Amazon kommer garanterat att komma till appletv 4K och ha stöd för 4K/HDR,sen Àr det sÀkert bara en tidsfrÄga innan viaplay ocksÄ kommer köra 4K,netflix gör det redan och sÀkert kommer fler göra det.



#105

Postad 14 september 2017 - 17:55

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Infuse kommer att stödja 4K/HDR/Dolby Vision sÄ nÀr man vÀl kan rippa sina BD-uhd filmer kan man streama dom till ATV:n, avsaknaden av Atmos (samt DTS MA-HD?) och 24Hz Àr ju sÄdÀr iof....

#106

Postad 14 september 2017 - 18:14

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0

Infuse kommer att stödja 4K/HDR/Dolby Vision sÄ nÀr man vÀl kan rippa sina BD-uhd filmer kan man streama dom till ATV:n, avsaknaden av Atmos (samt DTS MA-HD?) och 24Hz Àr ju sÄdÀr iof....


Vet man att den inte stöder 24fps? Det stÄr ju i spec."upp"till 60 Hz.

#107

Postad 14 september 2017 - 18:21

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0

Vet man att den inte stöder 24fps? Det stÄr ju i spec."upp"till 60 Hz.


Saxat frÄn: https://firecore.com/blog/18839

"Just got confirmation from Craig Michaels at Apple (I sent an email to Eddy Cue regarding 24Hz output):

Stijn,

Thank you taking the time to reach out about Apple TV. At this time, Apple TV 4K doesn’t support this output mode.

We appreciate your interest in Apple TV 4K and will take your feedback into consideration as we plan for future enhancements.

Best,
Craig"

#108

Postad 14 september 2017 - 18:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlĂ€gg
  • 0

Ok... big no no igen dĂ„... det Ă€r f*n mĂ€rkligt...  :huh:



#109

Postad 14 september 2017 - 19:05

lajbanson
  • lajbanson
  • AnvĂ€ndare

  • 246 inlĂ€gg
  • 0
Suck... hatar de film?

#110

Postad 14 september 2017 - 20:20

axion84
  • axion84
  • ForumrĂ€v

  • 748 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr lite olika hur kÀnslig man Àr , och hur bildvisaren hanterar det, men jag och mÄnga andra, bla hÀr hatar nÀr det blir judder, eller som du sÀger stutter... sÄn borde vara implenterat i alla mediaspelare, Àr för tusan 2017! :P
VÀrst Àr det nÀr man kör ripat material som jag skrev innan... MÄnga tÀnker inte pÄ det dÀr med stutter, judder, men jag kan irritera mig som fasen pÄ smÄhacken... :ph34r: :rolleyes:

Jag stör mig inte nÀr det Àr konstant jÀmna hack som jag upplever med chromecast ultra 60hz i hd/4k sdr materialet eller jag mÀrker knappt av det, men nÀr det Àr enstaka större oregelbundna hack stör det mig och det ser jag pÄ inbyggda lg oled b6 netflix appen pÄ allt material, pÄ CCU bara vid netflix dolby vision hdr.

Redigerat av axion84, 14 september 2017 - 20:36.


#111

Postad 15 september 2017 - 05:41

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • ForumrĂ€v

  • 952 inlĂ€gg
  • 0

Amazon kommer garanterat att komma till appletv 4K och ha stöd för 4K/HDR,sen Àr det sÀkert bara en tidsfrÄga innan viaplay ocksÄ kommer köra 4K,netflix gör det redan och sÀkert kommer fler göra det.

Det Àr högst osÀkert om Amazon nÄgonsin slÀpper en app för ATV. De har vÀgrat i mÄnga Är nu, och sÀljer inte heller ATV dÄ de anser att den konkurrerar med deras egen spelare.

Edit.. https://www.macrumor...y-in-september/
ok, verkar som att nÄgot Àntligen Àr pÄ gÄng

Redigerat av Unregistered04df7d78, 15 september 2017 - 05:44.


#112

Postad 15 september 2017 - 07:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Vilken annan lösning ger dig tillgÄng till alla playkanaler, Netflix, HBO, Amazon dÀr du kan söka genom att sÀga namnet pÄ ett program och fÄ den visad, genom att backa ett par sekunder om man missade vad de sa! Osv
Jag har smart tv, Uhd osv ingen av dessa har stöd för allt detta! Enda som saknas Àr Atmos men det Àr ocksÄ en vÀldigt liten majoritet som har uppsÀttning för Atmos.
Visst en XboxS kanske ger de flesta funktioner men ack sÄ ful
Nej Apple har rÀtt i att man fÄr en upplevelse utöver det vanliga! Hade inte Hollywood och alla leverantörer av kanaler varit sÄ kÄta pÄ klamra sig fast i medeltiden sÄ hade nog Apple TV kunnat vara den enda box man behövt för allt tv och filmtittande. Apple har ju försökt i antal Är str fÄ till detta.

Apple TV 4 har redan allt detta.


Vari bestÄr den falska informationen?

Om det inte redan har framgÄtt repeterar jag: ATV 4K har inget som inte redan ATV 4 har, utöver att Netflix kommer ha 4K. Apple kan inte lova att andra leverantörer, som tex HBO, implementerar detta i sina appar. Samt att Apple TV redan finns som app och inte Àr nÄgot nytt. Apple lovar en ny TV-upplevelse med gamla appar.



#113

Postad 15 september 2017 - 08:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

Apple TV 4 har redan allt detta.


Om det inte redan har framgÄtt repeterar jag: ATV 4K har inget som inte redan ATV 4 har, utöver att Netflix kommer ha 4K. Apple kan inte lova att andra leverantörer, som tex HBO, implementerar detta i sina appar. Samt att Apple TV redan finns som app och inte Àr nÄgot nytt. Apple lovar en ny TV-upplevelse med gamla appar.

 

 

Visst kan dom göra det. Du har ingen aning vad som hÀnder bakom kulisserna. Apple har garanterat en dialog med innehÄllsleverantörer för att sÀkerstÀlla att det kommer finnas material.



#114

Postad 15 september 2017 - 08:55

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 1

Apple TV 4 har redan allt detta.
Om det inte redan har framgÄtt repeterar jag: ATV 4K har inget som inte redan ATV 4 har, utöver att Netflix kommer ha 4K. Apple kan inte lova att andra leverantörer, som tex HBO, implementerar detta i sina appar. Samt att Apple TV redan finns som app och inte Àr nÄgot nytt. Apple lovar en ny TV-upplevelse med gamla appar.

Återigen,för folk som inte har en atv idag Ă€r det en helt ny upplevelse. Jag tror inte att Apple roiktade sig till en handfull nördar och besserwiisrar pĂ„ diverse forum.

#115

Postad 15 september 2017 - 08:56

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

Återigen,för folk som inte har en atv idag Ă€r det en helt ny upplevelse. Jag tror inte att Apple roiktade sig till en handfull nördar och besserwiisrar pĂ„ diverse forum.

 

 

Plus pĂ„ det  :D



#116

Postad 15 september 2017 - 09:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 1
DĂ„ var en 64gb bestĂ€lld genom Apple med leverans 3/10👍iTunes UHD kommer naturligvis ge en annan upplevelse Ă€n den tidigare generation för dem som redan eller kommer uppgradera bildvisare😊

Redigerat av mcmike, 15 september 2017 - 09:07.


#117

Postad 15 september 2017 - 09:31

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

DÄ var en 64gb bestÀlld genom Apple med leverans 3/10iTunes UHD kommer naturligvis ge en annan upplevelse Àn den tidigare generation för dem som redan eller kommer uppgradera bildvisare

 

 

Spelen kommer fÄ ett lyft ocksÄ med den kraftfullare hÄrdvaran.



#118

Postad 15 september 2017 - 09:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Återigen,för folk som inte har en atv idag Ă€r det en helt ny upplevelse. Jag tror inte att Apple roiktade sig till en handfull nördar och besserwiisrar pĂ„ diverse forum.

SÄ bara för Apple paketerar samma os och appar i ny hÄrdvara blir det en ny upplevelse? Jag förstÄr inte poÀngen med att försvara Apple i detta.



#119

Postad 15 september 2017 - 09:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlĂ€gg
  • 0

SÄ bara för Apple paketerar samma os och appar i ny hÄrdvara blir det en ny upplevelse? Jag förstÄr inte poÀngen med att försvara Apple i detta.

SlÀpp det dÀr nu :)



#120

Postad 15 september 2017 - 09:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

SlÀpp det dÀr nu :)

Visst. Nu vÀntar jag pÄ alla spÀnnande recensioner om de "nya" upplevelserna.



#121

Postad 15 september 2017 - 10:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlĂ€gg
  • 0

Det kommer att bli dyrt det hĂ€r men kommer att bli ett lyft bildmĂ€ssigt frĂ„n FHD till 4K.  ATV 4K samt en ny TV 4K ligger pĂ„ inköpslistan. Nu vĂ€ntar jag att CD ocksĂ„ kommer med 4K .  Fördelen med ATV 4K gentemot TV Ă€r att den Ă€r billigare att byta ut nĂ€r apparna byts ut och inte uppdateras lĂ€ngre.



#122

Postad 15 september 2017 - 10:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

Visst. Nu vÀntar jag pÄ alla spÀnnande recensioner om de "nya" upplevelserna.

 

 

Varför Àr du ens intresserad nÀr du tydligen Àr bara hÄnfull.

Barnsligt beteende.



#123

Postad 15 september 2017 - 11:26

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • ForumrĂ€v

  • 709 inlĂ€gg
  • 0

SÄ bara för Apple paketerar samma os och appar i ny hÄrdvara blir det en ny upplevelse? Jag förstÄr inte poÀngen med att försvara Apple i detta.


4k och hdr samt DV. Vad av detta Àr inte en ny upplevelse med Apple TV? SvÄrt att tolka det pÄ nÄgot annat sÀtt nÀr den dessutom heter 4k.

#124

Postad 15 september 2017 - 11:35

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • ForumrĂ€v

  • 709 inlĂ€gg
  • 0
Det ÄterstÄr att se vilken kvalitet/bitrate det Àr pÄ filmerna i UHD men bara att priserna Àr nÀstan hÀlften av vad en skriva kostar samt att spelaren Àr överkomlig för 2000 sÄ Àr det klart ett ,för mig, bÀttre alternativ Àn fysisk media.
LÀgg pÄ handel av iTunes koder pÄ nÀtet sÄ blir filmerna betydligt billigare.

Har kört VUDU UHD och klagar inte pĂ„ bilden direkt. Bra nu att Apple fĂ„tt med dig Sony och fox dĂ„ tĂ€cker man ”nĂ€stan” allt (Om inte Disney stoppar allt och kör egen vĂ€g?)
Edit Nya spiderman kommer tydligen till ATV i 4K för 20$

Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 15 september 2017 - 11:40.


#125

Postad 15 september 2017 - 11:37

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • AnvĂ€ndare

  • 184 inlĂ€gg
  • 0

DÄ var en 64gb bestÀlld genom Apple med leverans 3/10iTunes UHD kommer naturligvis ge en annan upplevelse Àn den tidigare generation för dem som redan eller kommer uppgradera bildvisare

 

Jag bestÀllde en 32gb genom apple med leverans 22/9,har efterfrÄgan varit större pÄ 64gb? eller dom har ingen till den 22/9?

Tydligen har dom uppdaterat min leverans till att levereras 25/9 nu.Man skall kanske besöka en apple butik den 22/9?

kanske har dom ett ex dÄ.. :)


Redigerat av Unregistered64c84be4, 15 september 2017 - 11:58.


#126

Postad 15 september 2017 - 11:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • MĂ€stare

  • 3 568 inlĂ€gg
  • 0

Fick bli en 32GB för mig med. RÀcker gott och vÀl till det jag ska anvÀnda den till.



#127

Postad 15 september 2017 - 12:12

evil_nike
  • evil_nike
  • ForumrĂ€v

  • 702 inlĂ€gg
  • 0

Synd att dom inte gjorde om fjĂ€rrkontrollen. HATAR det j*vla swipe skiten...  :rolleyes:



#128

Postad 15 september 2017 - 12:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

4k och hdr samt DV. Vad av detta Àr inte en ny upplevelse med Apple TV? SvÄrt att tolka det pÄ nÄgot annat sÀtt nÀr den dessutom heter 4k.

Endast Netflix och iTunes. NÀmn nÄgra andra appar som har 4k och HDR.



#129

Postad 15 september 2017 - 12:21

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

Endast Netflix och iTunes. NÀmn nÄgra andra appar som har 4k och HDR.

 

 

Nu Àr du ju bara löjlig. Nyss skrev du att det inte Àr nÄgon skillnad mellan ATV4 och ATV 4K.

LĂ€gg ner.

 

Tidigare var det ett j*vla gnÀll att Apple inte inkluderade 4K redan nÀr första ATV4 slÀpptes.

Nu nÀr dom Àntligen slÀpper Àr det ett j*vla gnÀll över det ocksÄ.

Tycker du att dom skulle vÀnta med ATV4 4K tills fler leverantörer lanserade 4K?

Det Àr ju som hönan eller Àgget.NÄgon lÀr börja och nu började Apple och förhoppningsvis kommer leverantörerna med 4K snabbt nu.

SÄ tröttsamt med dessa dissningar Àn hur Apple gör sÄ Àr det alltid nÄgon som inte Àr nöjd.



#130

Postad 15 september 2017 - 12:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr du ju bara löjlig. Nyss skrev du att det inte Àr nÄgon skillnad mellan ATV4 och ATV 4K.

LĂ€gg ner.

 

Tidigare var det ett j*vla gnÀll att Apple inte inkluderade 4K redan nÀr första ATV4 slÀpptes.

Nu nÀr dom Àntligen slÀpper Àr det ett j*vla gnÀll över det ocksÄ.

Tycker du att dom skulle vÀnta med ATV4 4K tills fler leverantörer lanserade 4K?

Det Àr ju som hönan eller Àgget.NÄgon lÀr börja och nu började Apple och förhoppningsvis kommer leverantörerna med 4K snabbt nu.

SÄ tröttsamt med dessa dissningar Àn hur Apple gör sÄ Àr det alltid nÄgon som inte Àr nöjd.

Det Àr ingen skillnad pÄ nÄgon av de appar som Apple pÄstÄr skulle ge en ny TV-upplevelse, nej. Utöver Netflix och iTunes som Àr de anda verifierade. Men det blir mÀrkligt att i marknadsföringen inkludera en rad appar som inte har 4K.

 

Jag har för övrigt aldrig klagat över att Apple TV 4 inte hade 4K. Ej heller efterlyst det.GÀllande gnÀll pÄ 4k'an sÄ borde du om du följt trÄden sett att de flesta klagar över att den fortfarande inte klarar av 24 fps. Ett problem som i min mening borde vara prioriterat att lösa före 4K.



#131

Postad 15 september 2017 - 12:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ingen skillnad pÄ nÄgon av de appar som Apple pÄstÄr skulle ge en ny TV-upplevelse, nej. Utöver Netflix och iTunes som Àr de anda verifierade. Men det blir mÀrkligt att i marknadsföringen inkludera en rad appar som inte har 4K.

 

 

 

Som sagt du vet inte om dom ljuger eller inte eftersom ATV 4K inte Àr slÀppt Àn och dessa tjÀnster kan mycket vÀl ha 4K material tillgÀngligt nÀr den levereras.



#132

Postad 15 september 2017 - 12:34

evil_nike
  • evil_nike
  • ForumrĂ€v

  • 702 inlĂ€gg
  • 0

 

SÄ tröttsamt med dessa dissningar Àn hur Apple gör sÄ Àr det alltid nÄgon som inte Àr nöjd.

 

 

Det Àr inte lÀtt att vara fanboi nu för tiden... ;)


Redigerat av evil_nike, 15 september 2017 - 12:35.


#133

Postad 15 september 2017 - 12:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

 

Jag har för övrigt aldrig klagat över att Apple TV 4 inte hade 4K. Ej heller efterlyst det.GÀllande gnÀll pÄ 4k'an sÄ borde du om du följt trÄden sett att de flesta klagar över att den fortfarande inte klarar av 24 fps. Ett problem som i min mening borde vara prioriterat att lösa före 4K.

 

Det var en allmÀn reflektion över mÄngas inlÀgg angÄende ATV överlag.

Att den inte spelar 24 hz Àr inget problem utan nÄgot jag redan skrivit att det Àr inget gemene man mÀrker.

Och det Àr gemene man som Apple riktar sig till och inte nördar som hÀckar hÀr.


 

 

Det Àr inte lÀtt att vara fanboi nu för tiden... ;)

 

 

Jo dĂ„  :)  ^_^



#134

Postad 15 september 2017 - 12:51

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlĂ€gg
  • 0

Danskarna har gÄtt ut med lite info ang 4K filmer i Itunes.

 

https://www.flatpane...l&id=1505448066


Redigerat av volvov70, 15 september 2017 - 12:52.


#135

Postad 15 september 2017 - 13:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlĂ€gg
  • 2

@Lappen

"Att den inte spelar 24 hz Àr inget problem utan nÄgot jag redan skrivit att det Àr inget gemene man mÀrker."

 

Tycker Ă€ndĂ„ det Ă€r bakvĂ€nt att den ska kunna ta 4k HDR, men inte vara judderfri. RĂ€tt hz Ă€r viktigare Ă€n 4k imo...  :ph34r:  :o 

 

NĂ€r det körs i 60hz nĂ€r det Ă€r filmer kĂ€nns bilden "nervös"/ smĂ„ryckig pĂ„ nĂ„t sĂ€tt tycker jag, svĂ„rt att förklara... men nĂ„n kanske fattar vad jag menar... :P 


Redigerat av Garrett, 15 september 2017 - 14:00.


#136

Postad 15 september 2017 - 14:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlĂ€gg
  • 1

Att den inte spelar 24 hz Àr inget problem utan nÄgot jag redan skrivit att det Àr inget gemene man mÀrker.
Och det Àr gemene man som Apple riktar sig till och inte nördar som hÀckar hÀr.

Gemene man mÀrker i sÄ fall inte vad True Tone, DCI, Dolby Vision etc gör för bilden heller sÄ att Apple inte riktar sig till krÀsna/nördar Àr helt enkelt ett falskt pÄstÄende.

TvÀrtom sÄ gör de mkt grejer bra (lÀs:rÀtt, vilket Àr det nördar vill Ät) men tyvÀrr Àr de vÀldigt inkonsekventa i sin bedömning av vad som Àr viktigt.

#137

Postad 15 september 2017 - 14:44

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlĂ€gg
  • 0

Gemene man mÀrker i sÄ fall inte vad True Tone, DCI, Dolby Vision etc gör för bilden heller sÄ att Apple inte riktar sig till krÀsna/nördar Àr helt enkelt ett falskt pÄstÄende.

TvÀrtom sÄ gör de mkt grejer bra (lÀs:rÀtt, vilket Àr det nördar vill Ät) men tyvÀrr Àr de vÀldigt inkonsekventa i sin bedömning av vad som Àr viktigt.

 

 

Nej jag anser det inte vara ett falsk pÄstÄende.


@Lappen

"Att den inte spelar 24 hz Àr inget problem utan nÄgot jag redan skrivit att det Àr inget gemene man mÀrker."

 

Tycker Ă€ndĂ„ det Ă€r bakvĂ€nt att den ska kunna ta 4k HDR, men inte vara judderfri. RĂ€tt hz Ă€r viktigare Ă€n 4k imo...  :ph34r:  :o 

 

NĂ€r det körs i 60hz nĂ€r det Ă€r filmer kĂ€nns bilden "nervös"/ smĂ„ryckig pĂ„ nĂ„t sĂ€tt tycker jag, svĂ„rt att förklara... men nĂ„n kanske fattar vad jag menar... :P 

 

Du kanske ska fundera pÄ vilken marknad Apple huvudsaken riktar in sig pÄ och vilken hertz som anvÀnds dÀr.



#138

Postad 15 september 2017 - 15:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlĂ€gg
  • 1

Nej jag anser det inte vara ett falsk pÄstÄende.

NÀhÀ, dÄ fÄr du vÀl Àndra dig dÄ för Apple implementerar gott om nerd funktioner, True Tone inte minst.

Du kanske ska fundera pÄ vilken marknad Apple huvudsaken riktar in sig pÄ och vilken hertz som anvÀnds dÀr.

Varför ska han fundera pÄ att USA anvÀnder 24 och 60 Hz material?

#139

Postad 15 september 2017 - 15:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Jag bestÀllde en 32gb genom apple med leverans 22/9,har efterfrÄgan varit större pÄ 64gb? eller dom har ingen till den 22/9?

 

 

Ingen aning jag bestĂ€llde 9:05°! Det stod innan bestĂ€llningen att den skulle skickas inom 2-3 veckor i alla fall, sĂ„ det var vĂ€ntat efter orden . Tror det kommer bli en grym mediaspelare, ska bli intressant :)


Redigerat av mcmike, 15 september 2017 - 15:22.


#140

Postad 15 september 2017 - 15:24

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0
Mailade MHstore i VÀxjö och de skall ha den inne dÄ trodde de. Den 22:a alltsÄ.

#141

Postad 15 september 2017 - 15:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Ja verkar som andra har den 22:a som release men inte Apple sjÀlva :D


Redigerat av mcmike, 15 september 2017 - 15:50.


#142

Postad 15 september 2017 - 16:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Danskarna har gÄtt ut med lite info ang 4K filmer i Itunes.

 

https://www.flatpane...l&id=1505448066

 

Inte sĂ„ farliga priser :)  Enda nackdelen för oss med 2:35:1 duk Ă€r den förmodade text placeringen, man kan ju hoppas...


Redigerat av mcmike, 15 september 2017 - 16:00.


#143

Postad 15 september 2017 - 16:04

JB1
  • JB1
  • AnvĂ€ndare

  • 240 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde via Apple 64 gb kl 9:04 och fick leveransdatum 22 sept:)

Redigerat av JB1, 15 september 2017 - 16:04.


#144

Postad 15 september 2017 - 16:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

BestÀllde via Apple 64 gb kl 9:04 och fick leveransdatum 22 sept:)

 

DĂ„ bestĂ€llde jag en minut försent dĂ„, attans :D FĂ„r vĂ€l Ă„ka till butik istĂ€llet dĂ„..



#145

Postad 15 september 2017 - 16:11

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0

Ja verkar som andra har den 22:a som release men inte Apple sjÀlva :D


MH Àr Applebutik. (MacHouse)

#146

Postad 15 september 2017 - 16:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

MH Àr Applebutik. (MacHouse)

 

DĂ„ skulle man köpt lokalt dĂ„, fĂ„r du din den 22 eller ville du bara mĂ€rka ord? :D  



#147

Postad 15 september 2017 - 16:24

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0

DÄ skulle man köpt lokalt dÄ, fÄr du din den 22 eller ville du bara mÀrka ord? :D

NÀ fan,jag Àr inte sÄn. Har ej bestÀllt utan sticker ner pÄ stan dÄ.

#148

Postad 15 september 2017 - 16:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

NÀ fan,jag Àr inte sÄn. Har ej bestÀllt utan sticker ner pÄ stan dÄ.

 

Eftersom MH har obekrĂ€ftat leveransdatum sĂ„ förstĂ„r jag faktiskt inte vad du menar? 

 

http://www.machuset....priser/appletv/

 

https://www.macforum.se/apple-tv-4k


Redigerat av mcmike, 15 september 2017 - 16:36.


#149

Postad 15 september 2017 - 17:38

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0

Eftersom MH har obekrÀftat leveransdatum sÄ förstÄr jag faktiskt inte vad du menar?

http://www.machuset....priser/appletv/

https://www.macforum.se/apple-tv-4k

Trodde de skrev jag. De kunde inte lova.

Redigerat av Askungen, 15 september 2017 - 17:50.


#150

Postad 15 september 2017 - 17:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Trodde de skrev jag. De kunde inte lova.

 

Ok sorry :) MĂ€rkligt iallafall att Apple sjĂ€lva inte kan leverera till den utsatta tiden till "sina egna kunder" först, tycker man genom apple store?

 

https://www.apple.co...-tv/apple-tv-4k


Redigerat av mcmike, 15 september 2017 - 18:02.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.