Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ljuduppspelning Via Android

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 september 2011 - 14:34

Unregisterede2549596
  • Unregisterede2549596
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle samla alla mina frågor gällande ljuduppspelning via android
i en och samma tråd istället för att starta en massa trådar med en fråga i värje.

1. Kan någon tipsa på bra och gratis windowsprogram för att rippa mina cd till flac?

2. Stödjs flac av android, och/eller är det upp till appen man använder?

3. Spotify i all ära men streama musik äter väl en jäkla massa batteri, därför har jag inte köpt premium
och installerat deras app. Kan man ladda ner musiken till telefonen från spotify och lyssna utan att behöva streama?

4. Om ja på punkt 3, kan spotify även spela upp de flac filer jag kommer lägga in på mobilen?

5. Finns det någon tjänst/app, a la spotify, för ljudböcker där man kan ladda ner ljudboken till telefonen och slippa streama?

6. Kan man koppla en Galaxy S2 till en DAC via usb (a la squeezebox), för uppspelning av musik/ljudböcker/internetradio på min stereo?



(Vet inte om tråden hamnade rätt. Hade velat ha den i Ljuduppspelningsforumet men då hade den väl flyttats av moderator)

#2

Postad 19 september 2011 - 21:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
1. Jag använder Exakt Audio Copy finns en bra guide https://www.minhembi...howtopic=174300

2. Vissa enheter har iaf stöd för Flac native, vet inte om det kom med 2.3, annars är poweramp en riktigt bra spelare. En del gillar Winamp for android

3. Om du streamar så går det åt en hel del batteri. Men du kan ju använda offlinefiler och ladda hem valda spellistor till telefonen. Det enda är att du behöver gå online en gång i månaden för att verifiera att du fortfarande har premiumkonto

4. Har för mig att det inte funkar. Spotify känns något begränsad som spelare.

5. Känner inte till nån sådan tjänst.

6. Tror inte det är möjligt än, kan dock ha fel då google har för avsikt att göra det möjligt att ansluta en mängd olika saker till usb-porten.

#3

Postad 29 september 2011 - 18:51

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
AndLess är gratis och lirar flac ganska smärtfritt, i alla fall på min Desire. Det är bättre att du kör spotify och sedan har du en fristående spelare för resten. Jag har tre olika, dels AndLess, dels MortPlayer Music och dels Amdroid (streamingtjänst mot egen server).

Äger en S2 själv men kan tyvärr inte svara på din sista fråga. Har sökt lite grann men negativa resultat än så länge, men det borde gå/borde komma en lösning. Det går ju att docka S2-an och få ut ljudet till externa högtalare då, så då måste den ju gå via usb-porten?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.