Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nästa uppdatering till Vista Media Center - "Fiji"

245 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 07 augusti 2008 - 14:01

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Kan lägga till ett par saker till på listan jag saknar:

Prev-knapp. Det har alla boxar idag. Tex. växla mellan 3:an och någon kanal längre ner i listan under reklampauser och tillbaka.

Saknar möjlighet att bläddra i musikbibliotek med fjärrkontroll utan att klicka ihjäl mig (Detta kan ju mappas med a på knapp 1, d på knapp 2 osv) Men skulle vilja se en 1/a/b/c knapp, 2/d/e/f knapp osv på de ställe det funkar. Precis som på mobiltelefonerna, dvs det skall funka som bokstäver i musikbiblioteket men som siffror i LiveTV.

Sen precis som alla andra, EPG, mkv, snabbspolning fram/bak i andra format än bara m$ egna, HD, internetradio, videoplaylists, bättre hantering på inspelat (varför bara dvr-ms?)

#102

Postad 07 augusti 2008 - 16:25

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0

Kan lägga till ett par saker till på listan jag saknar:

Prev-knapp. Det har alla boxar idag. Tex. växla mellan 3:an och någon kanal längre ner i listan under reklampauser och tillbaka.

Det har nog funnits sen mce2005 (då jag hoppade på tåget)..
Bara att klicka på "OK" knappen, så går du till den förra kanalen du var på, "OK" igen och whipps är du tillbaka

#103

Postad 07 augusti 2008 - 16:56

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0

Sen precis som alla andra, EPG, mkv, snabbspolning fram/bak i andra format än bara m$ egna, HD, internetradio, videoplaylists, bättre hantering på inspelat (varför bara dvr-ms?)


EPG:n förefaller ju vara åtgärdad? HD-stödet slopades (?) av olika anledningar men fanns i tidig version av betan, har läst något om att DRM låg bakom? Din önskan efter mkv-stöd förstår jag inte riktigt, med rätt codecs går det lysande att spela upp dessa filer (jag har i vart fall aldrig stött på problem, även om det går då mkv som bekant bara är en container). Jag har gjort det sen jag skaffade MCE 2006 och nu senast i VMC sen 2007. Det inspelade materialet har i och med Fiji bytt format.

Någon som vet på en höft hur stor en fil med 1h inspelat material numera är? Vore även intressant att höra om någon provat att snabbspola i t. ex en XviD-release, eller varför inte en .mkv-fil med 'rätt' stamtavla.

#104

Postad 07 augusti 2008 - 18:08

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Lite skärmdumpar som utlovat.

Mina 2 FloppyDTV-C med MCE-drivrutiner fungerar, men jag fick inte in några kanaler när jag scannade med mina 2 andra DVB-C-kort (Twinhan mantis 2033, Technotrend C-1500) av någon anledning.

Med mitt DVB-T (Hauppauge Nova-t 500) gick det bättre.

Bifogad fil  1.jpg   15,89K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  2.jpg   23,32K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  3.jpg   19,99K   1 Antal nerladdningar
Will ?
Bifogad fil  4.jpg   25,54K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  5.jpg   26,21K   1 Antal nerladdningar
notera att inga data är tillgängliga på SVT2
Bifogad fil  6.jpg   31,39K   1 Antal nerladdningar
...men efter att man tittat på kanalen dyker programinformation upp för nuvarande och nästa program
Bifogad fil  7.jpg   25,2K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  8.jpg   23,17K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  9.jpg   30,14K   1 Antal nerladdningar
för många källor ?
Bifogad fil  10.jpg   26,62K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  11.jpg   26,79K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  12.jpg   31,99K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  13.jpg   29,68K   1 Antal nerladdningar
undertext val
Bifogad fil  14.jpg   34,04K   1 Antal nerladdningar
text-tv-textning
Bifogad fil  15.jpg   21,81K   1 Antal nerladdningar
favorit-listor
Bifogad fil  16.jpg   25,12K   3 Antal nerladdningar

;)

#105

Postad 07 augusti 2008 - 18:17

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
GULD, Pulver! Utmärkta bilder som presenterade mer eller mindre allt jag sökte. Är det någon kanal i ditt utbud som _helt_ saknar programguide nu?

Stort tack för dessa. Idag är det torsdag, efter torsdag kommer fredag och med fredag åker TV Pack in!

VMC + TV Pack ;)

#106

Postad 07 augusti 2008 - 18:50

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Är det någon kanal i ditt utbud som _helt_ saknar programguide nu?


Nja, det går ju att få fram programinfo på "ovanliga" kanaler - men det sträcker ju sig endast 2 program framåt.

Så DVB-EPG känns endast "halv-färdigt", men det verkar ju vara på gång iallafall ;)

Bifogad fil  17.jpg   37,43K   2 Antal nerladdningar

#107

Postad 07 augusti 2008 - 19:07

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Jag har en Microsoft mce-fjärr men text-tv knappen funkar inte. Att välja info och därefter text-tv funkar dock. Någon som kan testa om ni har samma problem?

#108

Postad 07 augusti 2008 - 19:24

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0

Nja, det går ju att få fram programinfo på "ovanliga" kanaler - men det sträcker ju sig endast 2 program framåt.


Det är åter igen lysande. Just att jag kan få fram info - om än begränsad - är så otroligt mycket värt i jämförelse med det totala mörker man tidigare satt och famlade i på de kanaler som saknade programguide. Övervägde under en period att börja köpa TV-tidning igen och det var minsann ingen härlig tanke att bekanta sig med. Tur att MS kom och räddade mig i sista stund!

Jag har en Microsoft mce-fjärr men text-tv knappen funkar inte. Att välja info och därefter text-tv funkar dock. Någon som kan testa om ni har samma problem?


Intressant! Feedback i frågan sökes, om inte annat får jag återkomma imorgon kväll med mina egna erfarenheter. Ser du att IR-mottagaren svarar på ditt tryck på text-TV-knappen?

#109

Postad 07 augusti 2008 - 21:14

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0

för många källor ?
;)


Hallå,

Har samma problem med för många källor..
Ha sett samma från någon i England.

Har du lyckats "merga" samma kanal från de två tuners? DVB-C / DVB-T.
Har inte fattat vad de på TGB menar med "subchannels" typ kanal 23.1.

(Har hittat denna till dig ang DVB-C och TV Pack, men vet inte om det hjälper för jag läste inte, http://thegreenbutto...ad/281960.aspx)

Redigerat av Slangare, 07 augusti 2008 - 21:19.


#110

Postad 07 augusti 2008 - 21:42

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Hittade även denna info..
Testade att installera TV Pack uppepå Betan, men då försvann HD/H.264..

Men det verkar ev finnas en svajig lösningi..
http://thegreenbutto...ShowThread.aspx

" justinalot1:
Has anyone tried to get the HD Channels to work in the UK?

Beta worked fine so there must be a way to make it work

I've managed to get it to work by overwriting MSDTVVDEC.DLL with the one from the beta, it's not very stable though."

#111

Postad 07 augusti 2008 - 22:28

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Det är åter igen lysande. Just att jag kan få fram info - om än begränsad - är så otroligt mycket värt i jämförelse med det totala mörker man tidigare satt och famlade i på de kanaler som saknade programguide. Övervägde under en period att börja köpa TV-tidning igen och det var minsann ingen härlig tanke att bekanta sig med. Tur att MS kom och räddade mig i sista stund!



Intressant! Feedback i frågan sökes, om inte annat får jag återkomma imorgon kväll med mina egna erfarenheter. Ser du att IR-mottagaren svarar på ditt tryck på text-TV-knappen?


IR-mottagaren svarar

#112

Postad 07 augusti 2008 - 22:48

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0

Hittade även denna info..
Testade att installera TV Pack uppepå Betan, men då försvann HD/H.264..

Men det verkar ev finnas en svajig lösningi..
http://thegreenbutto...ShowThread.aspx

" justinalot1:
Has anyone tried to get the HD Channels to work in the UK?

Beta worked fine so there must be a way to make it work

I've managed to get it to work by overwriting MSDTVVDEC.DLL with the one from the beta, it's not very stable though."

Får det tyvärr inte att lira genom att byta ut den dll'n.. bara ljud på svt-hd...

RÄTTELSE: Funkar visst bra.. glömde att köra regsvr32 igen på filen.. ;)

Hur tar man fullscreen screenshots i mce?

Redigerat av joniS, 07 augusti 2008 - 23:00.


#113

Postad 07 augusti 2008 - 22:50

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Har du lyckats "merga" samma kanal från de två tuners? DVB-C / DVB-T.

Har inte exprimenterat så mycket med olika turners eftersom jag inte får in några kanaler när jag scannar "vanliga" dvb-c kort - antagligen finns det inga bra tranponderlistor från microsoft som fungerar. Tipset i tråden du länkar till är att skaffa floppydtv-c, (vilket jag har ;) ) den fungerar eftersom de lagt in egna fungerande transponderlistor.


IR-mottagaren svarar

När jag trycker på teletext på fjärren får jag upp samma lista som info ger - personligen räcker det för mig.

#114

Postad 07 augusti 2008 - 23:14

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Så här är en screenshot ifrån svt-hd över dvb-t... ;)
Bifogad fil  prisjakt1.jpg   138,7K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  prisjakt2.jpg   135,56K   0 Antal nerladdningar
(plus en med version av mce)

#115

Postad 07 augusti 2008 - 23:27

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Förefaller denna lösning vara stabil, joniS? Britten som citerades i tidigare inlägg lät lite tveksam. Jaja, jag ska även testa detta imorgon...är dock lite otålig, som vissa av er kanske redan räknat ut ;)

#116

Postad 08 augusti 2008 - 07:57

kalle117
  • kalle117
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Pulver och Ni andra som kör DVB-C, gissar på att Ni kör Comehem, eller?
Ang att man bara får 2 st program i EPG när man laddar ned EPG data över DVB strömmen,
Kan Ni prova följande.

Gå in på kanalen The Voice TV och ta fram EPG'n och vänta en stund, se om det fyller på med mer info i EPG'n.
Gör den inte detta så ställ Er på en kanal med bara 2 programs EPG, den skall då fylla på denna kanalen.
Enl en tråd på tystpc.nu så skall man då få 2 dagars EPG. Verkar som om den mesta EPG infon ligger på The Voice TV kanalen.

http://tystpc.nu/for...opic.php?t=3551

Kan någon prova och återkomma?

#117

Postad 08 augusti 2008 - 10:02

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Det har nog funnits sen mce2005 (då jag hoppade på tåget)..
Bara att klicka på "OK" knappen, så går du till den förra kanalen du var på, "OK" igen och whipps är du tillbaka


Tack, det visste jag inte. Smidigt :P

#118

Postad 08 augusti 2008 - 10:13

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

EPG:n förefaller ju vara åtgärdad? HD-stödet slopades (?) av olika anledningar men fanns i tidig version av betan, har läst något om att DRM låg bakom? Din önskan efter mkv-stöd förstår jag inte riktigt, med rätt codecs går det lysande att spela upp dessa filer (jag har i vart fall aldrig stött på problem, även om det går då mkv som bekant bara är en container). Jag har gjort det sen jag skaffade MCE 2006 och nu senast i VMC sen 2007. Det inspelade materialet har i och med Fiji bytt format.

Någon som vet på en höft hur stor en fil med 1h inspelat material numera är? Vore även intressant att höra om någon provat att snabbspola i t. ex en XviD-release, eller varför inte en .mkv-fil med 'rätt' stamtavla.


EPG'n ser jag att där hänt en hel del. Kanon :P
HD stödet är väl bara att fortsätta hoppas på.
MKV & xvid filer har jag inte hellre något problem att spela upp heller, menar bara att VMC kanske är lite stelbent med native-stöd för endast WMV och dvr-ms. Att det inspelade materialet har bytt format är ju kanon. Vilket format är det nu och hur stor blir 1h inspelat material (ursäktar om det redan nämnts i tråden).

Menade med mitt inlägg att jag har suttit och konfigurerat VMC ett par månader nu (till och från) för att få det funka exakt som jag vill och det innebär ganska mycket pillande i register, separata plugins mm. Visst, när det är konfigurerat så är det ett familjeunderhållningsprogram, men att sätta upp det är ganska mycket jobb och många hade nog gett upp ganska tidigt. Men nu funkar allt som jag vill och är kanonnöjd med VMC.

#119

Postad 08 augusti 2008 - 10:30

webrant
  • webrant
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Får det tyvärr inte att lira genom att byta ut den dll'n.. bara ljud på svt-hd...

RÄTTELSE: Funkar visst bra.. glömde att köra regsvr32 igen på filen.. :P

Hur tar man fullscreen screenshots i mce?


Hmm, det kanske är så att de har en registryinställning för att enabla H264 då du behövde regga om den.

#120

Postad 08 augusti 2008 - 11:07

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Pulver och Ni andra som kör DVB-C, gissar på att Ni kör Comehem, eller?
Ang att man bara får 2 st program i EPG när man laddar ned EPG data över DVB strömmen,
Kan Ni prova följande.

Gå in på kanalen The Voice TV och ta fram EPG'n och vänta en stund, se om det fyller på med mer info i EPG'n.
Gör den inte detta så ställ Er på en kanal med bara 2 programs EPG, den skall då fylla på denna kanalen.
Enl en tråd på tystpc.nu så skall man då få 2 dagars EPG. Verkar som om den mesta EPG infon ligger på The Voice TV kanalen.

http://tystpc.nu/for...opic.php?t=3551

Kan någon prova och återkomma?

Jag testade detta lite snabbt under lunchen idag.

I DVBviewer fungerade det alldeles utmärkt, men tyvärr inte under MCE.

Det slog mig då att The Voice TV får sin programinformation via internet, så det kunde vara anledningen till att information via DVB-EPG inte fylldes på över andra kanaler.

Jag testade då att försöka "ta bort" programinformationen via internet på The Voice TV - men förstod inte riktigt hur jag skulle göra (hade lite bråttom) - om någon har tips tar jag gärna emot dom så kan jag testa efter jobbet :P

#121

Postad 08 augusti 2008 - 16:37

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Ok, nu har jag testat DVB-EPG via DVB-T lite mer och det fungerar faktiskt mycket bättre - jag får programinformation i ca 8 dagar på de kanaler som jag testat på :rolleyes:

Mina problem med endast nuvarande och nästkommande program i EPG:n verkar vara relaterade till ComHem (?)

#122

Postad 08 augusti 2008 - 17:18

webrant
  • webrant
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Försökt med MSDTVVDEC.dll från 6.1.1000.18182 men mce hittar inte svthd eller de andra hd kanalerna på comhem... ska man ha nyare verre?

#123

Postad 08 augusti 2008 - 17:31

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Jag har aldrig lyckats få in några HD-kanaler när jag scannat för ComHem - filen MSDTVVDEC.dll är enbart för uppspelning av HD-kanaler, men om det inte går att hitta några kanaler är det inte så lätt att spela upp dom.

De som fått in SVT-HD med MCE använder DVB-T och bor i Stockholm/Uppsala-omådet där SVT-HD sänds i marknätet.

#124

Postad 09 augusti 2008 - 00:58

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Då var även jag med i leken!

Är såhär långt mycket nöjd. Kan börja med att nämna att jag under en låååång tid haft allvarliga problem med Discovery Channel, då den hackat och misskött sig i största allmänhet. Dessa problem är nu helt bortblåsta! Vidare har jag EPG på alla kanaler i flera dagar framåt. Detta ensamt är skäl nog att tacka MS (och såklart även MrNorth27) å det grövsta för TV Pack! Uppenbarligen har man lyssnat till vad vi har haft att säga. Resultatet är mycket bra!

Vidare då till text-TV. När jag trycker en gång på text-TV-knappen kommer jag till den vanliga text-TV-vyn. Trycker jag en gång till försvinner den svarta bakgrunden och allt utom själva texten blir transparent. Trycker jag en tredje gång försvinner text-TV. Helt lysande och precis som det fungerade på den gamla goda tiden när man använde vanlig tjock-TV.

Jag återkommer imorgon med en dröööös bilder och annat.

PS. Jag behövde inte göra någon form av reset, nyinstallation av drivrutiner eller dyl. med mina FloppyDTV DVB-T!

#125

Postad 09 augusti 2008 - 02:06

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0

Någon som vet på en höft hur stor en fil med 1h inspelat material numera är?


Uäääh. Bevarar min egen fråga då jag testade att spela in en timme på SVT2 nu ikväll. 3,4GB diskutrymme fattigare blev resultatet. Inte vad jag hade hoppats på, vore skoj att höra hur de tänkt här. Vet du något, MrNorth27? Tror att den stora massan hade hoppats på någon form av komprimering.

La även upp ett par bilder: https://www.minhembi...Jizzler/198664/

Redigerat av Jizzler, 09 augusti 2008 - 02:07.


#126

Postad 09 augusti 2008 - 09:10

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0

Härligt,

Såg den i en tråd på TGB..
Testade imorse och ser att det är delar av den betan från April som florerade.
Installerade ovanpå Vista SP1 som vi lagt Aprilbetan på, funkade fint.

Kör en dubbeltuner analog Hauppauge PVR-500 och en dubbeltuner DVB-T för fria.

Det som slår är att man efter att scannat alla tuners tex får TV4 med 4 analoga tuners (två uppsättningar av var av de två som finns) (varar två är ikryssade som valda), och TV4 Stockholm med 6 DVB-T tuners (tre uppsättningar av var av de två som finns) (varar två är ikryssade som valda).
Vet inte varför dom dyker upp med dubletter/tripletter.. Någon annan som får samma?

Det andra är hur man får MCE att förstå att det är samma kanal/EPG alltså TV4, har försökt att namnge båda och använda samma EPG, men får inte ihop det till en kanal med 4 st tuners (två analoga och två DVB-T).
(Kan lägga upp skärmdumpar men har inte tillgängligt nu)

Det sista som man undrar är ju att det gick att kolla på HD/H.264 i Aprilbetan och att det fanns en inbyggd codec i den releasen.
Finns det något sätt att använda några bibliotek från den releasen och lägga in under TV Pack för att få HD?


Har nu hunnit titta lite så jag svarar på en av frågorna.
Om man vill merga samma kanal från olika typer av tuners så funkar det nu vilket det inte gjorde i April betan..
Man gär det tex genom att använda samma epg för kanalerna.
Då dyker följande ruta upp och vips...
Bifogad fil  merge.jpg   78,17K   1 Antal nerladdningar
Det som irriterar är fortfarande dupliceringar av tuners under "redigera källor" men det funkar iofs ändå.

HD känns som att det kommer att lösa sig..

Redigerat av Slangare, 09 augusti 2008 - 09:11.


#127

Postad 09 augusti 2008 - 12:11

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Stöder denna uppdateringen DVB-C? (hoppas hoppas)

#128

Postad 09 augusti 2008 - 12:17

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Om jag förstår det rätt så funkar det alltså inte med SVT HD via comhem ändå? Jag fick då inte med några HD kanaler när jag gjorde en kanalsökning här i Karlstad.

Har även problem med TV generellt. Får upp på alla kanaler att "tjänsten är krypterad". Har senaste FireDTV FW inlagd och har även gjort en reboot utan att jag får fram några kanaler.

/Niklas

#129

Postad 09 augusti 2008 - 12:23

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Har nu fått SVT HD att lira, dock krashade VMC första gången jag tittade på SVT HD och sedan bytte kanal. Återstår att se hur stabilt det är i längden.

#130

Postad 09 augusti 2008 - 12:30

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Stöder denna uppdateringen DVB-C? (hoppas hoppas)

Både Ja och Nej, man får numera upp DVB-C kort (även andra än maskerade Floppy/Fire-DTV) men tyvärr hittas inga kanaler när man gör en kanalsökning.

Det verkar alltså saknas korrekta svenska listor att scanna på.

Om jag förstår det rätt så funkar det alltså inte med SVT HD via comhem ändå? Jag fick då inte med några HD kanaler när jag gjorde en kanalsökning här i Karlstad.

Korrekt, inga HD-kanaler dyker upp vid scanning med ComHem.

#131

Postad 09 augusti 2008 - 13:30

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0

Får det tyvärr inte att lira genom att byta ut den dll'n.. bara ljud på svt-hd...

RÄTTELSE: Funkar visst bra.. glömde att köra regsvr32 igen på filen.. :)


Hallå.

Hur hittar man filen ur betan? Måste man installera igen?
Jag packade upp betan med WinRAR men hittar den inte. Hittar den i TV PACK's installatíon..
Jobbigt att göra en installation för att få ut filen..

Edit.. Google är snabbare..
http://rs326.rapidsh...dtv_decoder.zip

Redigerat av Slangare, 09 augusti 2008 - 13:38.


#132

Postad 09 augusti 2008 - 13:47

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Har kört lite till nu, och upptäckte att man med den gamla dll-filen även får upp de små bilderna på inspelade TV-program under inspelad TV. Detta fungerade inte med finalversionens dll-fil. Märk väl att tumnaglar visas både för program inspelade i det gamla formatet och för program inspelade i det nya formatet som kom i och med TV Pack.

Angående krashen av VMC när jag byter kanal så gäller detta endast om jag tittar på SVT HD och byter kanal med CH/PG-knappen via + eller -. Om jag t. ex använder pil upp / pil ned och byter kanal via miniguiden eller om jag går via programguiden eller...ja, ni förstår - allt annat fungerar.

Igår hade jag också ett jädra flyt när det kommer till att jämföra det nya formatet med det gamla. För en vecka sedan spelade jag in Grease 2 från TV4 Film. Filen blev 2,77GB stor. Inatt spelade jag på nytt in filmen, återigen från TV4 Film men den här gången i det nya formatet som följde med TV Pack. Storleken på denna fil mäter 2,91GB. Den är alltså något större, även om det inte är någon jätteskillnad. Hade som tidigare nämnts dock hoppats på någon form av komprimering, även om diskutrymme numera i princip kostar gratis så är det lite irriterande att filerna blir så stora.

Snöt upp ett par bilder från SVT HD i mitt album, samt en bonusbild...uppenbarligen tycker personen som skrivit programinformationen inte om Byggare Bobs vänner :)

https://www.minhembi...Jizzler/198664/

Fick mig ett gott skratt när jag läste texten, antar att någon har en dålig relation till Byggare Bob :D

#133

Postad 09 augusti 2008 - 14:09

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Fick mig ett gott skratt när jag läste texten, antar att någon har en dålig relation till Byggare Bob :D

:)

Har fått frågor angående DVB-C via PM och tänkte att det är lika bra att posta i tråden eftersom det kan vara lite förvirrande:

- När man scannar med Floppy/FireDTV-C som har MCE-drivrutiner hittar man alla kanaler utom HD-kanalerna (alltså precis som det har varit förut)

- När man scannar med något annat DVB-C kort eller Floppy/Fire-DTV med "vanliga" drivrutiner så hittar man inga kanaler alls.

#134

Postad 09 augusti 2008 - 14:20

newbranch
  • newbranch
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem :)

Jag lyckas inte byta ut MSDTVVDEC.dll under System32 pga den säger att jag inte har rättigheter, men är inloggad som Administratör. Vad måste/kan jag göra för att få det att funka???

Jag har bara tillgång till:
Läsa och Köra
Läsa

Behöver hjälp!!

Redigerat av newbranch, 09 augusti 2008 - 14:22.


#135

Postad 09 augusti 2008 - 14:34

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem :)

Jag lyckas inte byta ut MSDTVVDEC.dll under System32 pga den säger att jag inte har rättigheter, men är inloggad som Administratör. Vad måste/kan jag göra för att få det att funka???

Jag har bara tillgång till:
Läsa och Köra
Läsa

Behöver hjälp!!


Nu är det någon timme sedan jag gjorde detta, men jag skriver ändå ihop en liten snabbguide som förhoppningsvis funkar. Korrigera gärna om något är snett, mitt närminne är ingen höjdare :D

Du måste göra din inloggade användare till ägare av filen. Jag stängde först av UAC helt och hållet men misstänker att det inte är nödvändigt. Börja med att högerklicka på dll-filen i fråga, välj Egenskaper, därefter fliken Säkerhet och knappen Avancerat. Väl där går du in under fliken Ägare och sedan Redigera. I Redigera är det sedan knappen "Andra användare eller grupper..." som gäller. I den tomma textboxen knappar du in ditt användarnamn i Vista, klickar på "Kontrollera namn" ute till höger och om allt går rätt så ser du att textboxen har uppdaterats. Sen är det bara att backa ur med de vanliga knapparna Verkställ, OK och så vidare så ska det funka.

#136

Postad 09 augusti 2008 - 15:19

newbranch
  • newbranch
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Nu är det någon timme sedan jag gjorde detta, men jag skriver ändå ihop en liten snabbguide som förhoppningsvis funkar. Korrigera gärna om något är snett, mitt närminne är ingen höjdare :)

Du måste göra din inloggade användare till ägare av filen. Jag stängde först av UAC helt och hållet men misstänker att det inte är nödvändigt. Börja med att högerklicka på dll-filen i fråga, välj Egenskaper, därefter fliken Säkerhet och knappen Avancerat. Väl där går du in under fliken Ägare och sedan Redigera. I Redigera är det sedan knappen "Andra användare eller grupper..." som gäller. I den tomma textboxen knappar du in ditt användarnamn i Vista, klickar på "Kontrollera namn" ute till höger och om allt går rätt så ser du att textboxen har uppdaterats. Sen är det bara att backa ur med de vanliga knapparna Verkställ, OK och så vidare så ska det funka.



Löste det på nästan samma sätt.

Högerklicka på .dll filen - Säkerhet - Avancerat - Under fliken Behörighet valde jag Redigera, Sedan Användare - Redigera, Fyllde i det jag behövde, sen OK verkställ... osv

Kanske är samma lösning men fick inte din att fungera riktigt.

Men mycket tacksam för en pekning i rätt riktning.

OS i HD :D

Redigerat av newbranch, 09 augusti 2008 - 15:21.


#137

Postad 09 augusti 2008 - 17:58

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med sin MCE fjärrkontroll. Den fungerar till att börja med men efter allt från 5min till 1h så slutar den helt att fungera. Om jag då bootar om datorn så fungerar den igen. Detta fenomenet fanns inte före TV-pack 2008.

Någon som testat decoder utility som man kunde köra förut för att ändra MPEG2 decoder? Hur är detta upplagd i Fiji?

#138

Postad 09 augusti 2008 - 18:25

mats2442
  • mats2442
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Finns lite ny info på The Green Button http://thegreenbutto...ead/282555.aspx.
Tyvärr så puckade MS till DVB-S stödet en gång till..... Enbart FTA stöd. Att det ska vara så svårt att begripa att det finns en värld utanför USA. Funktionen finns men blir ju totalt oanvändbar tills någon lyckas fixa en pluggin eller så får man fortsätta med dvb-t emulering

#139

Postad 09 augusti 2008 - 19:11

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Det kan inte vara avsaknad av de frekvenser som HD-kanalerna ligger på i comhem-transpondrarna?

Frekvenserna kanske helt enkelt saknas i de .reg-filer som installeras för MCE-plugin vid installation av FireDTV-drivarna?

#140

Postad 09 augusti 2008 - 20:27

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Det kan inte vara avsaknad av de frekvenser som HD-kanalerna ligger på i comhem-transpondrarna?

Frekvenserna kanske helt enkelt saknas i de .reg-filer som installeras för MCE-plugin vid installation av FireDTV-drivarna?

Den tanken har slagit mig, men det verkar inte stämma.

När jag scannar med samma inställningar i dvbviewer hittas HD-kanalerna, och tittar man i reg-filen så verkar den inhålla rätt frekvenser.

Någon får dock gärna motbevisa mig :)

#141

Postad 10 augusti 2008 - 07:40

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Nu kör jag också SVT-HD enl ovan (DVB-T).
Var tvungen att andra ägare på MSDTVVDEC.dll innan jag fick ändra rättigheter så den kunde tas bort.
Behövde dock inte stänga av UAC.

Måste säga att än så länge så fungerar det utan problem. Har inte krashat än trots många kanalbyten på olika sätt.

Som sagt OS i HD.. :)

Redigerat av Slangare, 10 augusti 2008 - 07:41.


#142

Postad 10 augusti 2008 - 08:59

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
I FireDTV:s forum kan man hitta detta:

We currently prepare a BETA package for Fiji
We will provide a dowload link for it on our webpage, as soon as possible.

dagger.

Ska ju bli intressant att se vad det innebär.

#143

Postad 10 augusti 2008 - 09:12

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Det finns redan en fiji version av firedtv drivrutin som kom i juli någon gång, det är en BDA drivrutin. Tyvärr så gäller ju fortfarande NDA, så jag kan inte berätta om hur HD från Canal Digital...

Men om jag skulle spekulera så kanske man får "bosätta" sig virtuellt i norge för att där så sänder de lite annorlunda i sitt "marknät" än här, då vet ingen vad som kan hända.

#144

Postad 10 augusti 2008 - 09:27

mats2442
  • mats2442
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Är den drivern publik så får du gärna tipsa om en länk. Hittar bara en från december 07.
Fick ju dessutom ett trasig floppy-dtv så nu dröjer det lite extra innan jag kan testa :(

Norge har ju en intresant vinkling på sitt marknät ja B)

Redigerat av mats2442, 10 augusti 2008 - 09:29.


#145

Postad 10 augusti 2008 - 09:34

Mattiasz
  • Mattiasz
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Kan äntligen säga att jag är nöjd med min WMC setup.
Svt hd fungerar utmärkt (perfekt inför os nu!) samt teletext och undertexter fungerar utmärkt. Skönt att slippa starta något annat program bara för att se hd tv har aldrig varit poppis hos frugan B)

Däremot när jag tycker på teletext på min MS fjärrkontroll så händer det inget ser att IR mottagaren reagerar men kommer inte fram något, något tips hur man ev kan lösa det?

Vill samtidigt tacka alla för inlägg/tips i detta forumet!

#146

Postad 10 augusti 2008 - 10:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Det finns redan en fiji version av firedtv drivrutin som kom i juli någon gång, det är en BDA drivrutin.

Ok, citatet ovan är från 1 Aug, så de arbetar uppenbarligen på den iallafall.

Det är inte firmware du tänker på ?

Men om jag skulle spekulera så kanske man får "bosätta" sig virtuellt i norge för att där så sänder de lite annorlunda i sitt "marknät" än här, då vet ingen vad som kan hända.

Norge har ju en intresant vinkling på sitt marknät ja B)

Har ni sagt A får ni säga B :(

Är det att de sänder i H.264 ?

#147

Postad 10 augusti 2008 - 12:03

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var databasen för kanalsökningar / TV lagras.
Jag får en del dupliceringar vid scanning och även fast man kör "delete all" innan sökning så finns gammal info kvar.

Medispelarens musik databas kan enkelt deletas.

Någon som testat:
http://www.afanaat.n...e-guide-editor/
Tror iofs inte att den funkar i TV Pack iom nya TV funktioner.
Skulle vara värdefullt idag att ha ett separat tool för detta iom att det nu tar en timma att ställa in alla kanaler med prio om kan kör heterogena tuners.

#148

Postad 10 augusti 2008 - 12:36

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Någon fler än jag som upplever strul med extendern (Linksys 2100) sedan beta patchen (HD) lagts in?
Funkade bra med bara TV Pack.

Redigerat av Slangare, 10 augusti 2008 - 12:36.


#149

Postad 10 augusti 2008 - 13:04

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Det är svårt att ge några direkta svar då jag inte vet vilken version som illegalt har funnits för nedladdning. Rykten säger att det är flera olika versioner som simmar runt...

När det gäller DVB-C så ska detta stödjas, vilka kort har ni provat med? Jag testade endast med DVB-T under betan.

Gällande WTV formatet så antar jag att det är ljudet som tar den extra platsen. Media Center sparar ner alla tillgängliga subtitles och ljudspår för att man på så sätt vid playback skall kunna ändra. Här hade jag velat ha en funktion som stängde av detta så att endast det ljudspår man har valt blev inspelat.


MVH
Henrik

#150

Postad 10 augusti 2008 - 13:05

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Någon som vet hur HD-kanalerna 'flaggas' i Boxers nät? I comhems nät visar DVBViewers egenskaper för SVTHD på H.264. Tänkte det kanske flaggades annorlunda i Boxers nät och därför dyker de upp i kanalsökningen i Vista?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.