Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kylskåp blir varmt

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 april 2010 - 16:49

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
När vi köpte huset 2004 stod där en UPO-kyl som hade några år på nacken, bedömer att den kan vara inköpt 01 eller runt där. Kylen är av modell med två dörrar med kyl både uppe och nere. Idén är att man inte skall behöva öppna hela kylen om man vet vad det är man vill ta ut.

Nu har kylen börjat bete sig lite märkligt och insidan på ena sidan i skåpets nedre del blir varm, och då menar jag varmare än rumstemeperatur och varmare än 37 grader. Lägger jag handen på känner jag att det är ordentligt varmt. Trodde först att det berodde på att något låg an mot en vägg någonstans och att det bildats frost inne i skåpet, men jag hittar inget sådant. Överdelen på skåpet fungerar bra och håller runt 6.5 grader när kylen står inställt på 2 av 8 "hastigheter"

Nederdelen på skåpet håller runt 10 grader nu när sidan är varm.

Vad tror ni - är det dags att handla nytt? Det som är skumt är att resten av skåpet funkar finfint - och att det bara är en sida som är varm. Skåpet är inte självavfrostande.

#2

Postad 08 april 2010 - 17:17

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
[quote name='Dreadlock' date='Apr 8 2010, 17:49 ' post='2858337']
När vi köpte huset 2004 stod där en UPO-kyl som hade några år på nacken, bedömer att den kan vara inköpt 01 eller runt där. Kylen är av modell med två dörrar med kyl både uppe och nere. Idén är att man inte skall behöva öppna hela kylen om man vet vad det är man vill ta ut.

Nu har kylen börjat bete sig lite märkligt och insidan på ena sidan i skåpets nedre del blir varm, och då menar jag varmare än rumstemeperatur och varmare än 37 grader. Lägger jag handen på känner jag att det är ordentligt varmt. Trodde först att det berodde på att något låg an mot en vägg någonstans och att det bildats frost inne i skåpet, men jag hittar inget sådant. Överdelen på skåpet fungerar bra och håller runt 6.5 grader när kylen står inställt på 2 av 8 "hastigheter"

Nederdelen på skåpet håller runt 10 grader nu när sidan är varm.

Vad tror ni - är det dags att handla nytt? Det som är skumt är att resten av skåpet funkar finfint - och att det bara är en sida som är varm. Skåpet är inte självavfrostande.
[/quot
Kan den ha dubbla termostater och att den ena av dessa har lagt av ??
Annars låter att kompressorn har gjort sitt och inte orkar hålla kylen kall ..

#3

Postad 08 april 2010 - 17:23

Unregistered7ff3cfb6
  • Unregistered7ff3cfb6
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0
Kan inte vara brytaren till lampan som inte funkar som den ska?
En lampa värmer ju på ganska så bra om den står igång?



Fredde

#4

Postad 09 april 2010 - 19:34

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Lampan tror ajg inte på - då detta är på sidan ungefär halvägs in i kylen, skall dra ut den och känna på rören från kompressorn

#5

Postad 15 januari 2011 - 00:09

Brell
  • Brell
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!

Vi har ett Upo kylskåp som beter sig exakt som beskrivet ovan... vad har hänt? Skall det vara så här eller är det ett tecken på att något är fel?

Undrar
Brell

#6

Postad 15 januari 2011 - 13:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
om det är så varmt på en del INNE i skåpet är det något som är galet.


Dra ut skåpet och undersök kompressor och kyl/värmerören på baksidan. Gör rent och se vad det är som kan värma.

På sidan av skåpet? Där borde det inte finnas någon teknik kan jag tycka, allt ligger bak på/under skåpet vanligtvis.
Dra ut och undersök.

#7

Postad 16 januari 2011 - 11:45

Brell
  • Brell
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ja, sidan av skåpet. Vilket känns mycket konstigt... skall dra ut och kika.

Min förhoppning var att Dreadlock som startade den här tråden hade kommit fram till ngt..

#8

Postad 16 januari 2011 - 11:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Skicka ett PM till honom om han inte ser detta. Men avvakta några dagar till kanske.

#9

Postad 16 januari 2011 - 12:02

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Min kyl/frys pajade vid nyår.
Snudd på samma fel som för dig, kyldelen la av och det vart varmt i den,frysen funkade fin fint under.
Tog hem en tekniker han böt ut ena termostaten så funkade det som det skulle.
/Mats



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.