Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Belyst tangentbord med mediaknappar

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 mars 2014 - 12:35

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Då mitt gamla tangentbord precis gav upp och vägrar hitta trådlös signal, så behöver jag skaffa ett nytt.
Och kände mig då ganska sugen på att få tag i ett som är både belyst och har mediaknappar. Främst volym kontroll är det jag är ute efter.
Men det verkar ganska svårt att hitta något vettigt.
Har ni något förslag på ett schysst tangentbord som passar in på mina kriterier?
Priset jag tänkt mig är runt ca 500.

Redigerat av Jimpstyle, 06 mars 2014 - 12:36.


#2

Postad 06 mars 2014 - 13:54

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Sidewinder X4 är det bästa icke mekaniska enligt mig och många andra.
https://www.prisjakt...kt.php?p=542067

Annars är jag väldigt nöjd med mitt Ducky Shine 2 Mx Brown, dock så kostar det 1500:- vilket riktigt inte ligger i din budget.

Annars så kan du kolla in Func KB-460 som är ett mekaniskt tangentbord och fick betyget "Utmärkt" av sweclockers.
http://www.sweclocke...d-cherry-mx-red

Det har mediaknappar, dock inte dedikerade utan du måste trycka "FN+F3" för att höja volymen tex, men du får ett tangentbord av hög kvalité och efter att du använt ett mekaniskt så vill man inte gå tillbaka till billiga rubberdome.

Redigerat av sinnes, 06 mars 2014 - 14:02.


#3

Postad 06 mars 2014 - 15:29

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Angående Func så går det tyvärr bort då jag vill ha dedikerade knappar. Sen vad är skillnaden mellan mekaniska och rubberdome som du nämnde?
Har inte riktigt förstått vad det innebär.
Och Sidewinder X4 har jag sett flera gånger dyka upp när jag gjort lite sökningar på tangentbord och det verkar ju vara ett populärt tangentbord så eventuellt blir det nog att satsa på ett sådant! Om ingen annan har något annat bra förslag :)

#4

Postad 06 mars 2014 - 17:12

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Mekaniska är mycket hållbarare och skönare att skriva på, de är inte alls "svampiga" som rubberdome är.
De är dock oftast mycket dyrare än rubberdome.

Här finns en bra guide/genomgång om vad mekaniska brytare är: http://www.sweclocke...gentbord-guide/

Angeånde X4'an så är det riktigt bra för att vara rubberdome (hade själv ett sådant tidigare till den här datorn innan jag köpte mitt mekaniska).

#5

Postad 06 mars 2014 - 17:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Har faktiskt aldrig nött ut ett tangentbord. X4 har stort prisvärde och gör liksom vad ett tangentbord ska göra. Inget speciellt fungerar.

Det främsta jag har emot mekaniska är ljudnivån vilket tenderar va högre. Förutom priset då jag inte nöter ut mina tangentbord har inga tendenser till rage quit ;)

#6

Postad 07 mars 2014 - 08:01

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
mekaniska reagerar på fler knappar nedtryckta samtidigt också! :)

#7

Postad 07 mars 2014 - 13:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Tack för denna tråd! Jag funderat på att byta tangentbord ett tag men tack vare denna tråd slog jag till igår på Sidewinder X4. Fungerar kanon.

#8

Postad 07 mars 2014 - 15:37

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag gjorde detsamma. Beställde ett vid lunch idag. Så jag hoppas det kommer på måndag :)

#9

Postad 11 mars 2014 - 09:34

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Får hem mitt tangentbord idag så jag ska känna lite på det.
En sak jag dock såg i helgen var när jag var inne på Jula. Så fick jag se, i mitt letande på tryckluft. Att dom hade ett tangentbord som var belyst och hade de funktioner jag sökte, för samma pris som sidewinder. Det var Trust GXT 280. Jag hade lite svårt att avgöra om jag gillade det eller inte, men jag tänkte att jag ska testa mitt sidewinder när det kommer hem och se vilket jag gillar bäst. Jag kände och tryckte en del på trust bordet när jag var där så jag vet hur känslan i det är. Jag återkommer med mina funderingar när jag känt efter lite. Ifall det är någon annan som behöver denna informationen :)
Jag köpte dock med en mus därifrån, gissningsvis samma serie för det blev en Trust GXT 25. Funkar helt galant för mig :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.