Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Android apps/spel *

507 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 15 oktober 2010 - 18:39

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0

Jag använder aCar som håller kontroll på hela bilkostnaden dvs även reparationer och service och visar det i olika diagram och med text


Men funkar det i Sverige?

Fler tips ;)

Redigerat av Meganeoman, 15 oktober 2010 - 18:45.


#302

Postad 16 oktober 2010 - 08:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Men funkar det i Sverige?

Fler tips ;)


Funkar utmärkt i sverige, man kan ställa in kr, km och liter som enheter, dock hamnar ett komma fel i snittförbrukningen så min bil drar 66l/100km istället för 6.6l/100km men det är ju inte särskilt svårt att flytta kommat ett hack i tanken :D

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 16 oktober 2010 - 08:56.


#303

Postad 18 oktober 2010 - 10:46

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Jag kan tipsa om ett UI som heter Launcher Pro. Riktigt snyggt, och ska tydligen inte kräva lika mycket arbetsminne som Sense.
http://www.launcherpro.com/
Finns en gratis version där man inte har lika många homescreens och inga launcher pro widgets, men fullversionen kostar bara 30 spänn knappt.

Sen finns det ett spel som heter Bubble Blast II. I nuvarande versionen finns 3 stycken levelpacks med 100 levels i varje. Sjukt beroendeframkallande. Även lite lätt frustrerande då det inte går som man vill. :)

#304

Postad 21 oktober 2010 - 00:17

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0
På den gamla goda tiden älskade jag att spela Gravity Force och TurboRaketti. Jag tror de spelen skulle göra sig utmärkt på en mobiltelefon. Är det någon som känner till något liknande för Android?

#305

Postad 21 oktober 2010 - 13:00

htc_matte
  • htc_matte
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Finns det nåt skjut spel på Android market som liknar modern combat 2 (iphone)?

#306

Postad 21 oktober 2010 - 13:38

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0

Finns det nåt skjut spel på Android market som liknar modern combat 2 (iphone)?

Kanske Modern Combat: Sandstorm från samma utvecklare?

EDIT: Eller det finns nog iofs inte på Market om det nu var viktigt, utan bara att ta ner direkt från tillverkaren.

Redigerat av nipe, 21 oktober 2010 - 13:39.


#307

Postad 27 oktober 2010 - 10:37

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Apps Organizer – Bringa ordning bland dina applikationer.

#308

Postad 02 november 2010 - 11:39

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
PowerAMP

Mediaplayer med EQ, flac stöd, screen lock widget.

Ser lovande ut!

#309

Postad 03 november 2010 - 16:31

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Då kan jag rekommendera Swiftkey's underbara tangentbord...hyllat överallt ;) Värt varenda krona.


jag är helt ny på android och undrar om det är värt att lägga in detta gentemot de som redan finns i telefonen från grunden? är det verkligen så mycket bättre? (har en HTC Desire HD)
menar inte att misstro er men man kan inte direkt "se" på deras film på hemsidan varför det är bättre annat än att dom säger det :D

#310

Postad 03 november 2010 - 16:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
det är ju bara att lägga in och prova. gillar du det inte så är det ju bara att ta bort igen =)

#311

Postad 07 november 2010 - 09:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

PowerAMP

Mediaplayer med EQ, flac stöd, screen lock widget.

Ser lovande ut!


Screenlock widgeten behöver helt klart mer jobb, testade den ett tag men jag lyckades låsa upp telefonen hela tiden, alla knappar behöver vara låsta och det hände ganska ofta att man bytte låt eller stoppade spelaren om man kom emot skärmen
I övrigt är spelaren suverän och en lösning är att ha dubbla screnlock iom att det bara är att trycka på en punkt på poweramp

#312

Postad 07 november 2010 - 15:21

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Glöm de...löste det :)

Redigerat av hippo6, 07 november 2010 - 15:34.


#313

Postad 07 november 2010 - 15:36

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Har letat som en idiot men hittar inte hur man fixar fler Homescreens i Launcherpro plus...nån som kan hjälpa mig please?

Kan det vara samma som i LauncherPro?
Preferences -> Homescreen Settings -> Number of screens.

#314

Postad 07 november 2010 - 15:48

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Kan det vara samma som i LauncherPro?
Preferences -> Homescreen Settings -> Number of screens.



Stämmer bra...verkade som att jag hade glömt att jag har den knappen på telefon :) :)

#315

Postad 21 november 2010 - 20:18

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Söker en musikspelare till X10Mini (Android2.1)
Surfar med Minin på Market och hittat några musikspelare men undrar om de klarar mitt viktigaste krav.

Att kunna lätt bläddra och kanske till och med söka album, artist eller låt.
SE förinstallerade musikspelare eller Spotifyprogrammet är urusla på detta, inte gör 2,5" skärmen det enklare heller.

Det gör inget om programmet skapar en lista över arkivets låtar(ca: 10GB mp3:or, organiserade med en mapp per album) på MicroSD-kortet.

Fast jag vill bläddra eller söka en låt, spela upp den och sedan fortsätta spela resten av låtarna i albumet
Är beredd att betala för en musikspelare eller musik samlings hanterare. Det finns några att välja på men vilket ska man "slå till" på.

Vad tror ni om
Power Amp
Music Player Pro (provade gratis versionen på Android 1.6 och den störde ut Bluetooth eller A2DP)

Red: Tänkte slå till på Lithium Music Player men de ville ha betalt i euro, så det programmet vill jag inte ha med att göra.

Redigerat av Station, 21 november 2010 - 20:21.


#316

Postad 21 november 2010 - 20:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Jag använder poweramp, den klart bästa musikspelaren just nu iaf, den funkar utmärkt, har inte haft något problem med någon mediaspelare jag testat ihop med mitt Jabra bt-3030 men power amp är grym och klarar flac vilket är helt avgörande för mig. Har man bara ordning på taggarna så funkar de flesta program bra för att visa artist/album

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 21 november 2010 - 20:25.


#317

Postad 21 november 2010 - 20:50

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Efter att ha gluttat igenom musikspelarna på Market så föll jag för PowerAMP. Programmet kostade ca 5USD motstvarar väl ca:40 SEK.
Har bara hunnit installerat det men det har funktion för att bläddra i musikmapparna på SD-kortet.
Verkar inte sakna något som spelarna (foobar2000) för datorer har.
Får återkomma med betyg och kritik senare...

Red: glömde tacka Goldstar för förslaget, Tack Goldstar :P

Redigerat av Station, 21 november 2010 - 21:11.


#318

Postad 01 december 2010 - 22:00

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Tråden klistrad.

#319

Postad 01 december 2010 - 22:51

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Ny version av Spotify!

Spotify for Android updated
December 1, 2010, 12:30

Today we’ve got a great looking update to our popular Android app to let you know about. The update includes a major rework of the look and feel to the app, numerous performance improvements and support for a number of newly supported devices including the Samsung Galaxy Tab.

To download the latest update head over the Android Market now.

Changes in the new version include:

* All the graphics have been re-done and are now available in high-definition.
* The overall design has been re-done.
* Support for almost any screen resolution, rotation and density, even tablet resolutions.
* On-the-fly screen rotation support, used on devices with fold-out keyboard.
* Multiple performance improvements to increase applications speed.
* Improved error messages with better descriptions.
* Improved detection of network connection and faster reconnections.
* Fixed the texts and controllers that were cropped in some places.
* Fixed the album art view which was often inconsistent with what was playing.
* Fixed when the widget was not showing the correct content.
* Fixed an issue with the application not playing the next song in certain cases.
* New devices supported: HTC Desire HD, HTC Desire Z, Huawei U8300, Motorola Cliq, Motorola Cliq XT, Motorola XT720, Samsung Galaxy 3 (Apollo), Samsung Galaxy Tab, Sony Ericsson X10 Mini Pro, Sony Ericsson X8 and ZTE Blade

Enjoy!



#320

Postad 02 december 2010 - 07:37

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Funkar det att scrobbla med poweramp eller winamp?
Sist jag provade att få scrobblande att funka var resultatet föga lyckat.

Redigerat av wrekost, 02 december 2010 - 07:38.


#321

Postad 02 december 2010 - 07:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Funkar det att scrobbla med poweramp eller winamp?
Sist jag provade att få scrobblande att funka var resultatet föga lyckat.


Vad är scrobbla för något?

#322

Postad 02 december 2010 - 07:59

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
http://www.urbandict...p?term=Scrobble

#323

Postad 02 december 2010 - 08:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Funktionen finns iaf i poweramp, hitta den bland inställningarna, har dock ingen aning om hur bra den funkar, inget jag använder.

#324

Postad 02 december 2010 - 21:55

mrnajsman
  • mrnajsman
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Har precis skaffat en desire, finns det någon bättre gratis navigator än medföljande Latitude?

#325

Postad 03 december 2010 - 10:42

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Funktionen finns iaf i poweramp, hitta den bland inställningarna, har dock ingen aning om hur bra den funkar, inget jag använder.

Har provat nu och med simple last.fm funkar det precis så bra som det ska!

#326

Postad 04 december 2010 - 03:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Letar efter en snygg och smidig dialer till min legend, har slutat att använda sense och istället valt livehome, vill byta dialern också mot något som är snyggt, smidigt och cleant.

#327

Postad 06 december 2010 - 12:28

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Letar efter en snygg och smidig dialer till min legend, har slutat att använda sense och istället valt livehome, vill byta dialern också mot något som är snyggt, smidigt och cleant.

Jag använder Youlu address book som jag tycker jag är mycket bra som dialer och adressbok.

#328

Postad 06 december 2010 - 17:09

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Nu har jag inte läst igenom hela tråden så ber om ursäkt ifall jag nu kommer med en dum fråga.

Min fråga är dock mer generell och lyder; hur ser egentligen spelutbudet ut på Android? Jag har en iPod Touch som jag spelar en hel del med, men nu i framtiden ser jag gärna att jag slipper bära med mig två enheter samtidigt. Gameloft har gjort en jäkla massa spel till iPhonen och många av dessa har även fallit mig i smaken. Hur ser det ut med mer avancerade spel för Android? Utvecklar Gameloft mycket till den marknaden också?

Tack på förhand!

#329

Postad 06 december 2010 - 17:16

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Nu har jag inte läst igenom hela tråden så ber om ursäkt ifall jag nu kommer med en dum fråga.

Min fråga är dock mer generell och lyder; hur ser egentligen spelutbudet ut på Android? Jag har en iPod Touch som jag spelar en hel del med, men nu i framtiden ser jag gärna att jag slipper bära med mig två enheter samtidigt. Gameloft har gjort en jäkla massa spel till iPhonen och många av dessa har även fallit mig i smaken. Hur ser det ut med mer avancerade spel för Android? Utvecklar Gameloft mycket till den marknaden också?

Tack på förhand!


Det blir bättre och bättre, men känsla är att det fortfarande är lång väg kvar innan Android kommer ifatt iPhone på den biten. Det finns dock spel så det räcker för att jag ska ha riktigt bra spel på min Galaxy S som jag aldrig hinner spela ;)

#330

Postad 06 december 2010 - 18:33

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0

Min fråga är dock mer generell och lyder; hur ser egentligen spelutbudet ut på Android? Jag har en iPod Touch som jag spelar en hel del med, men nu i framtiden ser jag gärna att jag slipper bära med mig två enheter samtidigt. Gameloft har gjort en jäkla massa spel till iPhonen och många av dessa har även fallit mig i smaken. Hur ser det ut med mer avancerade spel för Android? Utvecklar Gameloft mycket till den marknaden också?

Jag håller i stort med Sir Anselm ovan. iPhone har fortfarande ett försprång, men det blir mindre och mindre och jag tror inte det dröjer länge förrän Android är både ikapp och före. Ett problem med Android har varit kvaliten på touchpanelerna. Överlag har de inte haft samma precision som iPhone och t.ex min HTC Desire har bara dual-touch, inte multitouch som iPhone. Att bara kunna trycka 2 punkter samtidigt är en stor begränsning i vissa speltyper. Så ska du ha en Android att spela mycket på, se till att du får en som klarar mer än dual-touch. Ser man på lite lugnare spel som t.ex Angry Birds är det precis lika bra på Android som iPhone, t.o.m snäppet bättre eftersom det är gratis. ;)

Här ser du vilka HD-spel Gameloft släppt till Android.
Gameloft

Redigerat av nipe, 06 december 2010 - 18:36.


#331

Postad 06 december 2010 - 19:07

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Har precis skaffat en desire, finns det någon bättre gratis navigator än medföljande Latitude?


sök på nätet efter [maps brut] så hittar du.

Redigerat av master_of_rock, 06 december 2010 - 19:08.


#332

Postad 06 december 2010 - 20:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Det blir bättre och bättre, men känsla är att det fortfarande är lång väg kvar innan Android kommer ifatt iPhone på den biten. Det finns dock spel så det räcker för att jag ska ha riktigt bra spel på min Galaxy S som jag aldrig hinner spela ;)


Exakt och i o m att Gingerbread, 2.3, presenterades idag så är det sagt att stödet för just spel ska bli ännu bättre.

Gingerbread 2.3 highlights
Gingerbread 2.3 SDK revealed

Redigerat av BrittBastard, 06 december 2010 - 20:49.


#333

Postad 07 december 2010 - 17:09

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
De program jag själv använder i Android är bl.a dessa:

*PowerAMP: Detta är en helt fantastisk musikspelare. Jag är helt enkelt mycket imponerad. Den har mycket hög ljudkvalitet, ett utmärkt och snabbt sätt att hantera musikbiblioteket och dessutom en användbar EQ. Med användbar menar jag att den justerar valda frekvenser utan att förstöra ljudet. Vissa EQs har en tendens att försämra ljudkvaliteten överlag.

*Droidwall: Den perfekta brandväggen för att detaljstyra datatrafik. Perfekt på utlandsresan att kunna ställa in vilka program som skall få använda mobilnät samtidigt som andra program hänvisas till WiFi.

*Documents To Go: Ett funktionellt Officepaket som gör att Android på området befinner sig i jämnhöjd med UIQ och S80. Dock ligger det långt efter SoftMaker Office till WM men det sköter sin uppgift tämligen bra ändå. Anrikt program.

*CurrentWidget. Perfekt för att hålla koll på strömförbrukningen.

*SystemInfoWidget. Mycket bra widget för systeminformation såsom batteri, lagringsutrymme etc.

*Contacts! Widget. Trevlig kontaktwidget som är anpassningsbar och platsbesparande jämfört med HTCs egen variant. Denna passar bra på huvudskärmen.

*AppsOrganiser. En suverän widget för att organisera programmen i mappar och placera på någon av todayskärmarna. Äntligen slipper man den rudimentära programhanteringen.

*Rmaps. Detta lilla program gör det möjligt att ha satellitkartor lokalt lagrade i nallen. Det innebär "GoogleMaps utan datatrafik" då man är utomlands. Dock bör man använda BingMaps för att skapa sina kartor eftersom Google blockerar "för stor" nedladdning från sin tjänst vilket gör det omöjligt att få ner en stad med tillräckliga zoomnivåer.

*PhotoVault och VideoVault. Utmärkta program för att skydda bilder och videofilmer.

*Pictures FX och PhotoEnhance. Vettiga bildhanteringsprogram.

*WatchDog. En utmärkt task manager som kollar om något program kraschar eller skenar iväg. Det fungerar alltså inte som en traditionell task manager utan är mer en systemövervakare som griper in om något onormalt händer.

*RootExplorer och AndExplorer. Utmärkta filhanterare.

Sedan finns det utmärkta reseguider och kartor för olika metrosystem etc som är bra. Jag kan bl.a rekommendera NY Subway Map.

#334

Postad 09 december 2010 - 08:36

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Angående Swiftkey. Jag har nu sett flera frågor om det går att lägga till åäö men inte sett något svar.

Jag har testat Swiftkey och det är jättebra! Men jag saknar åäö och har nu avinstallerat det.
Kul när
"ok, skall bara höra med mamma"..... fast utan prickar över ö.

Nej, åäö annars är det inget för mig.

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 09 december 2010 - 08:37.


#335

Postad 09 december 2010 - 09:34

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Angående Swiftkey. Jag har nu sett flera frågor om det går att lägga till åäö men inte sett något svar.

Jag har testat Swiftkey och det är jättebra! Men jag saknar åäö och har nu avinstallerat det.
Kul när
"ok, skall bara höra med mamma"..... fast utan prickar över ö.

Nej, åäö annars är det inget för mig.


Verkar inte gå om man läser kommentarerna på market

#336

Postad 09 december 2010 - 10:04

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Ok, bommade att kolla där. Då får jag leta vidare helt enkelt ;)

#337

Postad 10 december 2010 - 08:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Angående Swiftkey. Jag har nu sett flera frågor om det går att lägga till åäö men inte sett något svar.

Jag har testat Swiftkey och det är jättebra! Men jag saknar åäö och har nu avinstallerat det.
Kul när
"ok, skall bara höra med mamma"..... fast utan prickar över ö.

Du skriver ju ******** men om du har svenska inlagt som ditt språk i Swiftkey ska du få upp höra som förslag längst upp på tangentbordet.
Eller så håller du in O så får du upp Ö i den listan som dyker upp, men oftast fungerar det att skriva med A eller O istället och välja rätt ord bland förslagen du får upp.

#338

Postad 10 december 2010 - 08:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Du skriver ju ******** men om du har svenska inlagt som ditt språk i Swiftkey ska du få upp höra som förslag längst upp på tangentbordet.
Eller så håller du in O så får du upp Ö i den listan som dyker upp, men oftast fungerar det att skriva med A eller O istället och välja rätt ord bland förslagen du får upp.


Låter inte optimalt, har inte ens ordförslag på med swedish keyboard, gillar det inte eftersom att det ofta är fel standardord och det blir helt fel ord i messet och jag skriver en del på engelska och då är det ännu mer problematiskt med ordförslag.

#339

Postad 10 december 2010 - 11:21

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Har hittat en underbar app.
Ping Chat

Funkar som sms/mms och bara trafikavgift.
Går att pinga i grupp och mellan Android o Iphone.

För mig är det underbart då fler av mina vänner har Iphone och jag har Android.
En klockren app. sök bara efter Ping Chat i market eller appstore.

#340

Postad 10 december 2010 - 21:47

mrnajsman
  • mrnajsman
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Någon som provat Dungeon Hunter som länkades till tidigare? Kan inte hitta det på market, safe att köpa direkt från sidan?

#341

Postad 13 december 2010 - 12:20

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Låter inte optimalt, har inte ens ordförslag på med swedish keyboard, gillar det inte eftersom att det ofta är fel standardord och det blir helt fel ord i messet och jag skriver en del på engelska och då är det ännu mer problematiskt med ordförslag.

Jag har lagt in både svenska och engelska som ordlista, den fungerar inte optimalt men jag tycker den fungerar mycket bra och det kommer fort på vilken ord jag vill skriva om jag skriver bara en bokstav eller två eller så vet den direkt baserat på vad jag har skrivit för ord innan.

Någon som provat Dungeon Hunter som länkades till tidigare? Kan inte hitta det på market, safe att köpa direkt från sidan?

Deras spel, minns inte vad tillverkaren heter, finns inte på market, dom säljer enbart via egna sidan.
Jag skaffade Dungeon Hunter när det var, om det inte fortfarande är, gratis. Tyckte det var mycket roligt spel.

#342

Postad 13 december 2010 - 15:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
En närmare titt på kommande Google Maps 5.

#343

Postad 14 december 2010 - 01:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har lagt in både svenska och engelska som ordlista, den fungerar inte optimalt men jag tycker den fungerar mycket bra och det kommer fort på vilken ord jag vill skriva om jag skriver bara en bokstav eller två eller så vet den direkt baserat på vad jag har skrivit för ord innan.


Jo, men om jag tex ska skriva "hehe" så tycker svenska ordboken att jag vill skriva "helhet" ett ord jag aldrig använder i sms eller mail, därför gillar jag inte ordförslag alls, det blir för ofta fel, har jag skrivit ett helt ord så ska jag inte behöva kolla om det är rätt ord som skrivs ut, då ska den skriva de bokstäver jag vill.

#344

Postad 14 december 2010 - 14:38

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jo, men om jag tex ska skriva "hehe" så tycker svenska ordboken att jag vill skriva "helhet" ett ord jag aldrig använder i sms eller mail, därför gillar jag inte ordförslag alls, det blir för ofta fel, har jag skrivit ett helt ord så ska jag inte behöva kolla om det är rätt ord som skrivs ut, då ska den skriva de bokstäver jag vill.

Om du lägger till hehe som ett eget ord kommer telefonen att välja det sen om du skriver hehe igen. Det är ju bara när du skriver något som inte finns i ordlistan som den försöker välja något annat. Jag tycker ordlistan fungerar bra för det mesta, mycket bättre än om jag försöker skriva utan iaf :)

#345

Postad 16 december 2010 - 11:34

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Angående Swiftkey. Jag har nu sett flera frågor om det går att lägga till åäö men inte sett något svar.

Jag har testat Swiftkey och det är jättebra! Men jag saknar åäö och har nu avinstallerat det.
Kul när
"ok, skall bara höra med mamma"..... fast utan prickar över ö.

Nej, åäö annars är det inget för mig.


Det kom en uppdatering häromdagen med ÅÄÖ till Swiftkey.

#346

Postad 17 december 2010 - 08:22

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Officiell Playstation App

Postad bild

The Official PlayStation App, Coming Soon To iPhone And Android Handsets

I’m very happy to finally be able to announce on the PlayStation.Blog that we will launch the Official PlayStation App very soon.

The app will be available to download for iPhone and iPod Touch with OS 4 and above, and most Android compatible handsets with a minimum of OS 1.6.

The Official PlayStation App for the iPhone

The Official PlayStation App for the Android

In version 1.0 you’ll be able to:

* Check out your PlayStation Network trophies and keep up to date with your friends’ games and online status.
* Discover all the latest games, news and hardware for your PlayStation 3, PSP and PlayStation 2.
* Read all the announcements on the European PlayStation.Blog.
* Share your favourite products or news with your friends on Facebook, Twitter or via e-mail.

The first version (1.0) will be available in the following countries: UK, France, Germany, Spain, Italy, and The Netherlands.

We are already working on the next version that will support most SCEE countries and languages, and will also let you comment on PlayStation.Blog.

There are tons more features we are planning to bring to this app in the next few months so keep an eye on the PlayStation.Blog for further announcements early next year.

I’ll be back here to let you know once the app goes live.

Oh, and I almost forgot to say that the app will be free to download! :)



#347

Postad 21 december 2010 - 09:36

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0
Köpte mig en FM-sändare igår för att ha till bilen då stereon saknar aux-ingång. Kör då min Androidtelefon med Spotify till FM-sändaren och vidare till en radiokanal.

Grejen är att FM-sändaren levererade ett ganska dovt och mullrigt ljud (mycket bas, lite diskant).

Funderar därför om det finns någon Equalizer-applikation för Android och som kan åtgärda detta? Vet att till tjejens Vivaz finns det ett program enbart för EQ-syfte.

#348

Postad 21 december 2010 - 09:58

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Köpte mig en FM-sändare igår för att ha till bilen då stereon saknar aux-ingång. Kör då min Androidtelefon med Spotify till FM-sändaren och vidare till en radiokanal.


Hur kopplar du för att det där skall fungera? Har aldrig lyckats med det själv.

#349

Postad 21 december 2010 - 11:40

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0

Hur kopplar du för att det där skall fungera? Har aldrig lyckats med det själv.


Kopplar bara FM-sändaren (3,5 mm) till mobilen och via FM-sändaren kan man välja vilken radiokanal/frekvens den skall skickas till.

Ljudkvalitén är väl sådär ärligt talat men, bättre än att lyssna på Rix FM ;)

#350

Postad 21 december 2010 - 12:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Om du lägger till hehe som ett eget ord kommer telefonen att välja det sen om du skriver hehe igen. Det är ju bara när du skriver något som inte finns i ordlistan som den försöker välja något annat. Jag tycker ordlistan fungerar bra för det mesta, mycket bättre än om jag försöker skriva utan iaf ;)


Hehe finns i min ordlista men vill inte bli standardord, därför tycker jag det suger, sen försöker det alltid försvenska mina engelska texter trots att jag även testa med engelsk ordbok inlagd, den väljer alltid den svenska ordboken först.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.