Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG LH-RH 761 IA Någon som testat?

123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG LH-RH761IA (Hemmabiosystem) 1 8,71 (6) Inga priser
LG LH-W760IA (Hemmabiosystem) 1 8,56 (8) Inga priser
3 relaterade trådar

#51

Postad 25 januari 2007 - 10:11

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Jupp spela in på 3an och kolla på 5an på tvn ... no problems

men att spela in på 3an och kolla divx via dvdn fick jag inte igång =/

#52

Postad 25 januari 2007 - 11:07

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
danielandersson, har du gjort din dvd regions fri med ovanstående tips/förslag/instruktion???

#53

Postad 25 januari 2007 - 21:30

chobo
  • chobo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Verkar ju skitbra :D..en sista fråga bara innan jag beställer...ingår alla kablar som behövs för att koppla ihop systemet?

#54

Postad 26 januari 2007 - 08:29

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Verkar ju skitbra :D..en sista fråga bara innan jag beställer...ingår alla kablar som behövs för att koppla ihop systemet?

<{POST_SNAPBACK}>


Det du behöver är en antenn kabel mellan anten uttag och reciver/dvd....

Allt annat för att koppla in den ingår (antenn kabel mellan system å tv, scart -> scart, radio antenn-kablar både för AM & FM (tråd antenn dock) samt högtalarkablar)

Sedan kommer iaf jag kompletera med HDMI-kabel(å skippa scarten), lite bättre högtalar kablar samt skärmade antennkablar å skärmad grendosa....kanske overkill men men, så blir det....

Och jupps jag hämtade min på post terminalen igår :huh: :D :D

#55

Postad 26 januari 2007 - 08:33

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Jupp spela in på 3an och kolla på 5an på tvn ... no problems

men att spela in på 3an och kolla divx via dvdn fick jag inte igång =/

<{POST_SNAPBACK}>



Testade lite snabbt igår att spela in på HDD å lyssna på musik-cd...inga problem där....fick dessutom fram "Musik menyn" på tv'n så det borde gå att se på dvd samtidigt som man spelar in...

Ska kolla mer ikväll :D

#56

Postad 26 januari 2007 - 13:31

Because
  • Because
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Om man kör med HDMI mellan reciver/dvdn och TVn, räcker det att koppla in antenn och övriga kablar till reciver/dvdn? Jag tänkte ifall det räcker med en sladd mellan TV och reciver...?

#57

Postad 26 januari 2007 - 14:48

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Om man kör med HDMI mellan reciver/dvdn och TVn, räcker det att koppla in antenn och övriga kablar till reciver/dvdn? Jag tänkte ifall det räcker med en sladd mellan TV och reciver...?

<{POST_SNAPBACK}>



Det funkar...dock förlorar du text-tv funktionen på tvn....men allt annat kan du köra via dvd/reciver till tv med hdmi-kabel

#58

Postad 26 januari 2007 - 23:33

Because
  • Because
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Om man kör med HDMI mellan reciver/dvdn och TVn, räcker det att koppla in antenn och övriga kablar till reciver/dvdn? Jag tänkte ifall det räcker med en sladd mellan TV och reciver...?

<{POST_SNAPBACK}>



Det funkar...dock förlorar du text-tv funktionen på tvn....men allt annat kan du köra via dvd/reciver till tv med hdmi-kabel

<{POST_SNAPBACK}>



Okej. Men man kan inte köra bild-i-bild då heller?

#59

Postad 30 januari 2007 - 16:50

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Om man kör med HDMI mellan reciver/dvdn och TVn, räcker det att koppla in antenn och övriga kablar till reciver/dvdn? Jag tänkte ifall det räcker med en sladd mellan TV och reciver...?

<{POST_SNAPBACK}>



Det funkar...dock förlorar du text-tv funktionen på tvn....men allt annat kan du köra via dvd/reciver till tv med hdmi-kabel

<{POST_SNAPBACK}>



Okej. Men man kan inte köra bild-i-bild då heller?

<{POST_SNAPBACK}>


Man kan köra bild i bild med följande: Tuner i ena bilden å HDD/DVD/USB i andra...jag har inte lyckats kombinera på något annat sätt ännu...

#60

Postad 31 januari 2007 - 11:00

Jawaharla
  • Jawaharla
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag är mycket nöjd med LG:n har gjort den regionsfri med. Nån som vet om det går att göra den hdcpfri?

<{POST_SNAPBACK}>


Hur mycket låter den då ungefär? Är det som en gammal X-box eller lägre? Har du nåt du kan jämföra med som beskriver hur högt fläkten låter? Jag är nämligen intresserad av att systemet men är skeptisk inför fläktljudet.

Jawaharla

#61

Postad 31 januari 2007 - 21:53

svenne78
  • svenne78
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
nån som har bra tips på hur man ska ställa in sina högtalare i dB..? har ett LH-W760IA system å ändrat lite på dB men tänkte om nån har de perfekta inställningen.. ;)

Svenne

#62

Postad 01 februari 2007 - 10:13

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Jag är mycket nöjd med LG:n har gjort den regionsfri med. Nån som vet om det går att göra den hdcpfri?

<{POST_SNAPBACK}>


Hur mycket låter den då ungefär? Är det som en gammal X-box eller lägre? Har du nåt du kan jämföra med som beskriver hur högt fläkten låter? Jag är nämligen intresserad av att systemet men är skeptisk inför fläktljudet.

Jawaharla

<{POST_SNAPBACK}>


Visst man hör fläkten...när ljudet är avstängt...annars märker inte jag av det nämnvärt iaf

Min bärbara dator låter mer :)

#63

Postad 01 februari 2007 - 11:28

Jawaharla
  • Jawaharla
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ok. Tack för infon! Det låter inte som om det skulle vara så farligt med fläkten alltså.

/Jawaharla

#64

Postad 05 februari 2007 - 08:24

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

nån som har bra tips på hur man ska ställa in sina högtalare i dB..? har ett LH-W760IA system å ändrat lite på dB men tänkte om nån har de perfekta inställningen.. ;)

Svenne

<{POST_SNAPBACK}>



Vet inte riktigt om det var detta svar du var ute efter men i min bruksanvisning står det lite om fördröjningar å så....borde finnas i din oxå..

Det borde väl dessutom bero på rum, möblering å så...

#65

Postad 05 februari 2007 - 21:20

phonexx
  • phonexx
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Till er som har LH-W760IA.

Hur funkar det med trådlösa högtalare?, blir det en massa störningar eller fungerar det bra?


Mvh Robert

#66

Postad 09 februari 2007 - 11:09

svenne78
  • svenne78
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Till er som har LH-W760IA.

Hur funkar det med trådlösa högtalare?, blir det en massa störningar eller fungerar det bra?


Mvh Robert

<{POST_SNAPBACK}>


det funkar kanon bra med högtalarna..inge brus eller störningar...dom bakre högtalarna behöver ström från ett vägguttag så helt trådlösa är dom ju inte...men jag är grymt nöjd med systemet.

Svenne

#67

Postad 10 februari 2007 - 18:29

TiarCHi
  • TiarCHi
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Har någon av er testat med att plugga in en extern hårddisk genom usb kontakten. Går det att göra så eller?

Då riktar jag mig mot de som har LH-W760IA systemet.

#68

Postad 13 februari 2007 - 16:46

lund
  • lund
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjo!

Gjorde ett inköp på LH-W760IA för några veckor sedan på Expert och är hitills nöjd (inte något mer).

+
>Mycket finesser och funktioner
>Grymt ljud vid filmtittande och ljudet räcker för mig till musik också då man inte är en audiofil.
>Att spelarna klarar dom flesta formaten och hårddisken är guld, för en som mig som sitter på mycket musik och inte har en extern hd (knappar på en bärbar)
>Att genom väldiga enkla instruktioner göra spelarn regionsfri. Använde koden i detta forum.
>Priset

-
>LG´s mediaspelare är inte något vidare tycker jag. Verkar som man inte kan göra något annat än just ha igång mediaspelarn. Slötitta på tv med musik i bakgrunden och sådana grejer funkar inte. Jag har inte förstått hur iaf. Kanske någon som vet??
>Plastfoten (som redan fått lite skäll) på fronthögtalaren. Verkar som den inte går att ta bort.
>Att systemet i spelaren verkar ligga still. Kan orsaka inbränning efter ett tag.
>Kort kabel mellan Sub och Dvd. Kanske bara e jag, men jag vill ha dvdn framme vid TVn och subben bakom mig.

Betyg: G+ från mig som aldrig upplevt betyg med siffror i.

Dock kan betyget gå upp om folk har svar på mina frågor. Hittar inte i manualen iaf.

Koppa ihop dator med dvd via usb?
Har införskaffat mig en USB datalink kabel. Tänkte köra denna mella dator och dvd för på ett lätt sätt överföra filer. Funkar dock inte. Läste lite på något forum att man skulle skapa en partition på datorn med system FAT32. Har gjort detta men funkar ändå inte.

Köra musikspelarn samtidigt som man tittar på tv?
Då man har en 40" LCD tv ville jag använda dvi utgången på dvd för att uppnå maximal effekt. Kopplade in min boxer till "scart in" kontakten och körde på. Kvaliten blev avsevärt bättre. Men kan då inte lyssna på musik samtidigt som jag köra boxern via.

Tack för mig \lund

#69

Postad 13 februari 2007 - 19:38

svenne78
  • svenne78
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
jag undrar om det där att göra sin dvd regionsfri...har en lh-w760ia men får inte till det att göra den regionsfri..gör jag rätt..jag har provat detta...med och inte med öppen lucka till dvd:en...sen setup,går ner till låssymbolen,trycker inte in mig till höger utan står kvar över låssymbolen..trycker 0 sju gånger irad...får inte upp nåt efter det??nån som har en ide vad jag kan göra för fel??

Svenne :)

#70

Postad 13 februari 2007 - 20:28

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Hur långa är sladdarna till bakre högtalarna på LH-RH761IA?

#71

Postad 13 februari 2007 - 20:34

Because
  • Because
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Är riktigt nöjd med min LH-RH761IA.

+
Alla roliga funktioner, som timestamp osv.
Att man kan spela in från TV och samtidigt se DVD.
Film-ljudet är härligt (har inte jämfört med något dyrt dock).
Uppskalning.
Riktigt enkel att göra regionsfri.
Snyggt system.

-
CD-lyssnande. Verkar inte gå att göra så mycket annat samtidigt.


Kommer jag på några fler brister så återkommer jag.

Betyg: 4 av 5

#72

Postad 13 februari 2007 - 20:41

Because
  • Because
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Hur långa är sladdarna till bakre högtalarna på LH-RH761IA?

<{POST_SNAPBACK}>


Dom är tillräckligt långa för mig. Sitter ca 3 meter från TV:n. Sladdarna går från systemet, efter ena väggen och sen runt soffan och det finns ändå kvar sladd. Blir väl kanske 7 meter till högtalaren längst bort från basen där man kopplar in dom.

#73

Postad 13 februari 2007 - 21:15

lund
  • lund
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Tjo!

Gjorde ett inköp på LH-W760IA för några veckor sedan på Expert och är hitills nöjd (inte något mer).

<{POST_SNAPBACK}>


Skrev lite fel... Var LG LH-RH760IA jag köpte för ett antal veckor sedan

\lund

#74

Postad 13 februari 2007 - 21:16

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0

Hur långa är sladdarna till bakre högtalarna på LH-RH761IA?

<{POST_SNAPBACK}>


Dom är tillräckligt långa för mig. Sitter ca 3 meter från TV:n. Sladdarna går från systemet, efter ena väggen och sen runt soffan och det finns ändå kvar sladd. Blir väl kanske 7 meter till högtalaren längst bort från basen där man kopplar in dom.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för det svaret :)

Har nu lagt en beställning på systemet. Blir nog lagom hoppas jag :)

#75

Postad 16 februari 2007 - 11:31

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Om man kör med HDMI mellan reciver/dvdn och TVn, räcker det att koppla in antenn och övriga kablar till reciver/dvdn? Jag tänkte ifall det räcker med en sladd mellan TV och reciver...?

<{POST_SNAPBACK}>



Det funkar...dock förlorar du text-tv funktionen på tvn....men allt annat kan du köra via dvd/reciver till tv med hdmi-kabel

<{POST_SNAPBACK}>


Har själv beställt detta system och undrar då hur man enklast får tillgång till text-tv utan att växla mellan olika "lägen"?

#76

Postad 19 februari 2007 - 10:30

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Om man kör med HDMI mellan reciver/dvdn och TVn, räcker det att koppla in antenn och övriga kablar till reciver/dvdn? Jag tänkte ifall det räcker med en sladd mellan TV och reciver...?

<{POST_SNAPBACK}>



Det funkar...dock förlorar du text-tv funktionen på tvn....men allt annat kan du köra via dvd/reciver till tv med hdmi-kabel

<{POST_SNAPBACK}>


Har själv beställt detta system och undrar då hur man enklast får tillgång till text-tv utan att växla mellan olika "lägen"?

<{POST_SNAPBACK}>


Har försökt trixa med det där.....jag klarar inte av att få fram text-tv på tv´n (har en Andersson XQ5, mycket nöjd :D ) när jag kör via hdmi-kabel...någon annan som som har en lösning???

En annan fråga oxå....någon som fixat att få "Timer-rec" att funka utan att tvingas ha systemet avstängt??? Alltså jag kan spela in genom att trycka på "Rec" (å välja kanal å så) när jag lyssnar på musik men kan inte få den tids styrad inspelningen att funka när jag lyssnar på musik...

///Fromberg

#77

Postad 19 februari 2007 - 11:52

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hmm, så HDMI-kablaget matar inte fram Text-tv-signalerna eller är det helt enkelt så att i AV-läget "HDMI" så går det inte att använda själva knappen för text-tv (jag har en Panasonic PV60)? Och då måste jag alltså komplettera med en extra, kort, koax-kabel mellan dvd:n och TV:n?

En fråga till när jag ändå är på G: Vilken modell är det på själva dvd-inspelaren?

Tack på förhand :D

#78

Postad 21 februari 2007 - 00:04

Because
  • Because
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Så det finns dom som fortfarande använder sig av text-tv? ;)

#79

Postad 21 februari 2007 - 08:32

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Så det finns dom som fortfarande använder sig av text-tv?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>



MMMmmm istf zappa när det är reklam :D

#80

Postad 21 februari 2007 - 19:47

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Mysko, jag får inte någon upplösning över 576i att fungera utan att bilden blir totalt förvrängd mot min Panasonic PV-60 och en HQ HDMI-kabel... Någon som känner igen/kan hjälpa till angående det problemet?

#81

Postad 24 februari 2007 - 15:20

TiarCHi
  • TiarCHi
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Har någon av er testat med att plugga in en extern hårddisk genom usb kontakten. Går det att göra så eller?

Då riktar jag mig mot de som har LH-W760IA systemet.

#82

Postad 25 februari 2007 - 19:23

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Funkar med USB minnen etc, men inte med min externa hd. Förmodligen kräver spelaren att den är formaterad med FAT.

#83

Postad 25 februari 2007 - 19:27

Because
  • Because
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Går det att föra över saker från dator till hdd:n med usb?

#84

Postad 26 februari 2007 - 12:05

TiarCHi
  • TiarCHi
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Funkar med USB minnen etc, men inte med min externa hd. Förmodligen kräver spelaren att den är formaterad med FAT.

<{POST_SNAPBACK}>


Men kan man säg till exempel lägga serier eller filmer i min mp3 och sen plugga in den i spelaren. Tror ni det funkar?

Redigerat av TiarCHi, 26 februari 2007 - 12:05.


#85

Postad 26 februari 2007 - 12:49

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Film går inte att se från USB, utan man får kopiera in dem till enheten. Men det tar sin tid... USB 1.1 ... Jag brukar bränna CDRW/DVDRW skivor och köra den vägen..

#86

Postad 07 mars 2007 - 17:11

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Det funkar inte att spela upp t.ex Prison break/Lost avsnitt som är inspelade i 720p. Är det någon som vet ifall det är någon slags inställning eller liknande som behövs göras? Vanliga 350mb avsnitt är inga problem. Kör med HDMI.

#87

Postad 07 mars 2007 - 17:38

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hur menar du "funkar inte"? Kör du dom ifrån PC:n eller från DVD:n? Om det är ifrån PC:n (vilket jag förmodar), vilken spelare använder du etc etc?...

#88

Postad 07 mars 2007 - 18:56

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
ne från stereon menar han nog, det funkar inte.

#89

Postad 07 mars 2007 - 19:22

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Hur menar du "funkar inte"? Kör du dom ifrån PC:n eller från DVD:n? Om det är ifrån PC:n (vilket jag förmodar), vilken spelare använder du etc etc?...

<{POST_SNAPBACK}>

hade lite bråttom när jag skrev :)
Jag menar från DVD`n (stereon), det står något om ogiltigt filformat eller liknande, det är jäkligt synd faktiskt, hade varit najs att avnjuta ett Lost-avsnitt i 720p nu när det börjat komma svensk text till dessa!!!
Om någon har en lösning så plz, säg till!!!

#90

Postad 07 mars 2007 - 19:49

Because
  • Because
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Den spelar bara upp .avi eller .divx...
Och max 700-nånting gånger 500-nånting i upplösning.
Jo, det är lite synd....

#91

Postad 07 mars 2007 - 20:47

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Den spelar bara upp .avi eller .divx...
Och max 700-nånting gånger 500-nånting i upplösning.
Jo, det är lite synd....

<{POST_SNAPBACK}>


Nja, den stöder ju uppskalning till 1080 vilket man ju kan utnyttja om man kör från PC:n och om TV:n stöder det förstås...

#92

Postad 07 mars 2007 - 21:07

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Den spelar bara upp .avi eller .divx...
Och max 700-nånting gånger 500-nånting i upplösning.
Jo, det är lite synd....

<{POST_SNAPBACK}>

Ajdå, det var trist. Får väl krånga med att koppla in Laptopen ibland då?!

#93

Postad 08 mars 2007 - 08:46

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Hur menar ni med att koppla in laptopen? Alltså, bara nyttja ljudet via stereon?

#94

Postad 23 mars 2007 - 15:47

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Finns det ingen variant med både trådlösa bakhögtalare OCH hårddisk?

#95

Postad 23 mars 2007 - 17:16

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
...eller något annat system med ovanstående i max samma prisklass!

#96

Postad 23 mars 2007 - 23:45

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Finns bilder på detta paket i mitt galleri. Jag är mycket nöjd faktiskt :)

#97

Postad 05 april 2007 - 17:17

White
  • White
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan!
Sitter och funderar på detta system. Efter vad jag läst i denna tråd verkar det som jag hittat rätt.
En fråga jag har är bara om det fungerar bra att koppla datorn till spelaren för att lyssna på musik?

#98

Postad 13 april 2007 - 10:14

Charliess
  • Charliess
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!

Är ny här på forumet och funderar på att beställa detta system LG LH-WH760IA, de jag undrar hur de trådlösa högtalare styrs, finns de batterier i dom eller något annat?

Sen undrar jag om man kan justera basen i subben precis som man vill?

#99

Postad 13 april 2007 - 14:22

Goldeanu
  • Goldeanu
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej, jag har köpt oxå en sån system LG LH-RH761IA och tycker att analog TV via HDMI är super SUCKS det går inte att titta på... via Scart är ok . Annars är systemet ok .
har ni stöt på samma problem? undrar om det blir bättre med digital tv via HDMI...hmmm

.../Goldeanu

#100

Postad 13 april 2007 - 21:23

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Jag får ingen WS-matning via DVD:n vare sig via HDMI, komponent eller Scart. Åtminstone inte med analog signal. Mysko... Ska byta ut den och se vad som händer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.