Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 04 april 2010 - 21:29

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Alla filer av den filmen hackar ja men inte andra filmer som ligger på 720p.
Likadant ja.
Filmen funkar utan problem i datorn.

Då kan vi ju konstatera att det inte är disken det är fel på eller filmen i sig. Utan snarare spelaren som har problem med någonting i kodningen av just den filen. Och har du nyaste fw så är det nog inte så mycket annat att göra än att köpa filmen istället...shit happens ;)

#602

Postad 06 april 2010 - 19:37

Unregistered1858
  • Unregistered1858
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Ser att du inte läst eller för den delen sökt i tråden. Finns massor ang detta..
Men för att gör de enkelt..
JA du kan koppla extern HDD
Du får formatera om den till FAT32...


Tack. Har det några nackdelar med att köra fat32 på hårddisken? Eller fungerar det precis lika bra bara att det är ett annat filsystem. Tänker typ när man lägger över filer till den direkt från datorn osv.

#603

Postad 06 april 2010 - 19:53

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Tack. Har det några nackdelar med att köra fat32 på hårddisken? Eller fungerar det precis lika bra bara att det är ett annat filsystem. Tänker typ när man lägger över filer till den direkt från datorn osv.

Största nackdelen är att varje fil kan inte vara större än 4GB.

#604

Postad 07 april 2010 - 16:14

KruxaN
  • KruxaN
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Största nackdelen är att varje fil kan inte vara större än 4GB.


Bara att splittra, tar ca 5min.

#605

Postad 07 april 2010 - 23:41

Teus
  • Teus
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Här är ett program som kan dela både mkv- och srt-filer (undertextfil), om man har en mkv-fil med tillhörande srt-fil och vill att undertexten ska fungera även när man delat filmen: http://forum.doom9.o...ad.php?t=150457

Fungerade kanon på den film jag testade det på.

#606

Postad 08 april 2010 - 05:47

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Ärligt!

Finns de ingenstans dom släppt nya uppdateringen förutom genom direktuppkopplingen?
Eller har jag missat nån sida?
Är inne varje j ävla dag nu och tittar men inte är den släppt.
Blir galen på dessa segerier!

#607

Postad 08 april 2010 - 17:31

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Ärligt!

Finns de ingenstans dom släppt nya uppdateringen förutom genom direktuppkopplingen?
Eller har jag missat nån sida?
Är inne varje j ävla dag nu och tittar men inte är den släppt.
Blir galen på dessa segerier!

Håller med om att det är konstigt att den inte hamnat på hemsidan än, och tror tyvärr inte det finns något annat ställe där den finns B) Skriv till LG och fråga hur det är tänkt egentligen?

#608

Postad 10 april 2010 - 18:54

krellik
  • krellik
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hittade den här tråden efter att jag postade det här i high definition delen, postar här med så kanske ägare till denna aparat kan hjälpa mig:

Nybörjarfråga här...

Jag undrar om det går att köra ljud från min LG BD370 blueray spelare med enkla komponent sladdar till min gamla förstärkare samtidigt som jag kör upp bilden till tvn med hdmi? Detta då tills jag har råd att updatera min gamla förstärkare. Kör en sån lösning på min xbox 360 och fick det att funka, dock verkar det inte fungera från bluerayen?

Borde det gå eller skickar den bara över hdmi automatiskt om det är inkoplat? Jag har gjort så att jag bara satt i den "svarta och röda" kontakten i bluerayen och likaså i förstärkaren...

Måste väll vara en inställnings sak, det måste väll gå att ta ut ljud på andra sätt även om man skickar bilden till tvn med hdmi sladd?

#609

Postad 10 april 2010 - 19:20

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Hittade den här tråden efter att jag postade det här i high definition delen, postar här med så kanske ägare till denna aparat kan hjälpa mig:

Nybörjarfråga här...

Jag undrar om det går att köra ljud från min LG BD370 blueray spelare med enkla komponent sladdar till min gamla förstärkare samtidigt som jag kör upp bilden till tvn med hdmi? Detta då tills jag har råd att updatera min gamla förstärkare. Kör en sån lösning på min xbox 360 och fick det att funka, dock verkar det inte fungera från bluerayen?

Borde det gå eller skickar den bara över hdmi automatiskt om det är inkoplat? Jag har gjort så att jag bara satt i den "svarta och röda" kontakten i bluerayen och likaså i förstärkaren...

Måste väll vara en inställnings sak, det måste väll gå att ta ut ljud på andra sätt även om man skickar bilden till tvn med hdmi sladd?


Du kan köra ut ljudet via koax eller optisk och även den vita & röda sladden för ljud.
Bara sätta MUTE på tvn

#610

Postad 10 april 2010 - 20:00

krellik
  • krellik
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Problemet är löst, jag är nooob, krävdes att jag dubbelkollade två gånger men jag hade dragit sladdarna fel... Fixat nu. Tack för hjälpen.

#611

Postad 20 april 2010 - 19:00

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Alltså jag blir GALEN!
Varje j ävla dag går jag in och kollar om dom släppt nya (som inte är så ny längre) uppdateringen på deras sida men icke.
När ska dom där j ävla räkodlarna lägga upp uppdateringen på deras sida?
De har ju LÄTT gått över 1 månad sen den släppts för nerladdning via nätverktsuppkopplingen.

Snart får jag väll gå hem till polaren som är mitt i flytten och kolla genom hans router va de är för ###### MAC adress till spelarjävueln, hem och maila ###### bahnhof som ska ha så otroligt jobbigt och j ävla onödigt system att man inte bara kan koppla upp sig utan de ska registeras ###### mac adress till allt skit man har.

Blir vansinnig!!

#612

Postad 20 april 2010 - 23:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Alltså jag blir GALEN!
Varje j ävla dag går jag in och kollar om dom släppt nya (som inte är så ny längre) uppdateringen på deras sida men icke.
När ska dom där j ävla räkodlarna lägga upp uppdateringen på deras sida?
De har ju LÄTT gått över 1 månad sen den släppts för nerladdning via nätverktsuppkopplingen.

Snart får jag väll gå hem till polaren som är mitt i flytten och kolla genom hans router va de är för ###### MAC adress till spelarjävueln, hem och maila ###### bahnhof som ska ha så otroligt jobbigt och j ävla onödigt system att man inte bara kan koppla upp sig utan de ska registeras ###### mac adress till allt skit man har.

Blir vansinnig!!

Har du mailat LG och frågat varför man inte kan tanka ner uppdateringen från sidan?

#613

Postad 21 april 2010 - 05:53

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Har du mailat LG och frågat varför man inte kan tanka ner uppdateringen från sidan?


Japp!

Inte ett svar har jag fått.
Och då har jag skrivit vanligt och trevligt och frågat när den kommer dyka upp på deras sida, men inte något svar och då va de endå nästan 1 månadsen jag skrev.

Nyheter!

Idag så fick jag äntligen svar från LG och han tyckte de va konstigt att dom inte lagt upp den än, så han skickade nyaste uppdateringen helt enkelt.

Så just i detta nu ska jag se om de fortfarande är samma problem med mkv filerna jag hade innan.

Redigerat av Binks, 21 april 2010 - 18:40.


#614

Postad 29 april 2010 - 19:35

alen_zivo
  • alen_zivo
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
köpte denna spelaren idag super nöjd över att jag e en blu ray ägare nu :D men självklart så ska man få roblem med den direkt. tänkte sätta mej o testa youtube via den men nepp den kommer inte ut på nätet! har en nätverkskabel mellan datorn och bd nu (samma kabel som jag alltid har använt till xboxen o funkat fin fint) och delar med mej av internet via datorn på nått sätt som en mhbeare förklarade till mej men ja fattar inte det där :(

hur löser jag det här problemet??

#615

Postad 30 april 2010 - 13:56

Wrath
  • Wrath
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Hade liknande problem på min 390, har du kollat så att gateway är rätt eller att du har stängt av windows brandväggen om du använder dig av windows...

#616

Postad 30 april 2010 - 17:02

alen_zivo
  • alen_zivo
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
brand väggen var problemet tack så mkt nu kan jag uppdatera den :P

satte i en film igår o gick in på bd menyn o satte in subtitle off men tro fan att jag fick upp texten kan man löasa det eller e de fönstret nästa för min spelare? B)

#617

Postad 01 maj 2010 - 00:22

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

brand väggen var problemet tack så mkt nu kan jag uppdatera den :P

satte i en film igår o gick in på bd menyn o satte in subtitle off men tro fan att jag fick upp texten kan man löasa det eller e de fönstret nästa för min spelare? B)

Finns väl en knapp på fjärren som heter sub off?

#618

Postad 01 maj 2010 - 09:37

alen_zivo
  • alen_zivo
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
tack så mycket B)

#619

Postad 01 maj 2010 - 17:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Japp!

Inte ett svar har jag fått.
Och då har jag skrivit vanligt och trevligt och frågat när den kommer dyka upp på deras sida, men inte något svar och då va de endå nästan 1 månadsen jag skrev.

Nyheter!

Idag så fick jag äntligen svar från LG och han tyckte de va konstigt att dom inte lagt upp den än, så han skickade nyaste uppdateringen helt enkelt.

Så just i detta nu ska jag se om de fortfarande är samma problem med mkv filerna jag hade innan.

Har du möjlighet att dela med dig? Sitter i samma sits och väntar på att den ska komma på hemsidan

#620

Postad 01 maj 2010 - 19:22

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att dela med dig? Sitter i samma sits och väntar på att den ska komma på hemsidan


Javist!

Filen ligger på 27mb typ, så antingen kan jag lägga upp en FTP till imorgon nångång eller skicka den via MSN.
Kanske är fler som är intresserade av den så då kanske de funkar bäst med en FTP?

#621

Postad 07 maj 2010 - 07:26

ximmix
  • ximmix
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag hittade den senaste uppdateringen 7.170 på ett annat forum, http://www.avforums....-pt-2-a-11.html. Den är till BD360, men det ska väl vara samma till BD370. Jag har lagt upp filen här, http://mixeriksson.c.../lg_bd_360m.zip.

#622

Postad 07 maj 2010 - 19:16

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Problem löst!

Redigerat av alexander_e_b, 08 maj 2010 - 06:25.


#623

Postad 08 maj 2010 - 20:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Jag hittade den senaste uppdateringen 7.170 på ett annat forum, http://www.avforums....-pt-2-a-11.html. Den är till BD360, men det ska väl vara samma till BD370. Jag har lagt upp filen här, http://mixeriksson.c.../lg_bd_360m.zip.

Binks, är detta samma fil som du har?
KÄnns lite lurigt att ladda 360 på 370 :)

Redigerat av e3henri, 08 maj 2010 - 20:30.


#624

Postad 09 maj 2010 - 00:08

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
360 och 370 är samma spelare så det borde inte vara några problem...

#625

Postad 18 maj 2010 - 21:53

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

360 och 370 är samma spelare så det borde inte vara några problem...

Jag vågar faktiskt inte ladda den där så länge ingen har kört en binary-diff och sett att det är samma. Det är ju trots allt inte ens min egen spelare som ska uppgraderas.

Skulle vara hemskt tacksamt om personen med 370-filen hade lust att lägga upp den nånstans.

Redigerat av e3henri, 18 maj 2010 - 21:54.


#626

Postad 25 maj 2010 - 19:53

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Ingen som har en länk eller orkar lägga ut 370 FW med mkv-fixen? :o

#627

Postad 25 maj 2010 - 20:43

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Ingen som har en länk eller orkar lägga ut 370 FW med mkv-fixen? :o


Jag skulle kunna lägga upp den i morgon kväll på en ftp.
Jag skriver igen i morgon med ip och hela den baletten.

NU!

Nu ligger LG_BD_370M_UPG_LG_V7170.zip uppe för nerladdning och ska försöka komma ihåg att ha den igång så mycket jag kan idag.

Redigerat av Binks, 27 maj 2010 - 05:58.


#628

Postad 28 maj 2010 - 23:33

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Jag skulle kunna lägga upp den i morgon kväll på en ftp.
Jag skriver igen i morgon med ip och hela den baletten.

NU!

Nu ligger LG_BD_370M_UPG_LG_V7170.zip uppe för nerladdning och ska försöka komma ihåg att ha den igång så mycket jag kan idag.

Tack så mkt. Jag har försökt komma åt den hela eftermiddagen och kvällen, men FTPn verkar ligga nere :)

#629

Postad 29 maj 2010 - 08:54

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Tack så mkt. Jag har försökt komma åt den hela eftermiddagen och kvällen, men FTPn verkar ligga nere :)


Hade den igång en del i torsdags och lite igår.
Ska vara borta idag men imorgon söndag ska jag försöka hålla den igång så mycket jag kan igen.

Redigerat av Binks, 29 maj 2010 - 08:55.


#630

Postad 30 maj 2010 - 10:20

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Hade den igång en del i torsdags och lite igår.
Ska vara borta idag men imorgon söndag ska jag försöka hålla den igång så mycket jag kan igen.

TUsen tack nu har jag fått hem den

#631

Postad 03 juni 2010 - 09:22

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Läste i 390-tråden nyss om dts re-encode, och den här funktionen har väl även 370an om jag inte minns fel.
Jag har inte ens testat den här funktionen, trodde nämligen inte att den kodade om hd ljuden, men nu när jag tänker efter så vore det ju konstigt annars, vem vill koda om dolby till dts lixom?
Jag har bara en äldre förstärkare som inte fixar hd-ljuden därav intresset. Någon som testat det här på 370an och märker någon skillnad med tex vanlig dolby eller dts mot dts re-encode? Får man något delay eller lägger spelaren kanske bilden lite senare också? Och är det måhända någon skillnad mellan re-encodningen mellan 370 och 390?

#632

Postad 04 juni 2010 - 21:23

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag skulle kunna lägga upp den i morgon kväll på en ftp.
Jag skriver igen i morgon med ip och hela den baletten.

NU!

Nu ligger LG_BD_370M_UPG_LG_V7170.zip uppe för nerladdning och ska försöka komma ihåg att ha den igång så mycket jag kan idag.

[22:21:12] En etablerad anslutning avbröts av programvaran i värddatorn.
[22:21:12] Source connection error.
[22:21:12] Transfer failed.
[22:21:12] Operation End

så vad är felet mvh Anders

#633

Postad 05 juni 2010 - 07:19

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

[22:21:12] En etablerad anslutning avbröts av programvaran i värddatorn.
[22:21:12] Source connection error.
[22:21:12] Transfer failed.
[22:21:12] Operation End

så vad är felet mvh Anders


Bara jag som inte har den igång, men den kommer vara igång under morgonen och kanske dagen. Garanterat uppe under kvällen.

#634

Postad 16 juni 2010 - 20:50

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Alltså jag blir GALEN!
Varje j ävla dag går jag in och kollar om dom släppt nya (som inte är så ny längre) uppdateringen på deras sida men icke.
När ska dom där j ävla räkodlarna lägga upp uppdateringen på deras sida?
De har ju LÄTT gått över 1 månad sen den släppts för nerladdning via nätverktsuppkopplingen.

Snart får jag väll gå hem till polaren som är mitt i flytten och kolla genom hans router va de är för ###### MAC adress till spelarjävueln, hem och maila ###### bahnhof som ska ha så otroligt jobbigt och j ävla onödigt system att man inte bara kan koppla upp sig utan de ska registeras ###### mac adress till allt skit man har.

Blir vansinnig!!


Varför inte bara ta med dig spelaren till din kompis och uppdatera den där så slipper du trasslet med att ange mac-adresser.. Och varför vill bahnhof ha din Mac-adress?

#635

Postad 17 juni 2010 - 07:04

Juggernaut
  • Juggernaut
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Varför inte bara ta med dig spelaren till din kompis och uppdatera den där så slipper du trasslet med att ange mac-adresser.. Och varför vill bahnhof ha din Mac-adress?

Man måste logga in i Bahnhofs nät för att komma ut på Internet. Och byter man mac-adress så måste man logga in på nytt. Fast varför dom har det systemet vetisjutton. Kanske är specifikt för "stadsnät"? (Har likadant själv och har Bahnhof via Jämtkraft stadsnät).

*Edit hrm eller vänta lite nu. Det är ju Jämtkraft stadsnät som har inloggningen. Man får ju olika användarid beroende på vilken bredbandsleverantör man valt i stadsnätet. Så det är väl därför man måste logga in antar jag, har nog inte specifikt med Bahnhof i sig att göra, iaf inte i mitt fall.

Redigerat av Juggernaut, 17 juni 2010 - 07:08.


#636

Postad 10 juli 2010 - 19:52

tdacke
  • tdacke
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Jag hittade den senaste uppdateringen 7.170 på ett annat forum, http://www.avforums....-pt-2-a-11.html. Den är till BD360, men det ska väl vara samma till BD370. Jag har lagt upp filen här, http://mixeriksson.c.../lg_bd_360m.zip.


Tack

Har själv en BD370 och valde att chansa med uppdateringen till BD360.
Det funkade kalas fint, pixlarna försvann.

DOCK så får man ändra namnet på filen från BD360 till BD370 annars
så känner inte spelaren av filen...

#637

Postad 13 juli 2010 - 01:07

nixxor
  • nixxor
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
1080p MKV filerna fungerar fortfarande inte korrekt. Är det någon mer som har detta problem efter den nya mjukvaran?

Redigerat av nixxor, 16 juli 2010 - 14:53.


#638

Postad 13 juli 2010 - 22:14

nixxor
  • nixxor
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Sry. Moderator deleta gärna detta.

Redigerat av nixxor, 16 juli 2010 - 14:53.


#639

Postad 25 juli 2010 - 14:31

Ophie
  • Ophie
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Finns en uppdatering ute..

V7.173.00.26

Bara att plugga i en nätverkskabel och uppdatera :D

Min BD370

Modellnamn: BD-370-P
Drivrutin : H42301
Progversion: V7.170.00.26

#640

Postad 25 juli 2010 - 17:09

nixxor
  • nixxor
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
När släpptes den och vad gör den?

#641

Postad 28 juli 2010 - 14:59

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Jag har inhandlat en BD390 men har lite problem med DVD VOB filer? Det går att spela enstaka av dem men man kan inte sätta undertexten? Spelar man den med meny så kan man inte kontrollera menyn helt och risken är stor att spelaren hänger sig helt?

Ska detta fungera?

Hur gör spelaren om Video filen har 7.1/5.1/DTS eller liknande och man bara har stereo till TV som det går till? Kommer den att downmixa?

Vad är egentligen senaste uppdateringen? Jag tittade på deras hemsida men det fanns två för Vista där den ena inte hade något versions nummer?

#642

Postad 01 augusti 2010 - 11:28

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Jag har tankat ner och uppdaterat spelaren med den senaste versionen, d.v.s. den versionen Ophie anger ovan.. Jag har fortfarande problem att spela upp en mkv-fil jag har, så den rättar inte till alla problem med mkv iaf..
I övrigt har jag inte haft några större problem med spelaren, den har spelat upp det mesta jag testat med..

Fast de senaste dagarna har den inte velat spela upp *.srt-filer, alltså undertextfiler även fast de har exakt samma namn som *.avi-filen i fråga (med skillnaden att filändelsen istället är *.srt då).. Har ingen aning om varför.. Detta problem dök upp innan jag uppdaterade spelaren, så det har inget med uppdateringen att göra..

#643

Postad 01 augusti 2010 - 11:37

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Jag har inga problem med undertexter så här långt, det enda jag stör mig är lip sync på divx/xvid filer.

Dessutom såg jag en blu-ray film igår där man märkte klart att bilden hackade fram inte bara vid panoreringar utan även om någon gick från ena sidan till den andra?

#644

Postad 21 augusti 2010 - 22:33

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Varje gång jag sätter i en DVD i spelaren så startar filmen direkt, hur gör jag för att den ska starta med menyn istället ?

#645

Postad 22 augusti 2010 - 10:08

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Varje gång jag sätter i en DVD i spelaren så startar filmen direkt, hur gör jag för att den ska starta med menyn istället ?


Jag har samma problem. Extremt störande.. Jag vill ju ha upp menyn. Gäller såväl DVD-filmer som blurayfilmer..
...och jag har fortfarande problem med undertexterna från divx-filmer.. Får inte igång dom längre.. De är namnade precis som filmen med skillnaden att de heter .srt istället för .avi (som filmen heter).. Fattar inte vad som hänt??

#646

Postad 22 augusti 2010 - 17:08

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Extremt störande.. Jag vill ju ha upp menyn. Gäller såväl DVD-filmer som blurayfilmer..
...och jag har fortfarande problem med undertexterna från divx-filmer.. Får inte igång dom längre.. De är namnade precis som filmen med skillnaden att de heter .srt istället för .avi (som filmen heter).. Fattar inte vad som hänt??


Jag har aldrig haft några problem alls med någon text, och då har jag kollat på en hel del filmer med srt.
Därimot så hade jag en film med .sub som inte funka alls.

Jag har inte nyaste uppdateringen, så jag vet inte om den kanske gjort något?

#647

Postad 22 augusti 2010 - 19:05

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft några problem alls med någon text, och då har jag kollat på en hel del filmer med srt.
Därimot så hade jag en film med .sub som inte funka alls.

Jag har inte nyaste uppdateringen, så jag vet inte om den kanske gjort något?


Nej jag har inte heller haft problem med undertexter innan. Det har alltid fungerat ypperligt, men helt plötsligt verkar den ha lagt av att visa undertexter.. Fattar inte vad det kan bero på ??
Mig veterligen hände det innan uppdateringen.. Undrar om det går att göra någon form av reset på den ?

#648

Postad 20 september 2010 - 07:37

Svempa111
  • Svempa111
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
tänkte höra om det ska vara så eller om jag kan göra ngt. det gäller när man spelar upp mp3 filer via USB porten. det syns inget namn eller likande i displayen som säger vad filnamnet heter etc... ska det vara så?

#649

Postad 26 september 2010 - 08:22

nixxor
  • nixxor
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

tänkte höra om det ska vara så eller om jag kan göra ngt. det gäller när man spelar upp mp3 filer via USB porten. det syns inget namn eller likande i displayen som säger vad filnamnet heter etc... ska det vara så?


Ingen aning faktiskt.

Tänkte spela upp [REC] igår som jag hade köpt på blu-ray. Fick den inte att fungera. Det står i fodralet att den är gjord med senaste blu-ray tekniken och kanske inte är spelbar på en gammal blu-ray spelare. Vart får man tag i mjukvaran som fixar detta? Har tydligen också redan den senaste firmwaren för bd370.

#650

Postad 07 oktober 2010 - 19:35

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag har haft en BD370 i snart ett år, och jag är tyvärr rätt så missnöjd. Uppenbarligen har inte alla samma problem som jag har (vilket jag inte riktigt förstår), men jag skulle uppskatta att jag lyckats spela upp kanske 10-15% av alla mkv:er som jag matat den med. Den hänger sig, hackar och misslyckas helt enkelt kapitalt att spela upp dem. Jag har därför helt slutat med HD-material, beklagligt för det var halva syftet med spelaren.

Tyvärr är det bara aningens bättre med gammal skåpmat som SD i divx, xvid m.m, där kanske den grejar 20-30% av filmerna jag försöker med. Går det ändå inte försöker jag med xbmc på min gamla xbox (scart = analogt = trist), som klarar upp mot 90% av filmerna. Går det ändå inte får jag sitta vid datorn och titta på film med VLC - kungen av alla spelare. Den har nog aldrig misslyckats vad jag kan minnas!

Jag skulle vilja skaffa en ny mediaspelare men man har ju ingen aning om hur den kommer funka i praktiken. Ska det behöva vara så omöjligt att spela upp film stabilt?

Är det ingen annan som har så här stora problem med uppspelningen på er BD370?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.