Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) 499:-
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) 679:-
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 5 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 6 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 12 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#701

Postad 07 juni 2010 - 21:58

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Jag åkte själv till Mediamarkt för några månader sedan fast besluten att köpa en HD2 och hade nog gjort det också....om det inte råkat sitta en Desire brevid. Jag försökte verkligen hitta skäl för att köpa HD2an istället men det gick bara inte, Desiren kändes helt enkelt snabbare, smidigare och mycket mer framtid medan HD2an kändes mer som en värdig avslutning på Windows Mobile (vilket även Microsoft verkar insett).

Jag gjord även mitt sedvanliga webbläsartest, ladda in en första sida på någon tung svensk site (t.ex. SvD, DN, Aftonbladet.....), låt den ladda klart och skrolla sedan snabbt upp och ner. På HD2an fick jag det så förhatliga grå rutnätet (trots att den körde Opera), medan Desiren fixade det utan problem. Game over.

Redigerat av Unregistered1413, 07 juni 2010 - 22:00.


#702

Postad 09 juni 2010 - 00:54

Tanika
  • Tanika
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Heei!

Jeg skal nå kjøpe meg ny telefon og står å vipper mellom Sciphone PX168 og W006.

Jeg vil høre om det er noen som har noen erfaringer med kinesiske telefonene.


Takker for alle svar, og hjelp!

#703

Postad 09 juni 2010 - 18:59

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
var mest insatt att skaffa mig sony ericsson hazel, men nu när tele 2 kommit ut med bra erbjudande på X10 mini så
lockar den med. eller ska man ta en X10 mini pro ?
är pro`n värd mellanskillanden mot mini`n ? eller ska man gå på första valet en hazel ?

#704

Postad 09 juni 2010 - 19:27

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Jag är klart inne på mini pro själv men vet inte om jag ska vänta på shakira, telefonen jag har funkar ju även om den är allt annat än rolig. Tänk på att pro är lite större än den vanliga och har en liten annan utformning, själv tycker jag pro är något snyggare. Kolla länken för att jämföra bilder.

http://www.letsgodig...a-x10-mini-pro/

#705

Postad 09 juni 2010 - 19:54

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
pro ser mer lätt användlig just för sms, men jag smsar lite och använder mig inte av youtube mm
då kanske pron är onödig för mig

shakira känner jag inte till, men läste mig snabbt till att den ska vara i mellan storleken

Redigerat av Unregistered87ded29e, 09 juni 2010 - 19:57.


#706

Postad 13 juni 2010 - 14:26

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Tänkte införskaffa mig en ny mobil, därför att min SE W902 är totalt slutkörd, fast den har egentligen allt jag behöver förutom att hela operativsystemet (?) är förstört.

Har ingen lust att köpa iphone därför att jag redan har en ipod touch, sen kostar den lite för mycket.
Hade tänkt mig en SE Vivaz Pro (den med ett fysiskt QWERTY tangentbord) eller en SE X10 mini pro.

Vill ha en mobil med ett skönt OS (heter det så på mobiler?), inte nåt tråkigt som det brukar vara på Smartphones.

Är Android och Symbian bra? Har hört att det är öppen källkod, eller var det va, så att det är lätt att skapa egen programvara till den?

Har alltid haft Sony Ericsson i hela mitt liv, men det vore kul att testa något nytt, så länge det inte är sämre än SE bara.
Sen så vill jag såklart ha TouchScreen, och ett sånt där tangentbord som på Vivaz Pro.
Å andra sidan, får den inte vara för stor, eftersom att jag ofta är ute och fotar/cyklar/kör cross och uppdaterar då ofta genom Twitter/Facebook.

Finns det nån här som äger en vivaz eller X10 mini och kan berätta lite mer om den ?

/peace out

Redigerat av alexEn, 13 juni 2010 - 14:27.


#707

Postad 13 juni 2010 - 16:44

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Har en X10 Mini och en U5i Vivaz
Gillar inte Android eller de program som följde med X10 mini bl.a ett En-månads-prova-på navigerings program som inte kan avinstalleras.
Allt cirkulerar runt Google med X10 Mini visserligen det att ändra(till viss del) men då kom SE med en uppgradering som pajar alla inställningar.

Det finns heller inget sätt att stänga program som fortsätter att köras i bakgrunden, Skulle vilja ha piltangenter på tangentborden.
Java spel funkar inte på X10 Mini.
Skaffade mig en U5i Vivaz (Symbian OS) istället, fick den i fredags men kortläsaren verkar vara trasig från fabrik så jag ska skicka in den för lagning eller få den utbytt.

Första intrycket av Vivaz och Symbian var, Hur sjutton ska man kunna lära sig ringa med telefonen.
Nu efter en helg med båda OS:en, väljer jag Symbian före Android alla dagar i veckan.

Redigerat av Unregistered1820, 13 juni 2010 - 16:47.


#708

Postad 13 juni 2010 - 22:41

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ingen Sony ericsson för mig den här gången.

HTC Hero/legend eller Nokia N97 mini?
Vilken är roligast/bäst med apps/ osv?

Redigerat av alexEn, 14 juni 2010 - 11:49.


#709

Postad 14 juni 2010 - 12:54

f_s_81
  • f_s_81
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0


Hej
Ska köpa ny telefon och väljer mellan x10mini, vivaz eller samsung spica?

Maxpris runt 3000kr
hyfsad batteritid
bra kalender
är några av spec. jag vill ha

Vilken ska jag välja?

#710

Postad 14 juni 2010 - 14:18

G-Looper
  • G-Looper
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hejsan!

Så jag har aldrig haft en mobil och det känns som att det nu är nått alla har och även affärer på nätet kräver att man har en mobil för SMS-Avisering , vilket är just anledningen till att jag skulle behöva en mobiltelefon och skulle uppskatta ifall jag kunde få lite hjälp kring mitt första mobil köp, då jag är väldigt sent ute kring detta.

Vad jag har förstått så är det inte bara att köpa en mobil från en affär och sen tuta o köra, utan det krävs nån form av abonnemang eller nått som kallas för kontant-kort från vad jag har hört (som sagt kan inget om detta).

Det enda jag är ute efter är en vanlig mobil som kan ta emot och skicka SMS, då det är det enda jag är intresserad av för att kunna göra beställningar från dom affärer som kräver SMS-Avisering och har inte mycket nytta för nått annat än just det.

Så jag antar att "Kontant-Kort" skulle passa mig bättre än ett vanligt abonnemang eller är abonnemang nånting som man måste ha vid sidan av även om man bara vill betala genom Kontant-kort?

Sen så undrar jag också hur det ligger till med själva Mobilnumret. Är det nått som redan är "installerat" för just den mobilen man köper eller är det nått man själv ska välja ut eller liknande?

Vet att det är en del dumma frågor och ni får skratta om ni vill. Men jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp angående detta då jag just nu skulle behöva en mobil den här veckan. Sen om ni har nått tips på en bra mobil som skulle kunna passa mig så skulle jag uppskatta lite tips ;)

-G-Looper-

#711

Postad 14 juni 2010 - 15:19

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
G-Looper:

Alla ställer "dumma" frågor om sånt man inte kan någonting om. När det gäller mobilnummer så är det bundet till det kort (kallas för sim-kort) som du köper till telefonen, det är med andra ord inte bundet till telefonen i sig. Jag tror att du klarar dig med ett kontant-kort, då slipper du binda upp dig på ett abonnemang. Använder man inte mobilen så ofta är det bara dumt att binda upp sig. Det du bör göra är att kolla med dina vänner vilken operatör dom har, då man oftast ringer gratis inom samma operatör.

Hur mycket pengar är du beredd att lägga på en mobil? Jag kan tipsa om Sony Ericsson Naite som kostar ca 1000kr, finns säkert billigare. Det är en miljövänlig mobil med bra batteritid...

#712

Postad 14 juni 2010 - 15:29

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Men om jag vore du skulle jag gå in i någon affär där dom säljer mobiler och känna på dom innan du bestämmer dig. Eftersom du inte verkar ha så stora krav så kan du gå mer på känsla och utseende än någonting annat ;)

#713

Postad 14 juni 2010 - 18:03

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Hej
Kontantkorts mobil verkar lysande för dina behov.
Telefon numret finns på Sim-kortet har man tur får man välja bland några telefonnummer.
Jo, faktiskt så är det är bara att köpa en mobil och ett simkort och sedan tuta och köra.

Sedan finns det låsta och olåsta mobiler.
En låst mobil funkar bara med Simkort från en viss operatör, som lockbete får du mobilen billigare
En olåst mobil kan du ha ett sim kort på vardagarna och ett annat på helgen ;) , skämt åt sido fördelen med en olåst är att du kan välja operatör med lägsta taxa och bästa täckning.

Med kontantkort så behövs inget abonnemang, när du ringt upp för den summan du betalt in går det inte att ringa ut men du kan fortfarande ta emot samtal upp till ett år efter sista inbetalningen

Det finns väl fyra stora operatörer i Sverige med egna nät Telia, Telenor Tre(3) och Tele2 sedan finns det väl två större som hyr in sig på andra nät Comviq(Tele2) och Halebop(Telia) och säkert en massa till.

Googla dessa och kolla deras täckning där du kommer använda mobilen och deras priser.

Med Simkortet kommer två koder PIN och PUK spara dessa PIN koden kan du låsa Simkortet så bara du har tillgång till den. PUK koden behövs utifall att man glömmer PIN koden och behöver låsa upp simkortet, så har i alla fall jag fattat det.

#714

Postad 14 juni 2010 - 18:45

G-Looper
  • G-Looper
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej urbot!

Stort tack ska du ha för all din hjälp angående mina frågor kring detta och ett ännu större tack för att du även tog upp en del punkter som jag inte var medveten om gällande Låst och Olåst Mobil samt täckning hos olika operatörer, vilket va nått jag inte visste om alls. Det är tydligt att man måste tänka på en del olika saker inför ett köp av en Mobiltelefon.

Tack vare din hjälp så vet jag nu vad jag ska kolla upp och tänka på när jag beställer en Mobil under veckan nu, stort tack för hjälpen! :D

-G-Looper-

#715

Postad 15 juni 2010 - 11:55

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har nu tröttnat på min gamla C702 och vill ha en ny lur, jag har tittat runt lite och jag står nu mellan två val symbian eller android vilket är bäst? jag är 15 år så jag lär mest använda telefonen till att surfa, facebook, sms:a och leka :)
jag funderar på nokia x6, SE vivaz, SE vivaz pro eller nån htc typ legend. jag har bara haft sony ericsson mobiler så skulle vilja prova något nytt men jag lockas av vivaz design (gillar inte htc:s design) men dras sedan mot andriod mobilerna som verkar kunna göra mobilen rätt personlig och vilket operativ system är bättre i längden? nokian tyckte jag däremot var rätt bra, provade en i butiken och tyckte den kändes häftig den står dock med på min lista bara för att jag skulle vilja prova något nytt och för att den fanns till ett bra pris.
och min sista fråga: hur märkbar är skillnaden mellan vivaz kamera och vivaz pro?
Har säkert glömt något så lär nog fråga något mer senare.

#716

Postad 15 juni 2010 - 22:59

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Har nu tröttnat på min gamla C702 och vill ha en ny lur, jag har tittat runt lite och jag står nu mellan två val symbian eller android vilket är bäst? jag är 15 år så jag lär mest använda telefonen till att surfa, facebook, sms:a och leka :D
jag funderar på nokia x6, SE vivaz, SE vivaz pro eller nån htc typ legend. jag har bara haft sony ericsson mobiler så skulle vilja prova något nytt men jag lockas av vivaz design (gillar inte htc:s design) men dras sedan mot andriod mobilerna som verkar kunna göra mobilen rätt personlig och vilket operativ system är bättre i längden? nokian tyckte jag däremot var rätt bra, provade en i butiken och tyckte den kändes häftig den står dock med på min lista bara för att jag skulle vilja prova något nytt och för att den fanns till ett bra pris.
och min sista fråga: hur märkbar är skillnaden mellan vivaz kamera och vivaz pro?
Har säkert glömt något så lär nog fråga något mer senare.


Hmm, haha, konstigt, jag är också 15 år, har samma mobilbehov som dig typ :D
Jag var helt inne på Vivaz Pro först, men efter att ha jämfört med tex. HTC så slår HTC, SE med hästlängder.
Gillade inte HTC's design först, men efter att ha kollat massa reviews på youtube så blev jag helt såld på en HTC Hero/Legend.

Jag har även haft Sony Ericsson i hela mitt liv, och måste testa nånting nytt, så jag ska nog köpa en HTC Hero/Legend.

Fast om du inte alls vill ha HTC kan du kolla in Nokia N97, riktigt nice lur, med båda touch screen och fysiskt t-bord.
Och om du ska beställa från nätet är Katshing.se och inwarehouse.se de bästa.

Jag tänker iaf beställa
http://www.inwarehou...aspx?sku=489742

/overnout

#717

Postad 16 juni 2010 - 18:48

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
jag får känslan av att HTC legend e väldigt beroende av en internet uppkoppling? jag kommer endast att surfa där det finns wifi uppkoppling och det är då jag känner för att köpa en vivaz för den inte verkar vara så beroende av en internet uppkoppling

#718

Postad 16 juni 2010 - 18:51

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

jag får känslan av att HTC legend e väldigt beroende av en internet uppkoppling? jag kommer endast att surfa där det finns wifi uppkoppling och det är då jag känner för att köpa en vivaz för den inte verkar vara så beroende av en internet uppkoppling


Beroende??? Vill inte du surfa och uppdatera mail och applikationer då är det bara att inte göra det.

#719

Postad 16 juni 2010 - 19:01

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Beroende??? Vill inte du surfa och uppdatera mail och applikationer då är det bara att inte göra det.

tog väll i lite med beroende
vilken av operativsystemen verkar vara bästa i längden, det verkar inte komma några nya ''appar'' till symbian medans android får alla möjliga som t.ex. tv.nu eller liknande

#720

Postad 16 juni 2010 - 23:05

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

tog väll i lite med beroende
vilken av operativsystemen verkar vara bästa i längden, det verkar inte komma några nya ''appar'' till symbian medans android får alla möjliga som t.ex. tv.nu eller liknande


Jag tror att Android kommer att vara bättre i längden osv.
Och jag förstår vad du menar med "beroende", då de flesta recensioner av HTC Legend har handlat om hur bra den är att hålla reda på allas FB, flickr och twitter konton etc.

Om jag bara får ge dig ett tips så tycker jag inte att du ska köpa en Vivaz, därför att de flesta som jag känner som har Aino, Satio etc. (Sony Ericssons nyare telefoner dvs.), inte har varit så speciellt nöjda med telefonen.
Några jämför deras SE lur, med tex iPhone och inser då hur dålig den är i jämförelse :blush:

Tro mig, du kommer tröttna på Vivaz'en efter inte alls så länge.
Kolla på Nokia N97 ?

#721

Postad 17 juni 2010 - 08:40

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag tror att Android kommer att vara bättre i längden osv.
Och jag förstår vad du menar med "beroende", då de flesta recensioner av HTC Legend har handlat om hur bra den är att hålla reda på allas FB, flickr och twitter konton etc.

Om jag bara får ge dig ett tips så tycker jag inte att du ska köpa en Vivaz, därför att de flesta som jag känner som har Aino, Satio etc. (Sony Ericssons nyare telefoner dvs.), inte har varit så speciellt nöjda med telefonen.
Några jämför deras SE lur, med tex iPhone och inser då hur dålig den är i jämförelse :blush:

Tro mig, du kommer tröttna på Vivaz'en efter inte alls så länge.
Kolla på Nokia N97 ?

nja, jag har tre telefoner att välja på som jag kanske skulle vilja ha: SE vivaz, Nokia X6 och HTC legend så jag får fundera lite till

#722

Postad 17 juni 2010 - 11:35

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

nja, jag har tre telefoner att välja på som jag kanske skulle vilja ha: SE vivaz, Nokia X6 och HTC legend så jag får fundera lite till


Både X6an och Vivaz kör ju Symbian?
fast du kanske vill ha det istället :blush:

men kolla på reviews på utube, det är bästa sättet att bestämma sig på :D

#723

Postad 17 juni 2010 - 15:31

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
symbian känns lite mer vuxet och folk säger att det har en öppnare källkod vad nu det betyder och så finns spb mobile shell till det som verkar as häftigt (som går att få tag på här på forumet:)) problemet med symbian är att deras ''app store'' ser ut som en öken:(
android verkar bra om man gillar och spela mycket spel men jag tänker inte ha den som en spelmaskin så det är därför jag fortfarande håller fast vid vivaz men ska kolla på lite mer reviews, men android har en liten fördel för att nästan alla appar som kommer till iphone verkar komma till android och jag har ett pyttelitet sug av att börja konkurera med min släkting som har en iphone som han har allt möjligt i, ex. vid släktmiddagen kan vi börja diskutera något och då tar han upp den och knäpper på den och voila end of discussion så hade jag haft råd så hade jag utan tvekan köpt en iphone, plus att jag måste sommarjobba lite innan jag kan handla:D

#724

Postad 17 juni 2010 - 18:52

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Vad är den största skillnaden mellan HTC Hero och Legend?
Vet att Hero'n är äldre och nästan 1000 kr billigare, men är det bättre att spendera lite mer på Legend?

#725

Postad 17 juni 2010 - 21:05

MadamMim
  • MadamMim
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Alla som vet något om "Nokia N900" eller "Sony Ericsson X10" - Pleeease hjälp mig välja eller tipsa om en annan bättre mobil.

Är i desperat behov av ny mobil. Min nuvarande, hm.. stenåldersmobil :D "SE K310" har krymt. Ser knappt texten på skärmen längre och minnet är fullt. Kan varken fota eller ta emot bilder. (Nä, har ingen sladd för överföring till datorn). Då jag är förtidspensio har jag inte råd att chansa o nya mobilen måste hålla länge.

Som synes byter jag inte mobil alltför ofta och hänger inte med i den snabba mobilutvecklingen. Vad alla nya funktioner är bra för, behöver jag dem? Och vad 17 betyder alla "konstiga" ord? Har lusläst tester o omdömen om de mobiler jag fastnat för. Alla mobiler har förstås både plus och minus så jag har aldrig lyckats bestämma mig. Och sedan kommer det nya som verkar vara ännu bättre... osv.. Suck! :wub:

Som gammal halvblind kärring med dåligt minne och uselt lokalsinne har jag några viktiga kriterier.
Är dock inte helt senil än så senior-mobil får vänta. Men jag är inte speciellt intresserad av spel, titta på film eller ladda ner miljoner låtar. Har inga problem att hantera en dator, windows o internet.

- Stor skärm. Plus om det går att se även i solsken.
- GPS. Skillnad GPS / A-GPS? Hellre bra detaljnivå (promenadvägar) än kartor över hela världen. Kunna lägga in kartor i förväg för att slippa vara uppkopplad mot internet hela tiden.
- Bra Kalender. Helst anpassningsbar för egna inställningar, olika typsnitt, färg + alla tecken. (windows-lik)
- Ok Kamera + kunna filma (värstingkamera ej nödv men ingen snikkamera).
- SMS + MMS.
- Radio (inte avgörande). Skillnad FM-radio / RDS-radio?
- att kunna Ringa på mobilen är ju också en fördel. Bra med "IP-telefoni-anpassad"? Har IP-tfn hemma.

Nokia N900
+ "En liten dator som går att ringa med". Men kanske inte så enkelt att skriva word-dokument som jag först trott.
+ Riktigt tangentbord + svenska ÅÄÖ.
- EJ MMS!
- Stor o klumpig

Sony Ericsson X10
+ Android
+ Kan skriva word-dok!??
+ MMS
-? Windows7-kompatibel. Funkar det då inte mot XP hemma?
- Ej tangentbord. Kanske överskattat?

Tack alla som orkat läsa ända hit!
:wub: Soliga hälsningar[/font]

#726

Postad 17 juni 2010 - 21:57

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Vad är den största skillnaden mellan HTC Hero och Legend?
Vet att Hero'n är äldre och nästan 1000 kr billigare, men är det bättre att spendera lite mer på Legend?

skulle nog tro designen, legend har bättre processor,LED blixt, mer färger, fm radio dock en anning sämre batteri
http://www.esato.com...hone=605&cp=483

#727

Postad 18 juni 2010 - 10:06

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

symbian känns lite mer vuxet och folk säger att det har en öppnare källkod vad nu det betyder och så finns spb mobile shell till det som verkar as häftigt (som går att få tag på här på forumet:)) problemet med symbian är att deras ''app store'' ser ut som en öken:(


Kommer Symbian ens att överleva på sikt tror ni?

#728

Postad 18 juni 2010 - 10:46

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Kommer Symbian ens att överleva på sikt tror ni?

nu när du säger det så tror jag inte det, sony ericsson har också börjat köra android nu

#729

Postad 18 juni 2010 - 19:45

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

nu när du säger det så tror jag inte det, sony ericsson har också börjat köra android nu


Alla SE's kommande ska väl ha Android?
De Sony ericsson failar totalt med är kameran och touchen på alla mobiler.
Varför maxa på med 12mp kamera (Satio) som tar onödig plats, när iPhones kamera ger mycke bättre resultat ?
Jag har tappat allt förtroende för SE.



Nu till min fråga, har nån bokat eller ska köpa HTC Wildfire?

#730

Postad 19 juni 2010 - 23:49

Frixos
  • Frixos
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Alla som vet något om "Nokia N900" eller "Sony Ericsson X10" - Pleeease hjälp mig välja eller tipsa om en annan bättre mobil.

Är i desperat behov av ny mobil. Min nuvarande, hm.. stenåldersmobil ;) "SE K310" har krymt. Ser knappt texten på skärmen längre och minnet är fullt. Kan varken fota eller ta emot bilder. (Nä, har ingen sladd för överföring till datorn). Då jag är förtidspensio har jag inte råd att chansa o nya mobilen måste hålla länge.

Som synes byter jag inte mobil alltför ofta och hänger inte med i den snabba mobilutvecklingen. Vad alla nya funktioner är bra för, behöver jag dem? Och vad 17 betyder alla "konstiga" ord? Har lusläst tester o omdömen om de mobiler jag fastnat för. Alla mobiler har förstås både plus och minus så jag har aldrig lyckats bestämma mig. Och sedan kommer det nya som verkar vara ännu bättre... osv.. Suck! B)

Som gammal halvblind kärring med dåligt minne och uselt lokalsinne har jag några viktiga kriterier.
Är dock inte helt senil än så senior-mobil får vänta. Men jag är inte speciellt intresserad av spel, titta på film eller ladda ner miljoner låtar. Har inga problem att hantera en dator, windows o internet.

- Stor skärm. Plus om det går att se även i solsken.
- GPS. Skillnad GPS / A-GPS? Hellre bra detaljnivå (promenadvägar) än kartor över hela världen. Kunna lägga in kartor i förväg för att slippa vara uppkopplad mot internet hela tiden.
- Bra Kalender. Helst anpassningsbar för egna inställningar, olika typsnitt, färg + alla tecken. (windows-lik)
- Ok Kamera + kunna filma (värstingkamera ej nödv men ingen snikkamera).
- SMS + MMS.
- Radio (inte avgörande). Skillnad FM-radio / RDS-radio?
- att kunna Ringa på mobilen är ju också en fördel. Bra med "IP-telefoni-anpassad"? Har IP-tfn hemma.

Nokia N900
+ "En liten dator som går att ringa med". Men kanske inte så enkelt att skriva word-dokument som jag först trott.
+ Riktigt tangentbord + svenska ÅÄÖ.
- EJ MMS!
- Stor o klumpig

Sony Ericsson X10
+ Android
+ Kan skriva word-dok!??
+ MMS
-? Windows7-kompatibel. Funkar det då inte mot XP hemma?
- Ej tangentbord. Kanske överskattat?

Tack alla som orkat läsa ända hit!
;) Soliga hälsningar[/font]


Jag kan inte jämföra mobilerna då jag faktiskt bara känner till X10an och tycker det verkar vara en riktigt bra mobil.
Ang GPS/a-gps så är skillnaden att a-gps är bättre. Med a-gps samarbetar mobilen med mastarna i närheten för att se vart satelliten är, för att snabbare få en bild. Jämförelse, 15sek ist för 1 minut.

Hoppas du väljer något du blir nöjd med :P

#731

Postad 20 juni 2010 - 18:15

MadamMim
  • MadamMim
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag kan inte jämföra mobilerna då jag faktiskt bara känner till X10an och tycker det verkar vara en riktigt bra mobil.
Ang GPS/a-gps så är skillnaden att a-gps är bättre. Med a-gps samarbetar mobilen med mastarna i närheten för att se vart satelliten är, för att snabbare få en bild. Jämförelse, 15sek ist för 1 minut.

Hoppas du väljer något du blir nöjd med :P


Tack för svar. Hittade ett bra lexikon på en eng/am mobilsajt. Är ju en fördel om man fattar vad allt betyder när man ska jämföra.
Stärkt av mina nya teknikkunskaper ;) gjorde jag en ny, bara lite mer detaljerad sök för att hitta "den perfekta" telefonen.
Fram kom... Ingen mobil alls - matchade mina val. Snopet! Såå kräsen är jag väl inte B) Börjar om...
Synd att inte X10 har FM-radio.

#732

Postad 21 juni 2010 - 19:50

Frixos
  • Frixos
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Tack för svar. Hittade ett bra lexikon på en eng/am mobilsajt. Är ju en fördel om man fattar vad allt betyder när man ska jämföra.
Stärkt av mina nya teknikkunskaper ;) gjorde jag en ny, bara lite mer detaljerad sök för att hitta "den perfekta" telefonen.
Fram kom... Ingen mobil alls - matchade mina val. Snopet! Såå kräsen är jag väl inte :) Börjar om...
Synd att inte X10 har FM-radio.


Det finns ett tillbehör, som följer med någon Sony Ericssontelefon, har tyvärr inte mina papper med mig och kommer inte ihåg vilken modell det gäller, men det är iaf ett bluetoothheadset med inbyggd FM-radio. Så en X10 med det tillbehöret så har du allt :blink:

Hittade:
http://www.netonnet....00/128534.4503/

Redigerat av Frixos, 21 juni 2010 - 19:51.


#733

Postad 22 juni 2010 - 20:12

Krabban79
  • Krabban79
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Måste ha en ny mobil men vet inte riktigt vad jag ska köpa...

Vill ha en en mobil med "bra" kamera. Gärna touch men ska gå att använa med fingrarna och inte massa småknappar så man måste använda penna, för den lär jag tappa bort snabbt :) För jobbet behövs en bra kalender, skriva anteckningar och lätt att kolla gmail . Även kuna kolla facebock och surfa för nöjes skull (gärna wifi) Ska gärna vara så billig som möjligt.. Storleken spelar ingen större roll, inte för liten skärm bara, desto större desto bättre..

#734

Postad 23 juni 2010 - 14:12

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Tankarna går nu att skaffa en ny mobil till tjejen. Som alltid när det gäller så tjejer så är det ju massa krav. Vissa delar jag ju med henne, men vissa tycker jag mest bara ställer till problem. De kraven vi har gemensamt är att vi skall kunna dela kalendrar med varandra. Har en egen domän registrerad och som är kopplad till google apps, där har vi våra kalendrar, så min tanke var att dela dessa, samt att kanske skapa ytterliggare en gemensam.

Själv har jag en HTC desire, med android och där så hanterar man ju googles kalendrar klockrent. Men då strular hennes krav till det lite. Hon vill inte ha en touch mobil, och mig veterligen finns det ingen android som inte har touch?
Finns det någon sådan telefon? Eller vad har vi för alternativ?

Vet att SE har sitta active sync som man kan använda för att synca mot google, men då får man väl bara med sig sin "primary" kalender? Tror att nokia/symbian har nån liknande variant, där man kan komma åt en av sina kalendrar. Stämmer detta? Är det någon som jag inte tänker på? Nån som har nått tips på hur man kan lösa det? Sätta upp en egen exchange miljö som syncar mot google och sedan telefonerna mot exchange? :) eller kanske nån billigare open source lösning på det ?

#735

Postad 27 juni 2010 - 13:31

Unregisterede215a8dd
  • Unregisterede215a8dd
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tittar efter en telefon med lång passtid.
Det enda kravet är en lång passtid... gärna flera månader!

#736

Postad 27 juni 2010 - 13:54

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Tjena.

Hoppas jag kan få hjälp av någon här för jag har så dålig koll själv.

Har tänkt att köpa en mobil som jag kan använda som Telefon, Mp3 spelare och video/filmer/serier spelare och bra kamera.

jag har tittat på Sony Ericsson Xperia X10
https://www.prisjakt...kt.php?p=468231


kan ni rekommendera någon annan telefon som har ungefär samma egenskaper som ni kanske tycker är bättre?

Vill helst inte lägga mer pengar än vad X10 är värd heller.

Tack

#737

Postad 29 juni 2010 - 09:25

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Tjena.

Hoppas jag kan få hjälp av någon här för jag har så dålig koll själv.

Har tänkt att köpa en mobil som jag kan använda som Telefon, Mp3 spelare och video/filmer/serier spelare och bra kamera.

jag har tittat på Sony Ericsson Xperia X10
https://www.prisjakt...kt.php?p=468231


kan ni rekommendera någon annan telefon som har ungefär samma egenskaper som ni kanske tycker är bättre?

Vill helst inte lägga mer pengar än vad X10 är värd heller.

Tack


Skulle rekommendera dig att titta på samsung galaxy s. Du får bättre skärm, bättre touch samt multitouch, du får nyare android, den har väldigt bra ljud och spelar praktiskt taget alla ljud och videofiler. Den är visserligen lite fulare men det är väl också enda nackdelen jag kan komma på i jämförelse sen kostar den väl några hundralappar mer men det kanske är ok?

#738

Postad 29 juni 2010 - 18:31

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
tänkte köpa ny telefon växlar mellan att vilja köpa iphone4 och galaxy S.
Nu priset blir det samma, men jag funderar på abb längden. (12 eller 24 månader)

tänker nog välj Halebop som operatör
(tänker välja 3 GB surfen)
tar jag 12 månader får jag betala drygt 6623 för telefon + abb, vill jag ändå ha samma abb 1 år till får jag lägg till 1788 dvs totalt 8411 kr för 24 månader och jag binder upp mig i 12 månader men använder 24 månaden, skillnaden är att då är jag "fri" efter 12 månader att köpa ny telefon subventionerad. vilket jag troligen kommer göra. telefonen kostar 4800 och det är standard abb priser.

tar jag istället 24 månader betalar jag 7245 totalt för 24 månader. Jag resonerar så här: det skiljer ung 600 kr, vilket motsvarar en internet uppkoppling för 50 kr i månaden det sista året. (vilket kan vara värt). nackdelen är att jag är "låst", men kan man sälja telefonen och be någon annan ta abbonemanget? (eller kanske ta en till telefon men fortsätta vara bunden) (jag tänkte betala telefonen kontat och inte göra en avbetalning av den, så att det bara är abonnemanget som drar den sista tiden). telefonen kostar 4300 och det är lite neddraget det första halvåret) priset det första året blir 5457kr.

köper jag den kontant måste jag endå ha ett internetabb känns det som.

har beslutsångest.

vad skall jag välja, och varför?

#739

Postad 29 juni 2010 - 20:10

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Skulle rekommendera dig att titta på samsung galaxy s. Du får bättre skärm, bättre touch samt multitouch, du får nyare android, den har väldigt bra ljud och spelar praktiskt taget alla ljud och videofiler. Den är visserligen lite fulare men det är väl också enda nackdelen jag kan komma på i jämförelse sen kostar den väl några hundralappar mer men det kanske är ok?


Eller så köper man en HTC Legend som både har nyare android version och dessutom extremt snygg och hållbar ? :)
Fick min Legend igår, och är suuupernöjd med den! Rekas!

Det enda dåliga med den är Android market :)

#740

Postad 29 juni 2010 - 21:32

Känguru
  • Känguru
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hur dum tycker ni man är om man köper en iFån 3GS nu? Det är ju om inte annat lockande, framför allt med studentögon, att kunna köpa en iPhone, med nyaste OSet, multitasking osv, där man landar på 200 spänn i månaden inkl. fri surf.

Visst är en 4G lockande, det går inte att säga annat, men det tar ju sin lilla tid innan de faller i pris. Att betala de priser för en iPhone som gäller i början av en generations liv är inte möjligt för en student som vill ha något mer nöje i livet än en telefon.

Annars har jag funderat på en X10 Mini Pro. Trevligt det också, men det vore trevligt att ha lite bättre upplöst skärm än 240x320 någon gång. iPhone känns som ett mer färdigt koncept än alla andra telefoner, men det har ju också sina nackdelar.

Redigerat av Känguru, 29 juni 2010 - 21:33.


#741

Postad 29 juni 2010 - 22:33

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Eller så köper man en HTC Legend som både har nyare android version och dessutom extremt snygg och hållbar ? :)
Fick min Legend igår, och är suuupernöjd med den! Rekas!

Det enda dåliga med den är Android market :)


Nyare android? 2.1 är väl nyaste som finns ute. 2.2 släpptes väl precis men den har väl bara nexus?
Snyggare är den ju men föredrar skärmen på samsungen. Sen har de löst touchen på htc? Den har varit lite halvtaskig innan vid multitouch.

Hur dum tycker ni man är om man köper en iFån 3GS nu? Det är ju om inte annat lockande, framför allt med studentögon, att kunna köpa en iPhone, med nyaste OSet, multitasking osv, där man landar på 200 spänn i månaden inkl. fri surf.

Visst är en 4G lockande, det går inte att säga annat, men det tar ju sin lilla tid innan de faller i pris. Att betala de priser för en iPhone som gäller i början av en generations liv är inte möjligt för en student som vill ha något mer nöje i livet än en telefon.

Annars har jag funderat på en X10 Mini Pro. Trevligt det också, men det vore trevligt att ha lite bättre upplöst skärm än 240x320 någon gång. iPhone känns som ett mer färdigt koncept än alla andra telefoner, men det har ju också sina nackdelar.


3gs är ju fortfarande en bra mobil så det är ju inte helt dumt. Men du får ju nyare, snabbare och bättre mobiler för samma pris om du tittar på andra märken men om du absolut vill ha iphone så är det helt ok fast borde nog vänta ett par månader och se om priset på 3gs sänks när 4an kommer.

Du får också tänka på att skärmen till x10 mini är rätt liten så upplösningen är inte så dålig som den låter, tror den är högre än 3gs faktiskt.

Redigerat av Macknu, 29 juni 2010 - 22:41.


#742

Postad 30 juni 2010 - 18:06

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Nyare android? 2.1 är väl nyaste som finns ute. 2.2 släpptes väl precis men den har väl bara nexus?
Snyggare är den ju men föredrar skärmen på samsungen. Sen har de löst touchen på htc? Den har varit lite halvtaskig innan vid multitouch.


2.2 finns även till Desire, tror jag.
Skärmen är ju det man "faller för" på Legend, eller?
Jag blev helt paff när jag såg AMOLED skärmen på Legend'en.

HTC's nyare touch mobiler har förvånansvärt bra touch, eller iaf i jämfört med de touch mobiler jag testat (inlc. iphone).


Jag förstår mig heller inte på folk som köper Sony Ericsson's nyare mobiler.
Vad jag själv tror/tycker är att SE's nya touch mobiler rent utsagt är värdelösa.
Kolla på tex. Satio - 12mp kamera och Symbian OS - Kameran är så "overpowered" eller hur man ska uttrycka de.
Det räcker med 3-5 mp på en mobil.. Och sen varför ska man trycka in Symbian OS och förstöra hela den mobilen? :s
För att inte ens tala om Aino - säkert bra med musik/film, men alla jag känner som har aino klagar och klagar på touchen som hänger sig 24.7.

X10an, trodde jag mycket på, men när de visade sig att den hade Android 1.6 då.. ja? det lär väl ta ett bra tag innan X10an får 2.x Android, och då har det redan släppts ett gäng nya lurar.

Hmm, känner mig som en riktig SE H8er nu, men det är bara ur min synvinkel :huh:
Har varit SE ägare tills nu, fast jag är ändå bara 16 år (:

I min synvinkel är alla SE's mobiler från 2010-sent 2009 rent utsagt dåliga (inte alla men iaf, 80%).

#743

Postad 01 juli 2010 - 15:31

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
En liten fråga: på vilket sätt "förstör" man hela mobilen med Symbian?

Jag har en Vivaz och den gör exakt vad den förväntas göra. Upplever ingen försämring p.g.a dess OS men en motivering vore alltid intressant. Det brukar ofta klankas på såväl Symbian OS och Windows Mobile men trots att jag bl.a provat en viss annan vida omtalad produkt har jag missat var problemet ligger med alternativen.:unsure:

#744

Postad 01 juli 2010 - 21:30

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Jag åkte själv till Mediamarkt för några månader sedan fast besluten att köpa en HD2 och hade nog gjort det också....om det inte råkat sitta en Desire brevid. Jag försökte verkligen hitta skäl för att köpa HD2an istället men det gick bara inte, Desiren kändes helt enkelt snabbare, smidigare och mycket mer framtid medan HD2an kändes mer som en värdig avslutning på Windows Mobile (vilket även Microsoft verkar insett).

Jag gjord även mitt sedvanliga webbläsartest, ladda in en första sida på någon tung svensk site (t.ex. SvD, DN, Aftonbladet.....), låt den ladda klart och skrolla sedan snabbt upp och ner. På HD2an fick jag det så förhatliga grå rutnätet (trots att den körde Opera), medan Desiren fixade det utan problem. Game over.


Jag har nog köpt fel nalle (som vanligt när det gäller mig).:unsure:

Attans också att jag tog en HD2 istället för en Desire....

Det hade varit intressant med en utförligare förklaring till vad som gör att Desire är mer framtid än HD2. Jag vet att Android är i ropet men jag känner mig inte övertygad om den plattformens kvaliteter som handdator än. På sikt lär det bli annat men där är vi inte riktigt än känner jag.

När det gäller HD2 och snabbhet har jag inget att klaga på i mitt nya exemplar. Butiksexemplaren kör troligen med gammal programvara och har varit igång lång tid så det är lite vanskligt att döma en nalle enbart på ett demoex i butik (det gäller ALLA modeller). Jag provade ett butiksexemplar för några dagar och det körde riktigt gammal ROM, Manila 2.5.1921 är nämligen från förra året.:)

När det gäller WM har Microsoft nu introducerat en ny strategi där dagens WM numera heter Windows Embedded Handheld. MS har förstått att Windows Phone 7 är avsett för konsumentmarknaden och inte duger för proffsen. Resultatet är att WM 6.5.x kommer att vidareutvecklas under Embedded Handheld-namn och som jag förstått saken kommer det att på sikt köra samma version av CE-OS som WP 7. Så plattformen är absolut inte död, trots Android och iPhone.:)

Eftersom Desire och HD2 är mer eller mindre syskonmodeller med olika OS som största skillnad vore det helt klart intressant med lite intryck från Desire jämfört med HD2. Jag talar då inte "känns mer framtid" eller att Aftonbladet laddas in snabbare i webbläsaren (personligen ger jag inte ett öre för svenska sidor, allra minst Aftonbladet som är erkänt usel på alla sätt och vis och även kan krångla till det för datorer) utan mer generellt intryck. Bl.a hur Android-Sense är i jämförelse med WM-Sense.

Likaså vore det intressant med ett omdöme om skärmkvaliteten, enligt diverse inlägg förefaller Desire ha en något oskarp skärm och det gör i.a.f mig lite avskräckt.

Missförstå detta inlägg rätt: jag har inget emot Desire. Däremot är jag inte övertygad om att Android är lösningen på alla problem (än) eller att man rakt av kan "såga" WM till förmån för Googles OS.

Tills jag överbevisats om motsatsen betraktar jag Android mer som en "öppen iPhone" när det gäller inriktning snarare än ett handdatorsystem som WM är. Dock uppfattar jag det som att Android delvis går åt handdatorhållet tack vare t.ex XDA men jag känner inte att det är riktigt framme än.

Däremot kan jag erkänna att jag har svårt för hypen där Android och iPhone hyllas samtidigt som det klankas så fort nallen kör Symbian eller Windows Mobile.

#745

Postad 03 juli 2010 - 09:41

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det enda dåliga med den är Android market ;)

vad är det som gör android market så dåligt?

#746

Postad 04 juli 2010 - 20:37

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

En liten fråga: på vilket sätt "förstör" man hela mobilen med Symbian?


Förstöra kanske inte var rätt ord, men om man säger "gör den mindre bra" då?
Hade man tryckt in Android i Vivazen, kan jag nästan garantera att fler hade köpt den.
Android blir bara större och större medans Symbian håller på att dö ut (?)

#747

Postad 04 juli 2010 - 20:43

alexEn
  • alexEn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

vad är det som gör android market så dåligt?


Det är väl just de att alla betalApps inte finns tillgängliga i Sverige :D
Om man tänker sig appstore, fast bara med free apps.. tråkigt :/

Men hela android market kommer att släppas i Sverige till hösten tror jag.

#748

Postad 06 juli 2010 - 17:29

Unregistered4439f9c2
  • Unregistered4439f9c2
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hej

Jag skall få en ny företagstelefon där ja får välja vilken modell jag vill ha. Frågan är vilken. Jag är en flitig telefonanvändare där jag synkar mailen, använder den som mp3-spelare väldigt mycket, surfar o.s.v.

Det som jag ställer ett högt krav på är att tillförlitligheten på mjukvaran. Just nu äger jag en Nokia 5800 med symbian v5, och låt mig säga att symbian är det mest instabila mjukvaran jag någonsin använt (win millennium ligger i en egen division) den stänger av sig, ibland försvinner högtalaren när man pratar o.s.v.

Jag har tittat på olika modeller t.ex.

SE X10 Mini
HTC Desire
HTC evo 4 (release i Europa någon?)
Samsung Galaxy S
Iphone

I stort sett alla smartphones som jag har tittat på har android men dock har jag aldrig varit kontakt med mjukvaran. Hur är den?

Iphone är ett förslag, men jag skulle aldrig vilja låsa mig till ett företag som vill bestämma hur jag använder deras produkter. (lite förenklat kanske) . Inte vill jag heller installera olika mjukvaror för att kunna administrera telefonen.

Jag vet att man kan gå in på olika sidor med recensioner men jag vill ha kommentarer från människor som faktiskt har använt sina mobiler under en längre tid.

Tack på förhand

#749

Postad 06 juli 2010 - 19:21

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Förstöra kanske inte var rätt ord, men om man säger "gör den mindre bra" då?
Hade man tryckt in Android i Vivazen, kan jag nästan garantera att fler hade köpt den.
Android blir bara större och större medans Symbian håller på att dö ut (?)


Jag har en Vivaz och upplever inte riktigt att det i sig är döende. Däremot har det drabbats av dålig press och en herrans massa klankande som det knappast gjort sig förtjänt av. Däremot håller den nuvarande S60v5-deriverade generationen på att fasas ut till förmån för nya versioner.

Däremot är min uppfattning att såväl UIQ 2.1 och 3.x samt S90 (Hildon) var/är avsevärt bättre gränsnitt att lägga ovanpå Symbian OS i pekskärmsprodukter. S60v5 är en vidareutveckling av S60v3.x för klassiskt telefonformat. Att Nokia lade ner S90 och portade gränsnittet till Linux var ett idiotiskt beslut - detsamma gällde UIQs död.

Dock ser jag inga problem med S60v5 i en produkt som Vivaz. Dock kör jag den inte som handdator, det är WM som gäller där. Som telefon med pekskärm fungerar den utmärkt UI-mässigt.

Edit: En anledning att jag inte tar Android-tåget är dels för att jag inte anser det vara optimalt för mitt användande men också för att jag inte delar det ständiga ringandet i begravningsklockorna för Symbian och WM-plattformarna där antingen iPhone eller Android förs fram som lösningen. För min del är det ingen lösning, enda vägen framåt från WM är att skaffa en UMPC.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 juli 2010 - 19:24.


#750

Postad 07 juli 2010 - 19:50

Olivander
  • Olivander
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag är sugen på en ny mobil, men har väldigt svårt att bestämma mig. Är egentligen inte så sugen på att lägga ut en massa pengar, samt vill jag helst att telefonen skall vara liknande storlek som den jag har idag (HTC Thouch Diamond). Kommer surfa en del, lyssna på mp3, använda gps för navigering, maila och givetvis prata telefon (doh!)

Funderade ett tag på antingen X10 mini pro eller HTC wildfire som verkade som bra instegsmodeller i androidvärlden. Dock upptäckte jag att wildfire är både bredare och tjockare än HTC legend samt har lägre upplösning på skärmen vilket gjorde att det då kändes som jag lika gärna kan fundera på Legend istället (eller kan wildfire tänkas fungera bra ändå för surf fast den har lägre upplösning?). Men då började en prisstegring, några hundralappar till så kan jag köpa desire, några till så kan jag köpa galaxy s eller x10.

Så vilket råd kan folk ge mig, vill inte lägga ut för mycket pengar, vill helst ha liknande storlek som nuvarande telefonen (men gärna större skärm då jag som sagt även surfar på telefonen)

Min krav på pengar och storlek gör bra fördel för x10 mini pro men en stor nackdel är jag då går från 2,8 tums skärm till 2,55 tum och får en 5,5mm tjockare telefon.

Legend har fördelen att ha en 3,2 tums skärm men kostar mer och lite större än min nuvarande (10mm högre och 5 mm bredare dock lika tjock). Läst om att folk även upplever sig ha dålig täckning med den vilket inte är bra för mig som rör sig i norrlands inland.

Och som jag sade tidigare så är det ju inte så stor skillnad i pris mellan legend och mer avancerade telefoner men då ökar storleken också...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.